EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Wachten wordt uiteindelijk beloond. Krijg veel complimenten over de auto maar vooral over de kleur. En de AWD tovert een lach op mijn gezicht, wel slecht voor het gemiddelde verbruik...maar kan je gelukkig zelf regelen.volverwachting schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:37:
De levering van mijn in juli bestelde GT-Line AWD Yacht Blue is maar weer eens een paar maanden opgeschoven, verwachting maart
Wachten tot de volgende boot gepland wordt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Haha ik hoorde al van de dealer dat er een in moonscape stond. Had de mijne geweest als ik had gekozen voor een RWD ipv een AWD....cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
En er rijdt weer een EV6 meer op de nederlandse wegen![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb deze gister mee mogen nemen
Ze zeggen altijd dat de voorpret beter is dan het daadwerkelijke hebben, nou ik heb hem nu en ik kan je vertellen dit is leukerPhusebox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:37:
Over 4 dagen vertrekt de boot, maar heb nog niks gehoord van de dealer, dus die van mij zal de boot wel weer missen dit keer.
Wachten tot de volgende boot gepland wordt.
De fase van voorpret ben ik wel voorbij. Er is weinig nieuws meer te ontdekken, alleen nog maar wachten op dat verlossende berichtje, zodra de auto op transport gaat, dat ik nog maar 2 maanden hoef te wachten.Electrocar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Ze zeggen altijd dat de voorpret beter is dan het daadwerkelijke hebben, nou ik heb hem nu en ik kan je vertellen dit is leuker
Maar goed de deadline voor annuleren nadert ook langzaam.
Inderdaad de voorpret is wel voorbij. Leuk om berichten te lezen dat de issues worden opgelost en dat wij er minder hebben.Phusebox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:29:
[...]
De fase van voorpret ben ik wel voorbij. Er is weinig nieuws meer te ontdekken, alleen nog maar wachten op dat verlossende berichtje, zodra de auto op transport gaat, dat ik nog maar 2 maanden hoef te wachten.
Maar goed de deadline voor annuleren nadert ook langzaam.
Misschien heeft de boot ook een sportstand
Ik kan niet wachten tot de auto er is en de pret echt gaat beginnen!!
/f/image/yqQfO5g3eTOZQU1y1FCeYrhr.png?f=fotoalbum_large)
Heb de mijne ook binnen
April 2021 AWD besteld, maar nu RWD geleverd gekregen. Gezien de levertijden zo onzeker waren hebben besloten er niet meer op te gaan wachten. Zeer tevreden met mijn mat grey GT - line
[ Voor 20% gewijzigd door djwb op 03-02-2022 16:14 ]
Hij ziet er stoer uit. Veel plezier ermee!!djwb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:13:
[Afbeelding]
Heb de mijne ook binnen![]()
April 2021 AWD besteld, maar nu RWD geleverd gekregen. Gezien de levertijden zo onzeker waren hebben besloten er niet meer op te gaan wachten. Zeer tevreden met mijn mat grey GT - line
Hoe rijdt hij?
Oh dan kan die van jou ook nog mee.Phusebox schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:35:
De boot is een dagje opgeschoven zie ik:
[Afbeelding]
Nou met mijn geluk, als ie eenmaal op een boot staat, zinkt de boot, of slaat die van mij overboord of ligt er weer een boot dwars in het Suez kanaal.
Best een snelle boot trouwens: in ca 4,5 week van Pyeongtaek naar Rotterdam.
Als je nu annuleert in Helmond kun je hem in april van dit jaar nog hebben.Phusebox schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:55:
[...]
Nou met mijn geluk, als ie eenmaal op een boot staat, zinkt de boot, of slaat die van mij overboord of ligt er weer een boot dwars in het Suez kanaal.
Kia EV6 77kWh Plus Nog leverbaar in April!
€ 52.890,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Klopt, op de boot waarvan ik vanochtend een update plaatste.R20141016 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:37:
Mijn dealer melde dat in maart weer een vrachtje EV6's het land binnenkomen.
Maar dan moet je auto wel geproduceerd zijn en op die boot staan
Import of demo auto, aangezien ze Kia Top Selectie noemen, dat is alleen voor tweedehands auto's.asennamm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Als je nu annuleert in Helmond kun je hem in april van dit jaar nog hebben.
Kia EV6 77kWh Plus Nog leverbaar in April!
€ 52.890,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
super, reed hiervoor een a4 avant maar dit met achterwiel aandrijving rijd lekker sportief.De Ideale Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:12:
[...]
Hij ziet er stoer uit. Veel plezier ermee!!
Hoe rijdt hij?
ipedal driving bevalt ook, ik dacht dat ik het niks zou vinden.
HUD & rijd assistentie vind ik ook fijn. Enige wat nu opvalt is de subwoofer lijkt weinig te doen dus met wat techno valt het een beetje tegen
[ Voor 6% gewijzigd door djwb op 04-02-2022 11:17 ]
Beste Annunaki,Anunnaki schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:46:
Zie in de lijst dat @Linnemans er twee heeft besteld? Een GT-Line en een GT?
Dat klopt, ik heb vorig jaar april direct de twee versies besteld.
De reden hiervoor is (was) eigenlijk heel logisch.
Ik rijd nu een E-Niro van inmiddels bijna 3 jaar oud.
Als ik de GT wilde dan was mijn huidige auto zoveel minder waard (ivm aflopende 4% bijtelling) dat het interessanter was om eerst de GT-Line voor een jaar te gaan rijden en deze dan na dat jaar in te ruilen op de GT. Echter....... door de vertragingen in de levertijden gaat die vlieger natuurlijk niet meer op. Dus ik zit enerzijds gruwelijk te hopen op de EV6 en anderzijds te bidden dat mijn dealer zich aan zijn offerte houd.
Want de inruilprijs die is afgesproken voor mijn E-Niro is natuurlijk niet meer reëel.
We gaan het zien
Groetjes,
Dat klopt helemaal, zie post verderopPhusebox schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:54:
[...]
Volgens mij gaat hij de GT Line inruilen zodra de GT er is.
De inruilprijs die overeengekomen is zal toch gewoon vast staan (volgens getekend koopcontract)? Tenminste: daar ga ik vanuit bij mijn bestelling die ook diverse maanden vertraagd is met een hogere kilometerstand van mijn huidige auto tot gevolg.Linnemans schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Echter....... door de vertragingen in de levertijden gaat die vlieger natuurlijk niet meer op. Dus ik zit enerzijds gruwelijk te hopen op de EV6 en anderzijds te bidden dat mijn dealer zich aan zijn offerte houd.
Want de inruilprijs die is afgesproken voor mijn E-Niro is natuurlijk niet meer reëel.
We gaan het zien
Groetjes,
Ik heb niets van voorwaarden gezien die anders beweren.
Besteld 31/01 via Leasing, 77.4 kwh rwd versie earth (plus in NL?), gravity blue met grey interior. Warmtepomp als optie.
Leverdatum voorzien: 31/10.
Jammer dat de GPS niet goed werkt van die boot. Is van 22 dagen geleden toen hij nog in USA was.Phusebox schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:35:
De boot is een dagje opgeschoven zie ik:
[Afbeelding]
Dat is een lange levertijd!!Frankske schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:14:
Eentje voor België in de nabije toekomst...
Besteld 31/01 via Leasing, 77.4 kwh rwd versie earth (plus in NL?), gravity blue met grey interior. Warmtepomp als optie.
Leverdatum voorzien: 31/10.
Heb ik geluk met maar 3 maanden

Duitsland zit al op 14 maanden in sommige gevallen.De Ideale Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Dat is een lange levertijd!!
Heb ik geluk met maar 3 maanden
Ik bedoel 4 maanden.De Ideale Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Dat is een lange levertijd!!
Heb ik geluk met maar 4 maanden
[ Voor 5% gewijzigd door De Ideale Man op 04-02-2022 14:35 ]
https://www.marinetraffic...3588/vessel:ASIAN_DYNASTY
Dus hij gaat nog niet mee met de boot van 8 februari? Is de auto nog niet gemaakt, vanwege de problemen met de camera?Rob66 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:12:
laatste update van dealer besteld 9-9-21 rwd,gt line 77kw,matte moonscape aankomst NL 16 april 22
Hopelijk is het over 6 jaar weer normaal als ik een volgende auto zou moeten kopen want zo lang wachten werkt niet goed voor een besluiteloos persoon. Buyers remorse kicking in hard.
Als je straks in jouw nieuwe dikke EV6 zit ben je het allemaal meteen vergeten!!Phusebox schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:51:
Vestig ook mijn hoop op die boot medio april dan maar. Uitlevering begin mei dan als het meezit.
Hopelijk is het over 6 jaar weer normaal als ik een volgende auto zou moeten kopen want zo lang wachten werkt niet goed voor een besluiteloos persoon. Buyers remorse kicking in hard.
Het is geen GT Line helaas. Meer een medium EV6 dusDe Ideale Man schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Als je straks in jouw nieuwe dikke EV6 zit ben je het allemaal meteen vergeten!!
Probleem opgelost. Plak dit op de achterkantPhusebox schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:16:
[...]
Het is geen GT Line helaas. Meer een medium EV6 dus
:strip_exif()/f/image/UTOHt7KypmAOsKANaeZ1uHts.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha nee dat is wel erg sneu.De Ideale Man schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Probleem opgelost. Plak dit op de achterkant![]()
[Afbeelding]
Niks mis met een EV6 Plus.Phusebox schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:16:
[...]
Het is geen GT Line helaas. Meer een medium EV6 dus
Genoeg mensen die hem graag zouden willen hebben, maar het geld er niet voor hebben.
Dus niet zo negatief/zielig doen.
Doe ik niet, maar het is geen 'dikke EV6'. Een dikke EV6 is een GT Line en straks een GT.asennamm schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Niks mis met een EV6 Plus.
Genoeg mensen die hem graag zouden willen hebben, maar het geld er niet voor hebben.
Dus niet zo negatief/zielig doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 05-02-2022 15:51 ]
I agree to disagree.Phusebox schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Doe ik niet, maar het is geen 'dikke EV6'. Een dikke EV6 is een GT Line en straks een GT.
Wees je er bewust van dat er mensen zijnI die aan het einde van de maand niet meer genoeg geld hebben om eten voor het hele gezin te kopen. Dus zelf bijna niets eten, zodat je kinderen te eten hebben. En nee, niet door eigen schuld. Dus ik zou zeggen ga eens nadenken over je uitspraken en wees blij met hetgeen je hebt en de mogelijkheden die je hebt.
Sorry dat ik even off topic ga, maar soms denk ik echt dat je een reality check nodig hebt.
En dat bedoel ik niet negatief, maar voor je eigen bestwil.
Ik snap je probleem niet.asennamm schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:58:
[...]
I agree to disagree.
Wees je er bewust van dat er mensen zijnI die aan het einde van de maand niet meer genoeg geld hebben om eten voor het hele gezin te kopen. Dus zelf bijna niets eten, zodat je kinderen te eten hebben. En nee, niet door eigen schuld. Dus ik zou zeggen ga eens nadenken over je uitspraken en wees blij met hetgeen je hebt en de mogelijkheden die je hebt.
Sorry dat ik even off topic ga, maar soms denk ik echt dat je een reality check nodig hebt.
En dat bedoel ik niet negatief, maar voor je eigen bestwil.
Iemand zegt tegen mij 'dikke EV6'. EV6 ≠auto.
Als je in gradaties gaat kijken heb je een Air, Plus en GT-Line. Als er iets een dikke EV6 is, dan is het dus een GT-Line.
Maar buiten dat moet je het vooral niet te serieus nemen. Het was dus met een knipoog en als reactie op de relatie tussen 'dikke' en 'EV6'.
En ja relativeren kun je alles uiteindelijk wel, maar zo werkt het bij de meeste mensen niet.
Dat is nu net het probleem.
En nu hou ik er over op, want dit gaat nergens toe leiden.
Back to topic.
Ik heb de mijne dus in Duitsland besteld en hoop dat hij ergens november dit jaar geleverd wordt in Duitsland. En dan moet ik nog 6 maanden wachten voordat ik hem in ontvangst kan nemen. Dat laatste wordt dus april/mei 2023.
Maar dan heb ik wel een hoopje geld bespaard, want ik heb heb geen € 53.000,00 liggen om aan een auto uit te geven.
Verwijderd
Ben er niet helemaal van overtuigd van de acceleratie en hoogte van de zit viel me wat tegen.
Interieur vond ik goed ingedeeld en de software verloopt normaal maar niet snappy.
Heel mooie neus en unieke achterkant, model ligt me wel in het Forest Green met black leather interieur en 19”
Levertijd zit op 6-8maand voor België, toch die dealer, en de GT line op 15maand.
Ik laat het nog even bezinken.
50.4k inc BTW met fleetkorting eraf.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2022 16:23 ]
Groen vind ik ook de mooiste kleur. Maar groen is helaas (voor mij) niet op de gt line leverbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:19:
Ook net terug van de dealer voor een Earth offerte met lounge en driving assist pakket + testrit.
Ben er niet helemaal van overtuigd van de acceleratie en hoogte van de zit viel me wat tegen.
Interieur vond ik goed ingedeeld en de software verloopt normaal maar niet snappy.
Heel mooie neus en unieke achterkant, model ligt me wel in het Forest Green met black leather interieur en 19”
Levertijd zit op 6-8maand voor België, toch die dealer, en de GT line op 15maand.
Ik laat het nog even bezinken.
50.4k inc BTW met fleetkorting eraf.
Qua acceleratie heb ik ook lang zitten twijfelen. Ik denk dat het gebrek aan geluid en het lineaire de snelheids/versnellings sensatie minder maakt. Ik heb twee keer proefgereden en was ook niet meteen onder de indruk.
Op 15:30 en 16:10 in onderstaande video krijg je een aardig beeld van de acceleratie van de Ev6.
vandaag besteld;
Bestelling een Kia EV6 77.4kWh Plus RWD 5D 168kW met de volgende opties en/of accessoires:
• Kleur: Aurora Black Pearl
• Bekleding: Vegan leder
• Metallic lak
• Winterbanden
• thuislaadpakket
vermoedelijke levering week 39, rond 25 september.
Can't wait!
Ik heb niks gehoord van de dealer, dus die van mij is er niet bij.
Waarschijnlijk heb ik eind volgende week weer contact met de dealer.
Klopt maar lijkt me dat ze nu alleen nog Rotterdam gebruiken voor Nederland nu de eerste piek voorbij is met lage bijtelling leveringen.Waterman53 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:32:
Er varen meerdere car vessels van Pyeongteak naar Rotterdam / Antwerpen……
Ik heb ook geen bericht gehad, maar ook niet dat hij later geleverd wordt.Phusebox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Ik heb niks gehoord van de dealer, dus die van mij is er niet bij.
Met bericht bedoel ik dat ie ĂĽberhaupt geproduceerd is. Ik heb niet eens een gerichte indicatie qua levering.De Ideale Man schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:37:
[...]
Ik heb ook geen bericht gehad, maar ook niet dat hij later geleverd wordt.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet heel aannemelijk.Phusebox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:33:
[...]
Klopt maar lijkt me dat ze nu alleen nog Rotterdam gebruiken voor Nederland nu de eerste piek voorbij is met lage bijtelling leveringen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Die boot die in Rotterdam aankomt gaat ook naar Antwerpen. Waarom slaan ze dan bij die andere boten Rotterdam over? Maar goed, ik ben geen logistiek expertFirePuma142 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:38:
[...]
Dat vind ik eerlijk gezegd niet heel aannemelijk.
Omdat daar bijvoorbeeld kleinere aantallen voor Nederland op staan? Of de vervolgbestemming (hetzij laden, hetzij lossen) elders is dan voor Antwerpen? Stapels met mogelijkheden buiten het voorbeeld dat je noemt.Phusebox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:40:
[...]
Die boot die in Rotterdam aankomt gaat ook naar Antwerpen. Waarom slaan ze dan bij die andere boten Rotterdam over? Maar goed, ik ben geen logistiek expert
Hyundia heeft ook oplopende levertijden voor de I5. Die van mij besteld in december, eerst levering in april. Nu zonder bepaalde opties wegens chiptekorten, mogelijk juni/juli. Wil je die opties wel, dan levering in Q4 2022.De Ideale Man schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:18:
Wachten duurt te lang!
Als er nu een hyundai ioniq 5 beschikbaar komt met dezelfde eigenschappen, zal je die nemen en de kia ev6 waar je nog 4 of meer maanden op moeten wachten laten schieten?
Crap, belooft niet veel goeds.ernestalmere schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Hyundia heeft ook oplopende levertijden voor de I5. Die van mij besteld in december, eerst levering in april. Nu zonder bepaalde opties wegens chiptekorten, mogelijk juni/juli. Wil je die opties wel, dan levering in Q4 2022.
En mijn dealer zegt dat dat niet te zien valt. Bijzonder toch hoe die informatievoorziening per dealer verschillend is. De aan mij gecommuniceerde 9 april lijkt mij toch een datum met een flinke post onvoorzien er in verwerkt. Het meest logische zou zijn aankomst 12-3 in Rotterdam. Om dan een hele maand voor aflevering bij de dealer te rekenen is me nogal gortig, dan zou ik eerder de week van 21-3 verwachten.De Ideale Man schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
Ik heb net bericht gehad dat mijn auto in de boot staat. Kost een week om de auto van de kade bij de vestiging te krijgen.
Ik krijg ook telkens een verhaal over het wel of niet kunnen afgeven van kentekens in verband met CO2-uitstootregels die ook voor EV's gelden. Lijkt mij een beetje een broodje-aap-verhaal om de eerder genoemde post onvoorzien mee op te vullen.
[ Voor 15% gewijzigd door FirePuma142 op 07-02-2022 16:23 ]
Klopt, het is ook meer ingegeven door angst dan door voorwaardenFranciesco schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:44:
[...]
De inruilprijs die overeengekomen is zal toch gewoon vast staan (volgens getekend koopcontract)? Tenminste: daar ga ik vanuit bij mijn bestelling die ook diverse maanden vertraagd is met een hogere kilometerstand van mijn huidige auto tot gevolg.
Ik heb niets van voorwaarden gezien die anders beweren.
Meestal is het 1 week van de kade tot dealer en 10 tot 15 werkdagen bij de dealer tot levering auto aan klant.FirePuma142 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:21:
[...]
En mijn dealer zegt dat dat niet te zien valt. Bijzonder toch hoe die informatievoorziening per dealer verschillend is. De aan mij gecommuniceerde 9 april lijkt mij toch een datum met een flinke post onvoorzien er in verwerkt. Het meest logische zou zijn aankomst 12-3 in Rotterdam. Om dan een hele maand voor aflevering bij de dealer te rekenen is me nogal gortig, dan zou ik eerder de week van 21-3 verwachten.
Ik krijg ook telkens een verhaal over het wel of niet kunnen afgeven van kentekens in verband met CO2-uitstootregels die ook voor EV's gelden. Lijkt mij een beetje een broodje-aap-verhaal om de eerder genoemde post onvoorzien mee op te vullen.
Tussen 4 of 11 april ga ik vanuit.
Yikes. Twee tot drie weken. Dan bungel je wel ontzettend onderaan het prioriteitenlijstje met je nieuwe autoDe Ideale Man schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:15:
[...]
10 tot 15 werkdagen bij de dealer tot levering auto aan klant.
Dat is wel erg optimistisch. De mijne is op 2022-01-22 in Rotterdam aangekomen en heeft nog niet eens zijn kenteken.De Ideale Man schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
Ik heb net bericht gehad dat mijn auto in de boot staat. Kost een week om de auto van de kade bij de vestiging te krijgen.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Vreemd, ik vertel ook maar wat ik heb gehoord.cville schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:26:
[...]
Dat is wel erg optimistisch. De mijne is op 2022-01-22 in Rotterdam aangekomen en heeft nog niet eens zijn kenteken.
Is er eigenlijk een lijstje waar punten op staan waar je op moet letten bij het ophalen van de nieuwe auto?
Misschien dat andere nog aanvullingen hebben?
- Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler/LED bar, A-stijlen en zijkant deuren
- Beschadigingen bovenkant portierhandgrepen?
- Liggen de portierhandgrepen vlak als auto op slot is?
- Alle software updates geinstalleerd: zombie mode, verwarming, esp, navigatie?
- Koplampen afgesteld?
- Velours vloermatten aanwezig?
- Kofferbakflap en extra map kofferbak aanwezig?
- Extra kofferbakverlichting geplaatst?
- Afneembare trekhaak aanwezig?
- Afwerking rondom afneembare trekhaak: netjes uitgezaagd?
Bedankt.Franciesco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:05:
@De Ideale Man : ook al heb ik nog geen zicht op de levering, ik heb voor mezelf al wel een lijstje met aandachtspunten gemaakt.
- Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
- Koplampen afgesteld?
Aardig lijstje. Dat roept bij mij 2 vragen op:Franciesco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:05:
@De Ideale Man : ook al heb ik nog geen zicht op de levering, ik heb voor mezelf al wel een lijstje met aandachtspunten gemaakt.
- Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
- Koplampen afgesteld?
1. Kun je de software updates eisen; m.a.w. heb je daar recht op?
2. Misschien nog de volgende vraag toevoegen: "zijn de wielen voldoende uitgelijnd?"
Wordt wielen uitlijnen niet in de fabriek gedaan? Van de koplampafstelling is begreep ik bekend dat die pas bij de dealer gebeurt, maar uitlijning neem ik aan in de fabriek?
Die bedoelde ik bij mijn eerste bullit met “spoiler”. Maar led bar/spoiler is idd misschien duidelijker want de spoiler zit ook boven de achterruit.Phusebox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:15:
Check ook de led bar achterop. Vaak vol met krassen van de wasstraat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZZNVIwCXdQtc0pzHhkEd18R7.jpg?f=user_large)
Ik heb ergens gelezen dat je er niet van uit kunt gaan dat de wielen ex. fabriek altijd goed uitgelijnd zijn. Mijn dealer zei dat ze de uitlijning niet bij de dealer meten maar wel tijdens een proefrit er op letten door "het stuur op een rustig wegdeel los te laten" en te kijken of de auto rechtdoor blijft rijden.Franciesco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:53:
Wordt wielen uitlijnen niet in de fabriek gedaan? Van de koplampafstelling is begreep ik bekend dat die pas bij de dealer gebeurt, maar uitlijning neem ik aan in de fabriek?
Mooi vooruitzicht na het lange wachten.Waterman53 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:40:
1 Plus 1 = 2 x EV 6 voor ons. Eind oktober besteld, vandaag bij dealer en a.s. maandag aflevering. Nog 1 weekje genieten van de voorpret en van de kachel in onze huidige auto's......[Afbeelding]
Das toch gek. Bij mij zeggen ze 10 tot 15 werkdagen en bij jou 5 werkdagen. Of ligt het eraan hoe druk ze het hebben of willen ze zich indekken als het langer duurt?
Wel heel veel vertrouwen in een auto als je er meteen 2 koopt...Waterman53 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:40:
1 Plus 1 = 2 x EV 6 voor ons. Eind oktober besteld, vandaag bij dealer en a.s. maandag aflevering. Nog 1 weekje genieten van de voorpret en van de kachel in onze huidige auto's......[Afbeelding]
I’ve got faith in it too, I just wish it would arrive!Phusebox schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:00:
[...]
Wel heel veel vertrouwen in een auto als je er meteen 2 koopt...
Seeing the AWD GTLine in the FB forums being delivered all across the world in the last few weeks has really left a bitter taste. It’s 8 months since I ordered and still no indication of when it will come to NL.
Really shocked by this approach from Kia
In alle eerlijkheid begin ik het vertrouwen steeds meer kwijt te raken. De problemen zijn er nu al enkele maanden en Kia heeft ze nog niet echt grondig op weten te lossen.Darksprout schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:17:
[...]
I’ve got faith in it too, I just wish it would arrive!
Seeing the AWD GTLine in the FB forums being delivered all across the world in the last few weeks has really left a bitter taste. It’s 8 months since I ordered and still no indication of when it will come to NL.
Really shocked by this approach from Kia
Had je even tot tien geteld voor je dit postte?Phusebox schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:29:
[...]
In alle eerlijkheid begin ik het vertrouwen steeds meer kwijt te raken. De problemen zijn er nu al enkele maanden en Kia heeft ze nog niet echt grondig op weten te lossen.
Realistisch bekeken is er al een berg werk verzet in verband met de verwarming, de app, de laadpoort, de zombiemode, de interne software en nog wat meer. Dat er nog issues bestaan kan ook haast niet anders, omdat je niet de productie van een net gelanceerde auto stil legt om te wachten op een app-update, of het ontwerp en de productie van nieuwe deurgrepen. Je volgt een parallel traject waarbij je later de twee trajecten samenvoegt en retrofit. Dat is anders als je het over defecten hebt die levensgevaarlijk of in ieder geval van een ernstiger categorie zijn dan wat er nu speelt.
De levertijden voor de AWD GT-line zijn vervelend, maar er is geen peil op te trekken voor ons of dat komt omdat we in Nederland geen voorrang krijgen, of dat er simpelweg nu wereldwijd aan de pre-orders van importeurs wordt voldaan die al veel langer wachten dan een particuliere klant.
Hoe dan ook, een beetje realiteitszin en een beetje minder doemdenken doet een mens goed.
Geen idee maar vanaf begin kloppen alle data die ik van dealer kreeg. Op moment bestelling werd al aangegeven half februari, kreeg datum productie door met aankomst boot, aankomst dealer en nu datum aflevering…. Prima gegaan wat mij betreft. Ook niet moeilijk gedaan om af te zien van lakbescherming, ehbo kit en reclame op kentekenplaathouder ( maak wel mondeling reclame heb ik gezegdDe Ideale Man schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:57:
[...]
Mooi vooruitzicht na het lange wachten.
Das toch gek. Bij mij zeggen ze 10 tot 15 werkdagen en bij jou 5 werkdagen. Of ligt het eraan hoe druk ze het hebben of willen ze zich indekken als het langer duurt?
[ Voor 4% gewijzigd door Waterman53 op 08-02-2022 11:49 ]
Vandaag handtekening gezet voor 58kWh Plus in Dark Forrest Green. Levering begin maart. Auto staat op voorraad.
Op voorraad en dan 3-4 weken wachten? Korting gekregen vanwege traagheid van de dealer?ThatGuy2303 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:38:
Sorry Phusebox....
Vandaag handtekening gezet voor 58kWh Plus in Dark Forrest Green. Levering begin maart. Auto staat op voorraad.
Hieruit blijkt dat de vertraging van bepaalde Iiniq 5 versies veroorzaakt wordt met problemen met de toeleveranciers van twee opties/functies. Te weten FCA-JX EN HDA2 en deze zijn beiden standaard op de ev6 gt line.....
Dus grote kans dat dit de vertragingen veroorzaakt.
quote]Amersfoort schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:11:ernestalmere schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:46:
Krijg net de volgende email van de dealer:
Goedemiddag,
Wij hebben vanuit de importeur het volgende bericht ontvangen ( zie hieronder ) en dit is normaal standaard op uw nieuwe Ioniq 5 , echter door leveringsproblemen gaan ze deze zonder produceren of anders als u deze opties wel op de Ioniq 5 wilt wordt het zeker levering Q4 2022.
Wij horen graag wat u voorkeur heeft zonder deze opties en snellere levering of met deze opties en dan levering Q4.
Bij vragen horen wij het ook graag.
Hierbij het bericht van de importeur:
Vanwege leveringsproblemen bij onze fabrikant zijn de uitvoeringen voorzien van Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel tijdelijk niet leverbaar.
Ten gunste van de levertijd is daarom besloten om de IONIQ 5 in Connect, Connect+ en Lounge uitvoering, tijdelijk enkel bestelbaar te maken zĂłnder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist 2 (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel.
Voor de volledigheid onderstaand de werking van deze ADAS-systemen welke ontbreekt bij het selecteren van deze optie, welke achteraf niet alsnog kan worden ingebouwd:
Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX)
Wanneer er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan bij het naderen van een kruispunt zijwaarts verkeerd worden gedetecteerd. Wanneer gevaar dreigt waarschuwt dit systeem de bestuurder en als de bestuurder niet reageert op de waarschuwing, zorgen dat de auto toch remt.
Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie snelwegen met rijstrookwissel
Als er boven een bepaalde snelheid wordt gereden, kan met het bedienen van de richtingaanwijzerschakelaar automatisch van rijstrook in de aangegeven richting worden verandert.
Let op, de optie heeft geen effect op de standaard uitgeruste noodremassistent met voetganger en fietserherkenning plus tegemoetkomend verkeer en Adaptieve Cruise control met Stop & Go-functie, snelheidslimiet en navigatieondersteuning (NSCC). Deze blijft bij het selecteren van de optie beschikbaar.
Dus...
Zonder deze opties w.s. eind april 2022 en anders laatste kwart 2022 (totaal jaar wachten).
[...]
Is er ook melding gemaakt van een korting, als je ingaat op het voorstel van levering in het voorjaar? In de prijslijst van de Ioniq 5 van februari 2022 staat:
"Korting €750: Ten gunste van de levertijd tijdelijk leverbaar zónder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2), assistentie op snelwegen met rijstrookwissel (alleen beschikbaar op Connect, Connect+ en Lounge)."
[/quote]
Levertijd:
De levertijden van alle producten uit Korea en Slowakije blijven nog langer dan gebruikelijk.
Wij adviseren je dan ook om geen concrete levertijden met consumenten af te spreken.
De oplopende levertijden zijn niet alleen een gevolg van tekorten aan onderdelen, maar ook van de toegenomen wereldwijde vraag naar Kia’s
De fabriek blijft geconfronteerd met tekorten aan benodigde onderdelen, waardoor vertragingen ontstaan.
De grote vraag naar de EV6 en uitdagingen met de productie van AWD uitvoeringen en de uitdagingen van parts zorgt ervoor dat de levertijden van GT line uitvoeringen (RWD en AWD) ook beginnen op te lopen, mocht je klanten hebben die snel willen rijden, biedt deze klanten dan een EV6 Plus / Plus Advanced aan, de productie van dit model verloopt op dit moment het beste.
Onze leverdatums in het systeem geven helaas geen realistisch beeld van de werkelijkheid.
Dus eigenlijk heb je niks gehoord?Eglan14 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:38:
Deze info vandaag van mijn dealer gekregen bij navraag naar leverdatum.
Levertijd:
De levertijden van alle producten uit Korea en Slowakije blijven nog langer dan gebruikelijk.
Wij adviseren je dan ook om geen concrete levertijden met consumenten af te spreken.
De oplopende levertijden zijn niet alleen een gevolg van tekorten aan onderdelen, maar ook van de toegenomen wereldwijde vraag naar Kia’s
De fabriek blijft geconfronteerd met tekorten aan benodigde onderdelen, waardoor vertragingen ontstaan.
De grote vraag naar de EV6 en uitdagingen met de productie van AWD uitvoeringen en de uitdagingen van parts zorgt ervoor dat de levertijden van GT line uitvoeringen (RWD en AWD) ook beginnen op te lopen, mocht je klanten hebben die snel willen rijden, biedt deze klanten dan een EV6 Plus / Plus Advanced aan, de productie van dit model verloopt op dit moment het beste.
Onze leverdatums in het systeem geven helaas geen realistisch beeld van de werkelijkheid.
Hmm, ik moet nog gaan bestellen, maar als ik dit lees, kan ik beter op zoek naar een andere auto. Kans wordt wel heel klein dat ik anders dit jaar nog kan rijden.Eglan14 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:38:
Deze info vandaag van mijn dealer gekregen bij navraag naar leverdatum.
Levertijd:
En dan zit ik ook weer met een hogere bijtelling…
En de verschillen tussen de Plus Advanced en de GT Line vind ik toch echt te groot om die eerste te kiezen.
Xbox Live: Chevalric
Ik vond het verschil tussen de normale Plus en GT Line al redelijk klein. Maar het is maar net welke feature must have is voor je. Voor mij was het enkel de 360 camera die ik zou missen.Chevalric schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:31:
[...]
Hmm, ik moet nog gaan bestellen, maar als ik dit lees, kan ik beter op zoek naar een andere auto. Kans wordt wel heel klein dat ik anders dit jaar nog kan rijden.
En dan zit ik ook weer met een hogere bijtelling…![]()
En de verschillen tussen de Plus Advanced en de GT Line vind ik toch echt te groot om die eerste te kiezen.
Bij andere merken zijn ook leveringsproblemen.Chevalric schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:31:
[...]
Hmm, ik moet nog gaan bestellen, maar als ik dit lees, kan ik beter op zoek naar een andere auto. Kans wordt wel heel klein dat ik anders dit jaar nog kan rijden.
De Kia ev6 plus heeft nog geen leveringsprobleem en wordt nog wel op tijd geleverd.
Nou, wat is op tijd. Denk dat je daar toch ook wel op 8-9 maanden zit. In België 11 maanden. In Duitsland richting de 14 maanden.De Ideale Man schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:46:
[...]
Bij andere merken zijn ook leveringsproblemen.
De Kia ev6 plus heeft nog geen leveringsprobleem en wordt nog wel op tijd geleverd.
Als je verzekerd wil zijn van een snelle levering, dan denk ik dat je beter kunt kijken naar een voorraadmodel of demo.Chevalric schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:31:
[...]
Zou wel naar een plus advanced kunnen overstappen ware het niet dat ik die chromen strip wel erg lelijk vind
Vind ik ook maar laat ik wrappen…..alwinus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:24:
Potverdorie al die berichten. Zou wel heel vervelend zijn als de GT line ook niet in april komt.
Zou wel naar een plus advanced kunnen overstappen ware het niet dat ik die chromen strip wel erg lelijk vind
Ze wisten ook te melden dat het maximaal twee weken duurt om deze dan te kunnen afleveren, dus ten laatste 25 maart zou deze moeten klaarstaan
[ Voor 4% gewijzigd door BelgNL op 09-02-2022 17:41 ]
Natuurlijk nog geen VIN, dus maar rustig afwachten verder.
Dat is nog best vlot dan, inclusief vertraging. Besteld begin november en die van mij zal ook wel richting juni gaan.Fabian-69 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:47:
Net belletje van dealer gekregen, dat er 5 weken vertraging is en nu aankomst dock nu op 10 juni 2022. (Air 58kwu rood+wp besteld 3jan)
Natuurlijk nog geen VIN, dus maar rustig afwachten verder.
Ik wilde deze week nog eens de dealer gaan bellen met de vraag of ze al een VIM / productie nummer hebben.Phusebox schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:19:
[...]
Dat is nog best vlot dan, inclusief vertraging. Besteld begin november en die van mij zal ook wel richting juni gaan.
Nu jouw bericht gelezen te hebben zakt de moed in mijn schoenen. Belooft was dat mijn begin november bestelde RWD GT-Line half april komt.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Laat je niet door mijn ellende afschrikken. Ik heb een aantrekkingskracht voor pech en ongeluk.bitwizz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:26:
[...]
Ik wilde deze week nog eens de dealer gaan bellen met de vraag of ze al een VIM / productie nummer hebben.
Nu jouw bericht gelezen te hebben zakt de moed in mijn schoenen. Belooft was dat mijn begin november bestelde RWD GT-Line half april komt.
Ben benieuwd wat jouw dealer zegt.