P_M_V schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:55:
Binnenunit: EBBH11DF6V
Buitenunit: ERLA11DAW1
En een tank van 300 Liter.
Had deze week al eens gepost over het feit dat ik wil dat het warmwater
om 11.30 u (einde ochtend) 50 min mag gaan verwarmen op de buitenunit en daarna alleen nog met boosterverwarming in de tank. Al een paar dagen met de settings aan het spelen, maar hij blijft maar doorgaan na 50 minuten.
Mijns inziens heb ik de settings goed staan...
Iemand tips? Of andere slimme tips zodat het huis niet te veel afkoelt tijdens een warm water run?
Ik wil wel 2 runs instellen verdeeld over de dag, maar helaas heeft de tank nog nooit de 2e run opgepakt die ik ingsteld heb en ik wil ook niet het risico lopen dat we in de avond (doucheronde) geen warmwater hebben.
[Afbeelding]
Als ik dit zo lees, dan werkt de STOP niet of niet goed na de eerste run!
Als je nu nog eens een extra STOP invoert om bijvoorbeeld 14.00 uur (in ieder geval nadat de eerste run ook zeker de temperatuur heeft gehaald je je wenst). Proberen of dit het gewenste resultaat geeft.
Je zou ook nog als test de eerste run van de dag kunnen laten vervallen, om te kijken of de 2e run dan überhaupt wel wordt uitgevoerd. Als die dan ook niet wordt uitgevoerd, dan is er ergens een blokkade wat met het tijdstip te maken heeft.
eerst proberen te verwarmen op de compressor en als jouw gewenste temperatuur zodanig is ingesteld voor die tweede run, dat dit binnen het bereik is van de compressor, dan zal de Booster Heater naar mijn idee niet worden aangesproken.
Tenminste zo is het wel bij de Backup Heater bij mij.
Maar misschien werkt dit anders bij een Booster Heater in een aparte tank.
[
Voor 10% gewijzigd door
piieter op 09-01-2026 16:53
]
ERGA08EAV3H7 | EHVH08S18EJ9W | BRC1HHDAW | 116 m² Vloerverwarming |13 groepen (3/5/5) | 29°C @ -10°C / 26°C @ 15°C | ∆T = 3 | Vrijstaande jaren-30 woning 178 m², goed geïsoleerd. Gasloos sinds 21-09-2023. | PV: 6000 Wp.