Ik vind dat dus geen onzin, dat hele 'naming en shaming' ben ik trouwens ook geen fan van, ik vind het bijv. van Tweakers.net erg goed dat ze dat normaal gesproken niet toelaten in dit forum, maar ook niet bij shopreviews waarbij de zaak nog niet afgerond is.peacelord schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Wat een onzin. Deze fa. gaf via andere communicatie routes niet thuis en met een draaiende camera op de stoep gaan staan is dan een gelegitimeerd middel. De persvoorlichter heeft zijn beurt dan al vrijwillig aan zich voorbij laten gaan.
Het geeft vervolgens best een aardige indruk van wat voor volk daar werkt wat mij betreft en de hele opzet van een consumentenprogramma is natuurlijk om met het ultieme middel van blamen en shamen bedrijven alsnog de juiste stap te laten maken. Lukt dat dan uiteindelijk niet dan zijn overige kijkers in ieder geval gewaarschuwd en kost het ze waarschijnlijk factor x in de omzet de komende x periode.
Ik ben meer fan van een zaak uit te vechten waar het hoort, in de rechtbank, dan een 'court of public opinion' als chantage middel te gebruiken. Ik vind dat vrij zwak.
Ook met betrekking tot die 'aardige indruk van wat voor volk daar werkt' ben ik het niet met je eens, uit dit item blijkt immers helemaal niet of die mensen hun werk goed doen, zij werken daar immers niet om de pers te woord te staan, en dus is het ook helemaal niet te verwachten dat ze daar goed in zijn. Veel belangrijker is om te weten wat zo iemand doet wanneer hij een inbreker op heterdaad betrapt, dat zal immers mogelijk wel onderdeel zijn van het takenpakket, daar behoor je immers iemand op te beoordelen, het uitvoeren van zijn takenpakket. Niet op het feit of iemand die daar niet in getraind is een daar wel voor opgeleide journalist kundig te woord kan staan. Terwijl van dat laatste hier wel sprake lijkt te zijn.
Nee, ik vond dit echt, op het stuk met TS en zijn lego na, echt een heel zwak item van Kassa.