Lego gestolen uit opslag - tips?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 92.093 views

Onderwerpen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:24
Hopelijk mag ik het volgende hier delen en kan iemand van jullie me helpen, hoe minimaal de kans ook is.

Ik heb op 1 november ontdekt dat een groot deel van mijn LEGO-verzameling gestolen is uit mijn tijdelijke opslag bij Shurgard Leidsche Rijn in Utrecht.

Het slot was intact, dus ook volgens sommigen bij de politie lijkt het op een inside job. Volgens Shurgard heeft iemand met een geldige code toegang gekregen tot de verdieping en spullen uit meerdere units gestolen. Zij hebben nooit hun huurders geïnformeerd nadat ze het zelf geconstateerd hadden.

De politie kan mijn aangifte niet in behandeling nemen, omdat Shurgard zelf op 14 oktober al aangifte had gedaan. Shurgard weigert mij echter inzage te geven in hun eigen aangifte en beroept zich op "bedrijfsprivacy". Ik heb daardoor geen idee wat er precies is gebeurd, en omdat er geen braaksporen zijn beroept m'n verzekering zich nu alsnog op de kleine lettertjes en willen ze mijn schade niet dekken, nadat ze eerst een schade-expert hadden ingeschakeld.

Veel van de Star Wars sets waren op termijn bedoeld voor m'n zoontje, maar die is nu pas net 7 en was nog te jong toen ik de sets kocht. Hij wist dat ik vanalles had om samen te bouwen, en ik heb hem dus met pijn in mijn hart moeten vertellen dat heel veel sets daarvan gestolen zijn.

Doordat ik geen idee had dat er iets gestolen was, heb ik de eerste weken na de diefstal niet geweten dat ik Marktplaats of andere kanalen in de gaten moest houden.

Mijn vergezochte oproep hier is in elk geval of iemand (een groot deel) van onderstaande lijst nieuwe, ongeopende dozen recentelijk ergens in bulk aangeboden heeft gezien? Een losse doos in de verkoop is natuurlijk niet zomaar verdacht, het gaat me om de vraag of het grotendeels in bulk aangeboden is of wordt.

9488 Elite Clone & Commando Droid Battle Pack
9489 Endor Rebel & Imperial Trooper Battle Pack
10295 Porsche 911
21028 New York City
21309 NASA Apollo Saturn V 2x
21321 International Space Station
30383 Naboo Starfighter polybag
30384 Snowspeeder polybag (20th Anniv.)
30461 Podracer polybag (20th Anniv.)
40410 Charles Dickens A Christmas Carol
40411 12-in-1 Rebuild Into
40433 1989 Batmobile - Limited Edition
40486 Mini Adidas Originals Superstar
70618 Destiny's Bounty 2x
71717 Reis naar de kerkers van Skull
71374 Nintendo Entertainment System
75021 Republic Gunship 2x
75053 The Ghost (met black hair Kanan)
75060 UCS Slave 1
75074 Snowspeeder Microfighter
75101 First Order Special Forces TIE
75144 UCS Snowspeeder
75151 Clone Turbo Tank
75156 Krennic's Imperial Shuttle 2x
75166 First Order Transport Speeder Battle Pack
75181 UCS Y-wing Starfighter
75187 BB-8
75188 Resistance Bomber 2x
75189 First Order Heavy Assault Walker
75190 First Order Star Destroyer
75191 Jedi Starfighter with Hyperdrive
75202 Defense of Crait
75204 Sandspeeder
75206 Jedi and Clone Troopers battle pack
75219 Imperial AT-Hauler
75222 MBS Betrayal at Cloud City
75223 Naboo Starfighter Microfighter
75224 Sith Infiltrator Microfighter
75234 AT-AP Walker
75236 Duel on Starkiller Base
75243 Slave I - 20th Anniversary Edition
75244 Tantive IV
75256 Kylo Ren's Shuttle
75258 Anakin's Pod Racer - 20th Anniversary Edition
75259 Snowspeeder - 20th Anniversary Edition
75261 Clone Scout Walker - 20th Anniversary Edition
75263 Resistance Y-wing microfighter
75264 Kylo Ren's Shuttle microfighter
75266 Sith Troopers Battle Pack
75267 Mandalorian Battle Pack
75275 UCS A-wing
75288 AT-AT
75292 Razor Crest
75979 Hedwig
76139 1989 Batmobile
6346102 Buildable teal 2x4 brick

LEGO te koop

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
@totalatool Dat meen je niet! Dat is echt zwaar klote zeg.

Buiten of het mogelijk is om de spullen weer terug te vinden, denk ik dat je wellicht een aanklacht tegen Shurgard moet beginnen. De prijs van alles totaal is echt ontzettend veel en daarbij dat ze geen communicatie hierover hebben gegeven is wel heel erg slecht. Lijkt me dat je zeker wel die aangifte in moet kunnen zien omdat het over jouw spullen gaat.
Ze hebben ook geen camerabeelden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Knetters... sterkte man.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
In ieder geval niet van de gang en mijn unit, want daar hangen helemaal geen camera's, ondanks hun belofte dat er professioneel 24/7 cameratoezicht is. Er hangen alleen camera's bij de poort, buitendeur en liftportiek beneden. Die beelden heb ik niet kunnen inzien en volgens de politie waren ze waarschijnlijk ook al lang gewist.

[ Voor 11% gewijzigd door totalatool op 01-12-2021 10:31 ]

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

QuattroNL

It is I.

Damn this sucks!
Zeer mooie en inmiddels waardevolle sets zitten daar tussen!

Jij kan zelf geen aangifte doen want die opslagunit is niet jouw eigendom, jij doet zaken met Shurguard. Dus het is correct dat zij aangifte hebben gedaan.
Ik snap ergens dat je geen inzage in hun aangifte krijgt, dat is tussen hen en de politie.

Heb je enig bewijs dat die spullen daar opgeslagen lagen? Anders zou iedereen mooie lange lijstjes aan kunnen leveren.
Ik zou ze zeker aansprakelijk stellen! Nalatigheid e.d. (geen camerabewaking in jouw gedeelte, niet geinformeerd zijn over de inbraak etc.).

Heel veel succes!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@totalatool Ik weet niet of je actief bent op Facebook (groepen), maar het kan handig zijn om het daar misschien ook te melden. Er zijn groepen die zich hard maken m.b.t. oplichting. Nu heeft iemand iets gejat (en kan het 'eerlijk' verkopen, weet de koper veel hoe iemand aan zijn sets komt) en gaat hij/zij het misschien gewoon verspreid over de tijd verkopen; minder opvallend. Daarvoor zou je ook nog naar de verkoopgroepen op Facebook kunnen kijken. Wie weet zijn er mensen die iets van jouw sets doen aanbieden, die zou je dan in de gaten kunnen houden om te zien of ze nog meer gaan aanbieden in de loop van de tijd. Als die gast(en) echter slim is (zijn) dan verkoopt hij de sets met meerdere accounts, via meerdere verkoopkanalen en ook verspreid over de tijd. Zal zoeken in een hooiberg worden, maar wie weet heb je geluk of kun je het ze in elk geval lastiger maken.

Paar voorbeelden van FB groepen:
  • Afols tegen lego oplichting en misbruik op facebook, marktplaats e.a.!!
  • LEGO Afol Verkoophoek
Zijn nog wel meer 'algemene' groepen zoals Dutch LEGO addiction e.d. Staan niet in teken van verkoop, maar hoe meer mensen je kunt bereiken, hoe beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 01-12-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
QuattroNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:34:

Heb je enig bewijs dat die spullen daar opgeslagen lagen? Anders zou iedereen mooie lange lijstjes aan kunnen leveren.
Ja, ik had nog de tegenwoordigheid van geest om begin september een foto van de inhoud van de unit te maken. Daar is in elk geval een deel van de sets op te zien, al dan niet in omdoos. Na constatering heb ik een foto gemaakt van de staat van de unit, en heeft de locatiemanager van Shurgard zelf op zijn eigen mobiel ook een foto ervan gemaakt. Waarna hij me een grotere unit op een andere verdieping voor een mooi prijsje aanbood. I mean...wtf.
Ik zou ze zeker aansprakelijk stellen! Nalatigheid e.d. (geen camerabewaking in jouw gedeelte, niet geinformeerd zijn over de inbraak etc.).
Ik overweeg dat zeker, maar helaas mag ik dan flink in de buidel tasten voor juridische bijstand, want dit voorval valt niet onder de dekking van mijn rechtsbijstandsverzekering.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar je hebt voldaan aan de voorwaarden van Shurguard dat je een kopie van jouw inboedelverzekering moet overleggen bij het aangaan van de overeenkomst? Shurguard dekt zelf geen schade bij beschadiging of vermissing.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Gim schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:37:

Paar voorbeelden van FB groepen:
  • Afols tegen lego oplichting en misbruik op facebook, marktplaats e.a.!!
  • LEGO Afol Verkoophoek
Zijn nog wel meer 'algemene' groepen zoals Dutch LEGO addiction e.d. Staan niet in teken van verkoop, maar hoe meer mensen je kunt bereiken, hoe beter?
Hele goede tips, ik was nog geen lid van die groepen en ga daar meteen werk van maken!

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:39:
[...]

Ja, ik had nog de tegenwoordigheid van geest om begin september een foto van de inhoud van de unit te maken. Daar is in elk geval een deel van de sets op te zien, al dan niet in omdoos. Na constatering heb ik een foto gemaakt van de staat van de unit, en heeft de locatiemanager van Shurgard zelf op zijn eigen mobiel ook een foto ervan gemaakt. Waarna hij me een grotere unit op een andere verdieping voor een mooi prijsje aanbood. I mean...wtf.

[...]

Ik overweeg dat zeker, maar helaas mag ik dan flink in de buidel tasten voor juridische bijstand, want dit voorval valt niet onder de dekking van mijn rechtsbijstandsverzekering.
Wat zuur man :-( Ik zou het contract van Shurgard erbij pakken en bepalen op welke zaken ze gefaald hebben, zoals het permanente cameratoezicht. Dit lijkt me al genoeg om niet te voldoen aan de contractvoorwaarden om hen aansprakelijk te kunnen stellen.

Misschien is er een Tweaker met een juridische achtergrond die nog wat kan betekenen?

Sterkte iig :|

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• totalatool
Sircuri schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:43:
Is mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar je hebt voldaan aan de voorwaarden van Shurguard dat je een kopie van jouw inboedelverzekering moet overleggen bij het aangaan van de overeenkomst? Shurguard dekt zelf geen schade bij beschadiging of vermissing.
Jazeker, maar mijn verzekering dekt het dus niet omdat er geen braaksporen zijn. Shurgard vindt zichzelf niet aansprakelijk, maar ze hebben wel degelijk een zorgplicht en hebben wel degelijk een plicht om hun deel van het contract na te komen. Dat hebben ze niet gedaan, want er is toegang verkregen tot hun gebouw en mijn spullen zonder dat m'n slot of deur geforceerd hoefde te worden en daar is geen camerabeeld van.
Ze zijn zelfs uiterst nalatig geweest en zijn gewoon doorgegaan met huur incasseren.

[ Voor 9% gewijzigd door totalatool op 01-12-2021 10:50 ]

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ook geen goede reclame voor Shurgard dit.

Gewoon lekker bij Shurgard gaan werken :X Zoek wat units uit zonder cameratoezicht, jat wat spullen weg en haal daarna je schouders op als er toch wat klanten zijn die erachter komen dat iets weg is :? ( Bij wijze van hè ;) )

Misschien wat kort door de bocht allemaal, maar als klant van een dergelijke toko zou ik toch verwachten dat ik erop kan vertrouwen dat m'n spullen er veilig staan en wanneer dit toch niet zo blijkt te zijn, dat je in elk geval 1) op de hoogte wordt gebracht, 2) je inzage krijgt v.w.b. jouw deel met de aangifte en 3) dat het qua verzekering ook goed zit.

Maar er zijn meerdere units leeggeroofd dus? Neem aan dat je vanwege privacy redenen niet mag weten wie die andere unit huurders zijn. Anders zou ik proberen om als collectief iets te beginnen tegen Shurgard.

P.S. dit begint wel erg off-topic te worden. Staat los ervan dat ik het wel enorm balen voor je vind!

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 01-12-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@totalatool Dat is heel erg balen zeg. Je hebt zo'n opslag natuurlijk niet om spullen te laten stelen.

Wat staat er precies in je contract hier over? Ik bedoel: als ze 1 camera hebben hangen dan voldoen ze natuurlijk al aan "cameratoezicht" tenzij ergens heel specifiek staat dat ze ook de deur van jouw unit op camera moeten hebben etc. Bovendien: al hadden ze dat wel, dan was maar de vraag of dat had geholpen. Als ze bij wijze van spreken via de zijkant/plafond toegang hebben dan zie je op de camera ook alleen maar een dichte deur.

Hoe wisten ze trouwens dat er uit jouw unit ook was gestolen? Zij hebben toch niet makkelijk toegang tot jouw unit? Wellicht wachten ze net zo lang tot mensen komen klagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat een prutsers daar bij Shuregard. En ook al krijg je geld van een verzekering, die sets zijn weg, en sommige zijn erg lastig te krijgen. Erg zuur. Maar waarom zou dit niet onder je rechtsbijstand vallen? Heb je ze al eens gebeld?

Anyways, met de mooi bol aanbieding toch maar de Ecto-1 gekocht. Dit is mijn eerste creator expert auto, maar ik ben niet van plan alles te gaan verzamelen. Nu hoop ik natuurlijk wel dat de BTTF DeLorean uit gaat komen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 12:20
Waarom zou je geen aangifte van diefstal kunnen doen wanneer van jou goederen zijn gestolen? Dat begrijp ik niet helemaal. En weet je zeker dat de rechtsbijstandsverzekering een klacht jegens Shurgard niet zou dekken? Dat gaat om een klacht o.b.v. wanprestatie door een bedrijf waarvan je afnemer bent, vaak toch de dingen waarvoor zo'n verzekering nu juist bedoeld is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
olivier5 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:15:
Waarom zou je geen aangifte van diefstal kunnen doen wanneer van jou goederen zijn gestolen? Dat begrijp ik niet helemaal. En weet je zeker dat de rechtsbijstandsverzekering een klacht jegens Shurgard niet zou dekken? Dat gaat om een klacht o.b.v. wanprestatie door een bedrijf waarvan je afnemer bent, vaak toch de dingen waarvoor zo'n verzekering nu juist bedoeld is.
Dit inderdaad - ik heb ervaring met dat politie zegt "we kunnen (lees: willen) hier geen aangifte van opnemen" terwijl ze dat weldegelijk moesten doen. Na - in mijn geval - aandringen vanuit KLPD wilde de lokale politie opeens wel mijn aangifte opnemen. Dit is belangrijk om je te beseffen! Dat ze zeggen dat het niet kan, betekend niet dat het niet kan.

Misschien "deze casus" voorleggen bij https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/diefstal/ en vragen of zij kunnen helpen bij het overtuigen van jouw lokale politieambtenaren om aangifte op te nemen. Daarna kan jij met die aangifte wel naar je verzekering.
Eventueel zou je ook naar een ander bureau kunnen gaan in een poging daar een aangifte te doen.

Edit - probeer anders online angifte te doen:
https://www.politie.nl/aa...of-garage-ingebroken.html

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 01-12-2021 11:32 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afgesplitst vanuit het Grote Lego-topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

Thompson

Beeromaniac

Ik weet niet hoe dat werkt bij zo'n opslagunit; Maar hoe kan het dat e.e.a. is geopend zonder een geforceerd slot? Hebben ze bij Shurguard een "master key"? Ik was altijd in de veronderstelling dat die box die jij huurt echt enkel door jou geopend kan worden. Ik van die "storage wars" achtige programma's moeten ze die boxen toch ook open knippen?

Hoe dan ook lijkt Shurguard me in deze volledig aansprakelijk? Zij bieden een service aan, veilig jouw spullen opslaan, en hebben daar niet aan voldaan?
Mits goed geregistreerd/aantoonbaar wat er in jouw box was opgeslagen en nu dus ontvreemd is zal Shurguard dit met hun verzekering moeten regelen dat dit vergoed wordt?

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Toevallig huur ik ook een box bij Shurgard Leidsche Rijn. Op bepaalde tijden (richting sluitingstijd) kom ik liever niet bij Shurgard vanwege het gebrek aan toezicht en heb vaak het idee dat er schimmige zaken plaatsvinden.

Ik ben even benieuwd hoe weet "iemand" dat er zoveel Lego in je opslag zit. Heb je dit een keer laten vallen bij een medewerker van Shurgard?

Volgens mij is het niet moeilijk om voor iemand het slot open te maken. Ik heb ook een standaard slot op mijn box zitten die ik bij Shurgard heb aangeschaft. Nu ik dit opschrijf kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zij een mogelijkheid hebben om mijn box te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

dragonhaertt

@_'.'

Ten eerste is dit echt super kut. Ik zou ook zeker naar de mogelijkheden tot aansprakelijk stellen gaan zoeken!

Even aansluitend op de sloten.
Als iemand fysieke toegang heeft tot je slot, en voldoende tijd, dan is elk slot te kraken. Daarvoor is in ieder geval niet perse een moedersleutel nodig.
Er zijn genoeg tools om sloten te ontcijferen of openen. Voor een goedkoop slot is dat een kwestie van secondes. Voor een duurder slot minuten tot uren, maar met het juiste gereedschap en expertise kan je ook die openen zonder braakschade.

Wat dat betreft zou de enige oplossing voor 'veilige' opslag dus (camera)toezicht zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:33
dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
Ten eerste is dit echt super kut. Ik zou ook zeker naar de mogelijkheden tot aansprakelijk stellen gaan zoeken!

Als iemand fysieke toegang heeft tot je slot, en voldoende tijd, dan is elk slot te kraken. Daarvoor is in ieder geval niet perse een moedersleutel nodig.
Er zijn genoeg tools om sloten te ontcijferen of openen. Voor een goedkoop slot is dat een kwestie van secondes. Voor een duurder slot minuten tot uren, maar met het juiste gereedschap en expertise kan je ook die openen zonder braakschade.

Wat dat betreft zou de enige oplossing voor 'veilige' opslag dus (camera)toezicht zijn.
“Nothing on one. Two is binding. Click out of three...”

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kijk eens de "lockpicking lawyer" op youtube. Je zal verbaasd zijn hoe snel zo'n slot open is, zonder braaksporen. En stuur dit dan ook door naar je verzekering, want je voor/na foto zou voldonde moeten zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• totalatool
JeroenE schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:03:
Hoe wisten ze trouwens dat er uit jouw unit ook was gestolen? Zij hebben toch niet makkelijk toegang tot jouw unit? Wellicht wachten ze net zo lang tot mensen komen klagen?
Ze zeiden dat ze dat niet wisten, want aan de buitenkant van de units is/was niet te zien dat er spullen gestolen waren. Ze wisten alleen dat er uit diverse units spullen gestolen waren, omdat ze "onregelmatigheden" hadden geconstateerd met een toegangscode en mogelijk ook met camerabeelden van buiten, en omdat er dus diverse huurders melding hadden gedaan van diefstal. De betreffende toegangscode hebben ze geblokkeerd. Ik zou dan denken dat ze weten van wie die code is, en dat is dan ofwel de dader ofwel degene die nalatig was met z'n code.

Saillant detail: het cilinderslot dat ik moest gebruiken om de deur mee te vergrendelen heb ik van Shurgard zelf moeten kopen. Ik heb geen idee of zij lopers hebben voor die sloten.

Het excuus dat ze me niet benaderd hebben was: "We wisten niet wie er nog meer slachtoffer was" en later: "We konden toch niet alle huurders bereiken?" Belachelijk natuurlijk, want ze hebben NAW-gegevens, telefoon en e-mailadres van me.

Kortom, inderdaad, ze hebben gedaan alsof er niets aan de hand was, totdat mensen kwamen klagen. In mijn geval was dat dus enkele weken na hun eigen aangifte.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kun je hen niet via rechtsbijstand gewoon aansprakelijk stellen?

Ik snap ergens natuurlijk dat zij zich beroepen op kleine lettertjes, maar "diefstal door een medewerker" lijkt me daar toch niet onder te vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• totalatool
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
[...]

Dit inderdaad - ik heb ervaring met dat politie zegt "we kunnen (lees: willen) hier geen aangifte van opnemen" terwijl ze dat weldegelijk moesten doen. Na - in mijn geval - aandringen vanuit KLPD wilde de lokale politie opeens wel mijn aangifte opnemen. Dit is belangrijk om je te beseffen! Dat ze zeggen dat het niet kan, betekend niet dat het niet kan.

Misschien "deze casus" voorleggen bij https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/diefstal/ en vragen of zij kunnen helpen bij het overtuigen van jouw lokale politieambtenaren om aangifte op te nemen. Daarna kan jij met die aangifte wel naar je verzekering.
Eventueel zou je ook naar een ander bureau kunnen gaan in een poging daar een aangifte te doen.

Edit - probeer anders online angifte te doen:
https://www.politie.nl/aa...of-garage-ingebroken.html
De politie heeft wel een proces-verbaal opgesteld met mijn verklaring, foto voor en foto na, en lijst met gestolen goederen, en dat gekoppeld aan de aangifte van Shurgard.
Online aangifte was het eerste dat ik deed en die werd niet in behandeling genomen.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
dragonhaertt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
Krijg je dan ook de sloten weer op slot zonder sleutel? Want m'n slot was gewoon weer gesloten.

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 22:12

dragonhaertt

@_'.'

totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:21:
[...]

Krijg je dan ook de sloten weer op slot zonder sleutel? Want m'n slot was gewoon weer gesloten.
ja hoor, zoals hierboven aangegeven is het interessant om een keer naar 'lockpickinglawyer' te kijken. Of anders 'BosnianBill'

Een slot kan je relatief makkelijk open krijgen, net alsof je een sleutel gebruikt hebt.
Ook kan je met de juiste tools (LPL en BosnianBill hebben er eentje samen ontwikkeld) het slot 'decoderen'. en met die info een eigen sleutel maken.
Dan kan je oneindig vaak dat slot open en dicht blijven doen.

Hier een mooi filmpje waar beide technieken in voorkomen bij een bekend hangslotenmerk:

[ Voor 13% gewijzigd door dragonhaertt op 01-12-2021 12:25 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Thompson schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:45:
Ik weet niet hoe dat werkt bij zo'n opslagunit; Maar hoe kan het dat e.e.a. is geopend zonder een geforceerd slot? Hebben ze bij Shurguard een "master key"? Ik was altijd in de veronderstelling dat die box die jij huurt echt enkel door jou geopend kan worden. Ik van die "storage wars" achtige programma's moeten ze die boxen toch ook open knippen?

Hoe dan ook lijkt Shurguard me in deze volledig aansprakelijk? Zij bieden een service aan, veilig jouw spullen opslaan, en hebben daar niet aan voldaan?
Mits goed geregistreerd/aantoonbaar wat er in jouw box was opgeslagen en nu dus ontvreemd is zal Shurguard dit met hun verzekering moeten regelen dat dit vergoed wordt?
Je moet verplicht een cylinder kopen bij Shurgard. Ze kunnen er dus gewoon in, want ze kopen zelf de sloten en weten dus ook precies welk slot jij hebt. Je kunt de box niet afsluiten met een eigen slot.

Dit zou best eens een (ex) medewerker geweest kunnen zijn met een gekopieerd lopertje en een algemene toegangscode. Het is verre van waterdicht.

Bovenal: huur zo'n box niet voor permanent. Dat is ook nog eens zonde van je geld. Heb er ooit eens gebruik van gemaakt voor tijdens een verhuizing. Maar "waardevolle spullen" zou ik er nooit opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
Toevallig huur ik ook een box bij Shurgard Leidsche Rijn. Op bepaalde tijden (richting sluitingstijd) kom ik liever niet bij Shurgard vanwege het gebrek aan toezicht en heb vaak het idee dat er schimmige zaken plaatsvinden.
...
Volgens mij is het niet moeilijk om voor iemand het slot open te maken. Ik heb ook een standaard slot op mijn box zitten die ik bij Shurgard heb aangeschaft. Nu ik dit opschrijf kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zij een mogelijkheid hebben om mijn box te openen.
Ik kan nu niets anders meer dan je adviseren je huur daar serieus te heroverwegen.
Ik ben even benieuwd hoe weet "iemand" dat er zoveel Lego in je opslag zit. Heb je dit een keer laten vallen bij een medewerker van Shurgard?
Nee, dat herinner ik me niet, maar als zij vanuit hun kantoor camerabeelden kunnen zien van mij terwijl ik een paar dozen LEGO het gebouw in draag, dan is het vervolgens een hele kleine stap om even in de logs te kijken met welke code ik zojuist toegang heb verkregen. Dat kunnen ze kennelijk zien, als ze mij vertellen dat ze weten met welke code de dief toegang heeft gekregen.
De eerste vier cijfers van je toegangscode zijn gewoon je boxnummer, dus dan ben je er al.

LEGO te koop

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 23:52
Misschien een te simpele gedachte, maar aangifte tegen Shurguard zelf. Zij hebben immers toegegeven dat er dingen mis gegaan zijn bij hen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Gim schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:01:
Ook geen goede reclame voor Shurgard dit.
Nou, ik was ook niet van plan om reclame voor ze te maken. Integendeel, ik begin alle mogelijkheden aan te grijpen om mensen te waarschuwen voor Shurgard, want je spullen zijn er dus totaal niet veilig en als ze gestolen worden dan werkt Shurgard niet mee. Sterker nog, ze werken je tegen. Ze gaven me bijvoorbeeld een onjuist aangiftenummer om aan te refereren in mijn eigen aangifte/melding. De politie heeft me het correcte nummer moeten geven.
Ook de politie ervaart tegenwerking van ze en zegt dat ze vermoeden dat Shurgard bang is voor rechtszaken.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:07:
Saillant detail: het cilinderslot dat ik moest gebruiken om de deur mee te vergrendelen heb ik van Shurgard zelf moeten kopen. Ik heb geen idee of zij lopers hebben voor die sloten.
Je kan ook je eigen sloten gebruiken denk ik, meestal zijn dat toch standaardmaten. In ieder geval standaard voor opslagunits. Maar wie heeft die nu als je voor het eerst een opslag huurt? Dus dan is het wel makkelijk als zij zulke dingen verkopen.

Maar blijkbaar is er dus geen inbraakdetectie per unit, anders hadden ze dit wel kunnen weten.
Het excuus dat ze me niet benaderd hebben was: "We wisten niet wie er nog meer slachtoffer was" en later: "We konden toch niet alle huurders bereiken?" Belachelijk natuurlijk, want ze hebben NAW-gegevens, telefoon en e-mailadres van me.
Dat laatste slaat inderdaad nergens op. Als je niet meer betaalt kunnen ze je vast wel een berichtje sturen dus zo'n bericht kunnen ze ook prima sturen.

Is er wel enig idee hoe men binnen is gekomen?

Het zou mij trouwens stug lijken als ze al vanaf het eerste begin gaan bijhouden wie welk slot koopt en dat er medewerkers zijn die overal in kunnen. Dat zou toch een organisatie van jewelste zijn en bovendien een enorm risico voor het bedrijf. Als iemand er achter komt dat medewerkers ongestoord toegang hebben tot de ruimtes van klanten dan gaat iedereen alles bij het bedrijf zelf claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Het is welbekend dat de inhoud van die opslagboxen verzekeren praktisch onmogelijk is. Elke inboedel verzekering die ik ken stelt extra beperkingen en eisen in aan opslag op een locatie dan de eigen woning(perceel).

Het is ook welbekend dat de aanbieders voor winst zonder risico gaan door dat maximaal te beleggen naar de klant.

Het maakt de pochen dan ook volstrekt ongeschikt voor alles van waarde. En voor spul zonder waarde kun je afvragen waarom je de kosten van opslag wilt maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
JeroenE schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:42:
[...]
Je kan ook je eigen sloten gebruiken denk ik, meestal zijn dat toch standaardmaten. In ieder geval standaard voor opslagunits. Maar wie heeft die nu als je voor het eerst een opslag huurt? Dus dan is het wel makkelijk als zij zulke dingen verkopen.
De verplichting staat gewoon op hun site: "Wanneer u een opslagruimte bij Shurgard huurt, moet u een nieuw slot kopen ter waarde van € 14,90."

https://www.shurgard.com/...uren/waarom-shurgard/slot
Het zou mij trouwens stug lijken als ze al vanaf het eerste begin gaan bijhouden wie welk slot koopt en dat er medewerkers zijn die overal in kunnen. Dat zou toch een organisatie van jewelste zijn en bovendien een enorm risico voor het bedrijf. Als iemand er achter komt dat medewerkers ongestoord toegang hebben tot de ruimtes van klanten dan gaat iedereen alles bij het bedrijf zelf claimen.
Als je 1 type slot gebruikt, kun je daar vast heel makkelijk een loper bij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenE schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:42:
[...]

Maar blijkbaar is er dus geen inbraakdetectie per unit, anders hadden ze dit wel kunnen weten.

[...]
Dat laatste slaat inderdaad nergens op. Als je niet meer betaalt kunnen ze je vast wel een berichtje sturen dus zo'n bericht kunnen ze ook prima sturen.

Is er wel enig idee hoe men binnen is gekomen?

Ik weet niet of dat echt standaard slotjes zijn. Het is een ienie-mienie cylindertje wat precies in de uitsparing van het slot past. Als je de box van slot af haalt, trek je dat cylindertje er zo uit. En als je aangeeft al een slot te hebben, dan.... hebben ze die zelf aan je verkocht (alleen dan misschien bij een andere vestiging).

Zo'n slot zit gewoon netjes in een plastic zakje met de sleutels erbij.... met een paar barcodes erop natuurlijk. :)

Als je niet betaalt, weten ze je natuurlijk best te vinden. Ook blokkeren ze dan je code, dus kun je het pand niet meer in.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zelf niet in een box kunnen, bij vermoeden van bijv. opslag van gevaarlijke stoffen. Er zijn bepaalde categorieën goederen die expliciet verboden zijn volgens de voorwaarden. Dat kunnen ze natuurlijk nooit vaststellen als ze niet in de box zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
celshof schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:47:
[...]
De verplichting staat gewoon op hun site: "Wanneer u een opslagruimte bij Shurgard huurt, moet u een nieuw slot kopen ter waarde van € 14,90."

https://www.shurgard.com/...uren/waarom-shurgard/slot

[...]
Als je 1 type slot gebruikt, kun je daar vast heel makkelijk een loper bij krijgen.
Niet nodig denk ik.

De prijs en foto op de site doen suggereren dat iedereen die met wat oefening kan openen.

Iemand van de vereniging Toool kan je dit zo vertellen als je een exemplaar levert

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
celshof schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:47:
Ja, maar drie alinea's verder staat dat je een eerder gekocht slot ook mag gebruiken:
Het slot en de bijbehorende sleutels zijn van u. De volgende keer dat u weer een opslagruimte bij Shurgard huurt, kunt u het slot gewoon opnieuw gebruiken.
Het lijkt me stug dat men dat uitgebreid gaat inspecteren of dat wel een Shurguard slot is.
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:50:
Ik weet niet of dat echt standaard slotjes zijn.
Ik denk het wel, maar ik weet dat ook niet zeker. Zou men echt speciaal ergens sloten voor deze units laten maken?
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zelf niet in een box kunnen, bij vermoeden van bijv. opslag van gevaarlijke stoffen. Er zijn bepaalde categorieën goederen die expliciet verboden zijn volgens de voorwaarden. Dat kunnen ze natuurlijk nooit vaststellen als ze niet in de box zouden kunnen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "als we misbruik vermoeden en u wil niet zelf open doen dan slijpen we de deur open" of "we kunnen altijd in de box met een loper, zonder dat u dat door heeft".
Rukapul schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:54:
De prijs en foto op de site doen suggereren dat iedereen die met wat oefening kan openen.
Is dat niet zo voor ieder slot? Er zijn natuurlijk genoeg slotenmakers die dat voor hun werk doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:48
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:26:
[...]. Maar "waardevolle spullen" zou ik er nooit opslaan.
Wat kan je dan wel opslaan? Als de spullen geen waarde mogen hebben vanwege dit risico kan je goedkoper naar de kringloop brengen, de huur uitsparen en andere spullen kopen als je ze weer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 27-05 05:41
Rukapul schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:47:
Het is welbekend dat de inhoud van die opslagboxen verzekeren praktisch onmogelijk is. Elke inboedel verzekering die ik ken stelt extra beperkingen en eisen in aan opslag op een locatie dan de eigen woning(perceel).

Het is ook welbekend dat de aanbieders voor winst zonder risico gaan door dat maximaal te beleggen naar de klant.

Het maakt de pochen dan ook volstrekt ongeschikt voor alles van waarde. En voor spul zonder waarde kun je afvragen waarom je de kosten van opslag wilt maken.
Wij hebben bij unive gewoon super simpel meeverzekerd alleen adres opgeven en de waarde en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

hamvraag (die al eerder gesteld is) is nog steeds: Hoe weet Shureguard dat er in jouw specifieke locker ingebroken is?
Waarom is dat relevant?
Als ze kunnen aangeven dat ze een geopend slot aangetroffen hebben, kun je daarmee alsnog terug naar je verzekering.
Als ze geen geopend slot aangetroffen hebben (en zelf gesloten hebben) is het wel erg interessant om uit te vinden hoe ze tot de constatering van inbraak zijn gekomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

aljooge schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:14:
[...]

Wat kan je dan wel opslaan? Als de spullen geen waarde mogen hebben vanwege dit risico kan je goedkoper naar de kringloop brengen, de huur uitsparen en andere spullen kopen als je ze weer nodig hebt.
Dat de inhoud van mijn hele bestekla niet veel waard is wil niet zeggen dat ik die elke verhuizing maar naar de kringloop ga brengen, natuurlijk. Verhuizen kost me al tijd genoeg als ik daarna niet drie weken naar de IKEA moet om een compleet nieuwe inboedel te kopen. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 12:16
Heb je bij het huren van de unit ook een verzekering van hun moeten afsluiten? Dacht dat dat mij ooit tegengehouden heeft om daar een unit te huren. Mijn eigen inboedelverzekering dekte het ook voor een jaar. Ik heb overigens bij Allsafe een unit gehuurd en daar bij hun zo'n rond slot bijgekocht. Volgens de medewerker moest je die slijpen ipv knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 22:54
MeZZiN schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:28:
[...]

Wij hebben bij unive gewoon super simpel meeverzekerd alleen adres opgeven en de waarde en klaar.
Let wel op met de polisvoorwaarden. Bij inboedel opgeslagen bij opslagbedrijven dekt men vaak alleen inbraak en niet diefstal, waarbij van inbraak alleen sprake is als er schade is aan het gebouw en/of de opslagruimte.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Anoniem: 511810 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:34:
hamvraag (die al eerder gesteld is) is nog steeds: Hoe weet Shureguard dat er in jouw specifieke locker ingebroken is?
Dat heb ik ze zelf gemeld, op het moment dat ik ontdekte dat m'n LEGO gestolen was.
De "locatiemanager" probeerde me gerust te stellen met een "komt goed", en legde uit dat ze begin oktober "onregelmatigheden" hadden geconstateerd met een toegangscode voor de eerste verdieping en dat meer mensen melding hadden gemaakt van diefstal, en dat ze daarom zelf aangifte hadden gedaan.
Die manager beweerde juist dat ze niet hadden kunnen zien of ik ook slachtoffer was en dat ze daarom mensen niet hadden geïnformeerd over die inbraak. Later werd dat excuus dus dat ze me niet hadden kunnen bereiken om me te waarschuwen voor mogelijke diefstal.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

In hoeverre heb je die excuses ook zwart op wit staan?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Racing_Reporter schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:43:
In hoeverre heb je die excuses ook zwart op wit staan?
Ik heb geen excuses van ze, maar ze gebruiken excuusjes om te verklaren waarom ze me niet hebben gewaarschuwd.
Er staat ook niets zwart op wit, buiten hun eigen aangifte waar ik geen inzage in krijg.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
voske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:40:
[...]

Let wel op met de polisvoorwaarden. Bij inboedel opgeslagen bij opslagbedrijven dekt men vaak alleen inbraak en niet diefstal, waarbij van inbraak alleen sprake is als er schade is aan het gebouw en/of de opslagruimte.
Shurgard is dus nalatig in zijn zorgplicht, want als er al schade was geweest en ze melden mij niets, dan is het allemaal al lang en breed gerepareerd tegen de tijd dat ik het ontdek en kan ik dus geen schade meer aantonen.

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

QuattroNL

It is I.

Ach, in een volgend gesprek kan je de namen 'Kassa' en 'Radar' eens laten vallen, die zullen vast wel happig zijn op dit soort info.
Mogelijk is er dan wel ineens vanalles mogelijk (of ze gaan je bedreigen, maar dan kan je ook daar weer aangifte van doen).

Shurgard zal koste wat het kost willen voorkomen dat zij het label 'onveilig' en 'onbetrouwbaar' krijgen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
TacoTaco schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:39:
Heb je bij het huren van de unit ook een verzekering van hun moeten afsluiten? Dacht dat dat mij ooit tegengehouden heeft om daar een unit te huren. Mijn eigen inboedelverzekering dekte het ook voor een jaar.
Precies dit dacht ik dus ook. Ik heb afstand gedaan van hun dure verzekering, omdat mijn eigen inboedelverzekering ook dekking heeft voor tijdelijke opslag buitenshuis. De kleine lettertjes zijn echter dat er dan wel braakschade moet zijn en die was er niet (meer).

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dit verhaal rammelt aan alle kanten. De term bedrijfsprivacy heb ik nog nooit gehoord. Waarvan heeft het opslagbedrijf dan aangifte gedaan, aangezien ze niet weten wat er gestolen is en het niet van hun was?

Ik denk een inventarisatie maken van de gestolen goederen en dan het bedrijf aansprakelijk stellen. Als je een rechtbijstandverzekering hebt die inschakelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 09:00
Boos van BNN/Vara contacten? Die smullen van dit soort verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Johnny schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:52:
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. De term bedrijfsprivacy heb ik nog nooit gehoord. Waarvan heeft het opslagbedrijf dan aangifte gedaan, aangezien ze niet weten wat er gestolen is en het niet van hun was?
Geen idee precies, aangezien ik geen inzage van ze krijg en de politie me die inzage niet mag of kan geven.
Ik denk een inventarisatie maken van de gestolen goederen en dan het bedrijf aansprakelijk stellen. Als je een rechtbijstandverzekering hebt die inschakelen.
Die inventarisatie heb ik gedaan en is opgenomen in het proces-verbaal dat de politie voor mij als medeslachtoffer heeft gekoppeld aan de aangifte van Shurgard.

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29

DDX

Dat Shurgard een loper heeft/een manier heeft om boxen in te komen ontkom je niet aan, want wat moeten ze anders doen bij een (vermoeden van) brand ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

DDX schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
Dat Shurgard een loper heeft/een manier heeft om boxen in te komen ontkom je niet aan, want wat moeten ze anders doen bij een (vermoeden van) brand ?
Het gebouw verlaten en de brandweer inschakelen.

Bij een vermoeden van brand is het doorgaans al veel te laat om de loper te zoeken en dat slot te openen. De boel zal ondertussen al loeiheet zijn dus verbrand je je vingers/handen al. Op het moment dat je de deur opent verbrandt de rest en weet je in ieder geval zeker dat er nog meer zuurstof bij kan komen dan met afgesloten deur het geval was.

[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 01-12-2021 14:11 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 13:22
Ik ben zelf eigenaar van enkele Self-storage vestigingen en hoewel ik niet weet welke sloten Shurgard gebruikt, moet je er naar mijn mening niet aan twijfelen dat ze een loper hebben.

Ik koop de sloten voor mijn vestigingen ook aan via de leverancier van de deuren, en krijg er lopers bij. Ik zou zelf ook niet kunnen garanderen dat er geen lopers in omloop zijn op de zwarte markt.

Maar je kan sowieso niet vertrouwen op sloten. Met een slijpschijf op accu kan je binnen de minuut overal wel binnen geraken.

Wel heb ik in elke gang camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Breezz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:16:
Ik ben zelf eigenaar van enkele Self-storage vestigingen en hoewel ik niet weet welke sloten Shurgard gebruikt, moet je er naar mijn mening niet aan twijfelen dat ze een loper hebben.

Ik koop de sloten voor mijn vestigingen ook aan via de leverancier van de deuren, en krijg er lopers bij. Ik zou zelf ook niet kunnen garanderen dat er geen lopers in omloop zijn op de zwarte markt.

Maar je kan sowieso niet vertrouwen op sloten. Met een slijpschijf op accu kan je binnen de minuut overal wel binnen geraken.

Wel heb ik in elke gang camera's.
Well hot damn. Er hoeft dus maar één rotte appel in hun medewerkersbestand te zitten en de huurders zijn f*cked.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
Toevallig huur ik ook een box bij Shurgard Leidsche Rijn.
Heb jij een verzekering afgesloten bij Shurgard? Ik ben erg benieuwd wat er daar in de voorwaarden staat over braak.
Edit: inmiddels heb ik die voorwaarden van hun verzekeraar Marsh in m'n eigen archief teruggevonden. Ook Marsh sluit dekking uit bij "verdwijning" en vereist schade / forced entry.

[ Voor 23% gewijzigd door totalatool op 17-02-2022 16:48 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:24:
[...]

Heb jij een verzekering afgesloten bij Shurgard? Ik ben erg benieuwd wat er daar in de voorwaarden staat over braak.
Ik heb een verzekering omdat deze verplicht is?

Uit artikel 1 van de voorwaarden:
diefstal met geforceerde of gewelddadige toegang of vertrek

Dus diefstal waarbij er geen schade is is dus uitgesloten voor dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb een verzekering omdat deze verplicht is?

Uit artikel 1 van de voorwaarden:
diefstal met geforceerde of gewelddadige toegang of vertrek

Dus diefstal waarbij er geen schade is is dus uitgesloten voor dekking?
Inderdaad, dan ben je dus uitgesloten als iemand met een loper je unit leeghaalt.

Ik heb dus afstand gedaan van die verzekering, omdat mijn eigen inboedelverzekerind dezelfde voorwaarden heeft.

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 19:44
QuattroNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:34:
Jij kan zelf geen aangifte doen want die opslagunit is niet jouw eigendom, jij doet zaken met Shurguard. Dus het is correct dat zij aangifte hebben gedaan.
Ik snap ergens dat je geen inzage in hun aangifte krijgt, dat is tussen hen en de politie.
Onzin. Een ieder kan aangifte doen die kennis heeft van een strafbaar feit. Ik vind het ergens ook wel vreemd dat je niet zelf aangifte kunt doen, want ik betwijfel dat het bedrijf precies inzichtelijk heeft wat er is weggenomen bij jou specifiek. Jouw aangifte kan vervolgens prima bij het onderzoek gevoegd worden. Mocht er dan een verdachte in beeld komen, dan is dat wel zo handig (al acht ik de kans op basis van wat je verteld deze wel klein).

Overigens wel echt heel zuur! Ik ben echter bang, zolang de sets geen unieke kenmerken hebben, dat je wel kunt fluiten naar je sets. Je zult denk ik civielrechtelijk moeten kijken wat je mogelijkheden zijn. Probeer het via een juridisch loket voor gratis juridisch advies, of via je rechtsbijstand. Ik zou het hier in ieder geval niet bij laten.

/edit
Ik lees nu pas dat je wel als medeslachtoffer bent toegevoegd. Je hebt als slachtoffer gewoon rechten, waaronder het op de hoogte gehouden worden van het onderzoek. Misschien dat je op die manier wat meer informatie bij de politie kunt verkrijgen? Beetje afhankelijk wie de zaak draait krijg je minder of meer informatie. Gek genoeg heb je als verdachte meer rechten dan als slachtoffer, want een verdachte krijgt altijd inzage in het gehele dossier. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Flavius op 01-12-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58
Heb voor de grap even gegoogled hierop... "diefstal Shurgard"...
Getuige de resultaten komt dit schijnbaar regelmatig voor... Bizar zeg... Is dus schijnbaar wel verzekerbaar via hunzelf... Maar zal een lieve duit extra kosten. Vanaf 15 EU per maand lees ik. Zal afhangen van de waarde?!

Hopelijk kom je er uit TS .. echt enorm balen van die legosets... Lastig ook om in geld uit te drukken... Want je kan -al zou je alles vergoed krijgen- niet alles meer terugkopen denk ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Flavius schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
[...]
Onzin. Een ieder kan aangifte doen die kennis heeft van een strafbaar feit.
Het kan niet, omdat Shurgard zelf al aangifte heeft gedaan van die inbraak. Ik ben daarom door de politie als medeslachtoffer opgenomen met mijn verklaring als proces-verbaal, plus lijst met gestolen spullen met kenmerken van sommige dozen (gaatje in karton, schaafjes, vrouwtjes bv) en foto voor en na diefstal.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
GeeEs schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:49:
Is dus schijnbaar wel verzekerbaar via hunzelf... Maar zal een lieve duit extra kosten. Vanaf 15 EU per maand lees ik.
Ik lees dus net iets hierboven dat ook zij alleen schade dekken als er sprake is van braak, dus nee, dit is ook bij Shurgard zelf niet gedekt.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 19:44
totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:50:
[...]

Het kan niet, omdat Shurgard zelf al aangifte heeft gedaan van die inbraak. Ik ben daarom door de politie als medeslachtoffer opgenomen met mijn verklaring als proces-verbaal, plus lijst met gestolen spullen met kenmerken van sommige dozen (gaatje in karton, schaafjes, vrouwtjes bv) en foto voor en na diefstal.
Kan wel, want nergens in de wet staat er dat er niet meer dan één aangifte per strafbaar feit gedaan kan worden. Dit lijkt meer op een pragmatische manier van werken. :) Het effect zal hetzelfde zijn en zoals ik het lees heb je eigenlijk alles gedaan wat je kunt doen voor het bevorderen van het opsporingsonderzoek. Tenzij je verzekering een proces-verbaal van aangifte eist is dit ook wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

aljooge schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:14:
[...]

Gewoon, wat huisraad, zoals vriezer-koelkast-wasmachine-bankstel-salontafel-eetkamerset- dressoir-gazomaardoor... Ik zou daar dus echt geen kostbare verzameling opslaan. Het is nou niet bepaald een grote bankkluis ofzo. Ik neem aan dat men niet echt geïnteresseerd is in relatief waardeloze gebruikte spullen. Die hebben vooral waarde voor de eigenaar. TS is dus ook alleen "makkelijk kwijt te raken spullen" kwijt. LEGO, (zo goed als) nieuw in doos... kassa!

Edit:
Ik heb in mijn eenmalige ervaring met ShurGard (2 vestigingen) vanwege een verhuizing met "overbrugging" overigens wel gebruik gemaakt van hun (dure) verzekering. Ik had immers geen woning tijdens die overbrugging en dus ook geen inboedelverzekering met eventuele dekking voor selfstorage. Totale duur was een maand of 4 denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dit is toch wel een heel kwalijke zaak. Ze vertellen dat er in oktober een onregelmatigheid met de toegangscode op de 1e verdieping is geconstateerd. Daarop zijn geen beelden uitgekeken en veilig gesteld???

Ik ken het gebouw en de ligging van jouw unit niet. Wel zie ik een hele partij Lego die je niet even onder je arm weg neemt. Is er vanaf jouw unit een route naar buiten zonder camera zicht? Of wordt er minimaal 1 gepasseerd?

Die beelden moeten dan toch ergens zijn tenzij het bedrijf betrokken is bij de diefstal. Ze vertellen ook niet dat de camera onklaar was gemaakt of uit stond. Het late melden zorgt er voor dat je ook geen omgevingsbeelden op kan (laten) vragen b.v. pin automaat of Nest bel bij de buren.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Omdat het topic nog 'vroeg' is:
  1. Doe aangifte. Er is geen enkele reden dat je geen aangifte kan / mag doen. (Art. 160-163 Sv.) Sterker nog, ook richting je eigen inboedelverzekering en alle ellende die nog gaat volgen civielrechtelijk is een eigen aangifte van dat er spullen van je zijn verdwenen, kennelijk door diefstal, wel handig.
  2. Lijst van alle ontvreemde producten en hun waarde opnemen. Ook documenteren hoe / wanneer je het item in je bezit hebt gekregen. Bonnetjes!
  3. Juridische hulp of rechtsbijstand inschakelen. Zo niet, klaarmaken voor een lange discussie. Schat zo dat het het waard kan zijn.
  4. Alle polisvoorwaarden en algemene voorwaarden verzamelen en nauwgezet lezen.
  5. Dien bij alle je verzekeraars (eigen inboedel, via Shurgard) een (voorlopige) claim in, waarbij je duidelijk maakt dat je exacte juridische positie nog aan verandering onderhavig kan zijn gezien de situatie. Maak ook duidelijk dat je niet dubbelop wilt claimen, maar vooralsnog op meerdere plekken claimt om duidelijkheid te krijgen in de acceptatie. Je moet hier even helder maken dat je niet aan het frauderen bent, maar je in een wat mistige situatie zit die je nog zult bijstellen.
  6. Ik kan me trouwens voorstellen dat voor de verzekering via Shurgard, wanneer Shurgard aangifte heeft gedaan van onrechtmatige toegang, tot artikel 1 ('geforceerd') ook toegang door onbevoegden zou kunnen vallen. Dat is dan weer een separate procedure die je tegen die desbetreffende verzekeraar moet voeren. Braakschade is bij inboedelverzekeringen veelal een gemakkelijke route om aan te tonen dat het van buitenaf is gekomen. Een erkenning door Shurgard dat er op plaats delict, rond tijdstip delict, een ongenode indringer is geweest kan ook al heel ver komen in het onderbouwen van de inbraak. Braakschade is veelal niet zaligmakend. Daarvoor heb je dan weer de exacte aangifte nodig van Shurgard. Die kun je via een aangetekende brief als gedupeerde natuurlijk netjes bij Shurgard opvragen. Of ze die behoren te delen is natuurlijk weer voer voor aparte procedures. De verzekeraar is een Belgische, Marsh. Dat maakt het niet makkelijker.
  7. Als ik de algemene voorwaarden van Shurgard zo lees beogen ze je te verplichten een all-risk verzekering bij hen te sluiten (art. 9). Dat hebben ze niet gedaan. De rechtsgevolgen daarvan ... (enorme stevige lijst uitsluitingen, dus geen echt begaanbare route).[/li]
  8. Ik weet niet of je die unit nog steeds huurt / hebt, maar wellicht zou op eigen rekening forensisch onderzoek laten uitvoeren nog kunnen helpen. Uiteindelijk moet jij aantonen dat er onbekenden met jouw spullen vandoor zijn gegaan, voordat je je eigen verzekering kan aanspreken. Of onderzoekskosten daarbij gedekt zijn is weer een zaak van de voorwaarden.
Correctie: Marsh doet niet mee. TS bouwt op zijn eigen inboedelverzekering.

[ Voor 15% gewijzigd door paknaald op 01-12-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 11:21
Bah wat heftig zeg! Ik kan weinig toevoegen naast wat andere al hebben gemeld. Ik huur zelf ook externe opslag maar een kleine speler met 1 gebouw waar de eigenaar zelf alle units heeft gebouwd. Erg degelijk en ook een stuk voordeliger dan Shugard. Dit vertrouw ik een stuk meer.

Zoals hier ook al is gemeld, er zullen altijd lopers beschikbaar zijn. En met het (onderbetaald)personeel wat ik bij shugard heb zie rondlopen.... Heb ik nooit vertrouwd, ik zou er meubels plaatsen maar geen waardevolle spullen. Ik hoop dat je de waarde terugkrijgt van je Lego, ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:46:
[...]

Ze zijn zelfs uiterst nalatig geweest en zijn gewoon doorgegaan met huur incasseren.
Slim. Ik vermoed dat ze een deel van hun inkomen halen uit klanten die daar spullen parkeren, braaf maandelijks betalen, en dan te laks zijn om het ooit weer op te halen. Dan is het handiger om geen slapende honden wakker te maken. Die contracten kunnen dan nog jaren doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:43:
[...]

Slim. Ik vermoed dat ze een deel van hun inkomen halen uit klanten die daar spullen parkeren, braaf maandelijks betalen, en dan te laks zijn om het ooit weer op te halen. Dan is het handiger om geen slapende honden wakker te maken. Die contracten kunnen dan nog jaren doorlopen.
Volgens mij draaien vooral de kleine boxen daarop inderdaad. Die zijn nog best betaalbaar (zeker als je gebruik maakt van de dekking van je eigen inboedelverzekering) en dat doet geen pijn.

Maar volgens mij zijn de prijzen van nu ook wel lager dan ze in 2010 waren. Ik had toen voor een paar maanden een wat grotere box (20 m2 ofzo?) en huur+verzekering was toen toch een best bedrag elke maand. Daarvoor had ik voor korte periode (tijdens de verkoop van ons appartement) een hele kleine box. Dat viel niet echt op op de bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

downtime schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:43:
[...]

De mentaliteit van een sportschool ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:41
sh4d0wman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:17:
Dit is toch wel een heel kwalijke zaak. Ze vertellen dat er in oktober een onregelmatigheid met de toegangscode op de 1e verdieping is geconstateerd. Daarop zijn geen beelden uitgekeken en veilig gesteld???

Ik ken het gebouw en de ligging van jouw unit niet. Wel zie ik een hele partij Lego die je niet even onder je arm weg neemt. Is er vanaf jouw unit een route naar buiten zonder camera zicht? Of wordt er minimaal 1 gepasseerd?

Die beelden moeten dan toch ergens zijn tenzij het bedrijf betrokken is bij de diefstal. Ze vertellen ook niet dat de camera onklaar was gemaakt of uit stond. Het late melden zorgt er voor dat je ook geen omgevingsbeelden op kan (laten) vragen b.v. pin automaat of Nest bel bij de buren.
Dit vind ik toch wel een goede toevoeging. Gezien je lijst met gestolen dozen zijn ze haast met kruiwagens op een neer moeten zijn gelopen. Niks nada op de camera's??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

JipJapGoedje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:30:
[...]

Dit vind ik toch wel een goede toevoeging. Gezien je lijst met gestolen dozen zijn ze haast met kruiwagens op een neer moeten zijn gelopen. Niks nada op de camera's??
Wie weet hebben ze het in een andere unit neergelegd op dezelfde verdieping (waar geen camera's hingen). Kan je op een ander moment rustig naar huis met die dingen. Daar kom je natuurlijk niet achter zonder alle units open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Vast al gevraagd, maar kun je die units dan niet op slot doen met eigen materiaal? Wat je in storage wars ziet, eigen sloten, aan weerskanten van de deur.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 01-12-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
DataGhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:46:
[...]

Wie weet hebben ze het in een andere unit neergelegd op dezelfde verdieping (waar geen camera's hingen). Kan je op een ander moment rustig naar huis met die dingen. Daar kom je natuurlijk niet achter zonder alle units open te breken.
Dit heb ik me ook al bedacht, al heel snel nadat de medewerker met zijn eigen mobieltje een foto van de resterende spullen maakte en me een grotere unit op een andere verdieping aanbood.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennydegroot
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-12-2021
Wat een verhaal zeg!

Toch valt me op dat dit verhaal niet opzichzelfstaand is als ik erop google dan kom ik meerdere verhalen exact hetzelfde (geen braakschade / geen camerabeelden) tegen.

Het lijkt wel alsof het business as usual is

in ieder geval succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
dennydegroot schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:16:
Wat een verhaal zeg!

Toch valt me op dat dit verhaal niet opzichzelfstaand is als ik erop google dan kom ik meerdere verhalen exact hetzelfde (geen braakschade / geen camerabeelden) tegen.

Het lijkt wel alsof het business as usual is

in ieder geval succes!
Als het inderdaad vaker gebeurd dan lijkt dit mij overigens ook een hele goede casus voor zo’n consumentenprogramma, kassa ofzo. Vooral omdat het absurd is dat er wordt toegegeven dat er vanuit intern iets is gestolen maar je als klant tussen wal (shurgard) en schip (elke vorm van verzekering) valt.

PS: als het nog niet al te lang geleden is zou je op zijn minst bij elke box een flyertje onder de deur door kunnen schuiven waarin je de rest informeert / oproept tot actie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Heel veel sterkte @totalatool

Veel van de Star Wars sets waren op termijn bedoeld voor m'n zoontje, maar die is nu pas net 7 en was nog te jong toen ik de sets kocht. Hij wist dat ik vanalles had om samen te bouwen, en ik heb hem dus met pijn in mijn hart moeten vertellen dat heel veel sets daarvan gestolen zijn.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:24

3DDude

I void warranty's

fok hey,

En die dingen zijn nu best geld waard.

Echt zonde :( ik zou hoe dan ook shugard aanklagen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Valorian schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:23:
[...]

Als het inderdaad vaker gebeurd dan lijkt dit mij overigens ook een hele goede casus voor zo’n consumentenprogramma, kassa ofzo. Vooral omdat het absurd is dat er wordt toegegeven dat er vanuit intern iets is gestolen maar je als klant tussen wal (shurgard) en schip (elke vorm van verzekering) valt.
Ik ben geen jurist maar is deze casus niet vergelijkbaar met de “op eigen risico” bordjes bij de (betaalde) garderobe van bijvoorbeeld een schouwburg waarvan een rechter jaren geleden bepaalde dat een betaalde dienst gewoon verantwoordelijk is als een artikel gestolen of beschadigd wordt? Dat lijkt me ook toepasbaar op een dienst als die van Shurgard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Al gekeken op de veiling van Catawiki?
Wil niet zeggen dat er gestolen waar wordt aangeboden.
Uit persoonlijke ervaring heb ik wel eens wat gekocht wat de verkoper niet had mogen verkopen omdat het niet zijn/haar eigendom was.

Deze is nu aan de gang
https://www.catawiki.com/nl/a/t/105-lego-veiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

Blokker_1999

Full steam ahead

totalatool schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:56:
[...]

Dit heb ik me ook al bedacht, al heel snel nadat de medewerker met zijn eigen mobieltje een foto van de resterende spullen maakte en me een grotere unit op een andere verdieping aanbood.
Op zo een moment zou ik hem toch eens vierkant uitlachen en de vraag stellen wat ik met een grotere unit zou moeten als mijn spullen gestolen zijn en ik dus niets meer heb om er in te leggen...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferry97
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10-2023
ik hoop dat je de rest van je spullen nu wel beter heb opgeborgen ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Blokker_1999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:42:
[...]

Op zo een moment zou ik hem toch eens vierkant uitlachen en de vraag stellen wat ik met een grotere unit zou moeten als mijn spullen gestolen zijn en ik dus niets meer heb om er in te leggen...
Ik heb hem inderdaad meteen gevraagd waar dat bizarre voorstel vandaan kwam, aangezien ik net had ontdekt dat m'n spullen gestolen waren.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-06 21:38
downtime schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:49:
[...]

Ik ben geen jurist maar is deze casus niet vergelijkbaar met de “op eigen risico” bordjes bij de (betaalde) garderobe van bijvoorbeeld een schouwburg waarvan een rechter jaren geleden bepaalde dat een betaalde dienst gewoon verantwoordelijk is als een artikel gestolen of beschadigd wordt? Dat lijkt me ook toepasbaar op een dienst als die van Shurgard.
In het geval van de garderobe wordt de zaak welke jouw jas inneemt een bewaarnemer, van belang hierbij is dat je het goed overhandigt aan de andere partij volgens een overeenkomst en de bewaarnemer is bij wet verplicht om dit goed te bewaren en terug te geven.

Dit gaat niet op voor goederen welke je in een kluisje bij het zwembad of in een gehuurde opslagbox plaatst, daar kun je de ander alleen verantwoordelijk stellen als die zijn zorgplicht verzaakt. Of en indien zo in hoeverre de zorgplicht hier verzaakt is kan ik aan de hand van dit topic niet beoordelen.

TS doet er goed aan om contact te zoeken met meerdere gedupeerden en dan juridisch advies in te winnen om te zien hoe die denken over of de zorgplicht afdoende is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Groningerkoek schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:06:

TS doet er goed aan om contact te zoeken met meerdere gedupeerden en dan juridisch advies in te winnen om te zien hoe die denken over of de zorgplicht afdoende is uitgevoerd.
Die andere gedupeerden zijn er inderdaad en ben ik wel via Nextdoor en Facebook aan het zoeken, maar ik heb nog niemand gevonden.

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@totalatool, misschien een briefje ophangen of in de opslag van de buren schuiven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

ralpje

Deugpopje

Voor wat betreft die aangifte: ik ben absoluut geen jurist, maar in mijn leken-gedachte zijn er twee zaken: inbraak en diefstal.
Inbraak (of insluiping, whatever) in de opslagbox. Daarvan is Shurgard het slachtoffer (want hun box), dus zijn doen aangifte.
Diefstal van je lego-sets. Jij bent eigenaar van die dingen, dus jij doet aangifte. Die kun je vervolgens ook gebruiken richting je inboedelverzekering.
Het lijkt me dus dat de politie 'gewoon' aangifte moet opnemen van diefstal. Maar, IANAL, dus wellicht dat een daadwerkelijke jurist hier anders naar kijkt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
zonoskar schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:02:
Kijk eens de "lockpicking lawyer" op youtube. Je zal verbaasd zijn hoe snel zo'n slot open is, zonder braaksporen. En stuur dit dan ook door naar je verzekering, want je voor/na foto zou voldonde moeten zijn.
Zo'n voor en na foto zegt toch helemaal niets? Ik kan ook een foto maken van een gevulde box, alles weer opladen op de aanhanger, wachten tot de periode verstreken is waarin ze de camera beelden bewaren en dan een foto maken van een lege box en claimen dat alles is gestolen.

Ik kan me niet voorstellen dat er een verzekeringen is zonder verdere aanwijzingen gaan uitkeren op basis van een voor / na foto's. Als ik een verzekeraar zou zijn zou ik toch echt stevig bewijs willen zien dat er daadwerkelijk is ingebroken.

Ik kan verder wel begrijpen dat TS de aangifte van Shurgard niet te zien krijgt, als er ingebroken is in meerdere boxen kan het zijn dat er ook gegevens van andere klanten in die aangifte zitten, die kan / mag je natuurlijk niet zomaar delen. Ik verwacht ook niet dat TS er blij van zou worden wanneer Shurgard zijn gekoppelde aangifte zou gaan delen met andere klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• totalatool
NIMIC schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:09:
@totalatool, misschien een briefje ophangen of in de opslag van de buren schuiven?
Tja, het zal je niet verbazen dat ik dezelfde avond en volgende ochtend de overgebleven spullen heb opgehaald en veilig ergens anders heb gestald. Dat waren oude studieboeken, kerstversiering, kinderkleertjes, babyspeelgoed en oude schoenen en nog wat minder grote dozen lego die onderop de stapel lagen. Mogelijk wilde de dief die later nog komen ophalen?
Ik heb ze meteen aan de balie verteld dat ik m'n overgebleven spullen had weggehaald, omdat ik ze niet meer vertrouwde. Daarop kreeg ik 's middags een telefoontje dat ze bij hun ronde hadden geconstateerd dat ik m'n unit leeg had achtergelaten zonder de opzegtermijn in acht te nemen, dus kreeg ik er een mail overheen dat ze de huur zouden opzeggen na die twee weken opzegtermijn. Ik ben daar woedend over geworden en heb, met succes, geëist dat ze me de huur zouden terugbetalen vanaf de datum van de diefstal.

Hoe dan ook heb ik dus al sinds de dag nadat ik het ontdekte geen toegang meer.

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:09
Dat de politie van jou geen aangifte aanneemt voor de inbraak, dat kan ik enigszins begrijpen. Maar voor de diefstal van jouw spullen, daar moet Shurgard dan weer geen aangifte voor doen, dat moet wel van jou komen. Of het nou een buitenstaander was of een Shurgard medewerker, jouw spullen zijn ontvreemd, dus daar mag jij m.i. aangifte voor doen.
Edit: ralpje gaf dit hierboven al mee. Helemaal akkoord.

[ Voor 8% gewijzigd door bdbfz op 02-12-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Dennism schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:42:
[...]

Zo'n voor en na foto zegt toch helemaal niets? Ik kan ook een foto maken van een gevulde box, alles weer opladen op de aanhanger, wachten tot de periode verstreken is waarin ze de camera beelden bewaren en dan een foto maken van een lege box en claimen dat alles is gestolen.

Ik kan me niet voorstellen dat er een verzekeringen is zonder verdere aanwijzingen gaan uitkeren op basis van een voor / na foto's. Als ik een verzekeraar zou zijn zou ik toch echt stevig bewijs willen zien dat er daadwerkelijk is ingebroken.

Ik kan verder wel begrijpen dat TS de aangifte van Shurgard niet te zien krijgt, als er ingebroken is in meerdere boxen kan het zijn dat er ook gegevens van andere klanten in die aangifte zitten, die kan / mag je natuurlijk niet zomaar delen. Ik verwacht ook niet dat TS er blij van zou worden wanneer Shurgard zijn gekoppelde aangifte zou gaan delen met andere klanten.
Die foto's op zich zijn natuurlijk inderdaad onvoldoende, maar het feit dat Shurgard zelf aangifte heeft gedaan van diefstal zou dat wel moeten zijn. Ik kan echter de aangifte niet inzien en weet niet met zekerheid waarop ze dat baseren, maar zou dan aannemen dat mijn verzekering die gegevens wel kan opvragen als ik een claim indien. Sowieso ben ik als slachtoffer opgenomen en zou ik de hoofdaangifte willen kunnen inzien, niet de eronder hangende slachtofferverklaringen.
Hoe dan ook weet ik dus in elk geval dat Shurgard weet met welke code er ingebroken is en wanneer, dus zouden ze er ook camerabeelden van moeten kunnen vinden. Als die ontbreken, dan was het een interne klus, hebben ze de beelden te snel gewist of hingen er geen camera's op de juiste plekken. In al die gevallen is Shurgard nalatig geweest, want ze komen hun zorgplicht en belofte van 24/7 cameratoezicht etc dan niet na.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
totalatool schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:01:
[...]

Tja, het zal je niet verbazen dat ik dezelfde avond en volgende ochtend de overgebleven spullen heb opgehaald en veilig ergens anders heb gestald. Dat waren oude studieboeken, kerstversiering, kinderkleertjes, babyspeelgoed en oude schoenen en nog wat minder grote dozen lego die onderop de stapel lagen. Mogelijk wilde de dief die later nog komen ophalen?
Ik heb ze meteen aan de balie verteld dat ik m'n overgebleven spullen had weggehaald, omdat ik ze niet meer vertrouwde. Daarop kreeg ik 's middags een telefoontje dat ze bij hun ronde hadden geconstateerd dat ik m'n unit leeg had achtergelaten zonder de opzegtermijn in acht te nemen, dus kreeg ik er een mail overheen dat ze de huur zouden opzeggen na die twee weken opzegtermijn. Ik ben daar woedend over geworden en heb, met succes, geëist dat ze me de huur zouden terugbetalen vanaf de datum van de diefstal.

Hoe dan ook heb ik dus al sinds de dag nadat ik het ontdekte geen toegang meer.
Huh, zolang je betaald mag je zo'n ding toch gewoon wel/niet gebruiken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
De_Bastaard schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:25:
Huh, zolang je betaald mag je zo'n ding toch gewoon wel/niet gebruiken? :o
Ik betaal dus niet meer, met terugwerkende kracht sinds begin oktober al.
Er is maar een halve dag geweest tussen mijn constatering en het moment waarop ik de unit helemaal leeg heb achtergelaten en heb gezegd dat ik wilde opzeggen.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 27-05 05:41
voske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dat altijd de voorwaarden verder gelijk aan ons eigenhuis inboedel. Unive is meestal wel goed daarmee. ligt dus aan je verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
MeZZiN schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]

Dat altijd de voorwaarden verder gelijk aan ons eigenhuis inboedel. Unive is meestal wel goed daarmee. ligt dus aan je verzekering
Hoezo? Bij mij zijn de voorwaarden dan toch hetzelfde als bij jou? Geen schade, dus geen dekking?

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

@totalatool je hebt het steeds over het bedrijf, maar communiceer je steeds met een/dezelfde medewerker? Zou eens kijken of je aan contactgegevens van de eigenaar kan komen, en die eens benaderen. Wie weet is die er wat minder blij mee dat dit zo slecht afgehandeld word..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
LankHoar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:19:
@totalatool je hebt het steeds over het bedrijf, maar communiceer je steeds met een/dezelfde medewerker? Zou eens kijken of je aan contactgegevens van de eigenaar kan komen, en die eens benaderen. Wie weet is die er wat minder blij mee dat dit zo slecht afgehandeld word..
Tja, de locatiemanager wilde me niet doorverbinden met zijn districtmanager, dus heb ik die met wat social engineering moeten traceren. Daar schrok die locatiemanager van: "Hoe weet u zijn naam? Die heb ik u nooit gegeven."
Ik heb tot nu toe nog geen contact met hem gezocht, aangezien hij zelf telefonisch de adviezen heeft gegeven waar de locatiemanager me mee afscheepte.

[ Voor 5% gewijzigd door totalatool op 02-12-2021 17:45 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Allereerst: wat ontzettend naar :(

Dan naar hoe nu verder. Heb je zwart op wit staan dat er cameratoezicht zou zijn? En heb je zwart op wit dat dat er niet was? Dan heb je daar je toerekenbare tekortkoming in de nakoming waardoor Shurgard je schade moet vergoeden. Ja, dat gaat wel geld kosten. Waarom valt dit niet onder je rechtsbijstandsverzekering? Dit lijkt me nou bij uitstek iets waarvoor je zo'n verzekering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Wat ik mijn afvraag is wat voor sloten heeft de verhuurder op de ruimtes.
Ik dacht namelijk dat je al huurder zelf een hangslot op de deur mocht doen?

Ik heb in Nederland ook ergens een ruimte bij dit bedrijf gehad bedrijfs matig en daar hadden we een smartslot hangslot. Dit had niet zo veel zin omdat de buren over de muur konden klimmen omdat de muren niet helemaal niet tot het plafond lopen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.