barta123 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:54:
[...]
Zeker, met mijn SR 2014 rijd ik al wel een tijdje natuurlijk, buitenaf krijg je van omwonenden eerder een duimpje omhoog.. Die irritant klinkende kleine viercilinders wordt niemand blij van (anders dan de rijder denk ik)
Grappig ja. ALTIJD is de eerste vraag "wat is het bereik" terwijl de gemiddelde motor altijd relatief korte ritten maakt. Elke motorijder/ander mensch die een E-motor ziet is in een keer een toerheld die elke maand naar Zuid-Frankrijk rijdt
Prima te doen ja, als je 200km binnendoor rijdt ben je zo al 3 uur onderweg, daarna 130km snelweg met een eetpauze tussendoor en je hebt idd een mooi rijdagje

Jaa precies.
Moest ook wel lachen, bij het hotel waren er twee plaatsen voor het laden (ook met hufterboete enzo). Dus ik kom aan, parkeer de motor daar, en sta even mijn helm af te doen, oordoppen uit, handschoenen wegstoppen.
Komt er een dame naar mij toe 'Enschulding Herr, aber diesen plats waar nur for elektrischen Wagen.'
Ik in mijn beste Duits "Ah, schau dis mal an, ein Moment". Pak de kabel uit mijn frunk en start de sessie.
Uitgebreid excuus van de dame dat het niet wist en alles, na een kort praatje wenste ze me verder een fijne dag en ging weer verder.

barta123 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:54:
[...]
Zeker, met mijn SR 2014 rijd ik al wel een tijdje natuurlijk, buitenaf krijg je van omwonenden eerder een duimpje omhoog.. Die irritant klinkende kleine viercilinders wordt niemand blij van (anders dan de rijder denk ik)
Grappig ja. ALTIJD is de eerste vraag "wat is het bereik" terwijl de gemiddelde motor altijd relatief korte ritten maakt. Elke motorijder/ander mensch die een E-motor ziet is in een keer een toerheld die elke maand naar Zuid-Frankrijk rijdt

Stond later ook te kletsen met 2 duitse motorrijders, die vonden 200km echt wel meer dan genoeg, dat haal ik op 1 charge

.
Prima te doen ja, als je 200km binnendoor rijdt ben je zo al 3 uur onderweg, daarna 130km snelweg met een eetpauze tussendoor en je hebt idd een mooi rijdagje

Klopt, deden we snelweg had ik 2 grote laadstops (van 30->80-90%).
Wel even opletten dat als de charge voorbij de 100% gaat (extende range charging) dan gaat regen-braking uit. Moest even bijremmen in de heuvels.
Wat me wel opviel, en ik weet nog niet of ik hier wat mee wil, misschien was het de temperatuur. Maar bij het laden vlakt de snelheid vrij snel af. Hij begint even op 6,5kW, maar na tien minuten zakt ie al weg naar de 5kW. Wellicht was de accu en / of lader erg warm, hij staat echt volle bak te blazen. Hij was nog lang niet vol (<50%). Terwijl ie vroeg in morgen (zet hem bij het ontbijt nog even aan de paal), dan gaat ie wel hard.
[
Voor 36% gewijzigd door
_Apache_ op 21-07-2025 11:59
]