Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ik kan me zo storen aan het gegeven dat mensen zo graag video willen kijken via hun CarPlay. 'Ja, maar ik kijk alleen als ik geparkeerd sta', of 'ja, maar het is voor mijn passagiers'. Tuurlijk. Laat iedereen dan gewoon zijn iPad meenemen in de auto om daar een video op te kijken of zo. Ik hang nu wellicht een soort van moraalridder uit, maar in de auto kijk je NIET naar video. En dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, maar in de auto ben je met het verkeer bezig! Waarom denk je dat Apple de video mogelijkheid niet mogelijk heeft gemaakt....??

Ugh, dat wilde ik even kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
RicoK schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:06:
Ik kan me zo storen aan het gegeven dat mensen zo graag video willen kijken via hun CarPlay. 'Ja, maar ik kijk alleen als ik geparkeerd sta', of 'ja, maar het is voor mijn passagiers'. Tuurlijk. Laat iedereen dan gewoon zijn iPad meenemen in de auto om daar een video op te kijken of zo. Ik hang nu wellicht een soort van moraalridder uit, maar in de auto kijk je NIET naar video. En dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, maar in de auto ben je met het verkeer bezig! Waarom denk je dat Apple de video mogelijkheid niet mogelijk heeft gemaakt....??

Daar ben ik het zeker mee eens, maar om nou je iPad mee te nemen om tijdens het laden video te kijken terwijl er een scherm in de auto zit ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:11:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens, maar om nou je iPad mee te nemen om tijdens het laden video te kijken terwijl er een scherm in de auto zit ;(
Precies, tijdens het laden via CarPlay youtube kijken zou toch wel nice zijn.
Ik doe dat nu (Al laad ik zelden remote) met Android Automotive maar echt lekker werkt dat allemaal niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkyB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:
Is er een manier om de agenda uit carplay te halen?
Zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FLiqgLz-vk4UM9l4l3qVTo1_hE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Int8B2PjOUGfH0all9oIsYhd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIvVOpsJ5FjCrKPo7FgqYJMoQIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZwuyHhCAindkCeAYVbIohbu.jpg?f=fotoalbum_large
Met deze instelling staat agenda nog steeds op het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkyB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:32:
[...]

[Afbeelding]
Met deze instelling staat agenda nog steeds op het overzicht
Maar moet je niet de agenda app eraf halen en dan daarna wat hierboven vermeld staat?

Ik gebruik hem nog wel eens dus weet het niet zeker maar zal straks eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
Volgens mij kon je de agenda app er op laten, maar niet tonen op het overzicht. Ik kan vanavond even kijken op de terugweg hoe dat ook alweer zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog even gekeken. Als je “Siri suggesties” in het menu uitzet is de agenda uit het start scherm weg.

Geen idee wat Siri dan nog meer had kunnen suggereren overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
Donstil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:28:
Ik heb nog even gekeken. Als je “Siri suggesties” in het menu uitzet is de agenda uit het start scherm weg.

Klopt, ik was nog ijverig screenshots aan het maken vanochtend maar dit is de oplossing idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27
Donstil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:28:

Een handige Siri suggestie: open de garage deur. Als je in de buurt komt van je HomeKit garage deur.
Verder weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Een handige Siri suggestie: open de garage deur. Als je in de buurt komt van je HomeKit garage deur.
Verder weet ik het ook niet.
Ooh dat is best wel cool eigenlijk. Alleen die heb ik toch niet 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Donstil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Ooh dat is best wel cool eigenlijk. Alleen die heb ik toch niet 🙃
Ik ook niet. >:) Maar wel eens gezien.
Heb nu wel een garage, binnenkort gaat die ook HomeKit krijgen. Maar nu heb ik geen auto meer met CarPlay. Haha nou ja, het werkt ook op de Watch (maar die heb ik ook niet…) en ook op de iPhone (en die heb ik wel! Haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

ChrisM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:21:
[...]

Ik ook niet. >:) Maar wel eens gezien.
Heb nu wel een garage, binnenkort gaat die ook HomeKit krijgen. Maar nu heb ik geen auto meer met CarPlay. Haha nou ja, het werkt ook op de Watch (maar die heb ik ook niet…) en ook op de iPhone (en die heb ik wel! Haha)
Een auto zonder CarPlay is het toch niet waard om in een garage te zetten ;). Ik zou mijn huidige auto nooit meer kunnen vervangen voor iets zonder CarPlay.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
amphora schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:29:
Ik zou mijn huidige auto nooit meer kunnen vervangen voor iets zonder CarPlay.
Hahaha, nee, ik ben bang dat ik ook niet meer zonder kan. Thans mijn 3e auto met CarPlay. Het is en werkt geweldig. Mijn vrouw heeft ook sinds enkele maanden een auto met CarPlay en sinds enkele dagen mijn ouders ook. Het is gewoon super gebruikersvriendelijk en zoals gezegd, ik verval in herhalingen, het werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Een auto zonder CarPlay is het toch niet waard om in een garage te zetten ;). Ik zou mijn huidige auto nooit meer kunnen vervangen voor iets zonder CarPlay.
Hahaha nou ik kan zo 100 auto’s opnoemen die geen CarPlay hebben maar wel in een garage moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
:P Wij zijn terug gegaan van 2 auto's naar 1 (lease auto ingeleverd, overgestapt op mobiliteit budget).. en die andere auto was een oud bakkie van m'n vriendin, dus die gebruiken we nu. Op vakantie wel een auto met CarPlay, en de deelauto in de buurt heeft ook CarPlay. Maar die zet ik allebei niet in de garage... (staat nu vol met fietsen).

Mis CarPlay wel hoor, in dat ouwe bakkie... maar vind de investering voor een 1-DIN CarPlay inbouw-radio nog wat te hoog (meer dan de waarde van de auto :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Hahaha nou ik kan zo 100 auto’s opnoemen die geen CarPlay hebben maar wel in een garage moeten.
Heb ook wel eens een old timer overwogen (of young timer voor interessant zakelijk gebruik). Leuk voor er bij maar ik mis toch het comfort van een moderne auto, vooral voor lange vakantie ritten. De enige auto zonder CarPlay die ik zou overwegen is een Tesla, of hebben die tegenwoordig wel CarPlay?

En als ik op vakantie ben en een auto huur dan vraag ik altijd vooraf of ie CarPlay heeft :)

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 07-07-2023 10:18 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
amphora schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Heb ook wel eens een old timer overwogen (of young timer voor interessant zakelijk gebruik). Leuk voor er bij maar ik mis toch het comfort van een moderne auto, vooral voor lange vakantie ritten. De enige auto zonder CarPlay die ik zou overwegen is een Tesla, of hebben die tegenwoordig wel CarPlay?

En als ik op vakantie ben en een auto huur dan vraag ik altijd vooraf of ie CarPlay heeft :)
Helaas nog steeds geen CarPlay in de Tesla, Musk is er nog steeds van overtuigd dat het niet zo goed is als het eigen navigatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Toch weer problemen met CarPlay. Nu een MG huurauto en zowel met mijn iPhone als die van mijn vrouw rijd ik achteruit…. Lost zich ook niet op na een paar minuten of als ik harder rijd. 110 km per uur dan snappen die apps toch wel dat ik niet achteruit rijd?

iPhone 13 Pro met iOS 16.6 beta en 11 pro op 16.5.1. Zowel met Google maps als Waze. De MG heeft 2700 km op de teller, zo goed als nieuw.

In een VW golf heb ik het alleen met Waze en niet met Google maps. Maar nu dus niets werkend en zit met een clipje met de iPhone voor het CarPlay scherm. Dat werkt prima maar jammer van het scherm en de grote bediening. Iemand een idee of tips? iPhone al op meerdere plekken neergelegd maar voor nu opgegeven (geloof ook dat de gps van de auto wordt gebruikt en dat dat de reden is waarom het prima werkt op de iPhone als ik de CarPlay stekker er uit trek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

jaspov schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:16:
Toch weer problemen met CarPlay. Nu een MG huurauto en zowel met mijn iPhone als die van mijn vrouw rijd ik achteruit…. Lost zich ook niet op na een paar minuten of als ik harder rijd. 110 km per uur dan snappen die apps toch wel dat ik niet achteruit rijd?

iPhone 13 Pro met iOS 16.6 beta en 11 pro op 16.5.1. Zowel met Google maps als Waze. De MG heeft 2700 km op de teller, zo goed als nieuw.

In een VW golf heb ik het alleen met Waze en niet met Google maps. Maar nu dus niets werkend en zit met een clipje met de iPhone voor het CarPlay scherm. Dat werkt prima maar jammer van het scherm en de grote bediening. Iemand een idee of tips? iPhone al op meerdere plekken neergelegd maar voor nu opgegeven (geloof ook dat de gps van de auto wordt gebruikt en dat dat de reden is waarom het prima werkt op de iPhone als ik de CarPlay stekker er uit trek).
Heb ik zo nu en dan ook wel eens, zowel in Waze als Google Maps, een reboot van de telefoon helpt meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
SD5k schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Heb ik zo nu en dan ook wel eens, zowel in Waze als Google Maps, een reboot van de telefoon helpt meestal.
Vandaag geprobeerd maar hielp helaas niet. Gingen zijwaarts over een industrieterrein naast de snelweg terwijl we op de snelweg reden. Beide iPhones geprobeerd en nu drie navigatie apps: Waze, Apple Maps en Google maps. Niets werkt. Dan maar gewoon op de iPhone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

RicoK schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:06:

idd een moraalridder. Ik maak zelf wel uit wat ik in mijn auto uitspook. Is dus off-topic geblaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

jaspov schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Vandaag geprobeerd maar hielp helaas niet. Gingen zijwaarts over een industrieterrein naast de snelweg terwijl we op de snelweg reden. Beide iPhones geprobeerd en nu drie navigatie apps: Waze, Apple Maps en Google maps. Niets werkt. Dan maar gewoon op de iPhone.
Misschien een sterk gecoate voorruit? Probeer de telefoon eens ergens anders te leggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
RAAF12 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:28:
[...]
idd een moraalridder. Ik maak zelf wel uit wat ik in mijn auto uitspook. Is dus off-topic geblaat.
Jouw opmerking heeft veel toegevoegde waarde…. Carplay betekent veilig gedrag in de auto. Dat is algemeen bekend en heeft daardoor zijn beperkingen. Ja, je kan ook geen whatsapp berichten lezen. Boeien.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 17-07-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
RAAF12 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Misschien een sterk gecoate voorruit? Probeer de telefoon eens ergens anders te leggen
Dank al gedaan. Lange kabel mee.
Volgens mij gebruikt carplay de gps van de auto en gaat daar in de communicatie wat mis. Je kan de iPhone met CarPlay dan ook best goed opbergen omdat de iPhone geen gps bereik hoeft te hebben.

De iPhone los met clip doet het prima, dus dan in elk geval geen last van de coating van de ruit maar zo zonde dat er CarPlay is, een mooi scherm, en dat ik er niets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
jaspov schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Volgens mij gebruikt carplay de gps van de auto en gaat daar in de communicatie wat mis. Je kan de iPhone met CarPlay dan ook best goed opbergen omdat de iPhone geen gps bereik hoeft te hebben.

De iPhone los met clip doet het prima, dus dan in elk geval geen last van de coating van de ruit maar zo zonde dat er CarPlay is, een mooi scherm, en dat ik er niets mee kan.
Klopt, CarPlay gebruikt de GPS van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jaspov schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:10:
[...]

*Kan de GPS van de auto gebruiken.

Dat is niet in elke CarPlay setup zo, bijvoorbeeld in auto’s zonder GPS of waar de GPS en CarPlay twee gescheiden systemen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 17-07-2023 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Donstil schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:06:
[...]

*Kan de GPS van de auto gebruiken.

Dat is niet in elke CarPlay setup zo, bijvoorbeeld in auto’s zonder GPS of waar de GPS en CarPlay twee gescheiden systemen zijn.
Dank voor de aanscherping. Ik wou dat ik precies dát uit kon zetten als geavanceerde optie. Interne iPhone gps lijkt het prima te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
RAAF12 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:28:
idd off-topic (geblaat?!?!?), maar niet minder belangrijk.....

Ik hoop dan wel graag dat wij jij uitspookt in je auto de verkeersveiligheid ten goede komt en dat niet anderen de dupe worden van eventuele verkeersonveilige handelingen. Maar goed, ieder gezond en verstandig weldenkend mens weet wat ik hiermee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
jaspov schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Dank voor de aanscherping. Ik wou dat ik precies dát uit kon zetten als geavanceerde optie. Interne iPhone gps lijkt het prima te doen.
Ik had op Reddit ooit al eens iets gelezen dat iemand in zijn auto de gps antenne er uit wilde slopen. Maar ook werd geopperd dat je wellicht middels coding de gps antenne van de auto kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Zijn er mensen die Flitsmeister via Carplay gebruiken en vaak last hebben van een zwart scherm?

Zowel ik als mijn vriendin hebben er geregeld last van. Flitsmeister is dan gewoon zwart en lijkt niet te werken, meldingen komen ook niet binnen. Het gebeurt ongeveer elke 2e keer als ik in de auto zit.

Ik had het voorheen met mijn iPhone 12 Pro in een Alfa Romeo Giulia (bekabeld).
Mijn vriendin heeft het in een Skoda Fabia met een iPhone SE (draadloos).
Ik heb het nu met mijn iPhone 14 Pro zowel in de Giulia als in mijn nieuwe Skoda Kodiaq (draadloos).

Intussen zijn er al div. IOS updates, APP updates etc. de revue gepasseerd maar het issue blijft. Ook alleen Flitsmeister heeft hier last van, alle andere APPS werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@VulcanRaven Dit ervaar ik niet (bedraad - Audi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
VulcanRaven schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:10:
Zijn er mensen die Flitsmeister via Carplay gebruiken en vaak last hebben van een zwart scherm?

Zowel ik als mijn vriendin hebben er geregeld last van. Flitsmeister is dan gewoon zwart en lijkt niet te werken, meldingen komen ook niet binnen. Het gebeurt ongeveer elke 2e keer als ik in de auto zit.

Ik heb het nu met mijn iPhone 14 Pro zowel in de Giulia als in mijn nieuwe Skoda Kodiaq (draadloos).

Intussen zijn er al div. IOS updates, APP updates etc. de revue gepasseerd maar het issue blijft. Ook alleen Flitsmeister heeft hier last van, alle andere APPS werken wel gewoon.
Flitsmeister geeft om de zoveel keer aan dat er geen GPS signaal is (Flitsmeister gaat aan bij mij wanneer telefoon verbinding met CarPlay maakt, via automatisering).
De oplossing is dan om je telefoon te pakken en Flitsmeister op je telefoon te openen en dan je telefoon weer wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:50

Ik heb het ook, merk wel dat ik met mijn iPhone SE 2020 (bedraad) model vrijwel elke keer een zwart scherm krijg als ik 'm de eerste keer aansluit dan met mijn iPhone 12 (bedraad)...

Meestal even loskoppelen en weer opnieuw aansluiten totdat ie de kaart gewoon weergeeft. Heb trouwens ook een optie aangezet in Flitsmeister (Automatisch opstarten) maar naar mijn idee werkt dat niet echt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
MRiesje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Ik heb het ook, merk wel dat ik met mijn iPhone SE 2020 (bedraad) model vrijwel elke keer een zwart scherm krijg als ik 'm de eerste keer aansluit dan met mijn iPhone 12 (bedraad)...

Meestal even loskoppelen en weer opnieuw aansluiten totdat ie de kaart gewoon weergeeft. Heb trouwens ook een optie aangezet in Flitsmeister (Automatisch opstarten) maar naar mijn idee werkt dat niet echt. :?
Voorheen hielp het om de kabel even los te halen en weer in te prikken. Dat moest ik zowat elke keer doen als ik instapte. Nu is het draadloos verbonden dus dan is die handeling dusdanig veel werk dat ik het maar laat. Moet dan echt de verbinding verbreken, even wachten en weer verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57

Ik had dit met enig regelmaat met Google Maps. Gek genoeg lijkt het probleem inmiddels opgelost. Cupra Born, iPhone 14 Pro, alles up-to-date.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
VulcanRaven schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Voorheen hielp het om de kabel even los te halen en weer in te prikken. Dat moest ik zowat elke keer doen als ik instapte. Nu is het draadloos verbonden dus dan is die handeling dusdanig veel werk dat ik het maar laat. Moet dan echt de verbinding verbreken, even wachten en weer verbinden.
MRiesje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Helpt het niet om Flitsmeister op de telefoon geforceerd af te sluiten en dan opnieuw op te starten?
Want een app op je telefoon afsluiten is ook afsluiten in CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier ook af en toe: wit vlak / zwart vlak of de melding ‘je hebt geen internet’… ik heb het eigenlijk sinds IOS16, dus ik hoop dat 16.6 de oplossing gaat zijn..

Geldt overigens voor zowel bedraad als draadloos carplay..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Michael Knight schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:09:
[...]

Hier ook af en toe: wit vlak / zwart vlak of de melding ‘je hebt geen internet’… ik heb het eigenlijk sinds IOS16, dus ik hoop dat 16.6 de oplossing gaat zijn..

Geldt overigens voor zowel bedraad als draadloos carplay..
Ik zit op iOS 17 en daar gebeurt ‘je hebt geen internet’ ook.
De app op de telefoon openen verhelpt dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat “je hebt geen internet” heb ik al jaren met Flitsmeister overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:37:
Dat “je hebt geen internet” heb ik al jaren met Flitsmeister overigens.
Hier idem. Ik heb er nooit verder onderzoek naar gedaan. Op een gegeven is het internet weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:52:
[...]

Hier idem. Ik heb er nooit verder onderzoek naar gedaan. Op een gegeven is het internet weer terug.
Ja dit idd, is ook geen logica voor behalve dat het aan Flitsmeister ligt. Soms an het begin, andere keer weer halverwege, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
Tartarus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:31:
[...]

[...]

Helpt het niet om Flitsmeister op de telefoon geforceerd af te sluiten en dan opnieuw op te starten?
Want een app op je telefoon afsluiten is ook afsluiten in CarPlay.
Ik heb dit gister eens geprobeerd toen ik het issue weer had. Als ik de app via de telefoon afsluit dan sluit die idd ook in Carplay. Maar bij starten blijft die weer zwart. Ik heb ook geprobeerd de app eerst op de iPhone te starten en dan pas in Carplay maar ook dan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zijn er mensen die problemen ervaren met apple carplay icm een dualsim iphone 13? ik heb deze telefoon geconfigureerd met de e-sim als prive en de simkaart van de zaak. met grote regelmaat merk ik dat ik gebeld ben want dan zie ik het symbool verschijnen van gesprek gemist. ik luister op dat moment via deezer naar muziek. mensen die mij bellen krijgen dan meteen de voicemail

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:44:
Zijn er mensen die problemen ervaren met apple carplay icm een dualsim iphone 13? ik heb deze telefoon geconfigureerd met de e-sim als prive en de simkaart van de zaak. met grote regelmaat merk ik dat ik gebeld ben want dan zie ik het symbool verschijnen van gesprek gemist. ik luister op dat moment via deezer naar muziek. mensen die mij bellen krijgen dan meteen de voicemail
Komt dit wellicht door de “driving” focus die actief wordt wanneer CarPlay wordt gebruikt?
Ik geloof dat je dit in de instellingen in de CarPlay settings kunt activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

AP3X schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Komt dit wellicht door de “driving” focus die actief wordt wanneer CarPlay wordt gebruikt?
Ik geloof dat je dit in de instellingen in de CarPlay settings kunt activeren
instellingen in de auto of op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:03:
[...]

instellingen in de auto of op de telefoon?
De settings in CarPlay in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

AP3X schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:48:
[...]

De settings in CarPlay in de auto
Bedankt ik heb de settings veranderd ga het morgen eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik lees via Google veel over dit probleem, maar zie nog steeds geen oplossing:

BMW eind 2020. iPhone 13 Pro in de midden armsteun. CarPlay geactiveerd en alles werkt draadloos prima, op één ding na: Flitsmeister toont wel meldingen als ik Apple Maps gebruik, maar wat ik doe, Flitsmeister geeft nooit geluid. Nooit.

Apple Maps, Spotify, receiver (internet radio), alles geeft prima geluid. Maar Flitsmeister….

Heeft iemand misschien een oplossing? Zoals gezegd, via Google zie ik een hoop anderen die ditzelfde probleem ervaren, maar zie nergens een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 14-09 17:48
Zonnetje83 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:24:
Ik lees via Google veel over dit probleem, maar zie nog steeds geen oplossing:

BMW eind 2020. iPhone 13 Pro in de midden armsteun. CarPlay geactiveerd en alles werkt draadloos prima, op één ding na: Flitsmeister toont wel meldingen als ik Apple Maps gebruik, maar wat ik doe, Flitsmeister geeft nooit geluid. Nooit.

Apple Maps, Spotify, receiver (internet radio), alles geeft prima geluid. Maar Flitsmeister….

Heeft iemand misschien een oplossing? Zoals gezegd, via Google zie ik een hoop anderen die ditzelfde probleem ervaren, maar zie nergens een oplossing :(
Misschien eens spelen met de instellingen geluidsopties - kanaal in Flitsmeister? Deze staat standaard op automatisch maar misschien werkt 1 van de andere opties wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
hellboy123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Misschien eens spelen met de instellingen geluidsopties - kanaal in Flitsmeister? Deze staat standaard op automatisch maar misschien werkt 1 van de andere opties wel goed?
Thanks! Ik had al wel met volume gespeeld (geen effect), maar kanaal stond op automatisch en ik heb er automatisch overheen gelezen 8)7

Ik ga het proberen en laat weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:35
Vraag: heb een ID.5 en gebruik daar Carplay. Nu heb ik ABRP en op de 1 of andere manier komt die app niet in de balk aan de linkerkant te staan. Om een voorbeeld te geven.

Ik zet ABRP aan. Ik wissel naar Spotify, die staat in de laatstgebruikte apps balk. ABRP komt niet in die balk te staan, is weg. Dan druk ik op de drie puntjes onderin het scherm waardoor je terug naar home gaat, dan nog een keer waardoor je naar dat verzamelschermpje gaat. ABRP staat niet in het navigatie ding, Flitsmeister staat daar terwijl ik daar niet mee navigeer.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:55:
Vraag: heb een ID.5 en gebruik daar Carplay. Nu heb ik ABRP en op de 1 of andere manier komt die app niet in de balk aan de linkerkant te staan. Om een voorbeeld te geven.

Ik zet ABRP aan. Ik wissel naar Spotify, die staat in de laatstgebruikte apps balk. ABRP komt niet in die balk te staan, is weg. Dan druk ik op de drie puntjes onderin het scherm waardoor je terug naar home gaat, dan nog een keer waardoor je naar dat verzamelschermpje gaat. ABRP staat niet in het navigatie ding, Flitsmeister staat daar terwijl ik daar niet mee navigeer.

Heb je een premium lidmaatschap? Als ik goed lees valt carplay hieronder.
https://abetterrouteplanner.com/premium/

Ik had overigens nog nooit gehoord van abrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:35
meesje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:21:
[...]

Heb je een premium lidmaatschap? Als ik goed lees valt carplay hieronder.
https://abetterrouteplanner.com/premium/

Ik had overigens nog nooit gehoord van abrp.
Jazeker, sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb dus de premium versie. Ik kan hem gewoon gebruiken, hij staat ook als 'grote' app gewoon in het app overzicht. De app gaat alleen niet naar de favorieten/laatstgebruikte apps balk aan de linkerkant, ik moet hem helemaal weer openen via het app overzicht zelf. Ook komt de app niet in verkleinde versie te staan op het homescreen. Even twee plaatjes van het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH3CC5VUXxiZ55qZYGYm_DQkNvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBfU0kOyctI2GMH0BKaOkb17.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook echt een VW ID.5. ABRP komt dus niet in de balk aan de linkerkant (waar het kleine icoontje nu staat van Maps, Music en Phone).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrJctJ84y2_xQR5jttgXy1--Kek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t6UzeLLcqLaZe4xpYB4IUw6f.jpg?f=user_large

Dit is een willekeurige auto maar wel het homescreen van iOS 13 waar je dus de tiles hebt. De navi tile geeft Flitsmeister weer terwijl ABRP als actieve navigatie is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
hellboy123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Nope, het enige verschil is als Flitsmeister niet aan staat op m’n iPhone, maar wél aan staat op m’n dash (BMW CarPlay), én Flitsmeister zichtbaar is op m’n dash, dat ik nu wel geluiden hoor. Maar zodra ik Flitsmeister op de achtergrond plaats en bijv Apple Maps open, dan zijn alle geluiden foetsie. Je ziet de meldingen wel, maar no sound.

Om je haren van uit te trekken gewoon. Totaal nutteloos op deze manier 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 10:06
Iets om in de gaten te houden als je wired CarPlay hebt en met iOS17 draadloos CarPlay wil hebben.
Link: https://9to5mac.com/2023/...wireless-carplay-adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dries_w schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:49:
Iets om in de gaten te houden als je wired CarPlay hebt en met iOS17 draadloos CarPlay wil hebben.
Maar wat heeft iOS17 hier nou mee van doen? Deze adaptertjes zijn er al een tijdje inmiddels en hebben gemixte ervaringen over de hele line-up.

Voelt niet als iets wat met iOS17 gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:53
dries_w schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:49:
Gebruik zo’n dongle al een ruime 4 jaar. Ruim voor iOS 17. Nu met iOS 17 beta draait het nog steeds prima. Dus weet niet wat iOS 17 hiermee te maken heeft. Meer een simple paginavulling als artikel.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:04

sanzut

It's always christmas time

TheKerremenke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Gebruik zo’n dongle al een ruime 4 jaar. Ruim voor iOS 17. Nu met iOS 17 beta draait het nog steeds prima. Dus weet niet wat iOS 17 hiermee te maken heeft. Meer een simple paginavulling als artikel.
Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29
Hier eerst een Carlinkit 3, nu een 2air (of 5, hoe je het wilt)
Beide doen het prima.
De reden voor mij om naar de 2air over te gaan is dat deze ook native Android Auto aangezien ik zakelijk een Samsung heb.
Ik rijd er ook ook al ruim 3 jaar mee rond met volle tevredenheid

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:53
Carlinkit. Maar inmiddels zijn er al vele andere en nieuwere. Geen idee of die beter werken.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik gebruik ook de Carlinkit 2.0. Soms wil die niet verbinden, maar dat zit bijna altijd in de telefoon zelf. Herstarten en daarna werkt het weer als vanouds. Zou niet meer zonder willen. Enige nadeel is dat als de aansluiting in een gesloten kastje zit, dat de Carlinkit nogal warm wil worden op langere ritten en bij te hoge temperaturen problemen vertoond als haperen en uiteindelijk stoppen met werken. Heb hem in mijn Benz nu net buiten het vakje hangen tussen de stoelen en dan kan die blijkbaar de warmte goed genoeg kwijt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:55:

Dit komt doordat ABRP geen dashboard / splitscreen view heeft. Flitsmeister wel dus die onthoud ie dan. https://forum.abetterrout...arplay-dashboard-support/

[ Voor 4% gewijzigd door BaseLine op 04-08-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
thunder8 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:50:
[...]

Ik gebruik ook de Carlinkit 2.0. Soms wil die niet verbinden, maar dat zit bijna altijd in de telefoon zelf. Herstarten en daarna werkt het weer als vanouds. Zou niet meer zonder willen. Enige nadeel is dat als de aansluiting in een gesloten kastje zit, dat de Carlinkit nogal warm wil worden op langere ritten en bij te hoge temperaturen problemen vertoond als haperen en uiteindelijk stoppen met werken. Heb hem in mijn Benz nu net buiten het vakje hangen tussen de stoelen en dan kan die blijkbaar de warmte goed genoeg kwijt.
Bluetooth uitzetten en weer terug aanzetten is sneller en doet hetzelfde als een restart van het hele toestel in dezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Tartarus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Bluetooth uitzetten en weer terug aanzetten is sneller en doet hetzelfde als een restart van het hele toestel in dezen
Ook vaak geprobeerd, maar er gaat wat anders mis dan alleen die verbinding. Alles up-to-date, maar sinds iOS 16 vaker dit soort problemen. Met iOS 15 had ik hier echt nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdekkinga
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 19:54
Hoi , deze week de Carlinkit 5.0 in gebruik genomen. Ten opzichte van de 2.0 versie die ik eerst had gaat bij het opstarten van deze kit de dab radio van mijn auto automatisch naar de iPhone over. Is er iemand bekend mee hoe dit aan te passen zodat de radio blijft spelen terwijl de kit opstart ?
Bedankt alvast!

update:
Volgens support van carlinkit zou dit normaal zijn. Volgens mij niet . Tevens nu last van een freeze tijdens navigatie met Apple kaarten. Al met al nog geen toegevoegde waarde voor mij.

[ Voor 24% gewijzigd door pdekkinga op 17-08-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

pdekkinga schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:05:
Hoi , deze week de Carlinkit 5.0 in gebruik genomen. Ten opzichte van de 2.0 versie die ik eerst had gaat bij het opstarten van deze kit de dab radio van mijn auto automatisch naar de iPhone over. Is er iemand bekend mee hoe dit aan te passen zodat de radio blijft spelen terwijl de kit opstart ?
Bedankt alvast!
Helaas geen oplossing voor je probleem, ben echter wel benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe versie. Is deze beter dan de oude, bijvoorbeeld stabiliteit, opstarttijd etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29
pdekkinga schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:05:
Bedankt alvast!
Hier geen problemen mee. Als ik de radio aan had terwijl Carplay actief was en de auto opnieuw start blijft bij mij de radio (DAB) gewoon spelen en schakeld Carplay niet naar AM.
thunder8 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:23:
[...]

...... Is deze beter dan de oude, bijvoorbeeld stabiliteit, opstarttijd etc?
Mijn ervaring (maar ik kom van een 3.0 ipv 2.0) is dat het allemaal net even sneller is. Opstarten lijkt ietsje sneller (Maar dat zal geen secondes zijn) maar heb wel het idee dat de reactie op het touchscreen sneller/directer is.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdekkinga
thunder8 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:23:
[...]

Helaas geen oplossing voor je probleem, ben echter wel benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe versie. Is deze beter dan de oude, bijvoorbeeld stabiliteit, opstarttijd etc?
Bedankt voor je reactie, de 2.0 gaf na een korte stop nogal eens een zwart scherm of koppelde helemaal niet meer zonder reset .lijkt allemaal iets sneller in opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Sinds de laatste update van Waze start deze standaard niet meer in "dark" modus op, terwijl mijn Carplay instellingen op always dark staan en in de Waze settings ook dark mode aan staat. Als ik vervolgens Waze op m'n mobiel open terwijl deze met Carplay verbonden is, dan springt Waze onmiddellijk in Carplay op dark mode.

Hebben meer mensen dit gemerkt / hier last van?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• pdekkinga
pdekkinga

Bedankt alvast!

update:
Volgens support van carlinkit zou dit normaal zijn. Volgens mij niet . Tevens nu last van een freeze tijdens navigatie met Apple kaarten. Al met al nog geen toegevoegde waarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29

Aiii

何これ

DexterDee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:27:
Sinds de laatste update van Waze start deze standaard niet meer in "dark" modus op, terwijl mijn Carplay instellingen op always dark staan en in de Waze settings ook dark mode aan staat. Als ik vervolgens Waze op m'n mobiel open terwijl deze met Carplay verbonden is, dan springt Waze onmiddellijk in Carplay op dark mode.

Hebben meer mensen dit gemerkt / hier last van?
Heb dit sinds een paar dagen ook, of het door de nieuwste Beta komt of Waze weet ik niet, maar hij schakelt (gaat bij mij via de lichtsensor) niet meer naar Dark Mode. Zal wel gefixed worden binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Aiii schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:53:
Heb dit sinds een paar dagen ook, of het door de nieuwste Beta komt of Waze weet ik niet, maar hij schakelt (gaat bij mij via de lichtsensor) niet meer naar Dark Mode. Zal wel gefixed worden binnenkort.
Probleem is blijkbaar bekend, hele volksstammen die er last van hebben:
https://support.google.co...eless-apple-carplay?hl=en

Dat wordt wachten op een nieuwe release van Waze. En dat kan nog wel ff duren ben ik bang

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 10:06
FM heeft een update uitgebracht die 'bekende problemen' met carplay zou moeten oplossen !!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
dries_w schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:47:
FM heeft een update uitgebracht die 'bekende problemen' met carplay zou moeten oplossen !!??
Hmmm, als dat gaat over de bug van flitsmeister in combinatie met automation ('start flitsmeister als verbonden via carplay'): ik had die melding zojuist nog steeds, met die flitsmeister update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Of het is een update die voorkomt dat je complete CarPlay vastloopt na een tijdje gebruiken van FM. Dit is iets wat bij mij dus regelmatig gebeurt.

Automation werkt bij mij trouwens dan weer wel goed icm met gebruik van Carlinkit.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-09-2023
Goedemiddag,
Ik wilde hier mijn ervaring delen met in dit geval de Ottocast Picasou 2.
Eerste indruk is erg goed.
Intuïtief bedienen, al ben ik iOS gewend en niet Android.
Snelle werking vd menu’s met veel instelmogelijkheden.
Beeldkwaliteit op mijn display vd auto is super (hangt natuurlijk vd auto af maar toch).
Geen last van verkeerde synchronisatie van geluid en beeld.
Vindt t op zich jammer dat ik altijd de hotspot van mijn mobiel (iPhone 11pro) aan moet zetten als ik instap (ik wil niet dat deze altijd aan staat), maar t is n kleine handeling en de picasou vindt de mobiel steeds meteen.
Opstarttijd is prima.
Ben nog wat zoekende hoe ik mijn beeld op N andere manier kan splitten dan de huidige manier (vindt het navigatievenster net wat smal met andere vensters ernaast maar denk dat er andere formats zijn), maar komt nog wel vermoed ik.
Minpunt vind ik dat de tv-app van kpn niet functioneert; heb t idee dat dit bij kpn zit, want heb dit ook wel eens op n laptop gehad; de app start op maar blijft dan hangen in n soort screensaver-achtinge videobeelden.
Tips welkom!
Andere apps uit de googleplay (vergelijkbaar met de iOS AppStore) werken goed en zijn er natuurlijk veel.
Wattsapp kreeg ik aan de praat maar werd vervolgens niet te gebruiken in mijn mobiel dus voor nu even eruit gegooid.
Het kastje is dermate klein dat t precies in n bekerhouder paste en met een kort bijgeleverd kabeltje perfect aan te sluiten was.
Er zit ook n kabeltje bij waarbij de usb-stekker een soort doorlas heeft waarvan dan 1 stekker in de sigaretten aansteker gaat, maar bij mij werkte het met 1 kabeltje.
WiFi-verbinding valt tot nog toe nooit weg.
Alle bedieningen van mijn stuur en auto-console werken net als ervoor.
Formaten vd de video passen zich automatisch aan dus bijv utube of Netflix werken perfect.
Ja, de prijs is hoog, maar ik vind het wel waar voor het geld, zeker als ik hopelijk kpn-tv aan de praat ga krijgen; zou de kers op de taart zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
Ps Ben er nog niet achter of ik t beeld van mijn iPhone kan mirrored; zou helemaal tof zijn..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het nou dat je niet door je hele playlist kan bladeren in de muziek app?

Ik heb een aantal playlists, daarin kan ik (ook op shuffle) ongeveer 60 nummers naar beneden in het overzicht en dan is het klaar, kies ik dan de laatste, scrol weer naar boven heb ik 60 nieuwe nummers.

Irriteert mij eigenlijk al jaren maar ben nu vooral benieuwd of het “by design” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:54:

Ik heb een aantal playlists, daarin kan ik (ook op shuffle) ongeveer 60 nummers naar beneden in het overzicht en dan is het klaar, kies ik dan de laatste, scrol weer naar boven heb ik 60 nieuwe nummers.

Irriteert mij eigenlijk al jaren maar ben nu vooral benieuwd of het “by design” is.
Bedoel je in spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
In spotify kan ik gewoon alle nrs scrollen in n bibliotheek tot onderaan (meer dan 60 nrs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee in Apple Music (muziek app) ervaar ik dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erieperie
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Nee in Apple Music (muziek app) ervaar ik dit.
Sorry; die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb sinds kort de volgende ervaring met het luisteren naar Radio538 via Apple Music, waarover ik (nog) niets heb kunnen Googlen of op een andere manier heb kunnen terugvinden.

Afgelopen vrijdagavond bij terugkeer in Nederland na mijn 2 weken vakantie toen ik Radio538 weer aanzette en vanmorgen op weg naar het werk knalt om het half uur ongeveer de 100%NL Verkeersinformatie door de uitzending van Radio538 heen. Dit is én vervelend, omdat de Radio538 uitzending gewoon wordt onderbroken, maar ook omdat het volume van deze 100%NL Verkeersinfo behoorlijk hoger is.

Ik kan in de instellingen van Apple Music (nog) niets vinden hierover, maar volgens mij is het gewoon een fout.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Is dat niet gewoon een functie van je autoradio?

Vroeger, toen ik ook nog radio luisterde in de auto, had je een functie waarmee de radio omschakelde als er op een andere zender verkeersinformatie te horen was. Als ik me niet vergis was deze functie een onderdeel van RDS.
Misschien heb je dit per ongeluk aangezet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@RicoK Zoals in het vorige bericht aangegeven, denk ik inderdaad even de TA/TP functie uitzetten van je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Jeroen O en @meesje Bedankt voor jullie reacties.

Ja, dit is inderdaad en uiteraard een functie van mijn autoradio. Echter, ik luister nooit naar de analoge FM autoradio. Ik luister altijd naar online radio via Apple Music via een MMI Wireless CarPlay Adapter via de AUX ingang. En mocht er verkeersinfo over de FM binnen komen dan zal deze toch niet de AUX kunnen uit- en weer inschakelen?

Tevens, omdat ik het niet zo heel erg heb op NL-talige muziek heb ik nooit 100%NL opgezet en zal ik dat ook nimmer gaan doen.

Ik sta open voor verdere suggesties hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

Hmmm, als dat gaat over de bug van flitsmeister in combinatie met automation ('start flitsmeister als verbonden via carplay'): ik had die melding zojuist nog steeds, met die flitsmeister update geinstalleerd.
Hier ook. Heb een shortcut die prima werkt, maar waarvoor ik sinds enkele weken opeens bij elke opstart een error notification krijg. Vroeg me al af waar dit door komt, want shortcuts heeft naar mijn weten geen logs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RicoK
@Jeroen O en @meesje Het is toch wel de radio die de AUX wegdrukt en de fileinformatie van 100%NL laat horen 😳.

Edit: allemachtig, heb ik gedurende het uur huiswaarts kerend tig keren het iDrive menu van mijn BMW van voor naar achteren en weer terug en van links naar rechts doorgelopen, maar nergens kon ik de TP uitschakelen. Nee……., logisch, want daar is gewoon een direct knopje voor…. 🙄😳 (schaamrood).

[ Voor 56% gewijzigd door RicoK op 04-09-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben van de error met FM af door de app opnieuw te installeren. Deed dat omdat ik opeens ook geen notificaties van FM meer kreeg.

Benieuwd of in iOS 17 de bug met shortcuts en het starten van meerdere apps opgelost is. Ik heb het nu aangepast naar een automation per app die gestart moet worden, maar dat is lelijk…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Sinds iOS 17 ervaar ik dat er meer in 3D wordt weergegeven, of misschien beter gezegd: eerder naar de 3D weergave wordt geschakeld.

Verder valt me negatief op dat wanneer gebruik gemaakt wordt van offline kaartmateriaal hier continu een melding van in beeld blijft. Ook het woord ‘aankomst’ had van mij niet gehoeven. Dat de stop knop blauw werd, was voor mij al duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikschouten12
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-09-2023
Hallo mensen

kan je appel car play in een Volkswagen uit 1999 maken hoor het graag

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:55
Erikschouten12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:15:
Hallo mensen

Ja hoor. Een geschikte radio met CarPlay kopen. Een Dongel zal niet gaan werken helaas.
Via ome alie vindt je er genoeg en is best oké.

• thunder8

thunder8

Erikschouten12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:15:
Hallo mensen

Headunit kopen met Carplay ondersteuning. 2-din met touchbediening. Pioneer, Alpine en alle andere grote audiomerken hebben wel meerdere modellen met carplay. En voor de budgetmarkt is er inderdaad Ome Ali.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
In de final versie van iOS 17 zit nog steeds een beta 'bug' waarbij het Now Playing scherm altijd in Dark Mode getoond wordt, ook al heb je de rest van de CarPlay schermen in Light Mode.

Dit zie je bijvoorbeeld in de Music app of in Overcast (podcast app die ik gebruik). In het muziek / podcast selectie scherm wordt het gewoon in Light Mode getoond, maar zodra je een liedje / podcast start en hij overschakelt naar het Now Playing scherm dan switched CarPlay naar Dark Mode.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ueiYckFqCh11lVQNkL1N0odtfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9pwXrnqAJitSQ9oh4sW7xkb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiFqaNpMGkDSd9yl8yCXaqSjUoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdEcYiVUV32nJIBSa7mOGLgV.jpg?f=fotoalbum_large

Deze interface voor je afslag etc is wel heel cool. Hoop dat die ook snel naar NL komt.
Mijn auto in NL heeft ook het 2e scherm achter de teller namelijk.

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze interface voor je afslag etc is wel heel cool. Hoop dat die ook snel naar NL komt.
Mijn auto in NL heeft ook het 2e scherm achter de teller namelijk.
Ziet er mooi uit. In welk land is dit uitgerold? Welke auto is dit? Het lijkt op MB A/B? Bij een MB B zag ik dat het CarPlay scherm niet de volle breedte gebruikt van het scherm boven het midden console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 22:18
meesje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:17:
[...]

Ziet er mooi uit. In welk land is dit uitgerold? Welke auto is dit? Het lijkt op MB A/B? Bij een MB B zag ik dat het CarPlay scherm niet de volle breedte gebruikt van het scherm boven het midden console.
Lijkt me BMW met iDrive 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:17:
[...]

Dit is in een BMW X7 en ben op dit moment in de v.s. maar thuis rij ik een Polestar en die heeft ook volledig 2 schermen support en daarmee de hele kaart achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:54:

Dat vind ik ook irritant. Bij mij zijn het nog minder nummers. Ik zet bijna altijd een playlist op shuffle, en kies dan met 'Play Next' (label is nu ook vervangen door een symbooltje) het volgende nummer. Dan kan ik door een incomplete lijst scrollen, maar om verder te scrollen moet ik een nummer selecteren onderaan de zichtbare lijst. Pas dan wordt de lijst verder aangevuld en zit ik intussen te luisteren naar een nummer dat ik eigenlijk niet wil horen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste