Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat is een heel goed punt, maar in alle eerlijkheid, de branche heeft ook slechts een jaar of 60 de kans gehad om zich deze vaardigheden meester te maken... het beloofd allemaal weinig goeds met de veel complexere systemen die we nu hebben, gelukkig is er een forum en zijn er 'idioten' die zelf monitoring software maken,asing schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:20:
[...]
Hetzelfde doet zich voor bij cv ketel installatie. Ophangen, ontluchten, warm water en cv checken, inpakken en weg. Ketel afstellen? Waterzijdig inregelen? Naah
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Bedankt.MrRobin schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:19:
[...]
I.v.m. smartgrid gebruik ik het als volgt:
(volgens de onecta app)
ma t/m zat:
00:00 uit
13:00 spaarstand
14:30 uit.
zondag:
00:00 uit
10:30 spaarstand
12:00 uit
13:00 legionella run
warmhouden staat op 42c, met hysterese 2. dan gaat hij inderdaad verwarmen bij 39,9 of lager en verwarmen tot 42c (met een kleine uitschieter).
Spaarstand staat bij mij op 49c.
Let op dat in de zomer (buiten temp > 25c meen ik, maar niet zeker) niet tot 53c kan verwarmen op de compressor. Uit mijn hoofd gaat die dan maar tot 50c, maar pin me er niet op vast.
Dat betekent dat hij die laatste paar graden volledig op elektrisch element (=COP 1) doet.
Max tank staat bij mij ingesteld op 69c en dat is zoals gezegd zodat met smartgrid de tank met zonnestroom naar 69c kan gaan. Die max temperatuur wordt vervolgens nergens in een programma gebruikt.
14:30
Weet jij waarom je om 0:00u begint met uit?
Ik heb een jaren 80 huis. In de cv installatie is niets wat waterzijdig regelen mogelijk maakt. Voor ik het verving was alles nog een simpele draaiknop.mawashigeri schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:06:
[...]
Dat is een heel goed punt, maar in alle eerlijkheid, de branche heeft ook slechts een jaar of 60 de kans gehad om zich deze vaardigheden meester te maken... het beloofd allemaal weinig goeds met de veel complexere systemen die we nu hebben, gelukkig is er een forum en zijn er 'idioten' die zelf monitoring software maken,
Daarnaast was gas goedkoop en de extra tijd die nodig is voor waterzijdig inregelen kost ook tijd en geld. Dus ik snap wel dat het zo ging. Neemt niet weg dat de huidige installateur wat moeite mag steken in de configuratie want het kan veel stroom sparen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Let op:
Jouw instelling delen? Instellingen bekijken?
https://docs.google.com/s...XVyTQMqI/edit?usp=sharing
Hulp nodig met domotica/ESPaltherma?
Daikin Altherma 3 -> ESPAltherma
Jouw instelling delen? Instellingen bekijken?
https://docs.google.com/s...XVyTQMqI/edit?usp=sharing
Hulp nodig met domotica/ESPaltherma?
Daikin Altherma 3 -> ESPAltherma