Dank je heb hem 4 Oktober besteld en het is koop.Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Grats.
Wanneer had je besteld? Lease of koop?
Ja vind ik ook vreemd. Zal toch 1 moeten vertrekken zodat deze eind maart in Rotterdam aankomt.Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:32:
Wel verontrustend dat er al een tijdje geen schip meer voor Rotterdam op de planning staat...
Naar België vertrekken wel veel boten.
Is het dan zeker dat de Nederlandse auto's altijd en alleen via Rotterdam komen? Van Antwerpen via vrachtwagen naar Nederland kan toch ook?
Waarschijnlijk met de trein.Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:47:
Is het dan zeker dat de Nederlandse auto's altijd en alleen via Rotterdam komen? Van Antwerpen via vrachtwagen naar Nederland kan toch ook?
Vandaag contact gehad met mijn dealer ook de levering van mijn bestelde (begin november) 77kWh GT-line AWD is vertraagd tot ergens in maart.
Zou eerst januari zijn, toen februari en nu dus maart en het zal me niks verbazen dat het straks alsnog april of mei zal zijn 😒.
Zou eerst januari zijn, toen februari en nu dus maart en het zal me niks verbazen dat het straks alsnog april of mei zal zijn 😒.
Die in antwerpen aankomen zullen echt niet allemaal in belgie geleverd worden. Die gaan gewoon met de trein naar nederland.De Ideale Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:44:
[...]
Ja vind ik ook vreemd. Zal toch 1 moeten vertrekken zodat deze eind maart in Rotterdam aankomt.
Naar België vertrekken wel veel boten.
Bij mij ook eind maart (NL, AWD GT-line Yacht blue), maar dat bericht heb ik ca 3 weken geleden gehad. Ik verwacht deze week een update van de dealer. 🤞DopeMasta schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:00:
Vandaag contact gehad met mijn dealer ook de levering van mijn bestelde (begin november) 77kWh GT-line AWD is vertraagd tot ergens in maart.
Als de auto eind maart geleverd gaat worden, dan zou hij uiterlijk in ca de eerste helft van februari geproduceerd moeten zijn. Want grofweg:
Eind maart minus 1 week transport naar dealer & rijklaar maken minus 6 weken op de boot = half februari.
Ik denk dat hij dan nu al geproduceerd is.
Productie nu
+ 1 week naar de boot in Korea (PYEONGTAEK)
+ 6 weken boot
+ 1 week uitladen en trailer naar NL
+ 1 week dealer rijklaar maken
Productie nu
+ 1 week naar de boot in Korea (PYEONGTAEK)
+ 6 weken boot
+ 1 week uitladen en trailer naar NL
+ 1 week dealer rijklaar maken
[ Voor 47% gewijzigd door 1Mark op 26-01-2022 20:26 ]
In dat geval zou er voor levering eind maart nu al een chassisnummer bekend moeten zijn…
Franciesco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:32:
In dat geval zou er voor levering eind maart nu al een chassisnummer bekend moeten zijn…
Ik hoop echt dat ik volgende maand positief nieuws krijg en de auto geproduceerd is.
Morgen wordt de laadpaal geplaatst omdat ik de auto rond maart verwachtte. Elke dag die box aan de muur zien gaat het wachten nog zwaarder maken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb de auto besteld op 14 september ondanks de kleur waarschuwing (moonscape) zou ik wel bij de eerste zitten als deze geleverd zou worden (iets met toegewezen slots). Maar ja.... Ik weet nog niet wat de nieuwe datum is. Plus 4 weken bij maart of de eerder gecommuniceerde datum van eind februari. Ik ga dat nog even uitzoeken.bitwizz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:13:
[...]
Dat zou wel verklaren waarom er veel EV6 Plus varianten op dit moment geleverd worden en dat de GT-Line keer op keer uitgesteld wordt.
Wanneer had je die van jou besteld @alwinus? Je staat helaas niet in de Kia EV6 Levering overzicht
Doe er een zak omheen dan zie hem niet meerPhusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:48:
[...]
Ik hoop echt dat ik volgende maand positief nieuws krijg en de auto geproduceerd is.
Morgen wordt de laadpaal geplaatst omdat ik de auto rond maart verwachtte. Elke dag die box aan de muur zien gaat het wachten nog zwaarder maken.

Hey allen, zit al een tijdje mee te lezen en ben eens benieuwd naar jullie inzichten. Enkele weken geleden mocht ik mijn nieuwe leaseauto uitkiezen waarbij de keuze is gevallen op de EV6. In eerste instantie liefst in een grijze kleurstelling maar de dealer wist mij te vertellen dat er nog een aantal nog niet verkochte in bestelling waren voor levering maart/april. Toevallig de 77,4 kWh plus RWD maar dan in zwarte uitvoering. Meteen maar laten reserveren en hopelijk dus binnen enige tijd geleverd.
Is het beeld realistisch of moet ik toch voorzichtig rekening houden met een langere levertijd? 😋
Is het beeld realistisch of moet ik toch voorzichtig rekening houden met een langere levertijd? 😋
Klinkt alsof die dus misschien zelfs al geproduceerd zijn dan, dus dat komt wel goed.bartb93 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:22:
Hey allen, zit al een tijdje mee te lezen en ben eens benieuwd naar jullie inzichten. Enkele weken geleden mocht ik mijn nieuwe leaseauto uitkiezen waarbij de keuze is gevallen op de EV6. In eerste instantie liefst in een grijze kleurstelling maar de dealer wist mij te vertellen dat er nog een aantal nog niet verkochte in bestelling waren voor levering maart/april. Toevallig de 77,4 kWh plus RWD maar dan in zwarte uitvoering. Meteen maar laten reserveren en hopelijk dus binnen enige tijd geleverd.
Als ze niet verkocht zijn, maar al wel geproduceerd, kan dat zeker. Na productie 7 weken op de boot, 1 week naar de dealer en dan nog wat dagen rijklaar maken.bartb93 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:22:
Je moet dus vragen of die auto al geproduceerd is bij de dealer
[ Voor 5% gewijzigd door JanAllElectric op 26-01-2022 22:55 ]
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Dit is het leveringen topicJanAllElectric schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:54:
[...]
Als ze niet verkocht zijn, maar al wel geproduceerd, kan dat zeker. Na productie 7 weken op de boot, 1 week naar de dealer en dan nog wat dagen rijklaar maken. Zie ook het leveringen topic (link onderaan).
Je moet dus vragen of die auto al geproduceerd is bij de dealer
haha. Dat zag ik te laat

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Hier besteld op 8/11/21 en levering momenteel voorzien ergens 08/2022... Ook AWD Gt-line.DopeMasta schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:00:
Ik denk dat awd gt lines nog wel even op zich laten wachten. Toen ik in Jan contact had met mijn dealer over mijn mat grijze wist hij nog niet eens wanneer de productie hiervan ging starten…
Daarom ben ik geswitched naar rwd en krijg ik volgende week mijn mat grijze. Ik had in april besteld
Daarom ben ik geswitched naar rwd en krijg ik volgende week mijn mat grijze. Ik had in april besteld
Toch jammer dat je moet switchen naar iets anders ivm de levering. Ik had ook graag de AWD gewild maar vanwege zekerheid voor levering in 2021 moest ik voor de RWD gaan.djwb schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:10:
Ja helemaal gelijk, maar gezien de besparing van de auto en het rijden heb ik het mezelf maar goed gepraat. En gezien de levertijden kan ik alvast beginnen met het uitkiezen van een opvolger
@Phusebox is dit dan geen optie voor jou? Dan heb je de auto in april.bartb93 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:22:
Vanochtend van de dealer gehoord dat mijn auto (Plus 77,4 RWD Runway Red) is geproduceerd en de fabriek heeft verlaten. Was half december besteld.
Hij wist niet hoe lang geleden dat al was en kon niet zeggen of de auto onderweg is naar de kade in Korea, daar wellicht al staat, al op zee is, ... Ondanks dat verwacht dealer te kunnen leveren in eerste helft april.
Wie heeft deze detailinfo wel aan zijn dealer weten te ontfutselen?
(Edit: kleurbenaming gecorrigeerd)
Hij wist niet hoe lang geleden dat al was en kon niet zeggen of de auto onderweg is naar de kade in Korea, daar wellicht al staat, al op zee is, ... Ondanks dat verwacht dealer te kunnen leveren in eerste helft april.
(Edit: kleurbenaming gecorrigeerd)
[ Voor 5% gewijzigd door ViWe op 27-01-2022 15:06 ]
De enige informatie die ik heb gekregen is ook wanneer de mijne werd geproduceerd. De fabriek ligt op een boogscheut van de kade (ik schat een tweetal km), dus veel tijd zal er niet zijn tussen productie en kade. Hoe snel ze op de boot worden gezet, is weer een andere vraagViWe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:03:
Vanochtend van de dealer gehoord dat mijn auto (Plus 77,4 RWD Moonscape Red) is geproduceerd en de fabriek heeft verlaten. Was half december besteld.
Al geproduceerd en half april pas leveren? Dan kan ik april in ieder geval wel vergeten...ViWe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:03:
Vanochtend van de dealer gehoord dat mijn auto (Plus 77,4 RWD Moonscape Red) is geproduceerd en de fabriek heeft verlaten. Was half december besteld.
Tja, ik weet niet wat hier voor onzekerheidsmarge opzit. Aannemende dat hij op de volgende boot zit zou hij 11-3 in Rotterdam moeten aankomen. Dat kan nog voor auto's die tussen nu en 7-2 geproduceerd worden.Phusebox schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Al geproduceerd en half april pas leveren? Dan kan ik april in ieder geval wel vergeten...
Ook in Antwerpen veel aankomsten vanuit Korea. Enig idee hoe te zien of hier EV6jes op staan?De Ideale Man schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:54:
Ik zie jullie dat er 7 februari een boot vertrekt en 11 maart in Rotterdam aankomt.
[Afbeelding]
/f/image/WsMWphgMEaqnHBiY7lgERRkk.png?f=fotoalbum_large)
Zodra afkomst Pyeontaek is kan je er van uit gaan dat hier Kia's op staan. Vaste verzend plek voor Kia. Dus ook de EV6.ViWe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:40:
[...]
Ook in Antwerpen veel aankomsten vanuit Korea. Enig idee hoe te zien of hier EV6jes op staan?
[Afbeelding]
Enig opzoekingswerk leert mij dat de volgende modellen allemaal worden geproduceerd in de Hwaseong Plant in Pyeongtaek, vanwaar de boten dus vertrekken: Kia Optima/K5, Kia Cadenza/K7, Kia Forte/Cerato, Kia Sorento, Kia Mohave/Borrego, Kia Niro en e-Niro, Kia EV6.
Sommige van deze modellen worden ook elders (in Europa of de VS) gebouwd, maar de EV6 wordt enkel hier geproduceerd. Op elke boot van Pyeontaek naar Rotterdam of Antwerpen zullen dus wel EV6'en zitten...
Sommige van deze modellen worden ook elders (in Europa of de VS) gebouwd, maar de EV6 wordt enkel hier geproduceerd. Op elke boot van Pyeontaek naar Rotterdam of Antwerpen zullen dus wel EV6'en zitten...
De Kia EV6 GT-line AWD in mat grijs!
De KIA heeft inmiddels een VIN nummer dus nu maar hopen dat de boten een goede vaart hebben.
Psstfrank3523 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:38:
Komt 11 maart ook nog een boot in Rotterdam aan.
[Afbeelding]
De Ideale Man in "Het KIA EV6 leveringen topic"
Ook ik heb weer een nieuw vertragingsbericht ontvangen: nu ca half april. Al is het net als eerder zonder enige garantie en dus afwachten of er nog meer vertraging komt of dat half april inderdaad gehaald gaat worden.
Toch raar hoe jouw dealer dat soort info heeft. Mijn dealer kan alleen zien of ie geproduceerd is en meer niet. Geen indicatie, geen vertraging, geen planning niks.Franciesco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:50:
Ook ik heb weer een nieuw vertragingsbericht ontvangen: nu ca half april. Al is het net als eerder zonder enige garantie en dus afwachten of er nog meer vertraging komt of dat half april inderdaad gehaald gaat worden.
Stelt me ook niet echt gerust dat mijn dealer op Facebook plaatste dat ze volgende week de eerste GT-Line AWD gaan uitleveren...
De dealer kan zien of hij al geproduceerd is. Dat was bij mij dus niet het geval. Daarnaast vertelde hij dat, als ik het goed begrepen heb, er voor mijn auto een produktieslot gereserveerd staat die dus telkens opschuift. Aan de hand van het produktieslot zal er dan een nieuwe leverdatum uitrollen verwacht ik.
Misschien dat als er nog geen daadwerkelijke produktieslot gekoppeld staat dat men dan geen leverdatum kan noemen?
Maar het blijft wat vaag hoor en dus geen enkele garantie op een bepaalde leverdatum.
De vertraging zou trouwens opnieuw/nog steeds komen doordat het een AWD versie betreft. De dealer ging uit van een tekort in bepaalde onderdelen maar wist dit niet zeker.
Misschien dat als er nog geen daadwerkelijke produktieslot gekoppeld staat dat men dan geen leverdatum kan noemen?
Maar het blijft wat vaag hoor en dus geen enkele garantie op een bepaalde leverdatum.
De vertraging zou trouwens opnieuw/nog steeds komen doordat het een AWD versie betreft. De dealer ging uit van een tekort in bepaalde onderdelen maar wist dit niet zeker.
Onlangs heb ik ergens, hier misschien, gelezen dat de 360 graden camera's het probleem zijn en dat die niet goed leverbaar zijn.
Maar goed, nu vrees ik nog harder als je zegt dat ze een productieslot kunnen zien en mijn dealer daar niks over zegt. Dan zal er dus nog geen slot zijn en dan gaat het nog heeeel lang duren vrees ik.
Heb voor mezelf wel besloten dat als ie er eind mei niet is (of er moet een harde garantie zijn voor begin juni), ik de koop annuleer.
So be it. Dan ga ik op zoek naar een demo auto of importeren. Misschien zelfs een totaal andere auto, wellicht hybride als EV niet te vinden is.
Maar goed, nu vrees ik nog harder als je zegt dat ze een productieslot kunnen zien en mijn dealer daar niks over zegt. Dan zal er dus nog geen slot zijn en dan gaat het nog heeeel lang duren vrees ik.
Heb voor mezelf wel besloten dat als ie er eind mei niet is (of er moet een harde garantie zijn voor begin juni), ik de koop annuleer.
So be it. Dan ga ik op zoek naar een demo auto of importeren. Misschien zelfs een totaal andere auto, wellicht hybride als EV niet te vinden is.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-01-2022 17:31 ]
Ja, snap ik.
De onzekerheid is het vervelendste vind ik. Ik wil iig volledig elektrisch. Mijn nummer twee (Tesla Model Y) lijkt nog steeds vlot leverbaar. Soms twijfel ik dan ook wel even of ik toch niet moet switchen. Maar ik heb nog steeds helder waarom ik de EV6 prefereer boven de Y. Dus voorlopig houd ik nog vol!
De onzekerheid is het vervelendste vind ik. Ik wil iig volledig elektrisch. Mijn nummer twee (Tesla Model Y) lijkt nog steeds vlot leverbaar. Soms twijfel ik dan ook wel even of ik toch niet moet switchen. Maar ik heb nog steeds helder waarom ik de EV6 prefereer boven de Y. Dus voorlopig houd ik nog vol!
De Y is geen optie helaas financieel gezien. Anders was ik al lang geswitched.Franciesco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:54:
Ja, snap ik.
Ik snap ook niet waarom Kia zo vaag doet over levertijden.
vandaag contact gehad met de dealer. Nieuwe datum is 22 april. Als dat mei gaat worden ga ik misschien toch switchen naar Model Y. Ging van januari naar februari, maart en nu al eind april. Met 0 zekerheid.
Misschien wordt je aan het lijntje gehouden. Volgens mijn informatie en interactie met de dealer is het enige dat ze kunnen zien of er een VIN bekend is. Pas dan is de auto geproduceerd. Vanaf dat moment duurt het minimaal 7 weken voordat de auto in NL is. Bij mij was dat 12 weken na productie.alwinus schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:44:
vandaag contact gehad met de dealer. Nieuwe datum is 22 april. Als dat mei gaat worden ga ik misschien toch switchen naar Model Y. Ging van januari naar februari, maart en nu al eind april. Met 0 zekerheid.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Twaalf... Ouch.cville schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:57:
[...]
Misschien wordt je aan het lijntje gehouden. Volgens mijn informatie en interactie met de dealer is het enige dat ze kunnen zien of er een VIN bekend is. Pas dan is de auto geproduceerd. Vanaf dat moment duurt het minimaal 7 weken voordat de auto in NL is. Bij mij was dat 12 weken na productie.
Lijkt er steeds meer op dat het exit EV6 wordt. Ga maar alvast zoeken naar een alternatief.
Kun je de Sportage hybrid kopen.Phusebox schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Twaalf... Ouch.
Lijkt er steeds meer op dat het exit EV6 wordt. Ga maar alvast zoeken naar een alternatief.
Die vindt je toch mooier.
Ja was een overweging als het geen Kia was en dan met name een nieuw model. Beetje vertrouwen kwijt nog voordat ik een auto van hun heb gehad.0asennamm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:22:
[...]
Kun je de Sportage hybrid kopen.
Die vindt je toch mooier.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 29-01-2022 10:34 ]
Dan misschien een Gazelle of Batavus?Phusebox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:29:
[...]
Ja was een overweging als het geen Kia was en dan met name een nieuw model. Beetje vertrouwen kwijt nog voordat ik een auto van hun heb gehad.0
Wanneer je gaat zoeken op internet heeft elk merk en model zijn problemen.
En kijk naar de e niro. Hoe goed die auto nu is en wat voor "problemen" daar in het begin mee waren.
Ik koop de auto ook particulier van mijn eigen centjes, maar vertrouw er op dat Kia dit oplost.
Ik betwijfel of de e-Niro van een paar jaar geleden is hetzelfde als die wat je nu koopt.asennamm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:50:
[...]
Dan misschien een Gazelle of Batavus?
Wanneer je gaat zoeken op internet heeft elk merk en model zijn problemen.
En kijk naar de e niro. Hoe goed die auto nu is en wat voor "problemen" daar in het begin mee waren.
Ik koop de auto ook particulier van mijn eigen centjes, maar vertrouw er op dat Kia dit oplost.
Ja er worden wat dingen opgelapt en misschien een enkel onderdeel vervangen maar onze auto's zijn straks de oude probleemversies en over 2 jaar koopt iedereen een facelift die wel goed uitgedacht is met werkende hard- en software.
Maar goed ik ga te ver offtopic.
Nvm
[ Voor 96% gewijzigd door -Burner- op 29-01-2022 14:55 ]
Vandaag ook de knoop doorgehakt na een heel fijn gesprek met de verkoopmedewerker. Levering wel pas over 6 tot 7 maanden, maar ik heb geen enorme haast.
Voor welk type ev6 ben je gegaan?AnotherFruitcake schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:55:
Vandaag ook de knoop doorgehakt na een heel fijn gesprek met de verkoopmedewerker. Levering wel pas over 6 tot 7 maanden, maar ik heb geen enorme haast.
De GT, dus 7 maanden kan ook weleens 9 worden, vrees ik.
Het is wel lang wachten, maar voor een GT wel de moeite waard als eindelijk dat gaspedaal mag in trappenAnotherFruitcake schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:06:

De zwartgallige doemdenkerij is weer van stal zie ik. Doe jezelf een plezier en tel de volgende keer tot 10 voor je weer eens een fatalistische rant post omdat je verregaand ongefundeerde conclusies trekken zo ongeveer tot kunst aan het verheffen bent.Phusebox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Ik betwijfel of de e-Niro van een paar jaar geleden is hetzelfde als die wat je nu koopt.
Ja er worden wat dingen opgelapt en misschien een enkel onderdeel vervangen maar onze auto's zijn straks de oude probleemversies en over 2 jaar koopt iedereen een facelift die wel goed uitgedacht is met werkende hard- en software.
Maar goed ik ga te ver offtopic.
Serieus, is het de bedoeling om je eigen en andermans plezier te vergallen eens in de zoveel tijd?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Helemaal mee eens, heb hem nu voor de deur staan en hij rijdt fantastisch en is mooiFirePuma142 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:34:
[...]
De zwartgallige doemdenkerij is weer van stal zie ik. Doe jezelf een plezier en tel de volgende keer tot 10 voor je weer eens een fatalistische rant post omdat je verregaand ongefundeerde conclusies trekken zo ongeveer tot kunst aan het verheffen bent.
Serieus, is het de bedoeling om je eigen en andermans plezier te vergallen eens in de zoveel tijd?
Het ging mij er in dezen om dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat Kia alle verbeteringen en aanpassing over de komende twee jaar ook gaat retrofitten op bestaande EV6'en. Dan hou je jezelf voor de gek is mijn mening.FirePuma142 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:34:
[...]
De zwartgallige doemdenkerij is weer van stal zie ik. Doe jezelf een plezier en tel de volgende keer tot 10 voor je weer eens een fatalistische rant post omdat je verregaand ongefundeerde conclusies trekken zo ongeveer tot kunst aan het verheffen bent.
Software bugs en productiefouten zullen ze vast oplossen, dat geloof ik wel.
Ach ja we gaan het zien. Als die van mij op tijd nog komt geef ik jullie graag na een half jaar gelijk dat alles prima opgelost is
En anders was het dure les om nooit meer een nieuw model te kopen.
Maar goed laten we het over levertijden houden. Zal mezelf niet meer laten verleiden off topic te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2022 08:12 ]
De GT is koffiedik kijken denk ik. Kan ook zomaar 2023 worden als je pech hebt.AnotherFruitcake schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:06:
In Duitsland is de GT Line momenteel al 10-12 maanden. In België idem.
Hebben jullie nog tips voor wat momenteel de snelste levertijd is? plus vs gt-line en kleur?
Duren sommige extra's zoals trekhaak nog langer?
Maakt het uit bij welke dealer je besteld? Bijvoorbeeld dat ze een bepaalde uitvoering al hebben besteld voor het door iemand is gekocht en dat je, als je minder kieskeurig bent qua kleur je hem al eerder kunt hebben?
Maakt het uit bij welke dealer je besteld? Bijvoorbeeld dat ze een bepaalde uitvoering al hebben besteld voor het door iemand is gekocht en dat je, als je minder kieskeurig bent qua kleur je hem al eerder kunt hebben?
Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp
Dealers bellen om te kijken of ze een onverkochte bestelling hebben lijkt de kortste route, maar dan heb je inderdaad niets te kiezen en de kans is erg klein. Of je neemt de bestelling van een spijtoptant als @Phusebox over mocht er niets te vinden zijn.woerdensliesje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:53:
Hebben jullie nog tips voor wat momenteel de snelste levertijd is? plus vs gt-line en kleur?
De Plus lijkt sneller leverbaar dan de GT-line, dat zou aan de extra hardware voor de 360-camera kunnen liggen werd hier geopperd. De GT heeft de allerlangste levertijd.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Goed idee, dank je wel
Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp
Zonet nog eens gebeld met mijn dealer om de status van de bestelling op te vragen: mijn wagen is afgeleverd in de haven van Antwerpen (hij stond dus weldegelijk op de Asian Captain of de Morning Lily), en is op 27/01 als "afgehandeld" verklaard, wat zoveel wil zeggen als klaar voor transport naar de dealer.
Maar: door de huidige corona golf zijn er zo veel zieke dokwerkers (of in quarantaine) in de Antwerpse haven waardoor de aflevering wel eens veel langer kan duren. Het is enorm onzeker wanneer de verse levering EV6'e op een vrachtwagen gezet zullen worden, dat kan deze week zijn, maar evengoed binnen 2 weken pas.
Bijkomend liet hij me weten dat er een stuk van de levering beschadigd is geraakt, waarbij er een kras op 1 van de achterlichten staat.
Die wagens worden gewoon uitgeleverd aan klanten, en worden nadien terug naar de dealer geroepen om de achterlichtunit te vervangen.
Al het voorgaande in het achterhoofd gehouden, en met plaatsing van de trekhaak (die gelukkig wel al op stock is) moet ik nog rekenen op ongeveer een maand voor hij afgeleverd kan worden.
Maar: door de huidige corona golf zijn er zo veel zieke dokwerkers (of in quarantaine) in de Antwerpse haven waardoor de aflevering wel eens veel langer kan duren. Het is enorm onzeker wanneer de verse levering EV6'e op een vrachtwagen gezet zullen worden, dat kan deze week zijn, maar evengoed binnen 2 weken pas.
Bijkomend liet hij me weten dat er een stuk van de levering beschadigd is geraakt, waarbij er een kras op 1 van de achterlichten staat.
Die wagens worden gewoon uitgeleverd aan klanten, en worden nadien terug naar de dealer geroepen om de achterlichtunit te vervangen.
Al het voorgaande in het achterhoofd gehouden, en met plaatsing van de trekhaak (die gelukkig wel al op stock is) moet ik nog rekenen op ongeveer een maand voor hij afgeleverd kan worden.
Mooi dat je EV6 in Antwerpen is!
Wel jammer dat de volgende vertraging zich dan al weer meteen aandient. Maar ok, de levertermijn voor jou lijkt toch een stuk concreter dan voor vele andere hier waarvan het nog maar afwachten is wanneer de auto überhaupt geproduceerd wordt.
Wel jammer dat de volgende vertraging zich dan al weer meteen aandient. Maar ok, de levertermijn voor jou lijkt toch een stuk concreter dan voor vele andere hier waarvan het nog maar afwachten is wanneer de auto überhaupt geproduceerd wordt.
[quote]svenska schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:07:
Zonet nog eens gebeld met mijn dealer om de status van de bestelling op te vragen: mijn wagen is afgeleverd in de haven van Antwerpen (hij stond dus weldegelijk op de Asian Captain of de Morning Lily), en is op 27/01 als "afgehandeld" verklaard, wat zoveel wil zeggen als klaar voor transport naar de dealer
Zijn dat ook auto’s voor de Nederlandse markt?
Zonet nog eens gebeld met mijn dealer om de status van de bestelling op te vragen: mijn wagen is afgeleverd in de haven van Antwerpen (hij stond dus weldegelijk op de Asian Captain of de Morning Lily), en is op 27/01 als "afgehandeld" verklaard, wat zoveel wil zeggen als klaar voor transport naar de dealer
Zijn dat ook auto’s voor de Nederlandse markt?
Ik zou denken dat die niet alleen voor de Belgische markt zijn, gezien die terminal in Antwerpen een Europese hub is voor Koreaanse en Japanse wagens.
Verwijderd
Testrit geboekt voor de EV6, ben benieuwd. Heb zelf een ID4 van het werk, de KIA zou voor mijn vrouw zijn 
Op zich geen haast, levering volgend jaar februari zou ideaal zijn.
Zou graag rond de 50k blijven met de grootste batterij mogelijk.
Op zich geen haast, levering volgend jaar februari zou ideaal zijn.
Zou graag rond de 50k blijven met de grootste batterij mogelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2022 13:18 ]
Gevraagd omdat in Rotterdam ook een car terminal is en onlangs de Morning Lady daar ook Kia’s gelost heeft. Wellicht dat voor Nederlandse markt uit beide havens kan komen….svenska schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:12:
Ik zou denken dat die niet alleen voor de Belgische markt zijn, gezien die terminal in Antwerpen een Europese hub is voor Koreaanse en Japanse wagens.
Ik hoop dat er een foutje staat in het overzichtsformulier van de eerste pagina, maar zie ik nu goed dat tweaker Asennamm op 17-1-2022 een GT-line RWD heeft besteld en dat deze verwacht wordt 1-3-2023??? Ik wilde voor dezelfde versie gaan, maar ga zo wel twijfelen.
kleine inkering: de financiële impact tussen fiscaal jaar 2021 en 2022 is vele malen groter dan het verschil tussen 2022 en 2023. Zal mij voor 2023 12 euro per maand schelen. Dat lijkt nog te behappen. Verschil tussen 2021 en 2022 reken ik niet meer uit voor mijn eigen gemoedsrust
kleine inkering: de financiële impact tussen fiscaal jaar 2021 en 2022 is vele malen groter dan het verschil tussen 2022 en 2023. Zal mij voor 2023 12 euro per maand schelen. Dat lijkt nog te behappen. Verschil tussen 2021 en 2022 reken ik niet meer uit voor mijn eigen gemoedsrust
[ Voor 35% gewijzigd door _YmmiT_ op 31-01-2022 17:27 ]
21 september ik een rode plus awd besteld (lease)
De dealer (Stern) verwacht de wagen 14 februari binnen te krijgen.
Eea vandaag gecheckt.
De dealer (Stern) verwacht de wagen 14 februari binnen te krijgen.
Eea vandaag gecheckt.
Ik heb de auto in Duitsland besteld._YmmiT_ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:34:
Ik hoop dat er een foutje staat in het overzichtsformulier van de eerste pagina, maar zie ik nu goed dat tweaker Asennamm op 17-1-2022 een GT-line RWD heeft besteld en dat deze verwacht wordt 1-3-2023??? Ik wilde voor dezelfde versie gaan, maar ga zo wel twijfelen.
Er zit een half jaar "Haltefrist" in de levertijd.
De levertijd is nu iets van 5 tot 10 maanden. Ik ga van het ongunstigste scenario plus 6 maanden uit.
[ Voor 12% gewijzigd door asennamm op 31-01-2022 19:14 ]
Nice, blijft echt by far de mooiste kleur. Maar ja, ik ben dan zo'n schijtbroek die het niet aandurft en vervolgens jaren spijt heeft van mijn gekozen kleur.cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
En er rijdt weer een EV6 meer op de nederlandse wegen![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb deze gister mee mogen nemen
Poahhh mooi man! Veel plezier ermee!cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
Blijft schitterende kleur. Met iets meer ballen had ik het ook gedaancruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
Trouwens een van de eersten met een P vooraan in het kenteken volgens mij?
Nice zo 1 krijg ik er donderdag ook 😚cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
Mooie auto. Inclusief alle updates ??cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
Als ik het goed heb zitten we alweer bijna 2 weken in de P-xxx-xx serie, momenteel zitten we bij P-xxx-BT.Phusebox schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:41:
Trouwens een van de eersten met een P vooraan in het kenteken volgens mij?
Altijd weer leuk om zo'n nieuwe serie in het wild te zien
Software updates moet ik nog gaan controleren
Heb alleen nog ruzie met KIA apps

Zie in de lijst dat @Linnemans er twee heeft besteld? Een GT-Line en een GT?
Volgens mij gaat hij de GT Line inruilen zodra de GT er is.Anunnaki schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:46:
Zie in de lijst dat @Linnemans er twee heeft besteld? Een GT-Line en een GT?
De Glovis Challenge is na een nachtje wachttijd op de Noordzee ivm de storm vanochtend met een dag vertraging aangemeerd aan kade Rotterdam Car Terminal met hopelijk nieuwe lading EV6.
Gisteren is de bestelling vanuit de LM (Alphabet) doorgekomen bij de dealer, 6 april levering (zeggen ze). Betreft een 77kwh Plus variant. Ik ben benieuwd of ze dat gaan redden.
Wow dat zou wel heel snel zijn!NVD schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:04:
Gisteren is de bestelling vanuit de LM (Alphabet) doorgekomen bij de dealer, 6 april levering (zeggen ze). Betreft een 77kwh Plus variant. Ik ben benieuwd of ze dat gaan redden.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Wanneer besteld?cruysen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:35:
Ik heb deze kleur ook aangedurfd
Besteld op 22 oktober. Ik had het gelukt dat dat type al in de lijst stond van levering.Rob66 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:03:
[...]
Wanneer besteld?
Ik heb deze kleur ook aangedurfd

Edit: In de 1e post:
Tweaker @Anunnaki houdt een lijst bij met bestellingen en leveringen
[ Voor 45% gewijzigd door cruysen op 01-02-2022 14:09 ]
Vandaag de EV6 GT-line RWD Moonscape Matte besteld via Alphabet en ze geven als verwachte leverdatum 31 oktober 2022 op.... Dat wordt nog even wachten.
Mijn eigen dealer zegt 6-8 maanden, onafhankelijk het type. Ik heb nog een andere dealer gebeld en die had meer specifieke informatie. Hij zei 2023 voor alle GT-line en AWD modellen. GT konden ze zelfs 2023 niet garanderen.FirePuma142 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Dealers bellen om te kijken of ze een onverkochte bestelling hebben lijkt de kortste route, maar dan heb je inderdaad niets te kiezen en de kans is erg klein. Of je neemt de bestelling van een spijtoptant als @Phusebox over mocht er niets te vinden zijn.
De Plus lijkt sneller leverbaar dan de GT-line, dat zou aan de extra hardware voor de 360-camera kunnen liggen werd hier geopperd. De GT heeft de allerlangste levertijd.
Verder vertelde hij nog dat als ik zelf iemand kon vinden die afziet van zijn aankoop dat ze het dan onderling kunnen regelen, dus als er hier nog zo iemand rondloopt hou ik me aanbevolen
Ik misschien maar dat weet ik pas als mijn dealer in maart ofzo aangeeft dat ze mei niet meer gaan redden. Het is een Plus in Steel Grey, besteld begin november.woerdensliesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Mijn eigen dealer zegt 6-8 maanden, onafhankelijk het type. Ik heb nog een andere dealer gebeld en die had meer specifieke informatie. Hij zei 2023 voor alle GT-line en AWD modellen. GT konden ze zelfs 2023 niet garanderen.
Verder vertelde hij nog dat als ik zelf iemand kon vinden die afziet van zijn aankoop dat ze het dan onderling kunnen regelen, dus als er hier nog zo iemand rondloopt hou ik me aanbevolen
Hm, en dan bestel ik er nu een en geef ik die weer door aan iemand anders?
Bij de Tesla 3 in de VS hadden we ooit eens zo'n lange wachttijd maar daar mocht je tot op de dag van levering, nadat je hem gezien had, nog besluiten dat je hem uiteindelijk niet wilde hebben, zat mensen die hem dan weer wilden. Als ze dat bij de EV6 zouden aanbieden zouden ze EN meer verkopen hebben EN meer modelen beschikbaar bij dealers voor onmiddelijke aankoop.
Maar goed om te weten, Plus in Steel Grey is wat mij betreft prima. Zijn er nog meer gegadigden hier op het forum?
Bij de Tesla 3 in de VS hadden we ooit eens zo'n lange wachttijd maar daar mocht je tot op de dag van levering, nadat je hem gezien had, nog besluiten dat je hem uiteindelijk niet wilde hebben, zat mensen die hem dan weer wilden. Als ze dat bij de EV6 zouden aanbieden zouden ze EN meer verkopen hebben EN meer modelen beschikbaar bij dealers voor onmiddelijke aankoop.
Maar goed om te weten, Plus in Steel Grey is wat mij betreft prima. Zijn er nog meer gegadigden hier op het forum?
De levering van mijn in juli bestelde GT-Line AWD Yacht Blue is maar weer eens een paar maanden opgeschoven, verwachting maart
Pff, dan wacht je al erg lang! 
Mooie keuze trouwens
Mooie keuze trouwens
Wachten duurt te lang!
Als er nu een hyundai ioniq 5 beschikbaar komt met dezelfde eigenschappen, zal je die nemen en de kia ev6 waar je nog 4 of meer maanden op moeten wachten laten schieten?
Als er nu een hyundai ioniq 5 beschikbaar komt met dezelfde eigenschappen, zal je die nemen en de kia ev6 waar je nog 4 of meer maanden op moeten wachten laten schieten?
Oeh, dat is ook mijn favoriete uitvoeringvolverwachting schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:37:
De levering van mijn in juli bestelde GT-Line AWD Yacht Blue is maar weer eens een paar maanden opgeschoven, verwachting maart
Als jij al moet wachten tot maart. Hoe lang moet ik dan nog gaan wachten?!?volverwachting schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:37:
Exact dezelfde besteld begin november (Er wordt mij voor gehouden dat de levering half april zou zijn).
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Hier in Belgie gt-line AWD besteld op 08/11/2021 en voorzien Juli/Augustus volgens garage. Kreeg sowieso bij bestelling al te horen dat levering Juli ging zijn...bitwizz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:10:
[...]
Als jij al moet wachten tot maart. Hoe lang moet ik dan nog gaan wachten?!?
Exact dezelfde besteld begin november (Er wordt mij voor gehouden dat de levering half april zou zijn).
Dit is precies hetzelfde als bij mij: ook een AWD GT-line in Yacht blue besteld begin november en huidige voorspelde leveringsdatum is half april. Maar zal nog wel (een paar keer) naar achteren verplaatst gaan worden vrees ik...bitwizz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:10:
[...]
Als jij al moet wachten tot maart. Hoe lang moet ik dan nog gaan wachten?!?
Hier ook, begin januari dezelfde besteld. Bevestigt voor mid mei.Franciesco schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:58:
[...]
Dit is precies hetzelfde als bij mij: ook een AWD GT-line in Yacht blue besteld begin november en huidige voorspelde leveringsdatum is half april. Maar zal nog wel (een paar keer) naar achteren verplaatst gaan worden vrees ik...
Edit: nm, RWD hier
Tja, de AWD versies lijken steeds verder naar achteren geschoven te worden. Ik heb zelf nog geen VIN, dus nog niet op de boot ga ik van uit. Dus wordt het minstens eind maart (dealer geeft nu "indicatie" half april, was eerst begin maart), besteld in augustus (GT-Line AWD zwart).
Whatever