Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Lajos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:16:
Ga zeker niet in een Tesla rijden, heb iets tegen dat merk. Wat ik zo vreemd vind is dat als ik niet zelf naar de Kia was gereden voor een tussentijds bezoekje wanneer ik dan geconfronteerd zou worden met de extra prijsverhoging. Het voelt niet goed zo.
Als het een Bovag garage is, en dat vermoed ik wel, gelden de Bovagvoorwaarden.

Onderstaande is ter info en als leidraad bedoelt.

Art.4 lid.2 geeft aan dat de verkoper zo snel mogelijk een prijsverhoging dient te melden bij de koper waarna de koper 10 dagen heeft om kosteloos te annuleren.
Art.4 lid.5 geeft aan als de verkoper dit verzuimd heeft hij de prijsverhoging niet mag doorberekenen.

De consumenten adviesprijs vanaf februari 2022 GT-line RWD volgens de prijslijsten:
* 18-02-2022 > € 57.495,-
* 22-04-2022 > € 58.495,-
* 14-07-2022 > € 60.595,-
* 30-11-2022 > € 62.295,-

Neem even 3 weken na de prijsverhoging als zo snel mogelijk voor het melden van de prijsverhoging door verkoper aan koper.
Is dat niet gebeurt dan is de verkoper in verzuim en mag hij de prijsverhogingen niet doorberekenen.

Mocht je de auto nog wel willen dan kun je beter juridische ondersteuning zoeken om te kijken wat je mogelijkheden zijn. Zeker als verkoper niet meewerkt.

BOVAG Voorwaarde Art.4.
Artikel 4 - Prijswijzigingen
1. Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de
overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door
de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld.
2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen
prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door
de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de
consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij
een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de
prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.
3. Als een verkoper heeft aangegeven dat de prijs niet vast is, dan moet hij ook wijzigingen in het
voordeel van de consument doorberekenen in de prijs.
4. Indien de verkoper in gebreke is gesteld op grond van artikel 6, maar de gestelde termijn nog
niet is verstreken, dan mag alleen een prijsstijging op grond van een wijziging in een heffing
door de overheid worden doorberekend.
5. Zodra de verkoper in verzuim is dan mag in geen enkele prijsverhoging worden doorberekend

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 19:38
Solarman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:45:
[...]

Neem even 3 weken na de prijsverhoging als zo snel mogelijk voor het melden van de prijsverhoging door verkoper aan koper.
Is dat niet gebeurt dan is de verkoper in verzuim en mag hij de prijsverhogingen niet doorberekenen.
Ik heb mijn EV6 Mei besteld en daar staat in het contract dat de prijs niet vast staat net als iedereen die t/m April heeft gekocht.

Maar mijn dealer heeft nog helemaal niks laten weten van een prijsverhoging.
Ik verwacht dat ik deze als verrasing krijg wanneer ze me zeggen dat ik me auto mag komen halen.

Nu is de vraag, wat is leidend, BOVAG regels of wat in contract staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-10-2023
Na 13 maanden heb ik mijn bestelling geannuleerd. Ik heb een Ioniq 6 bij de Hyundai dealer vast gekregen die gegarandeerd in april aan komt. Succes aan allen met de levering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mad_Master schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Ik heb mijn EV6 Mei besteld en daar staat in het contract dat de prijs niet vast staat net als iedereen die t/m April heeft gekocht.

Maar mijn dealer heeft nog helemaal niks laten weten van een prijsverhoging.
Ik verwacht dat ik deze als verrasing krijg wanneer ze me zeggen dat ik me auto mag komen halen.

Nu is de vraag, wat is leidend, BOVAG regels of wat in contract staat?
Ook onderstaande is ter info en als leidraad bedoelt.
Wanneer je dealer niet wil meewerken zoek dan eventueel juridische ondersteuning om te kijken wat je mogelijkheden zijn.

Wanneer deze schriftelijke afwijkingen in je voordeel zijn geldt dat wat in je ondertekende contract staat.
Zijn de regels in je nadeel dan gelden de Bovagvoorwaarden.
Zie hiervoor art.19.

Artikel 19 - Afwijkingen
Afwijkingen, en daarmee worden ook aanvullingen of uitbreidingen van deze algemene
voorwaarden bedoeld, zijn uitsluitend geldig wanneer deze door beide partijen schriftelijk zijn
vastgelegd en wanneer de consument door deze afwijkingen niet in een ongunstigere positie
wordt gebracht dan hij of zij zonder deze afwijkingen zou hebben. Afwijkingen van het BOVAG
Garantiebewijs en van de BOVAG-reparatie- en onderhoudsgarantie zijn ongeldig.

CORRECTIE. in mijn vorige post stond art.4 lid 6. Dit moet zijn Art.4 lid.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
PabloVermicelli schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 00:29:
Na 13 maanden heb ik mijn bestelling geannuleerd. Ik heb een Ioniq 6 bij de Hyundai dealer vast gekregen die gegarandeerd in april aan komt. Succes aan allen met de levering!
Ook een goede auto, en ik hoop het echt voor je dat de dealer zich aan de gegarandeerde levertijd houdt.
Hyundai zelf geeft aan levering in de eerst helft van 2023.
Tot heden weten ze vaak pas op zijn vroegst 10-12 weken voor aflevering wanneer je auto überhaubt geleverd wordt, ook Hyundai.
But......only time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Gaaf man congrats! benieuwd naar je ervaringen ermee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-06 15:46
Aftellen begint nu echt! Eind juni bestelde plus mag ik 3 februari ophalen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ejarie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 13:23
Ik heb na 3x uitstel ook een positief bericht van de dealer. De door mij in april 2022 bestelde Plus is gebouwd en staat op een boot (Morning Pilot V-078 ? ) _/-\o_ .

De dealer geeft aan dat ze de auto 28 februari verwachten te ontvangen en dat dan contact opnemen over de levering. Bij de laatste wijziging gaven ze 10 maart aan dus dat gaan ze waarschijnlijk nu wel halen!

Ik vind 11 maanden een eeuwigheid dus kan me goed voorstellen dat mensen die nog langer wachten hier wel moedeloos van worden. Ik verheug me op de auto maar weet niet of ik hem vooraf ook besteld had als ik dit had geweten, straks komt dat denk ik wel weer goed als ik er eenmaal in rij! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KiaEV6DA
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-07-2023
Onze GTLine AWD komt er aan! Maart 2022 besteld, eind deze maand in productie, geleverd ten laatste eind maart. Gelukkig geen prijsverhoging wegens clausule in contract. Ik zou hem dus meteen met winst kunnen doorverkopen... Maar dat gaan we toch maar niet doen, ik heb er te lang op gewacht en kijk er nu echt wel naar uit om er mee te cruisen. 😁🤗

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 21:27
Best zonde dat sommige hun aanpassingen aan de lijst niet doorgeven. Het kan natuurlijk zijn dat iets niet lukt omdat je helemaal niet weet hoe dit moet. Maar neem dan even contact met me op of vraag het hier, dan kunnen we je helpen.

Nauwkeurigheid van de lijst bepalen we zelf hier met zijn allen.

Wil je een wijziging aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, bijvoorbeeld de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd, gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGXjlljLg62gyCFBi4ogR203Drs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:56
Toevallig gisteren nog bijgewerkt. Had na 3 weken weer even geïnformeerd. En uiteraard: geen VIN en 3 weken later prognose (22 april). Ik word er echt zo moedeloos van...

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 18-01-2023 10:29 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-10-2023
Solarman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:26:
[...]

Ook een goede auto, en ik hoop het echt voor je dat de dealer zich aan de gegarandeerde levertijd houdt.
Hyundai zelf geeft aan levering in de eerst helft van 2023.
Tot heden weten ze vaak pas op zijn vroegst 10-12 weken voor aflevering wanneer je auto überhaubt geleverd wordt, ook Hyundai.
But......only time will tell.
Het is een wagen die reeds besteld was via de dealer samen met showroom modellen. Heb zelfs al een VIN nummer :) Iets waar ik bij KIA alleen nog maar van mocht dromen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
DaMenaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:
Toevallig gisteren nog bijgewerkt. Had na 3 weken weer even geïnformeerd. En uiteraard: geen VIN en 3 weken later prognose (22 april). Ik word er echt zo moedeloos van...
Ik leef met je mee, inderdaad om moedeloos van te worden. Dat niet weten hoelang je moet wachten is killing. Zolangzamerhand komt er wel meer schot in lijkt het vwb de bestellingen van Q1 22, dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06 14:06
Zalmijbenieuwen schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Ik leef met je mee, inderdaad om moedeloos van te worden. Dat niet weten hoelang je moet wachten is killing. Zolangzamerhand komt er wel meer schot in lijkt het vwb de bestellingen van Q1 22, dus...
Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Over 2 dagen ga ik nog eens informeren of er nog nieuws is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 02-06 20:37
DigitalHombre schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:45:
Totaal onverwacht goed nieuws, bij een bezoek aan de dealer ook even de status van onze bestelling nagekeken, blijkt dat we reeds een VIN hebben! Dat is wel veel sneller dan verwacht, de EV6 (Earth AWD) zou pas begin augustus geleverd worden. Dat zou nu een 4 maand sneller zijn dan verwacht. Besteld begin juni '22 (BE).
Even mezelf gequote, de levering blijkt veel verder te staan dan verwacht. De auto wordt eind deze week in de Antwerpse haven verwacht, dan nog een maand tot aan de levering bij de dealer. Al hoop ik stiekem dat die er sneller zal staan. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeridesurf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-06-2023
Die van mij staat nu al een tijdje in de compound..
Ik hoop dat ie nog wat eerder komt nu...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:53
Nieuws van dealer BE: Yacht Blue AWD GT-LINE, zelf bestelling geplaatst op 15/01/22; was voorbestelling van oct'21. Staat nu in de productieplanning voor 9/02/23. Eindelijk goeie vooruitzichten. Op autosalon Bxl staat hij exact in dezelfde bestelde config maar dan RWD.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patje073
  • Laatst online: 05-03-2023
Goed nieuws van de dealer gehad!!

Mijn bestelde KIA EV6 77kwh Plus Moonscape Matte staat op de Morning Courier en zal half februari bij de dealer arriveren.

Besteld 9 februari 2022, een goed jaar wachten word hopelijk beloond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Mooi nieuws. Van harte. :)

2 dagen na die van mij besteld. Schiet mij maar lek. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patje073
Dank je wel!

Ja en volgens de dealer zou de kleur een groot probleem zijn, valt mij nog mee.

Hij zei wel dat dit een geannuleerde auto zou kunnen zijn die dan word doorgeschoven naar degene die als eerste op de lijst staat met dezelfde configuratie.

Hoop voor jou dat de onzekerheid ook snel voorbij is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 19:27

The Wizard

Moderator Mobile
Patje073 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:52:

Mijn bestelde KIA EV6 77kwh Plus Moonscape Matte staat op de Morning Courier en zal half februari bij de dealer arriveren.

Dan staan onze auto's waarschijnlijk gezellig samen op de trailer :P. Welke dealer?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje073
Content Den Bosch en die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kia Wolters in IJsselstein

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koperdak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-04 21:59
Woohoo. Ben net gebeld door de dealer.... Leverantie met 3 à 4 weken!

Besteld: 13 juni

Kia EV6 plus AWD 77.4 kWh Aurora black pearl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migueldc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-03 17:37
Patje073 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:52:

De mijne (GT-line AWD Moonscape Matte) zit momenteel ook op de Morning Courier. Hebben ze mss gewoon 1 grote batch Moonscape geproduceerd ?
Mijn dealer is KIA Gilcon in Leuven btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Dat zou mooi zijn, ik kreeg al spijt van de kleur. Vanuit de dealer komt weinig informatie maar hij zou er nu eindelijk in februari of anders maart moeten zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBZ
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-05-2023

JBZ

Ik volg dit forum en dit topic in het bijzonder al een tijdje. Zojuist ook maar eens een account aangemaakt.
Heb vorig jaar op 24 maart een GT-line AWD besteld. Zou in het najaar geleverd worden. Vanaf dat moment regelmatig bij de dealer gevraagd naar de leverdatum. Als ik na 3 à 4 weken terugkwam, was die datum 4 à 5 weken in de toekomst opgeschoven. Op 24 december stond de datum op 10 maart.
Begin dit jaar begon me dit behoorlijk te ergeren. En toen Tesla vorige week de prijs van een MY LR met € 12.000 verlaagde, ben ik daar maar eens gaan kijken. Gisterochtend een proefrit gemaakt. Even wennen, maar het rijdt goed. Lekker ruim en goede range, beter dan de Kia. En, niet onbelangrijk, mijn vrouw lijkt het ook wel wat. Ondanks de vaste prijsgarantie van de Kia, was ik in mijn hoofd eigenlijk al wel een beetje klaar met de EV6.
Daarom gistermiddag maar weer eens de gang naar de KIA-dealer gemaakt. Als de datum weer een eind naar voren zou zijn opgeschoven, wilde ik vanwege wanprestatie van de overeenkomst af, was mijn insteek.
Maar tot mijn verrassing bleek gisteren dat er inmiddels een VIN is aangemaakt. De datum is nu zelfs opgeschoven naar 7 maart.
Toch geen Tesla dus. En nu maar hopen dat die datum deze keer wel blijft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik heb nu ook al een paar keer gedacht: ik switch gewoon naar de Model Y Long Range in donkergrijs.

Maar als ik dat ding dan weer bekijk met dat maffe uiterlijk, dat vreselijke kale interieur met die omslachtige bediening en niet eens een hoedenplank, dan ben ik alweer genezen. Paar maand verschil in wachten moet me geen jaren van spijt opleveren.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Model Y hebben we hier ook naar gekeken. Het is een hoge 3 dus zes jaar oud intussen, met de bouwkwaliteit van een typische Amerikaan. Ongelijke naden, grote kieren, hard plastic. Roest. Nee, bedankt.

Dan nog maar even wachten, het einde lijkt nu toch in zicht.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:06:
Ik heb nu ook al een paar keer gedacht: ik switch gewoon naar de Model Y Long Range in donkergrijs.

Maar als ik dat ding dan weer bekijk met dat maffe uiterlijk, dat vreselijke kale interieur met die omslachtige bediening en niet eens een hoedenplank, dan ben ik alweer genezen. Paar maand verschil in wachten moet me geen jaren van spijt opleveren.
Hoedenplank is al een tijdje standaard. In het begin idd niet, maar nu wel.
Jiriki schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:18:
Model Y hebben we hier ook naar gekeken. Het is een hoge 3 dus zes jaar oud intussen, met de bouwkwaliteit van een typische Amerikaan. Ongelijke naden, grote kieren, hard plastic. Roest. Nee, bedankt.

Dan nog maar even wachten, het einde lijkt nu toch in zicht.
Nou, die kieren vallen heel erg mee, niet erger dan bij een Volkswagen. Dat blijft een hardnekkig gerucht met die ongelijke naden, grote kieren, etc. Dat is bij de Shanghai en Berlijn modellen zeker het geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje073
Ja dat zou zomaar kunnen, het ligt in ieder geval niet aan de kleur zoals mij vooraf is medegedeeld bij bestellen dat deze kleur voor een erg lange levertijd zal zorgen.

Fijn dat die van jou ook eraan komt..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Vandaag mijn EV6 58kWh interstellar Gray opgehaald. *O*
Besteld 8 maart 2022. Was eind november als gelost in Rotterdam. Dealer besloot hem op naam te zetten in 2023.
De eerste 2,5 weken van januari was de vakantie gepland, dus werd de datum van aflevering de 20e.
Rijdt prima, maar er zit veel leerwerk in om alles goed in te stellen.

Ik wens iedereen die nog aan het wachten is, veel succes. Het is het waard. _/-\o_

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneWit
  • Laatst online: 07-12-2023
EV6 GT-Line AWD 77kw in Snow White Pearl, besteld in maart 2022, na paar keer uitstel blijkt hij op de boot te staan. Boot komt eind februari aan. Dealer contact kon me niet vertellen op welke boot -:). Ik gok op de morning pilot, maar kan ook de morning courier zijn.... enig idee om erachter te komen welke het is? Of moet ik daarvoor bij de dealer zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ReneWit schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:55:
EV6 GT-Line AWD 77kw in Snow White Pearl, besteld in maart 2022, na paar keer uitstel blijkt hij op de boot te staan. Boot komt eind februari aan. Dealer contact kon me niet vertellen op welke boot -:). Ik gok op de morning pilot, maar kan ook de morning courier zijn.... enig idee om erachter te komen welke het is? Of moet ik daarvoor bij de dealer zijn?
Dealer weet ik de boot niet, alleen wanneer de vermoedelijke losdatum is, je kan daardoor wel redelijk gokken welke boot het is. Waarschijnlijk dan niet de Morning Courier, die komt de 10e aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T9000
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Private lease - verandering bestel regels

Eerste week van January maar weer eens zelf contact gezocht met de dealer, want zelf proactief je klant(en) benaderen komt bij hun niet voor, en gevraagd of ze een update hebben. Begint de beste man met een totaal nieuw verhaal. Wat blijkt, KIA Nederland heeft besloten dat vooraf door dealers bestelde auto’s en dus niet op naam “verkochte” autos niet geleverd worden alleen vanaf het moment dat ze op naam gezet en dus verkocht zijn. Ofwel de door hun in maart 2022 bestelde auto voor de private lease blijkt nu pas als bestel datum september 2022 te zijn geworden. Het moment dat ik getekend heb. Ik probeer nog enigszins te begrijpen dat als het om een private lease gaat de dealer de eigenaar is en niet ik. Maar blijkbaar is het zo…ik moet gewoon mijn mond houden. Ik vindt het echt onbegrijpelijk. In eerste instantie was levering ergens maart 2023 (na 10 updates) Met dit nieuws verwacht hij ergens na de zomer, als ik mazzel heb.

Wat ik niet begrijp is dat ik er achteraan moet. Ten tweede dat Kia dit zo maar kan doen. Een contract is echt helemaal niets waard. Inmiddels Tesla model Y quicksilver uit Berlijn als voorstel binnen. Levering nog dit Q en zelfde contractuele voorwaarden. De stretch qua geduld en manier van zaken doen is bereikt.

[ Voor 6% gewijzigd door T9000 op 22-01-2023 10:13 . Reden: Grammatica 😀 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
T9000 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:51:
Private lease - verandering bestel regels

Eerste week van January maar weer eens zelf contact gezocht met de dealer, want zelf proactief je klant(en) benaderen komt bij hun niet voor, en gevraagd of ze een update hebben. Begint de beste man met een totaal nieuw verhaal. Wat blijkt, KIA Nederland heeft besloten dat vooraf door dealers bestelde auto’s en dus niet op naam “verkochte” autos niet geleverd worden alleen vanaf het moment dat ze op naam gezet en dus verkocht zijn. Ofwel de door hun in maart 2022 bestelde auto voor de private lease blijkt nu pas als bestel datum september 2022 te zijn geworden. Het moment dat ik getekend heb. Ik probeer nog enigszins te begrijpen dat als het om een private lease gaat de dealer de eigenaar is en niet ik. Maar blijkbaar is het zo…ik moet gewoon mijn mond houden. Ik vindt het echt onbegrijpelijk. In eerste instantie was levering ergens maart 2023 (na 10 updates) Met dit nieuws verwacht hij ergens na de zomer, als ik mazzel heb.

Wat ik niet begrijp is dat ik er achteraan moet. Ten tweede dat Kia dit zo maar kan doen. Een contract is echt helemaal niets waard. Inmiddels Tesla model Y quicksilver uit Berlijn als voorstel binnen. Levering nog dit Q en zelfde contractuele voorwaarden. De stretch qua geduld en manier van zaken doen is bereikt.
Ik kan me goed voorstellen dat je aardig uit je plaat gaat na zoiets. Doe zoiets dan vanaf dat moment en niet met terugwerkende kracht |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandtje
  • Laatst online: 15-09-2023
Inmiddels ook al "lang" aan het wachten op een EV6 Plus Advanced RDW 77,4 kWh Yacht Blue. Verwachte leverdatum inmiddels verplaatst naar week 13, maar nog geen productiedatum bekend bij dealer. Iemand enig idee hoe veel tijd er tussen productie en levering zit ?! En wanneer is er een VIN-nummer bekend ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Brandtje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:05:
Inmiddels ook al "lang" aan het wachten op een EV6 Plus Advanced RDW 77,4 kWh Yacht Blue. Verwachte leverdatum inmiddels verplaatst naar week 13, maar nog geen productiedatum bekend bij dealer. Iemand enig idee hoe veel tijd er tussen productie en levering zit ?! En wanneer is er een VIN-nummer bekend ?
Mooie keuze. :9

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
Brandtje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:05:
Zodra bekend komt het VIN nr in het KIA systeem bij de dealer. Dan is de auto geproduceerd of wordt elk moment geproduceerd. Status in systeem is dan "In order". Status erna is "On Sea". Echter de indruk bestaat dat de status niet frequent wordt bijgewerkt. Actief wordt je hierover i.i.g. niet geïnformeerd. Al menigmaal op dit forum gelezen dat mensen verrast waren dat de auto al lang op zee bleek of al gelost was.

Voor zover ik begreep zit er gemiddeld ongeveer 2,5 tot 3 mnd tussen VIN nr bekend (lees productie) en levering auto aan klant.

Bij mij bleek het VIN nr bekend toen ik de dealer belde op 11 jan. Dealer verwacht de auto op 7 mrt binnen te krijgen. Moet dan allang op zee zijn zou je zeggen. Bij navraag vorige week was de status gek genoeg nog steeds "in order". Na binnenkomst hebben dealers meestal nog een paar weken nodig voor aflevering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PascalNeon
  • Laatst online: 21-08-2023
Zojuist geinformeerd dat mijn EV6 geproduceerd is en de boot op gaat. Bij dealer Vaneman/Amsterdam word de auto verwacht eind maart.

De auto is besteld op 06-April-2022 (GT-line AWD) kleur wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 12:41
Afgelopen vrijdag (opnieuw) de vraag gesteld aan de dealer voor de verwachte leverdatum. De auto (EV6 Plus AWD Deep Forrest) wordt begin februari verwacht in Amsterdam (Stern). Ik heb helaas geen VIN gekregen (wel om gevraagd), dus kan de auto niet traceren. Auto is besteld eind mei 2022 met verwachte leverdatum van de LM voor week 11-2023. Na contact met de dealer was de verwachte leverdatum vervroegd naar december 2022. Helaas niet gelukt, verwachte leverdatum nu is week 7/8-2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Zalmijbenieuwen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:33:
[...]

Echter de indruk bestaat dat de status niet frequent wordt bijgewerkt.
Dat kan ik bevestigen. Zelf de status gezien bij de dealer dat onze wagen een VIN heeft gekregen. Meer niet. En dan plots 2 weken later het bericht dat de EV6 onderweg is (en de boot reeds ter hoogte van Gibraltar was). Toch een drie à vier weken vertraging in het statusraport. Geen idee of dit uitzondering dan wel regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 07:59
Ik heb de dealer vandaag gebeld en gevraagd wat de annuleringsvoorwaarden zijn en kreeg te horen dat hier kosten aan zijn verbonden, waarschijnlijk. Ik kreeg nu te horen dat onze auto de 2e is die voor NL gemaakt zal worden. Ik zeg het een beetje krom, maar de eerstvolgende GT die voor NL wordt gefabriceerd is voor iemand anders en degene daarna zal de onze zijn. Ik wilde eigenlijk annuleren en voor een Y SR of LR gaan, maar nu is er een kans dat onze auto er met een maand of 2 toch zal zijn. We wachten dan al ruim 14 maanden, maar op een Tesla moeten we ook wachten.

Vind het wel vreemd dat dit soort info niet eerder met ons is gedeeld, maar ik vertrouw de verkoper maar op zijn spreekwoordelijke mooie blauwe ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 08-04 08:34
Ondertussen gaan we alweer maand 12 in, geen vin, geen nieuws, kortom te triest voor woorden. Als je dan op het autosalon te Brussel staat, en een stelletje beroepsleugenaars staat er te verkondigen dat de levertermijn 1 jaar zal bedragen, kan ik enkel vaststellen dat de consument onvoldoende beschermt is tegen dit soort praktijken. Als je dan de vraag aan de dealer wil stellen, wat is de prognose? Krijg je als antwoord, we hopen tegen de zomer. Dan zal het dus bijna 18 maanden zijn, dit is schril contrast met de beloofde 8 maanden bij bestelling. De wagen werd door mij gekozen op beschikbaarheid, ik kan dus enkel stellen me zeer bedrogen te voelen. Aan iedereen die wil bestellen, doe de beloofde levertermijn minimaal x2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 10-06 16:36
AnotherFruitcake schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:17:
Ik heb de dealer vandaag gebeld en gevraagd wat de annuleringsvoorwaarden zijn en kreeg te horen dat hier kosten aan zijn verbonden, waarschijnlijk. Ik kreeg nu te horen dat onze auto de 2e is die voor NL gemaakt zal worden. Ik zeg het een beetje krom, maar de eerstvolgende GT die voor NL wordt gefabriceerd is voor iemand anders en degene daarna zal de onze zijn. Ik wilde eigenlijk annuleren en voor een Y SR of LR gaan, maar nu is er een kans dat onze auto er met een maand of 2 toch zal zijn. We wachten dan al ruim 14 maanden, maar op een Tesla moeten we ook wachten.

Vind het wel vreemd dat dit soort info niet eerder met ons is gedeeld, maar ik vertrouw de verkoper maar op zijn spreekwoordelijke mooie blauwe ogen.
Lijkt me ergens heel bijzonder dat jouw dealer een nieuw soort informatie kan leveren (namelijk een volgorde van levering en allocatie op klant voorafgaand aan productie). Hoop het van harte voor je.
Overigens heb ik in december dezelfde afweging gemaakt i.v.m. de sterk opgelopen kosten (fiscale waarde die maar blijft stijgen i.c.m. nieuwe bijtellingsregels). Het was even heel aantrekkelijk om een Y te halen die ik diezelfde week nog kon rijden. Toch gekozen te wachten op deze geweldige auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 15:15
kraaknogschaak schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:56:
[...]

Lijkt me ergens heel bijzonder dat jouw dealer een nieuw soort informatie kan leveren (namelijk een volgorde van levering en allocatie op klant voorafgaand aan productie). Hoop het van harte voor je.
Overigens heb ik in december dezelfde afweging gemaakt i.v.m. de sterk opgelopen kosten (fiscale waarde die maar blijft stijgen i.c.m. nieuwe bijtellingsregels). Het was even heel aantrekkelijk om een Y te halen die ik diezelfde week nog kon rijden. Toch gekozen te wachten op deze geweldige auto!
Ik heb ook 14 maanden moeten wachten op mijn KIA maar zeker nog gene spijt gehad. Echt fantastisch. Blijf me maar verbazen. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• freeridesurf
Nog zeven dagen wachten....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1royyHQpmXAxqCZxDtyRYqieyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqFG0kGyWC6IPGVYWnxAPIpD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gaan ze hem overspuiten in die tijd? Vraag me af waarom het altijd zo lang moet duren voordat ze kunnen afleveren, afgezien van wat plastic verwijderen en updates installeren, waarbij de laatste het langste zal duren denk ik... Al mijn vorige auto's kreeg ik keurig binnen max een week geleverd na levering bij de dealer, tegenwoordig duurt het minimaal 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Een monteur en een poetsboer hebben ook maar twee handen natuurlijk. Een monteur zit niet de hele dag op een stoel te wachten tot die ene EV6 van de trailer wordt gerold. Die is druk zat met Picantootjes en Niro's servicen.

Als ik bij de lokale dealer mijn Skoda wil servicen, dan moet ik ook weken van tevoren plannen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:25:
Een monteur en een poetsboer hebben ook maar twee handen natuurlijk. Een monteur zit niet de hele dag op een stoel te wachten tot die ene EV6 van de trailer wordt gerold. Die is druk zat met Picantootjes en Niro's servicen.

Als ik bij de lokale dealer mijn Skoda wil servicen, dan moet ik ook weken van tevoren plannen.
Die auto's worden gewoon klaar gemaakt door de zaterdaghulp (stickers verwijderen, poetsen), de monteur doet de checks/updates.

Tsja, als ze elke beurt de remvloeistof van de EV6 willen verversen dan zijn ze idd druk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22

Ik hoop dat die daarvoor dan voor mij is :) Mij is beloofd dat hij 24 maart geleverd wordt...... maar het is oorverdovend stil momenteel dus ik twijfel een beetje......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freeridesurf
Ik hoor niemand over de kleur ofzo...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4ez_nkKsKhQMpANPzYNDVC8-Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsE8G8ziubU9fSq9Hng1mjrO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8hlPBsgqMb_GA7YAwy5LLAKxdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bBg6YUGnXPcmElID2JkxCbf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hij is rood :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
Linnemans schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Ik hoop dat die daarvoor dan voor mij is :) Mij is beloofd dat hij 24 maart geleverd wordt...... maar het is oorverdovend stil momenteel dus ik twijfel een beetje......
Ze hebben pas echt de regie wanneer de auto is gelost en bij de dealer staat. Eerder zal de datum vermoedelijk niet definitief worden. Met name datum van aankomst boot wil uiteraard nog wel eens wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 07:59
Linnemans schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Ik gun hem je van harte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Laatst online: 14-12-2023
@Linnemans nou dat wordt dan vechten om de GT, mij is 21 maart genoemd maar ik geloof het pas als ik de auto bij de dealer zie staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Mijn GT had eerst ook een los datum van 24-03-2023 maar die staat nu ook al weer eind april. En ik houd er maar helaas rekening mee dat er nog wel een maandje bij kan komen. Dan vind ik het toch wel bijzonder @AnotherFruitcake en @LuckyLuke dat jullie auto's eerder worden geleverd hoewel ik 2 a 3 maanden eerder besteld heb :|. Maar ik hoop dat iedereen hem uiteraard zo snel mogelijk krijgt. Het is iedereen gegund. En al helemaal voor @Linnemans je hebt zelfs al 7 maanden eerder besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T9000
Zalmijbenieuwen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:45:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat je aardig uit je plaat gaat na zoiets. Doe zoiets dan vanaf dat moment en niet met terugwerkende kracht |:(
Zeker frustrerend. Dus maandag de annulering e-mail verstuurd. En warempel krijg ik vandaag het nieuws dat de order status: “p allocated”, verwacht: 30/3/2023 en een VIN nummer heeft.
Iemand enig idee of er nu schot in de zaak zit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Dat is goed nieuws voor degene die jouw bestelling overneemt. 😁

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T9000
DaMenaz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:27:
Dat is goed nieuws voor degene die jouw bestelling overneemt. 😁
😀 ik wacht natuurlijk nog even met de beslissing om te annuleren. Eindelijk een beetje goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 00:17

Ik heb een GT besteld eind december 2021 en mijn dealer kan (nog) geen enkele datum noemen.. wie praat nu de waarheid vraag ik me af. Uiteindelijk loopt het hele bestelproces via Kia nederland…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvdd
Vandaag opnieuw te horen gekregen dat na het eerste uitstel van 11/10/2022 naar 14/2/2023 er nu opnieuw een vertraging is naar 12/5/2023 op de levering van mijn EV6 GT-Line AWD. Begin me steeds meer en meer af te vragen of ik met dit verhaal moet verder gaan. Totaal onbetrouwbaar, leugenachtige verkoopspraatjes over levertermijnen enz. De dealer roept overmacht in, terwijl ik me iedere maand blauw betaal aan VVA voor een wagen die ik niet gevraagd heb (aanloopwagen). Vandaag is de te verwachten levertermijn dus reeds 16 maanden. De brief vermeld wel in kleine lettertjes, dat het mogelijk nog niet definitief is. Schaamteloos is nog de best mogelijke omschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoDd
  • Laatst online: 10-05-2023
Zonet goed nieuws gekregen van de dealer, mijn KIA Ev6 BEV 77,4 kWH Earth (kleur interstellar grey) die besteld werd begin mei 2022 wordt geproduceerd op 9 februari en zou dus naar alle waarschijnlijkheid beschikbaar zijn bij de dealer rond eind april. _/-\o_ Het aftellen kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
yoda-ict schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:17:
[...]

Ik heb een GT besteld eind december 2021 en mijn dealer kan (nog) geen enkele datum noemen.. wie praat nu de waarheid vraag ik me af. Uiteindelijk loopt het hele bestelproces via Kia nederland…
Ik ga nu even uit van de huidige vraag en aanbod, waarbij de vraag heel groot is en het aanbod klein.
KIa dealers en/of leasemaatschappijen bestellen bij KIA nederland.
KIA Nederland besteld bij KIA Europe, die op zijn beurt besteld bij KIA Korea.
Bij grotere vooraf bestellingen, van zowel dealers als leasemaatschappijen, wordt er vaak pas echt besteld door KIA Nederland wanneer de vooraf bestelde auto werkelijk gekoppeld is aan een koper of leaser.
Deze koppeling betreft alleen de bestelling en nog niet de VIN. (Je krijgt nl. nooit 3000 auto's gelijktijdig aangeleverd).
Na fabricage gaat er een partij richting Nederland waarbij KIA NL weet welke voertuigen er aankomen, KIA NL koppeld deze dan d.m.v. de VIN aan een betreffende bestelling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Corneliskl
  • Laatst online: 23-05-2023
Afgelopen week dan eindelijk het geboortekaartje ontvangen van Van Mossel dat mijn EV6 AWD Advanced plus in Snow White is gemaakt! Inmiddels ook de status on sea. Wordt aangegeven dat deze pas eind maart aankomt, maar dat klinkt voor mij wat lang… nog even afwachten dus! Besteld op 22-04-2022 via Arval als zakelijke lease!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Corneliskl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:03:
Afgelopen week dan eindelijk het geboortekaartje ontvangen van Van Mossel dat mijn EV6 AWD Advanced plus in Snow White is gemaakt! Inmiddels ook de status on sea. Wordt aangegeven dat deze pas eind maart aankomt, maar dat klinkt voor mij wat lang… nog even afwachten dus! Besteld op 22-04-2022 via Arval als zakelijke lease!
On sea kan je ook hebben als ie op de kade toegekend is aan een land/klant, dan hoeft ie nog niet daadwerkelijk op de boot te staan. Maar hij komt eraan, dat is het belangrijkste :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VieQuing
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 13:23
yoda-ict schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:17:
[...]

Dat is grappig, dat is dezelfde periode dat ik mijn GT besteld heb. Dealer heeft bevestigd de bestelling op 5 januari 2022 in het bestelsysteem geplaatst te hebben. Vorige week nog maar weer een keer gebeld, verwachte leverdatum is nu 21 mei geworden. Elke keer dat ik bel schuift de levering minimaal een maad op... Ook al gedacht aan annuleren (Tip: hiervoor moet je eerst de dealer formeel schriftelijk in gebreke stellen, dan kan het na een periode van minimaal 2 weken, waarin de dealer alsnog de kans krijgt het probleem op te lossen, wel kostenloos), maar levertijden bij andere merken zijn net zo erg. Een vriend heeft in dezelfde periode een BMW i4 M50 besteld, maar die is ook nog niet geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
The Wizard schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:21:
[...]

On sea kan je ook hebben als ie op de kade toegekend is aan een land/klant, dan hoeft ie nog niet daadwerkelijk op de boot te staan. Maar hij komt eraan, dat is het belangrijkste :P
"On sea" is een gebrekkige vertaling van "We zien wel". :+

Zie de EV6 nu trouwens dagelijks rijden, dus de lol van 'early adopter' is al wel weg inmiddels.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 26-01-2023 13:07 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T9000
Corneliskl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:03:
Misschien staat hij wil maart die van mij ❤️
Op Welk schip zou die kunnen staan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Het is zover, 7 februari wordt de auto opgeleverd. oOo oOo :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
T9000 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:45:
[...]

Misschien staat hij wil maart die van mij ❤️
Op Welk schip zou die kunnen staan ?
Die van jou gaat dan vermoedelijk met de Tosca.

TOSCA
PYEONGTAEK 2023-02-06
ROTTERDAM 2023-03-13
En dan 30-3 bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
The Wizard schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Die auto's worden gewoon klaar gemaakt door de zaterdaghulp (stickers verwijderen, poetsen), de monteur doet de checks/updates.

Tsja, als ze elke beurt de remvloeistof van de EV6 willen verversen dan zijn ze idd druk...
pff dat men weken moet wachten om wat stickers te verwijderen.
ik rij momenteel met een rio van 7 jaar waar er nog van die bescherming stickers op zitten. tzit niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corneliskl
  • Laatst online: 23-05-2023
The Wizard schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Dat wist ik niet! Toch nog maar gewoon even geduld hebben. Het is in ieder geval fijn dat er iets aan de status is veranderd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rikje
  • Laatst online: 28-08-2023
Sinds bestelling in februari '22 elke maand een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag naar de stand van zaken. In december '22 aangekondigd dat de productiedatum 19/1/23 zou zijn en vandaag bevestiging gekregen dat de auto geproduceerd is. Levertermijn is nog onduidelijk, maar vanaf nu is het aftellen begonnen naar mijn EV6 Earth, RWD, 77kWh in Deep forrest green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
Rikje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:02:
Sinds bestelling in februari '22 elke maand een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag naar de stand van zaken. In december '22 aangekondigd dat de productiedatum 19/1/23 zou zijn en vandaag bevestiging gekregen dat de auto geproduceerd is. Levertermijn is nog onduidelijk, maar vanaf nu is het aftellen begonnen naar mijn EV6 Earth, RWD, 77kWh in Deep forrest green.
Lekker vooruitzicht en wat een mooie kleur ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakkeclaque
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 10:26
Net nieuws gekregen dat mijn EV6 yacht blue gt-line rwd in productie gaat 31/01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_Pwns4klt7l_KkhAbnYo5r0ERE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/by0novKAK0qVLX4ytN3ypDJy.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe lang tussen productie en vervolgens shipping, en levering zit ?

Thanks!!
ps, zal de leveringen file updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 08:48
Bij mij bijna 3 maanden, 16-10 geproduceerd, 11-01 rijden, auto was overigens al wel 21-12 bij de dealer.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikje
Zalmijbenieuwen schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Lekker vooruitzicht en wat een mooie kleur ook :*)
Ben ik het helemaal mee eens. Je ziet hem wel niet vaak in het groen. Is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak. De eerste EV6 die ik zag in de showroom was in groen en ik was direct verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Je moet ook al een beetje geluk hebben met de boten. Soms kan je net de boot missen en moet je al meteen 14 dagen wachten op de volgende boot. En dan heb je nog boten die rechtstreeks naar Antwerpen varen, anderen doen dan weer een hele reeks havens aan alvorens aan te meren in Antwerpen. Onze auto is onderweg via een haven in Spanje, dan een dag of wat schuilen in de Middellandse zee voor de storm ter hoogte van Portugal, verder door naar twee stops in Bremerhaven (DE) om zo naar Zweden nog wat wagens op te halen. Nu pas is die onderweg naar Antwerpen. Op Eukor zie je ook die grote verschillen tussen de verplaatsingen op zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, de morning courier bijv gaat eerst langs Rotterdam en dan pas naar Antwerpen. Dat is een voordeel, de auto's worden in principe sneller vervoerd vanaf Rotterdam dan Antwerpen, daar hebben ze een behoorlijke achterstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gert1969
  • Laatst online: 02-07-2023
ik heb juist dezelfde besteld feb '22 met groen interieur. succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Gert1969 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:38:
[...]
ik heb juist dezelfde besteld feb '22 met groen interieur. succes
Dit interieur? Nog nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaqSwZS-ZhzwGls4LThrS3CGdmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y3K0UH6cEBYJSflHHXK1Ah7F.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 27-01-2023 15:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan bij sommige leasemaatschappijen een eigen interieur kiezen, ze gaan dan in de haven opnieuw bekleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
The Wizard schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Je kan bij sommige leasemaatschappijen een eigen interieur kiezen, ze gaan dan in de haven opnieuw bekleden.
Dit is gewoon af-fabriek. In België biedt KIA die optie.

Catch my drift?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Mister_XE schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:52:
Mijn GT had eerst ook een los datum van 24-03-2023 maar die staat nu ook al weer eind april. En ik houd er maar helaas rekening mee dat er nog wel een maandje bij kan komen. Dan vind ik het toch wel bijzonder @AnotherFruitcake en @LuckyLuke dat jullie auto's eerder worden geleverd hoewel ik 2 a 3 maanden eerder besteld heb :|. Maar ik hoop dat iedereen hem uiteraard zo snel mogelijk krijgt. Het is iedereen gegund. En al helemaal voor @Linnemans je hebt zelfs al 7 maanden eerder besteld.
Ik heb bericht van de dealer gehad dat mijn GT een VIN heeft gekregen *O* nu kan de echte voorpret beginnen en is er enigszins zekerheid dat er schot in de zaak zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert1969
  • Laatst online: 02-07-2023
bij welke dealer heb jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomen Nescio
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-08-2023
Helaas, zo herkenbaar dit. Mijn bestelling, een EV6-GT line RWD Moonscape Matte is in februari 2022 besteld via Athlon. De leverdatum is inmiddels 5x naar achteren geschoven waarbij nu het sprookje begin april 2023 zal starten, maar ik houd rekening met een verdere verschuiving naar de zomer. De laconieke en reactieve houding van KIA op dit verhaal vind ik echt stuitend. Alleen maar de slachtofferrol aannemen, vind ik zo triest. Er rest maar één ding en dat is gewoon afwachten…. Er zijn vele mensen in de wereld met serieuze problemen, die echt recht van klagen hebben.
marvdd schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:48:
Vandaag opnieuw te horen gekregen dat na het eerste uitstel van 11/10/2022 naar 14/2/2023 er nu opnieuw een vertraging is naar 12/5/2023 op de levering van mijn EV6 GT-Line AWD. Begin me steeds meer en meer af te vragen of ik met dit verhaal moet verder gaan. Totaal onbetrouwbaar, leugenachtige verkoopspraatjes over levertermijnen enz. De dealer roept overmacht in, terwijl ik me iedere maand blauw betaal aan VVA voor een wagen die ik niet gevraagd heb (aanloopwagen). Vandaag is de te verwachten levertermijn dus reeds 16 maanden. De brief vermeld wel in kleine lettertjes, dat het mogelijk nog niet definitief is. Schaamteloos is nog de best mogelijke omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
Nomen Nescio schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:22:
Helaas, zo herkenbaar dit. Mijn bestelling, een EV6-GT line RWD Moonscape Matte is in februari 2022 besteld via Athlon. De leverdatum is inmiddels 5x naar achteren geschoven waarbij nu het sprookje begin april 2023 zal starten, maar ik houd rekening met een verdere verschuiving naar de zomer. De laconieke en reactieve houding van KIA op dit verhaal vind ik echt stuitend. Alleen maar de slachtofferrol aannemen, vind ik zo triest. Er rest maar één ding en dat is gewoon afwachten…. Er zijn vele mensen in de wereld met serieuze problemen, die echt recht van klagen hebben.
[...]
wat betreft de wereldproblemen heb je meer dan gelijk, wat onze frustratie aangaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-V
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik kijk nu regelmatig op dit forum om te kijken of er veel verschillen zitten in levertijden.
Heb zelf een ev6 gt besteld op 28-4-21. Tot op heden nog geen leverdatum gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Serieus @Rob-V ? -O-
Als je nu al 21 maanden wacht en nog geen zicht op levering hebt moet je wel heeeeeeeeeel graag een GT willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob-V
  • Laatst online: 04-06-2023
Ja helaas serieus, het enige voordeel wat ik heb is dat ik al een inruilprijs voor mijn e-niro heb gekregen. Ze verwachten leverdatum ergens april, maar dat gaat hem denk ik ook niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikje
Gert1969 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:16:
[...]

bij welke dealer heb jij besteld?
Kia Vermant in Aartselaar (Belgie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
Rob-V schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:59:
Ja helaas serieus, het enige voordeel wat ik heb is dat ik al een inruilprijs voor mijn e-niro heb gekregen. Ze verwachten leverdatum ergens april, maar dat gaat hem denk ik ook niet worden.
We hebben dus bij dezelfde dealer gekocht........
Spannend :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 19:09

John

🚀

EV6 sinds vandaag in bestelling: 77kWh, Gravity Blue, Plus. Verwachte levering is week 47 van dit jaar. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaMenaz
John schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:53:
EV6 sinds vandaag in bestelling: 77kWh, Gravity Blue, Plus. Verwachte levering is week 47 van dit jaar. :)
Gefeliciteerd met je bestelling en welkom in de wachtrij. :w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab9xo3fKYqXhOAcWJBzZmWolrGE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEU4GNYYH4VOKDcMq8yup3j7.jpg?f=user_large

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Gebeld door de dealer: mijn november 2021 bestelde EV6 is eindelijk in Antwerpse haven aangekomen!
Nu nog een paar week afwachten, dan mag ik eindelijk mijne eerste EV rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayP
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-08-2023
turt schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:56:
Gebeld door de dealer: mijn november 2021 bestelde EV6 is eindelijk in Antwerpse haven aangekomen!
Nu nog een paar week afwachten, dan mag ik eindelijk mijne eerste EV rijden...
Mijn EV6 ook besteld november 2021 staat op dezelfde boot, levering midden februari, nog even geduld dus, maar het wachten is niet meer eindeloos...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 19:09

John

🚀

DaMenaz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Gefeliciteerd met je bestelling en welkom in de wachtrij. :w

[Afbeelding]
Positief blijven ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Ik was vandaag wel jaloers. Klant komt terrein op rijden met EV6. Snel even kentekencheck gedaan (op naam gezet 27-1.) :X

Nu maar hopen dat wat de dealer mij heeft verteld, dat ik daadwerkelijk midden/eind maart kan ophalen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 08:03

TGEN

Hmmmx_

Besteld: eind oktober/begin november 2021, afgeleverd: vanochtend. Dat heeft even geduurd, en ik was dichtbij annuleren en voor een Model Y te gaan, maar toch blij dat hij er nu is!

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste