Even ihkv gedeelde smart is halve smart: installatie loopt niet echt lekker. Vorige week donderdag buitenunit geplaatst. Maandag CV weggehaald, binnenedeel opgehangen, koudemiddel leiding aangelegd en gevuld, boiler geplaatst. Dinsdag eea met leidingen aan elkaar gezet en vandaag zou de warmtepomp dan in gebruik genomen worden maar helaas blijkt het koudemiddel inmiddels verdampt. Nu wordt de boiler opgewarmt met de backup heater zodat we in elk geval weer eens kunnen douchen. Morgen komen ze het afmaken (hoop ik dan toch).
Vraag: op basis van onderstaande quote en het bericht van de leverancier dat ik voor 2 nieuwe groepen moest zorgen heb ik 2 kWh meters geplaatst op die nieuwe groepen. Wat ik nu zie is dat een daarvan een continu laag vermogen heeft van 19W en af en toe uitschieters liet zien tot 600W. Dat lijkt me de binnenunit. Een groep laat af en toe 2 kW zien tijdens het opstarten vandaag, maar is nu al heel lang 0, ik denk dat dat de buitenunit is. En dan heb ik nog een spookverbruiker die wel tot 3 kW lijkt te gaan --> blijkt dat de backup heater op de groep met de afwasmachine is geplaatst wat geen probleem zou zijn want 'dat is alleen voor noodgevallen'. En die warmt nu de boiler op kennelijk (ik ben een dag in het buitenland geweest dus heb de situatie ter plekke nog niet gezien.
Is dit nu handig? Ik wil graag al het verbruik meten, moet ik een 3e kWh meter plaatsen of kunnen 2 van deze 3 verbruikers op 1 groep?
Dank voor het meedenken.
(Gaat om wandmodel + losse boiler, alles 1 fase).
Vraag: op basis van onderstaande quote en het bericht van de leverancier dat ik voor 2 nieuwe groepen moest zorgen heb ik 2 kWh meters geplaatst op die nieuwe groepen. Wat ik nu zie is dat een daarvan een continu laag vermogen heeft van 19W en af en toe uitschieters liet zien tot 600W. Dat lijkt me de binnenunit. Een groep laat af en toe 2 kW zien tijdens het opstarten vandaag, maar is nu al heel lang 0, ik denk dat dat de buitenunit is. En dan heb ik nog een spookverbruiker die wel tot 3 kW lijkt te gaan --> blijkt dat de backup heater op de groep met de afwasmachine is geplaatst wat geen probleem zou zijn want 'dat is alleen voor noodgevallen'. En die warmt nu de boiler op kennelijk (ik ben een dag in het buitenland geweest dus heb de situatie ter plekke nog niet gezien.
Is dit nu handig? Ik wil graag al het verbruik meten, moet ik een 3e kWh meter plaatsen of kunnen 2 van deze 3 verbruikers op 1 groep?
Dank voor het meedenken.
(Gaat om wandmodel + losse boiler, alles 1 fase).
Warmtepompje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:35:
[...]
Het binnendeel krijgt zijn voeding van de buitenunit. Dus daar hoef je geen aparte meter op toe te passen, want dat pak je mee als je de buitenunit meet.
Verder is het ook niet interessant om dat te weten, want er zit alleen een circulatiepomp in, en een print.