Het is iets alleen het klinkt meer als een zoethoudertje. Na 7 maand is echt wel te zeggen wanneer de productie gepland staat (harde datum): dec of jan is nogal vaag. Hoe klein is de kans dat je dan in januari te horen krijgt dat de productie echt gepland staat in feb?Flips schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:34:
Ik heb vandaag de dealer maar weer eens gebeld. Mijn in Maart bestelde m.m gt- line AWD staat gepland voor productie december/ januari. Dit is weer een nieuwe manier van communiceren vanuit KIA. Volgens hem kan je er wel van uitgaan dat dit nu ook gaat gebeuren. Nog geen VIN. Mijn dealer belt daar wekelijks de klanten voor na als het nummer bekend is
Ele maand dat er geen VIN is plakken ze er automatisch weer een maand aan vast. Ze weten niks in Nederland.
Catch my drift?
Dat is dan weer erg leuk! Ook mijn dealer zie ik. Benieuwd of ze dat bij alle vestigingen doen.
[ Voor 58% gewijzigd door DaMenaz op 14-11-2022 14:02 ]
Catch my drift?
[quote]J32108 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:48:
Net dealer Louman gebeld EV6 is on sea.lev 28 dec
[/
Hier ging iets fout. Excuses
Net dealer Louman gebeld EV6 is on sea.lev 28 dec
[/
Hier ging iets fout. Excuses
[ Voor 39% gewijzigd door Overstag op 14-11-2022 15:03 ]
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
@DaMenaz Dat is niet alleen in Nederland en niet alleen Kia.
En wees blij dat Kia complete auto afleverd. Andere merken durven gerust kleine onderdelen (zoals handgrepen) te vervangen door die van het basis model of zelfs dummies in te bouwen en de volledige auto te factureren bij aflevering met als opmerking: als het onderdeel beschikbaar is krijgt u een telefoontje om het volledige onderdeel in te bouwen.
En wees blij dat Kia complete auto afleverd. Andere merken durven gerust kleine onderdelen (zoals handgrepen) te vervangen door die van het basis model of zelfs dummies in te bouwen en de volledige auto te factureren bij aflevering met als opmerking: als het onderdeel beschikbaar is krijgt u een telefoontje om het volledige onderdeel in te bouwen.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Deden ze dat maar.bitwizz schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:56:
@DaMenazEn wees blij dat Kia complete auto afleverd.
Catch my drift?
Doen ze dat niet meer?
Ik heb die van mij 3 maanden geleden mogen ophalen. Toen werden ze gelukkig met alle hardware aanwezig geleverd (vraag mezelf alleen nog steeds af wanneer de audio versterker het begeeft).
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Ik bedoel auto's afleveren.bitwizz schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:22:
[...]
Doen ze dat niet meer?![]()
Ik heb die van mij 3 maanden geleden mogen ophalen. Toen werden ze gelukkig met alle hardware aanwezig geleverd (vraag mezelf alleen nog steeds af wanneer de audio versterker het begeeft).
Catch my drift?
Goed nieuws !migueldc schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:15:
EINDELIJK !! :-)
Mijn AWD GT-line in moonscape gaat volgens mijn dealer Gilcon (Leuven) op 6 December in productie.
Levering zou volgens hem dan midden Februari 2023 zijn.
Dus een mixed Sinterklaas/Valentijnscadeau ?
Denken jullie dat 9 weken transporttijd realistisch is ?
Rekening houden met het kerstverlof en de transportproblemen van de havens naar de dealers...
[...]
Ik heb dezelfde wagen besteld bij Novoto in Zulte, net eens gemaild dat ze ook eens mogen kijken in het systeem voor de mijne.
Vandaag weer een update gevraagd. Nog steeds geen VIN. Levering nu prognose februari (dan zijn we een jaar verder). En de prijsprotectie (fiscaal) konden ze ook niet meer garanderen... daar moest ik maar op hopen.
Manmanman,
Manmanman,
Catch my drift?
Mijn EV6 is inmiddels on sea en de leverweek is 52… volgens de dealer gaat het spannend worden of hij dit jaar nog op kenteken kan…
per aspera ad astra
Ik zie dat je begin april een GT-line RWD hebt besteld, lekker dat ie mogelijk dit jaar nog op kenteken kan!LAD93 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:26:
Mijn EV6 is inmiddels on sea en de leverweek is 52… volgens de dealer gaat het spannend worden of hij dit jaar nog op kenteken kan…
Er is werkelijk geen pijl op te trekken, ik heb dezelfde auto begin maart besteld en moet volgens de dealer rekening houden met maart 2023… Volgens mij zijn er zelfs nog GT-lines uit januari en februari die nog van niks weten…
Exact hetzelfde hier, ik word er een beetje moedeloos van... Maarja een alternatief heb je ook nietDaMenaz schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:30:
Vandaag weer een update gevraagd. Nog steeds geen VIN. Levering nu prognose februari (dan zijn we een jaar verder). En de prijsprotectie (fiscaal) konden ze ook niet meer garanderen... daar moest ik maar op hopen.
Manmanman,

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik heb vandaag een appje gehad van de dealer dat mijn GT 28-12 verwacht wordt te kunnen leveren.
Ik kreeg bericht van mijn dealer :
Goed nieuws ! Jouw EV6 vertrok op 2 november uit Zuid-Korea. Komt toe in Antwerpen 12 december. Dan tel je best nog een 3-tal weken erbij, dus levering voorzien begin-tot midden januari.
Besteld vorig jaar 2 december, Full option GTLine AWD Aurora Black (in België)
Nog even geduld dus.
Goed nieuws ! Jouw EV6 vertrok op 2 november uit Zuid-Korea. Komt toe in Antwerpen 12 december. Dan tel je best nog een 3-tal weken erbij, dus levering voorzien begin-tot midden januari.
Nog even geduld dus.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JID1Aw3NdDHiIxUXFT9UtHDG.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door fredraket op 15-11-2022 22:21 ]
Op 2 november heb ik geen boten kunnen vinden, maar op 4 november is de GLOVIS SUNRISE vertrokken. Het zou kunnen dat het om die boot gaat.fredraket schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:19:
Ik kreeg bericht van mijn dealer :
Nog even geduld dus.
[Afbeelding]
Ik merk dat jij goed bent in het volgen van de schepen.sn0x0r schreef op woensdag 16 november 2022 @ 05:19:
[...]
Op 2 november heb ik geen boten kunnen vinden, maar op 4 november is de GLOVIS SUNRISE vertrokken. Het zou kunnen dat het om die boot gaat.
Mijn EVtje zou op 28 november aankomen in de haven, maar ik kan geen schip vinden die op de 28e in welke haven dan ook aankomt.
De Morning Chant is net weer vertrokken en de Morning Pilot staat voor zondag op binnenkomst. Ik denk eerder dat de dealer bedoelde dat het 28e op de vestiging is. (Verspreking van de dealer

Oke, ik heb nog eens wat lopen graven... In de haven van PYEONGTAEK lagen op 2 november de volgende vehicle carriers/Ro-Ro's:
Wat eventueel zou kunnen, maar dat is 100% maar een gok, is dat ze met werkelijke verzenddatum de datum bedoelen dat een auto aan boord van een schip is gebracht, los van of het schip inmiddels vertrokken is?
- MORNING CAPO (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- GRAND RACE (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- GLOVIS COSMOS (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- TOREADOR (onduidelijk wat z'n eindbestemming is, vaart nu richting de Verenigde Arabische Emiraten)
- TRANS FUTURE 2 (onduidelijk wat z'n eindbestemming is, vaart nu richting Tianjin Xingang, China)
- GLOVIS SUNRISE (Lag op 2 november in de haven, maar is pas op 4 november daadwerkelijk vertrokken richting Europa)
- THRUXTON (Lag op 2 november in de haven, maar heeft eerst een rondje Korea gedaan en is op 12-11-2022 vanuit Pyeongtaek definitief richting Europa vertrokken)
Wat eventueel zou kunnen, maar dat is 100% maar een gok, is dat ze met werkelijke verzenddatum de datum bedoelen dat een auto aan boord van een schip is gebracht, los van of het schip inmiddels vertrokken is?
Thanks voor je toelichting.sn0x0r schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:22:
Oke, ik heb nog eens wat lopen graven... In de haven van PYEONGTAEK lagen op 2 november de volgende vehicle carriers/Ro-Ro's:In plaats van zoeken naar schedules heb ik dus gewoon gekeken naar de lijst met schepen welke op een gegeven moment in de haven lagen en vervolgens gefilterd op een bepaald type boten, daarna opgezocht welke kant ze nu op varen en dan kom je tot bovenstaande lijst. Is die lijst compleet? Geen idee...
- MORNING CAPO (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- GRAND RACE (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- GLOVIS COSMOS (onderweg naar de USA, maar wel op 2 november vertrokken)
- TOREADOR (onduidelijk wat z'n eindbestemming is, vaart nu richting de Verenigde Arabische Emiraten)
- TRANS FUTURE 2 (onduidelijk wat z'n eindbestemming is, vaart nu richting Tianjin Xingang, China)
- GLOVIS SUNRISE (Lag op 2 november in de haven, maar is pas op 4 november daadwerkelijk vertrokken richting Europa)
- THRUXTON (Lag op 2 november in de haven, maar heeft eerst een rondje Korea gedaan en is op 12-11-2022 vanuit Pyeongtaek definitief richting Europa vertrokken)
We wachten gewoon af, meer kunnen we toch niet doen.

(algemene vraag, ietwat off-topic)
Aangezien deze carriers heel specifiek zijn ingericht voor auto's, betekent dat dat ze leeg terug varen naar Zuid Korea om daar weer gevuld te worden? Of hebben ze een retourdeal met EU fabrikanten voor Azië export?
Aangezien deze carriers heel specifiek zijn ingericht voor auto's, betekent dat dat ze leeg terug varen naar Zuid Korea om daar weer gevuld te worden? Of hebben ze een retourdeal met EU fabrikanten voor Azië export?
De kunst van succesvolle logistiek is idd om retourvracht te hebben (evt via andere route of tussenbestemming). Er gaat veel minder vanuit de EU naar China dan andersom dus de retourvrachtprijs is ook goedkoper. Een algemeen probleem is dat lege zeecontainers zich hier op stapelen en er een tekort dreigt in China, dus idd, een deel gaat leeg retour. Als je een specifiek op auto`s gericht schip hebt denk ik dat het zelfs wel zeker is. Mogelijk dat er nog oude tweedehandsjes eerst naar Afrika gaan en vanaf daar leeg verder..Mini-me schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:34:
(algemene vraag, ietwat off-topic)
https://www.portofrotterd...sing-voor-lege-containers
[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 16-11-2022 10:50 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Half februari 2022 mijn KIa EV6 GTLine AWD Aurora Black besteld bij KIA dealer Stern in Alkmaar, al 3x is de levertijd uitgesteld, ze zeggen nu week 4 2023, er is nog geen vin nummer bekend, wordt er een beetje somber van. Zijn er nog bestellingen van voor februari 2022??
Mijn bestelling van eind oktober/begin november 2021 is nu ook uitgesteld naar 'ergens' volgend jaar, ook nog geen VIN bekend. Geen verklaring, tis een beetje een armoedige boel daar bij Van Mossel.Butch schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:02:
Half februari 2022 mijn KIa EV6 GTLine AWD Aurora Black besteld bij KIA dealer Stern in Alkmaar, al 3x is de levertijd uitgesteld, ze zeggen nu week 4 2023, er is nog geen vin nummer bekend, wordt er een beetje somber van. Zijn er nog bestellingen van voor februari 2022??
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Kijk dat is goed nieuws Joey, had jij ook een voorbestelde auto of is jou order wel op 22 november geplaatst, weet jij dat toevallig? Mocht de order wel de 22ste zijn geplaatst dan verwacht ik dat de Moonscape Matte voor gaan maar goed het is en blijft een loterijjoeypedro13 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:50:
Ik heb vandaag een appje gehad van de dealer dat mijn GT 28-12 verwacht wordt te kunnen leveren.
Volgens mij is er nog geen gt geleverd. Zou dit de eerste boot zijn met de gt ?joeypedro13 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:50:
Wij hebben een Kia ev6 gt besteld in februari 2022 , zou 14 november bij de dealer staan, maar helaas de auto is nog niet gemaakt volgens Kia Nederland.
Blijkbaar licht aan de einde van de tunnel, mijne lang verwachte EV6 wordt geleverd einde van dit jaar.
Begin volgend jaar kan ik hem uiteindelijk ophalen, alé dat mogen we toch hopen.
Het is alvast een mooi nieuwjaarsgeschenk.
Wel meer dan een jaar moeten wachten dat vind ik wel veel te lang.
Begin volgend jaar kan ik hem uiteindelijk ophalen, alé dat mogen we toch hopen.
Het is alvast een mooi nieuwjaarsgeschenk.
Ik denk het niet! … de Morning Chant heeft afgelopen weekend mijn GT afgeleverd in de Rotterdamse haven, nu wachten tot de 29e van deze maand als de auto wordt afgeleverd. Één blije toekomste KIA rijder😉Ph7 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:31:
[...]
Volgens mij is er nog geen gt geleverd. Zou dit de eerste boot zijn met de gt ?
Wij hebben een Kia ev6 gt besteld in februari 2022 , zou 14 november bij de dealer staan, maar helaas de auto is nog niet gemaakt volgens Kia Nederland.
Dus we kunnen Laura in het oog houdenOlafLambrecht schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:43:
Blijkbaar licht aan de einde van de tunnel, mijne lang verwachte EV6 wordt geleverd einde van dit jaar.
Het is alvast een mooi nieuwjaarsgeschenk.![]()
Je woont niet toevallig in de buurt van Tilburg e.o.?Pilot41Day schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:44:
[...]
Ik denk het niet! … de Morning Chant heeft afgelopen weekend mijn GT afgeleverd in de Rotterdamse haven, nu wachten tot de 29e van deze maand als de auto wordt afgeleverd. Één blije toekomste KIA rijder😉
Nee in de randstadsn0x0r schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:58:
[...]
Je woont niet toevallig in de buurt van Tilburg e.o.?
Gt of gt line?Pilot41Day schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:44:
[...]
Ik denk het niet! … de Morning Chant heeft afgelopen weekend mijn GT afgeleverd in de Rotterdamse haven, nu wachten tot de 29e van deze maand als de auto wordt afgeleverd. Één blije toekomste KIA rijder😉
Ik heb eind december 2021 een Kia ev6 gtline RWD besteld, verwachtte leverdatum zou 07/2022 zijn. Momenteel zelfs geen idee wanneer die geleverd kan worden.. Dit is echt not done... Het gaat hier niet over een afdichting van 30 euro.. Voor mij is dit de laatste keer dat ik een nieuwe kia besteld heb..
Hier ook nog steeds geen vin. In januari 2022 een zwarte awd gt-line besteld in nederland.
Haha, ik vraag de dealer om een update:
Hoi <NAAM>,
Ik was even benieuwd naar de status. Je gaf aan de auto te verwachten omstreeks de derde week van november, bedoel je daarmee dat hij bij jullie dan op de stoep staat, of dat hij dan in Nederland gelost wordt?
Groetjes,
sn0x0r
Geen idee wat hij nou precies bedoelt, maar ik ga er vanuit dat hij bedoelt dat de auto volgende week in Nederland aankomt... mijn dealer zit in Tilburg, dus dat hij zegt dat hij bij 'ons' wordt gelost is wat vreemd, maar ik denk dat hij bedoelt 'bij ons in Nederland'. Dan staat de auto inderdaad zoals ik vermoed op de MORNING PILOT welke nu naar verwachting op 20 november aankomt in Rotterdam.Hoi sn0x0r,
Ik verwacht dat de auto volgende week bij ons gelost wordt, ik hou je op de hoogte !
<NAAM>
@Pilot41Day hoe weet je dat je auto op de Chant stond? Ik woon ook in de Randstad, vermoed ook dat die van mij op de Chant stond, maar begrijp dat mijn auto pas op 28 november bij de dealer staat, dus dan moet die nog rijklaar worden gemaakt.Pilot41Day schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:44:
[...]
Zijn er eigenlijk überhaupt al GT’s afgeleverd in Nederland?
Is mij door de dealer verteld dat de aflevering op 29 november gepland staat, daar hou ik me voorlopig maar aan. Eind van de week zal ik er nog wel even een telefoontje aan wagen om te vragen of de datum nog steeds vast staat.Chel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:46:
[...]
@Pilot41Day hoe weet je dat je auto op de Chant stond? Ik woon ook in de Randstad, vermoed ook dat die van mij op de Chant stond, maar begrijp dat mijn auto pas op 28 november bij de dealer staat, dus dan moet die nog rijklaar worden gemaakt.
Ja hoor, 16 februari besteld, zelfs geen voorruitzicht op een productiedatum, het enige wat we weten, levering in 2023, jammer genoeg is 31/12/2023 ook nog 2023. Zoals eerder gemeld laat de communicatie van Kia zeer te wensen over, maak het simpel en geef iedere koper een login zoals een tracking bij DHL. Kan je zelf tenminste meevolgen.Butch schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:02:
Gisteren met de dealer gebeld.
Mijn op 11 Maart 2022 bestelde GT line AWD Aurora black staat voor “productie” op 28 January 2023. Volgens de dealer is productie, een andere status dan back/order. Volgens de dealer zijn vooral de AWD vertraagd ten opzichte van de RWD. Ben benieuwd.
Mijn op 11 Maart 2022 bestelde GT line AWD Aurora black staat voor “productie” op 28 January 2023. Volgens de dealer is productie, een andere status dan back/order. Volgens de dealer zijn vooral de AWD vertraagd ten opzichte van de RWD. Ben benieuwd.
Helaas is de verwachte losdatum dealer verschoven naar 16-2-2023.
And the waiting continues...................
And the waiting continues...................

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Laura is blijkbaar aangemeerd nu maar hopen dat mijne EV6 op boord wordt gezet. We blijven haar volgen.OlafLambrecht schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:50:
[...]
Dus we kunnen Laura in het oog houden

Gisteren voor het eerst contact gezocht met de dealer.
Bij het bestellen 29 juli 2022 wisten zij mij te vertellen dat hij eind Mei 2023 geleverd zou worden.
Bij contact gevraagd wat de status is. Hierbij vertelde hij mij dat losdatum Maart 2023 is. Dat is al weer 2 maanden eerder. Echter hou ik nog slag om de arm of dit waar is
Bij het bestellen 29 juli 2022 wisten zij mij te vertellen dat hij eind Mei 2023 geleverd zou worden.
Bij contact gevraagd wat de status is. Hierbij vertelde hij mij dat losdatum Maart 2023 is. Dat is al weer 2 maanden eerder. Echter hou ik nog slag om de arm of dit waar is
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Voor de nieuwkomers en als reminder. Er wordt een lijst bijgehouden hoe lang je ongeveer op dit moment moet wachten op je EV6. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend.
/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large)
Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht
:strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large)
Wil je een wijzigingen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering
:strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht
/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large)
De statistieken kan je hier raadplegen:
Per model kan je bijvoorbeeld de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken
/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large)
Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht
:strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large)
Wil je een wijzigingen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering
:strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht
/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large)
De statistieken kan je hier raadplegen:
Per model kan je bijvoorbeeld de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken
/f/image/ZsC6Y718NbDUZk7dwruTlTct.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 18-11-2022 08:27 ]
Beste lezers en reageerders,
15-11 heb ik mijn EV6 in ontvangst mogen nemen. Ik kan alleen maar zeggen dat het een geweldige auto is.
Het wachten (bijna 8 maanden) is de moeite waard geweest.
Het viel mij op dat bij de levering er geen hoes was voor de laadkabel en ook niet voor de thuislader. Misschien een tip om die vooraf te bestellen. Nu ligt er een kabel los door de kofferbak te slingeren.
Voor allen, veel veilig rijplezier.
Ik schakel over naar de andere topics van de EV6.
15-11 heb ik mijn EV6 in ontvangst mogen nemen. Ik kan alleen maar zeggen dat het een geweldige auto is.
Het viel mij op dat bij de levering er geen hoes was voor de laadkabel en ook niet voor de thuislader. Misschien een tip om die vooraf te bestellen. Nu ligt er een kabel los door de kofferbak te slingeren.
De thuislader zit bij mij in een tasje.M_H schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:24:
Beste lezers en reageerders,
En beide kabels heb ik in de voorfrunk liggen.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Vandaag op de A6 Lelystad richting Lemmer een vrachtwagen met twee splinternieuwe EV6’s gespot. Een witte en een zwarte. Gaat er iemand op dit forum daarmee blij worden?
Vandaag afspraak gemaakt dat ik 2 december mijn EV6 kan afhalen! Daarbij ook een uitnodiging voor een rijvaardigheidstraining.
Wat voor Kia EV6 mag je op gaan halen Heems78 ?
GTKiaEv6 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:28:
Wat voor Kia EV6 mag je op gaan halen Heems78 ?
Wat betreft de uitnodiging voor de rijvaardigheidstraining kwam de dealer daar zelf mee of heb je dit zelf ergens moeten aanvragen?Heems78 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:25:
Vandaag afspraak gemaakt dat ik 2 december mijn EV6 kan afhalen! Daarbij ook een uitnodiging voor een rijvaardigheidstraining.
Hier ook 02/2022 getekend en het was zelfs een voorbestelde (06/2021).marvdd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:56:
[...]
Ja hoor, 16 februari besteld, zelfs geen voorruitzicht op een productiedatum, het enige wat we weten, levering in 2023, jammer genoeg is 31/12/2023 ook nog 2023. Zoals eerder gemeld laat de communicatie van Kia zeer te wensen over, maak het simpel en geef iedere koper een login zoals een tracking bij DHL. Kan je zelf tenminste meevolgen.
Deze week nog geluisterd bij de dealer, nog niks, nada
BE net als u.
Nee niks zelf hoeven aanvragen, kwam de dealer mee. Ik weet ook nog niet alle details (plaats, datum etc).Mister_XE schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:20:
[...]
Wat betreft de uitnodiging voor de rijvaardigheidstraining kwam de dealer daar zelf mee of heb je dit zelf ergens moeten aanvragen?
Vanavond een knoop doorgehakt mijn rode gt-line RWD besteld op 11 april gaat hem niet meer worden levering blijft maar uitgesteld worden. Ik ga switchen naar een zwarte gt-line AWD deze staat al op de boot en komt eind december bij de dealer dan heb ik hem in ieder geval in januari.
Ik neem aan dat je een GT besteld hebt en die je op 2 december krijgt afgeleverd?Heems78 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:39:
[...]
Nee niks zelf hoeven aanvragen, kwam de dealer mee. Ik weet ook nog niet alle details (plaats, datum etc).
Dan klopt het, de 1e 200 GT rijders in NL krijgen een rijders training aangeboden.
Ook ik ben benieuwd hiernaar?
Ja dat klopt, als je de GT voor 13 augustus 2022 hebt besteld, dan krijg je een uitnodiging. Jij dus ookPilot41Day schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:36:
[...]
Ik neem aan dat je een GT besteld hebt en die je op 2 december krijgt afgeleverd?
Dan klopt het, de 1e 200 GT rijders in NL krijgen een rijders training aangeboden.
Ook ik ben benieuwd hiernaar?
Gefeliciteerd. Mooie kleur, nu zie ik ook hoe de mijne eruit ziet. Die komt waarschijnlijk zondag aan in Rotterdam. Veel plezier er mee.Diepfries86 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu alleen nog wachten tot woensdag
KloptKiaEv6 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:54:
Is dit de kleur Interstellar Grey ?
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Vandaag langere tijd op de snelweg rondom een Yacht Blue GT-Line gereden, precies de auto die nu voor mij op de boot staat. Was de tweede keer dat ik hem in deze kleur in het wild heb gespot, maar de vorige keer kon ik hem niet zo uitgebreid bewonderen. Ben blij met de kleurkeuze, het blauw is een mooie donkerblauw en staat de auto goed!
Xbox Live: Chevalric
Ik ga je heel eerlijk zeggen dat ik het niet weet, maar vandaag weer een appje van de dealer gehad dat ik ben aangemeld voor die rijtraining van de EV6 GT. Nu maar hopen dat die auto echt op tijd komt🙏🏼
Mister_XE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:14:
[...]
Kijk dat is goed nieuws Joey, had jij ook een voorbestelde auto of is jou order wel op 22 november geplaatst, weet jij dat toevallig? Mocht de order wel de 22ste zijn geplaatst dan verwacht ik dat de Moonscape Matte voor gaan maar goed het is en blijft een loterijMijn bestelling staat nog steeds in order.
@Chevalric kunnen we mekaar de hand schudden, krijg ook een gt line yacht blue, is al in nederland of komt idd ook met de pilot. Zou 28 november bij de dealer moeten zijn.Chevalric schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:30:
Vandaag langere tijd op de snelweg rondom een Yacht Blue GT-Line gereden, precies de auto die nu voor mij op de boot staat. Was de tweede keer dat ik hem in deze kleur in het wild heb gespot, maar de vorige keer kon ik hem niet zo uitgebreid bewonderen. Ben blij met de kleurkeuze, het blauw is een mooie donkerblauw en staat de auto goed!
Ja wadde dat is nogal een verschil met mijn dealer. eerder besteld dan jouw datum en ik zou blij mogen zijn dat ik hem op vandaag over 12 maanden kan verwachtenDesutoroiya schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:25:
Gisteren voor het eerst contact gezocht met de dealer.
ook BE hier
Morning Pilot is al in Rotterdam. Ik vermoed dat mijn EV6 daar op staat. Klopt het dat tussen schip komst en aflevering 4-5 weken tussen zit? Het staat op 28 december ingepland, maar kan wat eerder, volgens de dealer.
Kan best ja. Bij mij zat er 2 weken tussen, verschild per dealer en transport.Canby schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:58:
Morning Pilot is al in Rotterdam. Ik vermoed dat mijn EV6 daar op staat. Klopt het dat tussen schip komst en aflevering 4-5 weken tussen zit? Het staat op 28 december ingepland, maar kan wat eerder, volgens de dealer.
Dus, in principe, ik kan over een week of twee al Eva even instappen? Hopelijk...Anunnaki schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:12:
[...]
Kan best ja. Bij mij zat er 2 weken tussen, verschild per dealer en transport.
Maar, het liefst toch even volhouden (een paar weken is niks t.o.v. 10 maanden wachttijd) en pas 2 januari laten op de kenteken zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Canby op 20-11-2022 16:18 ]
Ik denk dat @Anunnaki bedoelt vanaf het moment dat de auto vanuit de haven is afgeleverd bij de dealer.Canby schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:12:
[...]
Dus, in principe, ik kan over een week of twee al Eva instappen? Hopelijk...
Transport vanuit de haven naar de dealer kan soms oplopen tot 3 weken. (Maar kan ook korter zijn). Dit houden dealers ook vaak aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 20-11-2022 16:16 ]
Van de haven naar de dealer 3 weken,? Wat moet de reden zijn dat de auto zolang in de haven blijft. Ik neem aan dat in de haven ook zo snel mogelijke doorstroming van goederen willen hebben.🙂
Gebrek aan de vrachtwagenchauffeurs? Dat speelt op dit moment echt enorm in BremenKiaEv6 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:44:
Van de haven naar de dealer 3 weken,? Wat moet de reden zijn dat de auto zolang in de haven blijft. Ik neem aan dat in de haven ook zo snel mogelijke doorstroming van goederen willen hebben.🙂
En Antwerpen, daar staat het ook helemaal vol.Canby schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:55:
[...]
Gebrek aan de vrachtwagenchauffeurs? Dat speelt op dit moment echt enorm in Bremen
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
..en in Antwerpen en Zeebrugge ookCanby schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:55:
[...]
Gebrek aan de vrachtwagenchauffeurs? Dat speelt op dit moment echt enorm in Bremen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/wagens-zeebrugge/
Onder welke steen hebt u de laatste tijd gelegen?KiaEv6 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:44:
Personeelstekorten?
Schip¹ | Vertrekdatum¹ | Verwachte aankomst in Antwerpen¹ | Verwachte aankomst in Rotterdam¹ | Verwachte aankomst in Bremerhaven¹ | Huidige positie² | Volgende bestemming² |
MORNING PILOT | 2022-10-08 | 2022-11-22 | n.v.t. | n.v.t. | Rotterdam, Netherlands (ATA: 2022-11-20) | Antwerpen, Belgium (ETA: 2022-11-22) |
MORNING LISA | 2022-10-16 | n.v.t. | n.v.t. | 2022-12-05 | West Mediterranean | Tarragona, Spain (ETA: 2022-11-21 |
ASIAN DYNASTY | 2022-11-11 | n.v.t. | n.v.t. | 2022-12-19 | South East Asia | Aqaba, Jordan (ETA: 2022-12-02) |
MORNING LAURA | 2022-11-21 | 2022-12-26 | 2022-12-27 | n.v.t. | East Asia | Mokpo, Korea (ETA: 2022-11-21) |
MORNING CHAMPION | 2022-11-30 | n.v.t. | n.v.t. | 2023-01-22 | n.v.t. | n.v.t. |
¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.
Schip | Vertrekdatum | Huidige positie¹ | Volgende bestemming¹ |
GRAND DAHLIA | 2022-09-02 | Red Sea | Barcelona, Spain (ETA: 2022-11-26) |
GLOVIS CLIPPER | 2022-10-01 | Bremerhaven, Germany (ATA: 2022-11-18) | n.v.t. |
GLOVIS SUNRISE | 2022-11-04 | Indian Coast | Suez Port, Egypt (ETA: 2022-11-27) |
¹ Dit betreft VESSELFINDER data.
Aardig wat boten van GLOVIS eruit gehaald omdat die allemaal terug lijken te varen naar het oosten.
Zoals te zien is ligt de MORNING PILOT momenteel in Rotterdam waar hij 20-11-2022 aangekomen is en zal vermoedelijk ergens gedurende de middag richting Antwerpen vertrekken.
Heems, allereerst van harte!! Wat een gaaf voorruitzicht!Heems78 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:41:
[...]
Ja dat klopt, als je de GT voor 13 augustus 2022 hebt besteld, dan krijg je een uitnodiging. Jij dus ook
Ik zie de foto's graag voorbijkomen, plus wat eerste ervaringen natuurlijk
Ik hoop dat ik je iets kan vragen?
Ik zie in het overzicht dat je in november 2021 besteld hebt? En dus aanstaande december gelukkig mag ontvangen
Zou je (als je dat wil natuurlijk) eens bij jouw dealer na kunnen vragen wanneer hij besteld heeft bij KIA?
De reden voor deze vraag is het volgende, ik heb namelijk ook een GT in bestelling staan (door mij besteld april 2021) maar heb daarvoor ook een GT-Line besteld (zie eerdere post van mij met reden waarom, maar was echt voordeliger) en heb nu sterk de indruk dat mijn GT veel later besteld is dan de eerste mogelijkheid.
(is inmiddels al uitgesteld naar medio 2023). De GT-Line heb ik inmiddels al sinds mei dit jaar, naar volle tevredenheid overigens.
Een dealer heeft namelijk een X aantal auto's per jaar af te nemen, en ik vermoed dat de GT dus pas dit jaar besteld is om daar dus wat voordeel uit te halen voor henzelf.
Voor mij daarentegen is dit heel vervelend...... door de fiscale wijziging volgend jaar kost me dit € 9000,= meer aan bijtelling!
Ik zou dus graag willen bewijzen dat ze mijn 2 auto's niet tegelijk besteld hebben waardoor ik financieel benadeeld wordt.
Alvast dank voor de moeite!
Dank je!Linnemans schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:39:
[...]
Heems, allereerst van harte!! Wat een gaaf voorruitzicht!
Ik zie de foto's graag voorbijkomen, plus wat eerste ervaringen natuurlijk
Ik hoop dat ik je iets kan vragen?
Ik zie in het overzicht dat je in november 2021 besteld hebt? En dus aanstaande december gelukkig mag ontvangen
Zou je (als je dat wil natuurlijk) eens bij
Mijn dealergroep heeft bij bekendmaking van de GT (maart 2021 ofzo) 5 GT's slots gereserveerd bij KIA. Dus deze zijn direct bij start productie (september 2022) gemaakt. Ik had bij bestelling de laatste van de 5.
De gehele 1e pructierun van de GT waren verkocht, dus daarom zal de levertijd langer zijn voor jouw GT.
Het is volgens mij allemaal speculeren, maar toch vind ik het vanuit bedrijfskundig perspectief wat vreemd.Heems78 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:17:
[...]
Dank je!
Mijn dealergroep heeft bij bekendmaking van de GT (maart 2021 ofzo) 5 GT's slots gereserveerd bij KIA. Dus deze zijn direct bij start productie (september 2022) gemaakt. Ik had bij bestelling de laatste van de 5.
De gehele 1e pructierun van de GT waren verkocht, dus daarom zal de levertijd langer zijn voor jouw GT.
Ik zou zeggen dat het voor Kia het meest efficiënt is als ze zoveel mogelijk dezelfde modellen achter elkaar maken. Waarom zouden ze niet in een keer alle bestelde GT's bouwen die voor datum x besteld zijn?
Ik was overigens een stuk later met bestellen (maart jl.). Ga van de week nog eens een belletje wagen.
Mijn dealer heeft in zijn systeem 30 november staan. Is dit dan normaal de datum dat ie bij de dealer is ? Of is dit de datum dat de auto aan wal komt in Rotterdam ?
Met andere woorden, 30 november, stond de auto dan op de Morning Pilot en is ie al aan wal ? Of staat ie dan nog op de morning lisa ?
Met andere woorden, 30 november, stond de auto dan op de Morning Pilot en is ie al aan wal ? Of staat ie dan nog op de morning lisa ?
Wat de dealer ziet is de verwachte leverdatum wanneer de auto bij hun wordt afgeleverd..everlast666 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:45:
Mijn dealer heeft in zijn systeem 30 november staan. Is dit dan normaal de datum dat ie bij de dealer is ? Of is dit de datum dat de auto aan wal komt in Rotterdam ?
Dus zal 30 november de auto bij de dealer staan.
Dan zal de auto op de Morning Pilot staan. (of al gelost
Helemaal mee eens.....kraaknogschaak schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:32:
[...]
Het is volgens mij allemaal speculeren, maar toch vind ik het vanuit bedrijfskundig perspectief wat vreemd.
Ik zou zeggen dat het voor Kia het meest efficiënt is als ze zoveel mogelijk dezelfde modellen achter elkaar maken. Waarom zouden ze niet in een keer alle bestelde GT's bouwen die voor datum x besteld zijn?
Ik was overigens een stuk later met bestellen (maart jl.). Ga van de week nog eens een belletje wagen.
Maar KIA's wegen zijn ondoorgrondelijk gebleken....
Dank voor je snelle reactie, ik kan je redenering helemaal volgen.Heems78 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:17:
[...]
Dank je!
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen!
Tot snel!!
Ze zijn begonnen met lossen van Morning Pilot. Diepgang van 9,5m naar 9,2m is veranderd.
Nice ! Misschien nog mooi sinterklaas cadeau dus ;-)Solarman schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:55:
[...]
Wat de dealer ziet is de verwachte leverdatum wanneer de auto bij hun wordt afgeleverd..
Dus zal 30 november de auto bij de dealer staan.
Dan zal de auto op de Morning Pilot staan. (of al gelost)
Morning Pilot. Om 15:00 uur gelost en vertrokken. Nu afwachten wie er nu (of verlaat) een leuk Sinterklaas cadeautje krijgtCanby schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:01:
Ze zijn begonnen met lossen van Morning Pilot. Diepgang van 9,5m naar 9,2m is veranderd.

Fingers crossed, net als @everlast666 staat mijn datum ook op 30-11 (bij dezelfde dealer)
hij krijgt bij Van Mossel een 0km beurt, alle updates kaarten en software (incl. conditionering ??) en er moet een trekhaak onderFlyingGameGuy schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
Fingers crossed, net als @everlast666 staat mijn datum ook op 30-11 (bij dezelfde dealer)
Enkele dagen is mij beloofd
*fingers crossed*
Ik lees dit forum al sinds Mei dit jaar met belangstelling. Bestelling van de Kia EV6 125kW/ 58kWh RWD moonscape grey op 05-05-2022 geplaatst bij de dealer. Levering een paar keer uitgesteld maar vandaag bericht ontvangen van de dealer. Hij is 20-11 gelost in Rotterdam en 23-11- 2022 wordt hij bij de dealer verwacht. Afspraak voor levering staat op 12-12-2022. Nog mooi in 2022! Dus 7 maanden wachten is lang maar als ik het forum lees mag ik nog van geluk spreken. Voor diegene die nog wachten, sterkte en succes.
Plathouwers, mag jij jou auto nog niet alvast gaan bekijken bij de dealer ? Want dan is het leuke van het aflevermoment van het ophalen er af dat het toonzeil er af gaat 😁 Mijne komt ook van de morning pilot maar ik wil toch wel alvast gaan spieken bij de dealer 😉 zelfde uitvoering alleen kleur steel grey metallic.
Bijna 3 weken staat die auto daar dan voor 'de deur'... mijn hemel zeg. Welke dealer gaat dit om? Hoop namelijk dat die van mij toch sneller de auto kan afronden als hij eenmaal voor de deur staat.PLathouwers schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:04:
Ik lees dit forum al sinds Mei dit jaar met belangstelling. Bestelling van de Kia EV6 125kW/ 58kWh RWD moonscape grey op 05-05-2022 geplaatst bij de dealer. Levering een paar keer uitgesteld maar vandaag bericht ontvangen van de dealer. Hij is 20-11 gelost in Rotterdam en 23-11- 2022 wordt hij bij de dealer verwacht. Afspraak voor levering staat op 12-12-2022. Nog mooi in 2022! Dus 7 maanden wachten is lang maar als ik het forum lees mag ik nog van geluk spreken. Voor diegene die nog wachten, sterkte en succes.
Ga zeker eind deze of volgende week kijken, sneak preview. Dat breekt het wachten zullen we maar zeggen🤪.
Niet helemaal. Ze verwachten woensdag dat hij bij de dealer zal worden geleverd. Afhankelijk van transport natuurlijk, dan houden ze natuurlijk wat marge wat te begrijpen is. Dan zitten we rond de 2 weken wat denk ik redelijk is gezien de drukte.sn0x0r schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:49:
[...]
Bijna 3 weken staat die auto daar dan voor 'de deur'... mijn hemel zeg. Welke dealer gaat dit om? Hoop namelijk dat die van mij toch sneller de auto kan afronden als hij eenmaal voor de deur staat.(Ik zit bij Content Auto groep Tilburg)
Dealer is Content auto groep Eindhoven.
Gisteren bij de dealer geweest. Mijn EV6 stond idd op de Pilot en was net bij de dealer aangekomen en heb hem al even mogen zien. Prachtige auto. Mag hem op 6 december gaan afhalen. Ik denk dat ik er meteen winterbanden op laat leggen. Ik heb eve in eerdere discussies gekeken, veel discussie over all season of winterbanden, maar heeft iemand goede ervaringen met een winterband (235 55 R19 V105)?
Vannacht bericht gekregen van Athlon dat de afleverdatum verschoven is naar 5 december! De auto zal dus inderdaad gelost zijn en of al bij de dealer zijn of daar spoedig aankomen.
Als ik hem daadwerkelijk op 5 december kan afhalen zou dat een bijzonder mooi Sinterklaas cadeau zijn. 

Welke dealer?Chel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:41:
Gisteren bij de dealer geweest. Mijn EV6 stond idd op de Pilot en was net bij de dealer aangekomen en heb hem al even mogen zien. Prachtige auto. Mag hem op 6 december gaan afhalen. Ik denk dat ik er meteen winterbanden op laat leggen. Ik heb eve in eerdere discussies gekeken, veel discussie over all season of winterbanden, maar heeft iemand goede ervaringen met een winterband (235 55 R19 V105)?
[ Voor 47% gewijzigd door sn0x0r op 22-11-2022 08:01 ]
En excuus, ik zei dat de auto op de pilot stond, maar dat was natuurlijk de chant.sn0x0r schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:00:
Vannacht bericht gekregen van Athlon dat de afleverdatum verschoven is naar 5 december! De auto zal dus inderdaad gelost zijn en of al bij de dealer zijn of daar spoedig aankomen.Als ik hem daadwerkelijk op 5 december kan afhalen zou dat een bijzonder mooi Sinterklaas cadeau zijn.
[...]
Welke dealer?
Gefeliciteerd. Maar het schip die je bedoelt is de waarschijnlijk de Morning Chant?Chel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:41:
De Pilot heeft zondag/maandag pas gelost en die auto’s worden nu ingeklaard.
Veel plezier met de auto, het wordt mooi op de weg.
Wellicht ook goed nieuws voor andere / een beetje hoopgevend; zojuist een update vanuit de dealer ontvangen dat KIA NL weer een batch van de EV6 gaat voorzien van een chasisnummer, als alles goed gaat komt die van mij in Januari binnen bij de dealer!
Dat is een raar bericht van de dealer.0208AD schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:17:
Wellicht ook goed nieuws voor andere / een beetje hoopgevend; zojuist een update vanuit de dealer ontvangen dat KIA NL weer een batch van de EV6 gaat voorzien van een chasisnummer, als alles goed gaat komt die van mij in Januari binnen bij de dealer!
Chassisnummer = VIN (vehicle identification number).
En VIN wordt toegekend door de fabrikant, daar heeft een importeur helemaal niks in te zeggen.