Telefoon en dongle al een keer spanningsloos gemaakt?
Bij mij werkt het ook prima.
Bij mij werkt het ook prima.
[ Voor 34% gewijzigd door silent785 op 18-01-2025 12:42 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Gebruik je CarPlay bedraad of wireless. Bedraad merk ik weinig tot geen vertraging. Draadloos (via carlinkit) wel merkbare vertraging.Spike_wolf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:43:
Hebben meer mensen dat het een seconde of 4 duurt voor carplay een muzieknummer hoorbaar skipt, via Apple Music?
Als ik op mijn stuur, op het scherm, of zelfs op mijn telefoon op 'volgend nummer' druk veranderd het album art op het scherm, en de titel/artiest van het nummer direct naar het volgende nummer, maar het duurt dan een seconde of 4 voor het huidige nummer daadwerkelijk stopt met spelen en het volgende nummer begint.
Als je zonder te kijken skipt geeft dit nogal het idee dat ik niet goed op de knop gedrukt heb, etc.
Als ik de carplay verbinding verbreek en gewoon op mijn telefoon diezelfde muzieklijst verder speel skipt hij wel direct zonder vertraging naar het volgende nummer.
Met carlinkit kan je de vertraging nog een beetje aanpassen, maar het blijft aanwezig (~1s).meesje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:15:
[...]
Gebruik je CarPlay bedraad of wireless. Bedraad merk ik weinig tot geen vertraging. Draadloos (via carlinkit) wel merkbare vertraging.
Hoe? Waar?Mawlana schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:03:
[...]
Met carlinkit kan je de vertraging nog een beetje aanpassen, maar het blijft aanwezig (~1s).
Bij BMW en Carplay wordt via BT eerst de verbinding opgebouwd en daarna via de hoge 5 GHz Wifi band audio gestreamd.Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]
Ah, dank.
De tweede telefoon hoeft ook niet via Carplay, maar wel via BT voor enkel bellen.
Zal t.z.t. wel eens gaan spelen maar ik vermoed dat het óf 2telefoons via BT wordt en geen Carplay.
Hmm. Ik zal straks eens zien wat mij doet als ik bibliotheek muziek afspeel, dat zou grotendeels fysiek op de telefoon moeten staan. Dan kan er geen sprake zijn van en buffer.[quote][b][message=81358246,noline]meesje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:15[/message]:[/b] [...] Gebruik je CarPlay bedraad of wireless. Bedraad merk ik weinig tot geen vertraging. Draadloos (via carlinkit) wel merkbare vertraging. [/quote] Ik gebruik Carplay wireless naar een after market android radio. Ik zal eens kijken of het verschil maakt als ik hem bedraad gebruik. Maar ik zie niet in waarom die vertraging er wireless wel zou zijn en bedraad niet. Je ziet de album art etc wel verspringen, het is enkel de muziek, maar die vertraging is er dus niet als ik enkel op mijn telefoon muziek speel, op dezelfde plek in de auto. Aan het signaal zal het dus niet liggen. Ideevoor2 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:11:
Bij de eigen stream een playlist heb ik er geen last van. Maar Apple Music zal de stream via 4 of 5 G binnen halen. Zal wel een kwestie van buffering zijn dat ie bij jou skipt
Humankind… be both.
[ Voor 38% gewijzigd door Ideevoor2 op 19-01-2025 12:48 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Viel me een paar weken geleden ook al op. Rond A1/A9.Rivanov schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:06:
Zag gisteravond toen ik terugreed van Schiphol dat Apple Maps daar al geüpdatet is met nieuwe graphics. Belijning op de snelweg en wegen daaromheen. Hier in het zuiden nog niet helaas.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Soms helpt het om de telefoon op het bluetoothscherm te laten staan bij instellingen.. je hoeft niets te doen verder, maar hier connecten de auto’s dan alsnog na 5 seconden. Ik vermoed een achterblijvende auto-connectie, die niet opgelost wordt met een reset/vergeet-verbind helaas..silent785 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:11:
Sinds de laatste iOS 18.2 verbind de telefoon niet meer automatisch met de auto en start CarPlay niet meer automatisch op. Iemand anders daar ook last van?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
[ Voor 67% gewijzigd door Rivanov op 19-01-2025 18:43 ]
Hier ook, zowel onder IOS 17 als 18. Hopelijk wordt dit snel opgelost.. de vorige bug met hangende playlists/nummers duurde ook eeuwen. Pas toen mensen gingen opzeggen (op forum bij Spotify te lezen) , werd het opeens gefixt.Stimulate14 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:17:
Bij mij laden sommige covers in Spotify niet, op beide iPhones.
Wat een problemen in het leven.
Dat is niet voldoende bij mij, wat ik ook moet doen is verbinden met het WiFi netwerk van de wagen zelf. Dan start CarPlay wel.Michael Knight schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:40:
[...]
Soms helpt het om de telefoon op het bluetoothscherm te laten staan bij instellingen.. je hoeft niets te doen verder, maar hier connecten de auto’s dan alsnog na 5 seconden. Ik vermoed een achterblijvende auto-connectie, die niet opgelost wordt met een reset/vergeet-verbind helaas..
Oh, dat is bij mij heel zeldzaam (1x per maand denk ik.. ik heb 6 carplaysessies per dag ofzo). Daar weet ik helaas geen ‘fix’ voor..silent785 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:53:
[...]
Dat is niet voldoende bij mij, wat ik ook moet doen is verbinden met het WiFi netwerk van de wagen zelf. Dan start CarPlay wel.
Volgens deze post op Reddit moet je netwerk settings resetten:Michael Knight schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:24:
[...]
Oh, dat is bij mij heel zeldzaam (1x per maand denk ik.. ik heb 6 carplaysessies per dag ofzo). Daar weet ik helaas geen ‘fix’ voor..
Was bij IOS16 en 17 ook al eens het geval. Blijft vreemd dat dat dan niet structureel gefixt wordt..silent785 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:25:
[...]
Volgens deze post op Reddit moet je netwerk settings resetten:
https://www.reddit.com/r/...rplay_resolved_via_apple/
Heb dat gedaan, zal eens zien of dat iets verandert (rij niet veel met de wagen).
[ Voor 7% gewijzigd door dries_w op 31-01-2025 15:50 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hee wat geinig, in het buitenland is dit (soms) al een tijdje natuurlijk maar ik heb het in Nederland nog niet gezien in mijn regio (Rotterdam tot aan de Betuwe)Rivanov schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:42:
3D view heeft ook veel meer hoogteverschil bij de nieuwe kaarten.
[Streamable: Screen Recording 2025-01-19 at 18.41.24]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Er is eenmaal niet zoveel hoogte verschil in het platte Nederland…Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Hee wat geinig, in het buitenland is dit (soms) al een tijdje natuurlijk maar ik heb het in Nederland nog niet gezien in mijn regio (Rotterdam tot aan de Betuwe)
Vooral in de cockpit view vind ik het een stuk duidelijker.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hehe eens, ik doelde eigenlijk op die neue AnsichtTheKerremenke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:30:
[...]
Er is eenmaal niet zoveel hoogte verschil in het platte Nederland…
Zag het ook pas in de filmpje nadat je bovenstaande had gepost.Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:38:
[...]
Hehe eens, ik doelde eigenlijk op die neue Ansicht
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, het werkt niet:breinonline schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:12:
Ik ben aan het kijken voor een Carlinkit voor mijn Corolla uit 2019. Ik heb ook een Chinese Android headunit liggen. Die heeft een groter scherm met een hogere resolutie, maar de weergave is hetzelfde. Alleen de iconen zijn iets groter. Bij mijn oude auto had ik een Carlinkit 2 aan een Android unit hangen. Daar kon je zelf de resolutie op kiezen en dus alles wat kleiner afbeelden.
Als ik kijk naar de documentatie dan moet je ook met een Carlinkit 4 of 5 dat kunnen instellen. Maar kan een Carlinkbezitter hier misschien bevestigen dat het werkt, ook bij een lagere resolutie OEM scherm?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Kabel gecheckt?Geurt-kun schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:33:
Wie herkent het volgende probleem?
's Morgens plug ik mijn iPhone 15 Pro in op de CarPlay van mijn werkauto Opel Vivaro. FM gaat aan en ik rijd zonder enig probleem naar mijn werk.
Om ongeveer 17:00 uur wil ik naar huis, plug weer in en CarPlay wil niet aan. Soms even een halve seconde om daarna gelijk weer te verbreken. Zelden dat ik na een paar maal opnieuw inpluggen wél een verbinding krijg die in stand blijft.
Tot gisteren dacht ik dat de situatie in de ochtend en in de middag identiek zou zijn, maar er was een klein verschil. Om 06:00 uur gaat mijn Focus naar werk en om 17:00 uur weer terug naar persoonlijk. Ik heb de tijd gisteravond aangepast naar 18:30, maar helaas heeft het niet geholpen.
Waar kan ik nog zoeken om dit op te lossen?
Het kabeltje is de hele dag hetzelfde. Daar zal het toch niet al liggen? Of het moet een kabeltje zijn met een middaghumeur?
Dat uitsluiten heb ik uiteraard al lang gedaan.Michael Knight schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:50:
Een knikje in de kabel kan soms voor hele gekke fouten zorgen. Uitsluiten geeft zekerheid
Dat je dat al uitgesloten had, was niet terug te lezen.Geurt-kun schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:39:
[...]
Dat uitsluiten heb ik uiteraard al lang gedaan.
Maar, maandenlang in de ochtend wel werken en in de middag niet zal aan het kabeltje liggen?
Ik heb dit eens geprobeerd omdat ik wel eens de melding krijg “open waze on your phone to show location”. Aangezien je dan al rijdt, bloedirritant. Maar ik heb nu al een paar keer deze boodschap gehad:dries_w schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:55:
Voor wie het nog niet weet:
https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/
iOS only
Draai je toevallig de bèta? Hier draaide de beta ook de shortcuts om zeil.breinonline schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:40:
[...]
Ik heb dit eens geprobeerd omdat ik wel eens de melding krijg “open waze on your phone to show location”. Aangezien je dan al rijdt, bloedirritant. Maar ik heb nu al een paar keer deze boodschap gehad:
[Afbeelding]
Doe ik iets fout? En kan ik de waze melding op een andere manier voorkomen?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nee, iPhone 13 pro met iOS 18.3.1.TheKerremenke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:59:
[...]
Draai je toevallig de bèta? Hier draaide de beta ook de shortcuts om zeil.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als ik mijn Honda start, zoekt hij bluetooth contact met mijn iPhone (in mijn zak) en met deze verbinding wordt de carplay sessie opgezet en start Apple Maps en FM. Ik ben dan nog niet aan het rijdenbreinonline schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:40:
[...]
Ik heb dit eens geprobeerd omdat ik wel eens de melding krijg “open waze on your phone to show location”. Aangezien je dan al rijdt, bloedirritant. Maar ik heb nu al een paar keer deze boodschap gehad:
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar we hebben het hier over een zeer lange tijd, al van ver voor de winter. Mijn auto staat vaak buiten op een beschutte plaats, waar geen zon komt, als die er al was deze winter.Michael Knight schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:16:
[...]
Dat je dat al uitgesloten had, was niet terug te lezen.
Als een auto s middags uren in de zon heeft gestaan, start hij ook makkelijker ivm een accu op bedrijfstemperatuur. In die zin kan een tijdstip verschil maken in werking..
Dat geldt voor veel spullen. Een kabel is een flexibel iets, wat in de ochtend (stugger door koude) wellicht net meer contact zou kunnen maken dan in de middag. Onwaarschijnlijk, maar zeker mogelijk
Ik krijg ook zo een melding bij het automatisch opstarten van FM. Alles werkt wel.breinonline schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:40:
[...]
[Afbeelding]
Vanochtend was ik eigenwijs en heb ik het nogmaals via CarPlay geprobeerd. Het werkt nu wel!Jeroen O schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:00:
Ja ik herken het wel. 1x geprobeerd op te starten via Carplay. Toen kreeg ik ook een melding dat ik de app op mijn telefoon moest openen.
Toen was ik er al weer klaar mee, dus verder heb ik het niet meer geprobeerd.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 04-05-2025 16:03 ]
Is dit een view gebruikmakend van Apple maps?Donstil schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:02:
[Afbeelding]
Is dit nou nieuw voor Nederland? Ik rij hier (Ring Amsterdam, A10 > A2) regelmatig maar krijg het nu voor het eerst in de 3D weergave zoals die in het buitenland al langer gebruikelijk is.
Dit is navigeren via Apple Maps idd, via de second screen API welke o.a BMW en Polestar gebruiken.
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 15-05-2025 19:20 ]
2005VonFoX schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:51:
Vorige week zelf mijn Giulietta uit 2010 (!) dmv Android unit voorzien van Carplay. Best netjes geworden
[Afbeelding]
Zit er nog in, mogelijk is dit bij je aan de hand? https://discussions.apple.com/thread/255774565Bulligan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:26:
Ligt het aan mij of is iMessage uit CarPlay gesloopt?
Dit heb ik idd ingeschakeld. Thx. Zal eens kijken of het helpt als ik het weer uit zet.breinonline schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:52:
[...]
Zit er nog in, mogelijk is dit bij je aan de hand? https://discussions.apple.com/thread/255774565
Nice! Welke navi is dit? Google Maps? enneh...wat is die batterij overlay?Donstil schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:02:
[Afbeelding]
Is dit nou nieuw voor Nederland? Ik rij hier (Ring Amsterdam, A10 > A2) regelmatig maar krijg het nu voor het eerst in de 3D weergave zoals die in het buitenland al langer gebruikelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2025 23:25 ]
Nee dit is Apple Maps op het tweede scherm, de batterij overlay etc is van de auto zelf. Althans het is geen overlay de kaart is altijd in het formaat wat je nu ziet, de rest is van de auto en heeft een vaste plaats.TheVMaster schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:24:
[...]
Nice! Welke navi is dit? Google Maps? enneh...wat is die batterij overlay?
Je weet dat je screenshots van CarPlay display kunt maken he...
Hehe jawel maar vond dit een beter beeld gevenJe weet dat je screenshots van CarPlay display kunt maken he...
Oohw, vandaar. Maar de kaart zit dan achter die batterij overlay etc, nice.Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:11:
[...]
Nee dit is Apple Maps op het tweede scherm, de batterij overlay etc is van de auto zelf. Althans het is geen overlay de kaart is altijd in het formaat wat je nu ziet, de rest is van de auto en heeft een vaste plaats.
Ja, snap ik, anders zou je die batterij overlay ook neit zien natuurlijk.[...]
Hehe jawel maar vond dit een beter beeld geven
Ja klopt idd, bij rijden zonder navigeren via Apple Maps is dat de kaart van Google Maps (want de auto draait helaas op Android Automotive), navigeer je via Apple Maps dan past dat zichzelf aan en wordt de second CarPlay second screen API aangesprokenTheVMaster schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:29:
[...]
Oohw, vandaar. Maar de kaart zit dan achter die batterij overlay etc, nice.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-05-2025 15:49 ]
Humankind… be both.
Is al wat langer zo… ik dacht dat @Rivanov dat al een hele tijd terug eens meldde en dat het bij Abcoude weer normaal plat werd.Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:47:
Nu dus inclusief de 3D weergave zoals deze in het buitenland al langer gangbaar was.
Klopt. Constateerde ik afgelopen januari.CreativeS schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:08:
[...]
Is al wat langer zo… ik dacht dat @Rivanov dat al een hele tijd terug eens meldde en dat het bij Abcoude weer normaal plat werd.
Ah toch, hierboven staat ook januari dus lijkt idd allemaal wel recent te zijn.Spike_wolf schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:55:
Ze zijn recent met die uitgebreidere 3D weergave met zichtbare rijbanen enzo begonnen in Nederland. Grote steden eerst natuurlijk voor het verder doorgevoerd wordt, maar het is wel tof om te zien.
Ik ben er nog niet achter of de lijn die op de rijbanen staat de voorkeursrijbaan is of dat hij die lijn random ergens neerlegt.
In jouw voorbeeld is de baan duidelijk inderdaad, ik doelde meer op deze situatie:Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:47:
[...]
Ja klopt idd, bij rijden zonder navigeren via Apple Maps is dat de kaart van Google Maps (want de auto draait helaas op Android Automotive), navigeer je via Apple Maps dan past dat zichzelf aan en wordt de second CarPlay second screen API aangesproken
Nu dus inclusief de 3D weergave zoals deze in het buitenland al langer gangbaar was.
Humankind… be both.
Ooh zo, dat is mij nooit zo opgevallen eigenlijk, ga ik eens op lettenSpike_wolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:40:
[...]
In jouw voorbeeld is de baan duidelijk inderdaad, ik doelde meer op deze situatie:
[Afbeelding]
In dit geval zit hij op een rijbaan. Maar de vraag is of dat random is, of dat daar nog een overweging achterzit.
In dit screenshot zit hij toevallig in het midden, maar ik heb dit ook wel op andere banen gezien, maar nooit goed genoeg opgelet of er een reden/patroon voor is.
Nice, hoop dat Audi deze API ook snel integreertDonstil schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:02:
[Afbeelding]
Ja, dat is hetzelfde, maar net een ongelukkig screenshot denk ik omdat die tunnel er wat raar uitzietDonstil schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:45:
[...]
Ooh zo, dat is mij nooit zo opgevallen eigenlijk, ga ik eens op letten![]()
Deze view ken ik ook niet echt overigens, is dat ook de 3D weergave die ik poste? Want het oogt ook weer niet echt als de normale birds eye view.
Humankind… be both.
Be nice, You Assholes :)
Blijkbaar een bug in test flight versielHybridl schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:53:
Meer mensen opeens problemen met meldingen van Flitsmeister? Ik krijg geen pop up meer als er en flitsers is of iets anders.
Ik heb gewoon Pro en als ik op mijn telefoon kijk zie ik wel dat Flitsmeister een melding geeft. Maar er komt niks op het scherm op carplay
Allernieuwste altijd. En de problemen deden zich voor in alle iOS versies.RicoK schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:00:
@olafmol wat ik in je verhaal niet lees, is op welke iOS versie de 16 Pro zit. Als ik het goed heb, waren er veel problemen met iOS 18.4 die verholpen werden met 18.4.1. Met het huidige 18.5 zouden echt alle problemen wel moeten zijn opgelost.
Hier idem…dbz1985 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:19:
Sinds 1 week leest whatsapp mijn ontvangen berichten niet meer voor met carplay…verzenden doet ie wel voorlezen. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Heb gister whatsapp nog geupdate aangezien sinds de update van vorige week het niet meer werkt
Enkel de vaste flitspalen, mits ik een route rij. Anders niet. Maar zo is het altijd al geweest, volgens mij..WhiteHwk schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:21:
Laat Apple kaarten bij jullie ook flitsers zien? Bij mij niet en ook niet in Carplay
[ Voor 17% gewijzigd door TheKerremenke op 12-06-2025 14:42 ]
Bij mij laat CarPlay ook de vaste flitsers zien en inderdaad alleen als je een route gepland hebt. En er wordt alleen melding gemaakt als je sneller rijdt dan toegestaan.WhiteHwk schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:21:
Laat Apple kaarten bij jullie ook flitsers zien? Bij mij niet en ook niet in Carplay
Ik heb al een week hetzelfde probleem Iphone 15 pro.dbz1985 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:19:
Sinds 1 week leest whatsapp mijn ontvangen berichten niet meer voor met carplay…verzenden doet ie wel voorlezen. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Heb gister whatsapp nog geupdate aangezien sinds de update van vorige week het niet meer werkt
Hm dan begrijp ik het niet. Ik heb met Apple kaarten genavigeerd naar vrienden en de flitspalen onderweg liet hij niet zien. En de flitspaal bij mijn stad ook niet tijdens navigeren. Ik hoorde ook geen geluidmeesje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:56:
[...]
Bij mij laat CarPlay ook de vaste flitsers zien en inderdaad alleen als je een route gepland hebt. En er wordt alleen melding gemaakt als je sneller rijdt dan toegestaan.
Zelfde probleem hier ...ErwinJ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:40:
[...]
Ik heb al een week hetzelfde probleem Iphone 15 pro.
Erg vervelend maar ik kan over deze klacht niets vinden.
Meerdere gebruikers hebben hier last van, ook gesproken melding trajectcontrole is verdwenen, krijg nu een geluid signaal, wel één pop-up bericht bij naderen trajectcontrole.Ferra schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:01:
Ik heb sinds vorige week dat Waze niet lekker meer werkt. Bij de 1e keer openen en het klikken op een bestemming, blijft hij hangen. Vervolgens sluit hij de app. Als ik Waze dan opnieuw open, werkt het wel allemaal. Heb dit op m’n iphone 13 mini als op de 15 pro. Herkenbaar probleem?
Probleem opgelost. Carlinkit mini 5 draadloze CarPlay dongle bij Ali gekocht, ingeprikt, geconnect, et voila, alles werkt als een tierelier.olafmol schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:37:
Ik heb een "interessante" (?) Carplay uitdaging, waar ik wel wat meedenken bij kan gebruiken. In onze Nissan Qashqai uit 2018 gebruiken wel al lang naar tevredenheid Apple Carplay, om spotify mee af te spelen en handsfree mee te bellen. Dat gaat bedraad via een USB-A aansluiting (wireless heeft de qashqai niet).
Nu is sinds mijn vrouw een nieuwe iPhone 16 Pro heeft, het bellen via Carplay een hel. De eerste 5 minuten gaat het prima, maar na de eerste paar minuten begint het geluid de hele tijd uit te vallen. Dit is zowel bij de ontvangende, als de bellende partij. Het klinkt mij echt als een soort "buffer underrun" in de oren, waarbij de audio-stream niet snel genoeg audio pakketjes krijgt.
We hebben al andere kabels geprobeerd, allerlei iOS instellingen nagelopen, de carplay koppeling op de iphone verwijderd en weer opnieuw aangemaakt, het Nissan Connect systeem een harde reset gegeven etc. Niets helpt.
Het gekke is dat bellen via het ingebouwde Nissan handsfree bluetooth systeem wel gewoon goed werkt en blijft werken. Nog gekker is dat er ook een verband met rijsnelheid lijkt te zijn, als de auto stilstaat of langzaam rijdt lijkt er minder storing te zijn dan als er snel gereden wordt, maar niet altijd. Dit laatste deed me denken dat misschien de navigatie (google maps) roet in het eten gooit, maar dat was in het verleden bij de oude iPhone nooit het geval.
Anyway, mijn OCD kickt hiervan wel in high gear. Wat zou dit kunnen zijn? Wat zou ik nog kunnen proberen? Sommige mensen suggereren dat het gebruiken van een wireless carplay dongle het probleem kan verhelpen, maar dat lijkt me zo raar, want die plugt ook gewoon in op dezelfde USB-A aansluiting waar nu een USB-A naar USB-C kabel is die de naar de telefoon verbindt.
Alle hints/tips zijn welkom
Bij mij is het dus de firmware geweest.3DDude schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:13:
Ik heb nu bluetooth maar aangeslingerd. kon ik in ieder geval handsfree bellen.
[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 15-07-2025 21:05 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq