Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

CrystalViriS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Mee eens

Als je ziet hoe de debatten in de tweede kamer er aan toe gaan dan weet je ook wel genoeg. Een klas middelbare scholieren is er niets bij. Het zit of hangt en is bezig met een tablet of mobiele telefoon. Om vragen van anderen wordt gelachen. Verwijten vliegen over en weer tot de voorzitter weer ingrijpt. Elkaar laten uitpraten of zelfs enig fatsoen is soms ver te zoeken. Dat er nog geen propjes richting het plafond worden geschoten is het enige verschil.
Eens! Tevens is het vraag stellen door A., B. reageert daarop niet maar herhaalt de vraag, ontwijkt de vraag door een tegenvraag te stellen, komt met een onsamenhangend geheel zonder antwoord te geven en/of verschuilt zich achter "dure" ingewikkelde zinsconstructies en woorden.

"als u mij vraagt of we dat zouden moeten doen dan zou ik u willen vragen om nogmaals naar X te kijken wanneer we het hebben over de onbeduidende structuur waarnaar door uw collega Y verwezen werd in het debat aangaande N waarin de vraag XYZ werd voorgedragen waarvoor we destijds geen concessies wilden aannemen."

"De vraag, voorzitter, was of meneer Z straks een ijsje of een koek wilde....."

Etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hunterrnl schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Zou je wat voorbeelden kunnen geven ? Het is een beetje apart als je het zo stelt omdat er zelfs door verdragen voedingsbodems zijn ontstaan voor oorlogen. Iets met nazi`s enzo.

Wat op een papiertje staat en beloofd word door partijen in goede tijden geeft gewoon geen garantie dat het gehandhaafd word. De werkelijkheid is helaas niet altijd rooskleurig of uitvoerbaar. Dat hebben namelijk ook genoeg in het verleden gezien.

De mens in overleving modus of macht belust is tot alles instaat.
Anders verwoord dan: de wet en/of uitspraken van rechters negeren is een glijdende schaal, een zeer gevaarlijke ook nog gezien de woede en angst gevoed door wantrouwen jegens de rijksoverheid wat de deur op een kier kan zetten voor de extremisten.

Aangezien wetten, zoals @CVTTPD2DQ al aangaf, door rechters getoetst kunnen worden aan verdragen is het een zeer slecht idee om over te gaan op een asielstop. Deze zal vrijwel zeker niet juridisch houdbaar zijn, en als het volk dan gaat schreeuwen (zoals nu al steeds meer gebeurt) dat ze tóch een asielstop willen, en de regering legt onder die druk eventuele uitspraken van rechters naast zich neer, dan zet dat een gevaarlijk precedent.

En over e.e.a afdwingen gesproken. Gerechtelijke uitspraken zouden voldoende gewicht moeten hebben in een rechtsstaat waardoor verandering afgedwongen wordt. Dat is een kenmerk van een rechtsstaat. Als bovenstaande gebeurt en een dergelijk precedent wordt gezet, wat is dan het volgende? Ik denk (hoop) dat menigeen genoeg fantasie heeft om te bedenken dat dat een zeer slecht idee is.

Het belangrijkste is wat ik eerder al aangaf.
We moeten kalm blijven, en onze zorgen omtrent de asielsituatie nu niet laten misbruiken door extremisten.

Leiders kiezen die deze problematiek serieus nemen en in Europa echt de discussie aangaan.
En kiezers moeten bovenal rustig blijven en niet uit zorg extreem gaan stemmen. Ik mag toch hopen dat iedereen dat wel begrijpt. Alhoewel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Hotel Albergen moet aan COA verkopen, en is vanaf vandaag eigenaar...

https://www.nu.nl/binnenl...oon-verkopen-aan-coa.html

Hoop echt dat de inwoners (en wat schorriemorrie van buitenaf) zich koest houden de komende tijd. Maar gezien dat brandje van vanochtend ben ik er bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

renegrunn schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:38:

Hoop echt dat de inwoners (en wat schorriemorrie van buitenaf) zich koest houden de komende tijd. Maar gezien dat brandje van vanochtend ben ik er bang voor...
Het lijkt mij heel erg verstandig hier een flinke bewaking op te zetten totdat de locatie operationeel is. Het is bijna nalatig om dat niet te doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

SuBBaSS

-has Ryzen

renegrunn schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:38:

Kun je helemaal "lachen" als ze in Zoutkamp los gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

SuBBaSS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Kun je helemaal "lachen" als ze in Zoutkamp los gaan.
https://www.rtvnoord.nl/n...ie-maar-zijn-wel-huiverig
Bang voor nieuwe problemen
Er komen vijfhonderd opvangplekken beschikbaar, met een maximum van zevenhonderd mocht er sprake zijn van uiterste nood. 'Er heeft eerder een groep asielzoekers in de kazerne gezeten en die zorgden voor problemen in het dorp. We zijn wel bang dat dit weer gebeurt.'
Momenteel worden er zo'n vijfhonderd Afghanen opgevangen in de kazerne. 'Daar zijn geen problemen mee geweest. Maar op den duur kwam er een groep asielzoekers bij. Die hebben toen dingen op boten gesloopt. Op de route naar Zoutkamp is namelijk de jachthaven en we zijn toch bang dat ook deze nieuwe groep mensen er op uit zal trekken. Het is een opvang en geen gevangenis, wat natuurlijk begrijpelijk is. Maar we hebben begrepen dat het ronddwalen ontmoedigd gaat worden', zegt Oostindiën.

Tijdelijke opvang
De opvang is tijdelijk en zal zes maanden gebruikt worden. 'We weten al uit ervaring dat een einddatum nogal vloeibaar is. De Afghanen zitten hier ook al veel langer dan gepland. Elke keer is het hetzelfde liedje. Het vraagt van ons als kleine dorpsvereniging ook wel heel veel energie. Want er komt opnieuw weer veel op ons af.
Tsja... Ik snap die bewoners wel. Zeker gezien er allemaal in Ter Apel voorgevallen is, diezelfde mensen komen nu naar Zoutkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Shadow_Agent schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

[...]

Tsja... Ik snap die bewoners wel. Zeker gezien er allemaal in Ter Apel voorgevallen is, diezelfde mensen komen nu naar Zoutkamp
Ze zouden die veiligelanders daar eigenlijk moeten plaatsen. >:)
Kunnen ze helpen met garnalenpellen (oh wacht, dat gebeurt juist al in Marokko).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Shadow_Agent schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

[...]

Tja. Vooral niet naar de oorzaken kijken.

Begint vermoeiend te worden zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Bedoel je het feit dat merendeel van de buschauffeurs alleen nog maar met beveiliging willen rijden en dat er in winkelcentra in ter Apel beveiliging nodig is ivm overlast asielzoekers?

Geen idee of je het nieuws uit ter Apel afgelopen jaar hebt gevolgd, maar de detailhandel en buschauffeurs zijn het echt letterlijk zat, de agressie en overlast.

Dus ik snap dat de inwoners van ook Zoutkamp “enigszins” huiverig zijn over het aanmeld centrum wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

_Bailey_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

Bedoel je het feit dat merendeel van de buschauffeurs alleen nog maar met beveiliging willen rijden en dat er in winkelcentra in ter Apel beveiliging nodig is ivm overlast asielzoekers?

Geen idee of je het nieuws uit ter Apel afgelopen jaar hebt gevolgd, maar de detailhandel en buschauffeurs zijn het echt letterlijk zat, de agressie en overlast.

Dus ik snap dat de inwoners van ook Zoutkamp “enigszins” huiverig zijn over het aanmeld centrum wat er gaat komen.
Ik bedoel dat deze situatie voorkomen had kunnen worden. Ik bedoel dat mensen zich kennelijk liever laten voorliegen door sommige partijen dan dat voor dergelijke situaties adequaat beleid gevoerd wordt.

Dat er nu angst ontstaat snap ik wel. Dat krijg je als capaciteit bewust afgebroken wordt zodat er enorme chaos ontstaat zodra het aantal asielzoekers stijgt.

Het is al zo vaak aangegeven, in dit topic en andere topics. Ik constateer derhalve dat mensen het blijkbaar niet belangrijk genoeg vinden wanneer ze in het stemhokje staan.

Maar goed. Roepende. Woestijn -> Waar we binnenkort niet eens meer ver voor hoeven te reizen. En reken maar dat het aantal vluchtelingen dan gaat toenemen. Wellicht is een doordacht en adequaat beleid, en een visie op de toekomst toch niet zo’n gek idee. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dawg schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Ik bedoel dat deze situatie voorkomen had kunnen worden. Ik bedoel dat mensen zich kennelijk liever laten voorliegen door sommige partijen dan dat voor dergelijke situaties adequaat beleid gevoerd wordt.

Dat er nu angst ontstaat snap ik wel. Dat krijg je als capaciteit bewust afgebroken wordt zodat er enorme chaos ontstaat zodra het aantal asielzoekers stijgt.

Het is al zo vaak aangegeven, in dit topic en andere topics. Ik constateer derhalve dat mensen het blijkbaar niet belangrijk genoeg vinden wanneer ze in het stemhokje staan.

Maar goed. Roepende. Woestijn -> Waar we binnenkort niet eens meer ver voor hoeven te reizen. En reken maar dat het aantal vluchtelingen dan gaat toenemen. Wellicht is een doordacht en adequaat beleid, en een visie op de toekomst toch niet zo’n gek idee. :)
Even wachten…de agressie en overlast komen door bewust afgebroken capaciteit?
Zou het misschien ook maar een héél klein beetje door de overlastgevers zelf kunnen komen?
*knip* onnodig om andermans posts zo te kwalificeren maar agressie en overlast schrijf ik toch toe aan álleen de mensen die dit gedrag vertonen.

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 30-08-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

_Bailey_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:41:
[...]

Zou het misschien ook maar een héél klein beetje door de overlastgevers zelf kunnen komen?
*knip* onnodig om andermans posts zo te kwalificerenmaar agressie en overlast schrijf ik toch toe aan álleen de mensen die dit gedrag vertonen.
Vreemde interpretatie van mijn post. Hier ben ik het mee eens uiteraard. Ik heb ook niet anders beweerd.

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 30-08-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Wat bedoel je hier dan precies mee?

Hoogstwaarschijnlijk heb ik je dan zoals je aangeeft, verkeerd begrepen. Excuses in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
De asielcrisis wordt pas opgelost als de heren/vrouwen beleidsmakers en -bepalers het NIMBY principe loslaten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Begint vermoeiend te worden zeg.
Wat net zo vermoeiend begint te worden (of eigenlijk al is), is de constante stroom aan berichten dat het allemaal wel meevalt, dat het aan de politiek ligt, dat we gewoon moeten bouwen, dat er geen overlast is van asielzoekers maar alleen veiligelanders, etc.

Ga eens een dagje in Ter Apel kijken, of een andere plek waar grote groepen asielzoekers zich bevinden zou ik zeggen. Of lees eens de krant en volg wat nieuwssites uit de regio. Zoals @_Bailey_ zegt durven de buschauffeurs niet meer te stoppen (al schijnen ze dat nu weer wel te doen zolang er maar beveiliging meerijdt) en klagen ondernemers steen en been vanwege de vele diefstallen maar gebeurt daar niets mee. Dezelfde figuren staan even later alweer in je winkel want alweer op vrije voeten . Dat lokale mensen worden uitgescholden en bespuugd soms, vrouwen worden nagekeken en erger?

Vind je het hèèl gek als mensen daar geen zin in hebben? :/

Edit: toevoeging: ik wil echt wel mensen opvangen hier maar diegene die willens en wetens bovenstaande zaken als normaal ervaren zouden echt GEEN ENKELE kans op een verblijfsvergunning moeten maken en per direct retour land van herkomst moeten worden gestuurd. Geen normen en waarden accepteren van hier? Dan hoef je ook niet hier aan te kloppen. Het zou toch van de gekke zijn als ik vlucht uit Nederland en elders de boel op stelten zet als "dank" voor de gastvrijheid van anderen.....

[ Voor 22% gewijzigd door Shadow_Agent op 29-08-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

_Bailey_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:41:
[...]

*knip* onnodig om andermans posts zo te kwalificeren maar agressie en overlast schrijf ik toch toe aan álleen de mensen die dit gedrag vertonen.
Wellicht niet door gebrek aan capaciteit, maar wel deels door gebrek aan bezigheidstherapie?

Misschien dat ik het mis heb, maar voor zover ik weet krijgen ze vanuit de organisaties of overheid niet echt activiteiten om te doen daar. (behalve voor een bizar laag bedrag klusjes doen)

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 30-08-2022 08:27 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

drooger schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Wellicht niet door gebrek aan capaciteit, maar wel deels door gebrek aan bezigheidstherapie?

Misschien dat ik het mis heb, maar voor zover ik weet krijgen ze vanuit de organisaties of overheid niet echt activiteiten om te doen daar. (behalve voor een bizar laag bedrag klusjes doen)
dat geeft ze toch geen vrijbrief om de lokale ondernemer te bestelen of mensen te intimideren? Mooie boel zeg.

Wat probeer je nu te zeggen? En wat is er op tegen om tegen bizar lage bedragen klusjes te doen? Moeten ze dan riant betaald worden ? Ze hebben immers ook geen onkosten.

Edit: dat van die buschauffeurs/ winkelcentrum overlast speelt al maanden/jaren trouwens, voordat iemand daar over begint. Toen was er nog geeneens sprake van buitenslapers en had half Nederland nog nooit van Ter Apel gehoord ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 29-08-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Eens dat je die mensen kan helpen aan enige vorm van bezigheidstherapie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik dacht dat al deze mensen op de vlucht waren voor hun leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Shadow_Agent schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:17:
[...]
dat geeft ze toch geen vrijbrief om de lokale ondernemer te bestelen of mensen te intimideren? Mooie boel zeg.

Wat probeer je nu te zeggen? En wat is er op tegen om tegen bizar lage bedragen klusjes te doen? Moeten ze dan riant betaald worden ? Ze hebben immers ook geen onkosten.

Edit: dat van die buschauffeurs/ winkelcentrum overlast speelt al maanden/jaren trouwens, voordat iemand daar over begint. Toen was er nog geeneens sprake van buitenslapers en had half Nederland nog nooit van Ter Apel gehoord ;)
Waarom zie je dat direct alsof ik ze een vrijbrief geef?
Het is toch een logisch gevolg van uitzichtloosheid en niks te doen hebben, dat een deel dan narigheid gaat veroorzaken? (en dat geldt ook voor de bevolkingsgroepen zonder migratieachtergrond)

Wat ik probeer te zeggen, als je minder narigheid wil en betere integratie, geef ze daar wat te doen.

Klusjes voor een karig bedrag zijn leuk, imho vooral kostenbesparing voor werk dat toch gedaan moet worden, maar ik zie dat nou niet echt bevorderend voor de integratie of iets waar de onruststokers voor zullen kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 29-08-2022 21:58 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
drooger schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:55:
Het is toch een logisch gevolg van uitzichtloosheid en niks te doen hebben, dat een deel dan narigheid gaat veroorzaken? (en dat geldt ook voor de bevolkingsgroepen zonder migratieachtergrond)

Wat ik probeer te zeggen, als je minder narigheid wil en betere integratie, geef ze daar wat te doen.
Je beseft dat dit vooral personen zonder kans op asiel zijn?
Waarom moeten die integreren of wat te doen hebben?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Je beseft dat dit vooral personen zonder kans op asiel zijn?
Waarom moeten die integreren of wat te doen hebben?
Het gros van de mensen in Ter Apel maakt volgens mij wel kans op asiel?
En voor het gedeelte dat geen kans maakt, is het niet afdoende resultaat als ze hierdoor minder last veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

drooger schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Het gros van de mensen in Ter Apel maakt volgens mij wel kans op asiel?
En voor het gedeelte dat geen kans maakt, is het niet afdoende resultaat als ze hierdoor minder last veroorzaken?
Dus de mensen die geen kans maken moeten we iets nuttigs te doen geven zodat ze geen overlast veroorzaken.

Waarom? Ze maken al geen kans, denk je dat ze dan serieus iets nuttigs gaan doen vrijwillig? Wat we daarmee moeten doen heb ik (en anderen ook) al veelvuldig uitgelegd.

Wat is dan de oplossing voor de asielzoekers zonder kansen? Zo aan blijven modderen met opvang hier, dan weer daar, overlast hier, overlast daar, draagvlak weg hier, draagvlak weg daar schiet ook niet op.

Vaak worden de kritische mensen verweten niet met oplossingen te komen maar van de andere kant hoor ik voor het "veiligelanders-probleem" bijvoorbeeld ook weinig concrete oplossingen. Dit is trouwens niet perse naar jou gericht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Shadow_Agent schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:51:
[...]
Dus de mensen die geen kans maken moeten we iets nuttigs te doen geven zodat ze geen overlast veroorzaken.

Waarom? Ze maken al geen kans, denk je dat ze dan serieus iets nuttigs gaan doen vrijwillig? Wat we daarmee moeten doen heb ik (en anderen ook) al veelvuldig uitgelegd.

Wat is dan de oplossing voor de asielzoekers zonder kansen? Zo aan blijven modderen met opvang hier, dan weer daar, overlast hier, overlast daar, draagvlak weg hier, draagvlak weg daar schiet ook niet op.

Vaak worden de kritische mensen verweten niet met oplossingen te komen maar van de andere kant hoor ik voor het "veiligelanders-probleem" bijvoorbeeld ook weinig concrete oplossingen. Dit is trouwens niet perse naar jou gericht hoor.
Het hoeft niet per se iets nuttigs zijn, al zou dat wel mooi meegenomen zijn.
Wat mij betreft kan je er zelfs een aantal tafeltennistafels of een voetbalveldje plaatsen/maken.

Niet dat zoiets zal gaan gebeuren, maar ik zie gewoon weinig heil in mensen bewust laten niksen. (ja ontmoedigingsbeleid, of wegjaagbeleid wellicht, maar daar zouden ook effectievere methoden voor moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

CVTTPD2DQ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:42:
[...]
De Nederlandse rechter heeft het recht om onze wetten aan internationale verdragen te toetsen. Vreemd genoeg niet om wetten aan de Nederlandse grondwet te toetsen.
Dat is het gevolg van Artikel 120 van onze grondwet, een voortvloeing van een aanpassing in de grondwet dat in 1848 werd aangenomen en waarbij constitutionele toetsing werd verboden omdat de regering bang was voor (politieke/juridische) inmenging vanuit het koningshuis (Willem III om precies te zijn) om wetten (van het volk) tegen te houden terwijl het staatshoofd onschendbaar is (voor vervolging).

Overigens is er een meerderheid in de 2e kamer dat Artikel 120 wil schrappen.
Maar zoals je correct opmerkt: de Nederlandse rechter heeft geen machtspositie tov. de Nederlandse overheid.
De Nederlandse rechter heeft geen mogelijkheid voor constitutionele toetsing, of te wel wetten die door een democratisch besluit tot stand zijn gekomen in de 2e en 1e kamer.

De Nederlandse rechter heeft echter wel de mogelijkheid om wetten te toetsen aan hogere wetten en verdragen (waaronder dus Europese/NAVO verdragen).

Even een praktisch puntje: behoorlijk wat Nederlandse wetgeving wordt gestuurd vanuit beslissingen vanuit de EU, dus waarom zou constitutionele toetsing in die vorm nog echt een toegevoegde waarde brengen?
De toetsing van de rechtbanken is de VVD al een tijdje een doorn in het oog, en in hun verkiezingsprogramma hebben ze ook opgenomen dat ze dit willen afschaffen. Dat zou een hoop problemen ineens oplossen. Het Urgenda-vonnis. De stikstofcrisis. De asielcrisis.
Je praat over het verkiezingsprogramma dat in concept is vrijgegeven; dat stukje waar jij het over hebt is door een overgrote meerderheid van VVD leden verworpen (mij incluis) als gevolg van zowel interne als externe kritiek.

bron: https://www.parlement.com...ledenvergadering_vvd_past

Het uiteindelijke verkiezingsprogramma heeft deze passage dus niet staan, ook niet in een dubieuze constructie oid.
Het is nu in het belang van de VVD om allerlei kleine crises zo groot mogelijk op te blazen, en af te schilderen alsof ze veroorzaakt zijn door pietluttige activisten en juristen, ipv. door een overheid die zich niet aan verdragen houdt en nergens moeite voor doet. Dan komt er draagvlak (zie de gestegen omvang van de anti-rechtstaatvleugel in het parlement) om die rechters de mond te snoeren. Precies zoals eerder in Polen en Hongarije gebeurd is.
De overheid bestaat uit een meerderheid in de 2e kamer en 1e kamer middels een coalitie van verschillende partijen waaronder de VVD. De andere partijen hebben nooit te kennen gegeven dat ze via een democratisch proces de rechtsstaat vleugellam willen maken al dan niet aangegeven om de grondwet aan te passen zodat ze verdragen en Europese wetgeving te negeren.

Daarbij moeten er dus diverse grondwetten aangepast worden om dit te kunnen realiseren, hierbij is een simpele meerderheid van 51% niet voldoende; ze moeten dus een 66% meerderheid hebben in beide kamers.

Verder vind ik het persoonlijk erg laag om de VVD en de coalitie in zijn algemeen op 1 lijn te zetten met de conservatief radicaal rechtste (of alt-right) partijen en-of overheden in Polen en Hongarije waarbij kritische rechters uit hun ambt worden gezet door de regering.

In Nederland kan schorsing of het onslaan van Rechters alleen door de Hoge Raad, nieuwe leden voor de Hoge Raad wordt middels een shortlist vanuit de Hoge Raad naar de 2e Kamer gestuurd welke over het algemeen wordt gevolgd (enige uitzondering was in 1955).

Bron: https://www.hogeraad.nl/o...r%20het%20leven%20benoemd.
Bron: https://www.parlement.com...lq/voordrachten_hoge_raad
De regering kan dan lekker freewheelen zonder al te veel na te denken over de verdragen die ze eerder hebben afgesloten.

Wat nog overblijft is dan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Die gaan niet over EU-richtlijnen, maar mogelijkw el over het Asielrecht. En ook zij hebben weinig mogelijkheden om sancties op te leggen als regeringen die naast zich neerleggen.
Een persoonlijke note: Je mag zeker kritisch zijn op de regering, maar dit soort ongefundeerde scenario's alsmede beschuldigingen dat de VVD (en de regering) dit zo heeft georganiseerd heeft geen toegevoegde waarde aan de hele discussie en ook de praktische realiteit waardoor de crisis nu speelt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

_Bailey_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:33:
gelukkig heeft Rutte in het (stikfstof) spoeddebat van afgelopen week wel harde toezeggingen gedaan;
730 miljoen euro om de asielcrisis te bestrijden komende jaren, plus woonruimte voor 20.000 statushouders komende paar maanden.
Kan Rutte ook duidelijk uitleggen hoe "gooien met geld" precies iets gaat doen tegen de asielcrisis?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Stoney3K schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Kan Rutte ook duidelijk uitleggen hoe "gooien met geld" precies iets gaat doen tegen de asielcrisis?
Praktische invulling:

- Versneld proberen mensen aan te nemen bij de COA, IND en andere afhankelijke instanties (is al 33 miljoen voor vrijgemaakt)
- (Tijdelijke) noodopvang in Nederland realiseren (dit kost geld en personeel)
- Realiseren (tijdelijke) woningen voor statushouders
- Compenseren gemeentes voor aanvullende kosten voor openen kleinschalige opvanglocaties in hun Gemeenten

Wellicht ook het opzetten van een additionele aanmeldcentrum om Ter Apel te ontlasten. Daarbij ook verandering in beleid van het afschalen van (opvang)locaties en personeel of een andere constructie zodat deze locaties en personeel snel weer actief kunnen worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Wellicht ook het opzetten van een additionele aanmeldcentrum om Ter Apel te ontlasten.
In het Groningse Zoutkamp komt een speciale opvanglocatie voor asielzoekers. Tegenover de Willem Lodewijk van Nassaukazerne komen tijdelijk 500 tot 700 plekken beschikbaar. De locatie is bedoeld als wachtportaal om het aanmeldcentrum in Ter Apel te ontlasten. Dat bevestigt de gemeente Het Hogeland.

bron: https://nos.nl/collectie/...p-moet-ter-apel-ontlasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat gaat mensen ervan weerhouden om toch weer naar Ter Apel te gaan waar wel je aanvraag in behandeling kan worden genomen?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

_Bailey_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:41:
[...]
In het Groningse Zoutkamp komt een speciale opvanglocatie voor asielzoekers. Tegenover de Willem Lodewijk van Nassaukazerne komen tijdelijk 500 tot 700 plekken beschikbaar. De locatie is bedoeld als wachtportaal om het aanmeldcentrum in Ter Apel te ontlasten. Dat bevestigt de gemeente Het Hogeland.

bron: https://nos.nl/collectie/...p-moet-ter-apel-ontlasten
Ware het niet dat deze alleen voor korte termijn is (maximaal half jaar lees ik) en is het geen aanmeldcentrum.

Vanuit mijn insteek zou dit gezien de achterstand toch wel langer moeten zijn en zou een additionele aanmeldcentrum (uiteraard met bijbehorend personeel) voor de lange termijn een betere oplossing zijn.
IJzerlijm schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:43:
Wat gaat mensen ervan weerhouden om toch weer naar Ter Apel te gaan waar wel je aanvraag in behandeling kan worden genomen?
Volgens mij moet de aanmelding en afhandeling van de aanvraag alsnog in Ter Apel gaan gebeuren, maar zal daar ter plekke worden bepaald in welke locatie je (tijdelijk) wordt geplaatst. Vanuit een praktisch oogpunt lijkt mij een pendelroute tussen Ter Apel en de nieuwe locatie een realistische oplossing.

[ Voor 44% gewijzigd door nwagenaar op 30-08-2022 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Een persoonlijke note: Je mag zeker kritisch zijn op de regering, maar dit soort ongefundeerde scenario's alsmede beschuldigingen dat de VVD (en de regering) dit zo heeft georganiseerd heeft geen toegevoegde waarde aan de hele discussie en ook de praktische realiteit waardoor de crisis nu speelt.
Sorry maar dit is wel heel erg gemakkelijk. Het is meermaals aangetoond, op diverse dossiers ook nog, dat problemen (a.k.a. "crises") al heel lang bekend waren, maar waar niets mee werd gedaan of zelfs de tegengestelde richting werd gekozen.

Dit gaat op voor de woningtekorten, lerarentekorten, tekorten zorgpersoneel, tekorten politieapparaat, tekorten rechtspraak, klimaat (Urgendavonnis), stikstof (al ~40 jaar bekend!), waterkwaliteit, groeiende ongelijkheid. Het vertrouwen dat tot bijna een nulpunt is gedaald.

Daarnaast heeft men het laten gebeuren dat er nu allerlei extremisten zijn doorgedrongen tot ons democratisch bestel.

En als we dan gaan kijken wie er afgelopen ~40 jaar geregeerd hebben, dan zien we dat VVD vanaf 1986 slechts één keer(!) niet in het kabinet heeft gezeten.

Volledig schuldig? Nee. Zeer groot aandeel in alle problematiek nu? Zeer zeker wel.
Laten we niet doen alsof de VVD geen enkele blaam treft, want dat wordt niet gestaafd door de feiten. En willen we verandering, échte verandering, dan dienen mensen dit onder ogen te zien. Hoe vervelend dat ook is voor stemmers en leden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
_Bailey_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

Met je eens, ik snap dat sentiment zeer zeker, maar ik vind persoonlijk dat je als Overheid gewoon hard moet ingrijpen dus de kansloze asielzoekers/migranten (daarmee bedoel ik asielzoekers/migranten zonder kans op een verblijfsvergunning) direct scheiden van de asielzoekers/migranten die kansrijk zijn en op een sobere plaats opbergen, bij voorkeur ergens waar ze niemand lastig kunnen vallen. :)

Dan kun je de mensen die de hulp gewoon nodig hebben ook gewoon de hulp bieden die ze nodig hebben. Nu loopt alles vast en ontstaat er een ontzettend negatief beeld door figuren die hier gewoonweg niets te zoeken hebben. Kijk daar zitten vast ook wat rotte appels tussen, maar het merendeel van die mensen is gewoon op zoek naar een veilige plek.

Én je moet als Overheid ook gewoon keuzes gaan maken, blijven inzetten op bevolkingsgroei of een netto daling bewerkstelligen zodat je andere problemen ook op een natuurlijke wijze aan kan pakken. Het binnen blijven harken van werknemers uit andere landen is ook geen oplossing. Er komen nog steeds meer mensen bij dan dat we woningen voor die mensen realiseren.

Dan is de consequentie dat je misschien niet meer alles kunt doen in een land als NL (qua type werk), en prioriteiten moet gaan stellen. Maar de druk op alles in een land met een relatief kleine oppervlakte neemt daardoor ook af. Een crisis als die van het klimaat of het aantal woningen is gewoon gebaad bij minder inwoners en er vast nog legio andere problemen die je op deze manier kunt oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 30-08-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat scheiden is juist waar het nu vast loopt. Want dat mag niet, alleen na een uitgebreide procedure met opties voor beroep is dat mogelijk. Tot die tijd moet iedereen hetzelfde worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
IJzerlijm schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:52:
Dat scheiden is juist waar het nu vast loopt. Want dat mag niet, alleen na een uitgebreide procedure met opties voor beroep is dat mogelijk. Tot die tijd moet iedereen hetzelfde worden behandeld.
Je mag wel meer niet, aangezien er namelijk ook praktische geen mogelijkheid is om NL te bereiken zonder een veilig land te doorkruisen...

De asielprocedure moet gewoon geheel op de schop zodat dit soort oplossingen wel kunnen, maar blijkbaar is de asielindustrie in dit land belangrijker dan het humanitaire deel waarbij de hulp aan een vluchteling voorop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

TIGER1125 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Je mag wel meer niet, aangezien er namelijk ook praktische geen mogelijkheid is om NL te bereiken zonder een veilig land te doorkruisen...

De asielprocedure moet gewoon geheel op de schop zodat dit soort oplossingen wel kunnen, maar blijkbaar is de asielindustrie in dit land belangrijker dan het humanitaire deel waarbij de hulp aan een vluchteling voorop staat.
Nah, wat zou helpen is procedures die een beetje snel lopen. Dus genoeg mensen en middelen om aanvragen ook echt te behandelen.
Het is van de gekken dat de procedures zo lang duren. En dat ligt toch vooral aan het feit dat elke stap eindeloos duurt vanwege gebrek aan mensen bij be ind.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
dawg schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:04:
[...]En willen we verandering, échte verandering, dan dienen mensen dit onder ogen te zien. Hoe vervelend dat ook is voor stemmers en leden.
Elke dag dit riedeltje begint inmiddels aardig vermoeiend te worden.

Beetje vergelijkbaar met Wilders' 'wilt u van het Marokkanen-probleem af, stem dan op mij'. Een stem op links is niet het antwoord op alle problemen.

Geen probleem als je er af en toe eens voor op komt, maar je doet het meerdere keren per dag in verschillende discussies en het voegt niet veel toe.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

alexbl69 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Elke dag dit riedeltje begint inmiddels aardig vermoeiend te worden.

Beetje vergelijkbaar met Wilders' 'wilt u van het Marokkanen-probleem af, stem dan op mij'. Een stem op links is niet het antwoord op alle problemen.

Geen probleem als je er af en toe eens voor op komt, maar je doet het meerdere keren per dag in verschillende discussies en het voegt niet veel toe.
Tja. Mensen vergeten zeer snel. Of kijken weg. Of het interesseert ze gewoon niet. Of ze hebben er zelf geen last van.

Toch blijf ik dit aanhalen her en der, jammer dan als mensen dat niet leuk vinden of niets vinden toevoegen (te confronterend wellicht?). De oorzaken zijn wel duidelijk. Ik ben echt godsgruwelijk klaar met dat apathische wegkijken bij eender welke crisis, tot zelfs wegkijken niet meer kan omdat situaties te nijpend worden.

So shoot the messenger, dat boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik zag een paar interviews bij de wachtende mensen in Ter Apel. Ik vind het prachtig dat ze zeggen 'kijk eens hoe vies de toiletten hier zijn'. Het minste wat ze zelf kunnen doen is de voorzieningen die ze krijgen netjes houden en schoonmaken lijkt mij. Al is het puur voor hun eigen belang.

Ik hoop niet dat er veel van dit soort mensen tussen zitten:
[YouTube: #Syrische asielzoekers wijzen woningen af #Asiel #Asielzoeker #shorts]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
qadn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Nah, wat zou helpen is procedures die een beetje snel lopen. Dus genoeg mensen en middelen om aanvragen ook echt te behandelen.
Het is van de gekken dat de procedures zo lang duren. En dat ligt toch vooral aan het feit dat elke stap eindeloos duurt vanwege gebrek aan mensen bij be ind.
Eens en tegelijkertijd zou je ook de regels kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld door het afwachten van de behandeling van je bezwaar op een specifieke locatie waar je niet voor overlast kan zorgen.
glnk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:47:
Ik zag een paar interviews bij de wachtende mensen in Ter Apel. Ik vind het prachtig dat ze zeggen 'kijk eens hoe vies de toiletten hier zijn'. Het minste wat ze zelf kunnen doen is de voorzieningen die ze krijgen netjes houden en schoonmaken lijkt mij. Al is het puur voor hun eigen belang.

Ik hoop niet dat er veel van dit soort mensen tussen zitten:
[YouTube: #Syrische asielzoekers wijzen woningen af #Asiel #Asielzoeker #shorts]
Ik blijf het zeggen, behandel mensen als beesten en ze gaan zich gedragen als beesten. Natuurlijk heb je ergens gelijk maar vergeet ook niet hoe vies het gemiddelde autobahntoilet is.

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 30-08-2022 14:52 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

dawg schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:04:
[...]
Sorry maar dit is wel heel erg gemakkelijk. Het is meermaals aangetoond, op diverse dossiers ook nog, dat problemen (a.k.a. "crises") al heel lang bekend waren, maar waar niets mee werd gedaan of zelfs de tegengestelde richting werd gekozen.
Ik heb het over het aspect dat de crisis (en de vele anderen) expres zou zijn gecreeerd door de VVD, hoogstwaarschijnlijk met de gedachte dat ze dit dan politiek kunnen misbruiken voor het winnen van zieltjes bij de komende verkiezingen.

Dit is niets meer dan een mening/onderbuikgevoel en heeft geen enkele vorm van concrete bewijsvoering, behalve dan een persoonlijke interpretatie van de realiteit.
Dit gaat op voor de woningtekorten, lerarentekorten, tekorten zorgpersoneel, tekorten politieapparaat, tekorten rechtspraak, klimaat (Urgendavonnis), stikstof (al ~40 jaar bekend!), waterkwaliteit, groeiende ongelijkheid. Het vertrouwen dat tot bijna een nulpunt is gedaald.
- Woningtekorten en het probleem met bouwen van betaalbare woningen speelde al voor de hypotheekcrisis, een snelle zoektocht laat zien dat in 2014 er al ruim 200.000 woningen tekort waren.

De tekorten zijn niet alleen specifiek toe te wijzen aan de VVD of Kabinet Rutte; het is een opeenstapeling van beleid door de Nederlandse overheid alsmede de praktische invulling door lokale overheid over de jaren heen. Ook zijn er veranderde sociale aspecten binnen de samenleving dat heeft gezorgd voor meer vraag aan betaalbare woningen.

- Te kort aan personeel (of het nu leraren, zorg, politie of in de rechtspraak zit) is al jaren de realiteit.

Zelfs in het reguliere bedrijfsleven is het verdomde moeilijk om mensen te krijgen! Sinds 2007 is al aangegeven dat het lerarentekort in het voortgezet onderwijs dramatisch was. Ware het dat dit ook het gevolg is van de veranderde samenleving dat grotendeels is gebaseerd op consumeren resulterend in keuzes om andere opleidingen te doen en banen te nemen dat meer verdient.

- Het stikstof probleem is inderdaad al 40 jaar bekend, dit probleem speelt al jaren waarin Nederland diverse overheden, premiers en coalities heeft gehad.

Etc, etc, etc, etc. Maar uiteraard heeft rechts, de VVD en Rutte dit allemaal georganiseerd ten tijde dat Rutte Premier was en overduidelijk voor politiek gewin!

Om vervolgens maar te stappen over het feit dat wij al die jaren een regering hebben (gehad) dat bestaat uit een coalitie van meerdere partijen met een democratische meerderheid hebben en die allemaal een vinger in de pap hebben (gehad) in het beleid. Maar toch is het allemaal de schuld van de VVD en Rutte 8)7
Daarnaast heeft men het laten gebeuren dat er nu allerlei extremisten zijn doorgedrongen tot ons democratisch bestel.
Ik ga er vanuit dat je extreem rechts bedoelt en dan specifiek de PVV, FvD, Groep Haga en JA21. Nou nee hoor.

Sinds de jaren 80 hebben wij een 2-tal partijen gehad (CP en CD) waarbij de laatste tot 1998 gerepresenteerd werd in de 2e kamer. De LPF werd ook gezien als extreem en kwam in 2002 ten tonele en wordt gezien als de Godfather van het huidige populisme waarbij alles de schuld was van Paars. De PVV bestaat sinds 2006. Etc, etc.

Ten eerste: deze extremisten zitten in de 2e kamer als gevolg van het stemgedrag van onze medelanders.

Ten tweede: de realiteit is dat een meerderheid van onze partijen nu eenmaal centrum georienteerd zijn en daardoor altijd een meerderheid krijgen ongeacht of ze rechts of links zijn. Hierdoor kunnen ze niet iedereen met radicale/extreme/conservatieve overtuiging bedienen, helemaal niet met populistisch gedoe van de aangegeven partijen waarbij alles de schuld is van de politieke elite.
En als we dan gaan kijken wie er afgelopen ~40 jaar geregeerd hebben, dan zien we dat VVD vanaf 1986 slechts één keer(!) niet in het kabinet heeft gezeten.
Dit is niets meer dan een correlatie, in de afgelopen 40 jaar heeft de VVD is weliswaar een coalitiepartner geweest; maar in de afgelopen 40 jaar waren er meerdere partijen in de coalities en heeft de VVD alleen Rutte als Premier gehad.

Vanuit jouw beredenatie kan ik dan aangeven dat alles de schuld is van het CDA (11 premiers) en de PvdA (4 premiers) omdat zij de meeste premiers hebben geleverd sinds de WO2; immers na de 2e wereldoorlog hebben partijen als de Katholieke Volkspartij en de Anti-revolutionaire Partij diverse premiers geleverd welke later gefuseerd zijn tot het CDA en daarna heeft de PvdA de meeste premiers geleverd.

Dat is echt een belachelijke beredenatie en een heel erg simplistische kijk op hoe beleid wordt gerealiseerd binnen een coalitie en hoe men dit toepast. In feite is het niet meer dan een hele simplistische en populistische uitspraak ala Pim Fortuyn die Paars de schuld gaf van alle problematiek.
Volledig schuldig? Nee. Zeer groot aandeel in alle problematiek nu? Zeer zeker wel.
Laten we niet doen alsof de VVD geen enkele blaam treft, want dat wordt niet gestaafd door de feiten. En willen we verandering, échte verandering, dan dienen mensen dit onder ogen te zien. Hoe vervelend dat ook is voor stemmers en leden.
Nee, ik zeg ook niet dat de VVD geen enkele blaam treft; ik zeg dat een democratische meerderheid gekozen in de vorm van een coalitie van diverse partijen in de afgelopen 40 jaar - bestaande uit links en rechts - aandeel hebben gehad in beleid en de aanpak op zowel Nederlandse, Provinciale als Gemeentelijk niveau en dat dit debet is aan de huidige problematiek.

Dat zijn de feiten, maar het is zo verdomde makkelijk om alles maar in de schoenen te schuiven van de VVD en Rutte.

En ook begrijpelijk, zij zijn nu immers de grootste partij en hij is premier; maar verdorie zeg het CDA en D66 zit ook in de coalitie en dat geldt ook voor alle andere coalitie partijen die in de afgelopen 40 jaar een onderdeel zijn geweest van de regering en die (amper) hebben bijgedragen aan het daadwerkelik oplossen van problemen terwijl ook in die periodes al meerdere onderzoeken zijn geweest die aangetoond hebben dat er drastische keuzes gemaakt moet gaan worden (en dat ook niet hebben gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
ephymerous schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Ik blijf het zeggen, behandel mensen als beesten en ze gaan zich gedragen als beesten. Natuurlijk heb je ergens gelijk maar vergeet ook niet hoe vies het gemiddelde autobahntoilet is.
Niet zo vies als hier. De drollen hangen letterlijk aan de wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Dat is het gevolg van Artikel 120 van onze grondwet, een voortvloeing van een aanpassing in de grondwet dat in 1848 werd aangenomen en waarbij constitutionele toetsing werd verboden omdat de regering bang was voor (politieke/juridische) inmenging vanuit het koningshuis (Willem III om precies te zijn) om wetten (van het volk) tegen te houden terwijl het staatshoofd onschendbaar is (voor vervolging).

Overigens is er een meerderheid in de 2e kamer dat Artikel 120 wil schrappen.

[...]
Dan voor je uitleg. zolang artikel 120 echter geen 2/3 meerderheid heeft in beide kamers, heeft de meerderheid weinig in te brengen (helaas). Zou op zich wel goed zijn, maar tegelijk boeiend met de potentiele nieuwe 'coronawet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

brothermaynard schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:08:
[...]
Dan voor je uitleg. zolang artikel 120 echter geen 2/3 meerderheid heeft in beide kamers, heeft de meerderheid weinig in te brengen (helaas). Zou op zich wel goed zijn, maar tegelijk boeiend met de potentiele nieuwe 'coronawet'
Ik hoop dat we op den duur we een constitutineel hof gaan krijgen, al is het alleen maar om de mogelijkheid te kunnen krijgen om de overheid eerder terug te kunnen fluiten als zij wetten/beleid doorvoeren dat per definitie tegen verdragen in gaat bijvoorbeeld.

Ware het niet dat ik maar 1 reden kan bedenken waarom een Constitutionele toetsing een heet hangijzer zou kunnen worden en dat is wanneer politiek ook gedreven wordt vanuit de rechtbank en waarbij rechtspraak dus ook politiek gemotiveerd wordt ipv blind en op basis van wetgeving en verdragen (emotieloos dus).

Om eerlijk te zijn zit ik niet te wachten op taferelen zoals in de US waarbij een overgrote conservatieve meerderheid eerdere besluiten kan terugdraaien (terwijl die door eerdere rechters uit dezelfde rechtbank zijn bevestigd) omdat hun persoonlijke en politieke voorkeuren leidend was waardoor het juridische aspect vanuit de grondwet en-of (federale) wetgeving werd genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:24:
Ik hoop dat we op den duur we een constitutineel hof gaan krijgen, al is het alleen maar om de mogelijkheid te kunnen krijgen om de overheid eerder terug te kunnen fluiten als zij wetten/beleid doorvoeren dat per definitie tegen verdragen in gaat bijvoorbeeld.
offtopic:
En wilde je die naast de Raad van State zetten, of ergens anders? ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:41
glnk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Uit ervaring bij een werkgever met veel islamitische collega’s, een toilet bril is niet rein ofzo. Dus wat deden ze daar, je gaat op de bril staan en je hurkt boven het toilet. Nou je mag raden hoe dat er uit kwam te zien vaak :X
Nu hadden ze daar ook daadwerkelijk hurk toiletten, maar alsnog wisten sommigen het te presteren op de normale toiletten.

Ik heb een vermoeden dat dat hier ook het geval is, samen met, hoe viezer het is hoe zieliger wij er uit zien in de media.

Dat die gasten niet gewoon corvee dienst krijgen is van de zotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wat ik niet begrijp is waarom de asielprocedures zo gaan zoals ze gaan.
Er wordt in de media heel erg het beeld geschetst dat een asielzoeker hier binnen komt en vervolgens van alles wil hebben.
Dat begint met een paspoort en daarna een gemeubileerd huis met uitkering, gratis zorg etc.
En als ze dat niet krijgen is het rellen.

Nu weet ik niet wat er van waar is, maar ik zie dit wel als een gemiste kans van onze overheid en het coa om hier wat aan te doen.

Waarom wordt het aanmeldcentrum in ter Apel niet omgevormd tot werkplaats?
Je komt binnen, en je gaat aan de gang. Er is overal een personeel tekort en er is ook genoeg eenvoudig werk dat iedereen kan doen, wat dan makkelijk ondergebracht kan worden bij het coa. Bedrijven betalen het coa en ze krijgen er producten voor terug. Het coa kan met de opbrengsten de asielzoekers onderhouden.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je werkt voor je verblijf. Dat moet iedereen, voor niets gaat de zon op.

Ik denk ook dat als elke asielzoeker die hier binnen komt gelijk aan het werk gaat er vanzelf wat positiever op gereageerd zal worden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Franko P. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:25:
Er wordt in de media heel erg het beeld geschetst dat een asielzoeker hier binnen komt en vervolgens van alles wil hebben.
Dat begint met een paspoort en daarna een gemeubileerd huis met uitkering, gratis zorg etc.

Nu weet ik niet wat er van waar is, maar ik zie dit wel als een gemiste kans van onze overheid en het coa om hier wat aan te doen.

Je komt binnen, en je gaat aan de gang. Er is overal een personeel tekort en er is ook genoeg eenvoudig werk dat iedereen kan doen, wat dan makkelijk ondergebracht kan worden bij het coa. Bedrijven betalen het coa en ze krijgen er producten voor terug. Het coa kan met de opbrengsten de asielzoekers onderhouden.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je werkt voor je verblijf. Dat moet iedereen, voor niets gaat de zon op.

Ik denk ook dat als elke asielzoeker die hier binnen komt gelijk aan het werk gaat er vanzelf wat positiever op gereageerd zal worden.
De VVD achterban zal het hier 100% mee eens zijn _/-\o_

Edit: Je begrijpt hopelijk wel dat dit als verkapte slavenarbeid gezien kan worden? Nog sneller de onderklasse uithollen is het resultaat (maar goed, ik ben maar een simpele MBO'r, er komen vast beter onderbouwde reacties op je voorstel ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 31-08-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
Franko P. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:25:

Ga je ze wel minimumloon betalen dan?

Het is nu zo dat ze bij wet verboden is om zelf ergens te gaan werken voor loon. Zelfs met alle tekorten mogen ze gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

D-Ed schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

De VVD achterban zal het hier 100% mee eens zijn _/-\o_

Edit: Je begrijpt hopelijk wel dat dit als verkapte slavenarbeid gezien kan worden? Nog sneller de onderklasse uithollen is het resultaat (maar goed, ik ben maar een simpele MBO'r, er komen vast beter onderbouwde reacties op je voorstel ;) )
Waarom slavenarbeid?
Als ik niet werk kan ik mijn hypotheek ook niet betalen, waarom moet een ander hier dan gratis verblijven?
Wat is er mis met werken voor je geld???
Philip Ross schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:42:
[...]

Ga je ze wel minimumloon betalen dan?
Waarom niet? Er wordt toch gewerkt?
Het is nu zo dat ze bij wet verboden is om zelf ergens te gaan werken voor loon. Zelfs met alle tekorten mogen ze gewoon niet werken.
Zie hier waarom de asielcrisis een crisis blijft.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
Franko P. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Waarom slavenarbeid?
Als ik niet werk kan ik mijn hypotheek ook niet betalen, waarom moet een ander hier dan gratis verblijven?

[...]

Waarom niet? Er wordt toch gewerkt?
De reden dat het gevraagd wordt is omdat ze nu ook kunnen werken voor het COA, voor minder dan een euro per uur dacht ik. Is eerder genoemd.

Vandaar de vraag of het idee was om dat door te trekken of daadwerkelijk arbeid en loon te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Waarom slavenarbeid?

Ik ben het met je eens dat men moet werken voor zijn of haar geld maar op deze manier zorg je er dus voor dat de onderkant van de arbeidersmarkt gevuld wordt met asielzoekers.. Afijn, het is gewoon erg ingewikkeld en ik heb de oplossing ook niet zomaar gevonden, het is ook geen aanval op jou overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

De reden waarom ze in Nederland niet mogen werken is omdat ze als asielzoeker zonder Nederlands paspoort ook in Nederland geen belasting betalen, en niet verzekerd zijn tegen schade of aansprakelijkheid op de werkvloer.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 31-08-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Hoe wil je dan omgaan met gevluchte asielzoekers die arbeidsongeschikt zijn?
Of vertrekken we gelijk vanuit de aanname dat iedereen die hier weet te geraken (100%) arbeidsgeschikt is?

Wat als er onvoldoende werk is? Gaan we dan Melkert-banen voor ze regelen?

Er zijn volgens mij genoeg uitdagingen voor zo'n plan te verzinnen.
Wat levert het het kabinet op? En wat verliest het kabinet hiermee?

Het zou overlast kunnen doen afnemen, misschien dat het (ooit) een afschrikkende werking gaat geven, en het levert goedkopere (en waarschijnlijk niet gecertificeerde) producten op.

Aan de andere kant is de huidige problematiek prima marketing om mensen bang te maken voor "als links ooit aan de macht zou komen".

Vergeet ook niet dat als ingrijpen slecht uitpakt, je zelf de boeman wordt.
Op korte termijn is de veiligere keuze gewoon niet ingrijpen.
Wie weet gaat het probleem wel vanzelf weg.

Dat wil overigens niet zeggen dat het ook de betere keuze is. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Ik heb het over het aspect dat de crisis (en de vele anderen) expres zou zijn gecreeerd door de VVD, hoogstwaarschijnlijk met de gedachte dat ze dit dan politiek kunnen misbruiken voor het winnen van zieltjes bij de komende verkiezingen.

Dit is niets meer dan een mening/onderbuikgevoel en heeft geen enkele vorm van concrete bewijsvoering, behalve dan een persoonlijke interpretatie van de realiteit.
Wel goed lezen. Niet gecreëerd, maar wel aan zien komen en niets doen. Crisis is gereedschap. Never waste a crisis. Etc. Zien we nu weer. Het is chaos, wat men had kunnen weten want asielinstroom gaat in golfbewegingen. Toch is er afgeschaald en bezuinigd. Nu loopt het uit de hand en pleit men voor een tijdelijke asielstop. Het gesloten akkoord schrijft voor dat gezinshereniging stopgezet wordt. Beiden mogen helemaal niet in juridische zin. Toch gedaan. Crisis is gereedschap.

De geesten zijn hiervoor jarenlang rijp gemaakt door het geschreeuw van de extremisten. En dat kwam m.n. CDA/VVD wel goed uit.
- Te kort aan personeel (of het nu leraren, zorg, politie of in de rechtspraak zit) is al jaren de realiteit.

Zelfs in het reguliere bedrijfsleven is het verdomde moeilijk om mensen te krijgen! Sinds 2007 is al aangegeven dat het lerarentekort in het voortgezet onderwijs dramatisch was. Ware het dat dit ook het gevolg is van de veranderde samenleving dat grotendeels is gebaseerd op consumeren resulterend in keuzes om andere opleidingen te doen en banen te nemen dat meer verdient.
Wederom reeds bekend dus. Men heeft dus meer dan genoeg tijd gehad om visie te ontwikkelen, en daaropvolgend beleid te maken. Nu zijn er niet alleen nóg grotere tekorten, de segregatie is toegenomen. Dus in plaats van op te lossen laat men het verder uit de hand lopen. Tja.
- Het stikstof probleem is inderdaad al 40 jaar bekend, dit probleem speelt al jaren waarin Nederland diverse overheden, premiers en coalities heeft gehad.

Etc, etc, etc, etc. Maar uiteraard heeft rechts, de VVD en Rutte dit allemaal georganiseerd ten tijde dat Rutte Premier was en overduidelijk voor politiek gewin!

Om vervolgens maar te stappen over het feit dat wij al die jaren een regering hebben (gehad) dat bestaat uit een coalitie van meerdere partijen met een democratische meerderheid hebben en die allemaal een vinger in de pap hebben (gehad) in het beleid. Maar toch is het allemaal de schuld van de VVD en Rutte 8)7
Niet georganiseerd, goed lezen. Niets gedaan terwijl het al zo lang bekend is. En als je mijn oeuvre kent weet je dat ik VVD, CDA, D66, PvdA onder dezelfde noemer schaar: machtspolitiek. En daar is al heel erg veel over geschreven in de loop der jaren. Voel je vrij eens terug te lezen.

Overigens. Het zijn al decennia dezelfde partijen die afwisselend regeren. CDA, VVD, D66, PvdA. Slechts een drietal keren CU erbij. Verder geen enkele andere partij. Tenzij je de gedoogperiode van PVV mee wilt rekenen.
Ik ga er vanuit dat je extreem rechts bedoelt en dan specifiek de PVV, FvD, Groep Haga en JA21. Nou nee hoor.

Sinds de jaren 80 hebben wij een 2-tal partijen gehad (CP en CD) waarbij de laatste tot 1998 gerepresenteerd werd in de 2e kamer. De LPF werd ook gezien als extreem en kwam in 2002 ten tonele en wordt gezien als de Godfather van het huidige populisme waarbij alles de schuld was van Paars. De PVV bestaat sinds 2006. Etc, etc.
Dat weet ik. Maar destijds gingen zowel politieke partijen als ook media hier heel erg anders mee om. Daarnaast, wat CD destijds riep werd als zeer controversieel gezien. De kentering hierop kwam pas na Fortuyn. Nu hoor je dergelijke zaken ook, maar kraait er geen haan naar. Iets met Overton window.
Ten eerste: deze extremisten zitten in de 2e kamer als gevolg van het stemgedrag van onze medelanders.

Ten tweede: de realiteit is dat een meerderheid van onze partijen nu eenmaal centrum georienteerd zijn en daardoor altijd een meerderheid krijgen ongeacht of ze rechts of links zijn. Hierdoor kunnen ze niet iedereen met radicale/extreme/conservatieve overtuiging bedienen, helemaal niet met populistisch gedoe van de aangegeven partijen waarbij alles de schuld is van de politieke elite.
We weten dat groeiende ongelijkheid mensen meer ontvankelijk maakt voor extremisme.
Aangezien het Overton window opgeschoven is maakt dat centrum nu geen centrum meer is. Het is naar rechts opgeschoven, sinds PvdA hun cliché ideologische veren afschudde tijdens de periode Kok, en die trend versnelde zich na Fortuyn. Hoewel dat enigszins de tijdsgeest was, was het beleid en de bestuursstijl onder Kok VVD-beleid. De (destijds nog) liberalen zullen verbaasd en verheugd zijn geweest dat Kok's PvdA zo ver wilde gaan.
Dit is niets meer dan een correlatie, in de afgelopen 40 jaar heeft de VVD is weliswaar een coalitiepartner geweest; maar in de afgelopen 40 jaar waren er meerdere partijen in de coalities en heeft de VVD alleen Rutte als Premier gehad.

Vanuit jouw beredenatie kan ik dan aangeven dat alles de schuld is van het CDA (11 premiers) en de PvdA (4 premiers) omdat zij de meeste premiers hebben geleverd sinds de WO2; immers na de 2e wereldoorlog hebben partijen als de Katholieke Volkspartij en de Anti-revolutionaire Partij diverse premiers geleverd welke later gefuseerd zijn tot het CDA en daarna heeft de PvdA de meeste premiers geleverd.

Dat is echt een belachelijke beredenatie en een heel erg simplistische kijk op hoe beleid wordt gerealiseerd binnen een coalitie en hoe men dit toepast. In feite is het niet meer dan een hele simplistische en populistische uitspraak ala Pim Fortuyn die Paars de schuld gaf van alle problematiek.
Nee. Ik hou zowel de traditionele machtspartijen verantwoordelijk, evenals de kiezer en de media. Iedereen heeft hier schuld aan. Maar nu de diverse problemen te grote vormen aan beginnen te nemen, dat we bang moeten zijn dat enkele pijlers onder onze samenleving in kunnen storten als het zo doorgaat, maakt dat er een ander soort politiek (en dus leiderschap) nodig is.

En daar zijn wat mij betreft de Grote 4 primair ongeloofwaardig voor. Wie de premier levert is helemaal niet interessant verder.
Nee, ik zeg ook niet dat de VVD geen enkele blaam treft; ik zeg dat een democratische meerderheid gekozen in de vorm van een coalitie van diverse partijen in de afgelopen 40 jaar - bestaande uit links en rechts - aandeel hebben gehad in beleid en de aanpak op zowel Nederlandse, Provinciale als Gemeentelijk niveau en dat dit debet is aan de huidige problematiek.

Dat zijn de feiten, maar het is zo verdomde makkelijk om alles maar in de schoenen te schuiven van de VVD en Rutte.

En ook begrijpelijk, zij zijn nu immers de grootste partij en hij is premier; maar verdorie zeg het CDA en D66 zit ook in de coalitie en dat geldt ook voor alle andere coalitie partijen die in de afgelopen 40 jaar een onderdeel zijn geweest van de regering en die (amper) hebben bijgedragen aan het daadwerkelik oplossen van problemen terwijl ook in die periodes al meerdere onderzoeken zijn geweest die aangetoond hebben dat er drastische keuzes gemaakt moet gaan worden (en dat ook niet hebben gedaan).
Wederom. Als je mijn oeuvre kent weet je dat ik de schuld niet enkel in de schoenen van de VVD schuif. Echter, de VVD heeft sinds Rutte wel buitensporig veel invloed gehad, aangezien PvdA & CDA inmiddels meer problemen met hun imago en achterban hebben, en D66 haar visie én haar achterban te instabiel is.

Daarnaast. Ik zeg het nogmaals, lees eens een keer terug in AWM (NL Politiek, Brexit, VS zijn goede topics, de trends komen overeen).

Het punt is dat men alle problemen niet wíl oplossen. Men heeft ze van mijlenver zien aankomen, heeft vervolgens allerlei aangeboden adviezen en rapporten weggewuifd, en nu zitten we collectief met de gebakken peren. Primair (hier komt ie) omdat veel mensen geen verantwoordelijkheid meer voelen voor datzelfde collectief (iets wat decennialang erin geramd is met het meritocratisch ideaal en consumentisme) en voor het zichzelf informeren om zo tot gedegen stemgedrag te komen.

En dat is zichzelf versterkend inmiddels aangezien de kwaliteit van het onderwijs niet meer is wat het geweest is. Daardoor worden burgers minder weerbaar tegen bijvoorbeeld de hoeveelheid marketingprut die politiek tegenwoordig genereert.

Enfin. :)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
glnk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Dat is bij sommige autobahn toiletten dus ook hoor. Niet die bij tankstations, maar waar verder geen voorzieningen bij aanwezig zijn.

• fisherman
D-Ed schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Ik ben het met je eens dat men moet werken voor zijn of haar geld maar op deze manier zorg je er dus voor dat de onderkant van de arbeidersmarkt gevuld wordt met asielzoekers..
Hoezo zou alleen de onderkant van de arbeidsmarkt gevuld worden door asielzoekers? Ga er maar vanuit dat het ook een groot deel van de statushouders een baan zal kunnen vinden aan de bovenkant van de arbeidsmarkt.
De onderkant wordt met name gevuld door arbeidsmigranten uit het oosten van Europa.

• Dido

Dido

heforshe

fisherman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:12:
Hoezo zou alleen de onderkant van de arbeidsmarkt gevuld worden door asielzoekers? Ga er maar vanuit dat het ook een groot deel van de statushouders een baan zal kunnen vinden aan de bovenkant van de arbeidsmarkt.
Klinkt heel mooi, maar hoe realistisch is het? Ik vermoed dat degenen die hier een baan aan de bovernkant van de markt zouden kunnen bemachtigen (ondanks taalachterstand, twijfelachtige en tijdrovende diploma-waarderingen en cultuurverschillen) in het land van herkomst ook geen interieurverzorger op oproepbasis waren. Als die hun land ontvluchten hebben ze vaak de middelen om dat op een wat meer comfortabele manier te doen dan met de massa mee de boot en trein op/in. Die zullen dan wellicht ook al voordat ze hun land verlieten het een en ander geregeld hebben in een ander land, wat betreft werk en toekomst. En als dat zo is hebben ze geen asiel nodig, maar een visum. Als jij een baan in de VS hebt geregeld aan de bovenkant van de markt ga je geen asiel aanvragen, dan ga je het traject werkvisum -> green card in. Met sponsoiring van je nieuwe werkgever.

Die mensen horen bij de brain-drain die sommige gebieden / landen teistert net voordat de uitwerpselen de luchtverversing raken, en worden in hun nieuwe thuisland vaak niet gezien als asielzoekers of vluchtelingen. Ze zijn er wel, ook in Nederland, ik heb er met meerdere gewerkt, onder meer uit bijvoorbeeld Iran. Maar dat zijn niet degenen die in Ter Apel buiten liggen, en al helemaal niet degenen waar de "AZC, weg ermee"-crowd aan denkt bij hun protesten.

Wat wel kan, en realistischer is, is dat de tweede generatie en verder van de "Ter Apel"-vluchtelingen het een stuk beter doet, en zeker niet alleen de onderkant van de arbeidsmarkt bestormt. Maar om dat effect te zien moet je lange-termijndenken... en dat is niet de meest opvallende eigenschap van degenen die roepen "ze profiteren van uitkeringen en ze stelen onze banen!"

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 01-09-2022 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
Dido schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:10:
[...]

Klinkt heel mooi, maar hoe realistisch is het? Ik vermoed dat degenen die hier een baan aan de bovernkant van de markt zouden kunnen bemachtigen (ondanks taalachterstand, twijfelachtige en tijdrovende diploma-waarderingen en cultuurverschillen) in het land van herkomst ook geen interieurverzorger op oproepbasis waren. Als die hun land ontvluchten hebben ze vaak de middelen om dat op een wat meer comfortabele manier te doen dan met de massa mee de boot en trein op/in. Die zullen dan wellicht ook al voordat ze hun land verlieten het een en ander geregeld hebben in een ander land, wat betreft werk en toekomst. En als dat zo is hebben ze geen asiel nodig, maar een visum. Als jij een baan in de VS hebt geregeld aan de bovenkant van de markt ga je geen asiel aanvragen, dan ga je het traject werkvisum -> green card in. Met sponsoiring van je nieuwe werkgever.

Die mensen horen bij de brain-drain die sommige gebieden / landen teistert net voordat de uitwerpselen de luchtverversing raken, en worden in hun nieuwe thuisland vaak niet gezien als asielzoekers of vluchtelingen. Ze zijn er wel, ook in Nederland, ik heb er met meerdere gewerkt, onder meer uit bijvoorbeeld Iran. Maar dat zijn niet degenen die in Ter Apel buiten liggen, en al helemaal niet degenen waar de "AZC, weg ermee"-crowd aan denkt bij hun protesten.

Wat wel kan, en realistischer is, is dat de tweede generatie en verder van de "Ter Apel"-vluchtelingen het een stuk beter doet, en zeker niet alleen de onderkant van de arbeidsmarkt bestormt. Maar om dat effect te zien moet je lange-termijndenken... en dat is niet de meest opvallende eigenschap van degenen die roepen "ze profiteren van uitkeringen en ze stelen onze banen!"
Ik denk dat je een heel verkeerd beeld hebt van het intellectuele niveau van de gemiddelde statushouder. Dat zijn mensen die echt niet vluchten vanwege een slechte financiële situatie in hun eigenland. Integendeel, vaak hadden ze daar juist een heel goed leven en een goede baan.
Het is wel inderdaad zo dat diploma's hier anders gewaardeerd worden.
Maar ook met een universitaire graad in het buitenland zal je hier niet heel snel aan de onderkant van de arbeidsmarkt terecht komen. Overigens zijn er ook genoeg die alsnog hier een studie aan de universiteit gaan volgen om weer hetzelfde werk te kunnen gaan doen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verkeerde topic, excuus

[ Voor 98% gewijzigd door wildhagen op 02-09-2022 07:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
fisherman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:24:
[...]

Ik denk dat je een heel verkeerd beeld hebt van het intellectuele niveau van de gemiddelde statushouder. Dat zijn mensen die echt niet vluchten vanwege een slechte financiële situatie in hun eigenland. Integendeel, vaak hadden ze daar juist een heel goed leven en een goede baan.
Het is wel inderdaad zo dat diploma's hier anders gewaardeerd worden.
Maar ook met een universitaire graad in het buitenland zal je hier niet heel snel aan de onderkant van de arbeidsmarkt terecht komen. Overigens zijn er ook genoeg die alsnog hier een studie aan de universiteit gaan volgen om weer hetzelfde werk te kunnen gaan doen in Nederland.
Dat hele ‘ze werken niet omdat ze niet willen’ frame is nogal pijnlijk. Het is wat jij zegt: de echte onderkant kan helemaal niet vluchten, het zijn veelal gewoon goed opgeleide mensen. Het traject erna is heel lastig. Ik heb een paar asielzoekers (statushouders) geholpen om een baan (of opleiding) te vinden en wat opleiding gehad over cultuurverschillen en dat opent echt je ogen over hoe lastig het is:
- diploma’s erkennen. Is een van de soepelere processen overigens, maar kost tijd
- begrijpen hoe Nederland werkt qua arbeidsmarkt. Wat zet je wel of niet in je brief? Wanneer onderhandel je over salaris? Waar en hoe meld je je bij een sollicitatiegesprek? Waarom krijg je in de lift van die niet relevante vragen? Etcetera, etcetera
- dan ben je aan het werk en vraagt je leidinggevende of je iets wil doen. Dat wil je niet, en hij vraagt het toch, dus je zegt nee. En dan 100x per dag dit soort (kleine, maar irritante) miscommunicatie

De gemiddelde Nederlander heeft echt geen idee hoe groot cultuurverschillen zijn en hoe ingewikkeld dat is. Combineer dat met talloze vooroordelen, een groot gebrek aan tolerantie en je kan aan bovenste lijstje het vernederende gevoel dat je hier niet hoort aan toe voegen. Niet bij iedereen, maar je weet nooit wanneer je het voor je voeten krijgt. Het is echt bijzonder hoe mensen vinden dat iemand ze dankbaar moet zijn, puur op het geluk of de pech van je geboorteplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
ZieMaar! schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:55:
[...]

Dat hele ‘ze werken niet omdat ze niet willen’ frame is nogal pijnlijk. Het is wat jij zegt: de echte onderkant kan helemaal niet vluchten, het zijn veelal gewoon goed opgeleide mensen. Het traject erna is heel lastig. Ik heb een paar asielzoekers (statushouders) geholpen om een baan (of opleiding) te vinden en wat opleiding gehad over cultuurverschillen en dat opent echt je ogen over hoe lastig het is:
- diploma’s erkennen. Is een van de soepelere processen overigens, maar kost tijd
- begrijpen hoe Nederland werkt qua arbeidsmarkt. Wat zet je wel of niet in je brief? Wanneer onderhandel je over salaris? Waar en hoe meld je je bij een sollicitatiegesprek? Waarom krijg je in de lift van die niet relevante vragen? Etcetera, etcetera
- dan ben je aan het werk en vraagt je leidinggevende of je iets wil doen. Dat wil je niet, en hij vraagt het toch, dus je zegt nee. En dan 100x per dag dit soort (kleine, maar irritante) miscommunicatie

De gemiddelde Nederlander heeft echt geen idee hoe groot cultuurverschillen zijn en hoe ingewikkeld dat is. Combineer dat met talloze vooroordelen, een groot gebrek aan tolerantie en je kan aan bovenste lijstje het vernederende gevoel dat je hier niet hoort aan toe voegen. Niet bij iedereen, maar je weet nooit wanneer je het voor je voeten krijgt. Het is echt bijzonder hoe mensen vinden dat iemand ze dankbaar moet zijn, puur op het geluk of de pech van je geboorteplek.
De gemiddelde Nederlander meent dat er alngeite cultuurverschillen zijn tussen Noord en Zuid Europa (wat onzin is). Kan je nagaan hoe hulpeloos Nederlanders zullen zijn als ze opeens iets moeten gaan doen in Afrika of het Midden-Oosten.... Maar als mensen hierheen komen moeten ze eigenlijk binnen een dag aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Frame164 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:42:
Maar als mensen hierheen komen moeten ze eigenlijk binnen een dag aangepast zijn.
Ja, maar dat is omdat wij dingen gewoon normaal doen, en zij er rare gewoontes op nahouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Frame164 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:42:
[...]

De gemiddelde Nederlander meent dat er alngeite cultuurverschillen zijn tussen Noord en Zuid Europa (wat onzin is). Kan je nagaan hoe hulpeloos Nederlanders zullen zijn als ze opeens iets moeten gaan doen in Afrika of het Midden-Oosten.... Maar als mensen hierheen komen moeten ze eigenlijk binnen een dag aangepast zijn.
Ik weet niet wat algneite betekent: maar ook binnen Europa zijn er grote cultuurverschillen. Dat gaat helemaal niet per se over Zuid vs Noord. Maar groot = klein als je ze vergelijkt met de cultuurverschillen (maar ook gewoontes, zegswijzen, humor) tussen Nederland en bijv het midden oosten idd.

Als je je verdiept in de verschillende soorten culturen dan begrijp je echt zoveel beter waar veel problemen in de samenleving vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De asieldeal van het kabinet is in strijd met Europese wetgeving en moet worden ingetrokken, tot dat oordeel komt de Commissie Meijers, waarin onafhankelijke deskundigen zitten die commentaar leveren op zaken die Europese wetgeving aangaan.

De commissie verwacht dat Nederland "teruggefloten zal worden indien de voorgestelde maatregelen daadwerkelijk worden ingevoerd". Het adviesorgaan stelt onder meer dat structureel uitstel van gezinshereniging in strijd is met de richtlijn voor gezinshereniging en het EU-Grondrechtenhandvest.
Aldus 'Asieldeal dupeert met name alleenstaande minderjarige asielzoeker'

De brief van de genoemde Commissie Meijers is in PDF vorm hier te downloaden: https://www.commissie-mei...trent-de-opvangcrisis.pdf

Virussen? Scan ze hier!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mooi zijn al die regels, aan de ene kant is er de Dublin regel maar als er een risico is dat Griekenland geen goede opvang kan bieden mag die niet worden nageleefd. Ondertussen is er hier ook geen goede opvang maar dan moeten er maar meer huizen worden gevorderd of zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
Blijf dat toch wel opmerkelijke verhalen vinden over die ama's. Uit het artikel: een Syrisch gezin blijft zelf in Syrië (dat is kennelijk geen probleem) maar stuurt een 14-jarige zoon naar Europa, deze 'moet' hier een verblijfsvergunning krijgen (want ama) en mag daarna middels gezinshereniging alsnog de hele familie hier naartoe halen?

Dan kun je allerlei wetten en verdragen hebben, dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling van dit systeem.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:21:
Mooi zijn al die regels, aan de ene kant is er de Dublin regel maar als er een risico is dat Griekenland geen goede opvang kan bieden mag die niet worden nageleefd. Ondertussen is er hier ook geen goede opvang maar dan moeten er maar meer huizen worden gevorderd of zo.
Er zij heel wat landen die de Dublinregels geweldig vinden omdat ze op die manier heel wat asielzoekers andermans probleem kunnen maken, oa. Nederland ziet dat wel zitten.

Het hangt ook samen met wat heel wat EU-lidstaten eigenlijk weigeren concrete toezeggingen te doen (oa. Nederland) over de opvang.

het hangt daarbij samen met botsende eerdere afspraken die we toch graag willen naleven: rechten van de mens oa. Dublin is van later. Het wil trouwens niet zeggen dat het op alle vlakken botst: we kunnen prima mensen overnemen van bv. Griekenland om ze hier plaats te geven, we willen dit echter niet. Wat we liever zien is dat grenslanden alles opvangen en zo min mogelijk hierover zeuren. Beleidsmatig gaat menw aarschijnlijk dan ook wijzen op een of ander afschrikwekkende functie of het prachtige eufemistische 'om een aanzuigende werking te voorkomen'.

Wat ook een aardige grap is: Dublin gaat lang niet altijd op (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dublinverordening) zoals we het hier vereenvoudigd zien langskomen. Er zijn heel wat haken en ogen aan wanneer een land verantwoordelijk is voor een asielzoeker/aanvrager. https://nl.wikipedia.org/...rdening#Toedelingssysteem.
De TLDR daaruit: het mank gemaakte proces in Nederland helpt absoluut niet als je politieke doel is om zo min mogelijk asielzoekers te herbergen.

Dus dan komen we weer op het punt uit dat de regels niet het probleem zijn, het is een intens gebrek aan visie en beleid of men vindt het wel prima en laat de boel de boel.

@alexbl69 hangt er volledig van af. Hoe werkt gezinshereniging voor de rest? Bedenk ook dat die minderjarige aanvrager zijn verzoek voor asiel gehonereerd moet worden. Het ligt allemaal wat gecompliceerder dus dan wat vaak 'even' op tafel wordt gegooid met 'ja maar gezinshereniging!'.
https://ecer.minbuza.nl/e...iebeleid/gezinshereniging

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 08-09-2022 08:27 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
De gemiddelde Nederlander heeft echt geen idee hoe groot cultuurverschillen zijn en hoe ingewikkeld dat is. Combineer dat met talloze vooroordelen, een groot gebrek aan tolerantie en je kan aan bovenste lijstje het vernederende gevoel dat je hier niet hoort aan toe voegen
Dat werkt twee kanten op . Gooi maar genoeg vreemdelingen de samenleving in en blijf die tolerantie opeisen en dan krijgen originele inwoners ook het gevoel dat ze ergens niet meer horen. Er zijn inmiddels genoeg wijken in NL en daarbuiten waar de gemiddelde Nederlander een nogal unheimisch gevoel van krijgt. Tolerantie heeft een prijs die zich niet zomaar in een of andere eenheid uit laat drukken.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
COA ziet vanwege gebrek aan draagvlak af van aanmeldcentrum asielzoekers in Bant

Niet onlogisch. Totaal geen draagvlak en in de buurt is al een AZC met 1000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Volgens mij moet de aanmelding en afhandeling van de aanvraag alsnog in Ter Apel gaan gebeuren, maar zal daar ter plekke worden bepaald in welke locatie je (tijdelijk) wordt geplaatst. Vanuit een praktisch oogpunt lijkt mij een pendelroute tussen Ter Apel en de nieuwe locatie een realistische oplossing.
Zoals ik al had voorspeld gaan de asielzoekers weer terug naar Ter Apel omdat dat de enige plek is waar ze de cruciale stap van het worden opgenomen in het systeem kunnen doen. Dat is wel wat ongemak waard, ook al is het genant voor Nederland dat ze daar op het gras liggen.

https://www.rtvnoord.nl/n...-inschrijfproces-ter-apel
Asielzoekers melden zich opnieuw aan
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) doet er samen met de Vreemdelingenpolitie alles aan om de ongelijke wachtrij op dit moment weg te werken.
De asielzoekers die al weken wachten, zijn verspreid over Nederland opgevangen. Dat is gekomen doordat de opvang in Ter Apel al maanden overvol zit en ongeregistreerde asielzoekers tot 10 september naar crisisplekken zijn gebracht die op dat moment beschikbaar kwamen. Het gevolg: een onoverzichtelijke situatie.
Besloten is dat deze asielzoekers naar Budel worden gebracht om daar het registratieproces te ondergaan. Met die inhaalslag is anderhalve maand geleden al gestart en volgens de planning zou die vanaf deze week klaar moeten zijn. Ingewijden melden aan RTV Noord dat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukt.
Vanwege de lange wachttijden hebben sommige asielzoekers besloten de crisisnoodopvang te verlaten en zich opnieuw aan te melden in Ter Apel. Ook omdat de omstandigheden in de crisisnoodopvang niet ideaal zouden zijn. Door zich opnieuw in Ter Apel te melden, hopen ze sneller geholpen te worden.
Een nieuw aanmeldcentrum openen in Budel zou daadwerkelijk iets helpen maar de ambtelijke molens draaien traag, voor je het weet is het jaar voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Mooi betoog. Denk dat het goed zou zijn als iedereen eens een kijkje in de keuken neemt via vluchtelingenwerk o.i.d. om eens te zien hoe het er nu echt aan toe gaat. Het bijzonder negatieve frame waarmee vluchtelingen worden bekeken is m.i. de echte boosdoener, en de regering, media en bevolking gaan er maar wat graag mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leecher schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:54:
[...]

Dat werkt twee kanten op . Gooi maar genoeg vreemdelingen de samenleving in en blijf die tolerantie opeisen en dan krijgen originele inwoners ook het gevoel dat ze ergens niet meer horen. Er zijn inmiddels genoeg wijken in NL en daarbuiten waar de gemiddelde Nederlander een nogal unheimisch gevoel van krijgt. Tolerantie heeft een prijs die zich niet zomaar in een of andere eenheid uit laat drukken.
Juist door veel meer kleinschalige opvanglocaties in plaats van minder hele grote zullen mensen gaan inzien dat hun vooroordelen onterecht zijn.
De meeste mensen die dichtbij een locatie wonen ervaren echt geen overlast hoor.
Waar ze wel voor moeten zorgen is dat die kleine groep veilige landers (3 procent van het totaal) o snel mogelijk het land uit gezet worden. Dat is juist de groep die voor overlast zorgt. Die zouden ze ergens ver weg van de bewoonde wereld in een locatie op moeten vangen, totdat ze uitgezet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
De tolerantie/aanpassing rek bij autochtone Nederlanders is niet oneindig en dat staat verder los van vooroordelen of overlast. Net zoals dat het aanpassingsvermogen van nieuwkomers niet oneindig is.
fisherman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:26:
De meeste mensen die dichtbij een locatie wonen ervaren echt geen overlast hoor.
Wat is de meeste? Klinkt op zich wel vrolijk, de meeste mensen ervaren echt geen overlast. Wat als dat minste deel 49% is en er bij hen om de haverklap spullen worden gejat? Iedereen kan wat roepen om een plaatje te schetsen maar uiteindelijk stemt men met de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leecher schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:01:
De tolerantie/aanpassing rek bij autochtone Nederlanders is niet oneindig en dat staat verder los van vooroordelen of overlast. Net zoals dat het aanpassingsvermogen van nieuwkomers niet oneindig is.

[...]

Wat is de meeste? Klinkt op zich wel vrolijk, de meeste mensen ervaren echt geen overlast. Wat als dat minste deel 49% is en er bij hen om de haverklap spullen worden gejat? Iedereen kan wat roepen om een plaatje te schetsen maar uiteindelijk stemt men met de voeten.
De meeste zoals in iedereen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leecher schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:01:
Wat als dat minste deel 49% is en er bij hen om de haverklap spullen worden gejat? Iedereen kan wat roepen om een plaatje te schetsen maar uiteindelijk stemt men met de voeten.
Waarom zouden die mensen opeens allemaal spullen gaan jatten? Hele vreemde gedachten hoor. Alsof er allemaal criminelen hier naartoe zouden vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Nu de Russen aan de verliezende kant lijken te zijn en zelf boter bij de vis moeten doen krijgen we straks ook nog een grote stroom Russische vluchtelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
IJzerlijm schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:30:
[...]

Een nieuw aanmeldcentrum openen in Budel zou daadwerkelijk iets helpen maar de ambtelijke molens draaien traag, voor je het weet is het jaar voorbij.
in Budel komt zeker geen tweede nieuw aanmeldcentrum...de bewoners en ook de gemeente zijn er wel klaar mee

Het huidige azc gaat daar waarschijnlijk ook weg per 2024....logisch ook met meerdere incidenten per week en waarschijnlijk per dag omdat het meeste niet word aangegeven en/of geregistreerd

https://www.weertdegekste...n-budel-stop-de-overlast/

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-09-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Mr. Detonator schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:53:
[...]

in Budel komt zeker geen tweede nieuw aanmeldcentrum...de bewoners en ook de gemeente zijn er wel klaar mee

Het huidige azc gaat daar waarschijnlijk ook weg per 2024....logisch ook met meerdere incidenten per week en waarschijnlijk per dag omdat het meeste niet word aangegeven en/of geregistreerd

https://www.weertdegekste...n-budel-stop-de-overlast/
Ook daar weer het probleem met die veilige landers. Dat is 3 procent van het totaal aantal vluchtelingen. Zo moeilijk moet het niet zijn om die paar mensen ergens onder te brengen waar niemand er last van heeft.
Anders spuiten ze ergens maar een nieuw eilandje op om ze te huisvesten.
Dan kan in ieder geval die overige 97 procent lekker rustig afwachten op een verdiende verblijfsvergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@fisherman

geen idee, je reactie sluit niet aan bij wat ik heb gepost. Ook ga je van de meeste mensen geen overlast naar niemand heeft eigenlijk overlast. De woorden staan er maar op een of andere manier wil de realiteit zich er niet naar buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leecher schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:37:
@fisherman

geen idee, je reactie sluit niet aan bij wat ik heb gepost. Ook ga je van de meeste mensen geen overlast naar niemand heeft eigenlijk overlast. De woorden staan er maar op een of andere manier wil de realiteit zich er niet naar buigen.
Dat is de realiteit nu eenmaal, maar veel tegenstanders willen dat niet inzien. Gelukkig mag 97% van de vluchtelingen die zich hier melden vrijwel altijd blijven. Hopelijk krijgen ze hier allemaal snel een huis en een goed leven.

• nwagenaar

nwagenaar

leecher schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:37:
@fisherman

De praktische realiteit is dat zodra je als individu te maken krijgt met een situatie waarvan je bij voorbaat al niet positief over bent (zoals de komst van een AZC), dat je op den duur de negatieve momenten (al dan niet van horen zeggen) enorm uitvergroot of op en duur alle negatieve momenten toewijst als het gevolg van de negatieve situatie.

Dat wil niet zeggen dat de komst van een AZC en-of dat de veilige landers niet gepaard gaan met mogelijke problemen, maar de praktijk is dat de personen vaak wel bij voorbaat bepaalde problemen zodanig worden uitvergroot al dan niet worden toegewezen aan bewoners van het AZC zelfs al zijn ze niet de schuldige.

In mijn woonplaats is het niets anders; alles wat negatief is, wordt voor het grootste gedeelte toegewezen aan bewoners van het AZC op 3KM afstand.

• Frame164
Dido schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:10:
[...]

Klinkt heel mooi, maar hoe realistisch is het? Ik vermoed dat degenen die hier een baan aan de bovernkant van de markt zouden kunnen bemachtigen (ondanks taalachterstand, twijfelachtige en tijdrovende diploma-waarderingen en cultuurverschillen
A) Aan de bovenkant van de markt is Engels de voertaal
B) Cultuurverschillen spelen daar ook veel minder. Ik werk zelf bij een multinational en mensen hier en in virtuele teams elders in de wereld bestaan uit mensen uit alle windstreken. En dat werkt allemaal prima. Cultuurverschillen zijn geen factor van betekenis aan de bovenkant van de arbeidsmarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
fisherman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:26:
Zo moeilijk moet het niet zijn om die paar mensen ergens onder te brengen waar niemand er last van heeft.
Anders spuiten ze ergens maar een nieuw eilandje op om ze te huisvesten.
Dat is het blijkbaar wel want dat probleem is niet van gisteren. Dit speelt al jaren. De asiel industrie van NL heeft aangetoond dit simpelweg niet te kunnen. Extra buslijnen, eindeloze inzet van beveiligers en politie, het trackrecord van falen en overlast is gigantisch.

Voor de man in de straat is er daarom ook geen nuance meer nodig. Het maakt niet uit of het nou door de politiek komt, door internationale verdragen of door incapabele mensen bij het IND. Wat wel uitmaakt is dat je je thuis en veilig voelt in je eigen omgeving en daarom zeggen veel mensen nee tegen een AZC. Men heeft een jarenlang trackrecord opgebouwd en aangetoond dat ze dit niet in goede banen kunnen leiden en er is geen enkele aanwijzing dat dit op korte termijn gaat verbeteren. In tegendeel.

• renegrunn
leecher schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:59:
[...]

Voor de man in de straat is er daarom ook geen nuance meer nodig. Het maakt niet uit of het nou door de politiek komt, door internationale verdragen of door incapabele mensen bij het IND. Wat wel uitmaakt is dat je je thuis en veilig voelt in je eigen omgeving en daarom zeggen veel mensen nee tegen een AZC. Men heeft een jarenlang trackrecord opgebouwd en aangetoond dat ze dit niet in goede banen kunnen leiden en er is geen enkele aanwijzing dat dit op korte termijn gaat verbeteren. In tegendeel.
Je snap dat de IND het beleid uitvoert en niet bepaald? Daarnaast, net als het COA, wordt er daar te pas en te onpas gereorganiseerd als het budget weer eens wordt teruggeschroefd, en ze het met weer minder mensen nog meer werk moeten doen. Incapabele mensen… pfff. Ga het zelf maar eens regelen dan.

Daarnaast, er zijn wel degelijk succes verhalen mbt AZC’s. Ik woon zelf in een dorp wat sinds eind jaren 80 een groot AZC heeft. Niks mis mee. Kinderen gaan waar mogelijk naar de basisschool of naar de voetbalclub, en volwassenen die worden soms lid van de kerk of een andere vereniging in afwachting van een woning. En soms blijven ze dan in het dorp zelf wonen, en dan zie je veelal van alle kanten mensen hulp aanbieden met het verkrijgen van meubel en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
renegrunn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:27:
[...]

Je snap dat de IND het beleid uitvoert en niet bepaald? Daarnaast, net als het COA, wordt er daar te pas en te onpas gereorganiseerd als het budget weer eens wordt teruggeschroefd, en ze het met weer minder mensen nog meer werk moeten doen. Incapabele mensen… pfff. Ga het zelf maar eens regelen dan.

Daarnaast, er zijn wel degelijk succes verhalen mbt AZC’s. Ik woon zelf in een dorp wat sinds eind jaren 80 een groot AZC heeft. Niks mis mee. Kinderen gaan waar mogelijk naar de basisschool of naar de voetbalclub, en volwassenen die worden soms lid van de kerk of een andere vereniging in afwachting van een woning. En soms blijven ze dan in het dorp zelf wonen, en dan zie je veelal van alle kanten mensen hulp aanbieden met het verkrijgen van meubel en dergelijke.
Je hebt helemaal gelijk. Het is een complexe situatie die (heel) veel nuances kent. Wat mij betreft is de verantwoordelijke de overheid. Zij hebben een potje gemaakt van het asielbeleid. Ook vind ik dat we de problematiek die er echt is (zie Budel en zie brief burgermeester Hardenberg als recente voorbeelden) niet moeten bagatelliseren. Het wegzetten van buurtbewoners als notoire nimby's draagt niet bepaald bij het creëren van draagvlak. Daarmee doel ik overigens niet op jou hoor maar ik zie dat ik de asieldiscussie regelmatig voorbij komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 29-09-2022 08:55 ]

XXXVI

• renegrunn
ephymerous schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:54:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het is een complexe situatie die (heel) veel nuances kent. Wat mij betreft is de verantwoordelijke de overheid. Zij hebben een potje gemaakt van het asielbeleid. Ook vind ik dat we de problematiek die er echt is (zie Budel en zie brief burgermeester Hardenberg als recente voorbeelden) niet moeten bagatelliseren. Het wegzetten van buurtbewoners als notoire nimby's draagt niet bepaald bij het creëren van draagvlak. Daarmee doel ik overigens niet op jou hoor maar ik zie dat ik de asieldiscussie regelmatig voorbij komen.
Absoluut, ja er zijn veel gevallen waarin het mis gaat of is gegaan. Maar er zijn minstens zoveel succesverhalen als niet meer. Maarja, die halen de pers niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
renegrunn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:15:
[...]

Absoluut, ja er zijn veel gevallen waarin het mis gaat of is gegaan. Maar er zijn minstens zoveel succesverhalen als niet meer. Maarja, die halen de pers niet :+
Logischerwijs want uitgaande dat de meeste mensen goede intenties hebben vinden ze hun plekje in de maatschappij. Van de lastpakken hebben we dan ook navenant veel last en zicht op verbetering is er niet.

XXXVI

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56

Baseman77

We move

ephymerous schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:54:
Wat mij betreft is de verantwoordelijke de overheid.
Waarom "wat mij betreft" erbij?
Het asielbeleid is simpelweg de verantwoordelijkheid van de overheid, waarbij men gebonden is aan afspraken die binnen de EU zijn gemaakt. Daar hoeven we niet moeilijk of ingewikkeld over te gaan doen.

De huidige puinhopen zijn ook puur en alleen veroorzaakt door de overheid, met name Rutte.
En dit is bewust beleid, er wordt politiek bedreven over de ruggen van zeer kwetsbare mensen. Wat diep bedroevend is, maar wat helaas ook blijkt te werken.

De VVD heeft de afgelopen jaren zwaar bezuinigd op met name de IND en de asielopvang, waardoor er op beide gebieden een tekort is ontstaan. Dat wist men (het aantal vluchtelingen is namelijk niet toegenomen), maar problematiek over vluchtelingen levert rechts stemmen op. Dus vindt men het prima, al het leed dat daardoor ontstaat is bijzaak. Evenals dat notabene het Rode Kruis moet ingrijpen, in een van de rijkste landen ter wereld. Het is diep triest en ontzettend beschamend.

Maar straks blijft de VVD de grootste partij en blijft vanzelfsprekend alles de schuld van links, dus blijkbaar interesseert het veel stemmers niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 29-09-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
renegrunn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:27:
[...]

Je mist het punt. Het maakt op een gegeven moment niet meer uit wie het beleid uitvoert, wie reorganiseert, wie wel of niet capabel is, welke politieke partij aan de macht is, dat het ook wel eens goed gaat, welke planeten in lijn staan of dat er buitenaards leven bestaat, gezeik in je buurt is gezeik in je buurt.

De meeste mensen snappen heus wel dat het allemaal heel complex is, maar daar koop je niks voor als de bus weer eens niet op tijd gaat omdat er tuig tegen de chauffeur staat te schreeuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

leecher schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:54:
De meeste mensen snappen heus wel dat het allemaal heel complex is, maar daar koop je niks voor als de bus weer eens niet op tijd gaat omdat er tuig tegen de chauffeur staat te schreeuwen.
Wat heeft dit met asielbeleid te maken?
Of bestaan de asociale mensen ineens alleen maar uit asielzoekers?

Je pakt enkele uitzonderingen en veroordeelt daarmee het complete beleid, dat gaat nergens over.

Heb je ook cijfers voor je beweringen eigenlijk?
Ik wel voor het tegenovergestelde:

https://www.rtlnieuws.nl/...entra-nauwelijks-overlast

Belangrijke conclusie uit dit artikel:
In 2018 publiceerde het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) een onderzoek over precies dezelfde vraag: zorgt een azc voor meer criminaliteit?

Het antwoord in het rapport was glashelder: "In geen van de analyses is gebleken dat de aanwezigheid van een COA-locatie een aantoonbaar effect heeft op de omvang van de buurtcriminaliteit en op de individuele kans op slachtofferschap."

• leecher
@Baseman77

*knip*
Neemt de criminaliteit in de buurt toe bij de komst van een azc? Nee, is nu het korte antwoord
*knip*
De criminaliteit neemt door de komst van asielzoekers in het algemeen wél licht toe, maar niet in de directe omgeving
*knip*
In geen van de analyses is gebleken dat de aanwezigheid van een COA-locatie een aantoonbaar effect heeft op de omvang van de buurtcriminaliteit en op de individuele kans op slachtofferschap
*knip*
Het percentage bewoners van een azc dat verdacht wordt van criminaliteit is wel hoger dan gemiddeld onder de Nederlandse bevolking: 2,2 procent tegenover 1,1 procent in 2015.
*knip*
ls je dit vergelijkt met andere jonge mannen, ook autochtone Nederlanders, met een zelfde zwakke economische positie, dan zijn asielzoekers juist minder vaak verdacht van criminaliteit.
Ik was op zich wel benieuwd wat die niet-directe omgeving is waar de criminaliteit wél toeneemt maar dat staat niet in het artikel helaas. Is dat een straat verder? Een dorp verder? Is dat de maatschappij? Maar dat zijn wij :P
In Budel veroorzaakt een kleine groep asielzoekers in het azc overlast. "Het gaat vooral om winkeldiefstal, fietsendiefstal en intimidatie", zegt een woordvoerder. Delfzijl kampt met vergelijkbare problemen.
Ook wel een mooie. De criminaliteit/overlast in de buurt neemt niet toe behalve als dat het wel doet door een kleine groep asielzoekers. Het is niet alsof de gemeente dat bij de informatieavond gaat aankondigen of überhaupt weet. Waarom zou je dat risico als buurtbewoner gaan nemen? Idealen zijn leuk maar eerst komt die fressen en dan die moral voor de meeste mensen.

*knip* let s.v.p. op ons beleid voor onderbouwing:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing

[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 30-09-2022 11:07 ]

• Frame164
Baseman77 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:43:
[...]

De huidige puinhopen zijn ook puur en alleen veroorzaakt door de overheid, met name Rutte.
En dit is bewust beleid, er wordt politiek bedreven over de ruggen van zeer kwetsbare mensen. Wat diep bedroevend is, maar wat helaas ook blijkt te werken.

De VVD heeft de afgelopen jaren zwaar bezuinigd op met name de IND en de asielopvang, waardoor er op beide gebieden een tekort is ontstaan. Dat wist men (het aantal vluchtelingen is namelijk niet toegenomen), maar problematiek over vluchtelingen levert rechts stemmen op. Dus vindt men het prima, al het leed dat daardoor ontstaat is bijzaak. Evenals dat notabene het Rode Kruis moet ingrijpen, in een van de rijkste landen ter wereld. Het is diep triest en ontzettend beschamend.
Uiteindelijk is dit de schuld van de burger die de VVD jaar in jaar uit als grootste partij kiest. Dan moet je niet raar opkijken als je VVD beleid krijgt. Het zou raar zijn als het tegenovergestelde zou gebeuren. En buiten de VVD zijn er nog een paar partijen die het beleid een kamermeerderheid geven. Dus alles bij Rutte neerleggen is best wel kort door de bocht. Een groot deel van het beleid is overigens gestart door een PvdA minister.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Waarom "wat mij betreft" erbij?
Het asielbeleid is simpelweg de verantwoordelijkheid van de overheid, waarbij men gebonden is aan afspraken die binnen de EU zijn gemaakt. Daar hoeven we niet moeilijk of ingewikkeld over te gaan doen.
Feitelijk klopt dat en de wat mij betreft betekent dat ik dat onderken. De realiteit is dat sommige mensen wijzen naar de asielzoekers, de veiligelanders, het IND of doen andere dubieuze claims.

Maar straks blijft de VVD de grootste partij en blijft vanzelfsprekend alles de schuld van links, dus blijkbaar interesseert het veel stemmers niets.
Zelf was ik jaren trouw VVD stemmer, met name vanwege het liberale gedachtegoed, maar om in wappie termen te spreken "ik ben wakker geworden" :+ Ik onderschrijf je analyse dan ook en zie zelf een aantal andere "dossiers" waar onder andere de VVD een kwalijke rol in heeft. Ik wijs dan ook niet alleen naar de VVD. Wat ik wel ga stemmen weet ik nog niet, het is echter wel een ruk(je?) naar links.

XXXVI

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Frame164 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:06:
[...]

Uiteindelijk is dit de schuld van de burger die de VVD jaar in jaar uit als grootste partij kiest. Dan moet je niet raar opkijken als je VVD beleid krijgt.
Maar is het niet zo dat ook dat VVD beleid gewoon grenzen kent in de uitvoerbaarheid? Je kan als VVD wel het spreekwoordelijke beleid maken om alle AZC's en aanmeldcentra op te doeken, maar daarmee stop je de instroom van asielzoekers niet. Die kunnen dan alleen nergens terecht. En een contra-beleid waarmee je de illegalen strafbaar maakt, mag niet vanwege mensenrechtenverdragen, dus dan loop je als beleidsmaker gewoon tegen een grens aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Frame164 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:06:
En buiten de VVD zijn er nog een paar partijen die het beleid een kamermeerderheid geven. Dus alles bij Rutte neerleggen is best wel kort door de bocht.
Rutte is ondertussen al 12 jaar aan de macht, aangezien we bezig zijn met Kabinet Rutte IV.
De overige partijen die mee regeren betreffen ook zeker enige blaam, maar er is maar 1 partij die echt aan de touwtjes trekt en maar 1 man die deze partij leidt. Waarbij de kabinetten Rutte uitblinken in chaos, opgestapte ministers, schandalen, crisissen, het niet nakomen van afspraken/toezeggingen, het verdwijnen van notulen en ander bewijsmateriaal, het niet hebben van "actieve herinneringen" en het zoveel mogelijk uitstellen van beslissingen, om maar wat te noemen. Met alle gevolgen van dien.
Een groot deel van het beleid is overigens gestart door een PvdA minister.
Nee hoor.

Onder Paars II is de huidige wetgeving en beleid omtrent het asielbeleid gemaakt, wat vervolgens werd uitgevoerd door Rita Verdonk. Deze wijzigingen zorgden ervoor dat de procedures werden versneld en verbeterd en zorgden voor voldoende AZC's en begeleiding.

Onder Rutte zijn er flinke bezuinigingen doorgevoerd, waardoor het aantal AZC's werd afgebouwd en de IND personeelstekorten kreeg. De verantwoordelijke minister toentertijd was CDA'er Grappenhaus.
Het aantal vluchtelingen nam echter niet af, dus de huidige problematiek was makkelijk te voorzien en voorkomen. De VVD misbruikte alleen de piek die ontstond door vluchtelingen uit Syrië, toen die stroom was genormaliseerd werd dit namelijk als argument gebruikt voor de bezuinigingen. Minder vluchtelingen dus minder geld nodig.

En voila, men heeft een crisis geregeld die mooi als stemmentrekker kan worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Het zijn altijd weer de asielzoekers die overlast veroorzaken...

https://dvhn.nl/groningen...t-geschorst-27956314.html

Oh wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:26:
Het zijn altijd weer de asielzoekers die overlast veroorzaken...

https://dvhn.nl/groningen...t-geschorst-27956314.html

Oh wacht...
:O ga toch weg man, ik keur dit gedrag ook niet goed maar om nu alle Nederlanders over één kam te scheren en te stellen dat DIE "altijd weer overlast veroorzaken" i.t.t. asielzoekers slaat echt helemaal nergens op!

Echt een bezopen uitspraak van je |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Shadow_Agent schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:49:
[...]

:O ga toch weg man, ik keur dit gedrag ook niet goed maar om nu alle Nederlanders over één kam te scheren en te stellen dat DIE "altijd weer overlast veroorzaken" i.t.t. asielzoekers slaat echt helemaal nergens op!

Echt een bezopen uitspraak van je |:(
Waar scheer ik alle Nederlanders precies over 1 kam?

Maar om op je punt in te gaan, zie ik wel een patroon: het zijn vaak alle Asielzoekers die overlast veroorzaken, maar dus niet alle Nederlanders als er eens wat gebeurt?

En eens, dat slaat helemaal nergens op nee.

Oh, en doe eens rustig, want welke ‘uitspraak’ doel je precies op?

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 30-09-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:@renegrunn @Shadow_Agent Doe eens liev naar elkaar. :>
Voornamelijk omdat jullie het zo te zien helemaal niet met elkaar oneens zijn, maar vooral elkaars reactie niet begrijpen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 12:07

Kid Buu

Huh, Pietje?

Goed nieuws

https://www.telegraaf.nl/...vreemdelingen-terugsturen

Denk aub even aan het plaatsen van linkdrops

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 03-10-2022 13:58 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
Voor discussie over Europese context: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3