SirLenncelot schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:02:
[...]
Dat openen via de URL werkt, maar was vooral iets dat nodig was door een bug uit een iOS versie van het verleden. Ik werk nu toch al jaren met de “wanneer CarPlay verbinding maakt dan open app en open app”. Paar seconden wachten hoeft niet.
[Afbeelding]
Verschil is misschien dat ik wired CarPlay gebruik. In onze andere auto heb ik de automatisering aan BT gekoppeld en dan krijg ik die melding ook weleens. Maar het werkt dan weer wel…
Vandaag een aantal ritjes gemaakt met deze instelling, maar óf Flitsmeister start alleen óf Google maps start alleen óf ze starten allebei. Niet echt een pijl op trekken dus. Heb nu Google maps maar uit die automatisering gehaald, want vindt het belangrijker dat FM wel start.
Vindt CarPlay vooralsnog wel een achteruitgang tov Android Auto…. Zijn wel meer dingetjes die imo onlogisch weken. Met dat knopje linksonder ga je eerst naar het apps scherm en daarna met hetzelfde knopje naar het scherm met de verschillende vakken. Ik zit aldoor te zoeken. En Google maps kan ik tijdens het rijden niet even met 2 vingers uitzoomen om te kijken waar de route precies langs gaat. Dat kan alleen met knoppen op het scherm, waardoor je nauwelijks nog op de weg kunt letten.
En dan die 4 icoontjes die dan per categorie een app tonen. Kan daar nog niet echt aan wennen. Maar dat zal ik wel moeten
[
Voor 7% gewijzigd door
Palomar op 30-12-2025 16:33
]