NIBE L/W warmtepomp optimalisatie

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:58
Benjamin1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:41:
[...]

Ik zal de filters, en buitenunit eens checken, waterdruk is goed. Wel vreemd dat SWW maken geen probleem is maar koelen produceerd telkens deze foutcode.

Ik heb een F2040-6 en de manual geeft deze foutcode niet weer. Enkel foutcode 221, ook een foutcode mbt storing lagedrukzijde, ik kan alleen niks ontdekken wat de oorzaak kan zijn.

Het vreemde is ook dat ik al meermaals heb gehad dat de foutcode geproduceerd wordt, deze resetten resulteerd dan in continue dezelfde foutcode maar plots begint hij wel te koelen na het resetten en dan geen foutcode meer, heel vreemd...
Afgiftesysteem. Te weinig debiet.

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:50
Knowbody schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Afgiftesysteem. Te weinig debiet.
Oke thnx voor je reactie. Ik heb de wp al 2 jaar en altijd zonder problemen gekoeld. Zou het dan in de filters zitten? Ik heb altijd alle groepen open staan, behalve de badkamer dan dus daar is niks in veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:58
Benjamin1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:42:
[...]

Oke thnx voor je reactie. Ik heb de wp al 2 jaar en altijd zonder problemen gekoeld. Zou het dan in de filters zitten? Ik heb altijd alle groepen open staan, behalve de badkamer dan dus daar is niks in veranderd
Als je flow meters hebt kun je zien of ze hetzelfde staan als dat je herkent van verwarmen.

Je kunt de pomp afdwingen op 100%, kijken wat het doet.

Als je die topic doorzoekt op 221 of op low pressure dan vind je wel wat aanknoping.

In versie 4.x is voor de S-series de afhandeling van deze lage druk melding ook aangepast volgens de release notes.

Doorgaans werkt het koelen uiteraard beter als je 20 groepen hebt dan als je maar paar groepen hebt. De warmtepomp is al gauw te zwaar het koelvermogen van de vloer is pas goed als de temperatuur die erin mag ook flink onder de vloer temperatuur ligt, logisch.

Echter vanwege dauwpunt is dat behelpen. Tot op heden speelt dat nog niet echt parten, het koelen kan nu nog vrij diep gaan (met instelling op 10 graden als grens)

Ta van 14 met Tr van 18 geeft bijvoorbeeld een steenkoude vloer.

Wat ik me herinner was dat er een unit was die niet lager kon dan 18.
Dan schiet het niet echt op. Of dat de VVM was weet ik niet meer. Kun je wel vinden, is allemaal al eens voorbij gekomen.

Edit ja dat was bij de VVM S320

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:19
Benjamin1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Ik heb geen screenshots van mijn bronzijde. Mijn bron is de buitenlucht dus die kan ik ook niet manipuleren dus ik kan daar volgens mij ook niet zoveel mee...

Zijn er nog andere tweakers met ideeën of ervaringen met mijn foutcode met koelen?
Ik bedoelde je aan en afvoer vanaf je buitenunit. Het kan zijn dat de wp zijn warmte buiten niet kwijt kan.

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:50
jurgen purgen schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ik bedoelde je aan en afvoer vanaf je buitenunit. Het kan zijn dat de wp zijn warmte buiten niet kwijt kan.
Ah zo bedoel je dat. Ik zal eens in die data duiken als het weer voorkomt. Thnx voor het meedenken 👍🏻
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste