Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:00:
[...]

Dat vind ik ook irritant. Bij mij zijn het nog minder nummers. Ik zet bijna altijd een playlist op shuffle, en kies dan met 'Play Next' (label is nu ook vervangen door een symbooltje) het volgende nummer. Dan kan ik door een incomplete lijst scrollen, maar om verder te scrollen moet ik een nummer selecteren onderaan de zichtbare lijst. Pas dan wordt de lijst verder aangevuld en zit ik intussen te luisteren naar een nummer dat ik eigenlijk niet wil horen.
Ja precies dit idd. Heel irritant

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
SirLenncelot schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 03:59:
Ik ben van de error met FM af door de app opnieuw te installeren. Deed dat omdat ik opeens ook geen notificaties van FM meer kreeg.

Benieuwd of in iOS 17 de bug met shortcuts en het starten van meerdere apps opgelost is. Ik heb het nu aangepast naar een automation per app die gestart moet worden, maar dat is lelijk…
Hier was al een werkende workaround voor door in je shortcut ipv “open app” het commando “open url” te gebruiken (voor Flitsmeister -> “Open flitsmeister://“). Hiermee kun je meerdere apps openen vanuit dezelfde shortcuts zonder foutmeldingen of time-outs.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03
Er zijn hier vast mensen die een Carplay adapter in de auto hebben om zo een draadloze ervaring te bewerkstelligen.

Wij hebben sinds kort een auto welke Carplay ondersteund en maken daar graag gebruik van. Het kabeltje inprikken is op zich geen probleem, maar m'n vrouw krijgt binnenkort een iPhone 15 en ik zit nog met een lightning aansluiting.
Om het wisselen van kabel te minimaliseren ben ik nu op zoek naar een goede draadloze Carplay adapter.

Er zijn verschillende lijstjes beschikbaar met 'de beste draadloze Carplay-adapters' en bijbehorende reviews, maar zou ook graag van echte mensen ervaringen leren.
Zeker nu iOS 17 beschikbaar is ben ik benieuwd of er adapters zijn welke niet meer lekker werken, of wat de ervaringen zijn? Zijn er adapters die beter vermeden kunnen worden?
De prijs range verschilt nogal, tussen de 30 en 300 euro heb ik ze al gezien.

Mijn iPhone X zal op iOS 16 blijven, en we willen toch beide graag gebruik maken van de functionaliteit.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:12

amphora

Websites & Fotografie

Jan_V schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
Er zijn hier vast mensen die een Carplay adapter in de auto hebben om zo een draadloze ervaring te bewerkstelligen.

Wij hebben sinds kort een auto welke Carplay ondersteund en maken daar graag gebruik van. Het kabeltje inprikken is op zich geen probleem, maar m'n vrouw krijgt binnenkort een iPhone 15 en ik zit nog met een lightning aansluiting.
Om het wisselen van kabel te minimaliseren ben ik nu op zoek naar een goede draadloze Carplay adapter.

Er zijn verschillende lijstjes beschikbaar met 'de beste draadloze Carplay-adapters' en bijbehorende reviews, maar zou ook graag van echte mensen ervaringen leren.
Zeker nu iOS 17 beschikbaar is ben ik benieuwd of er adapters zijn welke niet meer lekker werken, of wat de ervaringen zijn? Zijn er adapters die beter vermeden kunnen worden?

Mijn iPhone X zal op iOS 16 blijven, en we willen toch beide graag gebruik maken van de functionaliteit.
Ik heb zo'n goedkope Chinese draadloze CarPlay oplossing en meestal werkt het wel. Soms niet en dan moet ik alsnog de kabel er in prikken of even de kabel uit de draadloze adapter en dan werkt het weer wel. Grootste nadeel is de vertraging. Maar toch ben ik wel blij met dat ding, was iets van 80 euro.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Ik heb sinds kort het probleem dat CarPlay alles in Dark Mode doet. YouTube Music, Waze, RadioNed, Flitsmeister openen allemaal met donkere achtergrond/kaart.

Instellingen in CarPlay staan op automatisch ipv altijd donker. Instellingen in Waze staan op alleen ‘s nachts.

iPhone staat wel in dark mode maar bv Waze start gewoon op in Daylight op de iPhone.

iPhone staat op 17.1 beta
Waze op de laatste beta 4.98.70 (701).

Zijn er verder nog instellingen die ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:25
@Jan_V Herkenbaar probleem, echter accepteert mijn Sony aftermarket CarPlay radio geen wireless CarPlay dongles. Hier heb ik het opgelost door een verloop van usb a naar usb c en een usb c en lightening kabel (in 1) te kopen. Nu kan ik de 15 pro via usb c gebruiken en mijn vriendin de 13 via Lightning. Gaat wel niet tegelijkertijd maar dat is ook niet de bedoeling van deze kabel. Vandaag geprobeerd met 2 ritten van dik 2 uur. Werkt prima.

Deze maar dan in zwart ipv zebra kleur.
https://www.amac.nl/nativ...usb-c-to-usb-c-1-8m-zebra

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07 10:13
Jan_V schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:

Ik gebruik de Carlinkit 5.0. Deze doet het vooralsnog prima.

Gebruikt met een 12 Pro en nu met een 15 Pro

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:32
Hier ook een carlinkit 5 maar heb sinds iOS 17 dat ik vaak mijn iPhone moet herstarten omdat anders de verbinding aan het flippen is. Beetje irritant maar als hij dan weer werkt gaat het verder ook prima

PS. Dit met een 14 pro

[ Voor 6% gewijzigd door Soepie op 30-09-2023 01:35 ]

Gewoon spullen

• TheKerremenke
Blijkbaar zijn er toch wat problemen met de nieuwe USB C poorten en CarPlay. Zelf gelukkig geen last van, maar hier het artikel op MacRumors ter informatie. https://www.macrumors.com...iphone-15-carplay-issues/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TR1969
TheKerremenke schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:34:
Blijkbaar zijn er toch wat problemen met de nieuwe USB C poorten en CarPlay. Zelf gelukkig geen last van, maar hier het artikel op MacRumors ter informatie. https://www.macrumors.com...iphone-15-carplay-issues/
Als ik het artikel zo even snel lees zit het probleem vooral in de USB kabels (vooral USB-A naar USB-C), niet zo zeer in de USB C poort van de iPhone.
Toevallig gebruik ik ook een Belkin kabel die wordt genoemd in het artikel en dat werkt bij mij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog geen CarPlay, maar kan as maandag mijn nieuwe auto ophalen.
Daar zit ook wireless CarPlay in, nu vraag ik mij af, als je instapt met je iPhone in je broekzak en CarPlay gaat gebruiken voor navigatie, gaat je iPhone dan snel leeg? Heb een iPhone 14 Pro, met een normaliter prima batterijduur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TR1969
Chickendorp schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:11:
Daar zit ook wireless CarPlay in, nu vraag ik mij af, als je instapt met je iPhone in je broekzak en CarPlay gaat gebruiken voor navigatie, gaat je iPhone dan snel leeg? Heb een iPhone 14 Pro, met een normaliter prima batterijduur.
Het korte antwoord is ja.

CarPlay (zeker in combinatie met navigatie/muziek) neemt best veel stroom.
Ik heb daarvoor nu een magsafe autolader van ESR geplaatst zodat ik zeker, bij de langere stukken, de telefoon meteen kan bijladen.
Deze heeft meteen ook een ingebouwde ventilator voor koeling dus mogelijke problemen van het stoppen van laden door een te warme iPhone heb ik sindsdien eigenlijk niet meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:34
En dat valt reuze mee. Wel afhankelijk wat je snel vindt natuurlijk.

In mijn auto heb ik sinds een half jaar een Andream MMI Adapter met Wireless CarPlay i.c.m. een iPhone 13 Pro Max. Voor echt lange ritten sluit ik de iPhone wel bedraad aan, maar met dagelijks gebruik voor woon-werk verkeer, waarbij een enkele rit rond de 5 kwartier tot 1,5 uur duurt met navigeren via Apple Kaarten en Apple Music aan heb ik bij aankomst op mijn bestemming net iets meer dan 10% verbruikt.

Ik had mij destijds ook een hoger ver-/gebruik voorgesteld, maar vind dat dus enorm meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@RicoK 10% accu voor een rit van meer dan een uur vind ik heel netjes en kan ik wel lijden in mijn dagelijks gebruik. Meestal zit ik net wat korter in de auto tijdens ritten van huis naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Mijn ervaring is dat alleen navigatie via bijv. Apple kaarten, Google Maps of Waze niet heel veel van je batterij trekt. Waze misschien iets meer dan de andere.

Gebruik je naast je navigatie ook Flitsmeister en Spotify, dan gaat het wel wat rapper en zul je ook merken dat je telefoon wat warmer wordt. Logisch, hij moet immers meerdere apps actief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:11
Incognitum schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:19:
Ik heb sinds kort het probleem dat CarPlay alles in Dark Mode doet. YouTube Music, Waze, RadioNed, Flitsmeister openen allemaal met donkere achtergrond/kaart.

Instellingen in CarPlay staan op automatisch ipv altijd donker. Instellingen in Waze staan op alleen ‘s nachts.

iPhone staat wel in dark mode maar bv Waze start gewoon op in Daylight op de iPhone.

iPhone staat op 17.1 beta
Waze op de laatste beta 4.98.70 (701).

Zijn er verder nog instellingen die ik kan proberen?
Als je de instellingen van CarPlay op automatisch zet, dan zet CarPlay zich in dark mode als je de lichten van de auto aan hebt staan. Staan je lichten aan overdag, dan zou je kunnen kijken of Dark Mode uit gaat als je de lichten van je auto uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 14:43
Vanochtend een rit van 1h15min. Batterij van 100 naar 86% met Google maps, spotify, flitsmeister en een belletje van 10min. Op een iphone 15 pro icm carlinkit 3.0. Valt dus best mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Mnup_1 op 11-10-2023 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Verbruik valt reuze mee, maar haal hem wel ff uit je broekzak, want je iPhone wordt wel vrij warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Ik twijfel nog of ik door ga met de Carlinkit 5.0

Regelmatig valt de verbinding weg en ook bij telefoongesprekken nu al een paar ervaren dat de verbinding zomaar wordt verbroken...
Nu maar even een paar dagen bedraad proberen en eens kijken of dat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
andyvie1979 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:39:
[...]

Als je de instellingen van CarPlay op automatisch zet, dan zet CarPlay zich in dark mode als je de lichten van de auto aan hebt staan. Staan je lichten aan overdag, dan zou je kunnen kijken of Dark Mode uit gaat als je de lichten van je auto uitzet.
Ach, dat is een hele goede. Ik rijd altijd met verlichting aan. Ik ga het testen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:10

DyStiC

'Atta way, baby!

TR1969 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:30:
Ik twijfel nog of ik door ga met de Carlinkit 5.0

Regelmatig valt de verbinding weg en ook bij telefoongesprekken nu al een paar ervaren dat de verbinding zomaar wordt verbroken...
Nu maar even een paar dagen bedraad proberen en eens kijken of dat stabieler is.
Heb je al gekeken of je met de settings in de config van Carlinkit niet wat kunt oplossen? ik merkte bijvoorbeeld dat met het uitschakelen van de GPS functie hij veel beter positie kon bepalen.

Voor wegvallen verbinding heb ik wel eens gelezen dat je beste de bluetooth verbinding tussen je telefoon en auto kunt verwijderen, omdat die in de weg kan zitten van de verbinding met de Carlinkit, en telefoongesprekken voer je dan toch via Carplay als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:56
Ik heb een Peugeot e208 en sinds heel kort (vermoed sinds IOS 17.1.1) werkt Carplay niet meer op mn Iphone 15 Pro. Telefoon wordt wel opgeladen, zowel op USB-A naar C als een officiele Apple usb-c naar usb-c. Ik krijg ook in de auto niet meer de carplay optie (is grijs) en op de telefoon zie ik wel bij Carplay de auto genoemd worden maar als ik in de auto op de Media knop duw dan zegt ie dat ik een app moet gebruiken die wordt ondersteund... Heeft voorheen altijd gewerkt. Iemand soortgelijke ervaringen?

sorry voor de cross-post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:04
superhero_nl schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:16:
Ik heb een Peugeot e208 en sinds heel kort (vermoed sinds IOS 17.1.1) werkt Carplay niet meer op mn Iphone 15 Pro. Telefoon wordt wel opgeladen, zowel op USB-A naar C als een officiele Apple usb-c naar usb-c. Ik krijg ook in de auto niet meer de carplay optie (is grijs) en op de telefoon zie ik wel bij Carplay de auto genoemd worden maar als ik in de auto op de Media knop duw dan zegt ie dat ik een app moet gebruiken die wordt ondersteund... Heeft voorheen altijd gewerkt. Iemand soortgelijke ervaringen?

En draadloos werkt CarPlay nog wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:56
Roy Tollenaar schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:50:
[...]

En draadloos werkt CarPlay nog wel gewoon?
Niet ondersteund, moet bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Carplay zou altijd native moeten werken.. als men het over een app heeft, denk ik aan een Android headunit die niet origineel bij de auto hoort. Welke unit heb je?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:47
Hier tot nu toe tevreden met ottocast air.
Auto getest: kia sportage
Mb eqa+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Tartarus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:57:
Verbruik valt reuze mee, maar haal hem wel ff uit je broekzak, want je iPhone wordt wel vrij warm.
Hoe warm is 'vrij warm'...?

Ik heb sinds begin november een auto waarin ik gebruik maar van CarPlay.
Renault Megane nieuw model; CarPlay draadloos; iPhone 14, iOS 17.1.1.

Sindsdien merk ik, zodra m'n telefoon verbonden is met CarPlay begint hij flink warm te worden.
Maakt niet uit hoe kort/lang de rit is. Al na een ritje van 5 minuten wordt de boel erg heet.
Temperatuur niet gemeten, maar wel richting het onaangenaam-om-vast-te-houden...

Ik vraag me dus ook af of dat normaal is? Het lijkt mij niet zoals het hoort en niet wenselijk.
Maar vervolgens, wat doe je eraan?

Bij eerdere auto (en die van de vrouw) maakte ik geen gebruik van CarPlay, maar verbond wel via Bluetooth. In dat geval geen issues gehad met temperatuur. Sowieso is BT de hele dag verbonden, bv met horloge of AirPods, dat geeft ook geen problemen.
Het start echt specifiek bij de CarPlay verbinding...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Chillz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:12:
[...]

Sindsdien merk ik, zodra m'n telefoon verbonden is met CarPlay begint hij flink warm te worden.
Maakt niet uit hoe kort/lang de rit is. Al na een ritje van 5 minuten wordt de boel erg heet.
Temperatuur niet gemeten, maar wel richting het onaangenaam-om-vast-te-houden...

Ik vraag me dus ook af of dat normaal is? Het lijkt mij niet zoals het hoort en niet wenselijk.

Bij eerdere auto (en die van de vrouw) maakte ik geen gebruik van CarPlay, maar verbond wel via Bluetooth. In dat geval geen issues gehad met temperatuur. Sowieso is BT de hele dag verbonden, bv met horloge of AirPods, dat geeft ook geen problemen.
Ik durf niet te zeggen hoe heet het word. Ik merkte wel dat het toestel wat warmer begon te worden dus had hem uit mijn broekzak getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
[...]

Ik houd mijn telefoon in de broekzak en merk geen verschil. Heb een draadloos verbinding met zo.n kastje. iPhone 13 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 12:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Ligt hier wel aan de apps die ik gebruik via Carplay. Bijvoorbeeld Flitsmeister laat mijn telefoon wegsmelten via CarPlay. Een app als Waze heeft dit al veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

tuinïnen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:14:
[...]

Ligt hier wel aan de apps die ik gebruik via Carplay. Bijvoorbeeld Flitsmeister laat mijn telefoon wegsmelten via CarPlay. Een app als Waze heeft dit al veel minder.
Ik heb met Flitsmeister geen issues, noch met andere apps. Maar draadloze verbinding met een carplay dongle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28
Mijn ervaring met CarPlay icm Flitsmeister of de ANWB app is nog steeds negatief.
Als ik 1 van deze apps actief op mijn scherm laat draaien, crasht na verloop van tijd CarPlay.

Ook ervaar ik tijdens gebruik een zekere lagg op het scherm. Alsof alles vertraagt wordt.
Maakt niet uit of ik bedraad of wireles ben aangesloten.

Dit icm een iPhone 14 Pro

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
iPhone 12 mini, bijna altijd gewoon in m'n broekzak. Draadloos verbonden via een Carplay2Air dongle en standaard Apple Maps, Flitsmeister en vaak een Apple Podcast spelend en ik voel geen merkbare opwarming van de telefoon.

Maar, als ik 'm uit mijn broekzak haal en met datzelfde gebruik op de ingebouwde draadloze lader leg - dan wordt de telefoon wel erg warm tot op het punt dat hij in de zomer zichzelf uitschakelt om af te koelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Hmm. Het kan dus ook nog liggen aan de apps die ik gebruik...
Over het algemeen zijn dat tijdens het rijden: Google Maps en Spotify, soms nog Flitsmeister

Ik zal eens een beetje gaan testen met die combinaties. Kijken wat dat doet voor de temperatuur

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07 16:53

Mijn ervaring is dat de 208 vrij kieskeurig is met kabeltjes. Mijn 208 van voor de facelift ondersteunt trouwens alleen carplay via de USB-A aansluiting, de USB-C aansluiting geeft alleen stroom en ondersteunt geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik zou deze problemen vooral in de draadloze verbinding zoeken. Ik gebruik in twee auto’s regelmatig en meerdere auto’s in het verleden CarPlay zonder (hitte)problemen. Allemaal andere merken auto, verschillende telefoons door de jaren heen en kabels die ik toevallig beschikbaar heb.

Draadloos CarPlay staat echt sinds het begin al bekend om het hittepeobleem, zeker icm draadloos opladen. Volgens mij zijn er zelfs auto’s die een ventilator op het bakje waar de telefoon ligt hebben om dit tegen te gaan. En zonder laden is het gewoon een accu drain.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 22:28

Toppe

Oké ✅

SirLenncelot schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:01:
Ik zou deze problemen vooral in de draadloze verbinding zoeken. Ik gebruik in twee auto’s regelmatig en meerdere auto’s in het verleden CarPlay zonder (hitte)problemen. Allemaal andere merken auto, verschillende telefoons door de jaren heen en kabels die ik toevallig beschikbaar heb.

Draadloos CarPlay staat echt sinds het begin al bekend om het hittepeobleem, zeker icm draadloos opladen. Volgens mij zijn er zelfs auto’s die een ventilator op het bakje waar de telefoon ligt hebben om dit tegen te gaan. En zonder laden is het gewoon een accu drain.
Ik heb hier draadloze CarPlay en totaal geen hitte probleem, ook in andere auto’s niet

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 09:56
SirLenncelot schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:01:

Ik heb hier ook last van met iPhone en CarPlay. Omdat de iPhone zo warm wordt slijt de batterij ook (veel) sneller vermoed ik.

De combinatie Flitsmeister, Google Maps, Spotify en dan vervolgens veel kilometers maken zal een rol spelen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 10:42
Nou, mijn Iphone 13 wordt toch ook bij weinig kilometers (ritjes van 15 kilometer) erg warm bij de combinatie draadloos laden, draadloos Carplay en apps die continue GPS gebruiken. Op zich niet vreemd, dat is bij elke smartphone een zwaar belastende combinatie, maar laat nu juist Apple bezuinigd hebben op efficiënte koeling in hun smartphones ("want dat hebben wij niet nodig, wij hebben een superieure en coole SOC"), terwijl andere merken die inmiddels vrijwel even efficiënte SOC's hebben, hun beproefde koelingstechnieken zoals vapour chambers gewoon blijven gebruiken. Mijn Samsung S23 Ultra blijft mooi koel bij hetzelfde gebruik in dezelfde auto (draadloos laden, draadloos Android Auto, Flitsmeister en Google Maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Of-Aaargh schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:51:
Nou, mijn Iphone 13 wordt toch ook bij weinig kilometers (ritjes van 15 kilometer) erg warm bij de combinatie draadloos laden, draadloos Carplay en apps die continue GPS gebruiken. Op zich niet vreemd, dat is bij elke smartphone een zwaar belastende combinatie, maar laat nu juist Apple bezuinigd hebben op efficiënte koeling in hun smartphones ("want dat hebben wij niet nodig, wij hebben een superieure en coole SOC"), terwijl andere merken die inmiddels vrijwel even efficiënte SOC's hebben, hun beproefde koelingstechnieken zoals vapour chambers gewoon blijven gebruiken. Mijn Samsung S23 Ultra blijft mooi koel bij hetzelfde gebruik in dezelfde auto (draadloos laden, draadloos Android Auto, Flitsmeister en Google Maps)
Daarvoor mag je waarschijnlijk volgend jaar de iPhone 16 pro kopen. De geruchten gaan dat die wel vapour chambers als koeling krijgt. (Wel geheel off-topic.. )

Ik merkte bij bedraad CarPlay al dat de iPhone 14 Pro in de zomer aardig warm kon worden.. laat staan draadloos. Benieuwd hoe dat komende zomer gaat met de 15 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

Ik heb een bijzonder probleem wat iemand anders misschien ook is tegen gekomen. Van het een op het andere moment is carplay ermee opgehouden op een iPhone SE 3rd. Android auto werkt nog wel... Auto is een passat GTE uit 2016.

Ik kwam maandag in Utrecht voor een vergadering (1500) toen ik terug wilde rijden deed carplay niets. Telefoon wordt niet herkend wel opgeladen. Wat heb ik geprobeerd?
- wisselen van kabel (3 geprobeerd)
- wisselen van usb poort (beide geprobeerd)
- updaten naar iOS17
- checken screen time restricties (screen time uit, maar ook geen restrictie op carplay)
- restart auto en telefoon (meerdere malen)
- auto weggehaald uit carplay lijst (gereset)

Ik zou eigenlijk niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Ben van plan binnenkort te kijken of telefoon het wel in andere auto met carplay doet.

Iemand een idee? :(

Oplossing:
Ok probleem zat em in de Passat. Factory reset en het werkt weer (wel auto weer registreren en alles...)

[ Voor 7% gewijzigd door Kortfragje op 06-12-2023 17:23 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
Kortfragje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:47:
Ik heb een bijzonder probleem wat iemand anders misschien ook is tegen gekomen. Van het een op het andere moment is carplay ermee opgehouden op een iPhone SE 3rd. Android auto werkt nog wel... Auto is een passat GTE uit 2016.

Ik kwam maandag in Utrecht voor een vergadering (1500) toen ik terug wilde rijden deed carplay niets. Telefoon wordt niet herkend wel opgeladen. Wat heb ik geprobeerd?
- wisselen van kabel (3 geprobeerd)
- wisselen van usb poort (beide geprobeerd)
- updaten naar iOS17
- checken screen time restricties (screen time uit, maar ook geen restrictie op carplay)
- restart auto en telefoon (meerdere malen)
- auto weggehaald uit carplay lijst (gereset)

Ik zou eigenlijk niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Ben van plan binnenkort te kijken of telefoon het wel in andere auto met carplay doet.

Iemand een idee? :(

Oplossing:
Ok probleem zat em in de Passat. Factory reset en het werkt weer (wel auto weer registreren en alles...)
Reset van de autoradio bedoel je?

M’n pa heeft nu hetzelfde probleem. iPhone 8 met CarPlay in een 2021 Fiesta. Welke kabel ik ook probeer, laden gaat goed, CarPlay doet niks.
Zelfde kabel met mijn 13 mini, meteen CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

Incognitum schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:23:
[...]

Reset van de autoradio bedoel je?

M’n pa heeft nu hetzelfde probleem. iPhone 8 met CarPlay in een 2021 Fiesta. Welke kabel ik ook probeer, laden gaat goed, CarPlay doet niks.
Zelfde kabel met mijn 13 mini, meteen CarPlay.
Yes klopt, via menu van het multi functionele display. Factory reset (moet je de auto wel weer registreren in je app, thuis info invullen etc) maar Carplay werkt weer meteen!

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Goedenavond, sinds vandaag heb ik Apple CarPlay in mijn auto. Nu zou ik graag ook bv films, tv kijken of streamen vanuit mijn iPhone naar Apple CarPlay. Ik zie al meerdere dongles, maar dat is volgens mij vooral om CarPlay draadloos te maken en dat maakt voor mij niet uit. Maar heeft iemand tips/advies voor wat ik zoek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
royv1981 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:01:
Goedenavond, sinds vandaag heb ik Apple CarPlay in mijn auto. Nu zou ik graag ook bv films, tv kijken of streamen vanuit mijn iPhone naar Apple CarPlay. Ik zie al meerdere dongles, maar dat is volgens mij vooral om CarPlay draadloos te maken en dat maakt voor mij niet uit. Maar heeft iemand tips/advies voor wat ik zoek?
CarPlay is niet gemaakt voor films te streamen of tv te kijken. Te onveilig. Dus dat gaat je niet lukken.
In mijn ogen is dat ook een goede zaak. (Persoonlijke mening trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 16-12-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
royv1981 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:01:
Die Dongles gaan daarin niet voorzien. Die zijn inderdaad om de usb kabel te vervangen en bedrade CarPlay draadloos te maken.

Er zijn wel apps die het doen en met sideloading via de Mac kan je ze er wel opkrijgen.

Zelf alleen geen ervaring mee maar als je YouTube of Google op duikt kan het antwoord nooit ver weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

MarkyB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:
Is er een manier om de agenda uit carplay te halen?
Eindelijk heb ik de oplossing gevonden. In het instellingen scherm in carplay (op het scherm in de auto) moet je siri suggesties uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Dan heb je dus alleen nog navigatie en muziek op het hoofdscherm staan?

Wat komt er voor in de plaats dan?

Dan ga ik daar ook eens naar zoeken. Zo nutteloos van de ruimte dat de agenda daar standaard bij getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

B-Real schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:00:
Dan heb je dus alleen nog navigatie en muziek op het hoofdscherm staan?

Wat komt er voor in de plaats dan?

Dan ga ik daar ook eens naar zoeken. Zo nutteloos van de ruimte dat de agenda daar standaard bij getoond wordt.
Ik heb flitsmeister links (groot) en rechts muziek (albumcover en duidelijke muziekduur en skipknoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkyB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:
Is er een manier om de agenda uit carplay te halen?
MarkyB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:26:
[...]

Eindelijk heb ik de oplossing gevonden. In het instellingen scherm in carplay (op het scherm in de auto) moet je siri suggesties uitzetten.
Jij hebt wat gemist zie ik :P
Donstil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:28:
Ik heb nog even gekeken. Als je “Siri suggesties” in het menu uitzet is de agenda uit het start scherm weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 16-12-2023 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Donstil schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:26:
[...]

[...]

Jij hebt wat gemist zie ik :P

[...]
8)7 Waarschijnlijk heb ik toen de link niet eens gelegd met mijn probleem...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Ja fraai maar nog steeds zonde dat ze de “oude” CarPlay nooit echt een update gegeven hebben.
Mijn auto heeft een groot verticaal scherm maar daar heb ik nog steeds die opgeblazen 4:3 interface uit 2015 op.

Wat ik hierboven op het middelste scherm van de Porsche scherm zou bijvoorbeeld makkelijk passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 10:30
Rond 30 december de Timeknow adapter besteld en gisteren al ontvangen vanuit China. Vandaag in de auto getest en kreeg 'm in eerste instantie niet aan de praat in mijn Toyota corolla. Uiteindelijk een andere USB-A naar USB-C kabel gepakt en gelijk de adapter werkend. Zowel Apple Carplay als Android Auto werken draadloos prima. ben alleen benieuwd welke telefoon hij eerst pakt als we samen in de auto zitten. Hopelijk is dat Apple Carplay.. :+

Leuk dat je de mogelijkheid hebt om YouTube en Netflix te kijken, maar verwacht dat niet veel te gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
bvsteyn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:55:
Rond 30 december de Timeknow adapter besteld en gisteren al ontvangen vanuit China. Vandaag in de auto getest en kreeg 'm in eerste instantie niet aan de praat in mijn Toyota corolla. Uiteindelijk een andere USB-A naar USB-C kabel gepakt en gelijk de adapter werkend. Zowel Apple Carplay als Android Auto werken draadloos prima. ben alleen benieuwd welke telefoon hij eerst pakt als we samen in de auto zitten. Hopelijk is dat Apple Carplay.. :+

Leuk dat je de mogelijkheid hebt om YouTube en Netflix te kijken, maar verwacht dat niet veel te gaan gebruiken.
Volgens mij pakt die de gsm waarmee die als laatste verbonden was als eerste. Soms heb je ook een simpel menu bij de dongle waarin je kunt kiezen tussen welke gsm die moet verbinden. Ligt aan het merk en model dongle trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Iemand ervaring met een goede dongle om carplay draadloos te krijgen? Bij ome Ali talloze opties. Mijn auto ondersteund carplay bedraad maar wil het graag draadloos hebben.

Gaat om een Lexus NX300h uit 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 23-07 12:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

SX-Superfly schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:57:
Iemand ervaring met een goede dongle om carplay draadloos te krijgen? Bij ome Ali talloze opties. Mijn auto ondersteund carplay bedraad maar wil het graag draadloos hebben.

Gaat om een Lexus NX300h uit 2018.
Carlinkit 4.0 werkt perfect hier (Dacia Jogger 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

justifire

Shut up and squat !!

Iemand ervaring met de Buddi Play 2 ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:50:
Iemand ervaring met de Buddi Play 2 ?
Ja ik, terug gestuurd want gaf in mijn auto alleen audio terwijl het beeld zwart bleef (de auto herkende het wel als CarPlay).

Ik heb de perfecte nog niet gevonden overigens, er is altijd wel wat mee: Vertraging in de interface, galmen tijdens het bellen, langzame connectie met het instappen, zwart beeld.

Ondanks dat mijn auto uit 2023 is heb ik het maar opgegeven, een kort usb-c kabeltje gepakt en sluit het toestel nu maar weer gewoon aan. Mijn vorige auto had wel draadloze carplay dus ik moest even wennen maar uiteindelijk valt het allemaal ook wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
Ik herken me wel in het verhaal van @Donstil
Ik heb zelf ook de Carlinkit en vaak werkt het prima, maar net zo vaak werkt het niet prima.

Scenario:
Ik stap in de auto, telefoon maakt connectie en alles werkt.
Vervolgens, na een relatief kort ritje, stap ik even uit, doe een boodschap, stap weer in, en vervolgens maakt de telefoon geen connectie meer.

Dit gebeurt dus echt zeer regelmatig. Twee ritjes kort na elkaar waarbij Carplay het het eerste ritje prima doet, maar het tweede ritje niet meer aan de praat te krijgen is.

Scenario2:
Ik heb een lange rit voor de boeg, stap in de auto, telefoon maakt verbinding.
Ik plan de route met AppleMaps en ga rijden. Vervolgens denk ik, misschien handig om FM aan te zetten.
En vervolgens na een minuut of 10 klap heel Carplay eruit.

Dus, ik neig tegenwoordig weer meer naar gewoon bedraad aansluiten. Werk altijd en de telefoon wordt nog opgeladen ook.

Waarschijnlijk dat ik de Carlinkit binnenkort defenitief uit de auto verwijder.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mja, enigszins herkenbaar. Carplay2air hier, al een jaar of drie denk ik, en meestal werkt het prima: binnen een halve minuut verbinding. En soms niet, dan verbindt 'ie wel maar hou ik toch een zwart scherm in de auto - even de Carplay2air uit- en inpluggen en een minuut later werkt alles weer.

En de laatste tijd dat af en toe wel verbonden wordt, maar het scherm heel traag of niet op aanraking reageert.

Dus nee, perfect is het niet, maar voor mij goed genoeg voor dagelijks gebruik. Maar ik gok dat je niet 1 specifiek type voor iedereen kan aanraden - ik denk dat je per type auto met de ene draadloze adapter meer geluk hebt dan met de andere, dus beste wat je denk ik kan doen is in het topic wat over jouw auto gaat vragen wie er goede ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Eric H Alle modellen behalve de nieuwste (versie 5) van Carlinkit kun je gewoon doorlussen middels een iPhone oplaadkabel. Dan zou die het gewoon zonder vertraging moeten doen. Tenminste mijn ervaring. N=1. 🙃

Verder vind ik het wel handig dat je wireless verbinding maakt. Kan de iPhone gewoon op een MagSafe lader gelegd/geplakt worden.

De hele tijd inpluggen wordt ik op den duur wel wat moedeloos van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Nu online
Zojuist twee usb-a naar usb-c kabels geprobeerd om een iphone 15 pro te verbinden met carplay. Telefoon laad op maar carplay wordt niet herkend.

Een samsung a52s met dezelfde kabels en een iphone 12 met lightning kabel werken prima met carplay. Moet je voor een iphone 15 pro aparte kabels hebben of gaat er iets anders mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is het de originele kabel of een van de action?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03
SX-Superfly schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:06:
Zojuist twee usb-a naar usb-c kabels geprobeerd om een iphone 15 pro te verbinden met carplay. Telefoon laad op maar carplay wordt niet herkend.

Een samsung a52s met dezelfde kabels en een iphone 12 met lightning kabel werken prima met carplay. Moet je voor een iphone 15 pro aparte kabels hebben of gaat er iets anders mis?
Wij hebben in de auto een paar Amazon basics kabels. Die werken. Het lijkt me dat iedere goede usb kabelnzou moeten werken, zo lang alle interne kabelparen maar zijn verbonden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

SirLenncelot schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:42:
Bij mij was een originele Apple kabel ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Nu online
SirLenncelot schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:42:
Het is één van Samsung. Maar waarom zou dat wat uitmaken? Zit er verschil tussen een usb kabel van Samsung, Apple of bijv Belkin? Ik snap dat Action van mindere kwaliteit kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Het is één van Samsung. Maar waarom zou dat wat uitmaken? Zit er verschil tussen een usb kabel van Samsung, Apple of bijv Belkin? Ik snap dat Action van mindere kwaliteit kan zijn.
Kwaliteit gaat over levensduur, dat bedoel ik hier niet. Mijn referentie naar de Action is omdat je dan goedkoop een verkeerde soort kabel koopt. Ze hebben daar bijvoorbeeld kabels die wel de omkeerbare aansluiting van USB-C hebben maar vervolgens alle doorvoersnelheden van USB2 aanbieden. 8)7

De ene USB-kabel is de andere niet. Je moet de specs van zo'n kabel goed bekijken, als die al ergens duidelijk weergegeven zijn. Volgens mij beschrijft dit artikeltje op Tweakers van 7 jaar gelden het best aardig. In de afgelopen tijd is het zeker niet beter geworden.

Je veiligste gok is om een officiele Apple laadkabel te gebruiken. Die zal voldoen aan de gestelde eisen. Wil je dat niet dan zul je dus in de specs moeten duiken de juiste kabel vinden. Wat dan de juiste specs hiervoor zijn: geen idee. Ik gebruik zelf een officiele kabel van Apple en in mijn andere auto een (dure) kabel van Anker.

Edit: Waarmee ik niet wil zeggen dat een goedkope kabel niet kan werken, maar dan dus goed uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 28-01-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05
SX-Superfly schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:06:

Heb je op beide IPhones dezelfde IOS versie? Bij mij werkt het met 17.4 niet meer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
ronaldvs schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:37:
Bij mij werkt het met 17.4 niet meer.
Als Beta-user moet je bugs dan toch ook melden??!? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05
RicoK schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Als Beta-user moet je bugs dan toch ook melden??!? 8)
Uiteraard! Dus ik hoop dat hier in de volgende beta aandacht aan wordt besteedt. In de tussentijd is het goed om je ervan bewust te zijn :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 09:47
Voor iPhone 15 bezitters die bedraad carplay willen is dit artikel misschien DE oplossing:
https://9to5mac.com/2024/...e-15-carplay-usb-c-cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@dries_w DE oplossing? Oplossing voor een probleem waarvoor iedereen zelf een oplossing kan vinden op Amazon, eBay en zelfs Bol.com?

Maar inderdaad, ik moet ook nog eens zo’n Ugreen of eender welk merk kabel dan ook aanschaffen voor mijn zaterdag in gebruik genomen iPhone 15 Pro Max. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RicoK op 29-01-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

justifire

Shut up and squat !!

Verkeerde topic :X

[ Voor 81% gewijzigd door justifire op 08-02-2024 21:47 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hmmm, nog meer die last hebben van een vastlopende CarPlay met 3rd Party Nav-apps?

Rond het middaguur moest ik even weg met de auto waarbij ik dan zoals altijd direct Waze aanzet. Ik kon wel nog net de bestemming ingeven, waarna de CarPlay User Interface blokkeerde. Reageerde nergens meer op. Deze opnieuw te hebben opgestart deed deze nog altijd niets. Vanmiddag met het naar huis rijden van hetzelfde.

Echter, zodra ik Apple kaarten ging gebruiken kon ik CarPlay gewoon bedienen. Maar nadat ik Flitsmeister erbij aanzette, blokkeerde wederom alles. De navigatie loopt dan wel nog gewoon door net als de radio via Apple Music, maar de UI reageert nergens meer. Na een herstart kon ik weer gebruik maken van Apple Kaarten, Apple Muziek, maar ook WhatsApp. Echter, zodra ik een andere Nav-app erbij pak, wordt alles geheel geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
RicoK schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:43:
Hmmm, nog meer die last hebben van een vastlopende CarPlay met 3rd Party Nav-apps?

Rond het middaguur moest ik even weg met de auto waarbij ik dan zoals altijd direct Waze aanzet. Ik kon wel nog net de bestemming ingeven, waarna de CarPlay User Interface blokkeerde. Reageerde nergens meer op. Deze opnieuw te hebben opgestart deed deze nog altijd niets. Vanmiddag met het naar huis rijden van hetzelfde.

Echter, zodra ik Apple kaarten ging gebruiken kon ik CarPlay gewoon bedienen. Maar nadat ik Flitsmeister erbij aanzette, blokkeerde wederom alles. De navigatie loopt dan wel nog gewoon door net als de radio via Apple Music, maar de UI reageert nergens meer. Na een herstart kon ik weer gebruik maken van Apple Kaarten, Apple Muziek, maar ook WhatsApp. Echter, zodra ik een andere Nav-app erbij pak, wordt alles geheel geblokkeerd.
FM staat bij mij met stip op 1 in de irritatie/vastloper top 3
Laggy interface, zorgt regelmatig voor het compleet vastlopen van CarPlay.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
na die laatste grote update van FM had ik ook dat die vaak vastliep. Maar het opnieuw installeren van FM op de telefoon heeft dat verholpen.

Verder doet Carplay het nog prima bij mij. Gisteren kon ik toevallig het actuele afgespeelde nummer niet zien (grijs scherm) maar vandaag geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
SirLenncelot schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:07:
Verder doet Carplay het nog prima bij mij. Gisteren kon ik toevallig het actuele afgespeelde nummer niet zien (grijs scherm) maar vandaag geen last van.
Bij mij doet CarPlay het ook geweldig, maar alleen Waze en dus ook FM geeft sinds gistermiddag (serieuze) issues. Ook vanmorgen nog altijd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij nou al jaren irriteert (maar vergeet het altijd hier te vragen): Kan ik mijn Apple Music playlists niet selecteren in de auto?

Ik zie ze wel bij “recent afgespeeld” maar als ik een andere wil luisteren lukt mij dat nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:04
Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:47:
Wat mij nou al jaren irriteert (maar vergeet het altijd hier te vragen): Kan ik mijn Apple Music playlists niet selecteren in de auto?

Ik zie ze wel bij “recent afgespeeld” maar als ik een andere wil luisteren lukt mij dat nergens.
Dit kan toch gewoon door naar bibliotheek te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.A.477 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Dit kan toch gewoon door naar bibliotheek te gaan?
Nee in de bibliotheek staan ze niet, maar dat komt misschien omdat de nummers in de playlists niet in mijn bibliotheek staan verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vandaag eens mijn iPhone een herstart gegeven.
Ik weet niet of dit de oplossing was, maar in ieder geval had ik vanmiddag op weg naar huis weer een luisterende User Interface bij gebruik van Waze. Ik ben weer gelukkig. Hoop dus wel dat dit de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 10-07 19:58
Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Nee in de bibliotheek staan ze niet, maar dat komt misschien omdat de nummers in de playlists niet in mijn bibliotheek staan verwacht ik.
Bij mij zijn ze gewoon allemaal te zien. Inderdaad via bibliotheek. Ook hier staan de nummers in de afspeellijsten niet in de bibliotheek.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Bij mij zijn ze gewoon allemaal te zien. Inderdaad via bibliotheek. Ook hier staan de nummers in de afspeellijsten niet in de bibliotheek.
Ah dat is wel balen want dan ligt het inderdaad aan mijn iOS installatie (want ik heb hem al een tijdje en ook met meerdere auto’s).

Ik ga verder zoeken dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1ckAmWG1MNcrwLsRnKVssZbtuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIUVsqojtM33CrT3UVf41JMV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had dus dit scherm. Alleen daarop volgend heb ik 1 random nummer aan mijn library toegevoegd (verder doe ik alles met playlist) en nu werkt het allemaal wel en kan ik netjes door mijn playlists bladeren.

Weer wat geleerd, helaas nooit eerder aan gedacht want ik heb dit al zeker 4 jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afgelopen week ook veel problemen icm FM, maar ook dat pairen af en toe niet goed ging of dat de audio plots verdween.

Uiteindelijk alle bleutooth- en wifiverbindingen verwijderd en opnieuw gepaird. Sindsdien werkt alles weer top. Soms heb ik het idee dat FM zichzelf ergens tussen forceert, terwijl het opstarten van Carplay nog op 90% zit ofzo…

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:16
Ik maak al jaren gebruik van CarPlay, maar ik heb vandaag pas ontdekt dat je in Apple Maps de routebegeleiding (het blok linksboven) kleiner kunt maken door er op te klikken. Je krijgt dan natuurlijk wel minder info (geen wegnummers en plaatsnamen), maar voor meeste ritten wel meer dan prima. Maakt Apple Maps weer wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:56:
Ik maak al jaren gebruik van CarPlay, maar ik heb vandaag pas ontdekt dat je in Apple Maps de routebegeleiding (het blok linksboven) kleiner kunt maken door er op te klikken. Je krijgt dan natuurlijk wel minder info (geen wegnummers en plaatsnamen), maar voor meeste ritten wel meer dan prima. Maakt Apple Maps weer wat rustiger.
Op de wijze schakel ik ook snel stemnavigatie aan/uit. Bij klein blokje geen stemnavigatie en bij het grote blok wel. Daarvoor gebruik ik die meestal. ;) Dat is gemakkelijker en sneller gedaan dan linksboven twee keer moeten drukken om stemnavigatie aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:56:
Ik was hier wel bekend mee. Uit nieuwsgierigheid druk je nog eens ergens op😊. Volgens mij wordt, als je dan weer op het blokje klikt, de laatste gesproken routebegeleiding herhaalt. Dat vond ik destijds altijd wel een handige functie in die TomTom navigatiekastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheKerremenke schreef op zondag 25 februari 2024 @ 06:47:
[...]

Op de wijze schakel ik ook snel stemnavigatie aan/uit. Bij klein blokje geen stemnavigatie en bij het grote blok wel. Daarvoor gebruik ik die meestal. ;) Dat is gemakkelijker en sneller gedaan dan linksboven twee keer moeten drukken om stemnavigatie aan/uit te zetten.
Dit werkt inderdaad erg fijn. Wanneer klein blokje dan stem uit met alleen waarschuwingen. Wanneer groot blok dan volledige stem navigatie. @RicoK Je krijgt dan inderdaad ook de laatste gesproken navigatie.
Ik ben nog steeds verbaasd dat me dit recentelijk is opgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kende dit eigenlijk ook niet maar heb sinds Apple maps op het scherm achter mijn stuurwiel staat de navigatie stem permanent op stil.

Dat vind ik net zo lekker als mijn telefoon permanent op stil sinds de smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:40:
Ik kende dit eigenlijk ook niet maar heb sinds Apple maps op het scherm achter mijn stuurwiel staat de navigatie stem permanent op stil.

Dat vind ik net zo lekker als mijn telefoon permanent op stil sinds de smartwatch.
Hier meestal ook ondanks geen navigatie achter het stuurwiel. Maar op onbekendere onoverzichtelijke plaatsen zet ik hem wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Hier meestal ook ondanks geen navigatie achter het stuurwiel. Maar op onbekendere onoverzichtelijke plaatsen zet ik hem wel weer aan.
Idem. 99% van de ritten is zonder geluid (wel met waarschuwingen) en mocht je even bij een onbekende plek toch wat meer hulp nodig hebben: hoppa, groot blok en begeleiding met stem. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Ooh nee dat doe ik ook zelfs niet, praat ze continu door mijn podcast heen 🙃

Ik heb het hoofd scherm altijd op die weergave met meerdere schermen tegelijk overigens. Daar staat dan wel de volgende aanwijzing op.

Edit: Ik had het liefst gezien dat ik die weergave een beetje kon tweaken (naast Siri eraf). Want de kaart daar permanent is niet nodig voor mijn situatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 27-02-2024 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Dit werkt inderdaad erg fijn. Wanneer klein blokje dan stem uit met alleen waarschuwingen. Wanneer groot blok dan volledige stem navigatie. @RicoK Je krijgt dan inderdaad ook de laatste gesproken navigatie.
Ik ben nog steeds verbaasd dat me dit recentelijk is opgevallen. :)
Dank voor de tip, voor mij ook een nieuwe en handige ontdekking! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zou juist graag meer info in maps zien, en dan met name wat integratie met ‘Huidige nummer’ nu moet ik daarvoor navigeren. Past volgens mij prima een kaart zoals op het iOS lockscreen tussen de richting aanwijzing en de delen knop.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:34

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik ben wel benieuwd met welke auto's jullie carplay gebruiken en of jullie de problemen ervaren die ik ervaar met mijn auto al dan niet met Carplay aan of alleen via BT verbonden.

Ik rijd zelf een Mercedes C klasse estate van 2020. Die heeft wel de fysieke aansluitingen voor Carplay maar maar die functie is niet geactiveerd af fabriek, dus ik connect mijn iPhone via bluetooth en speel zo muziek af. Flitsmeister staat ook elke rit aan.

Het probleem is dat wanneer ik de verbinding verbreek, de volume knoppen op de iPhone zijn omgedraaid en het geluid heel hard staat. Druk ik op de volume up knop, dan gaat het geluid helemaal uit, druk ik op de volume down knop, dan gaat het volume helemaal omhoog. Tikken op het toetsenboard wanneer je de hoorbare feedback aan hebt staan is dan een ramp want je hoort het zeer luid.

Ik dacht eerst dat het aan mijn instellingen lag, maar mijn vrouw had exact hetzelfde met haar iPhone SE 2020 (Zelf een 14 pro).

Vorige week moest ik voor het werk een lange reis maken dus via Sixt een Mercedes E klasse nieuwste model met carplay gekregen. iPhone via kabel aangesloten en via Carplay Flitsmeister aangehad de hele reis. Bij het disconnecten exact hetzelfde probleem met de omgedraaide volume knoppen.

Overigens staat standaard mijn volume ergens op 50% maar dat is dan al vrij luid. Vraag me dus af of dit een iPhone probleem is, een Flitsmeister probleem of een Mercedes probleem.

Heb met mijn eigen auto al flink lopen testen om te kijken waar het nou aan ligt, maar krijg mijn vinger er niet achter wat nou de oorzaak is. De enige oplossing om van de omgedraaide volume knoppen af te komen, is om de telefoon te rebooten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

MRE-Inc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:34:
Ik ben wel benieuwd met welke auto's jullie carplay gebruiken en of jullie de problemen ervaren die ik ervaar met mijn auto al dan niet met Carplay aan of alleen via BT verbonden.

Ik rijd zelf een Mercedes C klasse estate van 2020. Die heeft wel de fysieke aansluitingen voor Carplay maar maar die functie is niet geactiveerd af fabriek, dus ik connect mijn iPhone via bluetooth en speel zo muziek af. Flitsmeister staat ook elke rit aan.

Het probleem is dat wanneer ik de verbinding verbreek, de volume knoppen op de iPhone zijn omgedraaid en het geluid heel hard staat. Druk ik op de volume up knop, dan gaat het geluid helemaal uit, druk ik op de volume down knop, dan gaat het volume helemaal omhoog. Tikken op het toetsenboard wanneer je de hoorbare feedback aan hebt staan is dan een ramp want je hoort het zeer luid.

Ik dacht eerst dat het aan mijn instellingen lag, maar mijn vrouw had exact hetzelfde met haar iPhone SE 2020 (Zelf een 14 pro).

Vorige week moest ik voor het werk een lange reis maken dus via Sixt een Mercedes E klasse nieuwste model met carplay gekregen. iPhone via kabel aangesloten en via Carplay Flitsmeister aangehad de hele reis. Bij het disconnecten exact hetzelfde probleem met de omgedraaide volume knoppen.

Overigens staat standaard mijn volume ergens op 50% maar dat is dan al vrij luid. Vraag me dus af of dit een iPhone probleem is, een Flitsmeister probleem of een Mercedes probleem.

Heb met mijn eigen auto al flink lopen testen om te kijken waar het nou aan ligt, maar krijg mijn vinger er niet achter wat nou de oorzaak is. De enige oplossing om van de omgedraaide volume knoppen af te komen, is om de telefoon te rebooten.
Ik heb zelf een A-klasse (W177) met Apple Carplay geactiveerd.
De genoemde problemen die jij ervaart, heb ik niet.
Simpel aansluiten met kabeltje en alles werkt perfect.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 19:57

Ik rijd zelf een Kia Niro en heb een iPhone 14 pro max maar geen problemen met Carplay en de volume knoppen.

Met mijn vorige telefoon (iPhone 11 pro max) en auto (Opel Astra) alsmede tijdelijke auto’s met Carplay (van zowel Kia als Volkswagen) nooit problemen gehad

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik rij een Polestar 2 maar herken dit niet.
Mijn vrouw rijd een BMW 3 en daar heb ik dit ook niet.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste