Inmiddels is de installateur langsgeweest. In het vloermodel zit een twee wegklep. Echter meent de installateur dat deze niet lek is, aangezien ik dan bij SWW verwarming ook een vloerverwarming zou moeten hebben die opwarmt.MrFish schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:27:
[...]
Ja ik heb dit ook gehad, maar wel met een wandmodel met losse tank. Meestal gaat het plaatsen van de klep fout (in de verkeerde stand). Een enkele keer lekt een klep iets ook al is de stand van de klep in principe goed. Ik had beide problemen.
1 graad afkoeling per uur is veel teveel inderdaad, dat moet op zijn slechtst de helft zijn maar eigenlijk nog veel minder. Weet je zeker dat er geen SWW gebruik was? Dit is in ieder geval een klusje voor je installateur.
Na wat testen zagen we nu niet direct een temperatuurdaling, maar dat is logisch gezien dit een graad per uur is. Moet net toevallig zijn als hij er bij is.
Wat de installateur aangaf is dat het wellicht zou kunnen komen door het pendelen van de warmtepomp in dit seizoen met zoneregeling. Als de warmtepomp geen vloerverwarmingsvraag heeft staat de klep op de ‘Tank’ stand. Als er wel vraag is dan draait deze om, zodat de warmte naar de vloerverwarming stroomt. Volgens de installateur zou het kunnen dat door het veelvuldige pendelen de klep steeds open en sluit, waardoor er steeds wat water de boiler instroomt. Wat ik begreep zou deze klep altijd een minuutje open blijven staan op de tankstand voordat deze weer switcht naar VV-stand. Waardoor je dus het effect van sneller dalen van de temperatuur ziet. Dit zou als de buitentemperaturen verder dalen en er veel warmte vraag is minder moeten worden. Het advies was nu dus om het even aan te kijken en een wat koudere periode af te wachten. Mochten we dan midden in de winter nog steeds dit probleem ervaren dan komen ze gewoon nog een keer kijken.
Had geen gevoel van onwil, maar zoals nu klinkt het dus als een producteigenschap. Maar ben benieuwd of dat echt zo is en of het inderdaad minder gaat worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Kartmans1 op 07-10-2024 14:33 ]