Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ja ik snap het ook niet. Het is niet alsof ik daar om gevraagd heb.

Maar het is niet dat ze nu actief iets gingen doen eraan. De order was wel ingegeven maar dan met een vertraging op de productie ofzo. Ik snap het ook niet helemaal en vraag me af of dat überhaupt wel kan...

Niks anders te doen dan afwachten en hopen. In maart moet ie dan toch uiterlijk geproduceerd zijn wil de auto op tijd komen.
Raar verhaal hoor, wat de kant van de dealer betreft. In mijn geval werd na ondertekening order direct ingevoerd en kon de dealer al bij benadering aangeven wat de verwachte leveringsdatum zou worden. 1 november besteld en levering 2e helft februari. Klopt in mijn geval aardig want auto staat op boot met aankomst Rotterdam op 24 januari (Plus, 77Kw, Interstellar Grey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Waterman53 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Raar verhaal hoor, wat de kant van de dealer betreft. In mijn geval werd na ondertekening order direct ingevoerd en kon de dealer al bij benadering aangeven wat de verwachte leveringsdatum zou worden. 1 november besteld en levering 2e helft februari. Klopt in mijn geval aardig want auto staat op boot met aankomst Rotterdam op 24 januari (Plus, 77Kw, Interstellar Grey).
I don't wanna hear it :N

Ik heb nog geen 2 weken later besteld en de auto is nog niet eens geproduceerd, sterker nog volgens mij is ie nu pas besteld...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Twee dagen later doet het nog steeds pijn als ik denk dat de auto er al volgende maand had kunnen zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:07:
Twee dagen later doet het nog steeds pijn als ik denk dat de auto er al volgende maand had kunnen zijn. :'(
Moet je eens nagaan hoe blij je ermee zult zijn als je hem eindelijk kunt ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Ik deel je leed! ;)
Volgens de eerste planning had ik mijn EV6 nu ongeveer kunnen ophalen... Nu is het maart geworden of wat het dan ook gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Franciesco schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Ik deel je leed! ;)
Volgens de eerste planning had ik mijn EV6 nu ongeveer kunnen ophalen... Nu is het maart geworden of wat het dan ook gaat worden.
Als je auto op de Morning Lady staat begin februari bij dealer. Komt morgen al in Rotterdam aan ipv maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Dat denk ik niet: ca 2 weken geleden kreeg ik van de dealer te horen dat de mijne nog niet geproduceerd was. Wat de huidige stand van zaken is weet ik niet. Als het goed is krijg ik binnenkort een update van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Franciesco schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:37:
Dat denk ik niet: ca 2 weken geleden kreeg ik van de dealer te horen dat de mijne nog niet geproduceerd was. Wat de huidige stand van zaken is weet ik niet. Als het goed is krijg ik binnenkort een update van de dealer.
Dan zit het in de AWD uitvoering……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Moet je eens nagaan hoe blij je ermee zult zijn als je hem eindelijk kunt ophalen ;)
Tegen die tijd ben ik er al op uitgekeken waarschijnlijk :o

Je hebt het plezier voor de aankoop, onderzoeken, proefritten en dan is alles nog nieuw.
Dan begint het wachten, je kijkt uit naar de eerste rit, de auto bij je thuis voor de deur etc.
Maar als dat wachten te lang duurt, weet je alles al wat er te ontdekken is, en is het net als tegenwoordig een nieuwe telefoon kopen... Eerst denk je, "nice shiny new gadget", en na 5 minuten heb je zoiets van "mja, het is een telefoon... en ik ken alle functies al. Gaap."

[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Je hebt het plezier voor de aankoop, onderzoeken, proefritten en dan is alles nog nieuw.
Dan begint het wachten, je kijkt uit naar de eerste rit, de auto bij je thuis voor de deur etc.
Maar als dat wachten te lang duurt, weet je alles al wat er te ontdekken is, en is het net als tegenwoordig een nieuwe telefoon kopen... Eerst denk je, "nice shiny new gadget", en na 5 minuten heb je zoiets van "mja, het is een telefoon... en ik ken alle functies al. Gaap."
Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar eigenlijk klinkt het wel heel erg verwend vind je niet?

Het uitzoeken is inderdaad een groot deel van de (voor)pret, maar voor mij zijn het uiteindelijk toch wel de ritten die me wel/niet blij met een auto maken. Soms korte ritten om ergens te gaan wandelen ofzo, maar zeker ook de langere ritten naar bv familie 150km verderop of vakantie waarbij de auto hetgeen is die het mogelijk maakt.
Of bij een autopoetsbeurt waarna je het resultaat aan het bewonderen bent. Maar soms ook wel bij/na een rit naar kantoor.

Nu ik er over nadenk hangen mijn geluksmomenten met de auto misschien wel voornamelijk af van de gemoedsrust op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar eigenlijk klinkt het wel heel erg verwend vind je niet?

Het uitzoeken is inderdaad een groot deel van de (voor)pret, maar voor mij zijn het uiteindelijk toch wel de ritten die me wel/niet blij met een auto maken. Soms korte ritten om ergens te gaan wandelen ofzo, maar zeker ook de langere ritten naar bv familie 150km verderop of vakantie waarbij de auto hetgeen is die het mogelijk maakt.
Of bij een autopoetsbeurt waarna je het resultaat aan het bewonderen bent. Maar soms ook wel bij/na een rit naar kantoor.

Nu ik er over nadenk hangen mijn geluksmomenten met de auto misschien wel voornamelijk af van de gemoedsrust op dat moment.
True, geef ik ook toe hoor. Maar voor mij zit toch een heel deel van het plezier in nieuwe dingen ontdekken, vooral als het aankomt op gebruiksvoorwerpen met een technisch aspect.

Ok, er op uitgekeken is wat overdreven gezegd. Het is meer dat het "wow" effect er sneller af zal zijn als ik zo lang heb gewacht. Dat weet ik van mezelf gewoon.

En ja, dat is een enorm voorrecht om te kunnen zeggen, ook dat realiseer ik me. Gewoon ongeduldig en verwend dus :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:03
Waterman53 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak :)
Niet in het geval van de EV6. Het vermaak is nu nog groter bij het bezit van de zaak 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik lees net bij de andere topic dat iemand gisteren een kia ev6 heeft besteld en deze geleverd wordt in april!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik lees net bij de andere topic dat iemand gisteren een kia ev6 heeft besteld en deze geleverd wordt in april!!
Just stop... :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Had deze blijkbaar in het verkeerde topic geplaatst, maar heb eindelijk de knoop doorgehakt: gisteren definitief bestelling voor een AWD GT-Line Yacht Blue in gang gezet. Levering zal waarschijnlijk in april dit jaar zijn, de dealer was één van de weinigen die precies deze in voorbestelling had staan! Nu nog het lange wachten…

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Amiet01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:36:
Had deze blijkbaar in het verkeerde topic geplaatst, maar heb eindelijk de knoop doorgehakt: gisteren definitief bestelling voor een AWD GT-Line Yacht Blue in gang gezet. Levering zal waarschijnlijk in april dit jaar zijn, de dealer was één van de weinigen die precies deze in voorbestelling had staan! Nu nog het lange wachten…
Heb deze (GT line AWD Yacht Blue) ook in bestelling sinds November, komt pas in Juni/Juli voor mij :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 16:42
De Morning Lady is zojuist Rotterdam binnen gevaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjg2_0diVHEpX2aWYZIo4rbZl-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhRpyHDPcr3o3jByimNLJMk5.jpg?f=fotoalbum_large

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Amiet01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:36:
Zo lang hoef je niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
turt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Heb deze (GT line AWD Yacht Blue) ook in bestelling sinds November, komt pas in Juni/Juli voor mij :(
Misschien kun je ruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
[quote]cville schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:39:
De Morning Lady is zojuist Rotterdam binnen gevaren.

En net aangemeerd in de Brittanniëhaven bij Rotterdam Car Terminal. Klep naar beneden en laat maar komen de eerste serie EV6 voor Nederland in 2022 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

[...]

Ja dat is wel balen, kan me voorstellen. Ik had gewoon geluk dat deze al meer dan een maand geleden al in voorbestelling stond bij de dealer in Amsterdam en niemand deze uitvoering heeft gekocht bij hun in de tussentijd.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
De Morning Lady staat op het punt om te vertrekken en heeft naar mijn berekening 4750 auto's gelost. Weet iemand of de dealer bericht krijgt van de aankomst van de auto in Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
cville schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:27:
De Morning Lady staat op het punt om te vertrekken en heeft naar mijn berekening 4750 auto's gelost. Weet iemand of de dealer bericht krijgt van de aankomst van de auto in Rotterdam?
Is vertrokken richting Noorwegen en heeft bijna 1 meter minder diepgang, dus of dat 4750 auto’s zijn? Benieuwd naar je berekening. Dealer kan via importeur zien dat auto ingeklaard is. Volgens mijn informatie krijgt auto dan ook kenteken. Door dealer wordt dit later op naam gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
Waterman53 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Is vertrokken richting Noorwegen en heeft bijna 1 meter minder diepgang, dus of dat 4750 auto’s zijn? Benieuwd naar je berekening. Dealer kan via importeur zien dat auto ingeklaard is. Volgens mijn informatie krijgt auto dan ook kenteken. Door dealer wordt dit later op naam gezet.
90cm minder diepgang. Ik heb een tijdje geleden bij mijn posting over de Morning Lynn laten zien hoe je het aantal auto's kunt uitrekenen. Zoek even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
cville schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:12:
[...]

90cm minder diepgang. Ik heb een tijdje geleden bij mijn posting over de Morning Lynn laten zien hoe je het aantal auto's kunt uitrekenen. Zoek even terug.
Als die ene EV6 er voor mij maar bij is reken ik het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Weet iemand al wanneer de volgende boten vertrekken en wanneer ze aankomen in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
De Ideale Man schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:36:
Weet iemand al wanneer de volgende boten vertrekken en wanneer ze aankomen in Nederland?
Op deze website kan je zelf zoeken: https://www.eukor.com/schedule-search (departure = Pyeongtaek)
Ik kan er voorlopig geen terugvinden naar Nederland, wel verschillende naar Antwerpen: 7, 8, 20, 24 en 27 januari zijn er vertrokken of vertrekken ze richting België

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
Mijn EV6 GT-Line AWD is ook besteld als nieuwe leasewagen. Heb alle opties genomen buiten de 20 inch banden, in België is dit mogelijk. De levertijden lijken wel serieus op te lopen door het grote succes. Ik kreeg dit schema mee van de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9CRaFnVtglybiiy4so8Xqm3J2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7MDreUpED1yFKqdJMtwTVPhR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
BelPhil schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:20:
Mijn EV6 GT-Line AWD is ook besteld als nieuwe leasewagen. Heb alle opties genomen buiten de 20 inch banden, in België is dit mogelijk. De levertijden lijken wel serieus op te lopen door het grote succes. Ik kreeg dit schema mee van de dealer:
[Afbeelding]
Ik denk dat het ook te maken heeft met het verkoop van de EV6 in meerdere landen, zoals Amerika en Canada. Hierdoor worden er meer auto's besteld.

Wel een mooie uitvoering. Heb je ook wel nodig in België _O-.
Welke kleur heb je genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Laatst online: 14-09 11:01
De Ideale Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat het ook te maken heeft met het verkoop van de EV6 in meerdere landen, zoals Amerika en Canada. Hierdoor worden er meer auto's besteld.

Wel een mooie uitvoering. Heb je ook wel nodig in België _O-.
Welke kleur heb je genomen.
Aurora black. Zwart is de enige kleur die ik mag nemen van mijn vrouw. :P
Matgrijs vind ik ook wel supermooi maar aangezien ik altijd naar de carwash ga was dit uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hou echt mijn hart vast wanneer mijn EV6 gaat komen door de mooie fout van de dealer. Er is dus altijd nog een kans dat ik maar ga annuleren en mijn opties opnieuw ga bekijken. Als de auto dan toch al niet op tijd komt en ik tijdelijk iets anders moet kopen/huren, dan maar wat langer wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
@Phusebox : vorige week stonden er diverse EV6-en te koop aangeboden op internet. Dus wie weet is er ook een demo model op korte termijn te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

BelPhil schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:20:
[...]Matgrijs vind ik ook wel supermooi maar aangezien ik altijd naar de carwash ga was dit uitgesloten.
Waarom is matgrijs icm carwash uitgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
beschuit schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Waarom is matgrijs icm carwash uitgesloten?
Omdat het dan gewoon grijs wordt. Het matte zal door het schuren van de borstels etc. verdwijnen. Past overigens beter in het algemene topic, excuus.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

15-11 besteld en een mailtje naar de dealer leverde de bevestiging op dat de auto geproduceerd is en een chassisnummer heeft. Nu is het wachten op levering, maar dat vond hij nogal koffiedik kijken. Bij bestelbevestiging werd eind april aangegeven, ik heb toch wel de stille hoop dat dat iets eerder wordt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Dat is mooi nieuws!
Wat had je ook al weer besteld @FirePuma142 ? Ik zie je niet in de lijst staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Franciesco op 24-01-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:51:
15-11 besteld en een mailtje naar de dealer leverde de bevestiging op dat de auto geproduceerd is en een chassisnummer heeft. Nu is het wachten op levering, maar dat vond hij nogal koffiedik kijken. Bij bestelbevestiging werd eind april aangegeven, ik heb toch wel de stille hoop dat dat iets eerder wordt.
Congrats, maar blijft zuur om te lezen dat er weer iemand is die later heeft besteld en waarvan de auto is geproduceerd...

Vanwege deze zure smaak in mijn mond weet ik niet of ik de EV6 nog wel moet willen. Ook al is hij ergens uit voorraad leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Franciesco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:03:
Dat is mooi nieuws!
Wat had je ook al weer besteld @FirePuma142 ? Ik zie je niet in de lijst staan.
Een RWD Plus in Deep Forest Green.

@Franciesco, zie edit. Ik sta inmiddels ook in het overzicht.

[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 24-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
AWD of RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Congrats, maar blijft zuur om te lezen dat er weer iemand is die later heeft besteld en waarvan de auto is geproduceerd...

Vanwege deze zure smaak in mijn mond weet ik niet of ik de EV6 nog wel moet willen. Ook al is hij ergens uit voorraad leverbaar.
Aan de auto zelf is niets veranderd, en met flinke vertragingen qua levertijd door chiptekorten hield ik tot vanochtend in ieder geval al rekening. September waar eerst eind april werd geschat was voor mij geen verrassing geweest.

Knetterzuur hoor, daar niet van. Maar uitgezoomd van het issue zelf, lijken de gevolgen gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Aan de auto zelf is niets veranderd, en met flinke vertragingen qua levertijd door chiptekorten hield ik tot vanochtend in ieder geval al rekening. September waar eerst eind april werd geschat was voor mij geen verrassing geweest.

Knetterzuur hoor, daar niet van. Maar uitgezoomd van het issue zelf, lijken de gevolgen gering.
Gaat mij meer om het feit dat mijn auto dus ook al lang geproduceerd had kunnen zijn, en ik verzekerd had kunnen zijn van een levering eind maart tot medio april. Nu is het maar de vraag hoe lang deze soap nog gaat duren, door een fout van de dealer.

En als ik straks een aantal maanden een auto moet gaan aanschaffen hierdoor, omdat ik dus weet dat het wel op tijd had kunnen zijn, dan ga ik dat slechte gevoel meenemen naar de EV6, en dan heb ik er al geen zin meer in.

Als ie over 2 weken nog niet geproduceerd is ga ik vragen wat mijn opties voor annuleren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Gaat mij meer om het feit dat mijn auto dus ook al lang geproduceerd had kunnen zijn, en ik verzekerd had kunnen zijn van een levering eind maart tot medio april. Nu is het maar de vraag hoe lang deze soap nog gaat duren, door een fout van de dealer.

En als ik straks een aantal maanden een auto moet gaan aanschaffen hierdoor, omdat ik dus weet dat het wel op tijd had kunnen zijn, dan ga dat slechte gevoel meenemen naar de EV6, en dan heb ik er al geen zin meer in.

Als ie over 2 weken nog niet geproduceerd is ga ik vragen wat mijn opties voor annuleren zijn.
Ik zou die tweede alinea eerst als probleem voorleggen aan de dealer, voordat je vraagt te annuleren. De dealer heeft zelfstandig besloten om de levering uit te stellen, dan mag hij ook zelfstandig een oplossing aandragen. Een beetje minder fatalistisch een probleem aanpakken levert vaak een beter resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:30:
[...]

En als ik straks een aantal maanden een auto moet gaan aanschaffen hierdoor, omdat ik dus weet dat het wel op tijd had kunnen zijn, dan ga dat slechte gevoel meenemen naar de EV6, en dan heb ik er al geen zin meer in.

Mijn wagen is eind Oktober besteld, ik heb afgelopen week contact gehad met mijn dealer. Orginele leverdatum is midden Februari. Dat is inmiddel April. Dat houdt in dat de auto voor eind Februari geproduceed moet worden. Dat houden we nu ook als doel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Griffen83 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Mijn wagen is eind Oktober besteld, ik heb afgelopen week contact gehad met mijn dealer. Orginele leverdatum is midden Februari. Dat is inmiddel April. Dat houdt in dat de auto voor eind Februari geproduceed moet worden. Dat houden we nu ook als doel aan.
Ik snap toch niet hoe anderen dan, die in december besteld hebben, al te horen hebben gekregen dat hun auto geproduceerd is. Betreft wel allemaal RWD Plus modellen, net als de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
@Phusebox Ben het eens met @FirePuma142 : ik zou het (nogmaals) voorleggen aan je dealer. Als zij een fout gemaakt hebben, dan mogen zij dit ook oplossen. Of op zijn minst een poging doen om het op te lossen waarna je je eigen conclusies kan trekken of je het acceptabel vindt.
Een andere auto dan de EV6 nemen zou ik iig niet alleen doen omdat het bestelproces bij je Kia dealer slecht verlopen is. Dan kun je mijn inziens beter annuleren (als dat kan) en (vooraf) kijken of je ergens een EV6 demo model oid kan krijgen. Twijfel je uberhaupt over de gemaakte autokeuze, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Het is overigens niet alleen hier in het EV6 leveringen topic dat er soms geen touw aan vast te knopen is waarom iemand zijn auto eerder krijgt dan een ander die vroeger besteld heeft. Zie b.v. ook het Q4 e-tron topic.
Naast de uitvoering zijn kleur, aandrijving en wel/niet reeds gereserveerde produktieslot in ieder geval factoren die de levertijd van de EV6 beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Franciesco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:06:
Het is overigens niet alleen hier in het EV6 leveringen topic dat er soms geen touw aan vast te knopen is waarom iemand zijn auto eerder krijgt dan een ander die vroeger besteld heeft. Zie b.v. ook het Q4 e-tron topic.
Naast de uitvoering zijn kleur, aandrijving en wel/niet reeds gereserveerde produktieslot in ieder geval factoren die de levertijd van de EV6 beinvloeden.
Het is inderdaad geen gortdroge FIFO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
Ik volg al een tijdje dit leuke topic, natuurlijk omdat ik zelf ook in blijde verwachting van een EV6 ben :)
Lang getwijfeld maar ook mijn bestellingen maar toegevoegd aan de lijst, april 2021 2 EV6'en besteld en nog steeds geen leverdatum bekend helaas.
Eerste zou september vorig jaar geleverd worden (GT-Line, AWD moonscape) tweede september 2022 (GT, Moonscape) eerste wordt dan ingeruild, was ivm met 4% bijtelling op huidige E-Niro goedkoper, ja echt waar!! :)

Maar goed, ik ga nu lekker dit forum maar in de gaten houden, heb namelijk het gevoel dat ik hier meer informatie krijg dan van de dealer :)
Alhoewel ik wel moet zeggen dat mijn dealer echt al het mogelijke doet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik snap toch niet hoe anderen dan, die in december besteld hebben, al te horen hebben gekregen dat hun auto geproduceerd is. Betreft wel allemaal RWD Plus modellen, net als de mijne.
Zoals ik al eerder aangaf is de kleur zeker ook een belangrijke factor. Als je een 'populaire' kleur hebt besteld, heb je meer kans op een snellere productie. En zoals @BelPhil ook aangeeft heeft het natuurlijk ook te maken met de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik heb een EV6 RWD 77kwh Plus Advanced Yacht Blue besteld. Ik kreeg vandaag een bericht van Athlon dat ze de Plus variant hebben besteld, de verkeerde is dat, dus moet nu eerst nog wachten op bevestiging van die aanpassing. (ik kan alleen een aantal varianten vanaf een lijst van mijn werk bestellen, daar staat alleen de plus advanced op)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
BelgNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf is de kleur zeker ook een belangrijke factor. Als je een 'populaire' kleur hebt besteld, heb je meer kans op een snellere productie. En zoals @BelPhil ook aangeeft heeft het natuurlijk ook te maken met de uitvoering.
Wat zijn dan de populaire kleuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Denk dat er een flink portie andere belangen meespelen dan het zich laat aanzien op basis van wat de dealer vertelt. Vooral het element leasemaatschappij speelt een flinke rol, daar wordt minder op verdiend vanuit de dealer en de leasemaatschappij puzzelt exact uit hoe ze de cashflow kunnen optimaliseren qua besteldatum.

Leg daar overheen een saus van typische autoverkoper lulverhalen plus klok-klepel en vervolgens kun je er echt geen touw meer aan vastknopen.

Vroeger had je bij van Tilburg-Bastianen in Breda (audi/vw) een aparte balie voor leaserijders en 3 vrije balies voor particuliere en bedrijfsmatige eigenaars. Toen het leaserijden enorm in opkomst kwam zijn ze er vanaf gestapt maar je stond letterlijk onderaan het klantenservice lijstje als leaserijder. Zal nu anders zijn maar vermoed dat dit nog steeds speelt op de achtergrond bij planning. Een particulier brengt makkelijk paar mille meer in het laadje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Jpjedi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:09:
Denk dat er een flink portie andere belangen meespelen dan het zich laat aanzien op basis van wat de dealer vertelt. Vooral het element leasemaatschappij speelt een flinke rol, daar wordt minder op verdiend vanuit de dealer en de leasemaatschappij puzzelt exact uit hoe ze de cashflow kunnen optimaliseren qua besteldatum.

Leg daar overheen een saus van typische autoverkoper lulverhalen plus klok-klepel en vervolgens kun je er echt geen touw meer aan vastknopen.

Vroeger had je bij van Tilburg-Bastianen in Breda (audi/vw) een aparte balie voor leaserijders en 3 vrije balies voor particuliere en bedrijfsmatige eigenaars. Toen het leaserijden enorm in opkomst kwam zijn ze er vanaf gestapt maar je stond letterlijk onderaan het klantenservice lijstje als leaserijder. Zal nu anders zijn maar vermoed dat dit nog steeds speelt op de achtergrond bij planning. Een particulier brengt makkelijk paar mille meer in het laadje.
Ja dat klopt. Ik vertel ook altijd een lulverhaal, dan krijg je alle informatie en word je goed geholpen en krijg je ook nog wat te drinken.
Bij mij eerste auto zei ik meteen dat ik een auto via de LM mocht uitzoeken. Dan hebben ze geen interesse meer en sta je gewoon in je hemd. Behalve eind 2021 toen er niets te doen was bij de dealers. Dan maakt het niet uit, want er waren toch geen klanten en later ook geen nieuwe auto's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:35
Hi all,

Ik kijk al een tijdje mee in dit topic. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn dealer eens gevraagd wat de status is van mijn bestelling.

Ik heb op 15 november de volgende EV6 besteld:
Merk/Model/Type: Kia EV6 77.4kWh EV6 Plus RWD
Kleur exterieur: Aurora Black Pearl

Bij het bestellen gaf de dealer al aan dat de verwachte leverdatum in week 9/2022 ligt. De dealer gaf afgelopen vrijdag aan dat de auto inmiddels op de boot staat. :) Welke boot en wanneer die aankomt weet ik niet, maar de verwachte leverdatum lijkt dus te gaan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dylanp schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:03:
Hi all,

Ik kijk al een tijdje mee in dit topic. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn dealer eens gevraagd wat de status is van mijn bestelling.

Ik heb op 15 november de volgende EV6 besteld:
Merk/Model/Type: Kia EV6 77.4kWh EV6 Plus RWD
Kleur exterieur: Aurora Black Pearl

Bij het bestellen gaf de dealer al aan dat de verwachte leverdatum in week 9/2022 ligt. De dealer gaf afgelopen vrijdag aan dat de auto inmiddels op de boot staat. :) Welke boot en wanneer die aankomt weet ik niet, maar de verwachte leverdatum lijkt dus te gaan kloppen.
Ik heb klaarblijkelijk de verkeerde dealer gekozen. Duidelijk is in ieder geval dat maart haalbaar was geweest getuige de vele berichten van mensen die nog/dec hebben besteld en concrete info hebben gekregen omtrent productie en levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik heb klaarblijkelijk de verkeerde dealer gekozen. Duidelijk is in ieder geval dat maart haalbaar was geweest getuige de vele berichten van mensen die nog/dec hebben besteld en concrete info hebben gekregen omtrent productie en levering.
Heeft jouw dealer nu de auto wel besteld of weet je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Heeft jouw dealer nu de auto wel besteld of weet je dat niet?
Geen idee, was erg vaag. Beetje het gevoel ook dat ze het niet schriftelijk wilden aangevem wat er was gebeurd want kreeg normaal altijd reactie per mail maar nu werd ik gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:18
Na telefoongesprek mailtje erachteraan sturen met samenvatting van wat er besproken is.

Ook heel expliciet aangegeven dat je teleurgesteld bent, de auto zsm wil hebben en vragen om, naast bestellen, tegelijkertijd in te zetten op een model zoeken bij andere dealers nu en jou einde week terug te koppelen wat er gevonden is.

En als laatste: wekelijkse updates van het bestelde model.

Dat is volgens mij niet gek na een miscommunicatie, waarvan je natuurlijk aangeeft dat dat hun fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:17:
Na telefoongesprek mailtje erachteraan sturen met samenvatting van wat er besproken is.

Ook heel expliciet aangegeven dat je teleurgesteld bent, de auto zsm wil hebben en vragen om, naast bestellen, tegelijkertijd in te zetten op een model zoeken bij andere dealers nu en jou einde week terug te koppelen wat er gevonden is.

En als laatste: wekelijkse updates van het bestelde model.

Dat is volgens mij niet gek na een miscommunicatie, waarvan je natuurlijk aangeeft dat dat hun fout was.
Hun oplossing is: don't call us, we'll call you.
Ze gaven aan dat ze wel contact op zouden nemen als er meer info was, tot die tijd zat er niks anders op dan wachten en ja vertragingen behoorden tot de mogelijke scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Dat hoeft jou er toch niet van te weerhouden om zelf een mail met de samenvatting van het gesprek/de situatie te sturen? Dus zoiets als @1Mark aangaf? Nu heb je niets op papier staan als je er later op terug wilt komen. Eigen initiatief is denk ik nu belangrijk ipv de afwachtende modus aannemen. Maar de keuze is aan jou uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Phusebox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Hun oplossing is: don't call us, we'll call you.
Ze gaven aan dat ze wel contact op zouden nemen als er meer info was, tot die tijd zat er niks anders op dan wachten en ja vertragingen behoorden tot de mogelijke scenario's.
Met zo’n onwillige dealer zou ik contact opnemen met de importeur en daar het probleem neerleggen. Zij hebben ook meer mogelijkheden om naar een oplossing te kijken. En zo’n dealer is bepaald geen uithangbord voor de Kia organisatie. Ff wind maken, wat heb je te verliezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Vandaag naar de dealer geweest en ja mijn EV6 plus RWD is geproduceerd. 9 december jl besteld. Op de boot wachten dan _/-\o_ . Dealer verwacht de auto eind maart. Slechts 2 weken later dan de aangegeven datum bij bestelling.

NB: Kleur is interstellar grey. Dat staat verkeerd in de matrix.

NB: Er stond een rode plus in de showroom die nog "vrij" was.

[ Voor 10% gewijzigd door JanAllElectric op 24-01-2022 20:16 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:14:
Vandaag naar de dealer geweest en ja mijn EV6 plus RWD is geproduceerd. 9 december jl besteld. Op de boot wachten dan _/-\o_ . Dealer verwacht de auto eind maart. Slechts 2 weken later dan de aangegeven datum bij bestelling.

NB: Kleur is interstellar grey. Dat staat verkeerd in de matrix.

NB: Er stond een rode plus in de showroom die nog "vrij" was.
Ik denk dat je dan naast mijn ev6 staat op de boot. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
cville schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:27:
Waarschijnlijk stond mijn nieuwe EV6 op dit schipje :) Kreeg vanavond te horen dat ik deze volgende week kan op komen halen oOo

Edit: De auto ophalen, niet het schip :)

[ Voor 5% gewijzigd door cruysen op 24-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:18
De Ideale Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:17:
[...]

En naast de mijne. Precies hetzelfde model: Plus RWD Interstellar Grey.
Uitstekende keuze! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:57
1Mark schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:17:
[...]

En naast de mijne. Precies hetzelfde model: Plus RWD Interstellar Grey.
Uitstekende keuze! O+
Klein verschil, ik heb een GT-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
De Ideale Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:17:
[...]

En die van mij en een vriend, 2 x Interstellar Grey Plus RWD….…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Waterman53 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:40:
[...]

En die van mij en een vriend, 2 x Interstellar Grey Plus RWD….…..
Dan valt de mijne wel op in het blauw :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Mine was ordered at the end of June and it still has no chassis number on the Kia system (confirmed today) this zero ability to predict arrival.

Could be 2023 at the going rate of progress!

My big concern is that it was a private purchase (NL preferred lease vehicles first), then on top of that the rest of the world are now receiving deliveries including of AWD GTLine models. This makes me feel that NL will be overlooked to ensure they meet expectations in other markets too. It’s a big mess of unspoken promises without details or transparency to the early customers.

One day…..
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:48
[b]Darksprout schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:39:My big concern is that it was a private purchase (NL preferred lease vehicles first), then on top of that the rest of the world are now receiving deliveries including of AWD GTLine models. This makes me feel that NL will be overlooked to ensure they meet expectations in other markets too. It’s a big mess of unspoken promises without details or transparency to the early customers.

One day…..

[...]
Mocht dat het geval zijn, dan zou dat voor mij als particuliere koper aanleiding zijn om te ontbinden en op zoek te gaan naar een andere optie, bijvoorbeeld voorraadmodel of import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik maak me ook ernstige zorgen over tijdige levering. Mail om opheldering over de gang van zaken gaf het standaard antwoord: "We weten pas wanneer die geleverd kan worden als hij geproduceerd is. Momenteel is dat niet het geval."

Ze hopen/verwachten in ieder geval nog op tijd voor mei. Als dat zo is ben ik in ieder geval blij en valt het mee. Maar door mijn hoeveelheid pech ben ik momenteel eerder geneigd pessimistisch te zijn en als het meevalt is dat mooi.

Maar man man, wat een geregel, stress en onzekerheid... Voor mij is het wel duidelijk dat ik niet snel nog een nieuwe auto ga kopen particulier. Is het alle ellende niet waard.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 25-01-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Hmm ja wat dat betreft is het bij Tesla maar ook VAG wel een stuk beter geregeld. Daar ben je als toekomstig eigenaar meer zelf in control. Dat maakt het lange wachten wel een stuk dragelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
How do you identify and contact the importer? Who is that?

Thanks
Waterman53 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Met zo’n onwillige dealer zou ik contact opnemen met de importeur en daar het probleem neerleggen. Zij hebben ook meer mogelijkheden om naar een oplossing te kijken. En zo’n dealer is bepaald geen uithangbord voor de Kia organisatie. Ff wind maken, wat heb je te verliezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Darksprout schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:56:
How do you identify and contact the importer? Who is that?

Thanks

[...]
First try live chat: https://www.kia.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:46:
Ik maak me ook ernstige zorgen over tijdige levering. Mail om opheldering over de gang van zaken gaf het standaard antwoord: "We weten pas wanneer die geleverd kan worden als hij geproduceerd is. Momenteel is dat niet het geval."
Zelfs als de auto geproduceerd is en een VIN heeft, wil KIA nog niet vertellen wanneer er geleverd gaat worden en als je dan uiteindelijk een leverweek doorkrijgt, kunnen ze die nog - zoals in mijn geval - met minimaal 7 weken (1 boot) uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
That is an exercise in futility; I've tried multiple times and never received a true and useful answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cville schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Zelfs als de auto geproduceerd is en een VIN heeft, wil KIA nog niet vertellen wanneer er geleverd gaat worden en als je dan uiteindelijk een leverweek doorkrijgt, kunnen ze die nog - zoals in mijn geval - met minimaal 7 weken (1 boot) uitstellen.
Maar goed, die eerste stap geproduceerd worden is al een dingetje. Mensen die meer dan een maand later hebben besteld hebben wel al een geproduceerd exemplaar op hun naam staan. En dat het aan de kleur ligt is echt onzin volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Maar goed, die eerste stap geproduceerd worden is al een dingetje. Mensen die meer dan een maand later hebben besteld hebben wel al een geproduceerd exemplaar op hun naam staan. En dat het aan de kleur ligt is echt onzin volgens mij.
Ik kan niet anders concluderen dan dat het standard policy is bij Kia om niet transparant te zijn en zo weinig mogelijk info met klanten en dealers te delen. Ik heb een uitvoerig gesprek met mijn dealer gehad, maar die loopt tegen dezelfde problemen aan. Dit is zoooo 20ste eeuw :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
cville schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Ik kan niet anders concluderen dan dat het standard policy is bij Kia om niet transparant te zijn en zo weinig mogelijk info met klanten en dealers te delen. Ik heb een uitvoerig gesprek met mijn dealer gehad, maar die loopt tegen dezelfde problemen aan. Dit is zoooo 20ste eeuw :(
Jep, achterhaald. En ze snappen blijkbaar niet wat klantenbinding is.

Als ik over 5/6/7 jaar een nieuwe auto ga kopen, dan denk ik hier aan terug. Hoe fantastisch de EV6 dan ook zou zijn geweest, dan ga ik nog eerst elders kijken. Bij BMW was het een stuk beter geregeld vier jaar geleden. De pandemie speelt ook deels mee, maar dan nog. Je weet toch hoeveel je produceert, wat je backorder is, en dan moet je toch een gerichte indicatie kunnen geven.

En met een online tracking systeem neem je veel frustratie weg. Mensen willen nu eenmaal weten waar hun bestelling is, of dat nu een pakketje van bol.com of een auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
cville schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Volgens mij heb je dan gewoon pech gehad dat hij niet mee kon op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
De Ideale Man schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Volgens mij heb je dan gewoon pech gehad dat hij niet mee kon op de boot.
Als een bedrijf met een goed ingeregeld logistiek proces een leverweek afgeeft - na productie - hoor je daar niet pas in die leverweek (na 4 maanden dus) op terug te komen. Je hoort als bedrijf al heel lang te weten dat de meegedeelde leverweek niet gehaald gaat worden. Geen pech dus maar onwil en/of incompetentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
marcel3 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:49:
Hmm ja wat dat betreft is het bij Tesla maar ook VAG wel een stuk beter geregeld. Daar ben je als toekomstig eigenaar meer zelf in control. Dat maakt het lange wachten wel een stuk dragelijker.
Is het een grapje dat je hier VAG noemt? Zo nee: heb je de VAG topics wel eens gelezen? Daar is het namelijk ook kommer en kwel met levertijden en onduidelijkheden rondom leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
cville schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Als een bedrijf met een goed ingeregeld logistiek proces een leverweek afgeeft - na productie - hoor je daar niet pas in die leverweek (na 4 maanden dus) op terug te komen. Je hoort als bedrijf al heel lang te weten dat de meegedeelde leverweek niet gehaald gaat worden. Geen pech dus maar onwil en/of incompetentie.
Mee eens, maar het is bij andere merken vaak niet anders. Triest, maar zo is het momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Als ik over 5/6/7 jaar een nieuwe auto ga kopen, dan denk ik hier aan terug. Hoe fantastisch de EV6 dan ook zou zijn geweest, dan ga ik nog eerst elders kijken. Bij BMW was het een stuk beter geregeld vier jaar geleden. De pandemie speelt ook deels mee, maar dan nog. Je weet toch hoeveel je produceert, wat je backorder is, en dan moet je toch een gerichte indicatie kunnen geven.

En met een online tracking systeem neem je veel frustratie weg. Mensen willen nu eenmaal weten waar hun bestelling is, of dat nu een pakketje van bol.com of een auto is.
Mijn ervaringen bij BMW zijn ook goed. Maar ook daar gaat het wel eens mis. Zie een tijdje terug de uitleverstop van de iX3: er was een probleem geconstateerd in de batterij oid en daarom mochten de auto’s niet uitgeleverd worden. Niemand wist wanneer het probleem gefixed zou worden. Uiteindelijk heeft dat vele maanden geduurd waarbij klanten in het ongewis waren wanneer hun auto, die al op het terrein van de dealer stond, gerepareerd en uitgeleverd kon gaan worden.

Moraal van het verhaal: ik wil niks goed praten, maar overal gaat wel eens iets mis en/of wordt er slecht gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Ik deel dezelfde gedachte je spendeerde 60k en dan zo’n service. Bij Duitse premiums kan je daar ook mooie auto’s voor kopen en is de service idd beter. Wat ik nog wel hoop is aangenaam verrast te worden door het onderhoud, want dat was bij de Duitse merk dealers altijd erg duur 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
djwb schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:46:
[...]

Ik deel dezelfde gedachte je spendeerde 60k en dan zo’n service. Bij Duitse premiums kan je daar ook mooie auto’s voor kopen en is de service idd beter. Wat ik nog wel hoop is aangenaam verrast te worden door het onderhoud, want dat was bij de Duitse merk dealers altijd erg duur 😅
Ja bij Kia krijg je een beetje het gevoel dat je dezelfde service krijgt als wanneer je een Picanto koopt. Niks mis met die auto, maar als je zoveel geld aftikt verwacht je ook wel wat meer service. Vooral bij een particuliere aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:49:
[...]

Ja bij Kia krijg je een beetje het gevoel dat je dezelfde service krijgt als wanneer je een Picanto koopt. Niks mis met die auto, maar als je zoveel geld aftikt verwacht je ook wel wat meer service. Vooral bij een particuliere aankoop.
Moet niet uitmaken hoe duur je auto is, een klant is een klant en die moet je goed behandelen. Het is een beetje ouderwets om in bepaalde klasse te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Electrocar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Moet niet uitmaken hoe duur je auto is, een klant is een klant en die moet je goed behandelen. Het is een beetje ouderwets om in bepaalde klasse te denken.
Uiteraard moet iedereen netjes behandelt worden, maar op een duurdere auto zit meer marge (absoluut) lijkt me. Dus zou je net ook iets meer verwachten dat je updates krijgt over de levering of dat soort dingen.

Maar goed, is überhaupt een achterhaalde wereld, de hele auto industrie als het aankomt op verkoop- en servicetraject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Dat zou je idd wel verwachten en wensen 😚, maar bij onze volgende auto aanschaf blijft dit wel in het achterhoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
De auto wereld is inderdaad een fossiel aan het worden op het gebied van klanten behandeling, ze denken dat de klanten toch wel komen. Ik denk dat de nieuwkomers zoals Lynk & co en Polestar de boel wel gaan opschudden met een andere aanpak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
Franciesco schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Is het een grapje dat je hier VAG noemt? Zo nee: heb je de VAG topics wel eens gelezen? Daar is het namelijk ook kommer en kwel met levertijden en onduidelijkheden rondom leverdatum.
Geen grap. Het zal daar ook kommer en kwel zijn qua levertijden, maar jaren geleden kreeg ik bij VAG al toegang tot een portal (weet niet meer hoe het precies heette) waarin ik tenminste zelf kon zien of er al een VIN was etc. Dat je daar bij KIA steeds de dealer voor achter de broek moet zitten vind ik echt niet meer van deze tijd. Als het kan voor een ledstrip van 5 dollar van de Ali, waarom dan niet met een auto van het 10.000-voudige bedrag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acidlover
  • Laatst online: 18-09 13:15
Voila, na veel wikken en wegen gisteren mijn EV6 Earth 77kw RWD Black pearl besteld...
Het aftellen naar de levering kan beginnen.... Levering voorzien in september.
Maar aangezien er nog een Pré order van KIA België was voor het model dat ik wou, zal deze misschien
toch eerder geleverd worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
marcel3 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Geen grap. Het zal daar ook kommer en kwel zijn qua levertijden, maar jaren geleden kreeg ik bij VAG al toegang tot een portal (weet niet meer hoe het precies heette) waarin ik tenminste zelf kon zien of er al een VIN was etc. Dat je daar bij KIA steeds de dealer voor achter de broek moet zitten vind ik echt niet meer van deze tijd. Als het kan voor een ledstrip van 5 dollar van de Ali, waarom dan niet met een auto van het 10.000-voudige bedrag?
Ah zo bedoelde je het. Helemaal met je eens dat een soort van track & trace anno 2022 heel goed zou moeten kunnen voor een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Linnemans schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:21:
Ik volg al een tijdje dit leuke topic, natuurlijk omdat ik zelf ook in blijde verwachting van een EV6 ben :)
Lang getwijfeld maar ook mijn bestellingen maar toegevoegd aan de lijst, april 2021 2 EV6'en besteld en nog steeds geen leverdatum bekend helaas.
Eerste zou september vorig jaar geleverd worden (GT-Line, AWD moonscape) tweede september 2022 (GT, Moonscape) eerste wordt dan ingeruild, was ivm met 4% bijtelling op huidige E-Niro goedkoper, ja echt waar!! :)

Maar goed, ik ga nu lekker dit forum maar in de gaten houden, heb namelijk het gevoel dat ik hier meer informatie krijg dan van de dealer :)
Alhoewel ik wel moet zeggen dat mijn dealer echt al het mogelijke doet.......
Ha Linnemans, welkom man.
Exact dezelfde configuratie (niet de GT) besteld in augustus en ook geen idee wanneer deze gaat komen. Ook de dealer werkt goed mee hier.
Afwachten maar, meer kunnen we niet doen he :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Oke, contact gehad met mijn dealer. Auto is nogmaals vertraagd met ongeveer 4 weken. Dat zou april betekenen. Het probleem ligt volgens hem in leveringen van de 360graden camera. Dus de vertragingen zit bij de GT-Line varianten. Ik had gevraagd of switchen naar een andere kleur nog zou helpen (moonscape naar anders). Switchen naar een Plus zou dus wel helpen...maar dat wil dan weer niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Jammer @alwinus!
Als het klopt dat die 360 graden camera voor (extra) vertraging zorgt, dan zal dat bij mij niet anders zijn vrees ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrocar
Net bericht van de dealer kan mijn voiture Zaterdag de 29e halen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Electrocar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:04:
Net bericht van de dealer kan mijn voiture Zaterdag de 29e halen. _/-\o_
Grats.

Wanneer had je besteld? Lease of koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
alwinus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:45:
Oke, contact gehad met mijn dealer. Auto is nogmaals vertraagd met ongeveer 4 weken. Dat zou april betekenen. Het probleem ligt volgens hem in leveringen van de 360graden camera. Dus de vertragingen zit bij de GT-Line varianten. Ik had gevraagd of switchen naar een andere kleur nog zou helpen (moonscape naar anders). Switchen naar een Plus zou dus wel helpen...maar dat wil dan weer niet :-(
Dat zou wel verklaren waarom er veel EV6 Plus varianten op dit moment geleverd worden en dat de GT-Line keer op keer uitgesteld wordt.

Wanneer had je die van jou besteld @alwinus? Je staat helaas niet in de Kia EV6 Levering overzicht ;)

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel verontrustend dat er al een tijdje geen schip meer voor Rotterdam op de planning staat...

Pagina: 1 ... 5 ... 67 Laatste