• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:24
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:23:
Herkennen mensen hier dat binnengekomen WhatsApp berichten wel door Siri kunnen worden voorgelezen, maar dan niet als 'gelezen' worden gemarkeerd? Zodat, als je vijf minuten later nog een bericht ontvangt, de eerder binnengekomen berichten nogmaals worden voorgelezen en dan pas het nieuwe bericht?

Hier (iPhone 12-Mini, met Carplay2Air draadloze adapter in een Hyundai Kona 2019) heb ik dat, sinds iOS16. Het is maar een lichte irritatie, maar ben wel benieuwd of alleen ik dat heb.
Ik heb het ook. iPhone 13 mini met iOS 16.1 beta 4.
Bedraad aangesloten op een Atoto S8.
Vermoed dat het in Whatsapp zit aangezien het probleem dus zelfs nog in iOS 16.1 voorkomt.

• RicoK
  • Laatst online: 13:14
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:00:
Ah, die ga ik eens uitproberen. Dank voor de tip!
Was de workaround voor jou ook werkzaam?

• RicoK
Ik dacht dat de standaardinstelling van CarPlay was, dat de 3 icoontjes aan de zijde, van boven naar beneden de laatst gebruikte apps van/voor navigatie, media en communicatie vertoonden. Echter, bij mij staat al weer een poosje onderaan de Instellingen app gepind. Of ik nu bel of whatsapp gebruik, na een herstart van de auto staan daar weer de instellingen.

Volgens mij is dit niet aanpasbaar. Hebben meerderen hier ‘last’ van?

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 22:27
Sinds enkele weken een probleem Carplay. Ik heb een Opel Astra uit 2017.
Tot september had ik een iPhone 11 pro en werkte goed in samen met Carplay.
Op vakantie geweest enzo nooit problemen Carplay.

Sinds mijn iPhone 13 pro verlies ik de verbinding met Carplay echter mijn toestel laad wel op.
Mijn iPhone zit aangesloten met een USB- Lighting kabel.

Afgelopen week reed ik naar de voetbal ging alles goed,maar (uren) later weer naar huis verloor ik de verbinding. Vanmiddag naar mijn moeder op de heen weg geen problemen,maar op de terugweg na 10 minuten geen verbinding meer.

Heb de telefoon een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,maar toch komt het probleem terug. Het lijkt voor mijn gevoel een bug in IOS 16. Kabeltje ook vervangen. Instellingen in de auto nagekeken.Niets helpt. Zijn er meer mensen met problemen?

• RicoK
In navolging van mijn post van 2 dagen geleden heb ik de auto in CarPlay in de instellingen van mijn iPhone verwijderd en weer opnieuw gekoppeld. Vooralsnog lijken daar dan nu weer de icoontjes Navigatie, Media en Communicatie onder elkaar te staan.

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 14:39
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:37:
Wanneer ik CarPlay gebruik en achteruit rij dan gaat het media-volume juist harder ipv zachter. Bij de ingebouwde Renault software heb ik dat niet.

Het probleem speelt al sinds we de auto in ‘20 kregen. Verschillende iOS updates en het resetten van RLink en de CarPlay connectie maken geen verschil. Is met een gecertificeerde kabel van Anker aangesloten.

Zijn er meer mensen die dit issue ervaren?
Nee, ligt waarschijnlijk gewoon aan Renault. Fransen en software... :'(

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
RicoK schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:39:
Ik dacht dat de standaardinstelling van CarPlay was, dat de 3 icoontjes aan de zijde, van boven naar beneden de laatst gebruikte apps van/voor navigatie, media en communicatie vertoonden. Echter, bij mij staat al weer een poosje onderaan de Instellingen app gepind. Of ik nu bel of whatsapp gebruik, na een herstart van de auto staan daar weer de instellingen.

Volgens mij is dit niet aanpasbaar. Hebben meerderen hier ‘last’ van?
Het zijn drie "type" apps die daar getoond worden. WhatsApp en Bellen vallen volgens mij onder dezelfde categorie en wisselen elkaar dus af. Dus mogelijk moet je even een Media, Navigatie en Bellen/Berichten app openen zodat deze daar getoond worden.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• RicoK
@Rivanov I know, het onderste icoon is voor de 'communicatie' welke dus berichten, telefoon en whatsapp kunnen zijn afhankelijk welke je als laatste hebt gebruikt. Echter, bij mij stond een tijdje op de plek van het icoon voor communicatie het icoon voor de instellingen gepind. Deze kon ik rijdende weg wel veranderen in een communicatie-icoon, maar de volgende keer starten van de auto stond daar weer het icoon van de instellingen.

Zoals ik later aangaf, nadat ik mijn auto in CarPlay in de Instellingen van mijn iPhone had verwijderd en weer opnieuw had laten connecten staat daar weer een icoon voor communicatie. Problem solved, maar hoe dit nu kon is mij een raadsel.

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 21:02
RicoK schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:34:
@Rivanov I know, het onderste icoon is voor de 'communicatie' welke dus berichten, telefoon en whatsapp kunnen zijn afhankelijk welke je als laatste hebt gebruikt. Echter, bij mij stond een tijdje op de plek van het icoon voor communicatie het icoon voor de instellingen gepind. Deze kon ik rijdende weg wel veranderen in een communicatie-icoon, maar de volgende keer starten van de auto stond daar weer het icoon van de instellingen.

Zoals ik later aangaf, nadat ik mijn auto in CarPlay in de Instellingen van mijn iPhone had verwijderd en weer opnieuw had laten connecten staat daar weer een icoon voor communicatie. Problem solved, maar hoe dit nu kon is mij een raadsel.
Ik heb iets gelijkaardigs voor.
Ik gebruik flitsmeister als navi en die verschijnt dan als bovenste icoontje. Maar als ik naar muziek of communicatie ga dan veranderd fm naar maps.
Dan moet ik telkens naar het menu gaan waar alle apps staan om daar weer fm te kiezen…

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:33

Aiii

何これ

Bij mij blijft dat icoon gewoon Waze, tenzij ik Apple Maps of een andere kaarten app start. Wellicht dus een FM issue.

[Voor 12% gewijzigd door Aiii op 21-11-2022 12:35]

• RicoK
Bij mij blijven alle icoontjes ook weer/nog steeds hetzelfde staan.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 14:29
Misschien een domme vraag.
Volgende week wordt deze radio gemonteerd in mijn auto
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-f115d

Deze heeft carplay.

Is het mogelijk om bv waze te gebruiken op het scherm terwijl je muziek luistert over usb of wordt de rest van de functies zoals radio luisteren uitgeschakeld terwijl je carplay gebruikt en kan je enkel muziek beluisteren via de iphone?
Al mijn muziek staat op een usb-stick en op de iphone niets.

Indien dit niet werkt zal ik dan al mijn "auto" muziek moeten overzetten naar de iphone.

• Kruimschaag
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:29
sn0w13 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:54:
Misschien een domme vraag.
Volgende week wordt deze radio gemonteerd in mijn auto
https://www.alpine.be/bel...ucts/head-units/ilx-f115d

Deze heeft carplay.

Is het mogelijk om bv waze te gebruiken op het scherm terwijl je muziek luistert over usb of wordt de rest van de functies zoals radio luisteren uitgeschakeld terwijl je carplay gebruikt en kan je enkel muziek beluisteren via de iphone?
Al mijn muziek staat op een usb-stick en op de iphone niets.

Indien dit niet werkt zal ik dan al mijn "auto" muziek moeten overzetten naar de iphone.
Naar mijn weten moet dit gewoon kunnen. Ikzelf luister regelmatig audio uit andere bronnen dan de iPhone terwijl ik via CarPlay een navigatie app heb draaien.

• sn0w13
Kruimschaag schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:23:
[...]

Naar mijn weten moet dit gewoon kunnen. Ikzelf luister regelmatig audio uit andere bronnen dan de iPhone terwijl ik via CarPlay een navigatie app heb draaien.
Ik bedoelde inderdaad of je uit andere bronnen (bv usb mp3) kon luisteren terwijl je carplay gebruikt.
Dus normaal zou dit lukken, dan ben ik gerust want heb geen zin om mijn muziek op de iphone te zetten.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ook ik heb CarPlay (af-fabriek, Hyundai Kona EV) en maak daar dagelijks gebruik van: navigatie aan en gewoon autoradio (DAB+) voor muziek - en dan wordt de audio zelfs nog gemengd: ik krijg navigatie- en flitsmeister meldingen gewoon door het radio-geluid. Carplay selecteren en zodra navigatie actief is (route ingesteld) kan ik met de audio-knop op het stuur de radio voor geluid kiezen.

Maar, kan mij goed voorstellen dat dit afhankelijk is van de implementatie van de fabrikant - en je met die Alpine head-unit die mogelijkheid NIET hebt. Kwestie van afwachten (of misschien de handleiding lezen, kan zijn dat het er daar in staat).

(ik zie dat die unit wireless carplay heeft - handig, dat heb ik ook. :) Is wel een battery-drain als je die twee uur per dag gebruikt...)

• sn0w13
vanaalten schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:10:
Ook ik heb CarPlay (af-fabriek, Hyundai Kona EV) en maak daar dagelijks gebruik van: navigatie aan en gewoon autoradio (DAB+) voor muziek - en dan wordt de audio zelfs nog gemengd: ik krijg navigatie- en flitsmeister meldingen gewoon door het radio-geluid. Carplay selecteren en zodra navigatie actief is (route ingesteld) kan ik met de audio-knop op het stuur de radio voor geluid kiezen.

Maar, kan mij goed voorstellen dat dit afhankelijk is van de implementatie van de fabrikant - en je met die Alpine head-unit die mogelijkheid NIET hebt. Kwestie van afwachten (of misschien de handleiding lezen, kan zijn dat het er daar in staat).

(ik zie dat die unit wireless carplay heeft - handig, dat heb ik ook. :) Is wel een battery-drain als je die twee uur per dag gebruikt...)
Heb de handleiding gelezen maar vindt er niks van terug.
En batterij is geen probleem want iphone wordt draadloos opgeladen in de wagen.
Het is afwachten :)
Normaal wordt de Alpine op 1/12 gemonteerd.
Ben benieuwd naar het 11' scherm, kom van een oud Kenwood navigatiesysteem.
En normaal wordt de radio ook verbonden met de OBD2 van de wagen om veilig mijn pk's te kontroleren.

• vanaalten
  • Nu online
sn0w13 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:14:
En batterij is geen probleem want iphone wordt draadloos opgeladen in de wagen.
...dat kan ik ook, maar simultaan opladen en wireless carplay gebruiken zorgt bij mij wel eens voor oververhitting.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 13:00
Is er hier iemand die de apps van Digitally Imported gebruikt in de auto via CarPlay?

Sinds iOS 16 heb ik een vervelend probleem, waarbij ik de apps via Carplay niet kan benaderen, als ik die niet eerst op mijn telefoon heb geopend.

Als ik de apps niet eerst op mijn telefoon open, krijg ik op het CarPlay scherm de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik daarna de app op mijn telefoon open, blijkt mijn account te zijn uitgelogd en moet ik opnieuw inloggen. Erg vervelend allemaal omdat ik dit tijdens het rijden niet uit kan voeren.

Ik vermoed dat het probleem ligt in iOS 16 of in de apps zelf, want die hebben rond het uitkomen van iOS 16 ook allemaal een update gehad.
Het ligt niet aan mijn telefoon want die is net vervangen en mijn oude telefoon had het probleem ook.
Op internet kan ik echter niks vinden dat andere mensen er ook last van hebben.

• RicoK
@Jeroen O Nee, maar ik ken dat ook helemaal niet. Wat is Digitally Imported?

• Jeroen O
@RicoK

Digitally Imported is een muziekapp / streaming dienst (link).

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:06

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

vanaalten schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:31:
[...]

...dat kan ik ook, maar simultaan opladen en wireless carplay gebruiken zorgt bij mij wel eens voor oververhitting.
Krijg je dan een melding op het scherm dat de telefoon moet afkoelen? Dat had ik eens een keer in Frankrijk toen het buiten 38 graden was! Maar dat was geen iPhone maar een Oneplus6 aan de autolader met alles aan.
GPS,Wifi en 4G

Raven

• vanaalten
  • Nu online
RAAF12 schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:11:
Krijg je dan een melding op het scherm dat de telefoon moet afkoelen?
Precieze melding weet ik niet meer, maar zo iets is het inderdaad wel. Komt gelukkig niet vaak voor - denk dat ik het een a twee keer heb gehad, met warm weer inderdaad.
Jeroen O schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:57:
Is er hier iemand die de apps van Digitally Imported gebruikt in de auto via CarPlay?

Sinds iOS 16 heb ik een vervelend probleem, waarbij ik de apps via Carplay niet kan benaderen, als ik die niet eerst op mijn telefoon heb geopend.

Als ik de apps niet eerst op mijn telefoon open, krijg ik op het CarPlay scherm de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik daarna de app op mijn telefoon open, blijkt mijn account te zijn uitgelogd en moet ik opnieuw inloggen. Erg vervelend allemaal omdat ik dit tijdens het rijden niet uit kan voeren.

Ik vermoed dat het probleem ligt in iOS 16 of in de apps zelf, want die hebben rond het uitkomen van iOS 16 ook allemaal een update gehad.
Het ligt niet aan mijn telefoon want die is net vervangen en mijn oude telefoon had het probleem ook.
Op internet kan ik echter niks vinden dat andere mensen er ook last van hebben.
Ik herken je probleem, maar niet met Digitally Imported apps (zegt mij helemaal niets).
Vanochtend nog. Ik gebruik de Shell Recharge app om naar een laadpaal te navigeren: app in Carplay openen, naar favorieten om een favoriete laadpaal te kiezen... en geen favorieten.
Later als ik niet meer in de auto zit de app op de telefoon openen en inderdaad: uitgelogd. Dus even inloggen en dan kan ik via Carplay ook weer bij de favorieten.

Geen idee waarom ik spontaan uitgelogd wordt - het is niet alsof er een app-update geweest is, voor zover ik zie.

• Jeroen O
Het kan natuurlijk ook aan iOS liggen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er problemen mee zijn, kijk maar naar de Flitsmeister bug van vorig jaar.

• Valdourian
Sinds kort gebruik ik carplay voor navigatie maar ik ben op iets heel irritant gestoten.
Normaal staat mijn pijltje steeds stil en draait de kaart terwijl ik rij. Maar bij sommige navigatie apps, waaronder flitsmeister en apple kaarten, draait ook het pijltje een beetje mee, waardoor ik moeilijk kan zien of ik links of rechts moet als alles op zijn zij of op zijn hoofd staat.
Bij waze en google maps bv gebeurd dit niet.

Ik heb al bij die apps in de instellingen gekeken maar dat staat goed, als ik op telefoon navigeer blijft dit zoals het moet.
Iemand hier ervaring mee?

De eerste foto is normaal, op de andere foto's zie je perfect wat ik bedoel. Je zou er bijna zeeziek van worden. :S

[Voor 37% gewijzigd door Valdourian op 04-12-2022 17:33]

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• RAAF12

RAAF12

Geen ervaring mee, maar zou voor een update zoeken voor de HU in de auto.

Raven

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:56
Valdourian schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:13:
Sinds kort gebruik ik carplay voor navigatie maar ik ben op iets heel irritant gestoten.
Normaal staat mijn pijltje steeds stil en draait de kaart terwijl ik rij. Maar bij sommige navigatie apps, waaronder flitsmeister en apple kaarten, draait ook het pijltje een beetje mee, waardoor ik moeilijk kan zien of ik links of rechts moet als alles op zijn zij of op zijn hoofd staat.
Bij waze en google maps bv gebeurd dit niet.
Ja in Apple Kaarten is dat zo, volgens mij is dat geen bug maar een feature.. Het went. Volgens mij is het zo bedoeld om bochten in de weg beter te kunnen weergeven als je een weg volgt. Ik heb het iig nog niet gezien als ik moest afslaan.

[Voor 10% gewijzigd door Kassad op 05-12-2022 06:03]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:51
@Valdourian Dit is juist bewust gedaan door Apple om meer inzicht te verschaffen in flauwe bochten. Zodra je moet afslaan dan zal hij bij een kruising in ieder geval naar een top-down view gaan. Zodat het inzichtelijker is welke afslag je moet hebben (op een rotonde bijvoorbeeld).

Probeer het maar eens een paar dagen, hoe het bevalt. En anders zijn er nog altijd andere navigatie apps. 😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• BugC
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-04 08:51
Hoi,

Ik heb een vraagje..

heb een behoorlijke investering gedaan voor een Carlinkit ia box PLus 6G+128G.

Ik gebruik hem met een iphoneX en de delay tussen video en audio is werkelijk verschrikkelijk. carbridge daarintegen geeft geen enkel probleem, maar dan kan ik geen netflix/Disney etc streamen.

Komt dit door mijn verouderde iphonex? Er is een iphone14 pro Max onderweg en ik heb de hoop dat hiermee de lag/delay verdwijnt..want ik ben mn jailbreak en dus carbridge kwijt op ios16.

Weet iemand of dit het geval is? Zo niet dan trap ik dat ding de deur weer uit want ik irriteer me echt verschrikelijk. Het heeft me krap 270,- gekost en zou het anders sonde van mn centen vinden.

Ik rij een hyundai ioniq hybrid (2017)

Hoor graag terug van iemand.. Groetjes

[Voor 6% gewijzigd door BugC op 06-12-2022 13:27]

• TheKerremenke
BugC schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:25:
Hoi,

Ik heb een vraagje..

heb een behoorlijke investering gedaan voor een Carlinkit ia box PLus 6G+128G.

Ik gebruik hem met een iphoneX en de delay tussen video en audio is werkelijk verschrikkelijk. carbridge daarintegen geeft geen enkel probleem, maar dan kan ik geen netflix/Disney etc streamen.

Komt dit door mijn verouderde iphonex? Er is een iphone14 pro Max onderweg en ik heb de hoop dat hiermee de lag/delay verdwijnt..want ik ben mn jailbreak en dus carbridge kwijt op ios16.

Weet iemand of dit het geval is? Zo niet dan trap ik dat ding de deur weer uit want ik irriteer me echt verschrikelijk. Het heeft me krap 270,- gekost en zou het anders sonde van mn centen vinden.

Ik rij een hyundai ioniq hybrid (2017)

Hoor graag terug van iemand.. Groetjes
Totaal geen ervaring met die genoemde box en carbridge. Maar waarom zou je Netflix/Disney via CarPlay/Carbridge willen streamen in een auto? Daar ben ik wel benieuwd naar?

Als het voor de kids ofzo is, is dan zo’n scherm wat je aan de voorstoelen hangt, geen beter idee? Of een losse iPad.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• BugC
Hey bedankt voor je reply :)

Het is voor de kids maar niet alleen. Ik wil gewoon wireless Carplay.. Plus je kan met een xbox controller games spelen. Ik heb multiple schermen in de auto en ik zit regelmatig langdurig met ze in de auto..

Ik wil er verder ook niet al te ver op in gaan want dan verdwijnt mijn initiele vraag en gaat het gesprek inhoudelijk een andere kant op en ik wil wel graag antwoord op mijn vraag. Het is niet weinig gelf ofzow haha

Iemand ervaring met dit systeem en technische info waar ik iets mee kan?

Verdwijnt het lag/delay-probleem met een up to date iphone 14 Pro Max??

is er iemand die dit Carlinkit systeem ook in zijn auto heeft?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:21

amphora

Websites & Fotografie

BugC schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:04:

Het is voor de kids maar niet alleen. Ik wil gewoon wireless Carplay.. Plus je kan met een xbox controller games spelen. Ik heb multiple schermen in de auto en ik zit regelmatig langdurig met ze in de auto..

Ik wil er verder ook niet al te ver op in gaan want dan verdwijnt mijn initiele vraag en gaat het gesprek inhoudelijk een andere kant op en ik wil wel graag antwoord op mijn vraag. Het is niet weinig gelf ofzow haha

Iemand ervaring met dit systeem en technische info waar ik iets mee kan?

Wireless CarPlay heeft volgens mij altijd vertraging. In ieder geval met alle aftermarket wireless adapters. Geen idee of dat met auto's zoals BMW waar wireless standaard op zit ook zo is. Ik merk ook dat als ik volgend nummer in bijvoorbeeld Spotify klik het een seconde of zo duurt voordat ik het volgende nummer daadwerkelijk hoor. Via USB kabel merk ik dat niet.

[Voor 7% gewijzigd door amphora op 06-12-2022 14:08]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• BugC
Wederom bedankt voor je reply :)

Hmmm... ok ok.. hier haal ik uit dat de delays tussen audio en video een blijvend probleem is ivm het omzetten van data naar draadloos.. Wellicht is dan beter om hem in te ruilen voor een Ai box met usb-Passthru en afzien van wireless.. Wel balen want ik dacht oprecht een oplossing te hebben voor kabel-spaghetti in de auto. Ben verder gek op spaghetti hoor, maar deze scip ik liever, haha

Ik kan nog 1 ding proberen... er zit een sim-slot in om hem autonoom op 4/5G te gooien zonder tussenkomst van extra mobiele/hardware..

Probeer ik later vandaag of morgen ff.. Ik zet mn bevindingen hier neer voor het geval er in de toekomst iemand is die hier een vraag over heeft (y)

Nogmaals bedankt voor het antwoorden.. wordt gewaardeerd O+

• Valdourian
TheKerremenke schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:49:
@Valdourian Dit is juist bewust gedaan door Apple om meer inzicht te verschaffen in flauwe bochten. Zodra je moet afslaan dan zal hij bij een kruising in ieder geval naar een top-down view gaan. Zodat het inzichtelijker is welke afslag je moet hebben (op een rotonde bijvoorbeeld).

Probeer het maar eens een paar dagen, hoe het bevalt. En anders zijn er nog altijd andere navigatie apps. 😉
En is dit uit te schakelen? Want ik vind er eerlijk gezegd niets aan.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
amphora schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:07:
[...]

Wireless CarPlay heeft volgens mij altijd vertraging. In ieder geval met alle aftermarket wireless adapters. Geen idee of dat met auto's zoals BMW waar wireless standaard op zit ook zo is. Ik merk ook dat als ik volgend nummer in bijvoorbeeld Spotify klik het een seconde of zo duurt voordat ik het volgende nummer daadwerkelijk hoor. Via USB kabel merk ik dat niet.
Heb in mijn BMW met Wireless CarPlay (built-in) geen last van vertraging. Werkt altijd vlekkeloos en snel.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

Hallo,

Gebruik al langere tijd carplay maar wordt steeds gestoorder door dat die altijd aan de kabel moet daarvoor.
Wat is een niet al te dure optie hiervoor? Als ik online kijk lijkt het allemaal wel een beetje kopietjes van elkaar met vermoedelijk andere firmware. En zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
BugC schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:04:

Heb je de instellingen al eens aangepast / bekeken? Hier kun je nog wat finetunen.

• TheKerremenke
Valdourian schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:11:
[...]

En is dit uit te schakelen? Want ik vind er eerlijk gezegd niets aan.
Nee volgens mij niet. Enkel door andere navigatie apps te gebruiken.

• BugC
MartijnMartijn schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:20:
[...]

Heb je de instellingen al eens aangepast / bekeken? Hier kun je nog wat finetunen.

[Afbeelding]
Yesss had het inmiddels gevonden! Thanks nog..

Ik post ff de link naar het hele topic voor het geval er meer mensen zijn die er tegenaan lopen. Ding draait als een zonnetje nu!

https://carplayaibox.com/...problems-of-a-dongle-zzzy

Thanks voor jullie input allemaal 🥰

• Valdourian
TheKerremenke schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:26:
[...]

Nee volgens mij niet. Enkel door andere navigatie apps te gebruiken.
Bij flitsmeister had ik het ook, maar daar heb ik in de app de instelling op Noord altijd boven gezet en het was opgelost.
Bij Apple maps heeft dit geen invloed. Geen Apple dan maar, jammer want voor de rest vind ik het een prima navigatie.

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 11:42
Valdourian schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:49:
[...]

Bij flitsmeister had ik het ook, maar daar heb ik in de app de instelling op Noord altijd boven gezet en het was opgelost.
Bij Apple maps heeft dit geen invloed. Geen Apple dan maar, jammer want voor de rest vind ik het een prima navigatie.
Volgens mij kun je op de iPhone in AppleMaps op de kompasnaald (rechtsboven in het scherm) drukken om hetzelfde te doen. Carplay neemt dat uiteraard gewoon over, problem solved imo :)

• Valdourian
dries_w schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:30:
[...]

Volgens mij kun je op de iPhone in AppleMaps op de kompasnaald (rechtsboven in het scherm) drukken om hetzelfde te doen. Carplay neemt dat uiteraard gewoon over, problem solved imo :)
Die kompasnaald heb je op carplay ook, maar dat helpt niet als je die veranderd.

edit: ik zag je vetgedrukte niet direct, ik probeer het morgen eens op de iphone zelf te veranderen.

[Voor 11% gewijzigd door Valdourian op 08-12-2022 19:35]

• dries_w
Voor wie geen CarPlay standaard in de auto heeft is dit misschien een aardig artikel om te lezen:
https://www.iculture.nl/gids/carplay-radios/

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31
Leuk vooruitzicht: https://www.macrumors.com...eration-carplay-features/

5 features die er nog aankomen, maar wel moeten worden geïntegreerd door de fabrikant.
  1. Multi-display support, met meerdere formaten schermpjes, veel flexibeler
  2. Betere integratie van het dashboard, en ook het kunnen tonen van bijv. snelheidsmeter en toerenteller via CarPlay interface
  3. Besturen van de climate control
  4. Widgets, voor bijv temperatuur buiten, regen, maar ook of je garage deur open staat
  5. Radio app om je radio mee te besturen

[Voor 72% gewijzigd door ChrisM op 29-12-2022 06:45]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het zal mooi zijn als de FM Radio App (DAB+?) ook beschikbaar komt voor oudere auto’s. Of het schermpje tussen snelheid en toeren gebruikt zou worden voor CarPlay. Ik weet het: dat zal allemaal niet gebeuren. :)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31
meesje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:28:
[...]

Het zal mooi zijn als de FM Radio App (DAB+?) ook beschikbaar komt voor oudere auto’s. Of het schermpje tussen snelheid en toeren gebruikt zou worden voor CarPlay. Ik weet het: dat zal allemaal niet gebeuren. :)
Dit moet de auto fabrikant allemaal integreren... dus die moet, via een CarPlay interface, aangeven dat er extra schermpjes zijn, wat de resoluties zijn, dat er een radio is, etc. etc... ik denk niet dat ze dit voor oude auto's gaan doen. Je moet toch een reden hebben om een nieuwe te kopen, he? ;-)

• remmuz
  • Laatst online: 12:24
ChrisM schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:42:
Leuk vooruitzicht: https://www.macrumors.com...eration-carplay-features/

5 features die er nog aankomen, maar wel moeten worden geïntegreerd door de fabrikant.
  1. Multi-display support, met meerdere formaten schermpjes, veel flexibeler
  2. Betere integratie van het dashboard, en ook het kunnen tonen van bijv. snelheidsmeter en toerenteller via CarPlay interface
  3. Besturen van de climate control
  4. Widgets, voor bijv temperatuur buiten, regen, maar ook of je garage deur open staat
  5. Radio app om je radio mee te besturen
“Apple says the first vehicles with support for the next-generation CarPlay experience will be announced in late 2023“
Dus nog een jaar wachten tot de eerste auto’s worden aangekondigt die dit gaan ondersteunen…

• Valdourian
Iemand ervaring met Here Wego op carplay?
op mijn telefoon staat die volledig in het nederlands maar op carplay is het in het engels...

• Ascension
  • Registratie: September 2008
Viel me laatst op dat, toen ik weer eens Apple Maps gebruikte ipv Google Maps, dat in m'n Digital Cockpit (Volkswagen) opeens de aankomsttijd en de volgende instructie vermeld stond. Heb dit nog niet eerder gezien. Is dit een nieuwe feature en weet iemand of andere apps dit ook gaan ondersteunen?

• dries_w
Ascension schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:45:
Viel me laatst op dat, toen ik weer eens Apple Maps gebruikte ipv Google Maps, dat in m'n Digital Cockpit (Volkswagen) opeens de aankomsttijd en de volgende instructie vermeld stond. Heb dit nog niet eerder gezien. Is dit een nieuwe feature en weet iemand of andere apps dit ook gaan ondersteunen?
Ik gebruik AppleMaps vanaf het begin van CarPlay en zie in de 'cockpit' (en AppleWatch) de rijinstructies vermeld ook vanaf het begin. Of dat in combi met VW anders is weet ik natuurlijk niet :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
ChrisM schreef op donderdag 29 december 2022 @ 06:42:
[...]

Dit moet de auto fabrikant allemaal integreren... dus die moet, via een CarPlay interface, aangeven dat er extra schermpjes zijn, wat de resoluties zijn, dat er een radio is, etc. etc... ik denk niet dat ze dit voor oude auto's gaan doen. Je moet toch een reden hebben om een nieuwe te kopen, he? ;-)
Vraag me af of het voor huidige auto's die al 'diepere' integratie met Carplay hebben, zoals bv. BMW wel mogelijk gaat zijn straks. Apple Kaarten integreert zelfs in mijn HUD (en de display in het instrumentencluster). Zou het wel gaaf vinden als de rest van de functies straks ook met de huidige BMW's zou werken :+ (maar wat jij al zei, het zal wel niet).

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 13:01
TheVMaster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Vraag me af of het voor huidige auto's die al 'diepere' integratie met Carplay hebben, zoals bv. BMW wel mogelijk gaat zijn straks. Apple Kaarten integreert zelfs in mijn HUD (en de display in het instrumentencluster). Zou het wel gaaf vinden als de rest van de functies straks ook met de huidige BMW's zou werken :+ (maar wat jij al zei, het zal wel niet).
Nee, zo werkt het niet bij BMW/Mini. Je krijgt geen nieuwe functies, want ze willen natuurlijk dat je daarvoor een nieuwe auto gaat kopen. Ik heb bij mijn dealer diverse keren gevraagd of ik (desnoods tegen bijbetaling) over mag naar de huidige versie van het entertainment/navigatie-systeem, maar de dealer zegt dat dat niet kan en mag, ook al heb ik alle ConnectedDrive-diensten.
Via omwegen kun je bij bepaalde bedrijfjes voor best veel geld het systeem wel laten flashen naar nieuwere versies, maar ja, leaseauto.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb een issue met CarPlay sinds ik de iPhone 13 gebruik in een Kia uit 2020. Bedraad aangesloten, zijn er twee dingen aan de hand:

Tijdens het bellen heeft de “tegenpartij” enorm last van echo, en hoort zichzelf iedere zin zeggen.
Het volume van het telefoongesprek is beduidend lager dan alle overige volumes(muziek).

Software van de Kia is geüpdatet naar de laatste versie en de iPhone draait op 16.1.2.

Iemand een idee of ik een bepaalde setting mis? Overigens vind ik dit probleem best veel online maar zonder oplossing helaas..

• RAAF12

RAAF12

TheVMaster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Ook met Android Auto werkt dat in een BMW maar alleen met Google Maps die laat afslagen zien in de Live Cockpit. Bij Carplay werkt het ook alleen in hun eigen iOS Kaarten navigatie app.

Wl je meer zoals een complete navigatie zoals de originele BMW navigatie doet in de Live Cockpit en in de HUD fan dan zal je een nieuwere auto moeten kopen. Dat kan je niet met een software update oplossen, want het vereist nieuwe hardware van iDrive 8.

Raven

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Of-Aaargh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Nee, zo werkt het niet bij BMW/Mini. Je krijgt geen nieuwe functies, want ze willen natuurlijk dat je daarvoor een nieuwe auto gaat kopen. Ik heb bij mijn dealer diverse keren gevraagd of ik (desnoods tegen bijbetaling) over mag naar de huidige versie van het entertainment/navigatie-systeem, maar de dealer zegt dat dat niet kan en mag, ook al heb ik alle ConnectedDrive-diensten.
Via omwegen kun je bij bepaalde bedrijfjes voor best veel geld het systeem wel laten flashen naar nieuwere versies, maar ja, leaseauto.
Kán het nou niet of mág het niet? :+

Dealers willen voor alles geld zien. Zo stond ik laatst weer bij de tuner omdat de achteruitrijcamera het na een software update niet meer deed. Dealer was 2 dagen ‘bezig’ geweest om het te herstellen, kregen het niet voor elkaar. Moest bij hun maar een nieuwe kopen.

Echt stelletje amateurs want m’n tuner had het in 2 minuten en een smartphone weer werkend :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 18:55
Hoi, ik gebruik sinds een week Apple kaarten in plaats van Waze om eens te zien hoe ik Kaarten ervaar. Ik ben blij verrast dat vaste flitspalen netjes worden gemeld en ook wijzigingen als er onderweg files ontstaan werkt goed. Wat mij wel opviel is dat de uitspraak letters door elkaar haalt. Bijvoorbeeld neem de D1 i.p.v. neem de A1 🧐 Ik gebruik een iPhone 14 pro met iOS 16.2. Iemand anders dit al eens meegemaakt?

• RicoK
Jan Driebeen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:31:Wat mij wel opviel is dat de uitspraak letters door elkaar haalt. Bijvoorbeeld neem de D1 i.p.v. neem de A1 🧐 Ik gebruik een iPhone 14 pro met iOS 16.2. Iemand anders dit al eens meegemaakt?
Yep, maak ik mee. Om deze reden en meerdere ben ik weer terug bij Waze. Zo irritant dat de A als D wordt uitgesproken, maar veel belangrijker vind ik de sinds de laatste update veel slechtere navigatie. Als je vanuit Hilversum de A27 bij knooppunt Oudenrijn bij Utrecht richting zuiden gaat, geeft het scherm aan dat je de A27 rechtdoor richting Arnhem moet volgen. Huh?!? Richting Arnhem is juist bij Oudenrijn eraf via de A12.

En bij het inrijden van Lelystad staat daar nu sinds een tijdje een vaste flitspaal. Waar de oude Apple Kaarten deze nog aangaf, geeft de nieuwe versie deze niet meer aan.

Dit en vele andere punten hebben mij doen besluiten, ondanks de veel mooiere interface en kaartmateriaal, dat ik toch weer ben gaan Wazen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
RAAF12 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Ook met Android Auto werkt dat in een BMW maar alleen met Google Maps die laat afslagen zien in de Live Cockpit. Bij Carplay werkt het ook alleen in hun eigen iOS Kaarten navigatie app.

Wl je meer zoals een complete navigatie zoals de originele BMW navigatie doet in de Live Cockpit en in de HUD fan dan zal je een nieuwere auto moeten kopen. Dat kan je niet met een software update oplossen, want het vereist nieuwe hardware van iDrive 8.
Neuh, Apple Kaarten doet het (net als de eigen BMW navi) ook al in de Live Cockpit nu en via de HUD (de afslagen dan, net zoals Google Maps dat bij Android Auto doet.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ben benieuwd of andere mensen ook last hebben van foutmeldingen in automatiseringen als ze verbinden met Carplay? Sinds de update naar 16.3 krijg ik foutmeldingen, over tijdsbeperkingen. Normaal start bij mij eerst Flitsmeister op en daarna Spotify. De laatste lijkt niet te starten, want ik krijg nu altijd de kaart van FM te zien. Soms dan wel weer Spotify, maar dan ineens na een paar minuten schakelt die alsnog automatisch naar FM, terwijl ik het now playing scherm heb geselecteerd in Spotify.

Ik heb wel mijn Carlinkit 2.0 daarna volledig bijgewerkt, die had nog iets van 8 updates te goed, terwijl die bij de eerste poging aangaf bijgewerkt te zijn. Interface via de webbrowser is gelukkig nu wel een heel stuk beter en volledig in het Engels. Maar de foutmeldingen blijven.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• meesje
  • Nu online
thunder8 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:39:
Ben benieuwd of andere mensen ook last hebben van foutmeldingen in automatiseringen als ze verbinden met Carplay? Sinds de update naar 16.3 krijg ik foutmeldingen, over tijdsbeperkingen. Normaal start bij mij eerst Flitsmeister op en daarna Spotify. De laatste lijkt niet te starten, want ik krijg nu altijd de kaart van FM te zien. Soms dan wel weer Spotify, maar dan ineens na een paar minuten schakelt die alsnog automatisch naar FM, terwijl ik het now playing scherm heb geselecteerd in Spotify.

Ik heb wel mijn Carlinkit 2.0 daarna volledig bijgewerkt, die had nog iets van 8 updates te goed, terwijl die bij de eerste poging aangaf bijgewerkt te zijn. Interface via de webbrowser is gelukkig nu wel een heel stuk beter en volledig in het Engels. Maar de foutmeldingen blijven.
Zie mijn opmerking in het iOS topic.
meesje in "[iOS 16] - Ervaringen & Discussie"

Mijn automation (wanneer verbonden met carplay dan start Flitsmeister) werkt wel maar na een paar minuten verschijnt er op het scherm van mijn iPhone toch een melding dat de automation niet goed werkt. Geen ramp maar wel irritant.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:15
thunder8 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:39:

Ja heb ik ook. Ik heb een opdracht die eerst FlitsMeister start en daarna Waze. Echter opent nu alleen FlitsMeister nog en krijg ik een foutmelding voor Waze.

• thunder8

thunder8

meesje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Zie mijn opmerking in het iOS topic.
meesje in "[iOS 16] - Ervaringen & Discussie"

Mijn automation (wanneer verbonden met carplay dan start Flitsmeister) werkt wel maar na een paar minuten verschijnt er op het scherm van mijn iPhone toch een melding dat de automation niet goed werkt. Geen ramp maar wel irritant.
Inderdaad dat laatste. Het is niet wereldschokkend, maar wel irritant. Juist omdat ik die melding dan elke dag 2x in het scherm krijg. Telefoon al herstart na alle updates, alleen de automation niet opnieuw aangemaakt. Maar zoals ik lees, helpt dat ook niet.

• THE_BASE
  • Niet online
thunder8 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Inderdaad dat laatste. Het is niet wereldschokkend, maar wel irritant. Juist omdat ik die melding dan elke dag 2x in het scherm krijg. Telefoon al herstart na alle updates, alleen de automation niet opnieuw aangemaakt. Maar zoals ik lees, helpt dat ook niet.
Hier ook, heb de automation al eens opnieuw ingesteld, maar hielp niet. Werkt overigens al een tijdje niet, maar deze melding is wel nieuw.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03
Ik heb dit opgelost door het inbouwen van een delay van 2 seconden tussen FM en Kaarten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• thunder8

thunder8

SirLenncelot schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:51:
Ik heb dit opgelost door het inbouwen van een delay van 2 seconden tussen FM en Kaarten.
Ga ik ook proberen. Meld mij wel als het werkt. :)

• vanaalten
  • Nu online
Mja, bij mij (Carplay2Air module in de auto, net zo iets als CarLinKit) laat ik bij verbinden met Carplay automatisch FM opstarten - en ook alleen dat. "When Carplay connects" do "Open app".

Het werkt, maar wel altijd een foutmelding in het scherm.

Dan verbaasd het mij wel dat een 2-sec delay tussen FM en Kaarten bij @SirLenncelot het probleem oplost.

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 13:01
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:41:
Mja, bij mij (Carplay2Air module in de auto, net zo iets als CarLinKit) laat ik bij verbinden met Carplay automatisch FM opstarten - en ook alleen dat. "When Carplay connects" do "Open app".

Het werkt, maar wel altijd een foutmelding in het scherm.

Dan verbaasd het mij wel dat een 2-sec delay tussen FM en Kaarten bij @SirLenncelot het probleem oplost.
Ik heb ook sinds 16.3 foutmeldingen van automatisering. Een delay van 5 seconden tussen (draadloos) verbinden Carplay en opstarten FM lost het probleem ook bij mij niet op.

• thunder8

thunder8

SirLenncelot schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:51:
Hier helpt het niet. Vandaag nog erger geworden, Spotify lijkt geen voortgang in een nummer te laten zien in de teller en voortgangsbalk. En gaat dan ook nog eens random voor het eind naar het volgende nummer. Of 16.3 heeft Carplay kapot gemaakt of mijn wireless module is de weg kwijt. :X

• Kruimschaag
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:29
thunder8 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Hier helpt het niet. Vandaag nog erger geworden, Spotify lijkt geen voortgang in een nummer te laten zien in de teller en voortgangsbalk. En gaat dan ook nog eens random voor het eind naar het volgende nummer. Of 16.3 heeft Carplay kapot gemaakt of mijn wireless module is de weg kwijt. :X
Hier ook bij de bedrade versie. Dus denk dat het idd IOS 16.3 is.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 14:33
Lukt het iemand om via Siri Carplay meldingen te maken over flitsers/gevaar/ongelukken? Ik heb tal van commando’s geprobeerd maar niets wordt herkent.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59
THE_BASE schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Hier ook, heb de automation al eens opnieuw ingesteld, maar hielp niet. Werkt overigens al een tijdje niet, maar deze melding is wel nieuw.
Ik ben niet de enige dus. Shortcut om eerst Flitsmeister te openen en daarna maps.

Hij opent Flitsmeister en stopt dan. Melding is dan “took to long” en een hoop random letters/cijfers.

Als ik test in shortcut (niet verbonden net CarPlay) dan doorloopt ie alle stappen prima.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 18:55
Ik lees op iCulture.nl dat er inderdaad in bug zit in iOS 16.3:

• meesje
  • Nu online
Jan Driebeen schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:11:
Ik lees op iCulture.nl dat er inderdaad in bug zit in iOS 16.3:

[Afbeelding]
Bedankt! Goed om te weten dat het een bug is. Hopelijk komt er snel een fix voor. De zin in het artikel loopt niet goed.

Momenteel is het in iOS 16.3 door een bug mogelijk om maar één app automatisch te openen en niet een, zoals in vorige versies.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03
Oh dan heb ik meteen verklaard waarom ik nog geen issues ervaar. Ik zit nog op 16.1.1

Even in de gaten houden of wanneer dit gefixt wordt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24
Ik heb een Carplay kit zelf ingebouwd in mijn auto. Deze verbind draadloos met mijn iPhone op 16.3 maar ik heb geen enkel probleem met Spotify.

• Chicco68
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-04 19:21
Ik heb recent de app “Juke” geïnstalleerd. Als ik Juke los als app aanklik heb ik de hele tijd muziek. Switch ik echter naar bijvoorbeeld Waze of naar het dashboard dan stopt de muziek en krijg ik in het dashboard rechtsonder het muziekgedeelte van Juke te zien en kan ik weer op “play” drukken. Hierna krijg ik het pauze-tekentje (=) te zien echter er komt nog steeds geen muziek! Bij bijvoorbeeld de app Tunein, Q-Music gaat de muziek gewoon door.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:41
Zelf nu voor de Toyota Auris met de Touch 2 radio ook een Carplay module aangeschaft.
Deze sluit je met wat bekabeling aan op de radio en wat ik zo zie wordt de aux dan gebruikt.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken.
Ik vond het achteraf jammer dat de auto geen Carplay heeft.

• RicoK
Aanstaande zaterdag ga ik een andere auto halen, een BMW F30. Nu ben ik de afgelopen jaren ge- en verwend geraakt aan Apple CarPlay dat ik zelf retrofit heb ingebouwd of af-fabriek in de auto zit. Mijn ervaringen zijn prettig. De BMW heeft (nog) geen CarPlay. Wel is dit eenvoudig aan te brengen door middel van een Multi Media Interface tussen de radio en het (breedbeeld) navigatie scherm te plaatsen.

De afgelopen weken heb ik mij uiteraard op de MMI’s gestort en voor zover mogelijk geprobeerd goed in te lezen. Het aanbod is niet zo heel erg groot, waardoor dit de overzichtelijkheid wel ten goede komt. En omdat alle kastjes er hetzelfde uitzien, denk ik, als leek, dat veel van de kastjes door een en dezelfde partij in elkaar worden gezet.

MMI-systemen die ik heb kunnen vinden:
- Road Top (Link Road Top)
- Motive Supplies (Link Motive Supplies)
- MMI Prime Bimmertech (Link MMI Prime)
- Andream (Link Andream)
- Audiovolt (Link Audiovolt)

Omdat ik (nog) een leek ben en mij aan het oriënteren en inlezen ben en ik alle kastjes op elkaar vind lijken en van alle partijen de after-sales en support op orde lijken, neig ik er niet naar om voor een dure oplossing te gaan.

Wel kan ik van de MMI-gebruikers elk advies goed gebruiken.

NB Ik mijn zelfde vraag ook in het BMW topic gesteld. Indien deze hier niet thuis hoort, hoor ik het graag.
RicoK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:33:
Aanstaande zaterdag ga ik een andere auto halen, een BMW F30. Nu ben ik de afgelopen jaren ge- en verwend geraakt aan Apple CarPlay dat ik zelf retrofit heb ingebouwd of af-fabriek in de auto zit. Mijn ervaringen zijn prettig. De BMW heeft (nog) geen CarPlay. Wel is dit eenvoudig aan te brengen door middel van een Multi Media Interface tussen de radio en het (breedbeeld) navigatie scherm te plaatsen.

De afgelopen weken heb ik mij uiteraard op de MMI’s gestort en voor zover mogelijk geprobeerd goed in te lezen. Het aanbod is niet zo heel erg groot, waardoor dit de overzichtelijkheid wel ten goede komt. En omdat alle kastjes er hetzelfde uitzien, denk ik, als leek, dat veel van de kastjes door een en dezelfde partij in elkaar worden gezet.

MMI-systemen die ik heb kunnen vinden:
- Road Top (Link Road Top)
- Motive Supplies (Link Motive Supplies)
- MMI Prime Bimmertech (Link MMI Prime)
- Andream (Link Andream)
- Audiovolt (Link Audiovolt)

Omdat ik (nog) een leek ben en mij aan het oriënteren en inlezen ben en ik alle kastjes op elkaar vind lijken en van alle partijen de after-sales en support op orde lijken, neig ik er niet naar om voor een dure oplossing te gaan.

Wel kan ik van de MMI-gebruikers elk advies goed gebruiken.

NB Ik mijn zelfde vraag ook in het BMW topic gesteld. Indien deze hier niet thuis hoort, hoor ik het graag.
Ik had in mijn BMW I3 een soortgelijk systeem als in de F30 kan zitten (tikkie afhankelijk of het een F30 is voor of na de LCI), ik zou op zeker voor een RoadTop gaan, en dan een B2.

Via Amazon of AliExpress verkoopt RoadTop die via een eigen store verstuurd vanuit Europa.

Toen ik er mee begon (ik rij nu een Polestar maar systeem heeft bij mij altijd prima gefunctioneerd tot moment dat ik de i3 verkocht) heb ik heel veel informatie hier vandaan gehaald, daar posten mensen ervaringen, firmware updates, handleidingen, etc voor al dit soort kastjes.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RicoK
Donstil schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:51:
Ik had in mijn BMW I3 een soortgelijk systeem als in de F30 kan zitten (tikkie afhankelijk of het een F30 is voor of na de LCI), ik zou op zeker voor een RoadTop gaan, en dan een B2.

Via Amazon of AliExpress verkoopt RoadTop die via een eigen store verstuurd vanuit Europa.

Toen ik er mee begon (ik rij nu een Polestar maar systeem heeft bij mij altijd prima gefunctioneerd tot moment dat ik de i3 verkocht) heb ik heel veel informatie hier vandaan gehaald, daar posten mensen ervaringen, firmware updates, handleidingen, etc voor al dit soort kastjes.
Bedankt voor je reactie.

Ik ga een F30 pre lci (2013-11) afhalen. Omdat de auto is voorzien van een radio professional, met bluetooth telefoon én audio en het volledige breedbeeldscherm staan alle seinen op groen.

De Road Top heb ik ook veel oren naar, zou ook mijn keuze zijn als ik nu zou gaan bestellen.

Jouw link ken ik. Daar was ik al aan begonnen, maar, allemachtig, 500+ pagina’s…. :? 8)7 |:(
RicoK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik ga een F30 pre lci (2013-11) afhalen. Omdat de auto is voorzien van een radio professional, met bluetooth telefoon én audio en het volledige breedbeeldscherm staan alle seinen op groen.

De Road Top heb ik ook veel oren naar, zou ook mijn keuze zijn als ik nu zou gaan bestellen.

Jouw link ken ik. Daar was ik al aan begonnen, maar, allemachtig, 500+ pagina’s…. :? 8)7 |:(
Haha ik heb ze toen ook niet allemaal door geharkt moet ik eerlijk bekennen :P
Maar er zit wel veel informatie over de diverse systemen, dus mocht je er toch niet uitkomen dan is een vraagje daar snel beantwoord.

Bij een F30 is het allemaal wel easy overigens, zijn zat Youtube video's voor.
Het is voornamelijk even "durven" je dashboard open te maken waar veel mensen op afhaken.

Lekker doen met een Roadtop zou ik zeggen.

• RicoK
@Donstil Ik ben de pagina’s nu aan het ‘scannen’, al bij pagina 24 (and counting….). Nog maar 500 te gaan…. 8)

Ik heb in voorgaande auto’s meerdere dashboards ontmanteld. Stap voor stap en met de youtube tutorials is alles erg goed te doen. En inderdaad voor de F30 zijn er velen te vinden. Is geen uitdaging meer…. ;)

Op dit moment staan de seinen op groen voor een Road Top. Maar heb ik wel nog een vraagje betreffende jouw eerdere opmerking. Wat bedoel je met de B2?
RicoK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:08:
@Donstil Ik ben de pagina’s nu aan het ‘scannen’, al bij pagina 24 (and counting….). Nog maar 500 te gaan…. 8)

Ik heb in voorgaande auto’s meerdere dashboards ontmanteld. Stap voor stap en met de youtube tutorials is alles erg goed te doen. En inderdaad voor de F30 zijn er velen te vinden. Is geen uitdaging meer…. ;)

Op dit moment staan de seinen op groen voor een Road Top. Maar heb ik wel nog een vraagje betreffende jouw eerdere opmerking. Wat bedoel je met de B2?
B2 is het huidige model zeg maar, alleen voor de F30 werkt ook het model daarvoor.
Als je nu iets nieuws koopt is het een B2 (want die is er ook al weer even) maar daarom vragen kan geen kwaad. Dat is onderhuids wat betere hardware etc.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 21:27
Ik heb een Toyota Corolla uit 2020 met CarPlay via een kabel. Ik weet dat nieuwere modellen wel een draadloze variant hebben. Is het ook mogelijk dit naderhand te regelen? Er zit wel een fabriekshal af draadloze oplader in de auto.

[Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 15-02-2023 18:27]

• thunder8

thunder8

Belecthor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:21:
Ik heb een Toyota Corolla uit 2020 met CarPlay via een kabel. Ik weet dat nieuwere modellen wel een draadloze variant hebben. Is het ook mogelijk dit naderhand te regelen? Er zit wel een fabriekshal af draadloze oplader in de auto.
Ja er zijn meer dan genoeg draadloze Carplay dongles te krijgen. Ik gebruik een CarLinkIT 2.0, er zijn nieuwere versies te koop intussen.

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-03 15:13
- Apple Kaarten: Wat mij wel opviel is dat de uitspraak letters door elkaar haalt. Bijvoorbeeld neem de D1 i.p.v. neem de A1 🧐

Iemand al een idee waarom dit is en of hier omheen te werken is? Nogal irritant en verwarrend.

- Rout wordt aangepast als er file is op de route. Kan je dit instellen op automatisch/handmatig? Ik kan dit niet vinden.
middelsluis schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:10:
- Apple Kaarten: Wat mij wel opviel is dat de uitspraak letters door elkaar haalt. Bijvoorbeeld neem de D1 i.p.v. neem de A1 🧐
Ja dat is hier ook, vooral in het buitenland is dat waardeloos.

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:27
thespeed schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:53:
Zelf nu voor de Toyota Auris met de Touch 2 radio ook een Carplay module aangeschaft.
Deze sluit je met wat bekabeling aan op de radio en wat ik zo zie wordt de aux dan gebruikt.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken.
Ik vond het achteraf jammer dat de auto geen Carplay heeft.
Ik ben heel benieuwd hoe het werkt en wat je precies hebt ingebouwd.
Ik heb voor mijn werk een Toyota Yaris Hybride uit 2019 met een ToyotaTouch2Go MM16. Een vergelijkbare auto met het zelfde systeem staat hier: https://www.autowereld.nl.../foto.html#foto-589030535
Een vreselijk systeem en ik mis de Apple Carplay die ik wel in mijn privéauto heb.

Hebben jullie tips hoe ik iets hieraan kan doen zonder het complete onboard Toyota systeem te vervangen? Het is namelijk lease en ik mag zelf niet zomaar wat aanpassen. Maar misschien is er een iets makkelijkere oplossing?

[Voor 9% gewijzigd door Krode op 18-02-2023 13:06]

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:10

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Gisteravond IOS 16.3.1 geïnstalleerd en sindsdien doet CarPlay het niet meer. Wie herkent dit probleem en weet wat te doen?

• Toppe
  • Nu online
Rtoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:48:
Gisteravond IOS 16.3.1 geïnstalleerd en sindsdien doet CarPlay het niet meer. Wie herkent dit probleem en weet wat te doen?
Wat doet het exact niet? Welke foutmelding? Wat voor auto? Manier van aansluiten??

De informatie die je geeft is nogal summier

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Toppe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Wat doet het exact niet? Welke foutmelding? Wat voor auto? Manier van aansluiten??

De informatie die je geeft is nogal summier
Hij maakt geen verbinding of valt steeds weg na een paar seconden. Auto Ford Puma. Aansluiting via usb kabel.

• meesje
  • Nu online
Rtoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Hij maakt geen verbinding of valt steeds weg na een paar seconden. Auto Ford Puma. Aansluiting via usb kabel.
Originele Lightning kabel? Andere kabel geprobeerd? Pluizen verwijderd uit Lightning poort? Probleem ook bij andere iPhone (mits je deze voor handen hebt)?

• TheKerremenke
Rtoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Welk merk of systeem autoradio. Kan mij niet herinneren dat de Puma ooit met CarPlay is geleverd.

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

meesje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Originele Lightning kabel? Andere kabel geprobeerd? Pluizen verwijderd uit Lightning poort? Probleem ook bij andere iPhone (mits je deze voor handen hebt)?
2 originele kabels geprobeerd. Telefoon is net nieuw dus nog geen pluizen oid. Morgen de telefoon van m’n vrouw proberen, thanks!

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

TheKerremenke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:23:
[...]

Welk merk of systeem autoradio. Kan mij niet herinneren dat de Puma ooit met CarPlay is geleverd.
Puma uit 2021, niet het oude model :P

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:45
Staat vink “CarPlay indien vergrendeld “ aan in je CarPlay profiel? Ik kan me herinneren dat ik een vergelijkbaar issue had met mijn Puma

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

HiepHoi82 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:39:
Staat vink “CarPlay indien vergrendeld “ aan in je CarPlay profiel? Ik kan me herinneren dat ik een vergelijkbaar issue had met mijn Puma
Ja staat ook aan. Tot voor de update werkte het perfect. Opnieuw gekoppeld ook, zonder resultaat.

• TheKerremenke
Rtoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Puma uit 2021, niet het oude model :P
Ah zo. My bad. Zag dat iemand op MacRumors ook aangeeft dat 16.3.1 met CarPlay hetzelfde probleem geeft. Dat het niet meer werkt. Die persoon gaat de beta proberen.

Kan dus een bug zijn in 16.3.1…

https://forums.macrumors....st=31976060#post-31976060

• RicoK
Gisteravond bij/via een mede-Tweaker een Andream MMI Box besteld voor in mijn BMW F30. Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen aanstaande zaterdagmorgen..... 8)

• RicoK
Sinds afgelopen weekend heb ik dus mijn Andream MMI Box geïnstalleerd. Over de installatie was ik uiterst tevreden, maar over het gebruik er van niet. Veel support gekregen. Doe dit, doe dat, doe zo, de nieuwste firmware, etc etc, maar alles zonder resultaat. De verkoper zou mij zelfs een nieuwe box willen opsturen. Tot ik er gisteren achter kwam dat er nog een opdracht in mijn iPhone stond die er voor zorgde dat de WiFi wordt uitgeschakeld bij connectie met CarPlay. Dit zodat ik direct via 4G een dataverbinding had i.p.v. later in mijn straat en mijn (bedraad) CarPlay, in mijn vorige auto's, direct beschikbaar was voor mijn deur. Maar nu ik de opdracht heb uitgeschakeld is daar nu direct Wireless CarPlay beschikbaar. Direct is ook echt direct. Als je met je ogen knippert heb je het (opstart)moment gemist.

Nu zit ik met het volgende. Die spaarzame momenten afgelopen week dat CarPlay het wel deed, hoe vraag ik mij af, maar het deed het zo nu en dan, kon ik via Siri in Apple Music niet meer een nummer/artiest zoeken. Ik kreeg dan de melding dat hij/zij niet voorkomt in mijn muziek bibliotheek. Ook gisteravond nadat ik Wireless CarPlay wel aan de praat heb gekregen kreeg ik dezelfde melding te horen.

Wireless CarPlay, ook schijnt Wireless CarPlay aan de USB-stekker, dus bedraad, nog actief te zijn, maakt gebruik van WiFi. Ik heb het idee dat ook al is de telefoon verbonden met 4G, maar deze dus ook via WiFi verbonden is met Andream MMI Box, via WiFi mijn gewenste nummer/artiest niet kan vinden.

Is dit een correcte gedachte? Hoe kan ik dit oplossen?

• meesje
  • Nu online
@RicoK Werkt het wel goed als je zonder Carplay het commando geeft via Siri op je iPhone?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee