sjdjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:54:
[...]
Hier ook gisteren afgesloten bij VF voor 3jr, contract binnen: ingaand op 2-1-'22. Hoe groot is de kans dat dit feestje niet doorgaat omdat de ACM of de energiemaatschappij die de Fenor-klanten gaat overnemen (als dat al 1 partij is), hier een stokje voor steekt? Of had het al een error moeten geven in het systeem van VF bij de aanvraag en is ie er nu "gewoon" doorheen en gaat het uitgevoerd worden?
Eerlijk gezegd? Geen idee! Maar we gaan het zien, toch?
VF heeft al aangegeven dat de FENOR-gedupeerden tot 30-12-2021 "geblokkeerd" waren. Daarna is blijkbaar iets mogelijk in de systemen. Ik heb netjes aangegeven dat ik bij FENOR zit/zat.
Ik had ingang van het contract gevraagd per 21-12. Daarbij opgeteld de 14 dagen bedenktijd, kom je op 3-1-2022. Tot zover ok dus.
In het geval dat er eerst een andere partij wordt aangewezen, dan is het een kwestie van meteen opzeggen. Website van de curator / FENOR in de gaten houden. "Vensterperiode" is variabel, maar maximaal 20 dagen. Contract met VF gaat dan mogelijk iets later in als er nog een partij tussen komt. VF betaald eventuele opzegboete, beloven ze.
Verder beroep ik me op domheid en paniek. "Ben slechts een gemiddelde consument die niet snapt hoe het allemaal werkt, hoe dat wettelijk geregeld is en hoe spelletjes gespeeld worden tussen instanties (ACM) en aanbieders met schuiven en/of verdelen van klantenbestanden. En dat alles onder het mom van "leveringszekerheid".
Gaat me allemaal boven de pet, zullen we maar zeggen. Ik heb slechts één doel voor ogen en dat is het zeker stellen van mijn financiële situatie, zodat mijn gezin niet in de kou komt te zitten omdat ik de energierekening niet kan betalen." En wie zijn "zij" om dat tegen te spreken.
Enig risico op dit moment is dat er zich een aanbieder aanmeldt die de bestaande FENOR contracten overneemt tegen dezelfde voorwaarden/prijzen. Maar die kans acht ik wel zéér klein. In de Welkom Energie afwikkeling heeft Eneco mensen meteen laten overstappen zonder gevolgen (lees: boetes).
[Voor 9% gewijzigd door Masimo op 20-12-2021 20:40]