Ben nu bij de dealer geweest, en die heeft de schijf geclaimd bij EBC, niet bij Zero. Want Zero beweert dat alle problemen met EBC schijven zijn opgelost (ze ontkennen gewoon in je gezicht dat je problemen kan hebben

), dus dat moet een individueel probleem zijn bij die ene.
Mijn linker was ook goed (zelfs een richter geweest), nu is alleen de rechter gewisseld. Hier heeft de dealer zich hard voor gemaakt (de Jong Alphen) en het is ze gelukt, koste mij alleen hun arbeid, dus viel erg mee.
En alles remt weer boterzacht

, ik ben blij.
@
barta123 ik rij vooral in de drukke randstad, dan is ECO prima genoeg, ook met acceleratie.

Ik ga wel de engine mode aanpassen als ik naar het buitenland ga, meer re-gen braking, hogere topsnelheid, dan is het verder prima.
Iemand een idee of de belt het kan hebben als ik met duo en koffers (2 zijkoffers en topkoffer) sportief ga rijden in de heuvels. Mag aannemen dat dat geen probleem is? Heb in de winterkou mijn belt kapot gereden, en wil dat echt vermijden als ik in het Duitse buitengebied sta.
De voorlopig planning is om in mei naar Winterberg te rijden, met 3 laadstops, elk na iets van 100km. En voor de zekerheid nog een kleine, voordat we de heuvels in gaan (en gaan klimmen naar ~800m).
Zal een rit worden van ~350km enkele rit, heb geen charge tank, dus heb iets meer tijd nodig voor de laadstops. Merkte bij onze vorige trip dat de lader het erg warm had, en begon terug te lopen in laadsnelheid. Het was ruim 30C, en de motor stond op een grote parkeerplek met alleen maar heet asfalt eromheen. De laadsnelheid zakte weg tot onder de 4kW. Uiteindelijk heb ikd e motor pas weer bij ontbijt erna geladen, en dat ging strak met 6.6kW.
[
Voor 14% gewijzigd door
_Apache_ op 19-03-2026 11:37
]