Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Tolga07 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:30:
Over de mijne nog helemaal niks bekend. 2 december besteld. 58 kwh + waterpomp, snow white pearl. Dealer zegt nog steeds eind april/half mei.
Denk dat ze in de fabriek nog aan het zoeken zijn waar ze de waterpomp kunnen monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Tolga07 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:30:
Over de mijne nog helemaal niks bekend. 2 december besteld. 58 kwh + waterpomp, snow white pearl. Dealer zegt nog steeds eind april/half mei.
Als dat klopt, dan komen we dicht bij elkaar qua verwachte levertijden. Mijn dealer had het over een verwachte “Dock” datum die door KIA in het systeem gewijzigd heeft. Dus daarna nog minimaal 1-2 weken voor vervoer naar de dealer, poetsen en rijklaar maken.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Inmiddels 3 weken verder na mijn laatste update van de dealer, op eigen navraag. Niks meer gehoord dus blijkbaar nog steeds geen productie of verwachte leverdatum bekend.

Tijd gaat langzaam...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:12:
Inmiddels 3 weken verder na mijn laatste update van de dealer, op eigen navraag. Niks meer gehoord dus blijkbaar nog steeds geen productie of verwachte leverdatum bekend.

Tijd gaat langzaam...
Ik kreeg niet uit eigen beweging een update van de dealer, alleen bij navragen. Ik zou ze nog even bellen, ze mogen na de gemaakte fout best een beetje extra hun best doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Ik kreeg niet uit eigen beweging een update van de dealer, alleen bij navragen. Ik zou ze nog even bellen, ze mogen na de gemaakte fout best een beetje extra hun best doen.
Durf ik niet om eerlijk te zijn, ze hebben nu al twee keer gezegd "don't call us, we'll call you". Ben een beetje bang dat ze me moe zijn en als ik ze nodig heb ze geen zin meer hebben om me te helpen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Durf ik niet om eerlijk te zijn, ze hebben nu al twee keer gezegd "don't call us, we'll call you". Ben een beetje bang dat ze me moe zijn en als ik ze nodig heb ze geen zin meer hebben om me te helpen.
Hmpf, dat is jammer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Jij koopt een auto van 50K en dan moet je maar stil in een hoekje gaan zitten.
Mijn dealer kan van alles zien, lijkt me gek dat hun dat niet kunnen.

Ik zou zeggen, ik bel je elke 2 weken op en dan geef je me me informatie over de auto.
- is mijn auto nu besteld?
- wat is levertijd?
- of is hij al gemaakt
Mijn dealer zegt, als je nog iets wil weten kun je me altijd bellen.

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Jij koopt een auto van 50K en dan moet je maar stil in een hoekje gaan zitten.
Mijn dealer kan van alles zien, lijkt me gek dat hun dat niet kunnen.

Ik zou zeggen, ik bel je elke 2 weken op en dan geef je me me informatie over de auto.
- is mijn auto nu besteld?
- wat is levertijd?
- of is hij al gemaakt
Mijn dealer zegt, als je nog iets wil weten kun je me altijd bellen.
Mja, ik wil nog een beetje goodwill behouden. Ik heb nu al 3x gevraagd sinds de bestelling hoe het er mee staat en het antwoord is altijd hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Mja, ik wil nog een beetje goodwill behouden. Ik heb nu al 3x gevraagd sinds de bestelling hoe het er mee staat en het antwoord is altijd hetzelfde.
Same here buddy! I asked again last week and clearly stated that there is nothing more they can do, the importers cannot do more, we must just be patient together.

Who else on this page is awaiting news of AWD GTLine ordered before July 2021? Is the news any different across the Netherlands and the dealer networks? I’m with van mossel.

Patience is apparently a virtue, I’d just like my car!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Morgen ga ik maar weer eens de verkoper stalken op WhatsApp. Die schijnt ook vrije dagen te krijgen van z'n werkgever

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
bitwizz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Morgen ga ik maar weer eens de verkoper stalken op WhatsApp. Die schijnt ook vrije dagen te krijgen van z'n werkgever
Mag hopen dat ie een zakelijk nummer heeft dat ie uitzet buiten kantooruren.

Ach ja misschien dat ik het volgende week weer eens probeer. Als er een maand voorbij is.

De "ik hoop april" is dan sowieso niet meer haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Je bent weer een beetje negatief @Phusebox :) Volgende week is half februari. Dan vertrekken er volgens schedule nog vrij veel bootjes, iig richting antwerpen, die dan begin april aankomen. Dan is april als verwachtte levertijd dus gewoon haalbaar.

Los daarvan, ik voel met je mee. Bij mij een GT-line AWD, maar ook nog geen echte indicatie (als in : nog geen VIN, nog niet geproduceerd, dealer zegt dat hij dat sinds kort niet meer kan zien en pas status update krijgt als de auto in EU op de kade staat...). Ik krijg "een beetje" het idee aan het lijntje gehouden te worden. Dealer zegt ook "we bellen zodra de status wijzigt/bekend is". Fuck em. Ik bel iedere 3 a 4 weken om een update.

Whatever

• Phusebox
Oeps... Zat blijkbaar te slapen en had me verrekend.

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 10-02-2022 20:27 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Over 8 weken is het wat???? Rekenfoutje gok ik? Ik kom op 7 april...en google ook :)

Whatever

• Phusebox
DigiK-oz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:26:
Over 8 weken is het wat???? Rekenfoutje gok ik? Ik kom op 7 april...en google ook :)
Oh oeps. Haha. Sorry ergens een maand gemist. Krijg je van die grijze sleur waar we al 3 maanden in zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
Darksprout schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Same here buddy! I asked again last week and clearly stated that there is nothing more they can do, the importers cannot do more, we must just be patient together.

Who else on this page is awaiting news of AWD GTLine ordered before July 2021? Is the news any different across the Netherlands and the dealer networks? I’m with van mossel.

Patience is apparently a virtue, I’d just like my car!
Goed nieuws, althans dat hoop ik :)
Zojuist contact gehad met de dealer (Content Eindhoven) en mijn AWD GT-Line Moonscape heeft een VIN nummer en is (volgens de dealer) dus geproduceerd.
18 april bij de dealer volgens hen.
Ik hoop niet dat er, wanneer het VIN nummer is afgegeven, alsnog vertragingen kunnen ontstaan.......

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
Linnemans schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik hoop niet dat er, wanneer het VIN nummer is afgegeven, alsnog vertragingen kunnen ontstaan.......
Nou, december 2012 zonk de Baltic Ace met bijna 3000 nieuwe auto’s op de Noordzee:-( ……….

Nee hoor, is goed nieuws. Je kan er vanuit gaan dat je auto zo snel als mogelijk op de boot gaat en dan kan je ongeveer berekenen, zoals hier al meerdere keren is vermeld, wanneer de boot in Antwerpen of Rotterdam is. Ik zou kijken welke boten er nu in Pyeongteak liggen, die op korte termijn vertrekken en die volgen. Eind van het wachten is in zicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterman53 op 11-02-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Zojuist contact gehad met de dealer (Content Eindhoven) en mijn AWD GT-Line Moonscape heeft een VIN nummer en is (volgens de dealer) dus geproduceerd.

Groetjes,
Mooi nieuws. Ik wacht nog even een weekje met een naar de dealer. Zit ongeveer op dezelfde verwachte levertijd met een AWD GT-line moonscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06
Ik ben aan het oriënteren voor de aanschaf van een EV6, verkoper wist mij te vertellen dat de prijzen vanaf 16 februari worden verhoogd met € 600,- andere hier ook iets van meegekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:15
[...]

Groetjes,
Dat lijkt inderdaad goed nieuws! Tof voor je! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mark2000 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:06:
Ik ben aan het oriënteren voor de aanschaf van een EV6, verkoper wist mij te vertellen dat de prijzen vanaf 16 februari worden verhoogd met € 600,- andere hier ook iets van meegekregen?
Tegen mij zeiden ze zoiets vanaf 1 januari, ze wilde zelfs een prijsverhoging in rekening brengen die in januari zou komen. En er is uiteindelijk dus geen prijsverhoging geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
asennamm schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Dat is nu net het probleem.
En nu hou ik er over op, want dit gaat nergens toe leiden.
Jemig...... waarom zo fel man.
Je gooit er zelf een onaardige post in over een mede (en behoorlijk bijdragende) Tweaker en daarna zeg je "Laat maar......"

Ik zit hier al vanaf ongeveer het begin op de EV6 topic's en de laatste tijd wordt het hier en daar wel erg persoonlijk.
Niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Tegen mij zeiden ze zoiets vanaf 1 januari, ze wilde zelfs een prijsverhoging in rekening brengen die in januari zou komen. En er is uiteindelijk dus geen prijsverhoging geweest.
Er is toch wel een prijsverhoging gekomen? Voorheen kon je het basismodel namelijk uitvoeren met een warmtepomp OF een ander kleur en nog steeds in aanmerking komen voor subsidie. Nu als je een van die 2 opties kiest kom je boven de 45K uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Tolga07 op 11-02-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Er is toch wel een prijsverhoging gekomen? Voorheen kon je het basismodel namelijk uitvoeren met een warmtepomp OF een ander kleur en nog steeds in aanmerking komen voor subsidie. Nu als je een van die 2 opties kiest kom je boven de 45K uit.
Nee hoor, heb de januari en augustus prijslijst nog als je wil vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:27:
[...]
Voorheen kon je het basismodel namelijk uitvoeren met een warmtepomp OF een ander kleur en nog steeds in aanmerking komen voor subsidie. Nu als je een van die 2 opties kiest kom je boven de 45K uit.
Je moet naar de fiscale waarde kijken, niet de consumentenprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:04
[...]

Groetjes,
Bij mij duurde het 116 dagen nadat ik de VIN van de dealer kreeg.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
cville schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:39:
[...]

:(

Die van jou hebben ze op een vlot gezet, met een zeil en op hoop van zegen de zee op geduwd?

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 11-02-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:46:
[...]

:(

Die van jou hebben ze op een vlot gezet, met een zeil en op hoop van zegen de zee op geduwd?
Ik denk zelf dat hij net de boot gemist heeft - die vertrok op 2021-10-28. Oorspronkelijk gaf de dealer levering in week 52 aan; eind vorig jaar werd dit ineens week 7; 3 weken na aankomst van de Morning Lady in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
cville schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:39:
[...]

AAAAAAHHHHHH ik mag hopen van niet............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
Linnemans schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:47:
[...]

AAAAAAHHHHHH ik mag hopen van niet............
Het is heel simpel: als de auto net 1 dag te laat geproduceerd is voor de boot, is het 47 dagen langer wachten op de volgende. Verder schijnen er veel (COVID) zieken in de haven te zijn waardoor de tijd tussen afmeren en afleveren nog langer wordt; 24 dagen in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
[...]

Groetjes,
Cool this sounds positive. When did you place the order and it was accepted by Kia? Is yours a private purchase too?
Really hope this could be the start of things moving as the silence is killing me! I fully understand the thinking of @Phusebox too in all of this. Could so easily have been resolved with an order portal for customers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto is gebouwd. Verwachting eind april/half mei kan dus kloppen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:53:
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto is gebouwd. Verwachting eind april/half mei kan dus kloppen in mijn geval.
Wederom dus iemand die later besteld heeft en geproduceerd is...

Maar dat is wel lang dan ook als jij nu al eind april als vroegste datum krijgt. Had ik gisteren toch enigszins gelijk dat ze april nooit meer gaan halen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Wederom dus iemand die later besteld heeft en geproduceerd is...

Maar dat is wel lang dan ook als jij nu al eind april als vroegste datum krijgt. Had ik gisteren toch enigszins gelijk dat ze april nooit meer gaan halen bij mij.
Dealer liet me weten dat de auto in Seoul stond. Dus nog niet op het schip vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Tolga07 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Dealer liet me weten dat de auto in Seoul stond. Dus nog niet op het schip vrees ik
Je weet nooit.
De boot ligt nu aan de haven aan de oostzijde van zuid Korea om auto's in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Ik zag net op youtube dat Hyundai in Engeland de Ioniq 5 voorlopig zonder FCA-JX en HDA2 (maar met HDA1,5) levert. Vanwege problemen met de levering van onderdelen.

Het is te hopen dat Kia niet hetzelfde gaat doen.[

[ Voor 29% gewijzigd door asennamm op 11-02-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
De Ideale Man schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Je weet nooit.
De boot ligt nu aan de haven aan de oostzijde van zuid Korea om auto's in te laden.
Om welke boot gaat dit? Dan ga ik die even de komende tijd in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Tolga07 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Om welke boot gaat dit? Dan ga ik die even de komende tijd in de gaten houden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc3Zn76MZJ_2Mryu72ExztM_NA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOAI5GdZChRiNgx7edgD0cum.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is net weer vertrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:16
Even een reminder (zie TS)

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je dit formulier:
Besteld en verwacht

Mocht je wijzigingen willen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd kan dit hier:
Uitlevering

Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Het is wel net een stoptrein nu gaat die weer eerst naar singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
Darksprout schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Cool this sounds positive. When did you place the order and it was accepted by Kia? Is yours a private purchase too?
Really hope this could be the start of things moving as the silence is killing me! I fully understand the thinking of @Phusebox too in all of this. Could so easily have been resolved with an order portal for customers!
Order was placed april 2021, so 1 year.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
Linnemans schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Ok then this seems to be in alignment with that I’ve been told too. My order was accepted by Kia lease on July 5th and it’s due week 22 this year so almost a full year in between. Maybe 45 weeks or something. 🤷🏼‍♂️

If you’d said June or later then I’d have a lot of other words in my head for Kia!!

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Linnemans schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Respect, dat is echt heel lang wachten. Zeker als andere (die gelijk met jou hebben besteld) de auto al hebben ontvangen en hier tevreden over zijn.
Ik vind zelf een paar maanden wachten al lang, zeker nu dat ik weet dat hij op de boot staat.
Ik hoop dat je snel goed bericht ontvangt zodat je binnenkort in jouw EV6 kunt rondrijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waterman53
1 PLUS 1 = 2 x Valentijnskadootje…….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcrdV6gl3uS1dSyTgWTPf61Mbv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBKrivoc5CdaelzDyWWXpONy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVeY5jFdXfkGepArAcXDqFkKIUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dETM0NKEWpbwz51ViBtf1Noi.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens bij deze dealer diverse Plus modellen met 4 weken levertijd beschikbaar!

Ik ga afscheid nemen van dit topic en wens iedereen die nog moet wachten het beste. Het bezit van de zaak is het begin van het vermaak :) Weet dat de auto het wachten meer dan waard is, want wat een schitterende auto!!!! ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Waterman53 op 14-02-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgende boot is ingepland, vertrek eind deze maand. Aankomst eind maart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnbF7Ue3XD7hMOJiRFIzXyO0s6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hokqW6RsDTuSRg55TzrT07pg.png?f=user_large

Inmiddels een proefrit ingepland met een andere auto om opties open te houden mocht die van mij dus echt veel te laat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@Waterman53: veel plezier met je EV6!

De Grand Uranus is dan een snelle boot!
Welke auto ga je proefrijden @Phusebox?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:56:
@Waterman53: veel plezier met je EV6!

De Grand Uranus is dan een snelle boot!
Welke auto ga je proefrijden @Phusebox?
Blijkbaar geen meer, want krijg net bericht dat mijn auto geproduceerd is en klaar staat voor de volgende boot, dus ik verwacht die Grand Uranus.

*O*

Toch nog eerder dan gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Blijkbaar geen meer, want krijg net bericht dat mijn auto geproduceerd is en klaar staat voor de volgende boot, dus ik verwacht die Grand Uranus.

*O*

Zie je, druk zitten maken om niets. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
[...]

*O*

Oef, eindelijk goed nieuws voor jou. Nu maar hopen dat de boot niet zinkt of vast geraakt in het Suez-kanaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
BelgNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Oef, eindelijk goed nieuws voor jou. Nu maar hopen dat de boot niet zinkt of vast geraakt in het Suez-kanaal :+
Don't jinx it. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

*O*

Gaaf man! Wat een verassing! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

*O*

Ga weg, zo snel al!!
Wat heb jij een mazzel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik heb een tijd de EV6 topics gevolgd, veel reviews etc bekeken. Mijn bestelling is vandaag gedaan via de LM bij de dealer! De 77.4 kWh RWD plus versie. Als leverdatum kreeg ik 30 september teruggekoppeld.Nu begint het lange wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
[...]

*O*

Geweldig man! *O*
Die van mij staat nog steeds gepland voor half april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bitwizz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Geweldig man! *O*
Die van mij staat nog steeds gepland voor half april.
Zelfde boot dan misschien. Hopelijk krijg je ook snel goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
BelgNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:13:
[...]

_O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben er zelf ook bang voor eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 19-09 15:50
Dag Phusebox,

Welk model en wanneer heb je besteld
Ik wacht al vanaf juli op een EV6 GT-Line AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:09:
Dag Phusebox,

Een Plus RWD, begin november besteld. Verwacht nu half april dus ca. 5 maanden.

Maar GT-Line en met name AWD schijnt dus langere levertijden te hebben wegens tekorten aan onderdelen.

Heb nog getwijfeld over AWD, maar heb het zelf nergens voor nodig. Ga nooit op wintersport ofzo, en ja het is wel leuk die acceleratie maar zo vaak gebruik ik dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Een Plus RWD, begin november besteld. Verwacht nu half april dus ca. 5 maanden.

Maar GT-Line en met name AWD schijnt dus langere levertijden te hebben wegens tekorten aan onderdelen.

Heb nog getwijfeld over AWD, maar heb het zelf nergens voor nodig. Ga nooit op wintersport ofzo, en ja het is wel leuk die acceleratie maar zo vaak gebruik ik dat ook niet.
Kan de leveringen lijst nu wel invullen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:46:
[...]

Kan de leveringen lijst nu wel invullen toch?
Had ik bijgewerkt gisteren volgens mij, maar zag de update nog niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfakYryC0Dc1QoPmuKmLUp8eObQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CfsZLCgTtjhxEwikHhv8Co3R.png?f=user_large

Boot is al gezonken onderweg naar Korea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Phusebox schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:
[Afbeelding]

Hahahaha, volgens mij moet je voor 24/7 updates een betaal abonnement hebben.
Of dit is gedaan om de piraten te voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
Phusebox schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:
[Afbeelding]

Is mij al opgevallen dat er enkel posities kunnen worden doorgegeven als de boot in de buurt van land is. (toch als je geen abonnement hebt)
Mocht hij toch gezonken zijn, heb je geluk dat je auto niet op de gezonken boot stond. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
https://topgear.nl/autoni...UOpwj6Mo1kcA1M4QA9TaeeiPw

Statistisch gezien is de kans dat er iets gebeurt met 2 autotransporten na elkaar vrij klein, dus pech voor de VW en Porsche eigenaren die een auto op deze boot hadden staan, maar steek die in je zak @Phusebox ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Nou vandaag besteld. Verwachte levering 30 september 2022. GT-line RWD. Het grote wachten kan beginnen!

• Franciesco
Helaas voor de derde keer een vertragingsbericht :-( : mijn AWD GT-line in Yacht blue wordt nu 16 mei verwacht.
Besteld op 1 november --> levering ca half januari --> levering ca half maart --> levering ca half april --> levering ca half mei.
Waar de extra maand elke keer op gebaseerd wordt is onbekend bij de dealer. Er schijnt nog steeds een tekort te zijn aan bepaalde onderdelen voor de AWD, maar naar het schijnt ook t.a.v. het schuif-/kanteldak en de (bediening van) relaxstoelen.

@Anunnaki: het lukt me niet om via het wijzigingsformulier de datum aan te passen. Zou jij dat willen en kunnen doen?

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:39:
Helaas voor de derde keer een vertragingsbericht :-( : mijn AWD GT-line in Yacht blue wordt nu 16 mei verwacht.
Besteld op 1 november --> levering ca half januari --> levering ca half maart --> levering ca half april --> levering ca half mei.
Waar de extra maand elke keer op gebaseerd wordt is onbekend bij de dealer. Er schijnt nog steeds een tekort te zijn aan bepaalde onderdelen voor de AWD, maar naar het schijnt ook t.a.v. het schuif-/kanteldak en de (bediening van) relaxstoelen.

@Anunnaki: het lukt me niet om via het wijzigingsformulier de datum aan te passen. Zou jij dat willen en kunnen doen?
Als dat van de stoelen waar was hadden ze ook een probleem met de Plus modellen want die hebben dezelfde stoel(mechaniek).

Wel weer enorm balen man. :/

• Franciesco
Een tekort aan onderdelen, zoals de relax optie, wil niet zeggen dat bepaalde modellen helemaal niet gemaakt kunnen worden. Ze zullen wel minder gemaakt worden en/of in bepaalde uitvoeringen/bestellingen etc indien mogelijk het betreffende onderdeel (desnoods per land) weg laten.

• Eglan14
  • Laatst online: 25-06-2023

Vreemd dat er wel veel AWD in Amerika uitgeleverd worden. Zie de berichten op Facebook onder Kia EV6 Owners. Daar hebben ze wel veel andere model-specificaties.

• bertdg
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
volverwachting schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:09:
Dag Phusebox,

Mijn GT-Line AWD, besteld 9/2021 met levering voor 7/3/2022 staat ook klaar voor de boot’ dus maand en half vertraging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki

Tis je gelukt hoor, je hebt hem aangepast via het wijzigingsformulier. Na het invoeren duurt het even voor hij in de lijst wijzigt.

• Darksprout
Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:16:
[...]

Zelfde boot dan misschien. Hopelijk krijg je ook snel goed nieuws.
At least it wasn’t on this boat…
https://www.roadandtrack....porsches-and-vws-burning/
😬😮

• Darksprout
bertdg schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Mijn GT-Line AWD, besteld 9/2021 met levering voor 7/3/2022 staat ook klaar voor de boot’ dus maand en half vertraging
Oh wow, that’s fast when me plus others ordered in April to July last year and still not got a confirmed date for delivery. What dealership and whereabouts if you don’t mind me asking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:17:
Volgende boot is ingepland, vertrek eind deze maand. Aankomst eind maart.

[Afbeelding]
De Grand Uranus is vertraagd qua aankomst maar vertrekt eerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ft-uqccIXafeal--9Xenive7lcw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4uVRAKpkDwUD5kXP7lZ51z87.png?f=user_large

Zal wel een grap zijn... deze boot en mijn auto. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De ASIAN DYNASTY is weer in de lucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxlFtFxjPDDWUUSuiO66Vgu18HI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaPr86XTp4Wbi8OxtjosJtFI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:58:
[...]

De Grand Uranus is vertraagd qua aankomst maar vertrekt eerder.

[Afbeelding]

Zal wel een grap zijn... deze boot en mijn auto. :+
Er zit wel verschil in de tijd bij beide boten.
De ASIAN dynasty vaart volgens planning 33 dagen en de Grand Uranus 37 dagen (misschien extra stopje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
De Ideale Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:32:
[...]

De ASIAN dynasty vaart volgens planning 33 dagen en de Grand Uranus 37 dagen (misschien extra stopje?)
Ik denk van wel de Asian Dynasty is al 2 keer gestopt voordat hij nu in Singapore ligt. Effe afwachten wat de volgende haven gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Verschil is dat, waarschijnlijk, mijn auto aan boord zal staan. Dus dan moet je rekenen met storm, brand, the kraken, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Verschil is dat, waarschijnlijk, mijn auto aan boord zal staan. Dus dan moet je rekenen met storm, brand, the kraken, etc. :+
Grand Uranus:
23/3: vertrek Pyeongtaek
18/3: Suez-kanaal
28/3: Le Havre
30/3: Tilbury UK
1/4: Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
BelgNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Grand Uranus:
23/3: vertrek Pyeongtaek
18/3: Suez-kanaal
28/3: Le Havre
30/3: Tilbury UK
1/4: Rotterdam
Vertrek 23/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Helaas is mijn bestelling vertraagd, van 17 maart naar 1 mei. :(

77kw AWD moonscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:35:

77kw AWD moonscape
Als ie 17 maart zou komen, had je dan wel al bericht gehad dat ie geproduceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
marcovit schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:35:

77kw AWD moonscape
Bij jou dus ook weer vertraagd. Balen! Mijn AWD idem (zie post van gisteren).
Ik weet dus wat je doormaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Als ie 17 maart zou komen, had je dan wel al bericht gehad dat ie geproduceerd is?
Ik verwacht helemaal niks qua berichtgeving eerder gezegd. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:38:
Sorry Phusebox....

Vandaag handtekening gezet voor 58kWh Plus in Dark Forrest Green. Levering begin maart. Auto staat op voorraad.
Net het telefoontje van de dealer.... 5 maart ophalen... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Congrats.

Ik bekijk het eens positief dat ik lang moet wachten... hoe langer ik moet wachten, hoe minder snel ik moe hoef te ergeren aan (kleine) problemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Vergeet het Suez kanaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Gefeliciteerd! Ik zie je niet op de lijst staan, of zie ik het over het hoofd? (Zie bericht 1) Welke besteld en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Fabian-69 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Gefeliciteerd! Ik zie je niet op de lijst staan, of zie ik het over het hoofd? (Zie bericht 1) Welke besteld en wanneer?
Formulier ingevuld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
Wauw, dat is snel! Is het een demo/gecancelled of gepre-orderd? Jij bent een echte MasselGuy :*)
Hoop jaloers op deze tweakers form. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Fabian-69 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:33:
[...]

Wauw, dat is snel! Is het een demo/gecancelled of gepre-orderd? Jij bent een echte MasselGuy :*)
Hoop jaloers op deze tweakers form. ;)
Voorraad auto, kon zelfs nog uit verschillende kleuren kiezen, wel allemaal 58kWh Plus uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
Zo de Asian dynasty is weer vertrokken uit Singapore. Nu onderweg naar Suez kanaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkikZnyZLIuRYlOSw8Rt-b4jXQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hCr6sEq3WS4wfoU21HpkwW31.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
frank3523 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:18:
Zo de Asian dynasty is weer vertrokken uit Singapore. Nu onderweg naar Suez kanaal.
[Afbeelding]
De boot ziet erbij jou wel heel anders uit!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9qUauT0LGT3VTrlBv2m2hktxv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ9m8CKolWOkLYBMjA9heZwB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3jLr7Ay1dwZlqh5TAK-HzyOHBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfWAVoOWJnp9cqSNJkFj9D7h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerre1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Dacht, ik zal me ook maar eens aanmelden.

EV6 Plus Advanced, 77.4 Kwh, RWD, Deep Forest besteld op 17 januari.

Eind maart, 1e week april levering in NL, half april ophalen... althans... dat zeggen ze nu ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jerre1986 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:53:
Dacht, ik zal me ook maar eens aanmelden.

EV6 Plus Advanced, 77.4 Kwh, RWD, Deep Forest besteld op 17 januari.

Eind maart, 1e week april levering in NL, half april ophalen... althans... dat zeggen ze nu ;).
Hebben ze al gezegd dat ie geproduceerd is? Want hij moet morgen geproduceerd zijn wil die überhaupt nog mee gaan op de boot die 1 april aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
Weer een uitstel van levering. Nu staat m'n EV6 nu gepland dat die op 1-5 van de boot gaat.
Ze hebben nog geen VIN/productie nummer.

Nu blijf ik nog langer met jullie op dit topic hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Join the club @bitwizz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
bitwizz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:15:
Weer een uitstel van levering. Nu staat m'n EV6 nu gepland dat die op 1-5 van de boot gaat.
Ze hebben nog geen VIN/productie nummer.

Nu blijf ik nog langer met jullie op dit topic hangen.
Gezellig
Pagina: 1 ... 8 ... 67 Laatste