Die waarschuwing is waarschijnlijk alleen terecht voor de losse airco units, maar niet voor de Altherma, want die waarschuwing ontbreekt ook bij de Onecta app en bij de LAN adapter waar je ook allerlei parameters kunt instellen. Als Daikin netjes flash wear leveling heeft toegepast zou het ook geen probleem moeten geven.Wizzkid007 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:15:
Een alternatief voor EspAltherma is trouwens ook nog https://github.com/Arnold-n/P1P2Serial. Een open source reverse engineerd oplossing voor het Daikin P1/P2 protocol. Maar zij zelf waarschuwen voor het schrijven naar de warmtepomp
P1P2Serial ondersteunt nog geen smart-grid, maar je kunt met de aan/uit en eventueel AWT instelling in combinatie met de geluidsbeperking wel het vermogen enigszins regelen:
-level 3 begrenst het verbruik op ca 1.3kW (bij mijn 8kW unit),
-level 2 begrenst het verbruik op ca 1.6kW, en
-level 1 begrenst het verbruik op ca 2.5kW.
Tank aan/uit, krachtig, en SWW temperatuur instelling aanpassen kan ook en zal indirect via de gewenste doeltemperatuur het verbruik ook wel beinvloeden, maar omdat ik zelf geen tank heb, kan ik dat niet uitproberen.
Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600 / gasloos