Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47

amphora

Websites & Fotografie

Overigens gebruik ik FM ook nog maar zelden. Navigeer altijd met TomTom en de vaste palen staan daar ook in. Alleen met mobiele controles lopen ze wat achter volgens mij. Bovendien rij ik vrijwel altijd op cruise control, braaf exact de maximum snelheid (op basis van gps snelheid)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 10:06
Voordat je overstapt naar deze (Israelische) Waze lees je beter eerst het stukje over privacy op de site van Waze: https://apps.apple.com/nl...-live-verkeer/id323229106
Voor degene zie de mening heeft "ik heb niets te verbergen": plaats s.v.p. hier even je bankrekeningnummer e n je pascode, ik beloof je dat ik niets met jouw gegevens doe :> i

[ Voor 10% gewijzigd door dries_w op 03-05-2024 10:48 . Reden: land van herkomst toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

dries_w schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:42:
Voordat je overstapt naar deze (Israelische) Waze lees je beter eerst het stukje over privacy op de site van Waze: https://apps.apple.com/nl...-live-verkeer/id323229106
Voor degene zie de mening heeft "ik heb niets te verbergen": plaats s.v.p. hier even je bankrekeningnummer e n je pascode :>
FM is toch geen haar beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Azqi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:47:
[...]

FM is toch geen haar beter?
Klopt. Zie bijvoorbeeld: https://www.flitsmeister.nl/verkeersmanagement

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
amphora schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:17:
Overigens gebruik ik FM ook nog maar zelden. Navigeer altijd met TomTom en de vaste palen staan daar ook in. Alleen met mobiele controles lopen ze wat achter volgens mij. Bovendien rij ik vrijwel altijd op cruise control, braaf exact de maximum snelheid (op basis van gps snelheid)
Hoe bevalt TomTom tegenwoordig t.o.v. bijvoorbeeld Apple Maps, Waze, Google Maps?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Israelische? Waze is al jaren van Google.
Ook een reden om kritisch te zijn overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 03-05-2024 12:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29

Aiii

何これ

Voor degene zie de mening heeft "ik heb niets te verbergen": plaats s.v.p. hier even je bankrekeningnummer e n je pascode, ik beloof je dat ik niets met jouw gegevens doe :> i
Haalt Waze mijn bankrekening en pincode op? Waar zie ik dat op de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

ericafterdark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Hoe bevalt TomTom tegenwoordig t.o.v. bijvoorbeeld Apple Maps, Waze, Google Maps?
Ik heb TomTom geprobeerd via Carplay met jaarabbo. Te vaak snelheden op wegtrajecten onjuist. Met meldingen gebeurt niks. Ik verleng mijn abbo niet.

Voorbeeld Oranjesingel Nijmegen. TomTom is het Kodak van de navigatie in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Bevalt mij heel goed. Fijnste kaartweergave van alle CarPlay navigatie apps die ik heb geprobeerd (Apple, Google, Waze, FM). Die routebalk aan de zijkant vind ik fijn. Maar zeker niet perfect. Navigeren naar contacten bijvoorbeeld moet via telefoon. En TomTom blijft ook de kaart tonen op iPhone zelf wanneer deze verbonden is met CarPlay ipv tekst aanwijzingen die niemand leest. Ik heb m’n telefoon ook nog in losse houder als tweede scherm zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
[...]

Ik vind TomTom nog steeds een van de beste navigatieapps op Carplay. Vooral de interface die eenvoudig leesbaar is, helder, met duidelijke aanwijzingen, zowel met stem als op de kaart, met een in een oogopslag goed zichtbare route-en wegaanduiding. Regelmatig zijn er aanbiedingen dat je gratis of voor één euro een jaar lang alle functies kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Israelische? Waze is al jaren van Google.
Ook een reden om kritisch te zijn overigens.
Idd, Waze en Google Maps zijn ook al eigenlijk hetzelfde met een andere schil erover: nieuws: Google voegt teams van Google Maps en Waze samen om kosten te besparen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
[...]

Laatst een abbo van een jaar voor een euro gescoord.
Maar na een week weer terug naar Waze. Snelheden klopten niet, nauwelijks meldingen van files etc en ik vind de layout wel heel ouderwets.

Doordat ik de beta van FM draaide was hier CarPlay al niet meer beschikbaar. Maar door mijn FM One start die wel gewoon op en worden de meldingen nog steeds uitgesproken over de speakers van de auto. Alleen geen tekst in beeld. Nou prima hoor, zo kan de gratis versie vrolijk verder draaien.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Google Maps er ook maar eens afgegooid. Eens kijken hoe het leven is met alleen Apple Maps. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:00:
Google Maps er ook maar eens afgegooid. Eens kijken hoe het leven is met alleen Apple Maps. :)
Tuurlijk, ik doe dat al jaren. De tijd dat Apple Maps echt beduidend slechter was ligt al jaren achter ons.

Er zal heus eens iets ontbreken maar dat is niet uniek aan Apple Maps uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Enige reden waarom ik Google maps nog op telefoon heb staan is om restaurants te zoeken, reviews en openingstijden te checken. Kan ook zonder app maar vind het toch wel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
Heb ik ook gedaan een paar maanden geleden, onderdeel van Het Grote Ontgoogle Plan. Het gaat best goed, je merkt alleen dat de informatie van bedrijven (openingstijden, website, telefoonnummer) echt achterblijft. Het grootste voordeel is, naast dat Google mijn data niet meer krijgt, dat AM heel goed met een Watch samenwerkt, dat is echt super.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
amphora schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:44:
Enige reden waarom ik Google maps nog op telefoon heb staan is om restaurants te zoeken, reviews en openingstijden te checken. Kan ook zonder app maar vind het toch wel praktischer.
Dit kan toch ook met AppleMaps ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Eric H schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Dit kan toch ook met AppleMaps ?
Ja. Maar vindt veel minder dan GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Vanochtend nog even kort GM geprobeerd. Zonder ingelogd account natuurlijk. :) Snel weer terug naar AM. Het scherm is zo rustig. Waarom kunnen andere ontwikkelaars het niet overnemen dat knoppen op het scherm verdwijnen? En weer tevoorschijn wanneer scherm aanraakt of draait aan MMI knop? Ook linksonder het venster met info over aankomsttijd ziet er veel fraaier uit? Bij GM maar volgens mij ook Waze loopt dit venster tot onderkant scherm. Bij AM zweeft dit. Het zijn allemaal kleine dingen waardoor mijn voorkeur uit gaat naar AM. En er zijn echt wel dingen die beter kunnen. Het gaat dan voornamelijk om het kaartmateriaal: een naam van een straat (gilde ipv gilde) of max snelheid die niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kassad schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Heb ik ook gedaan een paar maanden geleden, onderdeel van Het Grote Ontgoogle Plan. Het gaat best goed, je merkt alleen dat de informatie van bedrijven (openingstijden, website, telefoonnummer) echt achterblijft. Het grootste voordeel is, naast dat Google mijn data niet meer krijgt, dat AM heel goed met een Watch samenwerkt, dat is echt super.
Je merkt inderdaad dat integratie tussen Apple
producten/diensten zeer goed is. Dan maar voor lief nemen dat je bv info over bedrijven even via een andere weg moet opzoeken. Bij voorkeur via DuckDuckGo maar dan krijg je weer niet de openingstijden…

Op dit moment gebruik ik/we in ons huishouden het volgende van Google:
1. YouTube premium (geen reclame bij YT filmpjes)
2. Nu even YT Music uitproberen (onderdeel van premium)
3. Google zoekmachine

Deze laatste zonder ingelogd te zijn. Ongetwijfeld zal er dan obv een ID data gehamsterd worden. Voor YT premium heb ik een account dat niet binnen NL aangemaakt. Natuurlijk wordt er dan ook data verzameld, niet op basis van mijn huisadres maar wel middels ip adres. Dus ja, niet hard herleidbaar naar mij als persoon maar nog steeds…

Al eerder aangeven, maar ik vind veel diensten van Google beter dan die van Apple. Maar ja, ik zit nu eenmaal in dit eco systeem en daardoor betere integraties. En Apple pretendeert meer je privacy te respecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kassad schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Het begon vanmorgen gelijk goed: Apple Maps zei dat er een supermarkt open was om 9 uur. Je raadt het al: ik sta voor een dichte deur (had overigens niets met Bevrijdingsdag te maken, op de deur stond ook 10 uur en Google had het wel goed). Google zal door bedrijven beter gevoed worden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Op dit moment gebruik ik/we in ons huishouden het volgende van Google:
1. YouTube premium (geen reclame bij YT filmpjes)
2. Nu even YT Music uitproberen (onderdeel van premium)
3. Google zoekmachine
Hier ook, heb YouTube Premium via Turkije met m’n eigen account. Vind dat niet zo’n groot probleem, want alles wat uit kan wat tracking betreft staat uit. En Google Search is gewoon het prettigst. Verder nog Nest Hub, Nest Audio en Nest Thermostat. Dus helemaal ontgooglen zal niet lukken, maar alles scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Het begon vanmorgen gelijk goed: Apple Maps zei dat er een supermarkt open was om 9 uur. Je raadt het al: ik sta voor een dichte deur (had overigens niets met Bevrijdingsdag te maken, op de deur stond ook 10 uur en Google had het wel goed). Google zal door bedrijven beter gevoed worden.
Ach ja ik ben op dit moment in Parijs. Liepen we gisteren naar een Italiaan via Google maps (want iemand met Pixel Fold), volgens Google open maar was keihard dicht.

Apple Maps zei overigens ook dat hij open was maar goed die informatie klopt dus wel vaker niet.

Denk ook niet dat die diensten daar echt iets aan kunnen doen, afwijkingen blijf je houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 05-05-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Hier ook, heb YouTube Premium via Turkije met m’n eigen account. Vind dat niet zo’n groot probleem, want alles wat uit kan wat tracking betreft staat uit. En Google Search is gewoon het prettigst. Verder nog Nest Hub, Nest Audio en Nest Thermostat. Dus helemaal ontgooglen zal niet lukken, maar alles scheelt.
Ik was wel helemaal van Google af behalve YouTube Premium via anoniem account. Toen kreeg ik een Polestar van de zaak en die bleek vol Google meuk te zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat ik de navigatie in de Polestar/Google Maps helemaal niet fijn vindt. Veel details in de kaart en de instructies net te klein en soms gewoon verwarrend. De plus is de voorspelling mbt range, maar verder vind ik AM via CarPlay toch fijner.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:28:
Ik moet wel zeggen dat ik de navigatie in de Polestar/Google Maps helemaal niet fijn vindt. Veel details in de kaart en de instructies net te klein en soms gewoon verwarrend. De plus is de voorspelling mbt range, maar verder vind ik AM via CarPlay toch fijner.
Waarom lees ik met AM elke keer Apple Music. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Waarom lees ik met AM elke keer Apple Music. :9
Haha, in dit topic kan dat ook, maar in deze context niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Van Google weten we wel hoe krachtig ze zijn met verzamelen van data. Daarnaast levert menig bedrijf vanuit commercieel oogpunt ook wel wat data zelf aan om gemakkelijk gevonden te worden via Google search.
Echter hoe verzamelt Apple deze bedrijfsgegevens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:28:
Ik vind niets van het Polestar systeem fijn eigenlijk :P
Maar navigeren met Google Maps moet als je de batterij opwarm functie wilt gebruiken voor fast charging, in Nederland doe ik dat dus nooit maar als ik naar het buitenland rij moet ik helaas wel.

Verder altijd CarPlay, die integratie is wel erg fijn met dat tweede scherm enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 21:25
Hebben jullie problemen (gehad) met het signaal tijdens het gebruik van CarPlay i.c.m. een Apple Lightning kabel? Zelf heb ik op het moment dat mijn CarPlay op momenten gewoon wegvalt (de verbinding) waardoor ik de kabel eigenlijk weer opnieuw erin moet steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Rick_075 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:03:
Hebben jullie problemen (gehad) met het signaal tijdens het gebruik van CarPlay i.c.m. een Apple Lightning kabel? Zelf heb ik op het moment dat mijn CarPlay op momenten gewoon wegvalt (de verbinding) waardoor ik de kabel eigenlijk weer opnieuw erin moet steken..
Ik gebruik al jaren CarPlay met Lightning kabel maar heb deze ervaringen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 17:53
Ik maak al weer enkele jaren gebruik van CarPlay, zowel OEM als after-market en zowel bedraad als draadloos, maar herken dit niet. Wel heb ik sinds kort, dat (alleen) Radiostation Joe via Apple Music, dus TuneIn, soms voor 2-3 seconden wegvalt.

Waarover hebben we het nu eigenlijk? Heb je OEM CarPlay of after-market?

En, misschien ook gelijk de oplossing, heb je al eens een ander kabeltje gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:27
Ik heb recent een zelfde probleem gehad met een lightning kabel. Kabel vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. Vermoed een kabelbreukje in de oude kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
rusman schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb recent een zelfde probleem gehad met een lightning kabel. Kabel vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. Vermoed een kabelbreukje in de oude kabel.
@RicoK
Het gaat hierbij om een Aftermarket.

Ik maak gebruik van een OEM Apple kabel en deze is splinternieuw dinsdag ontvangen via de post. Gaat om een USB-A naar Lightning en afkomstig van Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb af en toe vergelijkbare problemen in mijn auto’s met aftermarket headunits (Pioneer en Kenwood), maar eergisteren toevallig hetzelfde gezien bij een vriend in zijn ID3. Verschillende units en telefoons. Op diverse fora internationaal lees je dit ook wel terug hoor.. het blijft hopen dat Apple dit gewoon eens goed aanpakt.

Hetzelfde geldt ook voor Spotify. Binnen een jaar na een langdurende bug is er wéér een bug waarbij de hele app in Carplay blijft hangen. Daar kom je ook pas achter als veel mensen klagen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Is flitsmeister al gefixed met CarPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lHybridl schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:49:
Niet geüpdatet en werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Wel geupdate en werkt nog met de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Sorry niet goed duidelijk gemaakt. Ik bedoel met de batterij drain die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sinds de afgelopen 6 maanden kan ik in mijn Skoda Karoq uit 2023 niet meer tijdens het rijden in een navigatie app (maakt niet uit welke navigatie ik kies, ze hebben het allemaal) adressen zoeken a.d.h.v. het toetsenbord, dan moet ik eerst stil staan of zoeken met Siri.

Eerst dacht ik dat het een Apple update was dus maar genegeerd. Afgelopen week had ik een Renault Captur als leen auto en wat denk je, daar kan het wel. Dus lijkt met meer een Skoda probleem.

Heb de hele auto al eens naar factory default gezet. Bluetooth/CarPlay opnieuw opgezet, maar nog steeds hetzelfde.

Herkent iemand dit? Zo ja, is dit aan te passen of moet ik hier maar mee verder leven.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
FrankGNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:02:
Sinds de afgelopen 6 maanden kan ik in mijn Skoda Karoq uit 2023 niet meer tijdens het rijden in een navigatie app (maakt niet uit welke navigatie ik kies, ze hebben het allemaal) adressen zoeken a.d.h.v. het toetsenbord, dan moet ik eerst stil staan of zoeken met Siri.

Eerst dacht ik dat het een Apple update was dus maar genegeerd. Afgelopen week had ik een Renault Captur als leen auto en wat denk je, daar kan het wel. Dus lijkt met meer een Skoda probleem.

Heb de hele auto al eens naar factory default gezet. Bluetooth/CarPlay opnieuw opgezet, maar nog steeds hetzelfde.

Herkent iemand dit? Zo ja, is dit aan te passen of moet ik hier maar mee verder leven.

Bedankt
Herkenbaar, ik kan ook alleen maar het toetsenbord gebruiken als ik stilsta. Maar ben ondertussen gewend om het dan maar tijdens het rijden in te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08 10:13
Ik heb ook regelmatig dat mijn aanrakingen niet meer werken op het scherm van de auto, een VW tiguan. Even kabel erin en eruit en alles werkt weer. Is alleen bij carplay.

Ander probleem met carplay, als flistmeister een voice melding maakt gaat de radio even uit, maar gaat daarna niet meer verder. Geen idee of dit een VW probleem is of een van carplay. Ik had dit trouwens al voor de update van flitsmeister. Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Voor mijn gebruik werkt Flitsmeister nog net als voorheen. Let wel, ik gebruikte Flitsmeister alleen waar de app ooit voor gemaakt is. Melden van flitsers, files en ander oponthoud. Dus niet als navigatie.

Ik krijg in mijn auto nog steeds via Carplay/bluetooth audio meldingen van fliters en begin/eind van een trajectcontrole. Precies zoals ik het wil.
Actuele snelheid en gemiddelde snelheid in een trajectcontrole moet ik wel missen, maar dat gebruikte ik ook eigenlijk alleen als ik per ongeluk net te snel een traject controle inreed of toch die ene irritante auto voor mij "moest" inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had gisteren abuis alle apps geupdate op mijn iPhone en daarmee ook Flitsmeister en dan doet hij het inderdaad niet meer. Er komt een melding op het scherm bij het starten van Flitsmeister (ik heb daar een Siri opdracht voor) over de nieuwe abonnementen.

Gelukkig had ik nog een volledige versleutelde “iTunes” back-up van afgelopen week en kon ik daarnaar terug 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
B-Real schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Voor mijn gebruik werkt Flitsmeister nog net als voorheen. Let wel, ik gebruikte Flitsmeister alleen waar de app ooit voor gemaakt is. Melden van flitsers, files en ander oponthoud. Dus niet als navigatie.

Ik krijg in mijn auto nog steeds via Carplay/bluetooth audio meldingen van fliters en begin/eind van een trajectcontrole. Precies zoals ik het wil.
Actuele snelheid en gemiddelde snelheid in een trajectcontrole moet ik wel missen, maar dat gebruikte ik ook eigenlijk alleen als ik per ongeluk net te snel een traject controle inreed of toch die ene irritante auto voor mij "moest" inhalen.
Gelukkig werken de meldingen nog wel gewoon inderdaad. Dat is voor mij voldoende. Gebruikte überhaupt Flitsmeister nooit als navigatie-app. De enige reden waarom ik Flitsmeister via CarPlay heb/had, is om de Flitsmeister app te openen. Dus ik drukte dan vanuit CarPlay op het Flitsmeister icoon om de app te starten, that's it. Dat werkt nu niet meer. Dus moet 'm nu even op de telefoon zelf starten (of via een automation natuurlijk dat hij automatisch connect via Bluetooth o.i.d. .. maar dat hoeft niet) Audio meldingen komen gewoon door.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

[b]stefantim in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Ander probleem met carplay, als flistmeister een voice melding maakt gaat de radio even uit, maar gaat daarna niet meer verder. Geen idee of dit een VW probleem is of een van carplay. Ik had dit trouwens al voor de update van flitsmeister. Iemand zelfde probleem?
Ik heb dit ook vaker met Carplay in een OEM unit in een C3, maar met Waze.
Het lijkt in Carplay te zitten dus.

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-05-2024 14:19 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik navigeer verder ook niet met Flitsmeister maar vind het traject controle gemiddelde wel onmisbaar eigenlijk, dat gebruik ik nog wel het meeste en zou ik echt missen als ze de oude apps de nek omdraaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00

sanzut

It's always christmas time

Rivanov schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Tip. Meld je aan voor de TestFlight Beta van Flitsmeister. Krijg je gratis Pro. ;)
Ik heb dit twee jaar geleden gedaan. Gouden zet. Werkt als een trein! De truc is dat in-app payments niet betaald hoeven te worden in tetsflight trajecten. Je koopt het dus gewoon via de normale manier echter dan in de beta app. in de melding staat duidelijk dat er geen geld wordt afgeschreven

Na de recente acties van flitsmeister ook mijn vriendin aangemeld voor TestFlight.

Doe er je voordeel mee :) heel wat makkelijker dan verplicht een app niet mee updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
sanzut schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 01:48:
[...]

Ik heb dit twee jaar geleden gedaan. Gouden zet. Werkt als een trein! De truc is dat in-app payments niet betaald hoeven te worden in tetsflight trajecten. Je koopt het dus gewoon via de normale manier echter dan in de beta app. in de melding staat duidelijk dat er geen geld wordt afgeschreven

Na de recente acties van flitsmeister ook mijn vriendin aangemeld voor TestFlight.

Doe er je voordeel mee :) heel wat makkelijker dan verplicht een app niet mee updaten
Lol. Thanks. Jouw post herinnerde mij er aan dat ik ook gewoon nog steeds de TestFlight versie heb. Maar was niet meer ingelogd in FM.

Heb nu dus ook weer Pro. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 05:49:
[...]

Lol. Thanks. Jouw post herinnerde mij er aan dat ik ook gewoon nog steeds de TestFlight versie heb. Maar was niet meer ingelogd in FM.

Heb nu dus ook weer Pro. :)
Same! Ik had de Testflight versie, maar nooit Pro aangezet. Nu zelfs Pro Plus… Hoppa!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Moet zeggen dat ik eigenlijk geswitched ben naar Waze nu. Werkt eigenlijk precies hetzelfde en momenteel niet echt gemerkt dat het iets mist ten opzichte van FM.
Daarnaast gebruikt Waze nog steeds minder batterij dan FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
offtopic:
ik probeer het nu een paar weken zonder FM maar ik word er toch aardig nerveus van... Nog geen bekeuring gehad maar uit onrust toch maar weer geïnstalleerd. Zonder Carplay is aardig te doen omdat de meldingen wel gewoon doorkomen. Maar zonder Pro kunnen de meldingen niet geconfigureerd worden. Dus ik krijg weer alle stroken gesloten, stilstaande voertuigen en file-meldingen te horen. Ik zou bijna betalen om die weer uit te kunnen zetten.

AppleMaps heeft EV routing opties, maar die kan ik niet activeren voor mijn auto. Aan een tankstation heb ik in principe weinig en oplaadpunten zie ik niet. https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Iemand een idee hoe ik dit geactiveerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:12
SirLenncelot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:10:
AppleMaps heeft EV routing opties, maar die kan ik niet activeren voor mijn auto. Aan een tankstation heb ik in principe weinig en oplaadpunten zie ik niet. https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Iemand een idee hoe ik dit geactiveerd krijg?
Heb je ook een app voor je auto? Die moet je in sommige gevallen eerst instellen voordat Apple Maps "weet" dat je een EV rijdt: https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh dan zal het daarom wel niet werken. Die polestar app is waardeloos. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
SirLenncelot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:17:
Oh dan zal het daarom wel niet werken. Die polestar app is waardeloos. Thnx!
Laat even weten of bovenstaande de opmerking was. Altijd handig voor andere polestar rijders. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn auto staat vandaag voor onderhoud bij de dealer en heb een nieuwe 420i Gran Coupe meegekregen. Hierin zit iDrive 8 en zie nu voor het eerst de CarPlay integratie i.c.m. Apple Maps. Ziet er erg chique uit. Wanneer je route-navigatie op het rechter display hebt, heb je route-overview in het instrumenten paneel. Zodra je op het rechterscherm een andere app open hebt staan, dan krijg je de route-navigatie in het instrumenten paneel.

Ook de Turn-by-Turn meldingen komen mooi in het HUD Display.

Jammer dat ik nog iDrive 7 in mijn eigen auto heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:37:
Mijn auto staat vandaag voor onderhoud bij de dealer en heb een nieuwe 420i Gran Coupe meegekregen. Hierin zit iDrive 8 en zie nu voor het eerst de CarPlay integratie i.c.m. Apple Maps. Ziet er erg chique uit. Wanneer je route-navigatie op het rechter display hebt, heb je route-overview in het instrumenten paneel. Zodra je op het rechterscherm een andere app open hebt staan, dan krijg je de route-navigatie in het instrumenten paneel.

Ook de Turn-by-Turn meldingen komen mooi in het HUD Display.

Jammer dat ik nog iDrive 7 in mijn eigen auto heb. :+
Ja gaaf hè, zo werkt het in mijn polestar ook.
Alleen ben ik niet super enthousiast over de update die ze in 17.4 doorgevoerd hebben, daarvoor was de route-navigatie wat mij betreft overzichtelijker maar goed alles went natuurlijk.

Nu is het aan Apple om ook hier 3D afritten (zie eerder geposte foto’s) enz toe te voegen, ik was vorige week in Parijs en daar is dit ook al actief en ziet er nog veel mooier uit “achter je stuur”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Wellicht dat het niet aan Carplay ligt, maar heb sinds kort het volgende:

Normaal via Carplay navi via Waze en Flitsmeister aan. Radio dab+ van auto. Voorheen gingen beide audiostromen over autospeaker en werd de radio gedempt. Nu gaat dat alleen nog bij Waze zo, maar wanneer FM audio wilt afspelen schakelt audiobron van de auto van dab+ naar mijn iphone (en niet meer terug).

Kan ik dit in ios instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

sanzut schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 01:48:
[...]

Hoe meld je je aan voor de testflight versie?

Edit: nvm, gevonden. Volgende keer eerst even Google raadplegen voordat ik obvious vragen stel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Skarloc op 24-05-2024 09:25 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik wist niet dat je lokaal nieuws kon laten voorlezen.
https://www.iculture.nl/n...-omroepen-carplay-nieuws/
Grappig dat dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
TheKerremenke schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:24:
[...]

Zelf goede ervaringen met carlinkit II, 4 en 5. De laatste daarvan heeft geen pass trough dus volledig draadloos. Kan een voordeel/nadeel zijn. De II (2) is inmiddels aardig verouderd. Werkt nog goed bij mijn broer in de auto. De 4 prima.

Daarnaast nog een kleine dongle van Justnavi gekocht. Pas perfect in een rcd 330/360. Ideale kleine grootte. Net wat ik voor die radio zocht. https://a.aliexpress.com/_EvneEaD

Doet het ook heel goed. Ondersteunt ook geen pass trough. Maar dermate smal dat mocht die niet werken ik gewoon een usb kabel in kan pluggen als deze eruit moet. Te krijgen in usb a of usb c. Kleur van de led ambi lamp kun je aanpassen. (Gelukkig maar, anders was het een no-go voor mij). Tot op heden nog niet mee gemaakt trouwens.

Oftewel, zoveel wensen en smaken. Kies gewoon wat het beste in je auto past of aan je eisen voldoet. En geniet ervan. Mocht het toch niet helemaal naar je smaak zijn. Eruit halen is zo gedaan. ;) Maar als je hem gemakkelijk weg kunt werken dan maakt het formaat misschien niet zoveel uit.
nog steeds tevreden met de Justnavi? Ik ga denk ik voor het stick model. Die jij hebt past niet naast mijn 12v port.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Megalomania schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:38:
[...]

nog steeds tevreden met de Justnavi? Ik ga denk ik voor het stick model. Die jij hebt past niet naast mijn 12v port.
Doet het elke keer prima. Nog steeds tevreden ermee. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
https://www.macrumors.com...eneration-carplay-images/
Wat afbeelding van de nieuwe CarPlay. Coming to select Cars in 2024…

[ Voor 31% gewijzigd door ChrisM op 11-06-2024 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:03:
https://www.macrumors.com...eneration-carplay-images/
Wat afbeelding van de nieuwe CarPlay. Coming to select Cars in 2024…
Tof, toch maar een Aston Martin kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Donstil die 4e afbeelding ziet gewoon uit als een Polestar 2 hoor. Meteen geld bespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:47:
@Donstil die 4e afbeelding ziet gewoon uit als een Polestar 2 hoor. Meteen geld bespaard ;)
Haha, ja in theorie zou het wel kunnen op de 2 alleen verwacht niet dat de hardware daarachter die update nog trekt of krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ik vond het wel jammer dat er niets meer over gezegd werd gisteren. April volgend jaar moet er een nieuwe auto gekozen zijn en de aanwezigheid van nieuwe CarPlay zou wel meewegen.

Mooi om te zien dat er in ieder geval een beetje vooruitgang in zit en dat er dit jaar ergens modellen uitkomen. Had alleen liever merken die ook meer betaalbare modellen uitbrengen willen horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
CarPlay heeft als update enkele toegankelijheidsfuncties zoals kleurenfilters , vette tekst en geluidsherkenning (claxon/sirene). Geluiden weet ik niet zeker of dat al mogelijk was.

Wel een paar fijne toevoegingen lijkt me.

Verder geen wijzigingen zo snel gezien. Dus geen nieuwe achtergronden of baan brekende functies.

Zie de screenshots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV70fT8rYMaaWB0cpVsQlGZrRLs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uBHc4e0YAhXLZnJf1ePd4igB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRSe4qDEsKssQGaO4XjZkQjD0DQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s5SFwcGbhCS5jd6scTP4lLwh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzsO8705NS_aX8n4UP0cvIcsnWM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ECm03e6mWnN9DLUYq75XwMju.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl8rICjhYs3tQ1crPxMPDGOfVPo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z26b1cFnK9d5qkUEL9032CT9.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:04:
CarPlay heeft als update enkele toegankelijheidsfuncties zoals kleurenfilters , vette tekst en geluidsherkenning (claxon/sirene). Geluiden weet ik niet zeker of dat al mogelijk was.

Wel een paar fijne toevoegingen lijkt me.

Verder geen wijzigingen zo snel gezien. Dus geen nieuwe achtergronden of baan brekende functies.

Zie de screenshots.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is wel jammer, een nieuw achtergrondje is altijd wel verfrissend. Maar dat zou nog in aankomende beta's toegevoegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het nou wel nieuw dat de avatars van je contacten zichtbaar zijn in berichten, of valt mij dat nu pas op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:55:
Is het nou wel nieuw dat de avatars van je contacten zichtbaar zijn in berichten, of valt mij dat nu pas op?
Ik heb niet zoveel contacten met avatars.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Ik heb niet zoveel contacten met avatars.. :X
Zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fe3iUlz_7AVgdnkxb0UOAkFJkuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKYH066gdN94naS7MbOQlLxz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Gebruikte vandaag weer eens Google maps met CarPlay. Merkte dat als de stem navigatie iets zegt dat dan alle speakers in mijn auto de muziek stopt. Bij. Apple maps blijven de speakers achter gewoon muziek draaien.
Of kan ik dat ergens aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:55:
Schijnt dus nieuw te zijn: Bron

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Hoe is flitsmeister nu met CarPlay? Nog steeds warme telefoon en veel batterij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
lHybridl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:04:
Hoe is flitsmeister nu met CarPlay? Nog steeds warme telefoon en veel batterij gebruik?
Geen idee. Verwijderd nadat CarPlay ondersteuning achter de betaalmuur kwam. -O-

Maar ongetwijfeld zijn er hier andere met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
lHybridl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:04:
https://forum.flitsmeister.nl/t/iphone-beta
https://forum.flitsmeister.nl/t/android-beta

Klik, veel problemen nog bij Flitsmeister. (iphonegebruiker) |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Rick_075 op 13-06-2024 08:48 . Reden: android toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Werkt hier gewoon prima. Ook zonder premium. Je ziet alleen het kaartje niet meer en kunt niet kiezen welke meldingen je niet wil krijgen. Met de batterij niets bijzonders gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TheKerremenke schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:30:
[...]

Geen idee. Verwijderd nadat CarPlay ondersteuning achter de betaalmuur kwam. -O-

Maar ongetwijfeld zijn er hier andere met ervaringen.
Hun TestFlight even joinen. ;)

https://testflight.apple.com/join/GRUCakKw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Gratis pro toch? Zie wel nog prijs staan als ik erop klik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
lHybridl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Gratis pro toch? Zie wel nog prijs staan als ik erop klik?
Maar in de kleine lettertjes daaronder zie je staan dat er niets in rekening wordt gebracht voor TestFlighters. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds blij met mijn manuele update strategie, heeft mij al meermaals voordeel opgeleverd en zo ook nu weer met Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Vinden jullie 5% batterij per 30 min voor flitsmeister op CarPlay veel gebruik? Batterij health van de iPhone is 97%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 17:53
lHybridl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:58:
Vinden jullie 5% batterij per 30 min voor flitsmeister op CarPlay veel gebruik? Batterij health van de iPhone is 97%
Wat vind je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Edit: nvm

[ Voor 15% gewijzigd door SirLenncelot op 16-06-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Navigatie-apps zijn beruchte batterijvreters, dus hoog verbruik is niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
vind het zelf wel veel momenteel. Weet nog toen ik geen carplay gebruikte dat na een half uur soms 1% was.
Of dit nu te maken heeft met carplay zelf of extra batterij drain van flitsmeister dat weet ik niet.
Ben benieuwd wat andere mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Of-Aaargh schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:48:
[...]

Navigatie-apps zijn beruchte batterijvreters, dus hoog verbruik is niet vreemd.
gebruik alleen de navigatie niet. Maar meer achtergrond voor flitsers. Weet niet of dat veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
Ik vind het niet veel, toen ik nog de iPhone 13 gebruikte liep het verbruik soms wel op tot 20/30% per uur. Nu met de 15 pro een verbruik van +/- 15% per uur. ik gebruik zelf spotify, flitsmeister en googlemaps tegelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Sinds een weekje maak ik nu gebruik van wireless CarPlay via een Carlinkit 5.0 (2air) unit. Ik ben daar zeer tevreden over. Snelle connectie. Sneller dan bedraad, omdat er al connectie gemaakt wordt met de unit als ik de deur van de auto open doe. Geen merkbare vertragingen. iPhone wordt niet warmer dan normaal.
Ik maak nu altijd gebruik van wireless CarPlay. Bij ritten langer dan 30 min doe ik de iPhone aan de lader. Bij korte ritten vind ik het accuverbruik acceptabel. Puur een gevoel trouwens, ik heb het niet gemeten. Ik maak me daar niet druk om, vind ik het wel best. Via CarPlay maak ik overigens gebruik van Apple Maps en Apple Music.
Ik was een beetje terughoudend over Carlinkit, maar nu denk ik van waarom niet eerder gekocht. Erg fijn dat je, bij korte ritjes, gewoon je iPhone in je broekzak kunt laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
lHybridl schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:29:
[...]

gebruik alleen de navigatie niet. Maar meer achtergrond voor flitsers. Weet niet of dat veel verschil maakt.
Het gaat om het doorlopend gebruik van de GPS, en ook op de achtergrond gebruikt FM die ook continue. Tel daarbij op het iets hogere gebruik van Carplay zelf, en dan wil je eigenlijk bij langere ritten altijd je telefoon aan of op de lader hebben (al krijg je dan wel weer oververhitting van de Iphone :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
meesje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:29:
Sinds een weekje maak ik nu gebruik van wireless CarPlay via een Carlinkit 5.0 (2air) unit. Ik ben daar zeer tevreden over. Snelle connectie. Sneller dan bedraad, omdat er al connectie gemaakt wordt met de unit als ik de deur van de auto open doe. Geen merkbare vertragingen. iPhone wordt niet warmer dan normaal.
Ik maak nu altijd gebruik van wireless CarPlay. Bij ritten langer dan 30 min doe ik de iPhone aan de lader. Bij korte ritten vind ik het accuverbruik acceptabel. Puur een gevoel trouwens, ik heb het niet gemeten. Ik maak me daar niet druk om, vind ik het wel best. Via CarPlay maak ik overigens gebruik van Apple Maps en Apple Music.
Ik was een beetje terughoudend over Carlinkit, maar nu denk ik van waarom niet eerder gekocht. Erg fijn dat je, bij korte ritjes, gewoon je iPhone in je broekzak kunt laten.
Jup. Heb carlinkit ook nu 2 maanden en werkt gewoon zoals wireless. Nog nul keer gehad dat die vastgelopen is of niet werkte. Het is dat ik weet dat ik een kastje ergens heb anders denk je het is gewoon wireless CarPlay van de fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is helaas heel erg afhankelijk van de unit in je auto. Mijn ervaring met de Carlinkit 5.0 (en vele andere) is een stuk minder rooskleurig.

Meestal werkt het wel oké, maar af en toe geen beeld, vertragingen in de interface en geen connectie kunnen maken zijn geen uitzonderingen helaas.

Mijn vorige auto had native wireless en daar had ik deze problemen juist weer helemaal niet.

Ik heb mij daarom maar neergelegd bij de kleine handeling die het aansluiten van mijn telefoon eigenlijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 16-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:34:
Het is helaas heel erg afhankelijk van de unit in je auto. Mijn ervaring met de Carlinkit 5.0 (en vele andere) is een stuk minder rooskleurig.

Meestal werkt het wel oké, maar af en toe geen beeld, vertragingen in de interface en geen connectie kunnen maken zijn geen uitzonderingen helaas.

Mijn vorige auto had native wireless en daar had ik deze problemen juist weer helemaal niet.

Ik heb mij daarom maar neergelegd bij de kleine handeling die het aansluiten van mijn telefoon eigenlijk is.
Vanwege ervaringen van anderen was ik een beetje terughoudend. Toch uiteindelijk maar besteld. En bovenverwachting (nog maar 1 week ervaring, dat wel :) ) werkt het zeer goed. In mijn geval met een Audi A4 B9 Avant uit 2017. Bijzonder dat de compatibiliteit zo nauw luistert. Wellicht dat het bij auto’s van het VAG concern goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Vanwege ervaringen van anderen was ik een beetje terughoudend. Toch uiteindelijk maar besteld. En bovenverwachting (nog maar 1 week ervaring, dat wel :) ) werkt het zeer goed. In mijn geval met een Audi A4 B9 Avant uit 2017. Bijzonder dat de compatibiliteit zo nauw luistert. Wellicht dat het bij auto’s van het VAG concern goed werkt?
Ja ik had hem juist besteld omdat er op internet wel vaak goed over gesproken werd, ook hier op tweakers werd hij mij toen getipt.

Ik rij een Polestar 2 met Android Automotive (niet te verwarren met Android Auto) en daar is door Polestar later CarPlay aan toegevoegd toen daar heel veel vraag naar bleek. Behalve dat het bedraad is voegen ze verder wel vaak nieuwe functies toe (zoals het tweede scherm bijvoorbeeld) dus klaag ik verder niet echt maar het zou zomaar kunnen dat er iets met die implementatie is waardoor dit soort USB naar BT/Wifi bridges niet goed werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Nog een kleine update mbt iOS 18 en CarPlay. Zag vanmorgen dat er ook een kleine weergave mbt weer info is als je Siri om het weer vraagt tijdens CarPlay. Zie het screenshot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiTO3aTaVDg5kTeBaMwFiFBTpoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sc9kgEdljt1Ara2cgouhKwcx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TheKerremenke schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:39:
Nog een kleine update mbt iOS 18 en CarPlay. Zag vanmorgen dat er ook een kleine weergave mbt weer info is als je Siri om het weer vraagt tijdens CarPlay. Zie het screenshot. [Afbeelding]
Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Straks kunnen we whatsapp berichten ook gewoon lezen op het scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Straks kunnen we whatsapp berichten ook gewoon lezen op het scherm. :)
Graag, want dat huidige voorlezen vind ik echt heel slecht werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Is in iOS 18 bij Carplay ook het probleem opgelost dat de “now playing” weergave altijd in donkere modus wordt weergegeven, ongeacht de instellingen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroen O schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:32:
Is in iOS 18 bij Carplay ook het probleem opgelost dat de “now playing” weergave altijd in donkere modus wordt weergegeven, ongeacht de instellingen?
Now playing in “altijd donker” of “automatisch” is hetzelfde maar is dat wel een probleem of zou het gewoon een design keuze zijn?

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste