Modulatie is bij mij grijs dus kan ik niet aan- of uitzetten.Arjanvdzwaag schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Wij hebben wel de Madoka thermostaat en icm de standaard weersafhankelijke regeling
bij ons stond de thermostaat op 20,5 graden
Bij ons is de regeling: bij 11 graden buiten 25 graden water bij -10 35 graden
Heb jij Modulatoe ook aan staan?
Heb trouwens weer te vroeg gejuicht. Wel irritant. Elke keer denk ik “nu werkt het wel goed” en even later toch weer niet.
WP is gaan pendelen na een SWW run:
:strip_exif()/f/image/MVE3qUcrAsF1uZyO8jFgBX66.jpg?f=fotoalbum_large)
(Compressor = blauw)
Buiten is het 10 graden hier nu, dus daar zou het niet aan moeten liggen?
Kennelijk zit ie dan lekker in een bepaalde flow, maar als hij daaruit gehaald wordt door bijv. zo’n SWW run, dan kan ie daar niet meer naar terug.
Iemand een idee hoe dit te voorkomen? Kan de delta t (staat nog altijd op 5 - wil graag één ding tegelijk veranderen) hier nog wat in doen? Of de aanvoertemp omlaag brengen naar 25 gr ipv 28 gr bij 18 graden buitentemperatuur? Of heel iets anders?
Edit:
Lijkt erop dat meer mensen het probleem hadden/hebben dat hij gaat pendelen na een SWW run:
Goofman2 in "Daikin Altherma warmtepomp ervaringen"
en
Martienvdm in "Daikin Altherma warmtepomp ervaringen"
en
Martienvdm in "Daikin Altherma warmtepomp ervaringen"
Iemand heeft de aanvoertemp verhoogd naar 30 gr, de modulatie aangezet en de delta t naar 5 gr. Maar ook veel mensen hebben juist slechte ervaringen met modulatie lees ik.. Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Atomius op 14-10-2023 13:35 ]