Als het een Bovag garage is, en dat vermoed ik wel, gelden de Bovagvoorwaarden.Lajos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:16:
Ga zeker niet in een Tesla rijden, heb iets tegen dat merk. Wat ik zo vreemd vind is dat als ik niet zelf naar de Kia was gereden voor een tussentijds bezoekje wanneer ik dan geconfronteerd zou worden met de extra prijsverhoging. Het voelt niet goed zo.
Onderstaande is ter info en als leidraad bedoelt.
Art.4 lid.2 geeft aan dat de verkoper zo snel mogelijk een prijsverhoging dient te melden bij de koper waarna de koper 10 dagen heeft om kosteloos te annuleren.
Art.4 lid.5 geeft aan als de verkoper dit verzuimd heeft hij de prijsverhoging niet mag doorberekenen.
De consumenten adviesprijs vanaf februari 2022 GT-line RWD volgens de prijslijsten:
* 18-02-2022 > € 57.495,-
* 22-04-2022 > € 58.495,-
* 14-07-2022 > € 60.595,-
* 30-11-2022 > € 62.295,-
Neem even 3 weken na de prijsverhoging als zo snel mogelijk voor het melden van de prijsverhoging door verkoper aan koper.
Is dat niet gebeurt dan is de verkoper in verzuim en mag hij de prijsverhogingen niet doorberekenen.
Mocht je de auto nog wel willen dan kun je beter juridische ondersteuning zoeken om te kijken wat je mogelijkheden zijn. Zeker als verkoper niet meewerkt.
BOVAG Voorwaarde Art.4.
Artikel 4 - Prijswijzigingen
1. Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de
overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door
de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld.
2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen
prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door
de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de
consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij
een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de
prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.
3. Als een verkoper heeft aangegeven dat de prijs niet vast is, dan moet hij ook wijzigingen in het
voordeel van de consument doorberekenen in de prijs.
4. Indien de verkoper in gebreke is gesteld op grond van artikel 6, maar de gestelde termijn nog
niet is verstreken, dan mag alleen een prijsstijging op grond van een wijziging in een heffing
door de overheid worden doorberekend.
5. Zodra de verkoper in verzuim is dan mag in geen enkele prijsverhoging worden doorberekend
KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23