Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
Jerre1986 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:53:
Dacht, ik zal me ook maar eens aanmelden.

EV6 Plus Advanced, 77.4 Kwh, RWD, Deep Forest besteld op 17 januari.

Eind maart, 1e week april levering in NL, half april ophalen... althans... dat zeggen ze nu ;).
Jerre, was dit inderdaad een pre order van de garage? Anders kan het niet zo snel.

gr Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Na een zorgvuldige analyse van dit topic wordt mij vooral duidelijk dat de timing van de levering van je eigen EV6 redelijk in de buurt komt van volstrekte willekeur :P

Mijn witte AWD GT Line EV6 staat nu voor begin mei op de planning en ik zie het wel. Een tijdige levering is vooral relevant voor de vraag of ik mijn huidige leasecontract zou moeten verlengen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:29
Eindelijk een VIN ontvangen (GT-line AWD, besteld 29-8), hij is geproduceerd. Morgen op de Grand Uranus zal wel teveel van het goede zijn. De dealer rekent op eind april.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
ERN5T schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:25:
Eindelijk een VIN ontvangen (GT-line AWD, besteld 29-8), hij is geproduceerd. Morgen op de Grand Uranus zal wel teveel van het goede zijn. De dealer rekent op eind april.
Dat de Grand Uranus morgen vertrekt zie ik nog niet gebeuren. Gisteren dobberde hij nog aan de oostkust tussen Zuid-Korea en Japan. Komt morgen op zijn vroegst pas aan daar en dan moet ie nog worden volgeladen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Goed nieuws!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 15:50
Komen de AWDtjes los
Heb ook een VIN ontvangen AWD GT-Line Yacht Blue
De dealer weet niet of de auto al op de boot of nog aan wal staat, raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:28:
Komen de AWDtjes los
Heb ook een VIN ontvangen AWD GT-Line Yacht Blue
De dealer weet niet of de auto al op de boot of nog aan wal staat, raar
Vraag me af of dat Kia daar communiceert of dat het gewoon een kwestie van beredeneerd gokken is of ie nu wel of niet op boot X staat.

Ik heb geen VIN ontvangen, is dat standaard procedure? En kun je daar iets mee verder?

Is er een manier om van een VIN een productiedatum te herleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:15
Goed nieuws voor jullie @ERN5T & @volverwachting!

Jullie hebben beide 2 maanden of meer eerder besteld dan ik, maar toch hoop ik dat dit een goed teken is! Hoop doet leven immers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zoals ik al verwachtte is de vertrekdatum van de Grand Uranus vertraagd met 4 dagen naar 27 februari.

Ik verwacht dat de aankomst, als ie eenmaal onderweg is ook nog wel naar achter gaat schuiven. Het is immers de boot waarop mijn auto zal staan hoogstwaarschijnlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 23-02-2022 05:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 17:29
Phusebox schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Vraag me af of dat Kia daar communiceert of dat het gewoon een kwestie van beredeneerd gokken is of ie nu wel of niet op boot X staat.

Ik heb geen VIN ontvangen, is dat standaard procedure? En kun je daar iets mee verder?

Als de auto is geproduceerd en toegewezen, is er een chassisnummer, VIN, bekend in het ‘Dealer portaal’ van de importeur. Het is aan de dealer om het nummer al dan niet te delen, verder kan je er niet zoveel mee. Ongetwijfeld bevat het VIN ook, gecodeerd, het productiemoment, maar ook daar kan je niets mee.
Geduld is wat we moeten hebben en de tijd verdoen met gokken op welke boot de auto’s zullen staan.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Kia belde voor update:

EV6 GT line RWD yacht blue
Besteld 7 jan
Eerste indicatie: mei 22
Update aflevering: 5 Juni 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:04
Phusebox schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat je de datum van uitgifte van VIN - die bij de dealer in het systeem staat - als de productiedatum moet zien. Dus niet de VIN ontvangstdatum; die is afhankelijk van de dealer.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
Good news…..😄😄😄😄😄

I got the call, the car is built and will be in its way soon. Van Mossel called me today with the good news and will keep me updated on progress.

After so much silence (7.5 months) it’s a huge relief to get this call. So an AWD GT-Line in yacht blue is going to be onboard. Hoping for the ship this weekend 🤞🤞

Of course, if @Phusebox has jinxed it then the kraken will for sure take it out 😂😂🤦‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Darksprout schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:13:
Good news…..😄😄😄😄😄

I got the call, the car is built and will be in its way soon. Van Mossel called me today with the good news and will keep me updated on progress.

After so much silence (7.5 months) it’s a huge relief to get this call. So an AWD GT-Line in yacht blue is going to be onboard. Hoping for the ship this weekend 🤞🤞

Of course, if @Phusebox has jinxed it then the kraken will for sure take it out 😂😂🤦‍♂️
Seems like the AWD are starting to roll out of the factory again. Let's hope they keep a spare one in case this boat gets hit by a meteorite.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oboxtel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-05-2022
Plus 77.4 Kwh, RWD moonscape matte 31 december 2021 besteld, mag hem volgende week woensdag (2 maart) ophalen 😊

[ Voor 3% gewijzigd door oboxtel op 23-02-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Darksprout schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:13:
Good news…..😄😄😄😄😄

That's great news for you! d:)b

• Phusebox
oboxtel schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:14:
Plus 77.4 Kwh, RWD moonscape matte 31 december 2021 besteld, mag hem volgende week woensdag (2 maart) ophalen 😊
Lucky bastard >:)

• Phusebox
Shipping updates:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rppZ1edJiu4aNbR5K2S2AKkEBAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mdAo553u6gF4nV3aecDq93gA.png?f=user_large

Asian Dynasty

Positie: Malacca Strait (20 feb)
Vertrokken: 7 februari
Aankomst in Rotterdam (verwacht): 12 maart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8GBx_nnXNRlxjWm_Pua45367zY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NbB3PLIPAjnDDcBNr3V1gVwC.png?f=user_large

Grand Uranus

Positie: Haven van Pyeongyaek
Vertrek (gepland): 27 februari
Aankomst in Rotterdam (verwacht): 1 april

[ Voor 0% gewijzigd door Phusebox op 24-02-2022 11:07 . Reden: typefout ]

• Franciesco
@Phusebox Typefoutje? Grand Uranus vertrekt op 27 februari. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:01:
@Phusebox Typefoutje? Grand Uranus vertrekt op 27 februari. :)
Ah ja, sorry, dat is wat Eukor verwacht... mijn verwachting was 27 maart :D

Heb het aangepast.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:52
Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:41:
Shipping updates:

[Afbeelding]

Asian Dynasty

Positie: Malacca Strait (20 feb)

[Afbeelding]

Grand Uranus

Positie: Haven van Pyeongyaek
Vertrek (gepland): 27 februari
Aankomst in Rotterdam (verwacht): 1 april
Mijn auto zit op een van deze 2 schepen. Op 11 februari bericht gekregen dat mijn auto al geproduceerd was. Ben benieuwd of die op de Asian Dynasty staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Ik heb te horen gekregen dat mijn auto week 13 wordt geleverd (week van 28 maart), dus ik neem aan dat deze op Asian Dynasty staat. Hij komt wel erg dichtbij nu. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:26:
Ik heb te horen gekregen dat mijn auto week 13 wordt geleverd (week van 28 maart), dus ik neem aan dat deze op Asian Dynasty staat. Hij komt wel erg dichtbij nu. :D
Lijkt er wel op, meestal rekenen ze ongeveer 2 weken na aankomst van de boot in Nederland.

• wlinden
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-07 16:57
Ook ik ben bezig met een bestelling voor een EV6 AWD.

Van de leasemaatschappij krijg ik nu terug dat de verwachte levering pas september 2023 of later plaatsvindt. Zo'n lange levertijd heb ik nog niet terug zien komen op dit draadje :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Tada, VIN nummer is binnen. Auto is dus gemaakt. Dealer zegt 14 april levering.
AWD Moonscape GT-Line.
Gaaf, snel op zoek naar laadpaal.

• Phusebox
Rethink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:
AWD Moonscape GT-Line.
Dan zal die van jou naar verwachting op de Grand Uranus geladen worden een dezer dagen en dus rond 1 april in Rotterdam aankomen.

• Phusebox
wlinden schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:55:

Van de leasemaatschappij krijg ik nu terug dat de verwachte levering pas september 2023 of later plaatsvindt. Zo'n lange levertijd heb ik nog niet terug zien komen op dit draadje :/
De AWD hebben wat vertraging (gehad) maar september 2023 is of extreem voorzichtig of een foutje?

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
wlinden schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:55:

GT?

• wlinden
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-07 16:57
Het gaat om een GT Line. Ik denk dat er een fout wordt gemaakt bij de leasemij. De dealer geeft nu aan tussen de 6-8 maanden. Dat zal dan wellicht wat te rooskleurig zijn :)

• woerdensliesje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik had mijn dealer gecontacteerd om nog eens met de Gt-line te rijden. Ik shortlease nu de plus en wil nog even kijken wat nu precies de verschillen zijn en of ik die ga missen en daarvoor langer wil wachten op de gt-line of liever een plus bestel.

De dealer vertelt echter dat ze hun demo van de gt-line hebben verkocht?!?
Dit betekent dus dat je ergens een demo op de kop zou moeten tikken, heeft iemand hier ervaring mee? Redenen om het niet te doen?

Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Voor degene, die gebruik van de SEPP (subsidie) regeling gebruik maken of willen gaan gebruiken bij bestelling of besteld hebben in het ROOD met Warmtepomp. Vanaf 18 feb is dat niet meer mogelijk om met warmtepomp erbij te bestellen onder de fiscale waarde van €45k. (Door verhogen van de fiscale waarde mer €600,-)
Heb je VOOR 18 feb deze besteld, dan contact met je dealer opnemen en vragen of de auto bij KIA met PRIJSPROTECTIE in het systeem staat.
Bij op naam stellen van de auto zou door KIA hierna gekeken dienen te worden. Zelf ga ik KIA NL nog schriftelijk om bevestiging vragen, ander pis je naast de subsidiepot !
Bij SEPP kijken ze naar RDW fiscale waarde. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jgpqCW4litYLc1e0nhlyqlWL84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REAc2Zk6Ei4qKvqo5JDpo9rW.jpg?f=fotoalbum_large

• De Ideale Man
Ik lees net dat Australië maar 500 auto's ontvangt en dat ze uitverkocht zijn voor 2 jaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Rethink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:
AWD Moonscape GT-Line.
Gratz, wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
augustus 2021, dus wel 8 maanden geduld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
De Ideale Man schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:59:
Ik lees net dat Australië maar 500 auto's ontvangt en dat ze uitverkocht zijn voor 2 jaar!!!
Holy crap that’s a long wait!!!! Canada are also complaining that they’re well down the pecking order for deliveries and even orders in some areas.
I just wonder whether all the issues are supply chain or if Kia just missed the signs it would sell so well and didn’t plan!? We won’t find out but it seems like a bigger global brand disaster than ID4 for example. This is the poster car the eGMP but not if so limited globally 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Rethink schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:43:
[...]

augustus 2021, dus wel 8 maanden geduld ;-)
Ah oké, zelf besteld in september. Voorlopig nog steeds gepland voor eind april...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 15:06
Vandaag ook mogen bestellen (in Nederland): 77,4kWh GT-line RWD in Moonscape matte (met 20 Inch velgen). Ik hoop dat ik hem dit jaar nog kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb vandaag ook het VIN nummer ontvangen. Dacht kan er misschien nog iets uithalen qua productiedatum maar blijkbaar zit enkel het jaar erin verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:49:
Heb vandaag ook het VIN nummer ontvangen. Dacht kan er misschien nog iets uithalen qua productiedatum maar blijkbaar zit enkel het jaar erin verwerkt.
Gefeliciteerd! Nu maar hopen dat de auto op de volgende boot staat.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Phusebox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:49:
Heb er ook al allerlei vin decoders op los gelaten. Maar ze laten weinig info zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
frank3523 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Heb er ook al allerlei vin decoders op los gelaten. Maar ze laten weinig info zien.
Welke informatie verwacht je dan om te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
De Ideale Man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Welke informatie verwacht je dan om te zien?
Model type uitvoering etcetera. Sommige decoders weten net dat het een kia is maar dat is dan ook alles. Zelfs het bouwjaar klopt vaak niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor42day
  • Laatst online: 04-02 15:13
frank3523 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:17:
[...]

Model type uitvoering etcetera. Sommige decoders weten net dat het een kia is maar dat is dan ook alles. Zelfs het bouwjaar klopt vaak niet eens.
Kom je hiermee verder?
https://www.kia.com/id/discover-kia/ask/what-is-a-vin.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Shipping updates:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geBnf3yzZVUCtKmPBDLMKMlTS8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qEPTjW1z8z5Jx9oK683hcxFC.png?f=user_large

Grand Uranus

Positie: Gele Zee (27 feb)
Vertrokken: 27 februari
Aankomst in Rotterdam: 5 april (was eerst 1 april)

Update: inmiddels zelfs verschoven van 4 naar 5 april...

De vloek van Phusebox

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 01-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:34:
Shipping updates:

[Afbeelding]

Grand Uranus

Positie: Gele Zee
Aankomst in Rotterdam: 5 april (was eerst 1 april)

Update: inmiddels zelfs verschoven van 4 naar 5 april...

De vloek van Phusebox
Nu hopen dat de oorlog geen roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryserker
  • Laatst online: 28-07-2022
alwinus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Ah oké, zelf besteld in september. Voorlopig nog steeds gepland voor eind april...
Ik voel je pijn! Ik heb mijn AWD GT-Line Moonscape besteld in juni, Van Mossel zegt dat ze me niks kunnen vertellen "tot de auto bij hun op het terrein staat". Zeggen dat ze geen mogelijkheid hebben om te controleren of hij al geproduceerd is en/of een VIN af te geven.

Ik lees nu dat @Rethink iig dezelfde configuratie besteld als mij wel een bevestiging heeft gekregen dus ik word hoopvoller dat er een kans is dat de mijne ook eindelijk komt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
EV6 58kWh Air RWD Deep Forrest
Besteld op 10-2-2022
Levering op 11-07-2022
via LM, levering via Stern Groningen

[ Voor 15% gewijzigd door elbeannie op 01-03-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bryserker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:33:
[...]

Ik voel je pijn! Ik heb mijn AWD GT-Line Moonscape besteld in juni, Van Mossel zegt dat ze me niks kunnen vertellen "tot de auto bij hun op het terrein staat". Zeggen dat ze geen mogelijkheid hebben om te controleren of hij al geproduceerd is en/of een VIN af te geven.

Ik lees nu dat @Rethink iig dezelfde configuratie besteld als mij wel een bevestiging heeft gekregen dus ik word hoopvoller dat er een kans is dat de mijne ook eindelijk komt. :9
Ik heb ook van Mossel. Ik heb wel alle info gekregen. VIN, geproduceerd en dat hij op de boot staat en waarschijnlijk 22 maart op hun terrein wordt geleverd.

De LM had vandaag een mail gestuurd dat hij 29-04-2022 wordt geleverd. Dat is wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shipping updates:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLiPy8fMxl4bGuvF-JQmSeAjCX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5zHIm2D9U0JEdrujy2CDTjIe.png?f=user_large

Asian Dynasty

Positie: Rode Zee (1 maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryserker
De Ideale Man schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Ik heb ook van Mossel. Ik heb wel alle info gekregen. VIN, geproduceerd en dat hij op de boot staat en waarschijnlijk 22 maart op hun terrein wordt geleverd.

De LM had vandaag een mail gestuurd dat hij 29-04-2022 wordt geleverd. Dat is wel raar.
Dat is interessante info, dank je wel! Ik ga nog eens een keer druk proberen uit te oefenen via de LM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bryserker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Dat is interessante info, dank je wel! Ik ga nog eens een keer druk proberen uit te oefenen via de LM..
Ik heb van mossel rechtreeks gebeld, niet via de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Mmmm, zie ginds gaat de stoomboot... :-(

Zojuist bij de dealer geweest voor financieringsafspraken maar gezien in het system dat de auto wel een chassisnummer heeft maar nog steeds "In production" staat.
Die staat dus zeker niet op de boot.

K..... zooi
Moet zeggen dat de lol er wel een tikkie vanaf gaat op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rethink schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:38:
Mmmm, zie ginds gaat de stoomboot... :-(

Zojuist bij de dealer geweest voor financieringsafspraken maar gezien in het system dat de auto wel een chassisnummer heeft maar nog steeds "In production" staat.
Die staat dus zeker niet op de boot.

K..... zooi
Moet zeggen dat de lol er wel een tikkie vanaf gaat op deze manier.
Oei. Misschien is dat met die van mij ook wel. Die info heb ik niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryserker
De Ideale Man schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Ik heb van mossel rechtreeks gebeld, niet via de LM.
Thanks! Dat heb ik tot dusver helaas ook gedaan. Maar ben nooit verder gekomen dan afgewimpeld worden met een "we hebben geen informatie, we bellen wel als hij er is". Zal mogelijk een verschil in filiaal zijn, de mijne is besteld bij Van Mossel Waalwijk.

Ik heb bij Van Mossel Amersfoort altijd prima ervaringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bryserker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Thanks! Dat heb ik tot dusver helaas ook gedaan. Maar ben nooit verder gekomen dan afgewimpeld worden met een "we hebben geen informatie, we bellen wel als hij er is". Zal mogelijk een verschil in filiaal zijn, de mijne is besteld bij Van Mossel Waalwijk.

Bij mij hebben ze hem besteld bij van Mossel Apeldoorn. Kan ik gelijk een mooi stukje terug rijden naar Brabant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben waarschijnlijk weer paranoia maar de Grand Uranus maakt dus minimaal twee stops in Zuid-Korea na het vertrek vanuit Pyeongtaek. Hebben de andere schepen dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:22:
Ik ben waarschijnlijk weer paranoia maar de Grand Uranus maakt dus minimaal twee stops in Zuid-Korea na het vertrek vanuit Pyeongtaek. Hebben de andere schepen dat ook gedaan?
@Phusebox Ik volg al een tijdje alle boten naar Antwerpen en verschillende hiervan hebben ook deze stops gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik heb de Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced RWD besteld in Yacht Blue. (in het formulier geen optie om advanced aan te geven). 7 februari is de bestelling eindelijk doorgekomen en hij wordt verwacht in de week van 26 september. Dus het wachten begint nu.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:22:
Ja klopt, andere boten doen dat ook. Is meestal maar 1 dag per stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 01:30

Nobby

Nuts!

Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat mijn GT-line AWD yaght blue pas eerste week mei geleverd zal worden. Besteld op 18-NOV.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Laatst online: 19-04-2024
Bryserker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Klopt, zelfde ervaring met Waalwijk. Als je belt is het alleen "hij is er wanneer hij er is"...
De eerste keer dat ik contact had kwam hij met een verhaal dat de EV6's met de trein uit Tsjechië komen. 8)7
Tja wat moet je daar dan op zeggen..
Was september een reele inschatting bij jou? Want hij zei bij mij dat ze er standaard een maand bij optellen om teleurstellingen te voorkomen. En als je die andere bestellingen ziet in februari zie ik veel juni/juli staan.
Overigens lijkt het dat alle leveringen behoorlijk goed gaan. Alleen de GT lines lijken telkens uitgesteld.

groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryserker
Ouwkes schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Klopt, zelfde ervaring met Waalwijk. Als je belt is het alleen "hij is er wanneer hij er is"...
De eerste keer dat ik contact had kwam hij met een verhaal dat de EV6's met de trein uit Tsjechië komen. 8)7
Tja wat moet je daar dan op zeggen..
Was september een reele inschatting bij jou? Want hij zei bij mij dat ze er standaard een maand bij optellen om teleurstellingen te voorkomen. En als je die andere bestellingen ziet in februari zie ik veel juni/juli staan.
Overigens lijkt het dat alle leveringen behoorlijk goed gaan. Alleen de GT lines lijken telkens uitgesteld.

groet Bas
Bah! Ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er mee worstelt, maar tegelijkertijd ontzettend balen voor jou ook!

Ik heb eind juni vorig jaar besteld en word sindsdien (voor mijn gevoel) alleen maar aan het lijntje gehouden of zelfs misinformatie gevoerd. Ik hoopte i.v.m. bijtelling de auto eind 2021 nog te krijgen. Uitvoerig gebeld, waarbij er uiteindelijk eind vorig jaar zelfs (helaas telefonisch) bevestigd werd dat ik me geen zorgen hoefde te maken "want hij stond al op de boot".

Dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn en in reactie op mijn vraag of die boot dan wellicht gezonken was kwam als antwoord dat "ja, het stond in het systeem, maar als de collega verder had gekeken hadden ze kunnen zien dat dat niet klopte". De trein uit Tsjechie heb ik dan weer niet gehoord. ;)

Sindsdien is de auto alweer twee keer uitgesteld en durven ze nu helemaal geen indicatie meer te geven wanneer hij komt. Ik hoop op eind april, de datum die anderen in deze topic wel te horen hebben gekregen van hun dealers, dan zou het 'slechts' 10 maanden geduurd hebben.

De moeizame levering i.v.m. chiptekorten heb ik alle respect voor, maar de communicatie had zeker wel strakker gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
What the hell is dat schip (Grand Uranus) aan het doen... normaal of gewoon gps glitches?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjCe6pG7zCZrQFmSZwjrCw4vvGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vLJcfFokzE0mRyZSCDlsehcQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:08:
What the hell is dat schip (Grand Uranus) aan het doen... normaal of gewoon gps glitches?

[Afbeelding]
Russische raketten aan het ontwijken?
Zou zonde zijn als de boot wordt geraakt met allemaal mooie EV6jes erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Russische raketten aan het ontwijken?
Zou zonde zijn als de boot wordt geraakt met allemaal mooie EV6jes erop.
Denk dat the Kraken hem beet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL

[Afbeelding]
Dit is een boot die moet wachten om de haven binnen te varen, lijkt mij. Ik heb vorige week nog een veel straffer patroon gezien bij een boot die in Livorno moest leveren. De Morning Catherine heeft zo een hele dag rondjes gevaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19

[Afbeelding]
Gevalletje phusebox pesten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man

[Afbeelding]
Volgens mij vieren ze carnaval op de boot: van voor naar achteren van links naar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
De Ideale Man schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Volgens mij vieren ze carnaval op de boot: van voor naar achteren van links naar rechts...
Beuk die EV6's van de boot! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaybow
  • Laatst online: 03-07 09:26
Zojuist de melding van de dealer gekregen dat mijn rode EV6 GT-line RWD is geproduceerd en klaarstaat om naar hier vervoerd te worden. Half mei wordt hij in Nederland verwacht......

In Januari besteld en ik had de mazzel dat iemand exact dezelfde besteld had en die later weer had afgezegd. De gewenste auto stond dus al in de productieplanning en is dus nu klaar.

Ben benieuwd op welke boot hij dan richting Europa komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Jaybow op 02-03-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Denk dat the Kraken hem beet heeft...
Bootje op drift. Oekraïense bemanning zijn van boord gegaan om thuis te vechten.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Asian Dynasty is bijna bij de haven van het Suez kanaal (geplande stop).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HputMFENKxjEjaGldWjLbimGaeQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uFxr782zW9FGqKu90n8svHS0.png?f=user_large

Asian Dynasty

Positie: Suez Kanaal (3 maart)
Aankomst in Rotterdam: 12 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Grand Uranus ligt in de haven van Masan (Zuid-Korea) en de geplande aankomst is weer wat naar voren geschoven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-jdQfcxKwuLAdurNM3fHM4hqxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r6pCLZWcpP2Jd1mAD6snIn9k.png?f=user_large

Grand Uranus

Positie: Haven van Masan
Aankomst in Rotterdam : 2 april (was eerst 5 april)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
Het wordt druk op 15 maart in Antwerpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQJKjMPQiBR3PvOs0CxSBErg98I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynN3H6aNrGeIccoFjLbwkQNo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
Ik was vandaag bij de dealer en hij liet me zien dat er gewoon nog modelen van de plus (met geupgrade 20 inch velgen) en plus advanced op voorraad zijn. Rood en zwart zelfs meteen beschikbaar en sommige andere kleuren zitten momenteel op een boot die in April aan zou moeten komen. Die Uranus die hierboven genoemd wordt dan denk ik?

Ik heb niemand hier zien praten over meteen beschikbare modellen. Is daar een catch? Of is mijn dealer gewoon slecht geinformeerd? Ik wil niet zo'n auto bestellen (met wat concessies) en dan vervolgens alsnog tot 2023 moeten wachten oid.

Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
woerdensliesje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:12:
Ik was vandaag bij de dealer en hij liet me zien dat er gewoon nog modelen van de plus (met geupgrade 20 inch velgen) en plus advanced op voorraad zijn. Rood en zwart zelfs meteen beschikbaar en sommige andere kleuren zitten momenteel op een boot die in April aan zou moeten komen. Die Uranus die hierboven genoemd wordt dan denk ik?

Ik heb niemand hier zien praten over meteen beschikbare modellen. Is daar een catch? Of is mijn dealer gewoon slecht geinformeerd? Ik wil niet zo'n auto bestellen (met wat concessies) en dan vervolgens alsnog tot 2023 moeten wachten oid.
Kan best zijn dat de Plus Advanced minder in trek is en niet alle voorbestellingen van de dealer verkocht zijn. Gewoon garanties vragen bij bestellen dan qua levertijd en als je dan moet annuleren omdat ze toch niet leveren medio april heb je maar een maand of wat verloren.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
Phusebox schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Kan best zijn dat de Plus Advanced minder in trek is en niet alle voorbestellingen van de dealer verkocht zijn. Gewoon garanties vragen bij bestellen dan qua levertijd en als je dan moet annuleren omdat ze toch niet leveren medio april heb je maar een maand of wat verloren.
Ja, alleen dat mensen dan niet voor zo'n kleine upgrade gaan van bijvoorbeeld wielmaat om 8 maanden wachten te besparen vond ik een beetje vreemd, tenzij veel mensen dit gewoon niet weten en er ook niet naar vragen? Mijn dealer vertelde het de eerste twee keer namelijk ook niet. Pas toen ik ging vragen hoe hij een showmodel had verkocht en of er nog meer van dat soort manieren waren om toch nu al een auto te krijgen vertelde hij er pas over.

Het is wel mogelijk om dus garantie aan te vragen qua levering? Ik vroeg dat en hij zei dat je niets kon als er vertraging was. Een andere dealer die ik had gebeld zei dat ook al. Heb je ideeen hoe je dat kunt aanpakken? Aanpassingen maken in het koopcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
woerdensliesje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Ja, alleen dat mensen dan niet voor zo'n kleine upgrade gaan van bijvoorbeeld wielmaat om 8 maanden wachten te besparen vond ik een beetje vreemd, tenzij veel mensen dit gewoon niet weten en er ook niet naar vragen? Mijn dealer vertelde het de eerste twee keer namelijk ook niet. Pas toen ik ging vragen hoe hij een showmodel had verkocht en of er nog meer van dat soort manieren waren om toch nu al een auto te krijgen vertelde hij er pas over.

Het is wel mogelijk om dus garantie aan te vragen qua levering? Ik vroeg dat en hij zei dat je niets kon als er vertraging was. Een andere dealer die ik had gebeld zei dat ook al. Heb je ideeen hoe je dat kunt aanpakken? Aanpassingen maken in het koopcontract?
Aangeven dat je de auto wil kopen en in je contract een uiterste leverdatum zetten waarbij het niet naleven van deze voorwaarde als reden voor ontbinding gebruikt kan worden. Heb het zelf niet gedaan omdat de levertijden destijds nog niet zo dramatisch waren, maar als ze een auto willen verkopen en aangeven dat ze die in april binnen krijgen moeten ze ook dat hard durven maken lijkt me. Anders weet je al dat het sowieso onzin is, want april leveren zou die nu op de boot moeten staan.

Waarom geen plus, tja 20 inch velgen kost je bereik en comfort (zie ook deze video) en niet iedereen wil nog meer geld uitgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woerdensliesje
Helemaal mee eens! Ik ben met de dealer bezig deze 20inch gratis weg te geven aan iemand die pas de auto heeft gekocht en ze graag had gewild en dan neem ik zijn 19inch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
En ja, hun systeem gaf aan dat deze modellen momenteel op de boot staan met aankomst in April. Ik heb er even een foto van gemaakt!

Ik hoop niet dat het straks opeens niet meer beschikbaar is ofzo. Dus maar snel vastleggen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woerdensliesje
Gelukt, is gereserveerd en ik krijg de 19 inch wielen van hun showmodel ;) dan kunnen ze mijn 20 inch later weer aan iemand anders aanbieden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franciesco
Na diverse vertragingsberichten heb ik nu goed nieuws ontvangen!
De bestelde EV6 (AWD GT-line in Yacht blue) is geproduceerd en heeft een chassisnummer. De vermoedelijke leverdatum is ca half mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:08:
Na diverse vertragingsberichten heb ik nu goed nieuws ontvangen!
De bestelde EV6 (AWD GT-line in Yacht blue) is geproduceerd en heeft een chassisnummer. De vermoedelijke leverdatum is ca half mei.
Dat werd eens tijd. Congrats en nu kan het aftellen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Zo, de leasemaatschappij heeft mijn GT-Line besteld! Verwachte leverdatum is nu rond 28 juli. Dat zou sneller zijn dan ik had verwacht. Ging eigenlijk uit van oktober/november.

Maar goed, weet niet hoe accuraat de voorspelling is. Als ik de reacties hier zie, kan dat nog wel schuiven.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Chevalric schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:12:
Zo, de leasemaatschappij heeft mijn GT-Line besteld! Verwachte leverdatum is nu rond 28 juli. Dat zou sneller zijn dan ik had verwacht. Ging eigenlijk uit van oktober/november.

Maar goed, weet niet hoe accuraat de voorspelling is. Als ik de reacties hier zie, kan dat nog wel schuiven.
Dat zou heel snel zijn! RWD of AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
kan je nog achter komen welke boot mijn auto op staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mainuser X schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:55:
kan je nog achter komen welke boot mijn auto op staat ?
Nee, is puur gokken op basis van wat je dealer aangeeft wanneer hij geproduceerd en/of verwacht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Zilversmid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Dat zou heel snel zijn! RWD of AWD?
RWD.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
En na een korte stop op Cyprus gaat de Asian Dynasty, met als het goed is mijn Plus RWD Runway Red, binnenkort onderweg naar Rotterdam! Besteld 13-12.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xnbq4IDErPhuxu5yLb5xNnP3v0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lA6rSN32RsXSykREjUzAygsQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Eindelijk de laatste stop in beeld!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6HKY47EhMcRj2WTXeBiwjVeQm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvFDv8Fl7fxLQclyaHjudAqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
ViWe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:22:
En na een korte stop op Cyprus gaat de Asian Dynasty, met als het goed is mijn Plus RWD Runway Red, binnenkort onderweg naar Rotterdam! Besteld 13-12.
[Afbeelding]
Vandaag de dealer even gebeld. Begrijp dat mijn auto (interstellar grey 77kW RWD, besteld begin december) ook op de Asian Dynasty staat _/-\o_ .

[ Voor 8% gewijzigd door JanAllElectric op 04-03-2022 21:09 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Vandaag de dealer even gebeld. Begrijp dat mijn auto (interstellar grey 77kW RWD, besteld begin december) ook op de Asian Dynasty staat ;w .
Dat is toch positief?

Mijn begin november bestelde Plus 77kWh RWD komt pas op de volgende boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Dat is toch positief?

Mijn begin november bestelde Plus 77kWh RWD komt pas op de volgende boot.
Zeker. Als het vervoer naar de dealer een beetje opschiet is dat ook ongeveer wat de dealer bij kopen heeft aangegeven!

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:57:
[...]

Zeker. Als het vervoer naar de dealer een beetje opschiet is dat ook ongeveer wat de dealer bij kopen heeft aangegeven!
Vanwaar de sippe smiley dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Vanwaar de sippe smiley dan?
_/-\o_ aangepast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
Wanneer is die Asian Dynasty vertrokken vanuit Korea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:16:
Wanneer is die Asian Dynasty vertrokken vanuit Korea?
Ik post regelmatig updates hier, maar voor de luie mens: 7 februari.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• volverwachting
Oh
Je bent me nog nooit opgevallen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerre1986
  • Laatst online: 05-04-2022
Begon toch te twijfelen toen jullie aangaven dat het eigenlijk niet kon (eind januari bestellen, begin april ophalen)... maar kreeg net de bevestiging dat de auto én geproduceerd is, én op de boot staat.

Denk toch dat die plus advanced in bepaalde kleuren gewoon klaar staan in Korea :).

Jerre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Jerre1986 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:13:
Begon toch te twijfelen toen jullie aangaven dat het eigenlijk niet kon (eind januari bestellen, begin april ophalen)... maar kreeg net de bevestiging dat de auto én geproduceerd is, én op de boot staat.

Denk toch dat die plus advanced in bepaalde kleuren gewoon klaar staan in Korea :).

Jerre
Ja anders kan dat niet.
Pagina: 1 ... 9 ... 67 Laatste