ReLight schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:04:
Hier zijn het nog steeds de defrosts & bijverwarming acties die de zaak onderuit halen en de S2125-12 niet lekker laten doorlopen. Bij bijverwarming door de cv gaat de DM naar een reset 0, waarna de wp lang niet bijspringen doet maar de dT weer meer dan 10c is en DM rap afloopt . Wp gaat in overdrive en na 40m herhaalt de boel.
Snap niet hoe nibe dit verkoopt zo als hoge temperatuur wp, ik snap best dat hogere Ta meer verbruikt maar hij kan blijkbaar geen 40C continue aanvoer leveren bij -3.
Beetje teleurgesteld zo ver..
aha. Gefeliciteerd! Dit had ik ook, en ik heb de aarding (voedingskabel ook geaard!) van de SMO verbeterd en de communicatiekabel vervangen door eentje die afgeschermd is. Dat zichzelf resetten kan daar wel eens mee te maken hebben, en anders is het een bug of probeem van de SMO S40.
Die kabel die de stapjes van de bij-verwarming stuurt, moet niet te dicht bij andere kabels liggen! zeker niet bij de communicatiekabels. (NB hier dus elektrische bij-verwarming, bij jou CV ketel ?)
Dat warmtepompen momenteel op de proef gesteld worden is logisch. Ze moeten hard werken nu, maar de gebruiker moet ook geen domme dingen doen. Nachtverlaging is dom, spelen met de stooklijn terwijl het al koud is, is ook niet handig. Extra E-verbruik voor lief nemen dan.
Het duurt gewoon een paar dagen voordat een warmtepomp de boel goed aan de draai heeft als je stooklijn te laag stond.
Troost je, mijn AMS 10-12 loopt ook continue en omdat er gedoucht wordt lopen de GM's wel eens ver acherop waardoor de bij-verwarming in komt.
Ik heb de GM daarvan van 400 op 600 gezet.
Na zo'n reboot is het eerste wat je moet doen, als je er tenminste van bewust bent, de GM op -70 zetten zodat de WP wel weer direct verder gaat. Dat doe je bij menu 7.1.10.3
Ik stop ermee.