Hoi Hoi,
Als ik voor onderstaande op de verkeerde plek ben laat het gerust weten!
Installatie
We hebben sinds afgelopen jaar oktober het volgende laten instaleren:
- Daikin Altherma 8kw full electric warmtepomp
- Daikin 250 liter boiler
- Buffervat 50
- Openvloerverwarmings verdeler
- Oude tado registreerd alleen temp niet aangesloten op warmtepomp
Situatie in huis
Beneden hebben 100 m2 vloerverwaring als hoofdverwarming en radiatoren maar deze staan dicht
Boven hebben we in de badkamer vloerverwarming die open staat en radiatoren staan dicht.
Instellingen warmtepomp
- Hij staat ingesteld op 40 graden verwarmen met delta t van 5
- Thermostaat overdag op 21 snachts op 20 graden
- 12 uur boiler verwarmen
Tijdens het verwarmen haalt de warmtepomp bijna nooit de 40 graden met delta t van 5. Ik heb deze op 40 graden ingesteld om te voorkomen dat hij afslaat voor het behalen van de gewenste kamer temperatuur.
De vloer warrmt heel traag op wat mijn inziens geen probleem hoeft te zijn en eigelijk alleen maar goed is.
Vraag
Nu was ik in homewizard het gebruik aan het bijhouden en zag onderstaande:
Op ma 18 maart zag het er heel vlak uit starte om 6 uur in de ochtend naar dag programma en stope einde ochtend omdat de zon het overnam. Om 12 uur begint de boiler op te warmen.
Op za 23 maart ongeveer hetzelfde verhaal alleen schommelt het verbruik nogal vergeleken met ma 18 maart. Het is dan wel iets kouder buiten tov ma 18 maart zie tado.
Weet iemand waar dit schommelen vandaan komt? En kan dit kwaad? Wat zou ik aan kunnen passen?
Vast bedankt en als er meer informatie nodig is laat het gerust weten!
:strip_exif()/f/image/yR88a5jn9SqNp8VsOeiYns0n.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9bBTKWJEQLucaDdUUkkuFjtH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RkFerny3RfCjTxCVoa1CqqiT.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik voor onderstaande op de verkeerde plek ben laat het gerust weten!
Installatie
We hebben sinds afgelopen jaar oktober het volgende laten instaleren:
- Daikin Altherma 8kw full electric warmtepomp
- Daikin 250 liter boiler
- Buffervat 50
- Openvloerverwarmings verdeler
- Oude tado registreerd alleen temp niet aangesloten op warmtepomp
Situatie in huis
Beneden hebben 100 m2 vloerverwaring als hoofdverwarming en radiatoren maar deze staan dicht
Boven hebben we in de badkamer vloerverwarming die open staat en radiatoren staan dicht.
Instellingen warmtepomp
- Hij staat ingesteld op 40 graden verwarmen met delta t van 5
- Thermostaat overdag op 21 snachts op 20 graden
- 12 uur boiler verwarmen
Tijdens het verwarmen haalt de warmtepomp bijna nooit de 40 graden met delta t van 5. Ik heb deze op 40 graden ingesteld om te voorkomen dat hij afslaat voor het behalen van de gewenste kamer temperatuur.
De vloer warrmt heel traag op wat mijn inziens geen probleem hoeft te zijn en eigelijk alleen maar goed is.
Vraag
Nu was ik in homewizard het gebruik aan het bijhouden en zag onderstaande:
Op ma 18 maart zag het er heel vlak uit starte om 6 uur in de ochtend naar dag programma en stope einde ochtend omdat de zon het overnam. Om 12 uur begint de boiler op te warmen.
Op za 23 maart ongeveer hetzelfde verhaal alleen schommelt het verbruik nogal vergeleken met ma 18 maart. Het is dan wel iets kouder buiten tov ma 18 maart zie tado.
Weet iemand waar dit schommelen vandaan komt? En kan dit kwaad? Wat zou ik aan kunnen passen?
Vast bedankt en als er meer informatie nodig is laat het gerust weten!
:strip_exif()/f/image/yR88a5jn9SqNp8VsOeiYns0n.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9bBTKWJEQLucaDdUUkkuFjtH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RkFerny3RfCjTxCVoa1CqqiT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mvEKrMqg6M6nfBQIrSMMoRwj.jpg?f=fotoalbum_large)