Heb afgelopen week een monteur van Daikin over de vloer gehad i.v.m. het resetten van een HC-01 storing, 2de temperatuursensor extern boilervat welke er niet in zit.
Oorzaak van het opkomen van deze storing was een remote update van de WP i.c.m. oude firmware op een of andere printplaat wat dus vloekte met elkaar.
Om deze storing ongedaan te krijgen heeft hij het systeem volledig moeten resetten en alle instellingen opnieuw moeten doen. Ik had ook gevraagd bij mijn installateur om een inbedrijfname door de Daikin monteur te laten doen, dus qua kosten kwam dit goed uit

.
Stooklijn koeling heeft hij op een vlakke lijn van 19 Graden gezet en na metingen met alle radiatoren volledig dicht de bypass dicht gezet, dit was in zijn ogen voor onze installatie het beste.
Verder geen bijzonderheden qua settings welk ik al in het systeem had.
Hij was wel van mening daar de kennis bij de installateurs nog wel eens te wensen overlaat dat er eigenlijk altijd iemand van Daikin bij de inbedrijfname aanwezig moet zijn.
Verder heeft hij via zijn programma's naar performance etc. gekeken en kwam tot de conclusie dat het systeem prima draaide.
Wat betreft weersafhankelijk i.c.m. kamerthermostaat idd het beste dit punt te vinden van de AWT waarbij setpunt van kamerthermostaat net niet gehaald wordt maar wel zodat de kamertemperatuur niet lager is dan 0,5 graad t.o.v. het setpunt. Dit dus zoals hier ook vaker besproken is om mooie lange runs te krijgen.
Wat betreft het schommelen maak ik me geen zorgen meer over nu alle parameters door iemand van Daikin ingesteld zijn.
Ergens komt dit vandaan maar vraag me niet waar vandaan? Zie mijn screenshots van mijn P1-meter, eerste 2 dagen 'stabiel' en opeens komt dit schommelen weer???
Maar goed, ik laat alles zo zoals het nu door Daikin ingesteld is.