Ik heb het smart grid gedeelte inmiddels werkend

.
Zie rechts aan de buitenkant van de unit een M5StickCPlus met ESPAltherma. Ik heb meerdere malen geprobeerd om hem in de binnenunit te stoppen maar dan krijg ik wegvallende wifi verbindingen (ook al zit de wifi acces point er 1 meter naast), dus dan maar er buiten

.
Links onderin de binnenunit een shelly uni geplaatst die ik nog had liggen en via de kabeldoorvoer in de binnenunit via de onderkant naar buiten geleid voor stroom, past mooi zo!.
En bij het schakelen van een van de relais van de shelly ineens een hoogspanningsmast + zonnepanelen symbool:
Ik heb een 300L SWW vat en ik snap nog niet helemaal wat de "aanbevolen aan" optie van smartgrid nou precies doet met het SWW vat. Ik heb kamerbuffering, elektrische verwarmingstoestellen toestaan beiden op AAN en de Kw-instelling op 2Kw staan.
Ik gebruik mijn SWW vat op setpoint = 45 C, alleen warmhouden met hysterese van 5 (dus <40C => opwarmen naar 45) met een marge van 2 (dus vaak warmt die op tot 46-47 ipv 45).
Mijn SWW insteltemp/comfort temperatuur staat ingesteld op maximaal 75c (maar normaliter dus op 45c).
Wat doet "aanbevolen aan" nou precies voor mij? Ik wil dit eigenlijk elke dag 1 uur gebruiken als de stroomprijs dat uur het goedkoopste is, dus ik wil eigenlijk dat hij het SWW vat gaat verwarmen tot 75c. Dat lukt hem niet in 1 uur (heb BSH/Booster ingesteld op "overlap", die mag dus alleen gebruikt worden als de wp de gevraagde temperatuur niet aan kan en tot die tijd mag alleen op de wp/compressor verwarmd worden), maar dat is ook niet erg. Ik wil dit eigenlijk gebruiken als soort van "dynamisch" gepland warm houden, maar ik heb er nog te weinig mee kunnen spelen om te snappen wat het doet. Iemand tips? Werkt dit alleen als SWW in geprogrammeerd (+ warmhouden) staat? Wat voor programma zou ik dan moeten draaien en heeft iemand dan voorbeelden van warmhoud/eco/comfort/ hysterese temperaturen daarbij?
Of zou "aanbevolen aan" alleen maar een signaal zijn voor de wp om, ongeacht hoe warm SWW nu is, om altijd weer naar de setpoint te gaan verwarmen?
De "geforceerd aan" optie lijkt wel te werken naar behoren: SWW verwarmd naar 75C en kamerbuffering slaat aan.
Ik heb echter beneden + boven vloerverwarming, en vind kamerbuffering niks toevoegen als de WP in koelen modus staat. Ik krijg het toch niet kouder dan +- 22,5-23c (aanvoer temp 18, Delta T cooling van 3). Als ik probeer het 21,5-22c te laten worden dan merk ik dat de wp ergens bij een kamertemperatuur van 22-22,5c begint te pendelen. Ook niet zo gek, een retour temp van 21c en een kamertemperatuur van +1-1,5c is vragen om het onmogelijke...
Kamerbuffering laten we dus maar alleen gebeuren als de WP op verwarmen staat. Kamerbuffering kan je voor zo ver ik kan zien niet echt uit zetten voor specifiek koeling (beiden of niks), dus dan maar zo gedaan:
Kamerbuffering op 25c gezet, terwijl de thermostaat op 23c staat

.