Ik krijg sinds vrijdag ineens CarPlay met geen mogelijkheid meer aan de praat. iPhone 15 icm BMW 128ti uit 2021. Al meermaals op de telefoon de Bluetooth instellingen weggegooid en op de auto de telefoon instellingen. Ik krijg de telefoon prima via Bluetooth verbonden(idrive) maar als ik dan wil wisselen naar CarPlay als instelling dan geeft hij aan dat het niet is gelukt om verbinding te maken.
iOS 18.6 is niet de boosdoener, die heb ik gister pas geïnstalleerd maar gaf ook geen oplossing helaas. Iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn? Heb de auto al sinds mei vorig jaar en dit nog nooit gehad.
Edit
Nog even geprobeerd met een iPhone 15 pro die niet eerder verbonden was, zelfde resultaat. Die telefoon gaf wel de melding dat de BMW app op de telefoon nodig is, die heb ik wel gewoon op mijn eigen telefoon maar gebruik ik eigenlijk nooit. Nou heb ik de app donderdag wel heel kort even gebruikt om te kijken waar de auto precies stond bij de Efteling, maar op de terug rit werkte CarPlay gewoon nog zonder problemen. Vrijdag deed ie niks meer.
Nog even ingelogd bij BMW zelf maar ik kan geen CarPlay aanschaffen aangezien ik die al heb zegt de website…
Iets zegt me toch dat het probleem bij de auto of app van BMW moet liggen? De app is op 11 juli voor het laatst geüpdatet.
Ook de app nog even verwijderd maar geen succes.
Edit 2
Het werkt weer, BMW gebeld en de oplossing was simpel, de headunit in de auto resetten door door de aan / uit knop van de headunit 30 seconden ingedrukt te houden. Voor het nageslacht.
[
Voor 42% gewijzigd door
bolleh op 04-08-2025 14:29
]