• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
meesje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:18:
@RicoK Werkt het wel goed als je zonder Carplay het commando geeft via Siri op je iPhone?
Omdat ik nu thuiswerk gaat wat ik vraag direct naar de HomePods. Dus ja, het doet het wel.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:16
RicoK schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Omdat ik nu thuiswerk gaat wat ik vraag direct naar de HomePods. Dus ja, het doet het wel.
Dat is dus Siri en AM via je HomePod. Op mijn iPhone heb ik ‘hé Siri’ uitstaan, maar ik kan wel siri oproepen door de home knop lang ingedrukt te houden. Probeer dat eens.

• RicoK
@RicoK Werkt het wel goed als je zonder Carplay het commando geeft via Siri op je iPhone?
Ja, dat werkt goed.

• Dave99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 13:21
Iemand ervaring met dongles voor wireless CarPlay?

Ik heb de bekabelde in mijn auto maar als de telefoon in de jas kan blijven is altijd handiger :)
Recencies zijn nogal uiteenlopend, bij de ene werkt het vlot, bij anderen helemaal niet.

Zit er ook veel vertraging op de gps bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Dave99 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:35:

Ik heb de bekabelde in mijn auto maar als de telefoon in de jas kan blijven is altijd handiger :)
Recencies zijn nogal uiteenlopend, bij de ene werkt het vlot, bij anderen helemaal niet.

Hier een Carplay2Air module (ik gok een oudere generatie dan je nu kan krijgen).
Werkt redelijk goed: navigatie gaat sowieso prima; spotify ook. Podcast via Apple podcast afspelen gaat wat moeizaam, moet ik soms twee keer de podcast starten.

Enkel heeft de module af en toe moeite met verbinden (en dan is de module even uit/in het USB slot steken de oplossing) en soms verbindt 'ie wel maar krijg ik een zwart scherm (en ook dan is uit/inpluggen de oplossing.

Ik denk dat je zo'n module moet zien als chinees hobbywerk waarbij de support wat tegenvalt, firmware updates soms een verbetering en soms een verslechtering zijn. Of het voor jou goed werkt zal afhangen van welke wireless carplay module je hebt, welke auto, welke iPhone en de stand van de maan.

Edit: als je zelf al constateert "Recencies zijn nogal uiteenlopend, bij de ene werkt het vlot, bij anderen helemaal niet."... waarom verwacht je hier dan minder uiteenlopende reacties?

[Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 05-03-2023 11:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
vanaalten schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:16:
[...]

Hier een Carplay2Air module (ik gok een oudere generatie dan je nu kan krijgen).
Werkt redelijk goed: navigatie gaat sowieso prima; spotify ook. Podcast via Apple podcast afspelen gaat wat moeizaam, moet ik soms twee keer de podcast starten.

Enkel heeft de module af en toe moeite met verbinden (en dan is de module even uit/in het USB slot steken de oplossing) en soms verbindt 'ie wel maar krijg ik een zwart scherm (en ook dan is uit/inpluggen de oplossing.

Ik denk dat je zo'n module moet zien als chinees hobbywerk waarbij de support wat tegenvalt, firmware updates soms een verbetering en soms een verslechtering zijn. Of het voor jou goed werkt zal afhangen van welke wireless carplay module je hebt, welke auto, welke iPhone en de stand van de maan.

Edit: als je zelf al constateert "Recencies zijn nogal uiteenlopend, bij de ene werkt het vlot, bij anderen helemaal niet."... waarom verwacht je hier dan minder uiteenlopende reacties?
De problemen die jij omschrijft met een zwart scherm lijkt wel een iOS bug, mijn golf 8 heeft draadloze carplay ingebouwd en heeft dit ook af en toe.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:20:
[...]

De problemen die jij omschrijft met een zwart scherm lijkt wel een iOS bug, mijn golf 8 heeft draadloze carplay ingebouwd en heeft dit ook af en toe.
Nee. Dat komt door de stand van de maan. _O- _/-\o_

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Ik heb er ook eens naar gekeken, onlangs nog. Maar ik blijf er toch weg van, mede door alle vertragingen (ook al schreeuwen ze 5Ghz van de daken). Bij lange stukken vind ik een kabel sowieso handiger, bij korte stukken vind ik het de moeite niet om de iPhone te verbinden.

Als mijn volgende auto geïntegreerde draadloze CarPlay heeft vind ik het ineens een ander verhaal, dan is er support vanuit de fabrikant of Apple, zoals het bedoeld is. En zoals hierboven ook gemeld: het zijn Chinese hobbywerkjes die bij de een wel werken en bij de ander niet.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-03 21:04

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar de Carlinkit 3.0, en deze bevalt me best goed.
Gebruik deze icm een iPhone 11 in een auto uit het bouwaar 2021, dus vrij recente hardware in de auto.

Voorheen gebruikte ik vooral Google Maps, maar sinds een 16.x iOS update zat er bij GM (en andere navigatie apps zoals Flitsmeister en Waze) ongeveer 3 sec vertraging in de GPS. Niet veel, maar wel merkbaar als je een bocht neemt.
Apple Kaarten werkt daarentegen wel nog geheel vloeiend, dus sindsdien eigenlijk van Apple Kaarten gebruik gaan maken, dat werkt in tegenstelling tot een paar jaar terug nu ook een stuk beter.

Telefoongesprekken ook prima, geen vertraging en ook goed te verstaan voor de tegenpartij.
vanaalten schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:16:
Enkel heeft de module af en toe moeite met verbinden (en dan is de module even uit/in het USB slot steken de oplossing)
Dat inderdaad ook ervaren, de afgelopen 1,5 jaar denk ik zo'n stuk of 5 keer. Niet veel bij bijna dagelijks gebruik.
Krijg op het scherm in de auto wel het boot scherm van Carlinkit te zien, maar lijkt dan niet met de telefoon willen te verbinden. USB kabeltje eruit en weer erin doen is dan de oplossing.

Ik vind het juist voor de korte ritjes een uitkomst, juist dan liet ik vaak me telefoon in de broekzak zitten ipv de moeite te nemen om de kabel aan te sluiten, wat toch eigenlijk zonde is om dan geen gebruik te maken van Apple Carplay.

Wellicht heb je er wat aan ;) Zag dat inmiddels ook versie 4.0 van de Carlinkit beschikbaar is.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:35
Iemand ervaring met deze dongle;

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Of een suggestie voor een dongle?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier zijn heel veel soorten van. Op Google vind je er reviews over en komt niet erg vlot uit de bus. Vooral de tijd om te verbinden is erg lang.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:15

SD5k

>4&X

Ik heb via Opdrachten ingesteld dat FlitsMeister start bij het verbinden met Carplay, alleen wanneer ik naar het homescreen ga waarop je navigatie en bediening voor muziek tegelijk ziet (hoe heet dat scherm eigenlijk?) dan zie ik daar altijd Waze actief, en niet FlitsMeister. Ook krijg ik vaak dubbele meldigen over trajectcontrole/flitspalen van beide apps.

Dat laatste vind ik niet zo erg, maar het is een beetje nutteloos om dubbel dataverbruik te hebben voor hetzelfde doel. Zeker aangezien ik geen navigatie nodig heb bij het forensen.

Ik ben overigens geen hardrijder, maar ik ben wel eens diep in gedachten waardoor ik vaste controlepunten even vergeet en weer een boete op de mat krijg voor 5-8km/u te hard rijden, vandaar dat ik FM gebruik.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb een CarlinkIT 2.0 en die doet over het algemeen goed zijn werk. Onlangs nog een x aantal updates geïnstalleerd en de interface via de webpagina is ook een stuk beter geworden. Af en toe nog even issues met verbinden, vorige week 1x zelfs geen verbinding mogelijk, ook na usb uit en in doen. Unit in iPhone verwijderd, opnieuw verbonden en nu weer zonder problemen verbinding. Denk dat de issues die ik onlangs heb, meer aan iOS liggen dan de Carplay dongle. In de laatste updates iOS zitten ook nog wat Carplay bugs.

Op langere stukken kies ik meestal wel voor bedrade aansluiting, puur om ook de telefoon te kunnen laden. Maar heerlijk om met gewoon woon-werk verkeer niet de kabel te hoeven gebruiken en daarmee ook vergeten om de telefoon mee te nemen na de rit. Gebruik voornamelijk Spotify en FlitsMeister.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• meesje
SD5k schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:34:
Ik heb via Opdrachten ingesteld dat FlitsMeister start bij het verbinden met Carplay, alleen wanneer ik naar het homescreen ga waarop je navigatie en bediening voor muziek tegelijk ziet (hoe heet dat scherm eigenlijk?) dan zie ik daar altijd Waze actief, en niet FlitsMeister. Ook krijg ik vaak dubbele meldigen over trajectcontrole/flitspalen van beide apps.

Dat laatste vind ik niet zo erg, maar het is een beetje nutteloos om dubbel dataverbruik te hebben voor hetzelfde doel. Zeker aangezien ik geen navigatie nodig heb bij het forensen.

Ik ben overigens geen hardrijder, maar ik ben wel eens diep in gedachten waardoor ik vaste controlepunten even vergeet en weer een boete op de mat krijg voor 5-8km/u te hard rijden, vandaar dat ik FM gebruik.
Dubbele meldingen kun je niet voorkomen. Behalve dan dat je meldingen van 1 van de 2 uitzet, maar dat wil je ook niet.

Zelf vind ik FM ook erg fijn om op de achtergrond actief te hebben. Inderdaad extra alert bij vaste palen, maar ook andersoortige meldingen zoals van de hulpdiensten.

Voorheen maakte ik ook gebruik van een Carplay opdracht voor het opstarten van FM. Maar dit proces zat elke keer het opstarten en navigeren via AM in de weg. Na het aansluiten van de iPhone wil ik snel via AM de navigatie instellen (erg makkelijk via Siri suggesties). Tijdens dit proces komt dan FM tussendoor. Nu aangeleerd dat als ik een langere rit maak ik gewoon via Siri (stem) FM opstart.

• thunder8

thunder8

SD5k schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:34:

Helaas heeft Flitsmeister zelf geen ondersteuning voor het Carplay Dashboard. Hierdoor zie je dus altijd een andere navigatie app in dat scherm, buiten Flitsmeister. Om dubbele meldingen te voorkomen, zou je in dit geval kunnen kiezen om Apple Maps in te stellen voor dit dashboard ipv Waze. Dit omdat Apple geen meldingen geeft voor flitsers/trajectcontroles. Dubbel dataverbruik ga je hiermee niet voorkomen trouwens.

• meesje
thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Helaas heeft Flitsmeister zelf geen ondersteuning voor het Carplay Dashboard. Hierdoor zie je dus altijd een andere navigatie app in dat scherm, buiten Flitsmeister. Om dubbele meldingen te voorkomen, zou je in dit geval kunnen kiezen om Apple Maps in te stellen voor dit dashboard ipv Waze. Dit omdat Apple geen meldingen geeft voor flitsers/trajectcontroles. Dubbel dataverbruik ga je hiermee niet voorkomen trouwens.
AM geeft wel meldingen voor (vaste) flitsers. FM en AM gaan elke keer lekker door elkaar praten. :)

• thunder8

thunder8

meesje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:24:
[...]

AM geeft wel meldingen voor (vaste) flitsers. FM en AM gaan elke keer lekker door elkaar praten. :)
Ok, dat wist ik niet. Hoe zet je dat daar uit dan, want in sommige landen is een dergelijke functie namelijk niet toegestaan. Zat net even in de app te kijken, maar vind daar helemaal geen settings pagina. En in instellingen zie ik daar ook niets over.

• SD5k

SD5k

>4&X

thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Daar was ik al bang voor. :| Ik las enkele berichten van 2 jaar oud dat eraan gewerkt werd, daarna niks meer.
thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Hoe zet je dat daar uit dan, want in sommige landen is een dergelijke functie namelijk niet toegestaan. Zat net even in de app te kijken, maar vind daar helemaal geen settings pagina. En in instellingen zie ik daar ook niets over.
Waarschijnlijk zijn de flitspalen in die landen niet in Apple Maps geregistreerd.

[Voor 41% gewijzigd door SD5k op 06-03-2023 13:45]

• meesje
thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Volgens mij kun je dat niet uitzetten. In AM heb je qua geluid de volgende keuzes: alles aan, alleen waarschuwingen, of alles uit.

O ja, mocht je je al tijdig aan de snelheid houden, dan blijft AM volgens mij stil als je een flitspaal nadert.

[Voor 10% gewijzigd door meesje op 06-03-2023 14:52]

• thunder8

thunder8

meesje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Volgens mij kun je dat niet uitzetten. In AM heb je qua geluid de volgende keuzes: alles aan, alleen waarschuwingen, of alles uit.

O ja, mocht je je al tijdig aan de snelheid houden, dan blijft AM volgens mij stil als je een flitspaal nadert.
Dan zou de vrager dus AM stil kunnen instellen, dan heeft ie alleen de melding van FM? Heb FM momenteel ook op stil staan, omdat er nogal wat werkzaamheden aan de weg zijn op mijn route, waar die hard door de muziek heen knalt. Normaal wel aanstaan, anders misschien te laat voor flitsers. Rij vaak te hard, gaat iets te makkelijk met mijn scheurijzers.

• meesje
thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Dan zou de vrager dus AM stil kunnen instellen, dan heeft ie alleen de melding van FM? Heb FM momenteel ook op stil staan, omdat er nogal wat werkzaamheden aan de weg zijn op mijn route, waar die hard door de muziek heen knalt. Normaal wel aanstaan, anders misschien te laat voor flitsers. Rij vaak te hard, gaat iets te makkelijk met mijn scheurijzers.
De vraagsteller gebruikt kennelijk Waze. Die zou toch wel op volledig stil kunnen? De vraagsteller geeft ook aan dat ie eigenlijk navi niet nodig heeft voor het dagelijkse woon-werk. Dan activeer je toch alleen FM?

• thunder8

thunder8

meesje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:02:
[...]

De vraagsteller gebruikt kennelijk Waze. Die zou toch wel op volledig stil kunnen? De vraagsteller geeft ook aan dat ie eigenlijk navi niet nodig heeft voor het dagelijkse woon-werk. Dan activeer je toch alleen FM?
Klopt, maar omdat FM geen Carplay dashboard ondersteunt, heb je altijd een 2de navi actief op die pagina. Maar in Waze zou je mogelijk ook de meldingen op stil kunnen zetten. (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

meesje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:02:
[...]

thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Klopt, maar omdat FM geen Carplay dashboard ondersteunt, heb je altijd een 2de navi actief op die pagina. Maar in Waze zou je mogelijk ook de meldingen op stil kunnen zetten. (y)
Vraagsteller hier. :w

Mijn probleem was vooral het mogelijke dubbele datagebruik, ik weet inderdaad dat ik de meldingen van Waze uit kan schakelen. :) Maar het is nu duidelijk dat wat ik wil niet mogelijk is totdat FM de integratie met CarPlay Dashboard voor elkaar heeft (als dat ooit gaat gebeuren).

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
Even mijn steekproef:

Apple Maps 10,0 GB -> Gebruik ik voor navigatie
Flitsmeister 2,8 GB -> Gebruik ik alleen voor de meldingen

Teller loopt vanaf december 2018. Ik gebruik de navigatie bijna dagelijks. Die 2MB per dag heb ik wel over voor het onlopen van die paar lullige km's per ongeluk te hard die ik voorheen wel eens per jaar pakte.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
Vandaag nog/weer eens geprobeerd, maar vandaag kon ik in de auto met CarPlay weer als vanouds ook muziek buiten mijn bibliotheek om afspelen. Het probleem heeft schijnbaar zichzelf opgelost.

• Untouchablezz20
Welke dongle raden jullie aan? Ik ben deze tegengekomen op AliExpress. Iemand ervaring met deze dongle?

https://a.aliexpress.com/_EGgfWHD

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Link werkt voor mij helaas niet...

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• Untouchablezz20
Soepie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:32:
Link werkt voor mij helaas niet...
€ 36,75 54% Off | EKIY A1 Mini Carplay Wireless for Toyota Mazda Nissan Camry Suzuki Subaru Tesla Citroen Audi Mercedes Kia IOS15 Spotify BT
https://a.aliexpress.com/_EG8OzNd

• THE_BASE
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:04:
[...]

€ 36,75 54% Off | EKIY A1 Mini Carplay Wireless for Toyota Mazda Nissan Camry Suzuki Subaru Tesla Citroen Audi Mercedes Kia IOS15 Spotify BT
https://a.aliexpress.com/_EG8OzNd
Betaal je dan geen import? Dan zou ik bij Amazon of Bol.com checken.

• meesje
THE_BASE schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Ali rekent btw. Dan geen additionele kosten. Maar wel raadzaam om dit altijd even te checken in het afreken proces. :)

• Untouchablezz20
THE_BASE schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Staat het volgende bij de advertentie; Price includes VAT

Ga er dan even vanuit dat het klopt. Ik bestel inderdaad liever bij bol.com maar daar is het 2x zo duur helaas.

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:57
Ik heb sinds enige tijd een raar probleem met Apple CarPlay. Ik gebruik een iPhone SE 2020. De auto is een BMW uit 2022. De eerste maanden werkte CarPlay normaal. Inmiddels weet ik dat een andere iPhone op mijn auto wel werkt, en mijn telefoon werkt op een andere auto ook. Maar specifiek mijn telefoon werkt niet (meer) met mijn auto. Uiteraard alles gereset, meerdere malen, maar het wil niet lukken.

Het lukt om de telefoon met bluetooth te verbinden, maar als ik met wifi verbind ziet de auto dat als een andere telefoon. Bij een normale verbinding heb je dan drie symbolen, wifi, bluetooth en apps. Maar bij mij is het dus een keer Bluetooth en apps, en een keer wifi, nooit alles samen met 1 telefoonverbinding. Ik zoek me suf en ben er al mee langs de dealer geweest, maar niemand weet de oplossing.

Misschien hier een tweaker die dit probleem kent en een oplossing weet?
ps hoop dat deze vraag hier mag, leek me onnodig er een apart topic voor te maken, maar als dat toch moet, mods ga uw gang.

• RicoK
@twodigits Wat je (ook) zou kunnen doen is je vraag posten in het BMW topic (Het grote BMW-topic #14).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54
@twodigits kun je ook bedraad verbinden? Als je een telefoon via draad aansluit krijg je de vraag of je gebruik wilt maken van Wireless CarPlay.

En volgens mij hoef je niet eerst met Bluetooth te verbinden, alleen via WiFi.

Edit: hier staat er iets over https://support.apple.com/en-us/HT205634

[Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 17-03-2023 21:24]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 20:20
Ik heb een raar probleem met carplay, sinds een maand of 6. Regelmatig werkt de navigatie niet goed. Het maakt niet uit of dit met google maps, apple maps of waze is. Hij kan als het ware de GPS niet goed locken en lijkt bij het navigeren vast te lopen. Elke 10 seconden wisselt hij vervolgens van positie op de kaart.

Kent iemand dit probleem en zo ja, heeft men daar een oplossing voor?

• Untouchablezz20
FrankoNL schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:35:
Ik heb een raar probleem met carplay, sinds een maand of 6. Regelmatig werkt de navigatie niet goed. Het maakt niet uit of dit met google maps, apple maps of waze is. Hij kan als het ware de GPS niet goed locken en lijkt bij het navigeren vast te lopen. Elke 10 seconden wisselt hij vervolgens van positie op de kaart.

Kent iemand dit probleem en zo ja, heeft men daar een oplossing voor?
Je kunt proberen om bij privacy - locatievoorzieningen op altijd te zetten voor de app die je wilt gebruiken. Mogelijk lost dit jouw probleem op.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Heb de laatste maand gezeur met Siri en Whatsapp. Ze vraagt wat ik wil doen, bericht versturen. Naar wie vragen lukt "haar ook" nog. Maar zodra ik de naam noem vraagt ze ipv wat ik wil versturen, wat ik wil weten over die persoon. Herkenbaar?

Specs

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:47
twodigits schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:26:
Ik heb sinds enige tijd een raar probleem met Apple CarPlay. Ik gebruik een iPhone SE 2020. De auto is een BMW uit 2022. De eerste maanden werkte CarPlay normaal. Inmiddels weet ik dat een andere iPhone op mijn auto wel werkt, en mijn telefoon werkt op een andere auto ook. Maar specifiek mijn telefoon werkt niet (meer) met mijn auto. Uiteraard alles gereset, meerdere malen, maar het wil niet lukken.

Het lukt om de telefoon met bluetooth te verbinden, maar als ik met wifi verbind ziet de auto dat als een andere telefoon. Bij een normale verbinding heb je dan drie symbolen, wifi, bluetooth en apps. Maar bij mij is het dus een keer Bluetooth en apps, en een keer wifi, nooit alles samen met 1 telefoonverbinding. Ik zoek me suf en ben er al mee langs de dealer geweest, maar niemand weet de oplossing.

ps hoop dat deze vraag hier mag, leek me onnodig er een apart topic voor te maken, maar als dat toch moet, mods ga uw gang.
Wij hadden iets vergelijkbaars met de 3 serie van mijn vrouw uit 21. Reset van I-drive loste het op. Google het even en volg de instructies goed op. Daarna werkte het zonder problemen weer.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 18:54
Waze is een echte verschrikking in combinatie met CarPlay wbt trajectcontroles, omdat hij het begin en einde van een trajectcontrole aanduidt als "trajectcontrole". Weet iemand hoe de TWO trajectcontroles visueel weergeeft? Weet je steeds duidelijk of je op een stuk rijdt met trajectcontrole aan?

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:57
MariusV schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Wij hadden iets vergelijkbaars met de 3 serie van mijn vrouw uit 21. Reset van I-drive loste het op. Google het even en volg de instructies goed op. Daarna werkte het zonder problemen weer.
Dat werkte bij mij niet.
Uiteindelijk is het probleem bij mij opgelost met de tip via hierboven, door opnieuw te verbinden via een kabeltje op de USB poort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 19:51
Na wat zoeken ben ik bij de Carlinkit 4.0 gekomen voor Apple Carplay. Deze kost momenteel 57 euro bij Carlinkit zelf via AliExpress inclusief 10 dagen verzending. Dit klinkt als een mooie deal.

Ziet iemand nog problemen i.c.m. Apple Carplay? Ik weet dat het niet goed kan werken met Android Auto.

• thunder8

thunder8

Het lijkt wel of met elke update van iOS 16, Carplay slechter gaat werken via een wireless dongle. Waar ik voorheen binnen 10-15 seconden alles actief had en zelden geen connectie, duurt het nu met iOS 16.4 soms wel 4-5 minuten voordat Carplay actief wordt. Als ik de telefoon zelf herstart, dan gaat het sneller. Daarna eens getest door handmatig met de wifi van de wireless dongle te connecten en dan lijkt ie ook snel Carplay op te pakken. Zou denken dat iOS moeite heeft met de wifi in de dongle, waardoor de connectie slecht tot stand komt. (Mercedes Comand NTG 5.5 icm CarlinkIT 2.0 en iPhone 11 Pro Max met iOS 16.4)

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 04-06 18:54
Ik heb zelf ook problemen met Carplay + Mercedes (W205). Ik kan het hoofdmenu bedienen, maar ben alle bediening kwijt in de apps zelf...

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
thunder8 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:03:
soms wel 4-5 minuten voordat Carplay actief wordt. Als ik de telefoon zelf herstart, dan gaat het sneller. Daarna eens getest door handmatig met de wifi van de wireless dongle te connecten en dan lijkt ie ook snel Carplay op te pakken.
Klinkt dat je telefoon nog lang blijft plakken aan de wifi van je huis/werk.
Even wifi uit/aan en dan pakt de telefoon de sterkere lokale zender, gewoon vanuit het snelmenu (vanuit de hoek rechtsboven naar beneden vegen).

• xSmooth-
  • Laatst online: 04-06 13:36
TumTum schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:41:
Na wat zoeken ben ik bij de Carlinkit 4.0 gekomen voor Apple Carplay. Deze kost momenteel 57 euro bij Carlinkit zelf via AliExpress inclusief 10 dagen verzending. Dit klinkt als een mooie deal.

Ziet iemand nog problemen i.c.m. Apple Carplay? Ik weet dat het niet goed kan werken met Android Auto.
Dat is wel heel erg goedkoop.
Deze zitten meestal tegen de €100 aan, heb je een link?
thunder8 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:03:
Het lijkt wel of met elke update van iOS 16, Carplay slechter gaat werken via een wireless dongle. Waar ik voorheen binnen 10-15 seconden alles actief had en zelden geen connectie, duurt het nu met iOS 16.4 soms wel 4-5 minuten voordat Carplay actief wordt. Als ik de telefoon zelf herstart, dan gaat het sneller. Daarna eens getest door handmatig met de wifi van de wireless dongle te connecten en dan lijkt ie ook snel Carplay op te pakken. Zou denken dat iOS moeite heeft met de wifi in de dongle, waardoor de connectie slecht tot stand komt. (Mercedes Comand NTG 5.5 icm CarlinkIT 2.0 en iPhone 11 Pro Max met iOS 16.4)
Ik heb zelf een jaar geleden zo'n wireless dongle kloon via Bol gekocht, deze krijg ik ook sinds een kleine 2 weken voor geen mogelijkheid meer werkend.

• TumTum
  • Laatst online: 04-06 19:51
xSmooth- schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:16:
[...]

Dat is wel heel erg goedkoop.
Deze zitten meestal tegen de €100 aan, heb je een link?

[...]

Ik heb zelf een jaar geleden zo'n wireless dongle kloon via Bol gekocht, deze krijg ik ook sinds een kleine 2 weken voor geen mogelijkheid meer werkend.
Coupon kan ik helaas niet terugvinden van 2,66.
https://a.aliexpress.com/_EGcyZ7p

FYI: ik lees veel negatieve verhalen van gebruikers die dit apparaat hebben gekocht. Ik heb daarom de bestelling achteraf geannuleerd.

De Ottocast U2 Air schijnt veel beter te zijn. Werkt alleen niet met Android Auto. Ik heb de Ottocast besteld voor 50 euro. (48 met cashbackxl)
https://a.aliexpress.com/_EyJ1Em7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 00:46

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

twodigits schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:26:

Ik heb zoiets ook eens gehad in een 2020 G20 van BMW en toen heb ik alles gereset naar factory dus ook mijn account in my BMW en ook de auto verwijderd in Carplay op de telefoon. Toen werkte alles weer.

Raven

• thunder8

thunder8

JaDatIsPeter schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:48:
[...]

Klinkt dat je telefoon nog lang blijft plakken aan de wifi van je huis/werk.
Even wifi uit/aan en dan pakt de telefoon de sterkere lokale zender, gewoon vanuit het snelmenu (vanuit de hoek rechtsboven naar beneden vegen).
Was dat maar het geval. Op mijn werk gebruik ik geen wifi, maar als ik naar huis rij, duurt het net zo lang als op de heenweg. En thuis is de wifi bij de auto al niet meer zichtbaar, dus dat zou ook geen issue mogen zijn. Het lijkt erop dat ie weinig zin heeft met de donglewifi te verbinden, misschien omdat het een open wifinetwerk is en iOS daar uit veiligheidsoverwegingen liever niet mee verbindt?

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 23:54
Na een enthousiaste nieuwe(ere / tweedehands) auto te hebben gekocht met een aftermarket Android Head Unit, heb ik een Carlinkit 3.0 gekocht.

Helaas heb ik iets te impulsief gehandeld, want de 3.0 schijnt niet draadloos te werken met een aftermarket unit. Je moet de wireless dongle namelijk verbinden met de USB-port die gekoppeld is aan CarPlay, en deze heeft een auto die geen native CP heeft natuurlijk niet. Al met al een miskoopje dus.

Wel merk ik dat het systeem enorm traag is, en ook mis ik toch wel een achteruitrij camera voor het inparkeren.

Nu kwam ik deze tegen op Ali: https://nl.aliexpress.com...21im&gatewayAdapt=glo2nld (T10 Max versie, 8G RAM+128G ROM, BT5.0, ADAS DVR + AHD camera). De versie van 344 euro wil ik dan voor gaan, gezien de RAM grootte en met oog op de toekomst, ik doe gemiddeld zo'n 10 jaar met een auto dus beetje toekomst proof voor bijv. 100 euro extra is prima.

Deze lijkt me dus een stuk vloeiender dan mijn huidige systeem waar slechts 1GB in zit. Inbouwen ga ik zelf doen of even klussen met wat vrienden, dat komt goed.

Is er een andere mogelijkheid om tóch wireless CP te krijgen, bij voorkeur met de Carlinkit 3.0 dongle die dus nu ligt te verstoffen? :) Of moet ik m'n verlies nemen, en voortaan altijd maar bedraad gaan? Ik wil vooral het gemak van draadloos aansluiten en het kunnen quickchargen van mijn iPhone (14 Pro). Met de huidige Carlinkit 2.0 trekt hij de batterij alsnog leeg via de kabel namelijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• thunder8

thunder8

Royeboi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:23:
Na een enthousiaste nieuwe(ere / tweedehands) auto te hebben gekocht met een aftermarket Android Head Unit, heb ik een Carlinkit 3.0 gekocht.

Helaas heb ik iets te impulsief gehandeld, want de 3.0 schijnt niet draadloos te werken met een aftermarket unit. Je moet de wireless dongle namelijk verbinden met de USB-port die gekoppeld is aan CarPlay, en deze heeft een auto die geen native CP heeft natuurlijk niet. Al met al een miskoopje dus.

Wel merk ik dat het systeem enorm traag is, en ook mis ik toch wel een achteruitrij camera voor het inparkeren.

Nu kwam ik deze tegen op Ali: https://nl.aliexpress.com...21im&gatewayAdapt=glo2nld (T10 Max versie, 8G RAM+128G ROM, BT5.0, ADAS DVR + AHD camera). De versie van 344 euro wil ik dan voor gaan, gezien de RAM grootte en met oog op de toekomst, ik doe gemiddeld zo'n 10 jaar met een auto dus beetje toekomst proof voor bijv. 100 euro extra is prima.

Deze lijkt me dus een stuk vloeiender dan mijn huidige systeem waar slechts 1GB in zit. Inbouwen ga ik zelf doen of even klussen met wat vrienden, dat komt goed.

Is er een andere mogelijkheid om tóch wireless CP te krijgen, bij voorkeur met de Carlinkit 3.0 dongle die dus nu ligt te verstoffen? :) Of moet ik m'n verlies nemen, en voortaan altijd maar bedraad gaan? Ik wil vooral het gemak van draadloos aansluiten en het kunnen quickchargen van mijn iPhone (14 Pro). Met de huidige Carlinkit 2.0 trekt hij de batterij alsnog leeg via de kabel namelijk.
Heeft je auto nu wel of geen Carplay? Origineel of via een aftermarket headunit? In dat laatste geval, moet je de dongle natuurlijk wel met de usb poort van die unit verbinden waar carplay over werkt. En indien je een aftermarket headunit hebt, welke is dat dan? Zover ik weet, werken de dongles met redelijk wat bekende merken.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:53
Royeboi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:23:

Ik heb nog nooit een officiele carlinkit gebruikt dus correct me if I'm wrong maar moet je niet de autokit.apk geinstalleerd hebben? Zo heb ik het tot nu toe nog gedaan met dongles en carplay op Android headunits. M'n huidige heeft het ingebouwd en die app heet zlink dus dat is weer wat anders.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 23:54
thunder8 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:39:
[...]

Heeft je auto nu wel of geen Carplay? Origineel of via een aftermarket headunit? In dat laatste geval, moet je de dongle natuurlijk wel met de usb poort van die unit verbinden waar carplay over werkt. En indien je een aftermarket headunit hebt, welke is dat dan? Zover ik weet, werken de dongles met redelijk wat bekende merken.
Nee mijn auto heeft een aftermarket unit waar CP in zit, dus géén factory built-in CarPlay.
sigmundfreund schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb nog nooit een officiele carlinkit gebruikt dus correct me if I'm wrong maar moet je niet de autokit.apk geinstalleerd hebben? Zo heb ik het tot nu toe nog gedaan met dongles en carplay op Android headunits. M'n huidige heeft het ingebouwd en die app heet zlink dus dat is weer wat anders.
Klopt, Autokit gebruik ik voor mijn Carlinkit 2.0, dat werkt wel. Maar ik moet inderdaad zoals Thunder8 schreef, de Unit verbinden met de dongle. Daarvoor moet ik de unit dus open maken en eventueel een USB-aansluiting creëren waar de dongle dan op aangesloten kan worden. Ik heb een AliExpress model, T3 2001KN versie merk is mij onbekend verder. Ik zou dus de Unit eruit kunnen halen en dan kijken of ik zelf een USB-aansluiting kan monteren, maar ik heb natuurlijk liever niet dat ik een gat moet zagen in m'n dashboard kastje om een USB_poort aan te maken als dat niet per se nodig is.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• sigmundfreund
Royeboi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:23:
[...]

Nee mijn auto heeft een aftermarket unit waar CP in zit, dus géén factory built-in CarPlay.

[...]

Klopt, Autokit gebruik ik voor mijn Carlinkit 2.0, dat werkt wel. Maar ik moet inderdaad zoals Thunder8 schreef, de Unit verbinden met de dongle. Daarvoor moet ik de unit dus open maken en eventueel een USB-aansluiting creëren waar de dongle dan op aangesloten kan worden. Ik heb een AliExpress model, T3 2001KN versie merk is mij onbekend verder. Ik zou dus de Unit eruit kunnen halen en dan kijken of ik zelf een USB-aansluiting kan monteren, maar ik heb natuurlijk liever niet dat ik een gat moet zagen in m'n dashboard kastje om een USB_poort aan te maken als dat niet per se nodig is.
Haal hem anders gewoon los. Vaak zitten er usb kabels er aan vast dus misschien zijn ze al doorgelust of gewoon bij de unit achtergelaten. Kijk of je plek kan vinden voor je dongle achter je headunit. Ik heb bij mij bijvoorbeeld de USB kabels gewoon los liggen bij de unit omdat ik ze niet meer gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 16:41
Ik heb een Toyota Auris uit 2007 waar ik de originele radio ga vervangen door een aftermarket radio die Apple CarPlay ondersteund.

Waar ik naar zoek:
- Wireless CarPlay zonder dongles
- Bekend merk (Pioneer, Sony, Kenwood, JVC, etc.)
- DAB+
- Passen in een 2 DIN frame
- Stuurwielbediening via adapter
- Mogelijkheid om aftermarket achteruitrijcamera te installeren.

Ik vind het erg lastig om ergens een overzicht te vinden van welke er zijn. Bij coolblue staan er maar erg weinig en is het meeste niet leverbaar. Veel sites kan je niet eens filteren op wireless CarPlay wat de meeste units nog niet ondersteunen.

Mijn budget is zo rond de 500 euro. Deze Pioneer zou een optie zijn uitvoering: Pioneer SPH-DA360DAB bijvoorbeeld.

Heeft iemand nog wat tips of suggesties?

[Voor 9% gewijzigd door Skidmarks op 16-04-2023 15:04]

• RicoK
@Skidmarks Heb je al eens fatsoenlijk gegoogled op jouw wensen (Toyota Auris 2007 Apple CarPlay)?
Ik heb zojuist eens gezocht voor je en de mogelijkheden zijn legio. Wél zou ik als ik jou was afstappen van je wens om een ‘merk’ te willen hebben. Want waarom, met alle respect, zou een ‘merk’ gaan willen investeren en retrofit radio’s gaan uitbrengen voor relatief oude auto’s waarvan er misschien minder van rond rijden en er dus een (zeer) beperkte afzetmarkt is…..?

Enkele voorbeelden van een retrofit CarPlay HU zou kunnen zijn:
- https://www.caraudiogigan...e-and-carplay-118904.html
- https://www.inbouwnavigat...ple-carplay-android-auto-
- https://caraudioexpert.nl...-wifi-carkit-dab-carplay/
- https://www.audiovolt.nl/...dio-a-merk-autoradio-set/

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:36
Skidmarks schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:58:
Ik heb een Toyota Auris uit 2007 waar ik de originele radio ga vervangen door een aftermarket radio die Apple CarPlay ondersteund.

Waar ik naar zoek:
- DAB+

Ik vind het erg lastig om ergens een overzicht te vinden van welke er zijn. Bij coolblue staan er maar erg weinig en is het meeste niet leverbaar. Veel sites kan je niet eens filteren op wireless CarPlay wat de meeste units nog niet ondersteunen.

Mijn budget is zo rond de 500 euro. Deze Pioneer zou een optie zijn uitvoering: Pioneer SPH-DA360DAB bijvoorbeeld.

Ik heb deze van Alpine, doet alles wat je vraagt.
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-f115d

En als deze te duur is heb je ook nog de kleinere versie met precies dezelfde funties.
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-w690d

[Voor 197% gewijzigd door sn0w13 op 16-04-2023 20:08]

• Skidmarks
sn0w13 schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:07:
[...]

Ik heb deze van Alpine, doet alles wat je vraagt.
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-f115d

En als deze te duur is heb je ook nog de kleinere versie met precies dezelfde funties.
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-w690d
Die eerste is wat te duur en ben bang dat het niet zo mooi uitziet als het display niet echt ingebouwd is en meer voor het dashboard zit en zo groot is.

Due tweede heeft zo te zien helaas geen wireless CarPlay.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:36
Skidmarks schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:32:
[...]

Die eerste is wat te duur en ben bang dat het niet zo mooi uitziet als het display niet echt ingebouwd is en meer voor het dashboard zit en zo groot is.

Due tweede heeft zo te zien helaas geen wireless CarPlay.
De iLX-705D wel maar heeft een adviesprijs van 749€

• Skidmarks
RicoK schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:23:
@Skidmarks Heb je al eens fatsoenlijk gegoogled op jouw wensen (Toyota Auris 2007 Apple CarPlay)?
Ik heb zojuist eens gezocht voor je en de mogelijkheden zijn legio. Wél zou ik als ik jou was afstappen van je wens om een ‘merk’ te willen hebben. Want waarom, met alle respect, zou een ‘merk’ gaan willen investeren en retrofit radio’s gaan uitbrengen voor relatief oude auto’s waarvan er misschien minder van rond rijden en er dus een (zeer) beperkte afzetmarkt is…..?

Ik ben onbekende merken inderdaad wat meer aan het overwegen. Van jouw lijstje heeft alleen de laatste wireless CarPlay en de juiste kleur inbouw frame (grijs) voor mijn dashboard. Dat frame is ook los te krijgen en die radio is 2 din.

Ik zat ook te kijken naar de Teyes die hebben ze ook voor de Auris maar net niet voor mijn dashboard. Er is wel een oudere 2 din versie met kleiner scherm of zo’n uitstekend scherm. Maar helaas niet de geintegreerde https://teyes.eu/products...1&_psq=auris&_ss=e&_v=1.0

Maar goed idee om wat verder te kijken dan de bekende merken. Ik begreep dat die soms ook wat langzamere hardware hebben dan de onbekende merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

RicoK schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:23:

Er zijn meer dan genoeg redenen om voor een merk radio te gaan. Je betaalt niet alleen voor de naam, wat de meesten altijd denken, maar ook de audiokwaliteit en ondersteuning van die merken is vaak een stuk beter. De veel lagere prijs voor de non-merken moet ergens vandaan komen. Ik ken meerdere mensen die voor goedkope alternatieven gegaan zijn voor inbouw in hun auto en bijna allemaal zijn ze terug gekomen van die beslissing. De radio klinkt verschrikkelijk, het touchscreen werkt niet naar behoren of na 2 jaar geeft de unit de geest en nergens garantie of ondersteuning te vinden. En dan kan goedkoop ineens duurkoop worden. 2-din headunits zijn universeel in te bouwen in alle auto's met ruimte voor een 2 din unit. Vaak moet dan alleen het frontje vernieuwd worden en soms kleine ingrepen in bijvoorbeeld ventilatiebuizen.

Ik heb de afgelopen 20 jaar meerdere merken aan headunits in de auto gehad of nog steeds. Ik heb Kenwood gehad, evenals, JVC, Clarion, Alpine en Pioneer. De laatste zit nog steeds in mijn 2de auto. (Enige unit die Carplay heeft, wel bedraad) Qua geluidskwaliteit stak de Alpine kop en schouders boven de anderen uit. De Pioneer was net zo duur, maar die is qua geluid wel wat minder. De Clarion, JVC waren wat goedkoper en dat viel qua geluid ook te merken. De Kenwoods waren ook goed, maar hadden wel redelijk snel issues met o.a. de motordrive van het frontje.

Goedkope inbouwunits heb ik gezien bij Abarth/Fiat 500's en bij de Citroën van een maat. Allemaal binnen 2 jaar issues met de units of defecten die niet tot nauwelijks met garantie worden opgelost. Zeg daar niet mee dat elke goedkope unit een prul is, maar enige voorzichtigheid is wel geboden. Zorg er voor dat je minimaal ervaringen zoekt bij andere mensen met een vergelijkbare auto en de bewuste headunit. De auto is een redelijk vijandige omgeving in de vorm van vocht en hitte. Bekende merken hebben die issues vaak redelijk goed onder controle.
Skidmarks schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:58:

Waar ik naar zoek:
- DAB+

Is het budget voor alles samen, dus inclusief DAB+ antenne, stuurwieladapter en frontje of alleen voor de headunit? In het eerste geval wordt het zeer moeilijk binnen budget te blijven, zeker als je wireless carplay wil. De genoemde Pioneer is zeker een optie, de Pioneer die ik heb, is de voorloper hiervan, de SPH-DA230DAB. Hou er echter rekening mee dat hier de DAB antenne nog niet bij zit, evenals stuurwieladapter en het frontje. :)

• Mog
  • Laatst online: 10:40
Ik heb dezelfde vraag, maar dan voor een Ford Focus uit 2013. Ik kom wel aftermarket dingen tegen, maar die zijn allemaal no-name. Webshops hebben 2 weken levertijd, dat zegt mij dat ze het gewoon van Ali halen en er een fee bovenop gooien. Ik zou het geen probleem vinden om +/- €1.000 uit te geven voor een bekend merk, maar het moet wel mooi weggewerkt kunnen worden. Kennelijk is die markt gewoon niet interessant genoeg voor autofabrikanten.

• Skidmarks
thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:45:
[...]

Is het budget voor alles samen, dus inclusief DAB+ antenne, stuurwieladapter en frontje of alleen voor de headunit? In het eerste geval wordt het zeer moeilijk binnen budget te blijven, zeker als je wireless carplay wil. De genoemde Pioneer is zeker een optie, de Pioneer die ik heb, is de voorloper hiervan, de SPH-DA230DAB. Hou er echter rekening mee dat hier de DAB antenne nog niet bij zit, evenals stuurwieladapter en het frontje. :)
Het budget is alleen voor de headunit. Het frontje en de stuurwieladapter heb ik inderdaad ook nodig maar die kosten vallen wel mee.

De DAB antenne moet ik nog naar kijken vind zo’n raam antenne lelijk misschien dat het een dak antenne wordt.

Je haalt wat goede punten aan over merk vs onbekende merken. Daar zitten misschien ook wel wat betere tussen maar dat is lastig te beoordelen.

• thunder8

thunder8

Mog schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:50:
Ik heb dezelfde vraag, maar dan voor een Ford Focus uit 2013. Ik kom wel aftermarket dingen tegen, maar die zijn allemaal no-name. Webshops hebben 2 weken levertijd, dat zegt mij dat ze het gewoon van Ali halen en er een fee bovenop gooien. Ik zou het geen probleem vinden om +/- €1.000 uit te geven voor een bekend merk, maar het moet wel mooi weggewerkt kunnen worden. Kennelijk is die markt gewoon niet interessant genoeg voor autofabrikanten.
Dat komt ook voornamelijk omdat autofabrikanten de hele middenconsole zo ontwerpen dat het haast niet meer mogelijk is om wat moois qua aftermarket in te bouwen, zonder de hele lijn van de middenconsole te verknoeien. En voor elke auto een compleet aftermarket concept maken is ook niet rendabel. Daarvoor zijn de DIN standaarden gemaakt, zodat een Pioneer of Alpine een 1- of 2-din unit kan maken die met een inbouwframe in de meeste auto's te plaatsen is. En tegenwoordig zijn de headunits zo geïntegreerd in het hele dashboard, dat vervanging vaak niet eens meer een optie is. Ik kon in mijn 2009 Abarth met wat aanpassingen een 2-din kwijt, maar mijn AMG uit 2018 heeft eigenlijk helemaal geen optie meer om een andere headunit te plaatsen. En als het kan, verlies je mogelijk allerlei on board functies of ziet de inbouw er dramatisch slecht uit.

Voor de meeste auto's die een 1-din aansluiting hebben, is de Halo 9 van Alpine een mooi concept voor een grotere headunit die niet veroorzaakt dat het halve dash verbouwd hoeft te worden. Was die beschikbaar geweest ten tijde van mijn wissel in de Abarth, was die erin gekomen. Heb je ruimte voor 2-din wordt de keuze al een heel stuk groter, zeker als je Carplay en touchscreen als minimale wil.

Maar het zit op het randje van offtopic hier, hier gaat het over Carplay ervaringen en discussie, niet over ICE (In Car Entertainment) waar toevallig Carplay op zit. ;)

• Toppe
Iemand enig idee welke wireless carplay adapter goed is?

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:32:
Je kan deze site proberen:

https://www.carplaylife.com/

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skidmarks
thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:45:
[...]

Er zijn meer dan genoeg redenen om voor een merk radio te gaan. Je betaalt niet alleen voor de naam, wat de meesten altijd denken, maar ook de audiokwaliteit en ondersteuning van die merken is vaak een stuk beter. De veel lagere prijs voor de non-merken moet ergens vandaan komen. Ik ken meerdere mensen die voor goedkope alternatieven gegaan zijn voor inbouw in hun auto en bijna allemaal zijn ze terug gekomen van die beslissing. De radio klinkt verschrikkelijk, het touchscreen werkt niet naar behoren of na 2 jaar geeft de unit de geest en nergens garantie of ondersteuning te vinden. En dan kan goedkoop ineens duurkoop worden. 2-din headunits zijn universeel in te bouwen in alle auto's met ruimte voor een 2 din unit. Vaak moet dan alleen het frontje vernieuwd worden en soms kleine ingrepen in bijvoorbeeld ventilatiebuizen.

Ik heb de afgelopen 20 jaar meerdere merken aan headunits in de auto gehad of nog steeds. Ik heb Kenwood gehad, evenals, JVC, Clarion, Alpine en Pioneer. De laatste zit nog steeds in mijn 2de auto. (Enige unit die Carplay heeft, wel bedraad) Qua geluidskwaliteit stak de Alpine kop en schouders boven de anderen uit. De Pioneer was net zo duur, maar die is qua geluid wel wat minder. De Clarion, JVC waren wat goedkoper en dat viel qua geluid ook te merken. De Kenwoods waren ook goed, maar hadden wel redelijk snel issues met o.a. de motordrive van het frontje.

Goedkope inbouwunits heb ik gezien bij Abarth/Fiat 500's en bij de Citroën van een maat. Allemaal binnen 2 jaar issues met de units of defecten die niet tot nauwelijks met garantie worden opgelost. Zeg daar niet mee dat elke goedkope unit een prul is, maar enige voorzichtigheid is wel geboden. Zorg er voor dat je minimaal ervaringen zoekt bij andere mensen met een vergelijkbare auto en de bewuste headunit. De auto is een redelijk vijandige omgeving in de vorm van vocht en hitte. Bekende merken hebben die issues vaak redelijk goed onder controle.

[...]

Ik ben uiteindelijk voor de Kenwood DMX7722DABS gegaan voor € 550,-.

De stuurwielbediening is vrij simpel in de Auris geen can bus maar weerstanden. Ik heb volgens dit schema zelf een kabeltje gemaakt en dat werkte https://www.kenwood.com/asia/car/Steering-remote/ In de radio kan je dan de knoppen inleren (hij leest dan de weerstand waarde) en ze toekennen aan een functie.

De originele microfoon in de auto kreeg ik niet werkend die heeft 5v nodig voor een interne versterker. Ik kon de Kenwood microfoon gelukkig wel op de originele plek inbouwen met wat aanpassingen zodat hij niet zichtbaar is.

Heb ook een Parkvision Pro 120 achteruitrijcamera ingebouwd dat werkt ook wel goed.

Geluid klinkt echt veel beter met deze radio, ook al zijn het nog de originele boxen. Ben er erg blij mee.

[Voor 3% gewijzigd door Skidmarks op 28-04-2023 21:03]

Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:32:
Ben ik ook wel benieuwd naar, in mijn vorige auto had ik wireless CarPlay en nu bedraad i.v.m Android Automotive en ik mis het toch wel regelmatig.

Als je wat goed gevonden hebt hoor ik het dus graag :)

Edit: Liefst iets met een kort usb-c stekkertje eraan. Ik heb daar namelijk een bakje waar ik het perfect ik kan weg werken en de iPhone kan dan op een wireless lader liggen.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 28-04-2023 21:15]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Toppe
Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:13:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, in mijn vorige auto had ik wireless CarPlay en nu bedraad i.v.m Android Automotive en ik mis het toch wel regelmatig.

Als je wat goed gevonden hebt hoor ik het dus graag :)
https://amzn.eu/d/7ceCulw

Deze besteld, eens testen anders zo weer retour

Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:15:
[...]

Ooh daar kreeg ik Instagram reclame van toevallig. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:13:
[...]

Edit: Liefst iets met een kort usb-c stekkertje eraan. Ik heb daar namelijk een bakje waar ik het perfect ik kan weg werken en de iPhone kan dan op een wireless lader liggen.
Had in de vorige auto draadloos laden. Traag, werkte nooit en je toestel ging koken 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:24:
[...]

Had in de vorige auto draadloos laden. Traag, werkte nooit en je toestel ging koken 8)7
Haha ja herkenbaar, hier ligt hij wel stevig maar wordt goed warm idd, zeker met draadloze CarPlay erbij.

Maar als ik echt moet laden kan dat ook bedraad.

• Soepie
[...]

Deze werkt bij mij in mijn Volvo V60 erg slecht. Heb heel veel hiccups in het geluid.
Dit met een 14 pro.

Ik rijd al meer dan een jaar met een Carlinkit (volgens mij nog een versie 2) versie 3.0 en dat gaat prima. Alleen FM laat de boel vaak crashen.

Omdat ik nu van mijn werk een Android telefoon heb heb ik de nieuwe Carlinkit 2air besteld die nu in de aanbieding/pre-order is. Maar eens kijken of dat wat gaat zijn.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

Soepie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:47:
[...]

Deze werkt bij mij in mijn Volvo V60 erg slecht. Heb heel veel hiccups in het geluid.
Dit met een 14 pro.

Ik rijd al meer dan een jaar met een Carlinkit (volgens mij nog een versie 2) versie 3.0 en dat gaat prima. Alleen FM laat de boel vaak crashen.

Omdat ik nu van mijn werk een Android telefoon heb heb ik de nieuwe Carlinkit 2air besteld die nu in de aanbieding/pre-order is. Maar eens kijken of dat wat gaat zijn.
Ooh dat is voor mij wel goeie input want ik rij een Polestar. Niet helemaal vergelijkbaar ivm Android automotive maar zou zomaar achterliggende hardware kunnen delen.

Is de Carlinkit 2air gewoon de nieuwe versie? Of is die voor Android toestellen?

• Soepie
De 2air is een nieuwe versie.
De 4.0 is een versie die CarPlay ondersteund maar ook een vertaalslag naar Android auto doet.

Schijnbaar is de nieuwe 2air een echte wired CarPlay -> wireless CarPlay en wired Android Auto -> wireless AA.
Dus deze zou echt iets met AA doen ipv een soort fake CarPlay in een Android jasje

Soepie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:52:
De 2air is een nieuwe versie.
De 4.0 is een versie die CarPlay ondersteund maar ook een vertaalslag naar Android auto doet.

Schijnbaar is de nieuwe 2air een echte wired CarPlay -> wireless CarPlay en wired Android Auto -> wireless AA.
Dus deze zou echt iets met AA doen ipv een soort fake CarPlay in een Android jasje
Nog een tip waar dat ding te kopen? Vind met Google genoeg maar is allemaal chinees spul zo te zien.

• Toppe
Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:16:
[...]

Ooh daar kreeg ik Instagram reclame van toevallig. Ben benieuwd!
Net binnen gekregen, koppelen gaat binnen 10 seconde en werkt prima. Bediening van stuur en dergelijke werkt hier gewoon fijnloos

• Soepie
Donstil schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:43:
[...]

Nog een tip waar dat ding te kopen? Vind met Google genoeg maar is allemaal chinees spul zo te zien.
Ik heb hem rechtstreeks bij Carlinkit besteld als pre-sale. Hij is echt nieuw nieuw dus nog zeker niet overal te verkrijgen. En ja, het is gewoon Chinees spul ;)
Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:59:
[...]

Net binnen gekregen, koppelen gaat binnen 10 seconde en werkt prima. Bediening van stuur en dergelijke werkt hier gewoon fijnloos
De Ottocast is echt lekker snel met opstarten inderdaad dat was ook de reden dat ik hem wilde. Hoop dat jij geen last krijgt van de drop-outs. Zowel in mijn V60 als een Fiesta van een collega hadden we het. Beide overigens met een 14 pro. Geen andere telefoons geprobeerd.

Als hij goed werkt bij jou is het zeker een mooi apparaatje _/-\o_

• Toppe
Soepie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:13:
[...]

Ik heb hem rechtstreeks bij Carlinkit besteld als pre-sale. Hij is echt nieuw nieuw dus nog zeker niet overal te verkrijgen. En ja, het is gewoon Chinees spul ;)

[...]

De Ottocast is echt lekker snel met opstarten inderdaad dat was ook de reden dat ik hem wilde. Hoop dat jij geen last krijgt van de drop-outs. Zowel in mijn V60 als een Fiesta van een collega hadden we het. Beide overigens met een 14 pro. Geen andere telefoons geprobeerd.

Ben benieuwd. Heb ook een 14 Pro dus zal morgen eens een ritje maken en kijken wat er gebeurt.

• xSmooth-
Soepie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:13:
[...]

[...]

Zit er bij deze een vertraging in bij het switchen van nummers? Of audio delay met video's?

• Soepie
De Ottocast die Toppe besteld heeft doet geen video, die is CarPlay only (die van mij dus ook ;))
En hoe bedoel je vertraging bij switchen nummers?
Er is vertraging bij de knoppen of het touchscreen drukken, maar dat is inherent aan deze oplossingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xSmooth-
Soepie schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:42:
De Ottocast die Toppe besteld heeft doet geen video, die is CarPlay only (die van mij dus ook ;))
En hoe bedoel je vertraging bij switchen nummers?
Er is vertraging bij de knoppen of het touchscreen drukken, maar dat is inherent aan deze oplossingen.
Nee dat snap ik! Wanneer ik wel eens in de auto zit te wachten op mijn partner of collega's, dan zet ik op mijn iPhone wel eens YouTube op. Het geluid en beeld loopt dan niet synchroon wat best irritant is.

Dat zelfde geld idd als je van nummer wisselt, het beeld verspringt naar een nieuw nummer maar audio heeft iets vertraging. Nu ik weer wired gebruik merk ik pas dat het toch een kleine ergenis was :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Ziet er interessant uit. Heb alle hardware voorbereiding in de auto zitten voor Apple Carplay echter is het nooit af fabriek als optie geactiveerd. Je moet in mijn auto een speciale USB aansluiting hebben met een apart icoontje erbij. In mijn vorige auto had ik dat ook en kon ik het via een of andere ODB2 dongle laten activeren en dat werkte perfect.

Als ik Apple Carplay nu wil laten activeren, moet ik naar de dealer en, zo werd mij verteld, hangen ze de auto aan de computer en activeren ze het voor €700 :') Ben toch wel benieuwd of dit dan ook gaat werken als Carplay niet geactiveerd is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
MRE-Inc schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:03:
[...]

Ziet er interessant uit. Heb alle hardware voorbereiding in de auto zitten voor Apple Carplay echter is het nooit af fabriek als optie geactiveerd. Je moet in mijn auto een speciale USB aansluiting hebben met een apart icoontje erbij. In mijn vorige auto had ik dat ook en kon ik het via een of andere ODB2 dongle laten activeren en dat werkte perfect.

Als ik Apple Carplay nu wil laten activeren, moet ik naar de dealer en, zo werd mij verteld, hangen ze de auto aan de computer en activeren ze het voor €700 :') Ben toch wel benieuwd of dit dan ook gaat werken als Carplay niet geactiveerd is.
Wat voor merk heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Toppe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:08:
[...]

Wat voor merk heb je?
Een uit Duitsland ingevoerde Mercedes C Klasse modeljaar 2020.

Aansluiting ziet er uit zoals op de foto. Echter heb ik, als ik door de menu's scroll op het display, geen Apple Carplay er tussen staan omdat dit niet geactiveerd is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
MRE-Inc schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:14:
[...]

Aansluiting ziet er uit zoals op de foto. Echter heb ik, als ik door de menu's scroll op het display, geen Apple Carplay er tussen staan omdat dit niet geactiveerd is.

[Afbeelding]
Even bij een Duitse dealer informeren, ritje heen en weer is weer goedkoper dan €700 hier.

Of in het Merc topic vragen. Ik weet dat je het voor VAG voertuigen achteraf goedkoper kan activeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:03:
[...]

Dit werkt niet als je niet Carplay actief hebt in de auto zelf. Staat ook in de advertentie zelf. Dat moet je dus eerst laten activeren. Je kan kijken of het via Duitsland dealer goedkoper kan of via een dongle apart kan (laten) activeren. Mogelijk is die laatste optie de meest kostengunstiger. Dan moet je kijken welk infotainment systeem je hebt en of daar losse dongles voor zijn. Misschien dat op het mercedes forum iemand die dongle al heeft en je voor een x bedrag wil helpen, dan ben je mogelijk nog goedkoper uit. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:05
MRE-Inc schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:14:
[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet waar je woont maar er zijn voldoende legale manieren om dit veel goedkoper te doen.

https://carkings.nl/diensten/apple-carplay-activeren/ bv. Verder niet aan verbonden ofzo maar zo zullen er nog meer zijn in het land.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 23:26
Ik heb een issue dat het volume van Google Maps heel zacht is in CarPlay.
Als ik het volume ophoog doe als het instructies geeft gaat het algehele volume omhoog en als het dan stopt met praten is mijn muziek oor verdovend. Iemand een idee?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:05
Erw schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:06:
Ik heb een issue dat het volume van Google Maps heel zacht is in CarPlay.
Als ik het volume ophoog doe als het instructies geeft gaat het algehele volume omhoog en als het dan stopt met praten is mijn muziek oor verdovend. Iemand een idee?
YouTube: How to adjust the volume of Google maps in Apple CarPlay in a Toyota...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@Erw Maak jij gebruik van een OEM Head Unit of een achteraf ingebouwde after market?

Ik heb thans een after market Wireless CarPlay MMI Adapter in mijn BMW F30. Waar ik voorheen in mijn andere auto's het volume kon inregelen met de volumeknop, zodra bijvoorbeeld de navigatie haar instructies sprak of Siri de whatsapp berichten voorlas, kan ik dat nu niet meer. Als ik dat nu doe dan knalt het volume van de muziek er uit net als bij jou. Met mijn MMI Adapter moet ik het volume per service, text-to-speech, apart inregelen. Dit is/lijkt een soort van percentage van het hoofdvolume. Dus als de muziek erg hard staat dan zijn de instructies ook harder dan gewenst en als de muziek erg zacht staat dan is het geluid van de nav ook zachter dan gewenst, Dat is wel een gedoe, maar thans staat het bij mij redelijk goed ingeregeld.

Misschien gaat dit bij jou ook op.

• Erw
Achter af ingebouwt, radio draait op Android, niks lijkt te werken

• RicoK
@Erw Vertel dan op zijn minst eens wat meer, want erg veel info volgt niet.

Welke Adapter en/of radio heb je?
Hoe lang al? Wat is er gebeurd toen de issue ontstond? Heeft ie het altijd goed gedaan?
Zelf ingebouwd, laten inbouwen of ingebouwd gekocht?
Welke auto/model?
Etc.

• Erw
Het is een auto radio die ik zelf heb ingebouwd in mijn Seat Altea XL ,probleem is al meteen.
https://autoradioplaza.nl...eat-skoda-carplay-android

• RicoK
@Erw Heb je in het CarPlay scherm een optie zitten die Seat of Avision heet of misschien iets van Car? Daar kun je mogelijk instellingen vinden om het volume per ‘soort’ te regelen net als ik kan bij Andream MMI Adapter.

En heb je deze manual al gevonden? Daar staat een e-mailadres voor hulp/vragen. Als je hulp gaat vragen, geef dan wel meer info als dat je hier hebt gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Ik kwam vanmiddag deze melding tegen. Wel handig om te weten dat de twee microfoons in de hemelbekleding dan niet werken. Kan ook klikken links op de gekleurde tijdbutton.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Erw schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:11:
Achter af ingebouwt, radio draait op Android, niks lijkt te werken
Bij een F30 moet je wel de stekker losnemen en de 2 groene glasvezels overzetten in het nieuwe harnass.
Heb je een foto en of YT installatie video's bekeken? Maar idd wel wat info erbij anders kan je niet goed worden geholpen.

Raven

• sigmundfreund

Ik heb de afgelopen maanden een bug bij Google Maps als ik de telefoon inplug en CarPlay gebruik dat ik dit als achtergrond zie en ik ook geen navigatie kan starten. De map view in dashboard-mode bevriest ook. Ik moet dan op mijn telefoon de Google Maps app openen voordat deze weer iets gaat doen. Herkent iemand dit?

Betreft een iPhone 13 mini, verschillende iOS versies ondertussen (volgens mij wel op 16.x begonnen, maar tot aan 16.5 blijft het aanhouden) en Google Maps is ook altijd geüpdatet. Komt voor op zowel een Skoda Octavia (2018) fabrieksaf en een carlinkit android auto unit in een oude BMW 3 serie, dus het is onafhankelijk van de auto.

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 22:29
sigmundfreund schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:30:
[Afbeelding]

Ik heb de afgelopen maanden een bug bij Google Maps als ik de telefoon inplug en CarPlay gebruik dat ik dit als achtergrond zie en ik ook geen navigatie kan starten. De map view in dashboard-mode bevriest ook. Ik moet dan op mijn telefoon de Google Maps app openen voordat deze weer iets gaat doen. Herkent iemand dit?

Betreft een iPhone 13 mini, verschillende iOS versies ondertussen (volgens mij wel op 16.x begonnen, maar tot aan 16.5 blijft het aanhouden) en Google Maps is ook altijd geüpdatet. Komt voor op zowel een Skoda Octavia (2018) fabrieksaf en een carlinkit android auto unit in een oude BMW 3 serie, dus het is onafhankelijk van de auto.
Heb ik ook wel eens. Even maps openen op de iPhone en dan is het bij mij opgelost.

• sigmundfreund
chou3 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:16:
[...]

Heb ik ook wel eens. Even maps openen op de iPhone en dan is het bij mij opgelost.
Mijn probleem is dat dit vrijwel elke rit voorkomt en ik zou het dus graag oplossen. Voor nu heb ik de app even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, kan geen kwaad om te testen.

[Voor 14% gewijzigd door sigmundfreund op 31-05-2023 22:30]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee