Dank! Helaas lijkt dat in onze gemeente niet het geval te zijn.Rainesh schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:29:
[...]
Kijk eens of je ook nog eens gemeentelijke subsidie kunt krijgen. Er zijn gemeentes die een extra potje hebben om gasloos te gaan.
Met koevlaas kom ik inderdaad lager uit. Mijn redenering was als volgt: ik verwacht dat ons verbruik wel wat gaat stijgen, vanwege recente gezinsuitbreiding. We gaan ook de zolder nog verbouwen waar we nu niet stoken. Plus dit verbruik is gebaseerd op het afgelopen jaar en de winter was niet zo streng. Scheelt ook in de opwarmsnelheid van SWW (we gebruiken ons bad best veel). Minimumvermogen lijkt gelijk te zijn, al kan ik dat niet heel duidelijk uit de specificaties halen.MotorBeast schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:01:
[...]
Als je verbruik 650m3 is inclusief SWW kan je met een lichtere WP toe. Koevlaasformule al gerekend?
En boven lekker je radiatoren laten hangen. Hoe warm moet het daar zijn?
Prijs is top. En unit NIET aan de muur hangen ivm resonantie. Gewoon op de grond.
We werken veel thuis en we hebben een kleintje. Boven is het met 35-40 °C aanvoertemperatuur 18 graden in de winter, dat vinden we dan net te fris.
Aan de zijgevel is "helaas" de enige logische plaats. Daar hangt de unit in een steegje, uit het zicht en handig qua leidingwerk. Buitenunit van onze airco hangt er ook, daar kan 'ie mooi naast en die horen we binnen ook totaal niet (en de buren ook niet) als die hard moet werken. We hebben dus wat ervaring, daarom durf ik het wel aan, maar het is inderdaad een gok.
Goede tip, voor het geval dat!de meester01 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:14:
[...]
Ik heb de buitenunit van de thuiskantoor airco op het platte dak van het kantoor staan. In eerste instantie te veel geluid bij op- en aftoeren waarna er - naast van die rubber balken - nog eens extra vibratiedempers tussen zijn gezet. Resultaat - stilte.
[Afbeelding]
Goed punt van de EHBX, had ik over het hoofd gezien. Ga ik meenemen.RonJ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Prijs is keurig. Ik zou persoonlijk voor een EHBX binnenunit gaan, die kan namelijk ook koelen. Zeker als je boven Jaga's gaat ophangen wel zo fijn om die mogelijkheid te hebben. De meerprijs is verwaarloosbaar.
Hier hangt ook alles aan de muur (2x L/L en 1x L/W) icm goeie trillingsdempers. Geen last van resonantie binnen.
[ Voor 2% gewijzigd door MrFish op 30-10-2022 19:19 . Reden: kleine toevoeging ]