Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik heb juist onlangs een carlinkit gekocht om af te komen van de kabel, vooral bij de wat kortere ritten. Een andere reden dat ik wireless wil is dat ik sindskort een iPhone heb met usb-c, en m'n vrouw nog een iPhone met lightning.

Dit werkt vooralsnog goed. Automatisch verbinden heb ik uitgezet, dus ik moet nu wel handmatig verbinding maken met autokit_xx, maar dat vind ik prima. Zou nog leuker zijn geweest als ik dat via een shortcut kon doen, maar helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Mawlana op 27-12-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:39:
Hier weer helemaal terug naar vaste kabel! Nog nooit zo goed gewerkt!
Ik heb zelf een Mr12volt unit (via de glasvezelkabel/MOST) in mijn dashboard gemonteerd. Wifi, BT, bedraad... maar ik kan mijn iPhone gewoon in mijn broekzak houden. Heerlijk.
SirMemeAlot schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:40:
Same here. Heb z'n MMI box ingebouwd, maar mijn Iphone wordt zo warm als ik het via bluetooth doe dat de telefoon gewoon stopt met laden. Ook dan merk ik dat de telefoon op een gegeven moment traag begint te worden en kan haperen. Via de kabel laadt de telefoon gewoon op en werkt carplay weer top!
Blij dat ik op lange ritten de telefoon gewoon in de armsteun kan doen, verbinding blijft goed, wordt niet warm en laadt keurig op via een 15cm Belkin braided kabeltje. Carplay in een auto van 20 jaar oud :)

Overigens gebruik ik zelf gewoon Apple Maps. Als het mij in Italië helemaal kan voorzien van goede routes, dan hoef ik niet zo nodig een third party app en in NL gebruik ik navi sowieso al bijna nooit. Ik heb als directiechauffeur veel moeten leren met een stratenboek en wachttijd in steden als Brussel gebruikte ik voor verkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Het gaat mij niet om terug te gaan naar bekabeld. Ik heb de wireless dongle voor een reden, vooral omdat 90% van mijn riten onder de 30 minuten blijven. Ik zoek dus een draadloze oplossing. Weet ook niet zeker dat het aan de dongle ligt of aan iOS18.x. Maar aangezien ik de carlinkit 5.0 of de ottocast u2air pro voor weinig kan krijgen, vroeg ik mij af wat de ervaringen met deze dongles zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
CreativeS schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb zelf een Mr12volt unit (via de glasvezelkabel/MOST) in mijn dashboard gemonteerd. Wifi, BT, bedraad... maar ik kan mijn iPhone gewoon in mijn broekzak houden. Heerlijk.

[...]

Blij dat ik op lange ritten de telefoon gewoon in de armsteun kan doen, verbinding blijft goed, wordt niet warm en laadt keurig op via een 15cm Belkin braided kabeltje. Carplay in een auto van 20 jaar oud :)

Overigens gebruik ik zelf gewoon Apple Maps. Als het mij in Italië helemaal kan voorzien van goede routes, dan hoef ik niet zo nodig een third party app en in NL gebruik ik navi sowieso al bijna nooit. Ik heb als directiechauffeur veel moeten leren met een stratenboek en wachttijd in steden als Brussel gebruikte ik voor verkenning.
Goede om nog eens te testen met Apple maps, maar vind het ook wel fijn dat mn telefoon oplaadt. Rij sowieso gemiddeld 50km per maand dus zo heel vaak kan ik het ook niet heel uitgebreid testen, op korte ritten heeft mijn tijd telefoon niet eens tijd genoeg om op te warmen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
thunder8 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:05:
Het gaat mij niet om terug te gaan naar bekabeld. Ik heb de wireless dongle voor een reden, vooral omdat 90% van mijn riten onder de 30 minuten blijven. Ik zoek dus een draadloze oplossing. Weet ook niet zeker dat het aan de dongle ligt of aan iOS18.x. Maar aangezien ik de carlinkit 5.0 of de ottocast u2air pro voor weinig kan krijgen, vroeg ik mij af wat de ervaringen met deze dongles zijn.
Zelf heb ik positieve ervaringen met Carlinkit 5.0 (2air). De iPhone wordt ook niet extra warm. Echter niet iedereen heeft die zelfde ervaringen. Om de een of andere reden wisselt dit enorm (van merk auto). De laatste tijd ervaar ik wel dat als ik na een rit vrij snel weer in de auto stap de connectie met CarPlay minder goed is. Apple Maps werkt wel, maar Apple Music hangt dan. Even Bluetooth uitzetten en weer aan, dan werkt het weer. Waar dit aan ligt, weet ik niet: update van carlinkit, nieuwe iPhone of iOS update. Wellicht is het over een tijdje weer opgelost. Ik luister veel naar de radio dus issue is voor mij niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:35
SirMemeAlot schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:40:Same here. Heb z'n MMI box ingebouwd, maar mijn Iphone wordt zo warm als ik het via bluetooth doe dat de telefoon gewoon stopt met laden. Ook dan merk ik dat de telefoon op een gegeven moment traag begint te worden en kan haperen. Via de kabel laadt de telefoon gewoon op en werkt carplay weer top!
Hmm, ik heb ook een MMI, een Andream MMI Wireless CarPlay adapter, in mijn F30 ingebouwd, maar ik herken niet wat jij aangeeft. Niet dat mijn MMI foutloos is, want ik moet deze zo nu en dan even herstarten, omdat de verbinding niet kan worden gelegd, maar omdat dit proces nog geen 10 seconden duurt, ben ik er nog altijd erg gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:15:
[...]

Zelf heb ik positieve ervaringen met Carlinkit 5.0 (2air). De iPhone wordt ook niet extra warm. Echter niet iedereen heeft die zelfde ervaringen. Om de een of andere reden wisselt dit enorm (van merk auto). De laatste tijd ervaar ik wel dat als ik na een rit vrij snel weer in de auto stap de connectie met CarPlay minder goed is. Apple Maps werkt wel, maar Apple Music hangt dan. Even Bluetooth uitzetten en weer aan, dan werkt het weer. Waar dit aan ligt, weet ik niet: update van carlinkit, nieuwe iPhone of iOS update. Wellicht is het over een tijdje weer opgelost. Ik luister veel naar de radio dus issue is voor mij niet groot.
Tot voor kort werkte het bij mij met de carlinkit 2.0 ook prima in mijn AMG. Maar sinds kort veel haperingen qua muziek en navigatie, terwijl ik volle bak 5G ontvangst heb. De 2.0 heeft geen updates en heb de iPhone ook al een keer herstart. Enige wat ik nog kan proberen is de prive wifi-address op deze wifi uitschakelen, las dat dat mogelijk een oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik ben na langere tijd gebruik gemaakt te hebben van Carlinkit (weet niet welke versie) weer overgestapt op een ouderwets kabeltje.

Het was te vaak een hit-miss bij de Carlinkit. Ene keer werkte het allemaal vlekkeloos, andere keer moest ik hem loskoppelen en weer opnieuw aansluiten voordat het werkte.
Dan kan ik net zo goed gewoon gelijk mijn telefoon aankoppelen, werk altijd!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 18:06
Mijn ervaring met 5.0
lHybridl schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:00:
[...]

Update voor dit na meer dan half jaar.
Zeer tevreden mee. Nooit connectie verloren onderweg en gebruik het elke dag.
Heel soms moet ik even twee keer connecten als ik iets teveel achter elkaar in de auto stap en auto start.
Maar dat is heel soms.
Verder heb ik het kastje weggewerkt en zie ik het nooit
Instappen en het connect binnen twintig seconden
Performance is ook goed. Heel soepel. Eigenlijk geen verschil met native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
RicoK schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:55:
[...]

Hmm, ik heb ook een MMI, een Andream MMI Wireless CarPlay adapter, in mijn F30 ingebouwd, maar ik herken niet wat jij aangeeft. Niet dat mijn MMI foutloos is, want ik moet deze zo nu en dan even herstarten, omdat de verbinding niet kan worden gelegd, maar omdat dit proces nog geen 10 seconden duurt, ben ik er nog altijd erg gelukkig mee.
Dat heb ik dan weer niet, maar ik heb dat nu 2x gehad en toevallig in 1 weekend richting gent en ik kom vanuit Noorden dus dat was echt ritje van 3,5/4 uren. Maar ben er verder ook heel tevreden mee hoor, draadloos op ritten tot half uur gingen altijd prima. Weet dus ook niet of het komt door de laatste update van Google Maps bijv. en het helemaal niks met de MMI te maken heeft.

Als je goedkoop Apple Carplay wil gebruiken zou ik dit zeker aanraden :). Geen idee wat het OEM inbouwen kost van ID6 a 7 in een BMW maar ik denk een bedrag van x5 a 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal weken (wellicht sinds de upgrade naar iOS 18) dat ik vaak geen muziek af kan spelen via CarPlay, ongeacht de app (Spotify, TuneIn, myTuner Radio). De play button doet niks en de enige manier om muziek te starten is om de app en muziek via mijn telefoon te openen. Vervolgens verschijnt dit in Now Playing.

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

BMW en iPhone 16 Pro (18.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

De haperingen die ik had, lijken nu weg te zijn met 18.2.1. Fingers crossed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:46
In mijn vorige auto (Audi TT) gebruikte ik een carlinkit met inderdaad af en toe issues. Nu heb ik een BMW F40 met native wireless CarPlay en hoewel het stabieler werkt dan de carlinkit heb ik ook hiermee af en toe issues. Soms verbind mijn iPhone niet, en soms kan ik op het scherm achter het stuur de afspeellijst niet zien. Wel minder vaak dan met carlinkit voor mijn gevoel, maar ook een native wireless CarPlay heeft dus weleens issues. Kabel blijft het meest stabiel maar zeker niet gebruiksvriendelijk. Enkel op hele lange ritten gebruik ik die of om sneller op te laden dan draadloos laden, en zelfs die gebruik ik vrijwel nooit.

Oftewel laat je daardoor niet van de wijs brengen, die kastjes bieden over het algemeen een prima ervaring met af en toe wat issues, maar dat is nou eenmaal zo

[ Voor 11% gewijzigd door bolleh op 15-01-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:05
Binnenkort wordt mijn nieuwe auto geleverd en kan ik dagelijks gebruik gaan maken van Carplay ipv incidenteel met een leenauto.
Nu zit ik nog even met het volgende waar ik vast niet de eerste mee zal zijn; Ik heb 2 telefoons.
Een privé iPhone en zakelijk android.

Nu wil ik muziek, navi e.d. standaard via de iPhone gaan doen dmv carplay.
Maar ik wil ook aangesloten zijn met mijn zakelijk telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Dus 2 devices aangesloten dmv BT?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 22:41
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:08:
Binnenkort wordt mijn nieuwe auto geleverd en kan ik dagelijks gebruik gaan maken van Carplay ipv incidenteel met een leenauto.
Nu zit ik nog even met het volgende waar ik vast niet de eerste mee zal zijn; Ik heb 2 telefoons.
Een privé iPhone en zakelijk android.

Nu wil ik muziek, navi e.d. standaard via de iPhone gaan doen dmv carplay.
Maar ik wil ook aangesloten zijn met mijn zakelijk telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Dus 2 devices aangesloten dmv BT?
Hangt van de auto af, dit zal je zelf moeten testen. Ik zou dan eerst je zakelijke toestel koppelen met de BT functies van de auto, daarna je carplay toestel aansluiten en beide testen (zonodig met een derde telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
sigmundfreund schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Hangt van de auto af, dit zal je zelf moeten testen. Ik zou dan eerst je zakelijke toestel koppelen met de BT functies van de auto, daarna je carplay toestel aansluiten en beide testen (zonodig met een derde telefoon).
Zal een Skoda Elroq worden.

Ik heb nu toevallig een 2024 Toyota mee met Carplay en als ik het daarmee probeer gooit ie de eerste telefoon er helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:40
Bij mijn Audi kan ik 2 telefoons aan BT koppelen. Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld". Ik zie dan in het display (als ik naar BT ga) dat Carplay wordt gebruikt. Ik verwacht dat dit bij Skoda hetzelfde is. Ik heb nooit geprobeerd om 2 telefoons via Apple Carplay aan te sluiten, ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Theone098 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:08:
Bij mijn Audi kan ik 2 telefoons aan BT koppelen. Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld". Ik zie dan in het display (als ik naar BT ga) dat Carplay wordt gebruikt. Ik verwacht dat dit bij Skoda hetzelfde is. Ik heb nooit geprobeerd om 2 telefoons via Apple Carplay aan te sluiten, ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit niet werkt.
Ah, dank.
De tweede telefoon hoeft ook niet via Carplay, maar wel via BT voor enkel bellen.
Zal t.z.t. wel eens gaan spelen maar ik vermoed dat het óf 2telefoons via BT wordt en geen Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Ah, dank.
De tweede telefoon hoeft ook niet via Carplay, maar wel via BT voor enkel bellen.
Zal t.z.t. wel eens gaan spelen maar ik vermoed dat het óf 2telefoons via BT wordt en geen Carplay.
Same here, dat werkt dus niet. Althans, in mijn situatie (Audi).
Maar als ik Carplay gebruik, wordt BT "uitgeschakeld"
Dus ja, via BT only prima, via Carplay 1 telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Bij BMW kun je meerdere telefoons koppelen, waarvan twee tegelijkertijd en waarvan dan weer één met Carplay/Android auto.

Ik heb aan mijn auto drie telefoons gekoppeld:
1) Eigen privé (met dual-sim)
2) Telefoon vriendin
3) Werktelefoon

De telefoons worden automatisch in deze volgorde verbonden. Stappen we dus bijv. met alle telefoons in, dan is mijn werktelefoon niet gekoppeld.
CarPlay maakt automatisch verbinding op de achtergrond. Nog steeds keuze tussen gewoon radio en navigatie van de auto of bijv. Spotify en Google Maps.

Jaren terug waren er bij VW (dus VAG) ook al twee telefoons te koppelen. Hoe dat destijds zat met CarPlay weet ik dan weer niet, maar twee telefoons tegelijk gekoppeld kon zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 22:41
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Zal een Skoda Elroq worden.

Ik heb nu toevallig een 2024 Toyota mee met Carplay en als ik het daarmee probeer gooit ie de eerste telefoon er helemaal uit.
Pin me er niet op vast maar volgens mij werkt dat in onze Octavia (2017) wel, ik kan het nu niet voor je testen maar het is ook wel een compleet andere generatie auto dus ik weet niet in hoeverre dat representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Net even geprobeerd. Privé telefoon gekoppeld aan Apple Carplay, via Audi MMI geprobeerd om zakelijke telefoon te connecten. Ik krijg dan een scherm die zegt dat Apple Carplay actief is en dat ik de telefoon daarmee kan verbinden. Als ik dat doe, wordt de privé telefoon losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn ervaring in diverse Renault en een Polestar is ook dat er slechts 1 connectie tegelijk mogelijk is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bij mij laden sommige covers in Spotify niet, op beide iPhones.
Wat een problemen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 16:47
Sinds de laatste iOS 18.2 verbind de telefoon niet meer automatisch met de auto en start CarPlay niet meer automatisch op. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 18:06
Hier zelfde issue met een BMW iX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 20:06
Geen probleem met Honda Jazz, zal geen iOS 18.2 probleem zijn denk ik (iPhone 16 pro)

[ Voor 10% gewijzigd door dries_w op 18-01-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Telefoon en dongle al een keer spanningsloos gemaakt?

Bij mij werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
Zo te zien zijn we niet de enige https://www.reddit.com/r/CarPlay/s/zzbNv45m7R

Lesje geleerd, best niet te snel iOS updaten(alhoewel dat vanuit veiligheidsperspectief wel niet goed is). Heb een iPhone 16 pro, mss werkt het wel nog bij andere toestellen

[ Voor 34% gewijzigd door silent785 op 18-01-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:30

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hebben meer mensen dat het een seconde of 4 duurt voor carplay een muzieknummer hoorbaar skipt, via Apple Music?
Als ik op mijn stuur, op het scherm, of zelfs op mijn telefoon op 'volgend nummer' druk veranderd het album art op het scherm, en de titel/artiest van het nummer direct naar het volgende nummer, maar het duurt dan een seconde of 4 voor het huidige nummer daadwerkelijk stopt met spelen en het volgende nummer begint.
Als je zonder te kijken skipt geeft dit nogal het idee dat ik niet goed op de knop gedrukt heb, etc.
Als ik de carplay verbinding verbreek en gewoon op mijn telefoon diezelfde muzieklijst verder speel skipt hij wel direct zonder vertraging naar het volgende nummer.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 17:53
Bij de eigen stream een playlist heb ik er geen last van. Maar Apple Music zal de stream via 4 of 5 G binnen halen. Zal wel een kwestie van buffering zijn dat ie bij jou skipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Spike_wolf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:43:
Hebben meer mensen dat het een seconde of 4 duurt voor carplay een muzieknummer hoorbaar skipt, via Apple Music?
Als ik op mijn stuur, op het scherm, of zelfs op mijn telefoon op 'volgend nummer' druk veranderd het album art op het scherm, en de titel/artiest van het nummer direct naar het volgende nummer, maar het duurt dan een seconde of 4 voor het huidige nummer daadwerkelijk stopt met spelen en het volgende nummer begint.
Als je zonder te kijken skipt geeft dit nogal het idee dat ik niet goed op de knop gedrukt heb, etc.
Als ik de carplay verbinding verbreek en gewoon op mijn telefoon diezelfde muzieklijst verder speel skipt hij wel direct zonder vertraging naar het volgende nummer.
Gebruik je CarPlay bedraad of wireless. Bedraad merk ik weinig tot geen vertraging. Draadloos (via carlinkit) wel merkbare vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
meesje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Gebruik je CarPlay bedraad of wireless. Bedraad merk ik weinig tot geen vertraging. Draadloos (via carlinkit) wel merkbare vertraging.
Met carlinkit kan je de vertraging nog een beetje aanpassen, maar het blijft aanwezig (~1s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mawlana schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:03:
[...]

Met carlinkit kan je de vertraging nog een beetje aanpassen, maar het blijft aanwezig (~1s).
Hoe? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Ah, dank.
Bij BMW en Carplay wordt via BT eerst de verbinding opgebouwd en daarna via de hoge 5 GHz Wifi band audio gestreamd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bedankt! Komende week eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Nee klopt. Lijkt mij heel storend als er lag is. Wat heb je met de quote gedaan? [/quote] is de sequence :)

[ Voor 38% gewijzigd door Ideevoor2 op 19-01-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16
Zag gisteravond toen ik terugreed van Schiphol dat Apple Maps daar al geüpdatet is met nieuwe graphics. Belijning op de snelweg en wegen daaromheen. Hier in het zuiden nog niet helaas.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:06:
Zag gisteravond toen ik terugreed van Schiphol dat Apple Maps daar al geüpdatet is met nieuwe graphics. Belijning op de snelweg en wegen daaromheen. Hier in het zuiden nog niet helaas.
Viel me een paar weken geleden ook al op. Rond A1/A9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het hield op toen ik de A2 opdraaide.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
De overgang zit precies bij Holendrecht. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f-l8ggCfYfQYzw2cs7PhjvNHI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oKEId5oAKoE267Qho0Ui9tXd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHMOjcWS2fpSapnlxiYVguxQ-fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PaF8EUB2F2yA43KDBBPSxa5d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 19-01-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 18:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

silent785 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:11:
Sinds de laatste iOS 18.2 verbind de telefoon niet meer automatisch met de auto en start CarPlay niet meer automatisch op. Iemand anders daar ook last van?
Soms helpt het om de telefoon op het bluetoothscherm te laten staan bij instellingen.. je hoeft niets te doen verder, maar hier connecten de auto’s dan alsnog na 5 seconden. Ik vermoed een achterblijvende auto-connectie, die niet opgelost wordt met een reset/vergeet-verbind helaas..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
3D view heeft ook veel meer hoogteverschil bij de nieuwe kaarten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuH8cQGq7hfTZrFGVV9cScO3F9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RQpMQmtkVCMM4uVuYXVeXhSV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP6GJGyLZxOIR94DQPHTSxxYxsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5uEwmZLtvPJ21HtF0tqU97YS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Rivanov op 19-01-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Stimulate14 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:17:
Bij mij laden sommige covers in Spotify niet, op beide iPhones.
Wat een problemen in het leven.
Hier ook, zowel onder IOS 17 als 18. Hopelijk wordt dit snel opgelost.. de vorige bug met hangende playlists/nummers duurde ook eeuwen. Pas toen mensen gingen opzeggen (op forum bij Spotify te lezen) , werd het opeens gefixt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
Michael Knight schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:40:
[...]

Soms helpt het om de telefoon op het bluetoothscherm te laten staan bij instellingen.. je hoeft niets te doen verder, maar hier connecten de auto’s dan alsnog na 5 seconden. Ik vermoed een achterblijvende auto-connectie, die niet opgelost wordt met een reset/vergeet-verbind helaas..
Dat is niet voldoende bij mij, wat ik ook moet doen is verbinden met het WiFi netwerk van de wagen zelf. Dan start CarPlay wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

silent785 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Dat is niet voldoende bij mij, wat ik ook moet doen is verbinden met het WiFi netwerk van de wagen zelf. Dan start CarPlay wel.
Oh, dat is bij mij heel zeldzaam (1x per maand denk ik.. ik heb 6 carplaysessies per dag ofzo). Daar weet ik helaas geen ‘fix’ voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
Michael Knight schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Oh, dat is bij mij heel zeldzaam (1x per maand denk ik.. ik heb 6 carplaysessies per dag ofzo). Daar weet ik helaas geen ‘fix’ voor..
Volgens deze post op Reddit moet je netwerk settings resetten:
https://www.reddit.com/r/...rplay_resolved_via_apple/

Heb dat gedaan, zal eens zien of dat iets verandert (rij niet veel met de wagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

silent785 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Volgens deze post op Reddit moet je netwerk settings resetten:
https://www.reddit.com/r/...rplay_resolved_via_apple/

Heb dat gedaan, zal eens zien of dat iets verandert (rij niet veel met de wagen).
Was bij IOS16 en 17 ook al eens het geval. Blijft vreemd dat dat dan niet structureel gefixt wordt.. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dries_w
Voor wie het nog niet weet:

https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/

iOS only :o

[ Voor 7% gewijzigd door dries_w op 31-01-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben aan het kijken voor een Carlinkit voor mijn Corolla uit 2019. Ik heb ook een Chinese Android headunit liggen. Die heeft een groter scherm met een hogere resolutie, maar de weergave is hetzelfde. Alleen de iconen zijn iets groter. Bij mijn oude auto had ik een Carlinkit 2 aan een Android unit hangen. Daar kon je zelf de resolutie op kiezen en dus alles wat kleiner afbeelden.

Als ik kijk naar de documentatie dan moet je ook met een Carlinkit 4 of 5 dat kunnen instellen. Maar kan een Carlinkbezitter hier misschien bevestigen dat het werkt, ook bij een lagere resolutie OEM scherm?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die zich herkennen in onderstaande situatie:

Bij gebruik van CarPlay met:Google Maps navigatie i.c.m. Spotify crasht* CarPlay zodra ik Google Maps van stil naar gesproken aanwijzingen zet? Doe ik hetzelfde met Apple Maps, Waze, Flitsmeister of bijvoorbeeld ANWB dan gebeurt dit niet.

*CarPlay verbinding verbreekt en moet opnieuw worden opgestart. Alsof je de auto voor het eerst start.

- iPhone 14 Pro Max
- latest iOS versie (heb inmiddels meerdere updates gedaan over de tijd, maar het probleem houdt aan)
- apps geupdatet
- mogelijkte maken met de versie van het infotainment systeem in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee wat geinig, in het buitenland is dit (soms) al een tijdje natuurlijk maar ik heb het in Nederland nog niet gezien in mijn regio (Rotterdam tot aan de Betuwe)

Vooral in de cockpit view vind ik het een stuk duidelijker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Hee wat geinig, in het buitenland is dit (soms) al een tijdje natuurlijk maar ik heb het in Nederland nog niet gezien in mijn regio (Rotterdam tot aan de Betuwe)

Vooral in de cockpit view vind ik het een stuk duidelijker.
Er is eenmaal niet zoveel hoogte verschil in het platte Nederland… O-)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Er is eenmaal niet zoveel hoogte verschil in het platte Nederland… O-)
Hehe eens, ik doelde eigenlijk op die neue Ansicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Hehe eens, ik doelde eigenlijk op die neue Ansicht :P
Zag het ook pas in de filmpje nadat je bovenstaande had gepost. :X 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
Veel carplay 'carkit gebruikers' ondervinden 'ongemak' door gebruik van verkeerde kabels.
zie https://9to5mac.com/iphone-carplay-usb-c-cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

breinonline schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:12:
Ik ben aan het kijken voor een Carlinkit voor mijn Corolla uit 2019. Ik heb ook een Chinese Android headunit liggen. Die heeft een groter scherm met een hogere resolutie, maar de weergave is hetzelfde. Alleen de iconen zijn iets groter. Bij mijn oude auto had ik een Carlinkit 2 aan een Android unit hangen. Daar kon je zelf de resolutie op kiezen en dus alles wat kleiner afbeelden.

Als ik kijk naar de documentatie dan moet je ook met een Carlinkit 4 of 5 dat kunnen instellen. Maar kan een Carlinkbezitter hier misschien bevestigen dat het werkt, ook bij een lagere resolutie OEM scherm?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, het werkt niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ze9g1tKIavRuYB9sTVJRx1eGEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqbbQKYd95e4pMnxStqhuObQ.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wie herkent het volgende probleem?
's Morgens plug ik mijn iPhone 15 Pro in op de CarPlay van mijn werkauto Opel Vivaro. FM gaat aan en ik rijd zonder enig probleem naar mijn werk.
Om ongeveer 17:00 uur wil ik naar huis, plug weer in en CarPlay wil niet aan. Soms even een halve seconde om daarna gelijk weer te verbreken. Zelden dat ik na een paar maal opnieuw inpluggen wél een verbinding krijg die in stand blijft.
Tot gisteren dacht ik dat de situatie in de ochtend en in de middag identiek zou zijn, maar er was een klein verschil. Om 06:00 uur gaat mijn Focus naar werk en om 17:00 uur weer terug naar persoonlijk. Ik heb de tijd gisteravond aangepast naar 18:30, maar helaas heeft het niet geholpen.
Waar kan ik nog zoeken om dit op te lossen?

2k op west bij Pv Output

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Geurt-kun schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:33:
Wie herkent het volgende probleem?
's Morgens plug ik mijn iPhone 15 Pro in op de CarPlay van mijn werkauto Opel Vivaro. FM gaat aan en ik rijd zonder enig probleem naar mijn werk.
Om ongeveer 17:00 uur wil ik naar huis, plug weer in en CarPlay wil niet aan. Soms even een halve seconde om daarna gelijk weer te verbreken. Zelden dat ik na een paar maal opnieuw inpluggen wél een verbinding krijg die in stand blijft.
Tot gisteren dacht ik dat de situatie in de ochtend en in de middag identiek zou zijn, maar er was een klein verschil. Om 06:00 uur gaat mijn Focus naar werk en om 17:00 uur weer terug naar persoonlijk. Ik heb de tijd gisteravond aangepast naar 18:30, maar helaas heeft het niet geholpen.
Waar kan ik nog zoeken om dit op te lossen?
Kabel gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Het kabeltje is de hele dag hetzelfde. Daar zal het toch niet al liggen? Of het moet een kabeltje zijn met een middaghumeur?

Overigens ligt het niet aan mijn Focus instellingen. Vanmiddag om 13:00 uur werkte het ook al niet goed.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Een knikje in de kabel kan soms voor hele gekke fouten zorgen. Uitsluiten geeft zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Michael Knight schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:50:
Een knikje in de kabel kan soms voor hele gekke fouten zorgen. Uitsluiten geeft zekerheid :)
Dat uitsluiten heb ik uiteraard al lang gedaan.
Maar, maandenlang in de ochtend wel werken en in de middag niet zal aan het kabeltje liggen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Geurt-kun schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Dat uitsluiten heb ik uiteraard al lang gedaan.
Maar, maandenlang in de ochtend wel werken en in de middag niet zal aan het kabeltje liggen?
Dat je dat al uitgesloten had, was niet terug te lezen.

Als een auto s middags uren in de zon heeft gestaan, start hij ook makkelijker ivm een accu op bedrijfstemperatuur. In die zin kan een tijdstip verschil maken in werking..

Dat geldt voor veel spullen. Een kabel is een flexibel iets, wat in de ochtend (stugger door koude) wellicht net meer contact zou kunnen maken dan in de middag. Onwaarschijnlijk, maar zeker mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik heb dit eens geprobeerd omdat ik wel eens de melding krijg “open waze on your phone to show location”. Aangezien je dan al rijdt, bloedirritant. Maar ik heb nu al een paar keer deze boodschap gehad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6A6vz4rnAmSjTTRDPFU_2Cji5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a6KABt32T85ZomRw0AJo09QU.png?f=fotoalbum_large
Doe ik iets fout? En kan ik de waze melding op een andere manier voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
breinonline schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:40:
[...]

Ik heb dit eens geprobeerd omdat ik wel eens de melding krijg “open waze on your phone to show location”. Aangezien je dan al rijdt, bloedirritant. Maar ik heb nu al een paar keer deze boodschap gehad:
[Afbeelding]
Draai je toevallig de bèta? Hier draaide de beta ook de shortcuts om zeil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Spontaan geen meldingen (geluid) meer als ik een bericht ontvang als mijn iPhone aan CarPlay hang. Niets gewijzigd onlangs.

Alles al gecheckt: focus, geluid aan, meldingen, CarPlay gereset. Iemand een idee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

TheKerremenke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Draai je toevallig de bèta? Hier draaide de beta ook de shortcuts om zeil. :+
Nee, iPhone 13 pro met iOS 18.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Sindskort gebruik ik EasyPark. Tot mijn verbazing kwam ik er, na aanmelden achter dat ze geen CarPlay functionaliteit hadden. Vooraf ook niet gecheckt, dus eigen schuld.

Inmiddels is er een update geweest waarin ook CarPlay zit. Ik zie het nu in mijn auto, maar kan er weinig mee. Hij geeft een error en/of zegt dat ik naar de app op mijn telefoon moet gaan.

Mensen die dit herkennen en wellicht een oplossing hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56
Ja ik herken het wel. 1x geprobeerd op te starten via Carplay. Toen kreeg ik ook een melding dat ik de app op mijn telefoon moest openen.

Toen was ik er al weer klaar mee, dus verder heb ik het niet meer geprobeerd.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
[...]

[Afbeelding]
Als ik mijn Honda start, zoekt hij bluetooth contact met mijn iPhone (in mijn zak) en met deze verbinding wordt de carplay sessie opgezet en start Apple Maps en FM. Ik ben dan nog niet aan het rijden :>
De melding die jij krijgt heb ik nog nooit gezien, ik kan je dan ook niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Michael Knight schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Dat je dat al uitgesloten had, was niet terug te lezen.

Als een auto s middags uren in de zon heeft gestaan, start hij ook makkelijker ivm een accu op bedrijfstemperatuur. In die zin kan een tijdstip verschil maken in werking..

Dat geldt voor veel spullen. Een kabel is een flexibel iets, wat in de ochtend (stugger door koude) wellicht net meer contact zou kunnen maken dan in de middag. Onwaarschijnlijk, maar zeker mogelijk :)
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar we hebben het hier over een zeer lange tijd, al van ver voor de winter. Mijn auto staat vaak buiten op een beschutte plaats, waar geen zon komt, als die er al was deze winter.

Ik heb toch meer het idee dat het door de telefoon zelf komt.
Valt er op de een of andere manier te controleren wat CarPlay kills?
NB, het probleem begint vaak toch al zo rond 12:00 uur.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 17:31
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg ook zo een melding bij het automatisch opstarten van FM. Alles werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Jeroen O schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:00:
Ja ik herken het wel. 1x geprobeerd op te starten via Carplay. Toen kreeg ik ook een melding dat ik de app op mijn telefoon moest openen.

Toen was ik er al weer klaar mee, dus verder heb ik het niet meer geprobeerd.
Vanochtend was ik eigenwijs en heb ik het nogmaals via CarPlay geprobeerd. Het werkt nu wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11

Toppe

Oké ✅

Ik heb z’n CarPlay schermpje voor in de UP, dit ding werkt eigelijk perfect maar als je aan het bellen bent is het echt drama. Volume op hardste stand en nog hoor je elkaar niet.

Ik zoek dus eigelijk een alternatief… iemand die zo’n unit heeft en dit expliciet niet heeft?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptw0jjqCdEN8KyH08yPqVZiP98k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ro68psP6HNBQICVajTdujSQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit nou nieuw voor Nederland? Ik rij hier (Ring Amsterdam, A10 > A2) regelmatig maar krijg het nu voor het eerst in de 3D weergave zoals die in het buitenland al langer gebruikelijk is.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 04-05-2025 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
Donstil schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:02:
[Afbeelding]

Is dit nou nieuw voor Nederland? Ik rij hier (Ring Amsterdam, A10 > A2) regelmatig maar krijg het nu voor het eerst in de 3D weergave zoals die in het buitenland al langer gebruikelijk is.
Is dit een view gebruikmakend van Apple maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MR. RHS schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Is dit een view gebruikmakend van Apple maps?
Dit is navigeren via Apple Maps idd, via de second screen API welke o.a BMW en Polestar gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lijkt er nu dan toch eindelijk echt van te komen:

Apple's 'CarPlay Ultra' Experience Now Available

https://www.apple.com/new...begins-rolling-out-today/

Ondanks dat het er allemaal wel mooi uitziet vind ik het dan weer niet zo bij Aston Martin passen, Aston Martin is toch eerder klasse dan "Nieuwe tech layout".

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 15-05-2025 19:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vorige week zelf mijn Giulietta uit 2010 (!) dmv Android unit voorzien van Carplay. Best netjes geworden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaZhg-iZ83ZYYGDBji3wIFAodYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVDQrTNQJsLwquUYSkcCifHe.jpg?f=fotoalbum_large

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Ligt het aan mij of is iMessage uit CarPlay gesloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
VonFoX schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:51:
Vorige week zelf mijn Giulietta uit 2010 (!) dmv Android unit voorzien van Carplay. Best netjes geworden :)

[Afbeelding]
2005 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h46cP7XOR49tsBOv3WdSKXtG6bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJFEbzsRHBodmhGNfmPBCxu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Bulligan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:26:
Ligt het aan mij of is iMessage uit CarPlay gesloopt?
Zit er nog in, mogelijk is dit bij je aan de hand? https://discussions.apple.com/thread/255774565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Dit heb ik idd ingeschakeld. Thx. Zal eens kijken of het helpt als ik het weer uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
[Afbeelding]

Nice! Welke navi is dit? Google Maps? enneh...wat is die batterij overlay?

Je weet dat je screenshots van CarPlay display kunt maken he... :p

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Nice! Welke navi is dit? Google Maps? enneh...wat is die batterij overlay?

Nee dit is Apple Maps op het tweede scherm, de batterij overlay etc is van de auto zelf. Althans het is geen overlay de kaart is altijd in het formaat wat je nu ziet, de rest is van de auto en heeft een vaste plaats.
Hehe jawel maar vond dit een beter beeld geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:11:
[...]

Nee dit is Apple Maps op het tweede scherm, de batterij overlay etc is van de auto zelf. Althans het is geen overlay de kaart is altijd in het formaat wat je nu ziet, de rest is van de auto en heeft een vaste plaats.
Oohw, vandaar. Maar de kaart zit dan achter die batterij overlay etc, nice.
[...]

Hehe jawel maar vond dit een beter beeld geven :)
Ja, snap ik, anders zou je die batterij overlay ook neit zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Oohw, vandaar. Maar de kaart zit dan achter die batterij overlay etc, nice.
Ja klopt idd, bij rijden zonder navigeren via Apple Maps is dat de kaart van Google Maps (want de auto draait helaas op Android Automotive), navigeer je via Apple Maps dan past dat zichzelf aan en wordt de second CarPlay second screen API aangesproken

Nu dus inclusief de 3D weergave zoals deze in het buitenland al langer gangbaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-05-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ze zijn recent met die uitgebreidere 3D weergave met zichtbare rijbanen enzo begonnen in Nederland. Grote steden eerst natuurlijk voor het verder doorgevoerd wordt, maar het is wel tof om te zien.

Ik ben er nog niet achter of de lijn die op de rijbanen staat de voorkeursrijbaan is of dat hij die lijn random ergens neerlegt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:47:
Nu dus inclusief de 3D weergave zoals deze in het buitenland al langer gangbaar was.
Is al wat langer zo… ik dacht dat @Rivanov dat al een hele tijd terug eens meldde en dat het bij Abcoude weer normaal plat werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
CreativeS schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Is al wat langer zo… ik dacht dat @Rivanov dat al een hele tijd terug eens meldde en dat het bij Abcoude weer normaal plat werd.
Klopt. Constateerde ik afgelopen januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:55:
Ze zijn recent met die uitgebreidere 3D weergave met zichtbare rijbanen enzo begonnen in Nederland. Grote steden eerst natuurlijk voor het verder doorgevoerd wordt, maar het is wel tof om te zien.

Ik ben er nog niet achter of de lijn die op de rijbanen staat de voorkeursrijbaan is of dat hij die lijn random ergens neerlegt.
Ah toch, hierboven staat ook januari dus lijkt idd allemaal wel recent te zijn.

Misschien gaat het ook wel gefaseerd, want Ik kom hier (plek van de foto) regelmatig maar zag het toen voor het eerst.

In dit voorbeeld is de lijn op de rijbaan op de juiste plek overigens. Dat kan Apple Maps al (veel) langer dus dat zal wel overgenomen zijn in de 3D weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruitenwisser
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:10
Wie beslist er dat er niet getypt mag worden in CarPlay? Is dat de gsm of de auto? Zelfs al zit er iemand in de passagiersstoel, kan er niet getypt worden. Of is dat weer een regel die de EU ingevoerd heeft met de nieuwe wagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

_AN

Sinds kort ook een auto met Apple CarPlay. Heel fijn. Ik moet wel zeggen dat ik de Apple Music app vrij beperkt vindt. Het is jammer dat er geen pagina is voor de Artiest. Ik zou graag als er een nummer afgespeeld wordt, naar de artiesten pagina kunnen gaan. Maar als ik op de artiest tik, gebeurt er niets. Daarnaast kan je ook geen nummers aan de wachtrij toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Donstil schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:47:
[...]

Ja klopt idd, bij rijden zonder navigeren via Apple Maps is dat de kaart van Google Maps (want de auto draait helaas op Android Automotive), navigeer je via Apple Maps dan past dat zichzelf aan en wordt de second CarPlay second screen API aangesproken

In jouw voorbeeld is de baan duidelijk inderdaad, ik doelde meer op deze situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lfJ4woxqEyqdOR20CuTXwy6gpQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mk7jgS7ACCV6gt63K7JPBAyt.png?f=fotoalbum_large
In dit geval zit hij op een rijbaan. Maar de vraag is of dat random is, of dat daar nog een overweging achterzit.
In dit screenshot zit hij toevallig in het midden, maar ik heb dit ook wel op andere banen gezien, maar nooit goed genoeg opgelet of er een reden/patroon voor is.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:40:
[...]

In jouw voorbeeld is de baan duidelijk inderdaad, ik doelde meer op deze situatie:
[Afbeelding]
In dit geval zit hij op een rijbaan. Maar de vraag is of dat random is, of dat daar nog een overweging achterzit.
In dit screenshot zit hij toevallig in het midden, maar ik heb dit ook wel op andere banen gezien, maar nooit goed genoeg opgelet of er een reden/patroon voor is.
Ooh zo, dat is mij nooit zo opgevallen eigenlijk, ga ik eens op letten :)

Deze view ken ik ook niet echt overigens, is dat ook de 3D weergave die ik poste? Want het oogt ook weer niet echt als de normale birds eye view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:51
[Afbeelding]

Nice, hoop dat Audi deze API ook snel integreert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Volgens mij houd die gewoon het midden van de weg aan. Tenzij je een afrit/oprit neemt, dan gaat die die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Donstil schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:45:
[...]

Ooh zo, dat is mij nooit zo opgevallen eigenlijk, ga ik eens op letten :)

Deze view ken ik ook niet echt overigens, is dat ook de 3D weergave die ik poste? Want het oogt ook weer niet echt als de normale birds eye view.
Ja, dat is hetzelfde, maar net een ongelukkig screenshot denk ik omdat die tunnel er wat raar uitziet :P
Dit zijn er nog twee die hetzelfde laten zien, maar met rijbanen meer naar rechts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TX4qODOa_W1JM6Y639Kj5Nn9D4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sqI6B9JCJuisfKOfjWZY7wMq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Rd4OaovhVOngbySbdT26V0rIJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/isQ3aa1tzsUSVZpzbgiB6qcc.png?f=fotoalbum_large

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste