• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Hier ook 0 issues met Wireless CarPlay in m'n F40 BMW 1-serie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens niet blij met de Apple maps navigatie aanpassing in 17.4. Dat was op het tweede scherm dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qUPcL4nzrjnx7MCKCr1OESytEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WSVbPx2y2YjZ9kN6Fyetir8.jpg?f=fotoalbum_large

En is nu dit geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmhDTMXrfmJ5Rn_X3KnjxxS-s5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4o6FL6WJnFiPxAVwY87UyeO.jpg?f=fotoalbum_large

De duidelijke aanwijzing onder in het scherm is een blok midden op de kaart geworden 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
  • Nu online
Chique integratie in jouw Polestar.
In m'n BMW heb ik enkel de route aanwijzing in m'n instrumenten display.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:15:
Chique integratie in jouw Polestar.
In m'n BMW heb ik enkel de route aanwijzing in m'n instrumenten display.
Ja die second screen Api is verder wel Nice. Zeker als de rest van het systeem zo onwijs matig is als Android Automotive in de Polestar 😆

BMW ondersteund het ook in bepaalde modellen tegenwoordig.

Maar waarom ze er dan voor kiezen bij Apple die mooie integratie te verzieken met een navigatie blok ontgaat mij volledig. Het hoofd scherm toont nu hetzelfde of een totale overview van de hele rit (ook volledig onbruikbaar overigens, vooral op lange ritten).

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Ja die second screen Api is verder wel Nice. Zeker als de rest van het systeem zo onwijs matig is als Android Automotive in de Polestar 😆

BMW ondersteund het ook in bepaalde modellen tegenwoordig.

Maar waarom ze er dan voor kiezen bij Apple die mooie integratie te verzieken met een navigatie blok ontgaat mij volledig. Het hoofd scherm toont nu hetzelfde of een totale overview van de hele rit (ook volledig onbruikbaar overigens, vooral op lange ritten).
Vanaf iDrive 8 inderdaad. Ik heb nog iDrive 7.
Ik heb "enkel" dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cgv0Rdx1lIs8LLCxlOCbedgycY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pjpl0rqu7OIUeXV482dARb4f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 29-02-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01
MRE-Inc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:34:
Ik ben wel benieuwd met welke auto's jullie carplay gebruiken en of jullie de problemen ervaren die ik ervaar met mijn auto al dan niet met Carplay aan of alleen via BT verbonden.

Ik rijd zelf een Mercedes C klasse estate van 2020. Die heeft wel de fysieke aansluitingen voor Carplay maar maar die functie is niet geactiveerd af fabriek, dus ik connect mijn iPhone via bluetooth en speel zo muziek af. Flitsmeister staat ook elke rit aan.

Het probleem is dat wanneer ik de verbinding verbreek, de volume knoppen op de iPhone zijn omgedraaid en het geluid heel hard staat. Druk ik op de volume up knop, dan gaat het geluid helemaal uit, druk ik op de volume down knop, dan gaat het volume helemaal omhoog. Tikken op het toetsenboard wanneer je de hoorbare feedback aan hebt staan is dan een ramp want je hoort het zeer luid.

Ik dacht eerst dat het aan mijn instellingen lag, maar mijn vrouw had exact hetzelfde met haar iPhone SE 2020 (Zelf een 14 pro).

Vorige week moest ik voor het werk een lange reis maken dus via Sixt een Mercedes E klasse nieuwste model met carplay gekregen. iPhone via kabel aangesloten en via Carplay Flitsmeister aangehad de hele reis. Bij het disconnecten exact hetzelfde probleem met de omgedraaide volume knoppen.

Overigens staat standaard mijn volume ergens op 50% maar dat is dan al vrij luid. Vraag me dus af of dit een iPhone probleem is, een Flitsmeister probleem of een Mercedes probleem.

Heb met mijn eigen auto al flink lopen testen om te kijken waar het nou aan ligt, maar krijg mijn vinger er niet achter wat nou de oorzaak is. De enige oplossing om van de omgedraaide volume knoppen af te komen, is om de telefoon te rebooten.
Hier een VW Tiguan 2008 met RCD 360 met CarPlay. Geen problemen

De Mazda mx5 NC uit 2006 met Sony XAV-AV5600 met CarPlay ook geen problemen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Rivanov schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb "enkel" dit.

[Afbeelding]
Dat vind ik overigens ook wel fraai, dat digitale instrumentarium met aanwijzingen + Audio naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:05:
Overigens niet blij met de Apple maps navigatie aanpassing in 17.4. Dat was op het tweede scherm dit:

[Afbeelding]

En is nu dit geworden:

[Afbeelding]

De duidelijke aanwijzing onder in het scherm is een blok midden op de kaart geworden 8)7
Kun je het niet aanpasen middels deze knop op het hoofdscherm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__99YkKKdAHBcO9BfyBqaOdnFD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EiPtZPokYVi93XwB3uLH1ADf.png?f=user_large

Rivanov schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Ja die knop is er nu bij inderdaad.

Alleen die heeft voor alsnog 2 opties lijkt het.

- Kaart met instructies achter het stuur. Overzicht op main display.
- Overzicht achter het stuur. Kaart met instructies op het main display.

De eerste optie heb ik hem nu op, werkt wel maar de oude interface met de instructies beneden was veel overzichtelijker. De overzicht kaart is eigenlijk niet bruikbaar voor lange ritten, zeker niet achter het stuur.

Edit: Rij ik bijvoorbeeld van Rotterdam naar Groningen dan zie ik in de overzicht stand de hele kaart van Nederland met een lijn van Rotterdam naar Groningen. Wat je daar mee moet is mij nog onduidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 29-02-2024 11:36 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dank voor de antwoorden op mijn bericht van eerder deze ochtend:
MRE-Inc in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Hebben jullie ook getest met Flitsmeister aan ?

Aangezien ik geen Carplay heb in mijn eigen auto en via BT verbind, heb ik bij de BT instellingen gekeken.

Daar staat: MB Bluetooth 55432. Klik ik daarna op de blauwe i die er achterstaat, dan zie je een aantal opties. Bij de optie Apparaattype kun je kiezen uit diverse opties. Die staat bij mij op Autostereo. Verder kan je nog kiezen uit, Koptelefoon, Gehoorapparaat, Luidspreker en Ander.

Ik weet zeker dat mijn vrouw van deze opties niet eens op de hoogte is en daar dus de standaard waarde heeft staat (wat dat ook mag wezen).

Het feit dat ik de problemen ook ervaar met een gloednieuwe Mercedes die gehuurd is, doet mij vermoeden dat het of in de instellingen zit van mijn iPhone of dat het een flitsmeister probleem is. Mijn vrouw echter is het type dat nooit met de iPhone instellingen rotzooit. Bij haar moet het gewoon werken en verder doet ze er niks speciaals mee.

De manier waarop ik test is overigens door na het disconnecten whatsapp te openen en in het tekstveld van een chat een bericht te typen. Ik heb dus wel ergens in de toetsenboard instellingen aanstaan dat ik hoorbare feedback wil wanneer ik op het toetsenboard knoppen indruk.

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 29-02-2024 11:53 ]

XBL: MRE Inc

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
MRE-Inc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:50:
Dank voor de antwoorden op mijn bericht van eerder deze ochtend:
MRE-Inc in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Hebben jullie ook getest met Flitsmeister aan ?

Aangezien ik geen Carplay heb in mijn eigen auto en via BT verbind, heb ik bij de BT instellingen gekeken.

Daar staat: MB Bluetooth 55432. Klik ik daarna op de blauwe i die er achterstaat, dan zie je een aantal opties. Bij de optie Apparaattype kun je kiezen uit diverse opties. Die staat bij mij op Autostereo. Verder kan je nog kiezen uit, Koptelefoon, Gehoorapparaat, Luidspreker en Ander.

Ik weet zeker dat mijn vrouw van deze opties niet eens op de hoogte is en daar dus de standaard waarde heeft staat (wat dat ook mag wezen).

Het feit dat ik de problemen ook ervaar met een gloednieuwe Mercedes die gehuurd is, doet mij vermoeden dat het of in de instellingen zit van mijn iPhone of dat het een flitsmeister probleem is. Mijn vrouw echter is het type dat nooit met de iPhone instellingen rotzooit. Bij haar moet het gewoon werken en verder doet ze er niks speciaals mee.

De manier waarop ik test is overigens door na het disconnecten whatsapp te openen en in het tekstveld van een chat een bericht te typen. Ik heb dus wel ergens in de toetsenboard instellingen aanstaan dat ik hoorbare feedback wil wanneer ik op het toetsenboard knoppen indruk.
...maar .... maar ... als je dit dus ook hebt bij een bluetooth verbinding en niet bij Carplay, dan zit je in dit topic toch verkeerd? Niet dat ik er een probleem mee heb, maar denk dat je beter eenzelfde vraag in het iOS17 topic kan plaatsen of misschien zelfs een nieuw topic specifiek hiervoor te maken - dan heb je een groter publiek met grotere kans dat iemand kan helpen.

En voor wat het waard is:
iPhone 12-mini, Hyundai Kona en draadloze Carplay met een vage china-dongle, al een paar jaar lang en nog nooit iets van verwisselde volumeknoppen gehad. En ja, Flitsmeister start bij mij automatisch zodra ik via Carplay verbonden ben.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

vanaalten schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:24:
[...]

...maar .... maar ... als je dit dus ook hebt bij een bluetooth verbinding en niet bij Carplay, dan zit je in dit topic toch verkeerd? Niet dat ik er een probleem mee heb, maar denk dat je beter eenzelfde vraag in het iOS17 topic kan plaatsen of misschien zelfs een nieuw topic specifiek hiervoor te maken - dan heb je een groter publiek met grotere kans dat iemand kan helpen.

En voor wat het waard is:
iPhone 12-mini, Hyundai Kona en draadloze Carplay met een vage china-dongle, al een paar jaar lang en nog nooit iets van verwisselde volumeknoppen gehad. En ja, Flitsmeister start bij mij automatisch zodra ik via Carplay verbonden ben.
Uit mijn eerdere bericht:
Vorige week moest ik voor het werk een lange reis maken dus via Sixt een Mercedes E klasse nieuwste model met carplay gekregen. iPhone via kabel aangesloten en via Carplay Flitsmeister aangehad de hele reis. Bij het disconnecten exact hetzelfde probleem met de omgedraaide volume knoppen.
Ik heb het dus ook bij Carplay. Telefoon in die nieuwe Mercedes E klasse was nog nooit via bluetooth verbonden geweest. En een eigen topic krijg je 6 antwoorden en dan zakt die weg. Dit is een zgn levendig topic die de komende 2 jaar nog wel zeer regelmatig gelezen wordt en in geantwoord. ;)

XBL: MRE Inc

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

[Afbeelding]

En is nu dit geworden:

[Afbeelding]

Wauw, dit ziet er wel fraai uit! Maar inderdaad waarom dat navigatieblok zo in het midden geplaatst? Net alsof ze een traditioneel scherm hebben geprojecteerd. Hopelijk fixen ze dit nog. Het eerste scherm ziet er veel beter uit. Lekker rustig.

• TheKerremenke

[Afbeelding]

En is nu dit geworden:

[Afbeelding]

Ziet er meer uit als een bug/foutje. Misschien dat het opgelost wordt met 17.4.1 8)7

Edit: ziet er verder wel handig/mooi uit. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Nou ik ben bang dat het blijft, het stond in een van de release notes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:53
Ik maak gebruik van CarPlay I.c.m. sync 3.4 (Ford Kuga) hierdoor vervalt mijn standaard navigatie, deze krijg daarna niet meer terug totdat ik de verbinding verbreek.
Ik zou graag “kaarten’ als standaard willen uitschakelen is dit mogelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door FulmeN op 08-03-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FulmeN schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:05:
Ik maak gebruik van CarPlay I.c.m. sync 3.4 (Ford Kuga) hierdoor vervalt mijn standaard navigatie, deze krijg daarna niet meer terug totdat ik de verbinding verbreek.
Ik zou graag “kaarten’ als standaard willen uitschakelen is dit mogelijk?
Nee, CarPlay overruled de navigatie van Sync, je kunt wel bijvoorbeeld radio luisteren in plaats van een muziek app.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik kwam er gisteren achter dat je daarmee een alternatieve route kunt kiezen. Als je dan op de andere route klikt, moet je vervolgens nog een keer dat icoontje kiezen om het weer normaal te krijgen. Net even anders dan via Google Maps dus.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik heb wired CarPlay maar wil wel de switch maken naar wireless. Maar er is zoveel keus. Zie door bomen het bos niet meer haha. Iemand tips bij welke merken ik moet zoeken. Ik zoek ook iets wat wel lekker klein is die ik mooi weg kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lHybridl schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:57:
Ik heb wired CarPlay maar wil wel de switch maken naar wireless. Maar er is zoveel keus. Zie door bomen het bos niet meer haha. Iemand tips bij welke merken ik moet zoeken. Ik zoek ook iets wat wel lekker klein is die ik mooi weg kan werken
Donstil schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:10:
Ik heb de perfecte nog niet gevonden overigens, er is altijd wel wat mee: Vertraging in de interface, galmen tijdens het bellen, langzame connectie met het instappen, zwart beeld.

Ondanks dat mijn auto uit 2023 is heb ik het maar opgegeven, een kort usb-c kabeltje gepakt en sluit het toestel nu maar weer gewoon aan. Mijn vorige auto had wel draadloze carplay dus ik moest even wennen maar uiteindelijk valt het allemaal ook wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
lHybridl schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:57:
Zelf goede ervaringen met carlinkit II, 4 en 5. De laatste daarvan heeft geen pass trough dus volledig draadloos. Kan een voordeel/nadeel zijn. De II (2) is inmiddels aardig verouderd. Werkt nog goed bij mijn broer in de auto. De 4 prima.

Daarnaast nog een kleine dongle van Justnavi gekocht. Pas perfect in een rcd 330/360. Ideale kleine grootte. Net wat ik voor die radio zocht. https://a.aliexpress.com/_EvneEaD

Doet het ook heel goed. Ondersteunt ook geen pass trough. Maar dermate smal dat mocht die niet werken ik gewoon een usb kabel in kan pluggen als deze eruit moet. Te krijgen in usb a of usb c. Kleur van de led ambi lamp kun je aanpassen. (Gelukkig maar, anders was het een no-go voor mij). Tot op heden nog niet mee gemaakt trouwens.

Oftewel, zoveel wensen en smaken. Kies gewoon wat het beste in je auto past of aan je eisen voldoet. En geniet ervan. Mocht het toch niet helemaal naar je smaak zijn. Eruit halen is zo gedaan. ;) Maar als je hem gemakkelijk weg kunt werken dan maakt het formaat misschien niet zoveel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 24-03-2024 01:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ooh de carlinkit 5 heb ik ook geprobeerd inderdaad, die gaf bij mij helaas alleen geluid.

Online las ik wel vergelijkbare verhalen maar ook veel mensen die er wel tevreden over waren.

Blijft toch een beetje een cowboy landschap van goedkope Chinese chipsets en de daarbij horende compatibiliteitsproblemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-03-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:23
Hier ook goede ervaringen met de carlinkit 5. In mijn huidige (RAV4 plug-in) auto werkt overigens de Ottocast U2-air ook prima, maar deze deed het in de Volvo V60 minder goed.
Ze hebben allemaal hun nukken, maar als je daar mee leven kunt is het een prima oplossing.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Ja carlinkit en Ottocast komen toch vaak naar voren zie ik. Altijd afwachten idd. Merk auto zal ook wel invloed hebben en iOS updates kunnen ook roet in het eten gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Ik heb een vraag, heb een skoda fabia combi uit 2014. Nu wil ik mijn huidige radio vervangen voor een carplay oplossing. Nu heb ik de volgende gevonden:
https://autoradioplaza.nl...-carplay-dab-android-32gb
Dit lijkt op zich helemaal prima alleen valt me op dat er van een ander merk dezelfde te koop is.
https://www.caraudiogigan...o-android-12-autorad.html

En als ik goed zoek kom ik nog meer merken tegen met dezelfde product maar dan een ander merk. Vaak wel verschil in werkgeheugen. Maar dit lijkt me alleen relevant als ik apps ga installeren op het apparaat zelf wat ik dus niet van plan ben aangezien ik alleen carplay gebruik

Foto van mn dashboard, frontje heb ik er al een keer afgehaald, lijkt redelijk simpel allemaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofJzlfrFzZmZccNj70YMqVl55wg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHK1cXGgRAYyJouC4r8Izztw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ItfxAubeestfQBqRfnOL6s94UY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UA5eatuy23Oiw183SC31y9sS.png?f=user_large

Zijn er mensen die ervaringen hebben met soort gelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door nachtwaker op 26-03-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 07:09
nachtwaker schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:13:
Ik heb een vraag, heb een skoda fabia combi uit 2014. Nu wil ik mijn huidige radio vervangen voor een carplay oplossing. Nu heb ik de volgende gevonden:
https://autoradioplaza.nl...-carplay-dab-android-32gb
Dit lijkt op zich helemaal prima alleen valt me op dat er van een ander merk dezelfde te koop is.
https://www.caraudiogigan...o-android-12-autorad.html

En als ik goed zoek kom ik nog meer merken tegen met dezelfde product maar dan een ander merk. Vaak wel verschil in werkgeheugen. Maar dit lijkt me alleen relevant als ik apps ga installeren op het apparaat zelf wat ik dus niet van plan ben aangezien ik alleen carplay gebruik

Foto van mn dashboard, frontje heb ik er al een keer afgehaald, lijkt redelijk simpel allemaal:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn er mensen die ervaringen hebben met soort gelijk?
Check vooral even op aliexpress... Deze lijkt er namelijk verdacht veel op:
https://shorturl.at/xI345

Wellicht iets meer uitzoek werk welke je precies wil hebben, maar het scheelt aanzienlijk in de aanschaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Ik ben op zich een tevreden Carplay gebruiker, maar waar ik nog naar zoek: een app die in Carplay mode de files op de NL snelwegen als lijst laat zien, liefst gesorteerd op snelwegnummer.

De ANWB app doet dat, maar enkel in normale mode, niet in Carplay mode. Flitsmeister laat ook geen file-lijst zien.

Weet iemand een app die dit wel doet? Ik vind een tekstuele lijst net wat plezieriger dan een kaart waar je moet pan/zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@nachtwaker

Hier sinds december een Scumaxcon rcd 360 autoradio met CarPlay erin. Ondersteunt geen Android auto. Maar dat is voor mij geen enkel probleem. Ideaal met knoppen voor volume en de andere kun je het scherm mee bedienen in CarPlay.

Sinds kort draadloos gemaakt dmv deze kleine CarPlay dongle https://a.aliexpress.com/_Eyj3Yf7

Hier een foto zonder die dongle.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eSSCj13MsRWMY1D2o6gewz4kdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2cT4o63FElql0Akq4EwfmZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
vanaalten schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:28:
Ik ben op zich een tevreden Carplay gebruiker, maar waar ik nog naar zoek: een app die in Carplay mode de files op de NL snelwegen als lijst laat zien, liefst gesorteerd op snelwegnummer.

De ANWB app doet dat, maar enkel in normale mode, niet in Carplay mode. Flitsmeister laat ook geen file-lijst zien.

Weet iemand een app die dit wel doet? Ik vind een tekstuele lijst net wat plezieriger dan een kaart waar je moet pan/zoomen.
Mijn verwachting is dat deze functionaliteit (lijsten/teksten lezen) nooit ondersteund zal worden bij CarPlay. In mijn ogen is dat niet conform de filosofie van Apple: aandacht op de weg, en zo min mogelijk op het scherm. Zie bv ook dat whatsapp berichten alleen kunnen worden voorgelezen (en niet als tekst getoond op scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Rivanov schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb "enkel" dit.

[Afbeelding]
Het is ook zichtbaar op de HUD, alleen jammer dat het enkel met Apple Maps is en niet met pakweg Google Maps of Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silent785 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:35:
[...]

Het is ook zichtbaar op de HUD, alleen jammer dat het enkel met Apple Maps is en niet met pakweg Google Maps of Waze.
Waar dat om ging was de second screen API. Dus de kaart op je instrumenten paneel. Dat is niet op het HUB. Op het HUB zijn dan alleen de directions van Apple maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Donstil schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:42:
[...]

Waar dat om ging was de second screen API. Dus de kaart op je instrumenten paneel. Dat is niet op het HUB. Op het HUB zijn dan alleen de directions van Apple maps.
Bij BMW wordt er een mini kaart getoond, dat bevat enkel de omliggende straten, zoiets ongeveer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVeHNKfaM8No1I2xgqNt8zvzJaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cx8hQmjkOCAU8jvgaF4kEBhA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
silent785 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Bij BMW wordt er een mini kaart getoond, dat bevat enkel de omliggende straten, zoiets ongeveer:
[Afbeelding]
Maar dat is op basis van het interne navigatie systeem toch en niet Apple Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Ik ben op zoek naar een Carplay oplossing voor in mijn Audi A4 uit 2008 met MMI 2G Basic Plus. Ik heb inmiddels begrepen dat een “native” integratie niet te doen is dus ben aan het kijken voor een extern apparaat hiervoor. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Een oplossing die ik tegenkwam is b.v. https://www.car-essential...pple-carplay-android-auto. Iemand hier ervaring mee, of een (beter) alternatief?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
RevellNL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:18:
Ik ben op zoek naar een Carplay oplossing voor in mijn Audi A4 uit 2008 met MMI 2G Basic Plus. Ik heb inmiddels begrepen dat een “native” integratie niet te doen is dus ben aan het kijken voor een extern apparaat hiervoor. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Een oplossing die ik tegenkwam is b.v. https://www.car-essential...pple-carplay-android-auto. Iemand hier ervaring mee, of een (beter) alternatief?
2 min googlen levert me dit op. Dus denk wel dat er mogelijkheden zijn behalve een extern/extra scherm.

https://motivesupplies.nl...ivesupplies-mmi-for-audi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvandonkelaar
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-11-2024
RevellNL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:18:

In mijn Audio A3 uit 2011 heb ik deze zitten.
Goed te vervangen en werkt super met draadloze carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:31:
[...]

2 min googlen levert me dit op. Dus denk wel dat er mogelijkheden zijn behalve een extern/extra scherm.

Alleen het nadeel is dan wel dat het scherm uit 2008 een hele lage resolutie had. Dus dat ga je wel enorm zien als je daar een CarPlay module achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
TheKerremenke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Ik heb een monochroom rood/zwart scherm, dit gaat daar niet echt lekker op werken denk ik zo.. Dit is inderdaad wel de enige die ik tegenkom voor MMI2 Basic.. Deze staat ook aangegeven voor MMI 2G, dat is de opvolger van MMI2 Basic, en heeft al een hogere resolutie scherm en een multicolor implementatie.
dvandonkelaar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:01:
[...]

In mijn Audio A3 uit 2011 heb ik deze zitten.
Goed te vervangen en werkt super met draadloze carplay.
Dat gaat voor mijn model A4 uit 2008 helaas niet werken. Voor dat specifieke model hebben ze op deze site ook niets staan.

[ Voor 7% gewijzigd door RevellNL op 29-03-2024 09:16 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Carlinkit 5.0 is binnen. Veel kleiner dan ik verwacht had haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Hoe zorg ik er nou voor dat Flitsmeister de muziek niet zo hard dempt bij het afspelen van een geluid?

Ik kan het geluid van Flitsmeister zelf wel beïnvloeden maar de demping volgens mij niet?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik kan bij mijn Ford met Sync3 het volume van prompt (FM, Maps, etc.) en mediavolume apart instellen.
Misschien bedoel je dat met demping? Bij mij is het gewoon een verschil in geluidsniveau tussen twee bronnen.

Vzviw heeft FM geen aparte optie om niveau's te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ruben279 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:29:
Ik kan bij mijn Ford met Sync3 het volume van prompt (FM, Maps, etc.) en mediavolume apart instellen.
Misschien bedoel je dat met demping? Bij mij is het gewoon een verschil in geluidsniveau tussen twee bronnen.

Vzviw heeft FM geen aparte optie om niveau's te regelen.
Wat ik probeer te bereiken is dat de geluiden van Flitsmeister even luid zijn als de muziek van Spotify. Het lukt mij inderdaad ook om het volume van Flitsmeister zelf te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mara1904
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo, ik wil graag CarPlay voor mijn Fiat 500. Ik ben alleen een complete leek.

Wat heb ik allemaal nodig? Waar haal ik het vandaan en wat kost het.

Ik wil gewoon een CarPlay scherm die ik op het dashboard kan installeren. Niet ingebouwd dus. Ik zag al wat op Alieexpress voorbij komen.

Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Mara1904 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:26:
Hallo, ik wil graag CarPlay voor mijn Fiat 500. Ik ben alleen een complete leek.

Wat heb ik allemaal nodig? Waar haal ik het vandaan en wat kost het.

Ik wil gewoon een CarPlay scherm die ik op het dashboard kan installeren. Niet ingebouwd dus. Ik zag al wat op Alieexpress voorbij komen.

Hebben jullie tips?
Carplaylife.com is een goede site om mee te beginnen. ;) De beste man reviewed CarPlay dongles, losse schermen, enzovoorts.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 08-04-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:58
Weet iemand hoe je apple maps op carplay in darkmode krijgt?

Ik heb de volgende instellingen aanstaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEPmbH18y6pYl8X2n7GymxG9J1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBKUllZQWP84WL7rk5lWylxk.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de kaart blijft gewoon op de normale ‘overdag’ mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 07:09
bleekie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:36:
Weet iemand hoe je apple maps op carplay in darkmode krijgt?

Ik heb de volgende instellingen aanstaan:
[Afbeelding]

Maar de kaart blijft gewoon op de normale ‘overdag’ mode.
Staat het display van je auto ook op de donkere modus? Sinds ik dat bij m'n Ford Focus heb gedaan gaat het bij mij helemaal soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:58
Jaws77 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:19:
[...]

Staat het display van je auto ook op de donkere modus? Sinds ik dat bij m'n Ford Focus heb gedaan gaat het bij mij helemaal soepel!
Bedankt voor de reactie! Gek genoeg deed hij het vandaag uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Iemand die carlinkit gebruikt met Flitsmeister?
Ik probeer een Opdracht te maken op mijn iPhone. Zodat Flitsmeister aangaat wanneer ik in de auto ben.
Tutorials geven aan dat je bij automatiseren CarPlay moet kiezen. Heb dat gedaan maar werkt niet echt nog. Maar ik gebruik ook niet direct CarPlay. Ik gebruik het dus met de carlinkit. Moet ik daarom misschien iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
lHybridl schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:49:
Ik probeer een Opdracht te maken op mijn iPhone. Zodat Flitsmeister aangaat wanneer ik in de auto ben.
Tutorials geven aan dat je bij automatiseren CarPlay moet kiezen. Heb dat gedaan maar werkt niet echt nog. Maar ik gebruik ook niet direct CarPlay. Ik gebruik het dus met de carlinkit. Moet ik daarom misschien iets anders doen?
Ik heb een Carplay2Air - dat is net zo iets, draadloze Carplay via een dongle naar een vaste Carplay USB poort. En zo’n automatisering werkt gewoon: when Carplay connects: open URL flitsmeister://

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
vanaalten schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:34:
[...]

Ik heb een Carplay2Air - dat is net zo iets, draadloze Carplay via een dongle naar een vaste Carplay USB poort. En zo’n automatisering werkt gewoon: when Carplay connects: open URL flitsmeister://
Hmm. Ik gebruik wel Open app en dan flitsmeister en geen url

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

lHybridl schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:07:
[...]

Hmm. Ik gebruik wel Open app en dan flitsmeister en geen url
Zoals hierboven al aangegeven, bij mij werkt het “open app” icm Flitsmeister niet, maar wel de “open URL when Carplay connects: flitsmeister://“

Probeer die eens uit en kijk of het bij jou ook werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@lHybridl er zit sinds een paar versie een bug in iOS waardoor de open app commando in opdrachten niet goed werkt i.c.m. CarPlay.

Zoals al aangegeven is open url het commando dat je kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uukQymll7kID0ShTkz1ve6pCgUk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DUJAQacv43t1SNSukKpSSCBc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vm3Jaz3bCTxb8QnEGT2XPVwrawA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dygzTlJmvjOKEmYlog9VUgI6.png?f=fotoalbum_tile

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik die “urls” ergens zien trouwens?
Want ik wil PocketCasts openen maar PocketCasts:// werkt niet helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:32:
Kan ik die “urls” ergens zien trouwens?
Want ik wil PocketCasts openen maar PocketCasts:// werkt niet helaas.
pktc://

https://support.pocketcas...-apps-like-launch-center/

Zoekopdracht met app naam + url scheme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
Flitsmeister met url opdracht werkt perfect. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
Vraagje, misschien al eerder beantwoord maar krijg het niet gevonden.

Als ik al bijrijder apple carplay aan heb staan, dus navigatie staat aan, maar ook de normale radio buiten carplay om, en ik ga bijv andere apps gebruiken die iets met geluid doen dan springt carplay van de radio af, en wil het geluid gaan afspelen van die app.

Kan ik dit ergens uitzetten? Want ik wil in dit soort gevallen gewoon radio blijven luisteren.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:46
Driek schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:54:
Vraagje, misschien al eerder beantwoord maar krijg het niet gevonden.

Als ik al bijrijder apple carplay aan heb staan, dus navigatie staat aan, maar ook de normale radio buiten carplay om, en ik ga bijv andere apps gebruiken die iets met geluid doen dan springt carplay van de radio af, en wil het geluid gaan afspelen van die app.

Kan ik dit ergens uitzetten? Want ik wil in dit soort gevallen gewoon radio blijven luisteren.
Waarom carplay niet op de telefoon van de bestuurden? Die zal hopelijk niets anders doen op zijn/haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:57:
[...]

Waarom carplay niet op de telefoon van de bestuurden? Die zal hopelijk niets anders doen op zijn/haar telefoon.
ja, dat is een oplossing, maar in de praktijk gebeurt het vaak niet.
Meestal als mijn vrouw rijdt en der telefoon ergens in een tas zit, dan is het toch mijn telefoon en de navigatie, en het ervaren "probleem"

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53
lHybridl schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:49:
Ik gebruik een Carlinkit 2air met Flitsmeister, zou niet moeten uitmaken dat de Carlinkit er tussen zit.

Heb hiervoor in Opdrachten een automatisering aangemaakt die prima werkt.

'Wanneer Carplay verbinding maakt' -> Open app - Flitsmeister
Heb hierbij ook aangegeven 'voer onmiddelijk uit'

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Sinds de IOS 17.4 update op zowel mijn iPhone 14 Pro, als de iPhone 13 van mijn vrouw heb ik iets geks met carplay. Ik heb geen stem begeleiding meer in navigatie apps (Waze en Kaarten app). Andere audio zoals bijv. een audiobook via Storytel app werkt wel. Het stomme is dat het stortel boek wordt afgespeeld, dan is het even stil als Waze of Kaarten aap de aanwijzingen worden uitgesproken, en dan na korte tijd wordt het audio book hervat.

Als ik een telefoon gesprek voer gaat dat ook gewoon goed, alleen de stem-begeleiding van navigaties apps hoor je niet.

Mijn setup:
Bury carkit via bluetooth
Universeel Android scherm 7inch met carplay ondersteuning, type nummer is ZCD-UIN02 Software versie: 55.0.0.1.2.0.4.1 Hier is vrij weinig op te vinden. (Ik vermoed een oude android versie maar dat is niet te zien).

Dit probleem speelt sinds de IOS 17.4 update. Probleem speelt zowel draadloos als via USB.
Ik heb het Android scherm naar fabrieksinstellingen gereset, beide iPhones herstart, Carplay opnieuw ingesteld op de iPhones maar het probleem blijft.

Heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:51:
Sinds de IOS 17.4 update op zowel mijn iPhone 14 Pro, als de iPhone 13 van mijn vrouw heb ik iets geks met carplay. Ik heb geen stem begeleiding meer in navigatie apps (Waze en Kaarten app). Andere audio zoals bijv. een audiobook via Storytel app werkt wel. Het stomme is dat het stortel boek wordt afgespeeld, dan is het even stil als Waze of Kaarten aap de aanwijzingen worden uitgesproken, en dan na korte tijd wordt het audio book hervat.

Als ik een telefoon gesprek voer gaat dat ook gewoon goed, alleen de stem-begeleiding van navigaties apps hoor je niet.

Mijn setup:
Bury carkit via bluetooth
Universeel Android scherm 7inch met carplay ondersteuning, type nummer is ZCD-UIN02 Software versie: 55.0.0.1.2.0.4.1 Hier is vrij weinig op te vinden. (Ik vermoed een oude android versie maar dat is niet te zien).

Dit probleem speelt sinds de IOS 17.4 update. Probleem speelt zowel draadloos als via USB.
Ik heb het Android scherm naar fabrieksinstellingen gereset, beide iPhones herstart, Carplay opnieuw ingesteld op de iPhones maar het probleem blijft.

Heeft iemand nog een idee?
Wellicht dat je navigatie volume op 0 staat. Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij in de auto hebben audio en navigatie hun eigen volume instelling in CarPlay. Nav volume gaat bij mij tot 15 en audio volume tot 75.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik maakte er steeds minder vaak gebruik. Voor navi is Apple Maps voor mij voldoende.
Het is voor mij bye, bye Flitsmeister. 3 euro p/m vind ik te gek om deze app op de achtergrond actief te hebben voor (mobiele) flitsers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tBcWnr3e_tHtae_0S_GqOeClKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMWp8aDh2UIi0tDybas8Wj75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
meesje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:55:
Ik maakte er steeds minder vaak gebruik. Voor navi is Apple Maps voor mij voldoende.
Het is voor mij bye, bye Flitsmeister. 3 euro p/m vind ik te gek om deze app op de achtergrond actief te hebben voor (mobiele) flitsers.
[Afbeelding]
Helemaal met je eens. Niet dat ik het niet kan betalen maar meer een principekwestie. Waze bv biedt hetzelfde qua vaste en mobiele flitsers. Apple Maps geen idee, maar zal ook deze functies hebben. Helaas, maar FM delete op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is dit al actief? Bij mij deed ie het vanochtend gewoon op CarPlay hoor.

En anders maar via de BT, automatisch starten kan ook met een opdracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
[Afbeelding]
Hier draait de gratis versie inclusief een FM One die het makkelijk maakt om automatisch op te starten en toch te kunnen bevestigen terwijl de app ‘achter’ Waze te draait… FM ziet toch meer flitsers dan Waze. Ik laat hem fijn draaien… 🥴

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
Serena schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:18:
[...]

Hier draait de gratis versie inclusief een FM One die het makkelijk maakt om automatisch op te starten en toch te kunnen bevestigen terwijl de app ‘achter’ Waze te draait… FM ziet toch meer flitsers dan Waze. Ik laat hem fijn draaien… 🥴
Ik had dus de update nog niet….
Doet nu mijn One het ook niet meer in Carplay met de gratis versie dan? Dus, zie ik de melding niet meer in beeld? Kaart hoeft niet…

[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 01-05-2024 16:39 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 05:19
Ik zit op een beta, maar daar zie ik deze indeling nog niet. Ik hoop wel dat ze het betaald parkeren een keer goed aanpakken. Ik moet regelmatig mijn betaalmethode opnieuw erin zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Incognitum schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:09:
[...]

Helemaal met je eens. Niet dat ik het niet kan betalen maar meer een principekwestie. Waze bv biedt hetzelfde qua vaste en mobiele flitsers. Apple Maps geen idee, maar zal ook deze functies hebben. Helaas, maar FM delete op de telefoon.
Als ik nu veel en lang op de weg zit, heeft het abonnement wellicht wat meer toegevoegde waarde. Maar mijn woon-werk reistijd is zeer kort en vanaf eind zomervakantie ga ik op de fiets naar mijn werk. :)
Ik ben trouwens benieuwd als ik straks CarPlay actief heb en ook FM, zie ik dan gewoon FM op de telefoon met daarop de flitsmeldingen en signalen? Maar ja, moet ik wel weer zo’n houder ergens aan een ventilatierooster bevestigen. Het mooie van CarPlay is dat dat niet nodig is.
SirLenncelot schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:17:
Is dit al actief? Bij mij deed ie het vanochtend gewoon op CarPlay hoor.

En anders maar via de BT, automatisch starten kan ook met een opdracht...
Het gaat in per 6 mei. Zie ook het nieuwsbericht op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Serena schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Ik had dus de update nog niet….
Doet nu mijn One het ook niet meer in Carplay met de gratis versie dan? Dus, zie ik de melding niet meer in beeld? Kaart hoeft niet…
In de reacties op het tweakers nieuwsbericht lees ik dat je voor de Two een Pro abonnement nodig hebt. Maar de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja, hier gaat Flitsmeister ook eruit. Waze volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
Wordt er bij Waze ook flitsers toegevoegd door gebruikers, zodat je gewaarschuwd word als er nog maar kort 1 staat te flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Drials schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:38:
Wordt er bij Waze ook flitsers toegevoegd door gebruikers, zodat je gewaarschuwd word als er nog maar kort 1 staat te flitsen?
Ja. Mijn ervaring is dat zodra FM een signaal geeft, Waze vlak erna of ervoor ook de melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
[Afbeelding]
Huh wat is dit nou weer
Dit is wel een no go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemde cash grab die ze nog wel eens enorm tegen kan gaan vallen.
Waze is dan weer van Google dus daar stap ik niet naar over maar op letten de maximum snelheid kan altijd nog 🤷🏼‍♂️

Edit: Ik heb overigens de App niet geupdate, dat doe ik altijd met de hand i.p.v. automatisch en ben daarom wel benieuwd of het dan blijft werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 01-05-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Meh. En de dure Dash. Tijd om naar een alternatief te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
[Afbeelding]
Bedankt voor de headsup (y)

Hier ook maar afscheid genomen van FM, inclusief een verzoek ingediend op het Recht van Vergetelheid. Dit kan via de app. Verstandig om dit te doen voordat je de app deïnstalleert.

Gebruikte de app toch al minimaal. 2x per jaar max, maar ben dan ook niet de standaard gebruiker die vele kilometers per jaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:27:
Vreemde cash grab die ze nog wel eens enorm tegen kan gaan vallen.
Waze is dan weer van Google dus daar stap ik niet naar over maar op letten de maximum snelheid kan altijd nog 🤷🏼‍♂️

Edit: Ik heb overigens de App niet geupdate, dat doe ik altijd met de hand i.p.v. automatisch en ben daarom wel benieuwd of het dan blijft werken.
Gebruik je dan Apple Maps voor navigatie? Echt, ik geef het elke keer weer een kans maar ik heb zo vaak vreemd advies. Dan beland ik uiteindelijk weer bij Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericafterdark schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Gebruik je dan Apple Maps voor navigatie? Echt, ik geef het elke keer weer een kans maar ik heb zo vaak vreemd advies. Dan beland ik uiteindelijk weer bij Waze.
Ja zeker, werkt hier meer dan prima.
En zoals al eerder besproken heb ik Apple Maps ook netjes in het scherm achter mijn stuur (zie eerdere foto’s) enz, dus mis ik eigenlijk niets op flits informatie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
ericafterdark schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Niet degene aan wie je je bericht richtte. Maar hier al Apple maps only gebruiker sinds een jaar of 8. Google komt niet op mijn gsm en Waze is niet aan mij besteed. Sygic was vroeger goed, maar de rol hiervan is over genomen door Maps.

Bedrijven die niet te vinden zijn via Apple maps zelf, zoek ik op via DuckDuckGo. Een adres die ik dan open, komt via de extensie Mapper in Apple maps. (Tip: deze extensie kan ook naar Waze door sturen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:34

amphora

Websites & Fotografie

Maar je krijgt met flitsmeister toch nog wel gewoon notificaties op telefoon lijkt me? Of werkt dat ook niet meer zodra ze zien dat je verbonden bent met CarPlay?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:30:
Maar je krijgt met flitsmeister toch nog wel gewoon notificaties op telefoon lijkt me? Of werkt dat ook niet meer zodra ze zien dat je verbonden bent met CarPlay?
Goede vraag. Ik ben benieuwd. Vanaf 6 mei weten we meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Goede vraag. Ik ben benieuwd. Vanaf 6 mei weten we meer. :)
Hier zelfde als jij: kleine afstand naar kantoor met de auto en bij goed weer op de fiets. Dus FM draait op de achtergrond en gebruik Apple Kaarten voor navigatie.

Ik lees dat CarPlay nu al niet meer werkt. Ga in elk geval verzoek op vergetelheid indienen, mij zijn ze kwijt. Het was nog leuk toen er Pro als support voor een tientje per jaar was. Op al die poespas van ze zit ik helemaal niet te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:21:
[...]

Hier zelfde als jij: kleine afstand naar kantoor met de auto en bij goed weer op de fiets. Dus FM draait op de achtergrond en gebruik Apple Kaarten voor navigatie.

Ik lees dat CarPlay nu al niet meer werkt. Ga in elk geval verzoek op vergetelheid indienen, mij zijn ze kwijt. Het was nog leuk toen er Pro als support voor een tientje per jaar was. Op al die poespas van ze zit ik helemaal niet te wachten.
Ik gebruikte FM altijd zonder account. Gisteren gelijk verwijderd van mijn iPhone. Nu opnieuw geïnstalleerd en zie dat je nu verplicht bent in te loggen met een account (keuze tussen Apple of e-mail). App gelijk weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Ik gebruikte FM altijd zonder account. Gisteren gelijk verwijderd van mijn iPhone. Nu opnieuw geïnstalleerd en zie dat je nu verplicht bent in te loggen met een account (keuze tussen Apple of e-mail). App gelijk weer verwijderd.
Kat in het nauw maakt rare sprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Hé het nu ingesteld dat Flitsmeister aangaat als die Connect met auto Bluetooth en niet CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Sinds vandaag ook geen CarPlay meer. Maak gebruik van de FM bèta versie. Kan iemand bevestigen dat de ‘gewone’ app wel nog werkt? Zou zowiezo tot 6 mei moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:25:
Sinds vandaag ook geen CarPlay meer. Maak gebruik van de FM bèta versie. Kan iemand bevestigen dat de ‘gewone’ app wel nog werkt? Zou zowiezo tot 6 mei moeten werken.
Zie mijn reactie hiervoor. Vandaag FM weer gedownload uit de AppStore. Je moet nu verplicht inloggen. Dat was voorheen niet het geval. Ik denk dat vandaag al eea is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
meesje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Zie mijn reactie hiervoor. Vandaag FM weer gedownload uit de AppStore. Je moet nu verplicht inloggen. Dat was voorheen niet het geval. Ik denk dat vandaag al eea is veranderd.
Oh excuus. Niet zo gelezen. Maar dan weet ik ook voldoende en ga ik naar een alternatief zoeken.

Ik zag Radarbot en deze geïnstalleerd. CarPlay ondersteuning maar wel incl reclame. We gaan eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Oh excuus. Niet zo gelezen. Maar dan weet ik ook voldoende en ga ik naar een alternatief zoeken.

Ik zag Radarbot en deze geïnstalleerd. CarPlay ondersteuning maar wel incl reclame. We gaan eens proberen.
Radarbot ken ik niet. Ga ik ook eens proberen, Als ik de in-app aankopen bekijk, vind ik deze best aan de prijs. Ik ga er niet voor betalen. Daarvoor rij ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
meesje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Radarbot ken ik niet. Ga ik ook eens proberen, Als ik de in-app aankopen bekijk, vind ik deze best aan de prijs. Ik ga er niet voor betalen. Daarvoor rij ik te weinig.
Klopt, inderdaad ook erg prijzig. Privé rijd ik ook te weinig ervoor. Echter voor het werk zit ik wel veel op de weg. En ondanks dat we harder mogen rijden, is het toch fijn soms wat verkeersinformatie te krijgen.

Heb ook RadarAll geïnstalleerd. Met €7,99 per jaar goed te doen, maar de interface vind ik wat minder. Benieuwd hoe het op CarPlay uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 14-09 00:29
Flitsmeister erg jammer idd. Al zaten er in iedere build van hen altijd wel wat bugs.
Meldingen die de gesproken teksten niet doorgaven, battery drains, oververhitting van de telefoon icm CarPlay etc. Was er nog niet helemaal over te spreken.

Dit is zeker niet minder geworden sinds de meeste gangbare zaken ineens achter een betaalmuur verdwijnen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:25:
App niet geüpdatet en werkte hier vandaag nog prima. Op mijn telefoon open ik de app voor de zekerheid niet (want toch niet nodig), via CarPlay (Siri automation) ging het prima.

Edit: Overigens (uiteraard) niet ingelogd.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 02-05-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:30:
Mijn telefoon staat altijd op stil maar mocht dat niet zo zijn komt er dan nog geluid uit de telefoon als je verbonden bent met CarPlay?

Lijkt mij dat ze daar wel aan gedacht hebben zou je zeggen. Tenzij het abonnement verhaal puur over de interface op CarPlay gaat 🤷🏼‍♂️, die gebruikte ik toch al nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Ga ook eens waze gebruiken. Kijken hoe die bevalt qua flitsers etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:00:
[...]

App niet geüpdatet en werkte hier vandaag nog prima. Op mijn telefoon open ik de app voor de zekerheid niet (want toch niet nodig), via CarPlay (Siri automation) ging het prima.

Edit: Overigens (uiteraard) niet ingelogd.
Ze willen gewoon die DASH verkopen, mensen met CarPlay kopen dat stuk Chinese plastic niet. Nu is de kans wel groter. Maar ik denk dat er heel veel mensen FM hebben verwijderd of dat zullen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:14:
[...]

Ze willen gewoon die DASH verkopen, mensen met CarPlay kopen dat stuk Chinese plastic niet. Nu is de kans wel groter. Maar ik denk dat er heel veel mensen FM hebben verwijderd of dat zullen doen.
Ik hoop het, zou een goed signaal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Ja hier ook verwijderd. Ik heb jaren een abonnement gehad toen het nog €7,99 per jaar kostte.

Omdat ik toch nooit bekeuringen krijg (en ook bijna geen flitsers tegen kom) had ik besloten het maar eens een tijdje zonder flitsmeister te proberen. Apple maps voldoet qua navigatie ook, sterker nog: werkt een stuk beter en ik hou me doorgaans goed aan de snelheid met dank aan de cruise control, dus bang voor bekeuringen ben ik ook niet. Die zijn er ook niet gekomen de afgelopen tijd.

Verder begon ik me steeds meer te ergeren aan al die meldingen die je kreeg. Ja ik weet dat je het uit kunt zetten, maar in basis wil ik alleen gewaarschuwd worden voor zaken die mij geld kunnen gaan kosten. Dat er wegwerkzaamheden zijn of dat er een voertuig stil staat, dat zie ik zo ook wel.

Nu de prijs voor het abonnement omhoog gaat en de mogelijkheden van de gratis versie beperkt worden (geen Carplay) heb ik mijn account en de app definitief verwijderd.

Ik stop die drie euro per maand wel in een potje. Dan kan ik daar makkelijk een keer een bekeuring van betalen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen O op 02-05-2024 20:25 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
THE_BASE schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:14:
[...]

Heb FM ook net verwijderd, eigenlijk alleen omdat iedereen het doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Het was inderdaad meer gewoonte geworden dat de app draaide op de achtergrond. Navi via Maps inderdaad. Alle andere meldingen had ik sowieso uitstaan. Werd gek van afgesloten rijbanen, stilstaande voertuigen en populaire flitslocaties…

Toen ik ermee startte kreeg ik af en toe een bekeuring omdat ik snelheid per ongeluk verkeerd inschatte. 80 buiten bebouwde kom waar dat net niet mocht. Nu heeft mijn auto zelf al toeters en bellen om snelheid te controleren. Ga het maar eens zonder proberen.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste