Toon posts:

Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 23:58
Mag je nu al wel alvast een contract aanvragen bij een andere leverancier? Zodat je nu/straks wanneer het mag dus wel de erg gunstige voorwaarden krijgt. Het 3 jarige contract bij Vattenvall is nu zo goedkoop dat ik persoonlijk niet durft te wachten tot ik eindelijk een brief krijg van Fenor dat ik mag overstappen.
Of wordt elke contract aanvraag nu standaard afgewezen en mag je pas in januari/februari op zoek?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-03 13:49
Hoort wellicht in het overstappen topic thuis, maar meestal kun je 3 maanden voor het aflopen van het huidige contract al een nieuwe afsluiten en dan zorgt de nieuwe aanbieder dat alles netjes verloopt. Het antwoord is dus ja. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-03 21:35
Homeland schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:49:
[...]

Heb wel alvast Vattenfall afgesloten, gaat per 16-2 in, nu de afhandeling even afwachten en dan contact opnemen met vattenfall on de exacte startdatum kort te sluiten.
Ik zit hier ook over na te denken.
Mijn contract zou 1-3 aflopen.
Dus zou ook al overstap mogen regelen.
Maar nu wil ik eerder overstappen.
Maar je doet dan 16-2 als overstap ivm vensterperiode?
En begrijp ik het goed dat je dan alsnog contact kunt opnemen met Vattenfal om de ingangsdatum aan te passen?
En anders zitten we een maandje vast aan het -vermoedelijk- dure overgenomen bedrijf.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:De volgende die een vraag over overstappen heeft of daar verder over wilt discussiëren, mag dit in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier doen.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-03 20:16
Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 00:27:
@DJustin waarschijnlijk kun je vrij snel overstappen; de tijdelijke energieleverancier heeft een opzegtermijn, maar de overstapsoftware schijnt daar geen rekening mee te houden.
Je kunt anders ook stoken tot het minumum beperken. Ik heb een zibro kachel op zolder staan met 20L olie voor dit soort gevallen.
Wat bedoel je met de software houd hier geen rekening mee? Kun je dit wat voor me verduidelijken?

Kan ik nu een aanvraag doen en kun je door een maas in software doen vooor bijv. 20-1 en hierdoor dan direct weer vertrekken?

• ps3gamer
  • Laatst online: 26-01-2022
thefox154 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:32:
[...]

Wat bedoel je met de software houd hier geen rekening mee? Kun je dit wat voor me verduidelijken?
Na het faillissement van WE moesten de klanten 30 dagen bij Eneco blijven, door de automatische overstap service konden veel klanten echter al binnen die 30 dagen overstappen naar een andere maatschappij:

Zie uitleg in onderstaande nieuwbericht:

"De hoeveelheid overstappers is opmerkelijk nadat Eneco bij de overname aankondigde in november een opzegtermijn van dertig dagen te zullen hanteren. Gedurende die periode konden de Welkom Energie-gedupeerden niet weg. De praktijk blijkt anders: veel gedupeerden hebben direct kunnen opzeggen. Een boete van Eneco volgde in de meeste gevallen niet.

Volgens Eneco zit er een weeffout in het systeem. ,,De Nederlandse energiemarkt is er op ingericht om overstappen zo simpel mogelijk te maken. Alle computersystemen faciliteren dat.” Als Vattenfall of een andere leverancier een nieuwe klant accepteert gaat zo’n klant meteen over. ,,Wij kunnen daar weinig tegen doen. Er volgt geen toets of rode vlag dat switchen nog niet kan.”

https://www.ad.nl/geld/bo...naar-vattenfall~aa56241f/

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 20:39
*knip* "ja ik ook"-posts voegen niets toe.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2021 20:08]

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:28
Bedankt @ps3gamer , ik had deze tekst ergens gelezen, maar wist niet meer precies waar. Niet geschoten is altijd mis idd. In de brief staat dat je moet afwachten, maar wettelijk verplicht is dat niet volgens mij.

• richard939
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-03 19:34
Weet iemand of de zogenaamde vensterperiode met de nog te komen eindafrekening wordt verrekend of dat dit al wordt verrekend met de nieuwe nog te kiezen energieleverancier?

In het eerste geval zou betekenen dat ik tot bekendmaking nieuwe energieleverancier mijn huis op tropische temperaturen kan stoken om het "tegoed" op te maken?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
richard939 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:29:
Weet iemand of de zogenaamde vensterperiode met de nog te komen eindafrekening wordt verrekend of dat dit al wordt verrekend met de nieuwe nog te kiezen energieleverancier?

In het eerste geval zou betekenen dat ik tot bekendmaking nieuwe energieleverancier mijn huis op tropische temperaturen kan stoken om het "tegoed" op te maken?
Voor zover ik heb begrepen, is FENOR je energieleverancier tot de datum van overdracht naar een nieuwe leverancier. De afrekening is op basis van je huidige tarieven.

Dus ja, dat zou je kunnen doen. Ik zie het nut er niet zo van (het is eerder onaangenaam dan aangenaam...), maar dat is een andere casus.

Wat ik mij nog afvraag; deze 'vensterperiode' duurt maximaal 20 werkdagen. Houdt dat ook in, dat als er morgen of overmorgen iemand gevonden wordt, we ook per morgen of overmorgen een andere energieleverancier zouden kunnen hebben?

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:13
Stefan H schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:41:
[...]

Dat verschilt per aanbieder. Essent biedt bijvoorbeeld alleen maar een flexibel contract aan op het moment (bron: website Essent), bij andere aanbieders ben ik ook gewoon vaste contracten tegen gekomen.
Budget energie biedt momenteel direct een variabel contract aan. M.i. ook relatief gunstige tarieven. In ieder geval voor elektra, aangezien ik zelf geen gas nodig heb heb ik daar niet naar gekeken.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
richard939 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:29:

Je huis zo warm maken lijkt me zowel zonde als oncomfortabel.

Je kan de twee meest recente afschrijvingen storneren en voor afschrijvingen daarvoor een MOI indienen bij je bank om ook daar misschien geld voor terug te krijgen. Dit kan mogelijk administratie kosten met zich meebrengen.

Snikker in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

Deze post heeft veel info hierover en kan je goed op weg helpen. Je kan eerst precies uitrekenen hoeveel je nog tegoed hebt en precies voor dat bedrag MIOs indienen, zelf heb ik de simpele route gedaan, zit sinds april bij Fenor en heb er voor elke incasso sinds toen een ingediend, als ik het geld allemaal terug heb mogen ze met hun berekening komen wat ik precies heb verbruikt en dan betaal ik dat bedrag weer aan ze.

• MGJB1989
JanHenk schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:06:
[...]

Voor zover ik heb begrepen, is FENOR je energieleverancier tot de datum van overdracht naar een nieuwe leverancier. De afrekening is op basis van je huidige tarieven.

Dus ja, dat zou je kunnen doen. Ik zie het nut er niet zo van (het is eerder onaangenaam dan aangenaam...), maar dat is een andere casus.

Wat ik mij nog afvraag; deze 'vensterperiode' duurt maximaal 20 werkdagen. Houdt dat ook in, dat als er morgen of overmorgen iemand gevonden wordt, we ook per morgen of overmorgen een andere energieleverancier zouden kunnen hebben?
Over die vensterperiode en Max 20 werkdagen. Is ook wel interessant idd.
Want dan maakt het helemaal geen fluit uit als je nu snel een contract afsluit elders en het ligt voor einde vensterperiode.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
JanHenk schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ja, dat heb je goed geconcludeerd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:23

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
*knip* "ja ik ook"-reacties voegen niets toe.

[Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 20-12-2021 10:36]

Hoi.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Mijn contract bij Fenor loopt/liep tot 1 feb 2022. Heb ik het goed dat ik dus tot 16 januari 2022 niks kan regelen m.b.t. een overstap? Of kan ik nu wel gewoon alvast op zoek gaan naar een nieuwe energieleverancier die per 16 januari 2022 (of 1 februari?) in zal gaan?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:23

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
-Muncky- schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:57:
Mijn contract bij Fenor loopt/liep tot 1 feb 2022. Heb ik het goed dat ik dus tot 16 januari 2022 niks kan regelen m.b.t. een overstap? Of kan ik nu wel gewoon alvast op zoek gaan naar een nieuwe energieleverancier die per 16 januari 2022 (of 1 februari?) in zal gaan?
Dat klopt. Je kan in principe niets nu

Hoi.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
Barre73 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:51:
[...]

Ja, dat heb je goed geconcludeerd.
Dank.

Ik had al een nieuwe leverancier per 25 januari voordat het faillissement bekend werd. Dan wacht ik nog even met doorgeven / aanvragen van het vervroegen van de leveringsdatum tot bekend is wanneer levering van FENOR zal eindigen.

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-03 15:42
ps3gamer schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:01:
[...]
Na het faillissement van WE moesten de klanten 30 dagen bij Eneco blijven, door de automatische overstap service konden veel klanten echter al binnen die 30 dagen overstappen naar een andere maatschappij:
[...]
Dus ze konden toen binnen 30 dagen overstappen, maar konden ze ook al een nieuw contract afsluiten voor het eind van de vensterperiode?
Vattenfall heeft een aanbod dat gezien de omstandigheden vrij aardig is. Mijn contract Bij FENOR liep echter tot mei 2022. Als ik nu een Vattenfall contract afsluit dat vlak na einde vensterperiode ingaat, kan dat dan?
Ik hoor daar nu verschillende verhalen over (of ik begrijp ze verkeerd).

• Anoniem: 512943
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Had de vraag uitstaan bij Delta en curator, of mijn in november afgesloten contract met Delta per 5 januari gewoon ingaat nu Fenor ophoudt met bestaan. Net gebeld met Delta, en zij gaan 5 januari gewoon leveren.

Nu maar hopen dat voor die tijd geen alternatieve leverancier gevonden wordt anders zit ik daar ook nog een paar dagen mee ;)

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik ben even aan het berekenen wat het openstaand bedrag is tot dit moment. Klopt het dat negatieve verbruiksonafhankelijke kosten worden opgeteld bij de gebruiksafhankelijke kosten?
Dus bijvoorbeeld: €100 kosten voor elektra dal/normaal, -€40 aan leveringskosten en vermindering energiebelasting e.d., betekent dus dat ik die maand per saldo €60 verschuldigd ben? Met een voorschot van €100 dus nog €40 tegoed van Fenor.

Klopt dit?

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:06
Anoniem: 512943 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:35:
Had de vraag uitstaan bij Delta en curator, of mijn in november afgesloten contract met Delta per 5 januari gewoon ingaat nu Fenor ophoudt met bestaan. Net gebeld met Delta, en zij gaan 5 januari gewoon leveren.

Nu maar hopen dat voor die tijd geen alternatieve leverancier gevonden wordt anders zit ik daar ook nog een paar dagen mee ;)
Als het goed is niet, dat gaf tenminste een Greenchoice medewerker aan, eventueel vervroegen ze je contract nog enkele dagen als de ACM hierom vraagt. Had zelf al een contract staan (afgesloten in oktober) met ingangsdatum 24 januari, deze heeft Greenchoice nu al omgezet naar 13 januari.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:57:
Kijk ook even in dit topic: Overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Er zijn al enkele Fenor-klanten die vóór die datum al overgaan naar een nieuwe leverancier.

• NY_Giant
  • Niet online
Jeroens93 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:29:
[...]

Dus ze konden toen binnen 30 dagen overstappen, maar konden ze ook al een nieuw contract afsluiten voor het eind van de vensterperiode?
Vattenfall heeft een aanbod dat gezien de omstandigheden vrij aardig is. Mijn contract Bij FENOR liep echter tot mei 2022. Als ik nu een Vattenfall contract afsluit dat vlak na einde vensterperiode ingaat, kan dat dan?
Ik hoor daar nu verschillende verhalen over (of ik begrijp ze verkeerd).
Is anderen ook al gelukt:
- Blackouts in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
- MGJB1989 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik zou me dus gewoon per snelst mogelijke datum aanmelden. Het enige dat er kan gebeuren is dat ze de ingangsdatum naar een iets later tijdstip verzetten. Maar dat is verder ook geen probleem.

• BobbyHoppy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 07:43
NY_Giant schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:46:
[...]

Is anderen ook al gelukt:
- Blackouts in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
- MGJB1989 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik zou me dus gewoon per snelst mogelijke datum aanmelden. Het enige dat er kan gebeuren is dat ze de ingangsdatum naar een iets later tijdstip verzetten. Maar dat is verder ook geen probleem.
Ik had dus vanochtend contact met vattenfall. Zij zeiden er is blokkade voor fenor-gerbruikers tot 30 december, daarna kan je dus overstappen. Wat overigens ook klopt met de ingangsdatum vd twee gebruikers hierboven. Ikzelf heb nog geen bevestigingsmail ontvangen, terwijl ik het gister al had aangevraagd D:

• Kevv1990
BobbyHoppy schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:32:
[...]

Ik had dus vanochtend contact met vattenfall. Zij zeiden er is blokkade voor fenor-gerbruikers tot 30 december, daarna kan je dus overstappen. Wat overigens ook klopt met de ingangsdatum vd twee gebruikers hierboven. Ikzelf heb nog geen bevestigingsmail ontvangen, terwijl ik het gister al had aangevraagd D:
Goed om te weten, thanks voor het delen. Ik heb direct Vattenfall afgesloten, vrijwel gelijk daarna de bevestiging gekregen en nu net ook het contract al. Wellicht toch even navragen bij VF of alles OK ontvangen is?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16
Ben toevallig net wat details aan het doornemen. Valt me het volgende op:

Op Fenor.nl staat dat ze in December géén termijnbedrag zullen afschrijven.
Op de veelgestelde vragen pagina van de curator staat echter dat er wél een termijn bedrag zal worden afgeschreven in December.

Dus wat wordt het? Ik ga eens effe een mailtje sturen.

(Ik heb overigens net ook 3-jarig contract afgesloten met VF. Met ingang van morgen :+ . Ontvangstbevestiging al meteen gekregen. Ben benieuwd met welke ingangsdatum VF terugkomt.)

[Voor 16% gewijzigd door Masimo op 20-12-2021 15:57]

• Martin7182
@Masimo alle energie die je deze maand afneemt moet natuurlijk wel betaald worden. Maar als je al voldoende voorschot hebt betaald, dan zou ik de automatische incasso intrekken en/of incasso's storneren. Het kan natuurlijk niet zijn dat er nieuwe schuldeisers bij komen om oude schuldeisers te kunnen betalen.

• Kevv1990
Masimo schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:35:

Op de veelgestelde vragen pagina van de curator staat echter dat er wél een termijn bedrag zal worden afgeschreven in December.

(Ik heb overigens net ook 3-jarig contract afgesloten met VF. Met ingang van morgen :+ . Ontvangstbevestiging al meteen gekregen. Ben benieuwd met welke ingangsdatum VF terugkomt.)
Het bedrag wat in november is afgeschreven, betreft de voorschot voor december. Ik neem aan dat de curator dat bedoelt, aangezien Fenor in januari dus niet meer levert, en daarom dus ook geen voorschot zou kunnen innen. Maar correct me if I'm wrong

• Masimo
Martin7182 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:08:
@Masimo alle energie die je deze maand afneemt moet natuurlijk wel betaald worden. Maar als je al voldoende voorschot hebt betaald, dan zou ik de automatische incasso intrekken en/of incasso's storneren. Het kan natuurlijk niet zijn dat er nieuwe schuldeisers bij komen om oude schuldeisers te kunnen betalen.
Kevv1990 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:13:
[...]

Het bedrag wat in november is afgeschreven, betreft de voorschot voor december. Ik neem aan dat de curator dat bedoelt, aangezien Fenor in januari dus niet meer levert, en daarom dus ook geen voorschot zou kunnen innen. Maar correct me if I'm wrong
Inderdaad, zo kijk ik er nu ook tegen aan. Ik heb trouwens op 14 December mijn jaaropgave gehad en netjes afgerond. Moest ietsje bijbetalen.

Verbruik in de wintermaanden is hier toch altijd ruim hoger dan het voorschot, dus FENOR zal achter mij aan moeten rennen i.p.v. andersom (zoals helaas bij veel andere mensen).

16:47: Kleine update:
Bevestiging van 3-jarig contract is binnen van Vattenfall. Aanvang levering op 3-1-2022.
Daarmee is in mijn geval de schade beperkt tot zo'n 1600 euro t.o.v. nog een jaar bij FENOR als het contract had doorgelopen. Kan ik dat bedrag als schade claimen bij de curator?

[Voor 11% gewijzigd door Masimo op 20-12-2021 16:55]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor de mensen die moeilijk gaan zoeken. MOI 'verzoek' is Melding Onterechte Incasso.
Normaal gesproken kun je incasso's tot 60 dagen terughalen(. laatste 2 termijnen), zonder problemen. Dat kun je gewoon via de App of online bankieren. Bij de 3e termijn, krijg je de optie om te melden als onterechte incasso. Ik zou voor jezelf even goed uitrekenen hoeveel je +- zou moeten betalen als de eindnota komt. houd rekening mee dat de betaling eind dec. al niet meetelt. Neem aan dat je de incasso-machtiging hebt ingetrokken. Als je bijv. elke maand E75,- betaald, dat is een voorschot, en het kan zijn dat er nog geen, of nu een deel stookseizoen in zit. Zit je al vanaf April bij Fenor, dan heb je al veel teveel betaald (+-E600,-) Waar nog maar de laatste weken stoken bij inzit aan Gasverbruik !! Je betaald elk maand als voorschot voor ook het stookseizoen. In de maanden dat er geen stookseizoen is, ligt je gasverbruik dusdanig lager.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MGJB1989
Hackus schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:16:
Voor de mensen die moeilijk gaan zoeken. MOI 'verzoek' is Melding Onterechte Incasso.
Normaal gesproken kun je incasso's tot 60 dagen terughalen(. laatste 2 termijnen), zonder problemen. Dat kun je gewoon via de App of online bankieren. Bij de 3e termijn, krijg je de optie om te melden als onterechte incasso. Ik zou voor jezelf even goed uitrekenen hoeveel je +- zou moeten betalen als de eindnota komt. houd rekening mee dat de betaling eind dec. al niet meetelt. Neem aan dat je de incasso-machtiging hebt ingetrokken. Als je bijv. elke maand E75,- betaald, dat is een voorschot, en het kan zijn dat er nog geen, of nu een deel stookseizoen in zit. Zit je al vanaf April bij Fenor, dan heb je al veel teveel betaald (+-E600,-) Waar nog maar de laatste weken stoken bij inzit aan Gasverbruik !! Je betaald elk maand als voorschot voor ook het stookseizoen. In de maanden dat er geen stookseizoen is, ligt je gasverbruik dusdanig lager.
Maar wat geef je dan aan als reden?
- ik heb geen machtiging afgegeven
- ik heb de machtiging ingetrokken

Ik heb het niet allemaal tot in de euro duidelijk wat ik misloop. Maar als ik nu nog 1 incasso middels MOI terughaal, en dat is net wat teveel. Krijg ik dan een afrekening van FENOR waarbij ik dan gewoon wat moet gaan betalen of zitten daar dan weer extra kosten etc aan vast?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom zullen er extra kosten ontstaan, het is een voorschot wat je maandelijks betaald.
Eindnota krijg je geld terug of moet je bijbetalen !
Ik zou liever iets bijbetalen, dan dat je geld via curator moet opeisen…

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 13:54
Masimo in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"Masimo schreef op maandag 20 december 2021 @basdej

16:47: Kleine update:
Bevestiging van 3-jarig contract is binnen van Vattenfall. Aanvang levering op 3-1-2022.
Daarmee is in mijn geval de schade beperkt tot zo'n 1600 euro t.o.v. nog een jaar bij FENOR als het contract had doorgelopen. Kan ik dat bedrag als schade claimen bij de curator?
Hier ook gisteren afgesloten bij VF voor 3jr, contract binnen: ingaand op 2-1-'22. Hoe groot is de kans dat dit feestje niet doorgaat omdat de ACM of de energiemaatschappij die de Fenor-klanten gaat overnemen (als dat al 1 partij is), hier een stokje voor steekt? Of had het al een error moeten geven in het systeem van VF bij de aanvraag en is ie er nu "gewoon" doorheen en gaat het uitgevoerd worden?

• Masimo
sjdjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:54:
[...]

Hier ook gisteren afgesloten bij VF voor 3jr, contract binnen: ingaand op 2-1-'22. Hoe groot is de kans dat dit feestje niet doorgaat omdat de ACM of de energiemaatschappij die de Fenor-klanten gaat overnemen (als dat al 1 partij is), hier een stokje voor steekt? Of had het al een error moeten geven in het systeem van VF bij de aanvraag en is ie er nu "gewoon" doorheen en gaat het uitgevoerd worden?
Eerlijk gezegd? Geen idee! Maar we gaan het zien, toch?

VF heeft al aangegeven dat de FENOR-gedupeerden tot 30-12-2021 "geblokkeerd" waren. Daarna is blijkbaar iets mogelijk in de systemen. Ik heb netjes aangegeven dat ik bij FENOR zit/zat.
Ik had ingang van het contract gevraagd per 21-12. Daarbij opgeteld de 14 dagen bedenktijd, kom je op 3-1-2022. Tot zover ok dus.
In het geval dat er eerst een andere partij wordt aangewezen, dan is het een kwestie van meteen opzeggen. Website van de curator / FENOR in de gaten houden. "Vensterperiode" is variabel, maar maximaal 20 dagen. Contract met VF gaat dan mogelijk iets later in als er nog een partij tussen komt. VF betaald eventuele opzegboete, beloven ze.

Verder beroep ik me op domheid en paniek. "Ben slechts een gemiddelde consument die niet snapt hoe het allemaal werkt, hoe dat wettelijk geregeld is en hoe spelletjes gespeeld worden tussen instanties (ACM) en aanbieders met schuiven en/of verdelen van klantenbestanden. En dat alles onder het mom van "leveringszekerheid".
Gaat me allemaal boven de pet, zullen we maar zeggen. Ik heb slechts één doel voor ogen en dat is het zeker stellen van mijn financiële situatie, zodat mijn gezin niet in de kou komt te zitten omdat ik de energierekening niet kan betalen." En wie zijn "zij" om dat tegen te spreken.

Enig risico op dit moment is dat er zich een aanbieder aanmeldt die de bestaande FENOR contracten overneemt tegen dezelfde voorwaarden/prijzen. Maar die kans acht ik wel zéér klein. In de Welkom Energie afwikkeling heeft Eneco mensen meteen laten overstappen zonder gevolgen (lees: boetes).

[Voor 9% gewijzigd door Masimo op 20-12-2021 20:40]

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-03 16:12
Hackus schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:16:
Zit denk ik rond de 500-600 euro teveel betaald. Dus ik moet gewoon bij de Rabobank een MOI indienen en dan krijg je je geld terug? En de curator stuurt dan nog een rekening op wat er nog open staat?

EDIT: Vattenfall geeft aan dat ze pas op 18-2-2022 kunnen gaan leveren bij mij. |:(

[Voor 3% gewijzigd door RaiseCain op 20-12-2021 20:42]

• casca
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat is verstandig om te doen?
Ik heb een contract tot 01-02-22 bij Fenor en heb teveel aan voorschotbijdragen betaald.
Heb dit jaar erg zuinig gedaan.
Ik heb reeds een incasso van december gestorneerd.
Maar nu heb ik uitgerekend, dat als ik nog een stornering doe, ik ongeveer quitte speel tot en met de maand december. Ik houd dan een klein tegoed van Fenor.
Tot wanneer levert Fenor?
Krijg ik problemen als ik naar de website van de curator kijk:

Indien u afgelopen dagen een door FENOR geïncasseerde voorschottermijn heeft gestorneerd, heeft u de levering van energie voor de desbetreffende maand niet voldaan. Dit betekent dat u alsnog aan FENOR moet betalen. Over deze betaling zult u binnen afzienbare tijd nader worden geïnformeerd.

Wie weet raad?

• Masimo
@casca Waar ben je bang voor?

Als FENOR nog geld van je tegoed heeft, kan je dat netjes betalen als ze erom vragen. En eventueel bied je nog je excuses aan. Als je in de omgekeerde situatie zit, waar jij nog geld van FENOR moet krijgen, is de kans erg groot dat je naar je centen kan fluiten. Wij "kleine consumenten" staan altijd achteraan in de rij van schuldeisers bij faillissementen.

[Voor 13% gewijzigd door Masimo op 20-12-2021 20:46]

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:24
Kreeg zojuist een e-mail van Fenor met hierin een voorstel voor verlenging…….. 8)7 8)7 8)7

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
MGJB1989 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:33:
[...]

Maar wat geef je dan aan als reden?
- ik heb geen machtiging afgegeven
- ik heb de machtiging ingetrokken

Ik heb het niet allemaal tot in de euro duidelijk wat ik misloop. Maar als ik nu nog 1 incasso middels MOI terughaal, en dat is net wat teveel. Krijg ik dan een afrekening van FENOR waarbij ik dan gewoon wat moet gaan betalen of zitten daar dan weer extra kosten etc aan vast?
Dit ja. Heeft iemand dat al succesvol gedaan bij de Rabo en Fenor.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-03 18:50
Nous112 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:58:
Kreeg zojuist een e-mail van Fenor met hierin een voorstel voor verlenging…….. 8)7 8)7 8)7
Dan ben je niet alleen. Ik heb VANDAAG ook een verlengingsvoorstel gekregen. Had ik ook al eerder gehad omdat mijn 2 jarig contract per 2-1-2022 afloopt. Ik had toen al in de gaten dat het niet goed ging bij Fenor vanwege belachelijk hoge tarieven “speciaal” voor vaste klanten. ;w

• Vossie94
  • Laatst online: 23:50
Hier ook een fenor klant. Momenteel woonachtig in een klein appartement met een jaarverbruik van ongeveer 450 M3. In maart verhuizen we naar een huis waar het jaarverbruik denk ik wel op 1000 M3 gaat liggen. 2 vragen voor jullie:

- Is er een speciaal aanbod vanuit vattenfall voor Fenor klanten of is het toeval dat er hier veel over deze leverancier wordt gepraat als alternatief?
- Wachten jullie niet liever tot het moment dat komende zomer de (gas)prijzen weer gaan dalen of ben ik daar nou heel naïef/onwetend?

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 15:01
Vossie94 schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:16:
- Wachten jullie niet liever tot het moment dat komende zomer de (gas)prijzen weer gaan dalen of ben ik daar nou heel naïef/onwetend?
Vooral dit vraag ik me ook af idd. De tarieven zijn erg hoog momenteel, waarom dan voor maar liefst 3 jaar vastzetten? Is variabel momenteel niet goedkoper?

• ericwhar
Er staat op de website van de curator dat het maanden kan duren voordat je de jaar rekening kan verwachten. Mijn contract was een maand geleden verlengd dus ik wacht nu nog op twee jaar rekeningen. Dit maakt het niet erg makkelijk om te zien of ik nog geld tegoed heb. Iemand een idee hoe de curator daar mee omgaat? Moet die wettelijk eerst mijn volledig jaar afwerken?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 22:53

ReLight

echo("What Now ? !")

plofkip schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:24:
[...]

Vooral dit vraag ik me ook af idd. De tarieven zijn erg hoog momenteel, waarom dan voor maar liefst 3 jaar vastzetten? Is variabel momenteel niet goedkoper?
Het aanbod van VF voor 3jr heeft Electra prijzen zoals je algemeen waren een paar maanden terug, en Fenor ook had, gas ook nog redelijk (wel hoger).
Nu een 3 jaar voor 140€/maand is veel beter dan gedwongen worden in een variabele of jaar contract van 250e/MND bij zfde gebruik ergens anders.

Zelfs met boete van 125e/product mocht je eronder vandaan willen is dat een betere deal dus.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12, Rmu-s40

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Zoals eerder ook is gemeld en in de topicwaarschuwing staat, mag discussie over overstappen, andere leveranciers, hun tarieven, (persoonlijke) aanbiedingen van energieleveranciers enz. in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd. Dan kunnen we hier weer door met het bespreken van het faillissement van FENOR Energie.

Zoals gewoonlijk mag feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF in Shopping Forum - Feedbacktopic of per DM richting mij (@Yorinn) of @Perkouw. Hier is het offtopic.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 20-12-2021 23:40]

• arnnold
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-03 23:28
Voor diegenen die het gemist hebben:

Zeer de moeite waard om Welkom topic door te spitten. Kan (en mag) niet in details treden vanwege de forumregels.
"Afhandeling faillissement Welkom Energie" forum geeft antwoord op al jullie vragen,
Arnnold, ex Welkom Energie

[Voor 18% gewijzigd door arnnold op 21-12-2021 00:14]

Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
Medewerkers van Vattenfall krijgen deze instructies voor Fenor klanten. Ik vind dat ze het wel mooi duidelijk omschreven hebben.

---------------------------------------

Dit is de informatie die wij hebben meegekregen:

"De betreffende aansluitingen zijn ondertussen geblokkeerd. Het betreft ongeveer 36.000 klanten.

De curator van Fenor krijgt tot en met 30 december 2021 de tijd om een andere energieleverancier bereid te vinden de klanten (consumenten en kleinzakelijke afnemers) over te nemen. Lukt dit niet, dan worden deze klanten vóór 13 januari 2022 verdeeld over alle andere energieleveranciers.

Tijdens de overgangsperiode, die maximaal tot 13 januari 2022 duurt, kunnen deze consumenten en kleinzakelijke afnemers niet zelf overstappen. Zij krijgen vanzelf bericht van de nieuwe leverancier over hun energiecontract. Daarna kunnen zij zelf besluiten of ze bij die leverancier blijven of dat ze alsnog overstappen naar een andere leverancier. Hun nieuwe leverancier mag hierbij een opzegtermijn van maximaal 30 dagen hanteren.

*Goed om te weten:*

* Lopende aanvragen hebben een tijdelijke blokkade, deze aanvragen verwerken we zodra dit weer kan.

* In de procedure leveringszekerheid is geborgd dat klanten een leverancier houden. Er is inmiddels bekend dat er t/m 30 december 2021 een koper wordt gezocht voor deze energieleverancier. Als zich geen koper meldt dan worden de aansluitingen verdeeld over bestaande leveranciers. We zullen dan hiervan een aandeel ontvangen.

Na 30 december start een eventuele restverdeling. Afhankelijk van hoe dit verloopt zullen de aansluitingen ter beschikking komen (verwijderen blokkade). Bv. Wij als Vattenfall zijn gekwalificeerd voor leveringszekerheid waardoor we als eerste partij switches kunnen indienen ontstaan vanuit de restverdeling.

De blokkades zullen dus uiterlijk tot 13 januari 2022 aanwezig zijn in geval van restverdeling."

• ericwhar
arnnold schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:10:
Voor diegenen die het gemist hebben:

Zeer de moeite waard om Welkom topic door te spitten. Kan (en mag) niet in details treden vanwege de forumregels.
"Afhandeling faillissement Welkom Energie" forum geeft antwoord op al jullie vragen,
Arnnold, ex Welkom Energie
Bedankt voor de tip, ik heb meteen met behulp van de spreadsheet een berekening gemaakt. Gelukkig moet ik bijbetalen.
Echter als het het geschatte verbruik, en het door Fenor gekozen maandbedrag invul. Moet ik altijd bijbetalen. Terwijl dit dan toch altijd ongeveer op 0 moet uitkomen? Meer mensen die dit zien?

• johny91
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2022
Goedemorgen allen,

Hier ook iemand met een Fenor contract met teveel voorschot betaald.

Als ik het goed begrijp is het mogelijk om een MOI-verzoek in te dienen wanneer de machtiging tot automatische incasso niet op de 'correcte' manier is afgegeven. Wat ik las, was dit het geval bij Welkom Energie en worden de MOI-verzoeken door de banken daar gehonoreerd.

Zelf kan ik me niet meer goed herinneren op welke manier ik de automatische incasso machtiging heb afgegeven bij Fenor. Kan iemand zich dit hier nog herinneren? En zo ja, ging dit om een correcte machtiging of niet en zou een MOI-verzoek rechtmatig zijn?

Alvast dank!

• Beun__de__Haas
  • Laatst online: 22-02 08:46
FrankSpin schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:39:
Medewerkers van Vattenfall krijgen deze instructies voor Fenor klanten. Ik vind dat ze het wel mooi duidelijk omschreven hebben.

---------------------------------------

Dit is de informatie die wij hebben meegekregen:

"De betreffende aansluitingen zijn ondertussen geblokkeerd. Het betreft ongeveer 36.000 klanten.

De curator van Fenor krijgt tot en met 30 december 2021 de tijd om een andere energieleverancier bereid te vinden de klanten (consumenten en kleinzakelijke afnemers) over te nemen. Lukt dit niet, dan worden deze klanten vóór 13 januari 2022 verdeeld over alle andere energieleveranciers.

Tijdens de overgangsperiode, die maximaal tot 13 januari 2022 duurt, kunnen deze consumenten en kleinzakelijke afnemers niet zelf overstappen. Zij krijgen vanzelf bericht van de nieuwe leverancier over hun energiecontract. Daarna kunnen zij zelf besluiten of ze bij die leverancier blijven of dat ze alsnog overstappen naar een andere leverancier. Hun nieuwe leverancier mag hierbij een opzegtermijn van maximaal 30 dagen hanteren.

*Goed om te weten:*

* Lopende aanvragen hebben een tijdelijke blokkade, deze aanvragen verwerken we zodra dit weer kan.

* In de procedure leveringszekerheid is geborgd dat klanten een leverancier houden. Er is inmiddels bekend dat er t/m 30 december 2021 een koper wordt gezocht voor deze energieleverancier. Als zich geen koper meldt dan worden de aansluitingen verdeeld over bestaande leveranciers. We zullen dan hiervan een aandeel ontvangen.

Na 30 december start een eventuele restverdeling. Afhankelijk van hoe dit verloopt zullen de aansluitingen ter beschikking komen (verwijderen blokkade). Bv. Wij als Vattenfall zijn gekwalificeerd voor leveringszekerheid waardoor we als eerste partij switches kunnen indienen ontstaan vanuit de restverdeling.

De blokkades zullen dus uiterlijk tot 13 januari 2022 aanwezig zijn in geval van restverdeling."
Ik zit op het moment ook bij Fenor. Heb net even contact gehad met VF, op advies van de medewerker alvast de 3-jaar deal afgesloten met ingangsdatum 16-2-2022. Mocht blijken dat ik toch eerder over kan omdat de toegewezen energiemaatschappij geen opzegtermijn van 30 dagen hanteert kan ik even bellen met VF om de levering eerder te laten plaatsvinden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johny91 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
Goedemorgen allen,

Als ik het goed begrijp is het mogelijk om een MOI-verzoek in te dienen wanneer de machtiging tot automatische incasso niet op de 'correcte' manier is afgegeven. Wat ik las, was dit het geval bij Welkom Energie en worden de MOI-verzoeken door de banken daar gehonoreerd.

Zelf kan ik me niet meer goed herinneren op welke manier ik de automatische incasso machtiging heb afgegeven bij Fenor. Kan iemand zich dit hier nog herinneren? En zo ja, ging dit om een correcte machtiging of niet en zou een MOI-verzoek rechtmatig zijn?

Alvast dank!
Lees oa dit even door : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69925020
het gaat feitelijk niet om incasso zonder machtiging, maar dat je het er niet mee eens bent. in veel gevallen doet de bank niet moeilijk. tenminste niet voor 1 MOI.

Voor meer lezers, lees even het topic door voor je vragen stelt. veel antwoorden zijn al gegeven

• johny91
Hackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:15:
[...]

Lees oa dit even door : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69925020
het gaat feitelijk niet om incasso zonder machtiging, maar dat je het er niet mee eens bent. in veel gevallen doet de bank niet moeilijk. tenminste niet voor 1 MOI.

Voor meer lezers, lees even het topic door voor je vragen stelt. veel antwoorden zijn al gegeven
Dat had ik inderdaad gelezen. Alleen gaat het er feitelijk toch om dat je het niet eens bent met de manier waarop de machtiging is gegeven? Vandaar mijn vraag of dat het geval was bij Fenor, of de machtiging wel/niet op de juiste manier is afgegeven?

• Barre73
johny91 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:20:
[...]

Dat had ik inderdaad gelezen. Alleen gaat het er feitelijk toch om dat je het niet eens bent met de manier waarop de machtiging is gegeven? Vandaar mijn vraag of dat het geval was bij Fenor, of de machtiging wel/niet op de juiste manier is afgegeven?
Vrijwel geen enkele machtiging is correct verstrekt. Niet bij telecom, energie, etc.. alleen echt schriftelijk met een handtekening of via een speciale digitale incasso machtiging. Niet via een vinkje op de website waar staat dat je toestemming geeft.

In de praktijk is dat zelden een probleem maar je kan het wel evt. gebruiken voor een MOI.

https://www.consumentenbo...kening/incassomaatregelen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johny91 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:20:
[...]

Indien je meer dan 1 MOI hebt, dan geldt officieel dit; Wat is een Melding Onterechte Incasso (MOI)?

Indien je 2 incasso's van de laatste 60 dagen terughaalt en 1 MOI, is er niets loos. Het gaat immers om een voorschot, niet een aankoop van een goed waar je zomaar de betaling van terug wilt halen.

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zit ook bij Fenor tot ergens in juli. Echter heb ik nog geen enkel bericht (email of post) gehad van Fenor zelf m.b.t. het faillissement.

Ik heb in ieder geval de laatste 2 maanden teruggeboekt, de automatische incasso uitgeschakeld en alle documenten van hun website gedownload. Echter hebben jullie wel een persoonlijk bericht gehad van Fenor zelf?

• johny91
Hackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:35:
[...]

Indien je meer dan 1 MOI hebt, dan geldt officieel dit; Wat is een Melding Onterechte Incasso (MOI)?

Indien je 2 incasso's van de laatste 60 dagen terughaalt en 1 MOI, is er niets loos. Het gaat immers om een voorschot, niet een aankoop van een goed waar je zomaar de betaling van terug wilt halen.
Dankjewel voor je reactie! Ik moet de berekening nogmaals in detail maken (vanaf april bij Fenor) maar ik denk dat ik meer terug zou moeten krijgen dan 2 voorschotten. Maar het is dus aan te raden het bij 2 storneringen en 1 MOI te houden?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johny91 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:09:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Ik moet de berekening nogmaals in detail maken (vanaf april bij Fenor) maar ik denk dat ik meer terug zou moeten krijgen dan 2 voorschotten. Maar het is dus aan te raden het bij 2 storneringen en 1 MOI te houden?
Als het om gasverbruik gaat, heb je niet zoveel gas verbruikt als in de stookmaanden, die worden meegeteld over. het stookseizoen, daar betaal je in hoog zomer hetzelfde voor. Wanneer jij in september al bent begonnen met stoken, heb je meer verbruik dan begin november. dat weet ik dus niet. je kunt zelf je eigen verbruik en betaalde voorschotten uitrekenen, adhv de overeengekomen prijs per eenheid m3, kWh.

• arnnold
johny91 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
Goedemorgen allen,

Alvast dank!
Je kan op twee manieren een incassomachtiging afgegeven hebben:
Schriftelijk, EEN VINKJE ZETTEN is niet schriftelijk

OF een digitaal ondertekende machtiging.
Vraag je bank de door jouw ondertekende machtiging te tonen. En dan is het even afwachten of de machtiging boven water komt.
Wordt er geen juridisch correcte machtiging geproduceerd dan zijn er dus onterecht incasso's geïnd en kan je zoveel incasso's terug laten storten tot het bedrag waar je recht op hebt.

[Voor 4% gewijzigd door arnnold op 21-12-2021 21:13]

Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.

• Masimo
Ik vind de "veelgestelde vragen" op gebied van financiën op de website van de curator wel tekenend voor hoe zo'n faillissement wordt afgehandeld.

Als ze nog geld van jou (denken te) krijgen, wordt je op licht dwingende manier verzocht om toch maar zo snel mogelijk te betalen. Ook als je incasso's gestorneerd hebt of MOI's aangevraagd hebt, wijzen ze je er op dat je niet aan je betalingsverplichting voor levering voldoet.

Omgekeerd, als het gaat over geld dat richting ex-klanten / schuldeisers zou moeten gaan, worden géén mededelingen gedaan en wordt de boot afgehouden. Je krijgt alvast meegedeeld dat het máánden gaat duren en dat het ook wel eens op een teleurstelling kan uitlopen voor je, als kleine schuldeiser.

:X

[Voor 5% gewijzigd door Masimo op 21-12-2021 20:37]

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Zou je bij een andere leverancier alvast een aanvraag kunnen indienen dat je contract pas in jan of feb 2022 ingaat ondanks de vensterperiode die sowieso tot 30 dec gelocked is?

--
Update, heb bij VF een aanvraag gedaan, afwachten of deze gehonoreerd wordt.

[Voor 21% gewijzigd door zx9r_mario op 21-12-2021 21:17]

• arnnold
Hackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:35:
[...]

Beste Hackus, wat heeft Mollie hier mee te maken? De betalingen liepen niet via Mollie, maar via de eigen bank. Dus de getoonde link moet men maar snel vergeten.
Eigen bank bellen en melding doen van onterechte incasso.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

arnnold schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:08:
[...]

Beste Hackus, wat heeft Mollie hier mee te maken? De betalingen liepen niet via Mollie, maar via de eigen bank. Dus de getoonde link moet men maar snel vergeten.
Eigen bank bellen en melding doen van onterechte incasso.
Dat is algemene info, niet specifiek !

[Voor 0% gewijzigd door Hackus op 21-12-2021 21:26. Reden: Typo]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:
Ik vind de "veelgestelde vragen" op gebied van financiën op de website van de curator wel tekenend voor hoe zo'n faillissement wordt afgehandeld.

Als ze nog geld van jou (denken te) krijgen, wordt je op licht dwingende manier verzocht om toch maar zo snel mogelijk te betalen. Ook als je incasso's gestorneerd hebt of MOI's aangevraagd hebt, wijzen ze je er op dat je niet aan je betalingsverplichting voor levering voldoet.

Omgekeerd, als het gaat over geld dat richting ex-klanten / schuldeisers zou moeten gaan, worden géén mededelingen gedaan en wordt de boot afgehouden. Je krijgt alvast meegedeeld dat het máánden gaat duren en dat het ook wel eens op een teleurstelling kan uitlopen voor je, als kleine schuldeiser.

Zorg dat je quite speelt of ze nog geld moet betalen (door storneren en MOIs indienen) want je zal echt geen cent terug krijgen. Als consument sta je achteraan in de rij. Met vooraan de belastingdienst en daarna een hele reeks organisaties en aan het eind de consument.

• arnnold
Masimo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:

Inderdaad staan er enkele interessante stellingen in. Laten we wel wezen: Knappe curator die meer geld uit je zak trommelt dan waar die recht op heeft. Reken uit waar Fenor ( curator) recht op heeft en haal het door jou teveel betaalde geld terug via de eerder besproken weg.
Met dank aan DarkShadow forum Welkom energie

https://docs.google.com/s...z16m4xBSNwX9K9JWTBBuPS_U8

[Voor 8% gewijzigd door arnnold op 21-12-2021 21:31]

• arnnold
Hackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:20:
[...]

Dat is algemene info, niet specifiek !
Klopt, het gaat tussen jou en je bank en niet Mollie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

arnnold schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:34:
[...]

Klopt, het gaat tussen jou en je bank en niet Mollie.
In de link staat algemene info, heeft niet specifiek met Mollie te maken. Bij elke bank zijn de regels voor bankwezen, ABN, ING of wie ook.

Net als hier de info te vinden is via Consumentenbond

Edit: verdere discussie hierom, zorgt alleen maar voor ruis in dit topic

[Voor 24% gewijzigd door Hackus op 21-12-2021 21:53]

• arnnold
Hackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:49:
[...]

In de link staat algemene info, heeft niet specifiek met Mollie te maken. Bij elke bank zijn de regels voor bankwezen, ABN, ING of wie ook.

Net als hier de info te vinden is via Consumentenbond

Edit: verdere discussie hierom, zorgt alleen maar voor ruis in dit topic
Ik wil nog wel een beetje ruis geven.
Lees dit dan even door. Is Rabo zoals je ziet maar verschilt nagenoeg niet van andere banken.

https://www.rabobank.nl/b...alen/incasso/euro-incasso

• zx9r_mario
Masimo schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:35:

Ik heb ook VF aangevraagd en ingangsdatum is 60 dagen na aanvraag (datum is immers nog niet bekend). Tegen de tijd dat er meer over Fenor bekend is, neem ik aan dat dan met VF de ingangsdatum aangepast kan worden.

Update: bij geen ingangsdatum is dit 60 dagen. Effe VF gevraagd over ingangsdatum vervroegen. Na de 14 dagen bedenktijd kun je het contract eerder laten ingaan.

[Voor 8% gewijzigd door zx9r_mario op 22-12-2021 11:58]

• elsinga
Vraag over MOI's: wij hebben op papier een handtekening gezet bij een wijziging betaalmethode (naar SEPA automatische incasso met online factuur). Bovenaan staat "Wijzigingsformulier". Dit lijkt totaal niet op het SEPA formulier wat in dit onderwerp al gelinkt is. Is dit een rechtsgeldige incasso overeenkomst?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Barre73
elsinga schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:48:
Vraag over MOI's: wij hebben op papier een handtekening gezet bij een wijziging betaalmethode (naar SEPA automatische incasso met online factuur). Bovenaan staat "Wijzigingsformulier". Dit lijkt totaal niet op het SEPA formulier wat in dit onderwerp al gelinkt is. Is dit een rechtsgeldige incasso overeenkomst?
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Òf je moet een handtekening zetten onder een formulier waarin je toestemming geeft voor automatische incasso, òf je geeft digitaal toestemming voor een automatische incasso. Die laatste is die link waar je het over had.

Als ik jouw post lees heb jij nu schriftelijk toestemming gegeven voor een automatische incasso die voldoet aan de SEPA normen (https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/)

Als dat formulier verder voldoet aan de minimale voorwaarden (zie link hierboven) voor een machtiging dan is het rechtsgeldig.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat ik mij afvraag is of ik bij Fenor ook het tariefverschil kan claimen die ik nu moet betalen met een nieuw energiecontract, omdat Fenor niet meer aan zijn contractuele verplichtingen kan voldoen?
Ik betaal de komende periode vanaf 15 januari +/- 35 euro meer (VF3 jarig contract afgesloten), mijn contract met Fenor liep tot en met augustus. 8x35 dat is een kleine 280 euro die ik waarschijnlijk meer moet betalen.

(ik heb laatste 2 maanden teruggestort en ook moi ingediend voor de 4 maanden ervoor, maw zij hebben straks nog wel wat geld van mij tegoed (als de moi's ingewilligd worden), maar wil daar dan verder "mijn opgelopen schade" eraf halen voordat ik wat terug stort, alleen geen idee of ik in mijn recht sta.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:02
B0MBACI schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
Wat ik mij afvraag is of ik bij Fenor ook het tariefverschil kan claimen die ik nu moet betalen met een nieuw energiecontract, omdat Fenor niet meer aan zijn contractuele verplichtingen kan voldoen?
Ik betaal de komende periode vanaf 15 januari +/- 35 euro meer (VF3 jarig contract afgesloten), mijn contract met Fenor liep tot en met augustus. 8x35 dat is een kleine 280 euro die ik waarschijnlijk meer moet betalen.

(ik heb laatste 2 maanden teruggestort en ook moi ingediend voor de 4 maanden ervoor, maw zij hebben straks nog wel wat geld van mij tegoed (als de moi's ingewilligd worden), maar wil daar dan verder "mijn opgelopen schade" eraf halen voordat ik wat terug stort, alleen geen idee of ik in mijn recht sta.
Als je schade wil claimen moet je denk ik wel werkelijk geleden schade claimen, dat is immers gebruikelijk in ons rechtssysteem, dat je €35 meer aan voorschot betaald zegt weinig over je geleden / nog te lijden schade, het is immers slechts een voorschoot en je kan daar dus ook van terugkrijgen. Pas bij de eindafrekening zal blijken hoeveel schade je hebt, en hoeveel je mogelijk zou kunnen claimen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dennism schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:
[...]

Als je schade wil claimen moet je denk ik wel werkelijk geleden schade claimen, dat je €35 meer aan voorschot betaald zegt weinig over je geleden schade, het is immers slechts een voorschoot en je kan daar dus ook van terugkrijgen. Pas bij de eindafrekening zal blijken hoeveel schade je hebt, en hoeveel je mogelijk zou kunnen claimen.
Ik heb natuurlijk het contract destijds ook afgesloten met een bepaald jaar verbruik (deze kan ik ook wel hard maken omdat dit afgelopen 3 jaar ook wel ongeveer gelijk is gebleven). De tariefverschillen tussen Fenor contract en nieuwe aanbieder is ook hard te maken. Maar als je idd op de eindafrekening moet wachten dan zal dit pas in augustus kunnen. Dan moet ik het geld wel zo lang achter de hand kunnen houden… eenmaal teruggestort is het weg ben ik bang

• Martin7182
Nee dat kan niet. Als het contract ontbonden is, door wat voor reden dan ook, dan zijn er geen contractuele verplichtingen meer. Je kunt ook geen toekomstige schade claimen.

• zx9r_mario
Er is nog geen einddatum van Fenor bekend?

Bij VF kun je het contract evt eerder laten ingaan als de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn volgens VF helpdesk.

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 13:16

Dit is wat ik als antwoord kreeg na VF.
Heb het aangevraagd, startdatum staat op 4 Jan 2022

• Barre73
caspertje19 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:57:
[Afbeelding]

Dit is wat ik als antwoord kreeg na VF.
Heb het aangevraagd, startdatum staat op 4 Jan 2022
Wat er staat klopt ook allemaal met 1 nuance: De nieuwe leverancier waar Ex-Fenor klanten ongevraagd naar toe gaan geeft in ieder geval geen vast contract maar altijd een variabel contract. Dit moet ook wel want klanten moeten weer weg kunnen. Dus er is nooit een opzegvergoeding/boete in het spel.

Maar... er is wel een 30 dagen opzegtermijn. En dan komt de vraag: Wat doet die leverancier met klanten die binnen die 30 dagen proberen weg te komen?
Bij Welkom->Eneco zag je dat Eneco niets deed en het liet gebeuren. Hoe dat straks zal gaan bij de nog niet bekende nieuwe leverancier zullen we gaan merken.

En vergeet niet: ook de nieuwe leverancier waar jij wel zelf voor kiest kan proberen het netjes te doen en zich aan die 30 dagen houden omdat de ACM dat ook zo communiceert. In mijn geval was het Engie die me niet eerder wilde laten overgaan dus ik heb de volle 30 dagen bij Eneco gezeten tegen een idioot hoog tarief.
Vattenfall deed niet moeilijk en veel anderen konden dus al veel eerder over.

Maar in alle gevallen: pas na de vensterperiode, dus nadat de Fenor levering echt is beëindigd. Voor die tijd kan je niks. Ook niet bij Welkom destijds.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Martin7182 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:57:
[...]

Nee dat kan niet. Als het contract ontbonden is, door wat voor reden dan ook, dan zijn er geen contractuele verplichtingen meer. Je kunt ook geen toekomstige schade claimen.
Hmm dat is dan wel jammer, ik ga toch een poging doen. Want uiteindelijk wordt ik wel benadeelt door het handelen van Fenor, zeker omdat ze notabene 2 maanden eerder zeggen dat er niks aan de hand is….

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 22:53

ReLight

echo("What Now ? !")

Verplaatst..

[Voor 97% gewijzigd door ReLight op 22-12-2021 16:23]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12, Rmu-s40

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik kom altijd rond de €0 uit bij de eindafrekening.
Ik heb namelijk alleen elektriciteit en verbruik niet veel. Dus zelfs het minimaal verplichte voorschot van €10 dat FENOR rekent voor mij, is per maand ca €10 te veel.
Voor mij is het maken van een eindafrekening dus niet echt nodig. Dus een MOI gedaan voor alle voorschotten.

Het maken van een Melding Onterechte Incasso (MOI) gaat bij ASN Bank (valt net als SNS onder volksbank) in ieder geval erg makkelijk telefonisch. En ze beloven binnen 10 werkdagen resultaat.

Nu nog op zoek naar een andere leverancier. Ik zie dat er meer tweakers zijn die alleen elektriciteit afnemen. Jammer dat de aantrekkelijke aanbiedingen niet voor ons gelden :(

• NY_Giant
  • Niet online
Morked schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:15:
Nu nog op zoek naar een andere leverancier. Ik zie dat er meer tweakers zijn die alleen elektriciteit afnemen. Jammer dat de aantrekkelijke aanbiedingen niet voor ons gelden :(
Wellicht is er toch nog een manier voor de electriciteit-only klanten. Zie hier & hier. Het cadeau zul je niet krijgen, maar zolang je wel de gunstige stroom-tarieven krijgt is het helemaal prima. Maar dat kan beter hier besproken worden.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb zojuist een aantal reacties richting Overstappen naar een nieuwe energieleverancier verhuisd. Vragen en discussie over overstappen mag daar.

• Martin7182
B0MBACI schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:35:
[...]

Hmm dat is dan wel jammer, ik ga toch een poging doen. Want uiteindelijk wordt ik wel benadeelt door het handelen van Fenor, zeker omdat ze notabene 2 maanden eerder zeggen dat er niks aan de hand is….
Ja maar Fenor is natuurlijk zelf ook benadeeld. Elke energieleverancier valt na verloop van tijd om als ze er geld op toe moeten leggen. In feite hebben de klanten te lang een te lage prijs betaald. Niemand valt dat kwalijk te nemen, maar het is wel de realiteit. "te lang" is blijkbaar maar een paar maanden; er was blijkbaar geen buffer om de accute prijsverhoging op te vangen.

• elsinga
Barre73 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:34:
[...]

Je haalt nu twee dingen door elkaar. Òf je moet een handtekening zetten onder een formulier waarin je toestemming geeft voor automatische incasso, òf je geeft digitaal toestemming voor een automatische incasso. Die laatste is die link waar je het over had.

Als ik jouw post lees heb jij nu schriftelijk toestemming gegeven voor een automatische incasso die voldoet aan de SEPA normen (https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/)

Als dat formulier verder voldoet aan de minimale voorwaarden (zie link hierboven) voor een machtiging dan is het rechtsgeldig.
Op het getekende formulier missen een aantal zaken die wel op het zakelijke SEPA incasso registratie formulier staan:
- Incassant ID
- maximum bedrag ja/ne en bijbehorende bedrag
- Kenmerk machtiging

Betekent dit dat het om een niet-geldige versie gaat?

• Masimo
Kleine waarschuwing aan iedereen. Houdt de financiële afwikkeling goed in de gaten!

Mijn betaling van de jaarafrekening die ik op 14 December gedaan had, was blijkbaar al kwijt geraakt.
Ik kreeg vandaag een mailtje van de curator of ik a.u.b. zo snel mogelijk wilde betalen, want volgens de administratie was het bedrag nog niet voldaan. Verder moest ik het naar een ander rekening overmaken, speciaal opgezet voor de afwikkeling van het faillissement.

Uiteraard een beleefd mailtje terug met bewijs van betaling, en gevraagd voor bevestiging van hun kant.

Wat ik al eerder zei: als ze geld willen zijn ze er als de kippen bij. Krijg je nog geld van hun, dan wacht maar een paar maanden en waarschijnlijk ook nog tevergeefs.

• Barre73
Masimo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:33:
Kleine waarschuwing aan iedereen. Houdt de financiële afwikkeling goed in de gaten!

Mijn betaling van de jaarafrekening die ik op 14 December gedaan had, was blijkbaar al kwijt geraakt.
Ik kreeg vandaag een mailtje van de curator of ik a.u.b. zo snel mogelijk wilde betalen, want volgens de administratie was het bedrag nog niet voldaan. Verder moest ik het naar een ander rekening overmaken, speciaal opgezet voor de afwikkeling van het faillissement.

Uiteraard een beleefd mailtje terug met bewijs van betaling, en gevraagd voor bevestiging van hun kant.

Wat ik al eerder zei: als ze geld willen zijn ze er als de kippen bij. Krijg je nog geld van hun, dan wacht maar een paar maanden en waarschijnlijk ook nog tevergeefs.
Ik weet niet wie je met "hun" bedoelt maar dit is de taak van een curator. Die opdracht krijgt hij van de rechtbank. Probeer alles binnen te krijgen wat er nog moet komen, geef zo weinig mogelijk uit, probeer het bedrijf een doorstart te geven en zo niet, beperk dan de schulden die overblijven.
Dat kan je die curator niet kwalijk nemen, dat is gewoon zijn/haar werk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barre73 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:39:
[...]

Ik weet niet wie je met "hun" bedoelt maar dit is de taak van een curator. Die opdracht krijgt hij van de rechtbank. Probeer alles binnen te krijgen wat er nog moet komen, geef zo weinig mogelijk uit, probeer het bedrijf een doorstart te geven en zo niet, beperk dan de schulden die overblijven.
Dat kan je die curator niet kwalijk nemen, dat is gewoon zijn/haar werk.
Consument = ik/wij, Fenor/Curator is zij.

Iemand iets kwalijk nemen is wat anders dat zorgen dat zij, zo weinig mogelijk geld van jou krijgen.

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18:19
Wat ik nog niet helemaal snap:

24 januari zou mijn jaarcontract aflopen. Het is nog altijd niet bekend per wanneer Fenor/de curator het abonnement opzegt.

Als ik nu zelf overstap en per 1 januari het nieuwe contract laat ingaan, gaat de curator dan nog een boete proberen te incasseren? Kan ik dan beter 24 januari invullen?
Maar dan riskeer ik weer hoge variabele tarieven wanneer Fenor/de curator het contract tussen nu en 24 januari opzegt..

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MGJB1989
Ik ben even gaan zoeken op de site van de curator.
Daar is voor FENOR een speciale pagina.
Daar staan FAQ.
Dan is er een vraag;
“Hoe word ik geïnformeerd over de voortgang in het faillissement”

Het antwoord luidt;
“De curator informeert een ieder via het openbare faillissementsverslag dat in beginsel iedere drie maanden zal worden uitgebracht. Het eerste openbare verslag zal in januari 2022 worden uitgebracht en worden gepubliceerd op https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/FENOR-b.v./

Als ik dit zo lees dan gebeurd er dit jaar niks meer.

Benieuwd of het dan bij VF lukt om op 2-1 te starten met het contract

[Voor 5% gewijzigd door MGJB1989 op 22-12-2021 20:28]

• zx9r_mario
Uit een ander draadje Chatslet in "Afhandeling faillissement Anode Energie"

Zodra de vensterperiode afgelopen is (het contract is daadwerkelijk beëindigd door de curator) kun je zelf overstappen zonder die 30 dagen opzegtermijn.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eerder op de avond was het inloggen nog mogelijk.
Een half uur geleden lukte het al niet meer omdat mijn wachtwoord niet juist zou zijn..
Inmiddels lijkt mijnfenor niet meer bereikbaar:
[quote]503 Service Unavailable
No server is available to handle this request. [/quote]

Wachtwoordreset gedaan en werkt weer, fout zat aan mijn kant.

[Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 22-12-2021 23:42]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18:19
DopdeDouwer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:35:
Eerder op de avond was het inloggen nog mogelijk.
Een half uur geleden lukte het al niet meer omdat mijn wachtwoord niet juist zou zijn..
Inmiddels lijkt mijnfenor niet meer bereikbaar:
[quote]503 Service Unavailable
No server is available to handle this request. [/quote]

Wachtwoordreset gedaan en werkt weer, fout zat aan mijn kant.
Huh, de login knop is uitgeschakeld, dus kan helemaal niet inloggen. Hoe doe jij dat?

Edit: Aha op de desktop wel gelukt.

[Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 22-12-2021 23:50]

• arnnold
elsinga schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:14:
[...]

Op het getekende formulier missen een aantal zaken die wel op het zakelijke SEPA incasso registratie formulier staan:
- Incassant ID
- maximum bedrag ja/ne en bijbehorende bedrag
- Kenmerk machtiging

Betekent dit dat het om een niet-geldige versie gaat?
Er is afgesproken dat er alleen door de SEPA ontworpen formulieren gebruikt mogen worden om incasso's te regelen. Veranderingen in tekst zorgt ervoor dat betreffende formulier ongeldig wordt.

CITAAT van RABO bank formulier

Voldoen aan voorschriften
U bent er vrij in om de modelmachtigingsformulieren te bewerken en te personaliseren: “Let op! U bent verplicht om alle velden die op
het voorbeeld van het machtigingsformulier staan, letterlijk op uw eigen ontwerp te gebruiken. Tekst weglaten mag dus niet! Meer
informatie op uw eigen ontwerp plaatsen mag overigens wel. Denk aan een contractnummer of de reden van betaling. Zolang u de
machtigingstekst in het model niet tegenspreekt, is extra informatie toegestaan”. Voldoet u niet aan deze eisen, dan is er geen sprake
van een rechtsgeldige machtiging en heeft geïncasseerde 13 maanden het recht om de incasso terug te laten boeken (Melding onterechte incasso

https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik de links naar mijnfenor die in de gebruikelijke mails van fenor genoemd staan. De links uit dit topic werken bij mij ook niet allemaal.

• elsinga
arnnold schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:54:
[...]

Er is afgesproken dat er alleen door de SEPA ontworpen formulieren gebruikt mogen worden om incasso's te regelen. Veranderingen in tekst zorgt ervoor dat betreffende formulier ongeldig wordt.

CITAAT van RABO bank formulier

Voldoen aan voorschriften
U bent er vrij in om de modelmachtigingsformulieren te bewerken en te personaliseren: “Let op! U bent verplicht om alle velden die op
het voorbeeld van het machtigingsformulier staan, letterlijk op uw eigen ontwerp te gebruiken. Tekst weglaten mag dus niet! Meer
informatie op uw eigen ontwerp plaatsen mag overigens wel. Denk aan een contractnummer of de reden van betaling. Zolang u de
machtigingstekst in het model niet tegenspreekt, is extra informatie toegestaan”. Voldoet u niet aan deze eisen, dan is er geen sprake
van een rechtsgeldige machtiging en heeft geïncasseerde 13 maanden het recht om de incasso terug te laten boeken (Melding onterechte incasso

https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/
Dank! Zo duidelijk had ik het nog niet gevonden. MOI kan dus.

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MGJB1989 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:27:
Ik ben even gaan zoeken op de site van de curator.
Daar is voor FENOR een speciale pagina.
Daar staan FAQ.
Dan is er een vraag;
“Hoe word ik geïnformeerd over de voortgang in het faillissement”

Het antwoord luidt;
“De curator informeert een ieder via het openbare faillissementsverslag dat in beginsel iedere drie maanden zal worden uitgebracht. Het eerste openbare verslag zal in januari 2022 worden uitgebracht en worden gepubliceerd op https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/FENOR-b.v./

Als ik dit zo lees dan gebeurd er dit jaar niks meer.

Benieuwd of het dan bij VF lukt om op 2-1 te starten met het contract
Ik snap jouw conclusie niet echt. (kan aan mij liggen) maar omdat je post gepinned word wil ik toch even reageren.
Het is normaal dat een curator iedere X maanden een verslag publiceert wat er in de afgelopen tijd is gebeurd. Dit zal nog lange tijd zo doorgaan.
Om een voorbeeld te noemen het faillissement van FlexEnergie (November 2018) hebben we recentelijk pas een van de eindverslagen van gehad.

Dat betekent dus niet dat er in de tussentijd niets gebeurd. Als er iets "belangrijks" gebeurd in de tussentijd (zoals het vinden van een nieuwe leverancier) krijg je dat natuurlijk te horen.

Echter het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit in de kerstperiode geregeld gaat worden.

• Barre73
Fabske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik snap jouw conclusie niet echt. (kan aan mij liggen) maar omdat je post gepinned word wil ik toch even reageren.
Het is normaal dat een curator iedere X maanden een verslag publiceert wat er in de afgelopen tijd is gebeurd. Dit zal nog lange tijd zo doorgaan.
Om een voorbeeld te noemen het faillissement van FlexEnergie (November 2018) hebben we recentelijk pas een van de eindverslagen van gehad.

Dat betekent dus niet dat er in de tussentijd niets gebeurd. Als er iets "belangrijks" gebeurd in de tussentijd (zoals het vinden van een nieuwe leverancier) krijg je dat natuurlijk te horen.

Echter het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit in de kerstperiode geregeld gaat worden.
Dat laatste betwist ik. Kerst valt in het weekend en tussen kerst en oud en nieuw wordt toch echt wel gewerkt hoor. Zeker ook bij energieleveranciers en bij de ACM (en de curator).
Ik zeg niet dat het gebeurt maar het kan prima.

• MGJB1989
Fabske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ah, ik wist niet dat er elke X maanden een verslag uitgebracht moet worden door de curator.
Aangezien ik nog niks heb ontvangen van de curator aan bericht of wat dan ook, moet alles vernemen via de media/internet.
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Let op:
• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.

Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee