Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 09:56
sigmundfreund schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:30:
[Afbeelding]

Ik heb de afgelopen maanden een bug bij Google Maps als ik de telefoon inplug en CarPlay gebruik dat ik dit als achtergrond zie en ik ook geen navigatie kan starten. De map view in dashboard-mode bevriest ook. Ik moet dan op mijn telefoon de Google Maps app openen voordat deze weer iets gaat doen. Herkent iemand dit?

Betreft een iPhone 13 mini, verschillende iOS versies ondertussen (volgens mij wel op 16.x begonnen, maar tot aan 16.5 blijft het aanhouden) en Google Maps is ook altijd geüpdatet. Komt voor op zowel een Skoda Octavia (2018) fabrieksaf en een carlinkit android auto unit in een oude BMW 3 serie, dus het is onafhankelijk van de auto.
Bij mij is het dan helemaal zwart. Ik kan het probleem ook niet oplossen door de app geforceerd te sluiten. Soms komt het omdat de app op de telefoon niet up-to-date is. Dan update ik en is het opgelost. Een andere oplossing is airplane mode aan en uit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
CarPlay heeft toch een paar verbeteringen achter de schermen gekregen (tenminste volgens mij). Zie onderstaande schermafbeeldingen. Meende me te herinneren dat Siri het hele scherm overnam voor een whatsapp bericht. Nu is dit meer als een venster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll9zasBiS_QuRojmM6Q83yn5aaU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rZIPXFWPNcfNWUhwdB2d3ovg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIgGGfMcxo3Yp9-_e_YKfaRn74k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RmtX9fwt8M4MvVkUzh8yGkcn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVjABAkaZW4eQ_ruKC0otKuLBaM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VKrD2ZszazZfG8roJVad99a5.png?f=fotoalbum_tile

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:18:
CarPlay heeft toch een paar verbeteringen achter de schermen gekregen (tenminste volgens mij). Zie onderstaande schermafbeeldingen. Meende me te herinneren dat Siri het hele scherm overnam voor een whatsapp bericht. Nu is dit meer als een venster.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja dit reply venster is nieuw inderdaad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 17:56
TheKerremenke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:18:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ligt denk aan welke iPhone je hebt. Ik heb dit niet bij mijn CarPlay en heb een iPhone 11.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
jdiezrequejo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:40:
[...]

Ligt denk aan welke iPhone je hebt. Ik heb dit niet bij mijn CarPlay en heb een iPhone 11.
Ik heb zo’n vermoeden dat de anderen beta draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
jdiezrequejo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:40:
[...]

iPhone 14 pro met iOS 17 beta

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:11
Fijn om te horen/zien dat CarPlay toch ook aanpassingen/verbeteringen krijgt. Had tijdens de WWDC stiekem toch wel wat aandacht daarvoor gehoopt/verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik zat in het verkeerde topic met mijn bericht over CarPlay en Apple Music.

Eiríkr in "[Apple Music] Ervaringen & Discussie"

Zijn er hier meer mensen met problemen bij Apple Music via draadloze CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ericafterdark Nee, ik heb geen problemen met Apple Music en Wireless CarPlay in mijn BMW met een Andream Wireless MMI Adapter. Bij mij werkt het probleemloos.

Kun je je iPhone ook bedraad aansluiten? Heb je dan geen problemen?

Heb je al eens al je verbindingen verwijderd en een nieuwe verbinding opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RicoK schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:51:
@ericafterdark Nee, ik heb geen problemen met Apple Music en Wireless CarPlay in mijn BMW met een Andream Wireless MMI Adapter. Bij mij werkt het probleemloos.

Kun je je iPhone ook bedraad aansluiten? Heb je dan geen problemen?

Heb je al eens al je verbindingen verwijderd en een nieuwe verbinding opgesteld?
Bedraad: geen probleem. Ook geen probleem wanneer ik de liedjes eerst download.

Heb eigenlijk alles al geprobeerd.Tot een restore van mijn iPhone aan toe en toen leek het initieel opgelost. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ericafterdark Hmmmm. Heb je misschien een Opdracht voor het een of ander aangemaakt die de boel in de weg kan zitten?

Zo had ik na de installatie van mijn MMI Adapter (ook) problemen met Wireless CarPlay. Zo kon ik geen draadloos verbinding maken, omdat ik er nog een Opdracht in had staan die er voor zorgde dat de WiFi werd uitgeschakeld en direct op 4G overging na aansluiten van de iPhone. Na verwijderen van deze opdracht werkt alles nog altijd probleemloos.

Ik weet niet wat voor een auto je rijdt, maar misschien zou je je probleem kunnen voorleggen bij je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RicoK schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:11:
@ericafterdark Hmmmm. Heb je misschien een Opdracht voor het een of ander aangemaakt die de boel in de weg kan zitten?

Zo had ik na de installatie van mijn MMI Adapter (ook) problemen met Wireless CarPlay. Zo kon ik geen draadloos verbinding maken, omdat ik er nog een Opdracht in had staan die er voor zorgde dat de WiFi werd uitgeschakeld en direct op 4G overging na aansluiten van de iPhone. Na verwijderen van deze opdracht werkt alles nog altijd probleemloos.

Ik weet niet wat voor een auto je rijdt, maar misschien zou je je probleem kunnen voorleggen bij je dealer.
Het is inderdaad geen opdracht in iOS. Ik denk dat er niks anders op zit dan maar eens contact leggen met de dealer. De importeur verwees me zojuist ook naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RicoK schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:11:

Kijk wat ik zojuist in kleine letters vind op de site van de fabrikant...

*** Online Media (Apple Music & TIDAL) and Internet Radio requires additional data use. You can either use your smartphone as a hotspot connected to your car Wi-Fi, or get an extra Data Plan for your CUPRA through our mobile communications partner.

Verklaart nog niet waarom TIDAL wel werkt, maar goed dit is wel opmerkelijk.

"You can either use your smartphone as a hotspot connected to your car Wi-Fi"

Lijkt me ergens een instelling. Ik ga op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:38
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Andre_J op 13-06-2023 18:14 . Reden: Overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Wellicht een nOOb vraagje maar ben ik de enige waarbij de navigatie nogal schokkerig beweegt als er geen route is ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Crawl NL nee hoor, geen n00b. Bij mij schokt de navigatie ook wel eens. Dit kan ik alleen oplossen door, zodra ik ergens stil sta, de navigatie op mijn iPhone af te sluiten en weer opnieuw te starten via CarPlay.

Let wel, dit komt bij mij wel eens voor. Niet vaak of regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
Sinds vandaag een nieuwe auto, eindelijk CP. Krijg alleen de Shortcut niet werkend. Had ingesteld om eerst Flitsmeister te starten en daarna pas Waze. Draait hij gewoon om, ook met 5 seconden ertussen.
Hoe dan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:39:
Sinds vandaag een nieuwe auto, eindelijk CP. Krijg alleen de Shortcut niet werkend. Had ingesteld om eerst Flitsmeister te starten en daarna pas Waze. Draait hij gewoon om, ook met 5 seconden ertussen.
Hoe dan?
Voor shortcut vragen kun je het beste terecht in:
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Voor shortcut vragen kun je het beste terecht in:
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten
Dat snap ik, maar als ik de shortcut op de iPhone uitvoer werkt het wel.
Dus het ligt aan CP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja heel irritant, ik heb dit ook maar dacht eigenlijk dat het aan iOS17 lag.
Heeft prima gewerkt maar de volgorde in de opdracht lijkt er nu niet meer toe te doen, Flitsmeister is altijd de app die onscreen komt (en dat moet mijn Podcast player zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Dat snap ik, maar als ik de shortcut op de iPhone uitvoer werkt het wel.
Dus het ligt aan CP.
Ik zal dit zelf ook eens testen. Waze zal ik ook weer proeberen; ik heb vernomen dat je nu ook naar contactpersonen kunt navigeren.

Een tijdje geleden afscheid genomen van shortcuts (icm Carplay). Mijn ervaring is dat deze functionaliteit niet stabiel is. Zo vaak dat het na een iOS update niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik krijg overigens ook dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc1MLlpdvsSGtn59SPiWTTRqITw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIowRmxUSdmqZLaXAnXXTpNf.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt verder wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

@Donstil en @Serena, hebben jullie geprobeerd de acties in aparte opdrachten onder te brengen?
Opdracht 1; als carplay dan open flitsmeister.
Opdracht 2; als open flitsmeister, open kaarten/podcast player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:53:
Waze zal ik ook weer proeberen; ik heb vernomen dat je nu ook naar contactpersonen kunt navigeren.
Dat klopt :) .

Ik kan nu weer navigeren naar contactpersonen via CarPlay. Op/via mijn iPhone kon ik het wel, maar niet (meer) via CarPlay. Vreemd was dat wel, want CarPlay is niets anders dan een verlenging van je telefoon :? Maar, zoals gezegd, nu kan ik weer navigeren naar contactpersonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:50
Donstil schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:41:
Ik krijg overigens ook dit: [Afbeelding]

Werkt verder wel prima.
Dit krijg ik ook, ook al in iOS 16 eigenlijk. Allerlei oplossingen geprobeerd, maar niks werkt helaas. Ik laat het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:53:
@Donstil en @Serena, hebben jullie geprobeerd de acties in aparte opdrachten onder te brengen?
Ja was nooit nodig maar kan ik wel even proberen natuurlijk, proberen kan geen kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-06-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:02

Werkt verder wel prima.
Ik heb die melding al maanden elke ochtend en elke middag in IOS 16.
Ergens nog steeds de hoop dat ze dit een keer gaan verhelpen, van alles al geprobeerd maar niets dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

Werkt verder wel prima.
Deze melding krijg ik ook. FM wordt keurig opgestart, maar Waze niet. Net als bij Serena 5 sec. wachtperiode ingericht. De shortcut handmatig uitvoeren via de iPhone gaat inderdaad gewoon goed, 5 sec. is voldoende.

Morgenochtend maar eens testen of ik de notificatie ook krijg als ik alleen FM laat opstarten via een shortcut.

@Serena Wat je trouwens ook nog kunt proberen, is een shortcut maken met Bluetooth als trigger. Ik zal het zelf ook eens testen. Je kunt dan uitsluiten of het een CarPlay dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Die ga ik ook even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
_Mitchie_ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Ik heb die melding al maanden elke ochtend en elke middag in IOS 16.
Ergens nog steeds de hoop dat ze dit een keer gaan verhelpen, van alles al geprobeerd maar niets dan helpt.
Dat was destijds ook de reden dat ik gestopt was met shortcuts icm CarPlay.
Ik vind de flow van FM > wachten > Waze (of Apple Maps) overigens te lang duren. Als ik in de auto start wil ik vrijwel direct de navigatie actief hebben. Dan maar even handmatig (via Siri) tijdens de rit FM opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:06:
[...]

@Serena Wat je trouwens ook nog kunt proberen, is een shortcut maken met Bluetooth als trigger. Ik zal het zelf ook eens testen. Je kunt dan uitsluiten of het een CarPlay dingetje is.
Tot gisteren, oude auto, met bluetooth gedaan. Muziek starten, FM starten, Waze starten. Iedere keer feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Tot gisteren, oude auto, met bluetooth gedaan. Muziek starten, FM starten, Waze starten. Iedere keer feilloos.
Top! Dan ga ik dat niet meer testen.

Zelf ben ik wel van mening dat deze discussie meer in het shortcuts topic hoort. Carplay als trigger werkt niet goed, maar staat los van de verdere werking van carplay.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 15-06-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de volgorde nu weer eens omgedraaid in mijn shortcut en nu werkt het op die foutmelding na weer.
Vreemd genoeg is de app die als eerste zou moeten starten de app die op het display verschijnt en de andere in de achtergrond. Dat was altijd andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Geprobeerd, levert ook een foutmelding op. Ik doe het nu maar gewoon zonder shortcut. Dan maar even aantikken.
Heb in ieder geval wat shortcuts werkend om met Waze naar huis, het werk en mijn partner te navigeren. Zijn de belangrijkste bestemmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:50:
[...]

Geprobeerd, levert ook een foutmelding op. Ik doe het nu maar gewoon zonder shortcut. Dan maar even aantikken.
Heb in ieder geval wat shortcuts werkend om met Waze naar huis, het werk en mijn partner te navigeren. Zijn re belangrijkste bestemmingen.
Dat is inderdaad erg mooi dat je vanuit Waze Siri shortcuts kunt maken voor werk/thuis en favorieten. Daardoor kun je ook zeggen ‘he Siri, rij naar werk’. Ik ga de komende tijd Waze ook weer eens proberen (ik gebruikte altijd Apple Maps). Helaas moet je Waze elke keer hard af sluiten. Deze app blijft anders actief (blauwe balk bovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Dat is inderdaad erg mooi dat je vanuit Waze Siri shortcuts kunt maken voor werk/thuis en favorieten. Daardoor kun je ook zeggen ‘he Siri, rij naar werk’. Ik ga de komende tijd Waze ook weer eens proberen (ik gebruikte altijd Apple Maps). Helaas moet je Waze elke keer hard af sluiten. Deze app blijft anders actief (blauwe balk bovenin).
Blauwe balk bovenin???? Die zie ik niet. Niet op CP en niet op de iPhone.
Ik gebruik al jaaaaren Waze. Ik vind de kaart vele malen duidelijker. Geluid heb ik zelden tot nooit aan.
Kan ik op de autoradio zelf ook apps sluiten? Of moet dat altijd op de iPhone?

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 16-06-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Blauwe balk bovenin???? Die zie ik niet. Niet op CP en niet op de iPhone.
Ik gebruik al jaaaaren Waze. Ik vind de kaart vele malen duidelijker. Geluid heb ik zelden tot nooit aan.
Kan ik op de autoradio zelf ook apps sluiten? Of moet dat altijd op de iPhone?
Via carplay kan je apps niet (hard) afsluiten. Dat moet via iPhone. Ik heb zelf nog een klassiek model (iPhone SE 2020). Als ik bv Flitsmeister of Waze opstart en deze zacht sluit, krijg ik bovenin een blauwe balk met daarin even de tekst ‘waze gebruikt je locatie’. Deze blauwe balk blijft actief (lees: waze blijft actief) als ik mijn bestemming heb bereikt en/of zelf de navigatie stop.
Hoef jij Waze niet hard af te sluiten?
Gesproken navi vind ik ook niet interessant. Wel bij andersoortige meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Via carplay kan je apps niet (hard) afsluiten. Dat moet via iPhone. Ik heb zelf nog een klassiek model (iPhone SE 2020). Als ik bv Flitsmeister of Waze opstart en deze zacht sluit, krijg ik bovenin een blauwe balk met daarin even de tekst ‘waze gebruikt je locatie’. Deze blauwe balk blijft actief (lees: waze blijft actief) als ik mijn bestemming heb bereikt en/of zelf de navigatie stop.
Hoef jij Waze niet hard af te sluiten?
Gesproken navi vind ik ook niet interessant. Wel bij andersoortige meldingen.
Ik moet idd handmatig afsluiten op de iPhone (Heb de 14 Pro Max). Meestal omdat er geluid uit mijn broekzak komt. 🤣
Ik heb wel de meldingen aanstaan. Flitsers, trajectcontrole etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vandaag de volgende situatie gehad:
- iPhone verbonden met Carplay. Waze app wordt getoond omdat deze de vorige keer als laatste gebruikt was
- Navi gestart via Apple Maps
- Flistmeister gestart

Tijdens de rit begonnen bij een vast flitspaal opeens drie stemmen door elkaar te praten en zag ik ook de bijbehorende notificaties op het carplay scherm. AM en FM had ik verwacht, maar niet Waze. Werkt deze laatste net als FM? Dus actief op de achtergrond terwijl je deze niet gebruikt voor navi? Ook werd er bovenin het scherm van mijn iPhone aangeven dat er twee apps gebruik maakten van GPS. Dit klinkt vreemd. Ik had daar dan drie verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:42
meesje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:17:
Vandaag de volgende situatie gehad:
- iPhone verbonden met Carplay. Waze app wordt getoond omdat deze de vorige keer als laatste gebruikt was
- Navi gestart via Apple Maps
- Flistmeister gestart

Tijdens de rit begonnen bij een vast flitspaal opeens drie stemmen door elkaar te praten en zag ik ook de bijbehorende notificaties op het carplay scherm. AM en FM had ik verwacht, maar niet Waze. Werkt deze laatste net als FM? Dus actief op de achtergrond terwijl je deze niet gebruikt voor navi? Ook werd er bovenin het scherm van mijn iPhone aangeven dat er twee apps gebruik maakten van GPS. Dit klinkt vreemd. Ik had daar dan drie verwacht.
Als ik geen Navi gebruik (van de auto zelf of via CarPlay) waarschuwt Waze mij ook altijd voor flitspalen. Heb geen FM nodig. Mijn iPhone is (altijd) draadloos verbonden met CarPlay. Voor navigatie gebruik ik Waze als standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jan Driebeen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Als ik geen Navi gebruik (van de auto zelf of via CarPlay) waarschuwt Waze mij ook altijd voor flitspalen. Heb geen FM nodig. Mijn iPhone is (altijd) draadloos verbonden met CarPlay. Voor navigatie gebruik ik Waze als standaard.
Waze heeft dus dezelfde functionaliteit. Wanneer je deze op de achtergrond draait, maar niet actief gebruikt als navi, worden wel de meldingen weergegeven. Helemaal prima! Zelf prefereer ik daarvoor FM. Mijn vermoeden dat deze user base wat groter is en zodoende meer meldingen. Zo had ik vanochtend ‘dier op de weg’ van FM, terwijl Waze stil was. Daarnaast vind ik de hulpdienst melding ook fijn. Je bent net even wat meer alert.
Als navi vind ik Waze t.o.v. AM erg druk. Er wordt veel info getoond die voor de ingegeven route totaal niet van belang is. Daarnaast zit ik niet te wachten op reclame op de plattegrond.
Maar ja, zoveel navi apps, zoveel persoonlijke voorkeuren. Van Waze vind ik het bv fijn dat het kaart materiaal eerder up-to-date is t.o.v. AM en TomTom (deze gebruiken beide zelfde materiaal). Ook de rijbaanbegeleiding lijkt beter dan bij AM. Maar ja, ga je via de microfoon binnen Waze op zoek naar een contactpersoon, wordt deze wel gevonden, maar verder kun je er niks mee. Waarschijnlijk een bug, want als ik de contactpersoon via het toetsenbord invoer gaat het wel goed. Want na het selecteren van de contact, krijg je daarna wel de mogelijkheid om het daaraan gekoppelde adres te kiezen.
De komende tijd nog even verder spelen met Waze. Mijn voorkeur gaat op dit moment nog wel uit naar AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Waze is van Google, voor mij reden genoeg om dan Flitsmeister te prefereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:32:
En Waze is van Google, voor mij reden genoeg om dan Flitsmeister te prefereren.
Haha inderdaad! Niet voor niks heb je reclame op de plattegrond. AM vind ik lekker rustig. Waze vrij druk.
Hmmm… nu ik dit schrijf. Waarom zou ik Waze nog verder testen… het voldoet minder aan mijn persoonlijke voorkeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 18-06-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Wat ik sinds (een van) de updates van iOS en dus van CarPlay irritant vind aan Apple Maps is dat de gesproken navigatie de A van de A-wegen uitspreekt als D. Eerst hoorde ik het alleen op de A27, dan hoor je D27, maar laatst ook op de A6. Dit moet echt niet kunnen. En bij het knooppunt Oudenrijn bij Utrecht waar de A27 en de A12 elkaar kruizen geeft AM zuidwaarts aan de A12 richting Arnhem te nemen. Huh?!? Door deze misser en nog anderen vertrouw ik AM niet meer.

Edit: Waze heeft mij altijd perfect genavigeerd, maar ja, het is inderdaad van Google en de interface/kaartmateriaal is niet zo heel erg mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door RicoK op 18-06-2023 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben al best een tijd over op volledige Apple Maps en dat gaat eigenlijk best wel prima.

Laatst is daar volledige map support voor het 2e scherm bij gekomen (niet alleen pijltjes) en nu wil ik helemaal niet meer anders :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujk0-ndMuxnTxe-k8JSgZvHRH8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7uZ4moWaNv1hOtsLx36QArt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qUPcL4nzrjnx7MCKCr1OESytEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WSVbPx2y2YjZ9kN6Fyetir8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Donstil Dat ziet er fraai uit!
@RicoK Gesproken navi heb ik totaal geen ervaring mee. Ik gebruik het echt nooit. Misschien straks bij eindbestemmingen op vakantie.

Het grootste nadeel van AM vind dat het kaartmateriaal niet up-to-date is. Dat vind ik in deze tijd erg slordig. Geografisch materiaal is gewoon openbaar toegankelijk en wordt gratis beschikbaar gesteld. Je hoeft het alleen nog maar op te nemen in je software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52
RicoK schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:01:
Wat ik sinds (een van) de updates van iOS en dus van CarPlay irritant vind aan Apple Maps is dat de gesproken navigatie de A van de A-wegen uitspreekt als D. Eerst hoorde ik het alleen op de A27, dan hoor je D27, maar laatst ook op de A6. Dit moet echt niet kunnen.
Ja, dat is een vreemde en storende fout, irriteert mij ook wel wat. Sowieso mis ik de vlaamse vrouwenstem, die ze bij iOS16 of zo er uit gehaald hebben...
En bij het knooppunt Oudenrijn bij Utrecht waar de A27 en de A12 elkaar kruizen geeft AM zuidwaarts aan de A12 richting Arnhem te nemen. Huh?!? Door deze misser en nog anderen vertrouw ik AM niet meer.
Die snap ik niet. Waar rij je, wat is je bestemming? Want A12 gaat o.a. richting Arnhem, maar 'zuidwaarts' herken ik niet als aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
O ja. Ik heb in AM zeven favorieten aangemaakt. Via carplay worden alleen de eerste zes getoond….
Verder zou het handig zijn als je via Siri kunt zeggen om naar een favoriet te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:01:
Wat ik sinds (een van) de updates van iOS en dus van CarPlay irritant vind aan Apple Maps is dat de gesproken navigatie de A van de A-wegen uitspreekt als D. Eerst hoorde ik het alleen op de A27, dan hoor je D27, maar laatst ook op de A6. Dit moet echt niet kunnen. En bij het knooppunt Oudenrijn bij Utrecht waar de A27 en de A12 elkaar kruizen geeft AM zuidwaarts aan de A12 richting Arnhem te nemen. Huh?!? Door deze misser en nog anderen vertrouw ik AM niet meer.

Edit: Waze heeft mij altijd perfect genavigeerd, maar ja, het is inderdaad van Google en de interface/kaartmateriaal is niet zo heel erg mooi.
Hahah ja dat van die D wegen lijkt erger te worden inderdaad. Ik rij door het hele land en hoor het tegenwoordig steeds vaker.

Prima mee te leven verder en weegt voor mij niet zwaarder dan alle voordelen maar het blijft elke keer weer opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
vanaalten schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:36:
Die snap ik niet. Waar rij je, wat is je bestemming? Want A12 gaat o.a. richting Arnhem, maar 'zuidwaarts' herken ik niet als aanwijzing.
Nee, uiteraard, 😁, het was bij wijze van spreken. Als ik de A27 vanuit Hilversum ‘zuidwaarts’ voorbij Utrecht neem, dan geeft AM aan dat ik de A12 richting Arnhem moet pakken ipv de A27 richting’ noem een plaats ten zuiden van Utrecht’. Ik ken het daar erg goed en pak/vervolg gewoon de A27. Maar dit is zo’n vreemde bug.

Edit: ik ben wellicht net als enkelen van jullie vrijwel constant ‘zoekende’ naar de beste/mooiste/fijnste nav app. Voor nu heb ik mij weer toegelegd op Waze. Te meer, omdat ik daarmee nu weer naar contactpersonen kan navigeren. Dit had Waze er om onverklaarbare redenen uitgesloopt.

[ Voor 19% gewijzigd door RicoK op 18-06-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:02
Donstil schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:09:
Ik ben al best een tijd over op volledige Apple Maps en dat gaat eigenlijk best wel prima.

Laatst is daar volledige map support voor het 2e scherm bij gekomen (niet alleen pijltjes) en nu wil ik helemaal niet meer anders :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Draai je de beta van iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iSchel schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Ziet er goed uit! Draai je de beta van iOS?
Ja ik draai de beta van iOS 17 maar de update voor het 2e scherm komt vanuit de auto.
Dat is een API die de auto software moet ondersteunen, net zoals sommige auto's een pijltje tonnen tussen de tellers via een API.

Op het moment hebben alleen wat Bmw's en de Polestar 2 de optie van volledige Apple Maps in het instrumenten cluster begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
meesje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Haha inderdaad! Niet voor niks heb je reclame op de plattegrond. AM vind ik lekker rustig. Waze vrij druk.
Hmmm… nu ik dit schrijf. Waarom zou ik Waze nog verder testen… het voldoet minder aan mijn persoonlijke voorkeuren.
Hmm, is mij nog niet opgevallen dat er reclame op de plattegrond wordt getoond. Ga ik van de week eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jan Driebeen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:19:
[...]

Hmm, is mij nog niet opgevallen dat er reclame op de plattegrond wordt getoond. Ga ik van de week eens op letten.
Wanneer je langs een gele M rijdt, zal deze zeker getoond worden.
Zelf ben ik weer gestopt met Waze. Het rustige uiterlijk van AM spreekt me zeer aan. Wel jammer van het minder up-to-date kaartmateriaal. O ja, navi stem staat bij mij uit. Dat natuurlijk ook een min punt.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 19-06-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo “natuurlijk”? Is er naast de reeds besproken D ipv A nog meer mis met Siri als gesproken ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:05:
Hoezo “natuurlijk”? Is er naast de reeds besproken D ipv A nog meer mis met Siri als gesproken ondersteuning?
Daar doel ik natuurlijk :) op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:10:
[...]

Daar doel ik natuurlijk :) op!
Ooh jeetje, ik denk er is van alles mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Ooh jeetje, ik denk er is van alles mis :P
Nee joh. Kom niet aan Apple Maps he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Nee joh. Kom niet aan Apple Maps he. :)
Precies, oprecht een fijne dienst inmiddels en de kleine minpuntjes neem ik met liefde bij de pluspunten (lees: het pluspunt “niet de privacy onvriendelijke dienst van de concurrent hoeven te gebruiken”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:08
Grote nadeel van AM blijf ik het gemis van fietsroutes vinden. Kom op Apple, Nederland fietsland en dan heb je juist dat niet op orde.....
Ja ik weet het, Nederland betrekkelijk kleine markt, maar toch.....blijf dit keer op keer een grote teleurstelling vinden.

Maar waarom heeft Google maps dit dan (veel) beter voor elkaar ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Eric H schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:36:
Grote nadeel van AM blijf ik het gemis van fietsroutes vinden. Kom op Apple, Nederland fietsland en dan heb je juist dat niet op orde.....
Ja ik weet het, Nederland betrekkelijk kleine markt, maar toch.....blijf dit keer op keer een grote teleurstelling vinden.

Maar ja, om nou CarPlay op de fiets te installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26
Eric H schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:36:

Als je een wandelroute selecteert in AM werkt dat ook als fietsroute. Zo doe ik dat als ik in een stad fiets die ik niet ken. Instructies op de AW, erg handig.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Maar ja, om nou CarPlay op de fiets te installeren…
Haha. Hilarische opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
meesje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:26:
[...]

Wanneer je langs een gele M rijdt, zal deze zeker getoond worden.
Zelf ben ik weer gestopt met Waze. Het rustige uiterlijk van AM spreekt me zeer aan. Wel jammer van het minder up-to-date kaartmateriaal. O ja, navi stem staat bij mij uit. Dat natuurlijk ook een min punt.
Inderdaad Meesje, de gele M kwam vandaag op mijn Waze scherm voorbij haha. Was mij niet eerder opgevallen. Verder geen “advertenties” gezien vandaag…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01X8AdfP5XAK6lmSiTzh49ScTyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJnFuArXjBEeQPOnlx4MW2bm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NHT-fUI4AW10a4HLnEfKglN0Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PCjvEnnAWyC79yOx1sNYTfw.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze highlight nou nieuw in de huidige beta, of valt het mij simpelweg nu pas op na al die jaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07 12:24
TumTum schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:02:
[...]

Coupon kan ik helaas niet terugvinden van 2,66.
https://a.aliexpress.com/_EGcyZ7p

FYI: ik lees veel negatieve verhalen van gebruikers die dit apparaat hebben gekocht. Ik heb daarom de bestelling achteraf geannuleerd.

De Ottocast U2 Air schijnt veel beter te zijn. Werkt alleen niet met Android Auto. Ik heb de Ottocast besteld voor 50 euro. (48 met cashbackxl)
https://a.aliexpress.com/_EyJ1Em7
Thnx voor de tip. Ik had hem zelf ook besteld en inmiddels binnen. Heel erg blij mee icm QashQai 2019 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doser
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 15:59
Ik heb het probleem dat de persoon waar ik mee bel, mij niet kan horen als ik bel via carplay. Als ik hem op de speaker van de telefoon zet gaat het goed.
Probleem begon bij ios 16.5
Heb nu ios 17 beta 2.
Siri werkt prima op carplay, kan ook WhatsApp berichten inspreken.
Het enige probleem is dat de andere persoon mij niet hoort als ik bel via carplay.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb de telefoon ook al uit de Bluetooth van de auto gehaald en alles opnieuw gekoppeld.
Ook andersom alles uit de telefoon verwijderd.
Niks lijkt te werken.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft.

Gr Doser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:55:
[Afbeelding]

Is deze highlight nou nieuw in de huidige beta, of valt het mij simpelweg nu pas op na al die jaren?
Nee, niet nieuw, maar meestal zie je die alleen als je auto controle heeft met een knop ipv alleen een touch screen.

Of als je wireless car play gebruikt met zo'n ombouw kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tales schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Nee, niet nieuw, maar meestal zie je die alleen als je auto controle heeft met een knop ipv alleen een touch screen.

Of als je wireless car play gebruikt met zo'n ombouw kastje.
Ah ja misschien is het een bug dan oid, vind het zelf voor touch ook wel handig eigenlijk dus ik hoop dat het blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Interessant: nieuws: Waze krijgt Google-advertenties net als in Maps in plaats van eigen a...

Enkele jaren geleden gebruikte ik lange tijd Google Maps icm Carplay. Zelf had ik nog nooit een advertentie voorbij zien komen. Of is dat bij GM recent toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tales schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Klopt, dat heb ik met mij MMI systeem (geen touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:32:
Interessant: nieuws: Waze krijgt Google-advertenties net als in Maps in plaats van eigen a...

Enkele jaren geleden gebruikte ik lange tijd Google Maps icm Carplay. Zelf had ik nog nooit een advertentie voorbij zien komen. Of is dat bij GM recent toegevoegd?
Whow hoeveel red flags heeft een gebruiker nog nodig zou je zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
meesje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:32:

Hmm, als dat echt van die grote advertenties in beeld worden moet ik ook maar eens op zoek naar een alternatief. Vind het rustige, eenvoudige beeld van Waze nu op dit moment nog prima. AM wordt het niet vanwege de irritante A-D bug, Google Maps dus ook niet, misschien maar weer eens de Navi van de auto gebruiken of is er nog een ander app die goed werkt met CarPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:07:
is er nog een ander app die goed werkt met CarPlay?
Here WeGo? Heeft offline downloadable maps.
ANWB Onderweg? Brandstofprijzen en parkeren geïntegreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Hmm, als dat echt van die grote advertenties in beeld worden moet ik ook maar eens op zoek naar een alternatief. Vind het rustige, eenvoudige beeld van Waze nu op dit moment nog prima. AM wordt het niet vanwege de irritante A-D bug, Google Maps dus ook niet, misschien maar weer eens de Navi van de auto gebruiken of is er nog een ander app die goed werkt met CarPlay?
Gewoon jezelf even over de A-D bug heen zetten en dan heb je daar wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:31

sanzut

It's always christmas time

Heeft iemand het wellicht al eens als bug gereporteerd? Zonder meldingen kan Apple het ook niet fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Nu ben ik oprecht nieuwsgierig wat die a-d bug is. Met Google schiet ik weinig op en zelf ervaar ik geen bugs met Music op mijn CarPlay unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:02:
Nu ben ik oprecht nieuwsgierig wat die a-d bug is. Met Google schiet ik weinig op en zelf ervaar ik geen bugs met Music op mijn CarPlay unit.
Op sommige A wegen spreekt Siri dat uit als D<nummer> ipv A<nummer>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
JaDatIsPeter schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Here WeGo? Heeft offline downloadable maps.
ANWB Onderweg? Brandstofprijzen en parkeren geïntegreerd.
Ik zal eens ANWB onderweg proberen, ben wel nieuwsgierig hoe die werkt als navigatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 09:47
Handig om alvast rekening mee te houden als iOS17 uitkomt:
https://www.iculture.nl/t...ps-achter-siri-zichtbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dat is een welkome aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond hier bij default aan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Easypark heeft in 2021 Parkmobile overgenomen en daarbij wordt Parkmobile sinds eind 2022 gemigreerd naar Easypark. Waar Easypark wel via Carplay beschikbaar is, is Parkmobile dat niet. Weet iemand wanneer de migratie zo ver is dat je ofwel het Parkmobile account bij Easypark kunt gebruiken, ofwel Parkmobile via Carplay beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik kan alleen maar inloggen met mijn telefoonnummer, dus niet met mijn parkmobile account, dus ik denk dat dat nog niet kan...

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Easypark heeft twee apps, een v/h Parkmobile en een Easypark zelf. Deze zijn volgens mij nog altijd niet samengevoegd. De originele Easypark is wel voor CarPlay beschikbaar. Wel met beperkingen, zoals maximaal 2 uur parkeertijd dat je dan weer op je telefoon kunt/moet verlengen indien nodig. Heb de app wel al weer enkele maanden op mijn telefoon en dus CarPlay staan, maar nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 09:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:34
Doser schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:32:
Ik heb het probleem dat de persoon waar ik mee bel, mij niet kan horen als ik bel via carplay. Als ik hem op de speaker van de telefoon zet gaat het goed.
Probleem begon bij ios 16.5
Heb nu ios 17 beta 2.
Siri werkt prima op carplay, kan ook WhatsApp berichten inspreken.
Het enige probleem is dat de andere persoon mij niet hoort als ik bel via carplay.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb de telefoon ook al uit de Bluetooth van de auto gehaald en alles opnieuw gekoppeld.
Ook andersom alles uit de telefoon verwijderd.
Niks lijkt te werken.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft.

Gr Doser.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Als mensen via Whatapp bellen gaat dat prima, maar via de telefoon ben ik blijkbaar niet te horen.

Nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Niet specifiek voor deze optie, maar dit bericht heeft me getriggerd om eens FM als navi gebruiken en niet alleen op de achtergrond voor meldingen.
Eerste indrukken als navi ook best prima. Net als Apple Maps een vrij rustig beeld.
Tov van andere navi apps valt me op dat wanneer je afslaat op een (t-)kruising het beeld een beetje gekanteld wordt.
Verder vind ik het een beetje irritant dat je vrij vaak te zien krijgt op welke snelweg je rijdt.
Tot nu toe dikke prima! Komende dagen maar eens verder testen. Voor integratie met contacten en agenda heb je overigens een Pro abonnement nodig van 2 euro p/m. Dit bedrag is volgens mij de afgelopen periode flink hoger geworden. Vroeger 9 euro p/j. Nu dus 24 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah keurig. Ja dat miste wel inderdaad.

Het eerste stuk 150km/h rijden en het tweede stuk 50km/h is in de praktijk ook niet zo handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

meesje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Niet specifiek voor deze optie, maar dit bericht heeft me getriggerd om eens FM als navi gebruiken en niet alleen op de achtergrond voor meldingen.
Eerste indrukken als navi ook best prima. Net als Apple Maps een vrij rustig beeld.
Tov van andere navi apps valt me op dat wanneer je afslaat op een (t-)kruising het beeld een beetje gekanteld wordt.
Verder vind ik het een beetje irritant dat je vrij vaak te zien krijgt op welke snelweg je rijdt.
Tot nu toe dikke prima! Komende dagen maar eens verder testen. Voor integratie met contacten en agenda heb je overigens een Pro abonnement nodig van 2 euro p/m. Dit bedrag is volgens mij de afgelopen periode flink hoger geworden. Vroeger 9 euro p/j. Nu dus 24 euro.
Ik had vroeger een Pro-abo, omdat het maar een paar euro per jaar was, maar sinds ze geen kortingen boden voor vaste klanten en daarbovenop ook nog eens van 9€ naar 24€ per jaar gingen, heb ik mijn Pro laten verlopen en nu standaard. Hiermee snijden ze zichzelf in de vingers lijkt mij, want er zijn genoeg alternatieven die gratis zijn. Heb de integratie met de agenda niet nodig en zo wel, dan gebruik ik Waze.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:24
thunder8 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 06:44:
[...]

Ik had vroeger een Pro-abo, omdat het maar een paar euro per jaar was, maar sinds ze geen kortingen boden voor vaste klanten en daarbovenop ook nog eens van 9€ naar 24€ per jaar gingen, heb ik mijn Pro laten verlopen en nu standaard. Hiermee snijden ze zichzelf in de vingers lijkt mij, want er zijn genoeg alternatieven die gratis zijn. Heb de integratie met de agenda niet nodig en zo wel, dan gebruik ik Waze.
Persoonlijk kijk ik niet zo kortzichtig naar dergelijke apps. De app bespaart je bij het voorkomen van 1 boete al de volledige jaar prijs (24,-). Waarom zou je de developers/ het bedrijf die paar euro niet gunnen met wat ze je leveren.

Ben al jaren Pro gebruiker en betaler, gebruik geen features maar vind het supporten van makers achter prettige software belangrijk.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

crypt0rr schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:11:
[...]

Persoonlijk kijk ik niet zo kortzichtig naar dergelijke apps. De app bespaart je bij het voorkomen van 1 boete al de volledige jaar prijs (24,-). Waarom zou je de developers/ het bedrijf die paar euro niet gunnen met wat ze je leveren.

Ben al jaren Pro gebruiker en betaler, gebruik geen features maar vind het supporten van makers achter prettige software belangrijk.
Dat is een keus die eenieder voor zichzelf moet maken. Ik vind het jammer dat ze niets willen doen qua prijs voor mensen die vanaf dag 1 al pro hadden. Nu krijgen ze van mij in ieder geval veel minder dan eerst. Het voorkomen van boetes lukt met Waze ook goed, want daar staan flitsers net zo goed in.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 22:17
*snip* spam

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Is er een manier om de agenda uit carplay te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 17:45
Gezien de negatieve reviews van dit apparaat zal ik dit niet aanbevelen, ik geloof dat reclame maken ook niet de bedoeling is hier.

[ Voor 58% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2023 12:27 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:21
MarkyB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:
Is er een manier om de agenda uit carplay te halen?
Ergens in de instellingen in CarPlay zelf kan je de optie uitschakelen om de agenda niet op het dash te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 22:17
gielie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:11:

Gezien de negatieve reviews van dit apparaat zal ik dit niet aanbevelen, ik geloof dat reclame maken ook niet de bedoeling is hier.
[het is niet helemaal correct wat je zegt aangezien je verschillende varianten hebt ik heb het hier over de 4/64 en 8/128 varianten als het niet goed was zal ik het nooit aanbieden en tot nu toe zijn alle ervaringen goed geweest. En ligt het ook aan de verwachting van de gebruikers wat de ervaring maakt.]

[ Voor 26% gewijzigd door Ashwan7 op 06-07-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

sigmundfreund schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Ergens in de instellingen in CarPlay zelf kan je de optie uitschakelen om de agenda niet op het dash te tonen.
Ik heb de instelling gevonden om 'Agenda' uit carplay te halen, echter blijft agenda in de overzicht view zichtbaar. Is dat een bug misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 17:45
Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:33:
[...]

[het is niet helemaal correct wat je zegt aangezien je verschillende varianten hebt ik heb het hier over de 4/64 en 8/128 varianten als het niet goed was zal ik het nooit aanbieden en tot nu toe zijn alle ervaringen goed geweest. En ligt het ook aan de verwachting van de gebruikers wat de ervaring maakt.]
Het blijft reclame voor Chinese rommel die je voor teveel weer doorverkoopt, ome Ali verkoopt ze voor 100 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door gielie op 06-07-2023 11:45 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste