Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
The Wizard schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:44:
Hoeveel mensen wachten hier nog op hun dec/Jan/feb bestelde auto?
Ik wacht nog op mijn nov 21 bestelde auto ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:30
+1 (besteld 07/02/2022 - 77kw RWD Plus Advanced - Nederland - losdatum 13/01/2023, leverdatum 31/01/2023 (met trekhaak). Geen VIN dus datum is fictief (al vanaf augustus 2022).

Dat er nu al wagens zijn uitgeleverd die in maart zijn besteld, is vrij frustrerend. Wel oprecht heel fijn voor die eigenaren, maar het voelt toch alsof je in de verkeerde kassarij bent gaan staan.

Zou het dan toch het schuifdak zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door DaMenaz op 03-11-2022 10:45 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Besteld 14/02/2022 - 77kw RWD GT-Line - Nederland.
Verwachte losdatum dealer 15/01/2023.
Geen VIN dus datum is fictief.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09 13:15
DaMenaz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:44:
+1 (besteld 07/02/2022 - 77kw RWD Plus Advanced - Nederland - losdatum 13/01/2023, leverdatum 31/01/2023 (met trekhaak). Geen VIN dus datum is fictief (al vanaf augustus 2022).

Dat er nu al wagens zijn uitgeleverd die in maart zijn besteld, is vrij frustrerend. Wel oprecht heel fijn voor die eigenaren, maar het voelt toch alsof je in de verkeerde kassarij bent gaan staan.

De mijne bestelt eind januari verleden week afgehaald met schuifdak en alle andere toeters en bellen (AIR uitvoering RWD.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:41
DaMenaz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:44:

ik heb ook een Plus Advanced, dus met het schuifdak, maar wel AWD. Besteld 22-02-22, VIN was 2-3 weken geleden bekend.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Totaal geen lijn in te trekken, in de timing van de leveringen. In het overzicht van @Anunnaki zie ik twee bestellingen staan (in BE) van een vergelijkbare wagen op exact dezelfde dag. De ene is voorziene levertijd 427 dagen, bij de andere dealer 549 dagen. Dat valt toch niet meer te rijmen. In datzelfde overzicht zijn in de leveringen nogal wat gaten te vinden maar ik neem aan dat niet iedereen ook een update doet bij levering. Wat natuurlijk wel zo netjes zou zijn :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat ik als allervervelendst ervaar is nog niet eens zozeer dát het lang duurt. Maar vooral dat KIA Nederland niet verder komt dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZlpMPpW7oxPfqjEwqc0QQGzkNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lNiEy6VveaJguB8iYBpK1RVX.gif?f=user_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Kia Nederland zegt >>> dan kunt u het beste contact opnemen met de dealer waar u hem heeft besteld. ☹️😒😩 En wat mij betreft moet juist Kia Nederland de klant het best mogelijk kunnen helpen.🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoeveel mensen wachten hier nog op hun nov/dec/Jan/feb bestelde auto?
Ligt er aan hoe letterlijk je het bedoelt ;) ik bestelde bij Alphabet BE op 28 januari, maar ze hebben de wagen pas op 31 maart besteld bij de KIA dealer ("sorry het is druk vanwege de autosalon en alle kortingsacties die nu lopen").

Maar gelukkig heb ik in deze periode kunnen bestellen met 20% extra korting bij Alphabet, anders was de EV6 ruim buiten lease budget gevallen.

Dus de data:
Besteld 31/3/2022
Oorspronkelijk leverdatum: 1/11/2022
Ondertussen bijgesteld naar 31/1/2023 (nog geen VIN bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
De Morning Chant is vertrokken uit Livorno richting Fos Sur Mer Frankrijk. Aankomst daar 4 november (halen ze niet) en zal 5 november richting Rotterdam gaan.
Ook de Morning Pilot gaat eerst naar Livorno. Is nu vlakbij het Suez kanaal.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
+1 besteld eind januari. Zwarte awd gt-line privé gekocht in nederland. Beloofde levering juli, nu op ‘eind december’. Nog geen vin….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
Overstag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:16:
De Morning Chant is vertrokken uit Livorno richting Fos Sur Mer Frankrijk. Aankomst daar 4 november (halen ze niet) en zal 5 november richting Rotterdam gaan.
Ook de Morning Pilot gaat eerst naar Livorno. Is nu vlakbij het Suez kanaal.
Ik weet niet waarom je het zei, maar de MORNING CHANT is bijna aangekomen in Fos Sur Mer... het stukje Livorno --> Fos Sur Mer stelt ook niets voor in afstand. :+

[edit]
De MORNING CHANT vaart (sinds 2 minuten voor dit bericht) ook nog steeds maar ligt wel al vlakbij de monding van de haven. Hij lijkt ook niet bij een ligplaats uit te gaan komen, dus het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat die vandaag nog aanmeert in de haven. Dan ligt hij niet heel ver van z'n oorspronkelijke schema af. :)

[ Voor 24% gewijzigd door sn0x0r op 04-11-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
sn0x0r schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:42:
[...]

Ik weet niet waarom je het zei, maar de MORNING CHANT is bijna aangekomen in Fos Sur Mer... het stukje Livorno --> Fos Sur Mer stelt ook niets voor in afstand. :+

[edit]
De MORNING CHANT vaart (sinds 2 minuten voor dit bericht) ook nog steeds maar ligt wel al vlakbij de monding van de haven. Hij lijkt ook niet bij een ligplaats uit te gaan komen, dus het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat die vandaag nog aanmeert in de haven. Dan ligt hij niet heel ver van z'n oorspronkelijke schema af. :)
Je hebt gelijk. Ik vergiste me. 8)7
Net even gekeken, ze is er bijna en de vaarsnelheid is verlaagd. Hoop dat ze gelijk naar binnen mag en niet eerst hoeft te ankeren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertEV6
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-08-2024
+1 Ik heb 10-03-2022 mijn Plus Advance RWD Moonscape Matt besteld, met de belofte van leveren eind mei, begin juni. Het was immers een vooruitbestelde wagen, dus voorradig. Lang verhaal kort, nog geen VIN verwachte leverdatum feb/mrt 2023....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Hoeveel mensen wachten hier nog op hun nov/dec/Jan/feb bestelde auto?
+1
Besteld 31/01/2022 (Belgische lease via Athlon). Eerste leverdatum half november, recent verlaat naar half december.
RWD Earth model + Lounge Pack, Premium Pack en trekhaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Bokes op 04-11-2022 13:17 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chel
  • Laatst online: 22-02-2024
Was net bij de dealer. Vermoedde zelf al dat mijn auto op de Morning Chant of Pilot zou staan. Ik kreeg te horen dat mijn auto rond 28 november bij de dealer wordt verwacht en een week later kan worden uitgeleverd, dus mijn vermoeden lijkt te kloppen.

Auto is in januari door Leaseplan besteld en wordt naar verwachting eerste week december uitgeleverd. Betreft een GT line yacht blue RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
3-3 besteld, kreeg gisteren mail van de leasemaatschappij dat ze contact hadden gehad met de dealer en die heeft februari 23 doorgegeven.. nou lekker dan..

hij negeert mijn mails en reageert pas na 2,5 week nadat! ik bij een andere dealer ben geweest en daar mijn beklag heb gedaan.. hij zou in augustus geleverd worden, zeker weten.. toen werd het, ja we weten het niet precies maar in elk geval zeker weten dit jaar nog want het was het basis model en die werden snel geleverd! en bij zijn mailtje was het; ik weet het niet, er is niks veranderd. zodra ik meer weet hoor je het wel.

persoonlijk vind ik dat kia echt het hele proces vreselijk slecht voor elkaar heeft... een pakketje bij alibaba bestellen van 70 cent weet je nog beter de status van af dan een auto van pak en beet 50.000 euro

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
furian88 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:12:
3-3 besteld, kreeg gisteren mail van de leasemaatschappij dat ze contact hadden gehad met de dealer en die heeft februari 23 doorgegeven.. nou lekker dan..

hij negeert mijn mails en reageert pas na 2,5 week nadat! ik bij een andere dealer ben geweest en daar mijn beklag heb gedaan.. hij zou in augustus geleverd worden, zeker weten.. toen werd het, ja we weten het niet precies maar in elk geval zeker weten dit jaar nog want het was het basis model en die werden snel geleverd! en bij zijn mailtje was het; ik weet het niet, er is niks veranderd. zodra ik meer weet hoor je het wel.

persoonlijk vind ik dat kia echt het hele proces vreselijk slecht voor elkaar heeft... een pakketje bij alibaba bestellen van 70 cent weet je nog beter de status van af dan een auto van pak en beet 50.000 euro
We hebben de zelfde dealer volgens mij. Het enige wat daar goed werkt, is er heen gaan. Telefonisch of via de zakelijke Whatsapp krijg je geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Diepfries86 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:39:
[...]

We hebben de zelfde dealer volgens mij. Het enige wat daar goed werkt, is er heen gaan. Telefonisch of via de zakelijke Whatsapp krijg je geen reactie.
Je kunt ook zeggen: voor een pakketje van 50k ga je toch niet een slow chat medium als email gebruiken voor opvragen van bestelstatus? Gewoon even bellen en je weet minstens hetzelfde, of meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
Mini-me schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:59:
[...]

Je kunt ook zeggen: voor een pakketje van 50k ga je toch niet een slow chat medium als email gebruiken voor opvragen van bestelstatus? Gewoon even bellen en je weet minstens hetzelfde, of meer...
Als jij bij Wensink iemand binnen 15 minuten aan de telefoon krijgt, moet je een staatslot kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
Mini-me schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:59:
[...]

Dat heb ik meermaals gedaan.. het komt me nu even niet uit.. kan ik je straks terugbellen? en dan vervolgens 1.5 week niks van je laten horen.. sorry hoor.. moet ik eens doen op mijn werk..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
furian88 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:04:
[...]

Dat heb ik meermaals gedaan.. het komt me nu even niet uit.. kan ik je straks terugbellen? en dan vervolgens 1.5 week niks van je laten horen.. sorry hoor.. moet ik eens doen op mijn werk..
Volledig met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T9000
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik heb de auto ook bij Wensink besteld. Ook bij mij verloopt de communicatie erg stroef. Op een mail word niet gereageerd. Vermoeden dat ze bewust de initiële leverdatum verzinnen om de orders binnen te krijgen en daarna niets laten horen en datum opschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
furian88 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:04:
[...]

Dat is vervelend. Ik herken het van veel leveranciers maar gelukkig is mijn dealer (Gilcon Leuven) altijd bereikbaar en nooit langer dan 1 minuut in de wacht voor ik word doorverbonden.
Als ze telefonisch te druk zijn dan is het niet gek dat ze per email ook niet snel reageren.

Blijkbaar kun je in een verkopersmarkt makkelijk zo'n arrogant gedrag tonen. Klanten genoeg maar producten niet goed leverbaar dus je hoeft je service niet daar op aan te passen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
DaMenaz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:21:
Wat ik als allervervelendst ervaar is nog niet eens zozeer dát het lang duurt. Maar vooral dat KIA Nederland niet verder komt dan dit:

[Afbeelding]
denk dat jullie nog blij mogen zijn met kia nederland als je het met kia belgie vergelijkt |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
DigitalHombre schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:10:
Totaal geen lijn in te trekken, in de timing van de leveringen. In het overzicht van @Anunnaki zie ik twee bestellingen staan (in BE) van een vergelijkbare wagen op exact dezelfde dag. De ene is voorziene levertijd 427 dagen, bij de andere dealer 549 dagen. Dat valt toch niet meer te rijmen. In datzelfde overzicht zijn in de leveringen nogal wat gaten te vinden maar ik neem aan dat niet iedereen ook een update doet bij levering. Wat natuurlijk wel zo netjes zou zijn :-)
Ik probeer dit zo goed mogelijk te corrigeren en bij te houden, steek er veel tijd in. Ook reminders stuur ik via DM en in het draadje, maar ik ga niet spammen. We zijn allemaal volwassen mensen die zelf hier voor verantwoordelijk blijven.

Maar de gebruiker die het invult en daarna niet meer bijhoud of (bewust) verkeerd invult heb je totaal geen grip op. Zijn er nu in totaal 19 die niet terug zijn gekomen om hun leveringsdatum in te vullen :O . Valt toch best mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Anunnaki schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:06:
[...]

Ik probeer dit zo goed mogelijk te corrigeren en bij te houden, steek er veel tijd in. Ook reminders stuur ik via DM en in het draadje, maar ik ga niet spammen. We zijn allemaal volwassen mensen die zelf hier voor verantwoordelijk blijven.

Maar de gebruiker die het invult en daarna niet meer bijhoud of (bewust) verkeerd invult heb je totaal geen grip op. Zijn er nu in totaal 19 die niet terug zijn gekomen om hun leveringsdatum in te vullen :O . Valt toch best mee?
Ja hoor, dat was ook helemaal geen kritiek op jouw werk _/-\o_ alleen dat ik als toeschouwer niet kan zien of die nog openstaande veldjes qua leveringen achterstand zijn dan wel nonchalance van de gebruiker die geen update meer geeft na levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
@Anunnaki zoals ik al aangaf heb ik nog geen verwacthte levertijd van de dealer gehad, wel van hem gehoord dat hij de auto op 28 november verwacht. De levertijd zoals die nu in het schema staat moet dus haalbaar zijn wellicht zelfs iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
+1, hier een februari 2022 bestelde Gravity Blue Air uitvoering. Status In Sea, VIN is bekend en wordt eind november / begin december verwacht qua aflevering door dealer. Zal vermoedelijk op de Morning Pilot staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
De Morning Chant, aankomst Rotterdam 11-11, vaart met 2 andere verhicle carriers zeer langzaam, 2,2 km/h, voor de kust van Malaga. Pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@Overstag ik hoop het niet, mss is het druk in de straat van Gibraltar en willen ze hier in een bepaald tijdframe doorheen varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Chel schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:31:
@Overstag ik hoop het niet, mss is het druk in de straat van Gibraltar en willen ze hier in een bepaald tijdframe doorheen varen?
Al ruim 24 uur ligt de Morning Chant bij Malaga rondjes te draaien. Ze heeft gezelschap van 2 andere verhicle carriers. Zijn ze te vroeg of is hun ligplaats nog enige tijd bezet? :?
Afwachten maar, als het goed is staat mijn auto erop. Dan wordt het geen Sinterklaas cadeautje meer maar een kerst cadeautje. <+:) o<:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
furian88 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:12:

Het is ontzettend frustrerend hoe het gaat en wat ik zo lees is het in België zelfs nog minder :( . KIA kiest hier bewust voor want het bestaat niet dat er 8 maanden na bestellen niet exact bekend is wanneer de onderdelen er dan wel zijn en er een betrouwbare leverdatum wordt afgegeven (aanname: interessantere landen zullen wel worden beleverd..). Ik krijg bij de dealer gelukkig wel respons wanneer ik zelf maar weer eens bel (wordt ook vlot teruggebeld) echter info anders dan er is nog geen VIN/betrouwbare leverdatum kunnen ze nog altijd niet geven. Wel blij met dit forum qua referentie / info / verzacht het leed enigszins

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steinwaytune
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Jawel, mijn witte Plus Advanced. Zou deze week (van 7 november) worden geleverd, maar toen ik zei dat ik (afgelopen) woensdag jarig was, heeft de dealer (Kooijman Naarden) de boel weten te versnellen en kon ik mijn verjaarskadootje op mijn verjaardag uitpakken.
Die auto rijdt niet, die vliegt een paar centimeter boven de weg. Heerlijk :*) .

[ Voor 0% gewijzigd door Steinwaytune op 07-11-2022 08:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Steinwaytune schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:49:
[...]

Jawel, mijn witte Plus Advanced. Zou deze week (van 7 november) worden geleverd, maar toen ik zei dat ik (afgelopen) woensdag jarig was, heeft de dealer (Kooijman Naarden) de boel weten te versnellen en kon ik mijn verjaarskadootje op mijn verjaardag uitpakken.
Die auto rijdt niet, die vliegt een paar centimeter boven de weg. Heerlijk :*) .
Leuk gebaar! En nog gefeliciteerd! :9B

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Diepfries86 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:24:
[...]

Als jij bij Wensink iemand binnen 15 minuten aan de telefoon krijgt, moet je een staatslot kopen.
Mijn auto is via de LM ook bij Wensink in bestelling. Ik heb op enig moment direct mailcontact gehad met een medewerker daar en die heb ik regelmatig (maandelijks) een mailtje gestuurd voor een statusupdate. Krijg dan ook binnen 24 uur een reactie. Gelukkig staat mijn auto inmiddels op de boot en is hij over ongeveer een maand in Nederland.

Dat gezegd hebbende: ik vind het ook belachelijk dat je voor een aankoop van duizenden euros zo weinig inzicht krijgt in de status van de bestelling. Dat ligt echter aan Kia en niet aan de afzonderlijke dealers. En volgens mij heeft alleen Tesla het enigszins op orde, dus het is ook een beetje de norm in de auto-industrie.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoe zit het met de fiscale waarde(n) van de wagens die met prijsprotectie verkocht zouden zijn. Klopt de waarde met de 18-02-2022 prijslijst?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:43
DaMenaz schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:03:
Hoe zit het met de fiscale waarde(n) van de wagens die met prijsprotectie verkocht zouden zijn. Klopt de waarde met de 18-02-2022 prijslijst?
In mijn geval wel.
Levering 05-10-22.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING CHANT2022-09-302022-11-142022-11-12n.v.t.West MediterraneanTilbury, United Kingdom (ETA: 2022-11-10)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.West MediterraneanLivorno, Italy (ETA: 2022-11-07)
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-04Arabian SeaSuez Canal, Egypt (ETA: 2022-11-13)
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-21Pyeongtaek, Korea (ATA: 2022-11-06)n.n.b.

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

Had de ouwe man eens gevraagd naar zijn idee over de MORNING CHANT die ligt te wachten bij de straat van Gibraltar. Hoewel hij daar zelf maar zelden gevaren heeft, vermoed hij dat het inderdaad een wachtrij kwestie is van schepen die liggen te wachten alvorens ze door de straat mogen passeren, door de ligging van de straat komen veel havens daar uiteindelijk terecht, met als gevolg dat er soms wat ophopingen ontstaan. Kwestie van wachten.

Het brengt z'n deadline wel in gevaar overigens, want het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die nog op 10-11-2022 in de UK aankomt, maar we gaan het zien. :)

[ Voor 16% gewijzigd door sn0x0r op 07-11-2022 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 12:32
Update: zojuist een update een ontvangen van mijn dealer, auto wordt 30-11 gelost in de haven.
Gaat om een plus (athlon editie) 77 rwd wit.
Eind maart dit jaar besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
FlyingGameGuy schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:43:
Update: zojuist een update een ontvangen van mijn dealer, auto wordt 30-11 gelost in de haven.
Gaat om een plus (athlon editie) 77 rwd wit.
Eind maart dit jaar besteld.
Goed nieuws, welke haven? Zie geen boot in het bovenstaande overzicht staan met losdatum 30-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:36
DaMenaz schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:03:
Ik heb de auto 23 mrt besteld en hij is bij de dealer, foto's gehad en kan hem nu donderdag ophalen, prijs is hetzelfde gebleven als waarvoor ik besteld had maar voor de verzekering staat hij te boek als 4000 duurder?

Maar ja ik ben al blij dat ik nog een paar nachtje moet slapen en dan lekker ophalen....ben een lijstje aan het maken wat ik moet vragen en controleren of alles erbij zit.... :) :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
PvdHeijden schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:57:
[...]

Goed nieuws, welke haven? Zie geen boot in het bovenstaande overzicht staan met losdatum 30-11
Ik heb geen idee, hoop dat de dealer gewoon goede inside info heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinwaytune
DaMenaz schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:30:
[...]

Leuk gebaar! En nog gefeliciteerd! :9B
Dank je, DaMenaz!

[ Voor 0% gewijzigd door Steinwaytune op 07-11-2022 13:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steinwaytune
everlast666 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:43:
Goedemorgen, ik vroeg me af of iedereen nog steeds een granny lader meegeleverd krijgt met zijn EV6 ?
In mijn vorige week geleverde EV6 RWD Plus Advanced rijdt oma inderdaad mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
marc4547 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb de auto 23 mrt besteld en hij is bij de dealer, foto's gehad en kan hem nu donderdag ophalen, prijs is hetzelfde gebleven als waarvoor ik besteld had maar voor de verzekering staat hij te boek als 4000 duurder?

Maar ja ik ben al blij dat ik nog een paar nachtje moet slapen en dan lekker ophalen....ben een lijstje aan het maken wat ik moet vragen en controleren of alles erbij zit.... :) :)
Kan je dat lijstje delen? Ik mag morgenochtend de auto ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Steinwaytune schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:38:
[...]

In mijn vorige week geleverde EV6 RWD Plus Advanced rijdt oma inderdaad mee.
en jij de auto ook nog voor de oude fiscale waarde van prijslijst maart 2022 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:36
elbeannie schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:24:
[...]

Kan je dat lijstje delen? Ik mag morgenochtend de auto ophalen
Op pagina 844 van het andere topic, grote EV6 topic staat een hele lijst!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
@elbeannie onderstaand mijn lijstje/checklist incl enkele bestelde accessoires (was van eind mei 2022):
  • Swirls ed in lak zichtbaar?
  • Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
  • Beschadigingen bovenkant portierhandgrepen?
  • Liggen de portierhandgrepen vlak als auto op slot is?
  • Achterklep in het midden?
  • Uitstekende plaatdelen?
  • Naden overal gelijk?
  • Alle software updates geinstalleerd: zombie mode, verwarming, esp, Meridian, parkeerrem (terugroepactie), navigatie?
  • Koplampen afgesteld?
  • 2x laadkabels aanwezig?
  • Afleverpakket (veiligheidsvestjes, gevarendriehoek etc) aanwezig?
  • Velours vloermatten aanwezig?
  • Kofferbakflap en extra mat kofferbak aanwezig?
  • Extra kofferbakverlichting geplaatst?
  • Afneembare trekhaak aanwezig?
  • Afwerking rondom afneembare trekhaak: netjes uitgezaagd?
  • Witte kentekenplaat aanwezig?
https://gathering.tweaker...message/72084734#72084734

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Steinwaytune
everlast666 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:35:
[...]

en jij de auto ook nog voor de oude fiscale waarde van prijslijst maart 2022 ?
Nee, ik ben een supergeluksvogel. Maar durf het hier bijna niet te zeggen...
Toen we onze witte EV6 Plus wilden bestellen, ging het ook over minimaal 9 maanden besteltijd. Maar wacht eens... precies op dat moment werd er eentje (toevallig ook een witte) afbesteld en voor een ietsje boven de catalogusprijs (...) konden we die overnemen. En zo heb ik (bloos) maar 2 maanden hoeven wachten. Het is daarmee in plaats van een Plus wel een Plus Advanced geworden, zielig voor mij, hè?
Dus niks geen oude prijs voor mij - afgezien van het feit dat hij privé is, dus geen fiscale bijtelling, alleen een forse afschrijving.

[ Voor 0% gewijzigd door Steinwaytune op 07-11-2022 21:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
Jenz schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:40:
[...]

Prachtig hoor!! (y) Gefeliciteerd! Voor velen zal het wachten de moeite waard zijn!
Laat onder mijn Ev6 de Gunsan velgen leggen. Vond ze erg mooi in de showroom. Benieuwd hoe t uitpakt in de praktijk. 8)
Laat het hopen dat het de moeite waard is want dit is geen reclame voor KIA ik wacht nu al bijna een jaar en nog steeds geen vooruitzicht. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerzvers
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 10:05
In augustus proefrit gemaakt, helemaal verliefd.
De levertijd van 11 maanden was ik iets minder blij mee.

Uiteindelijk in september een LM gevonden die nog een vooruit bestelde EV6 vrij had ("sneller leverbaar").
Leverdatum werd vastgesteld op 8 november, ik heel blij.

Maar toen kwam ik dit forum tegen..

Met al die vertragingsberichten hier begon ik het wel somber in te zien of dat echt haalbaar was.
Paar keer de LM gemaild of er een VIN beschikbaar is/status On sea, maar geen reactie mogen krijgen, behalve 1 keer een punt als antwoord (ja, letterlijk ".").
Dus rekening houdend met de berichten die ik hier las, langzaamaan ervanuit gegaan dat ze begin november wel een berichtje zouden sturen dat het februari wordt.

Maar vandaag gebeld door de dealer: auto is binnen, en ze kunnen hem over 2 weken aan huis leveren.
Ik heel blij!

Gelijk gevraagd of ze de emblemen/type-aanduiding nog zwart kunnen maken (want ook geen reactie op mail), daar sturen ze nog een offerte voor.
En ben vergeten (of te lang voor me uit geschoven) om de laadpas(sen) aan te vragen, dus daar moet ik me als de wiedeweerga nog in gaan verdiepen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
kerzvers schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:02:
In augustus proefrit gemaakt, helemaal verliefd.
De levertijd van 11 maanden was ik iets minder blij mee.

Uiteindelijk in september een LM gevonden die nog een vooruit bestelde EV6 vrij had ("sneller leverbaar").
Leverdatum werd vastgesteld op 8 november, ik heel blij.

Maar toen kwam ik dit forum tegen..

Met al die vertragingsberichten hier begon ik het wel somber in te zien of dat echt haalbaar was.
Paar keer de LM gemaild of er een VIN beschikbaar is/status On sea, maar geen reactie mogen krijgen, behalve 1 keer een punt als antwoord (ja, letterlijk ".").
Dus rekening houdend met de berichten die ik hier las, langzaamaan ervanuit gegaan dat ze begin november wel een berichtje zouden sturen dat het februari wordt.

Maar vandaag gebeld door de dealer: auto is binnen, en ze kunnen hem over 2 weken aan huis leveren.
Ik heel blij!

Gelijk gevraagd of ze de emblemen/type-aanduiding nog zwart kunnen maken (want ook geen reactie op mail), daar sturen ze nog een offerte voor.
En ben vergeten (of te lang voor me uit geschoven) om de laadpas(sen) aan te vragen, dus daar moet ik me als de wiedeweerga nog in gaan verdiepen..
Gefeliciteerd. Als het goed is krijg je van Kia ook een laadpas. ANWB heeft ook een laadpas, 3 werkdagen in huis. Hier werk ik mee, prima. Ik heb er ook een van Shell en de app, kan je gelijk laden als je aangemeld bent. Intussen kan je verder kijken welke je nodig hebt als je naar het buitenland gaat.
Succes. :9B

[ Voor 3% gewijzigd door Overstag op 08-11-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ben zo net bij de dealer geweest voor een statusupdate, dan zie je tenminste met eigen ogen wat de status is...

Die van mij is nog steeds niet gefabriceerd, staat nog gewoon in order, dat staat ie al sinds de bestelling begin maart.

Ik ga nu met de leasemaatschappij babbelen om deze te annuleren en voor de Tesla Model Y te gaan, ik kan die extra ruimte wel goed gebruiken voor mijn werk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:36:
Ik ben zo net bij de dealer geweest voor een statusupdate, dan zie je tenminste met eigen ogen wat de status is...

Die van mij is nog steeds niet gefabriceerd, staat nog gewoon in order, dat staat ie al sinds de bestelling begin maart.

Ik ga nu met de leasemaatschappij babbelen om deze te annuleren en voor de Tesla Model Y te gaan, ik kan die extra ruimte wel goed gebruiken voor mijn werk.
Geeft je (bedrijfs)leasemaatschappij inzicht in actuele prijzen als je al besteld hebt? Alphabet heeft de prijsconfigurator voor mij gesloten op het moment dat ik de EV6 bestelde. Ik kan op dit moment dus geen vergelijkingen meer maken.
Aangezien de EV6 met flinke korting werd aangeboden in Januari en daarmee precies binnen mijn budget viel, vermoed ik dat iedere vergelijkbare auto momenteel een stuk erboven zal vallen maar ik kan het niet meer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Mini-me schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:51:
[...]

Geeft je (bedrijfs)leasemaatschappij inzicht in actuele prijzen als je al besteld hebt? Alphabet heeft de prijsconfigurator voor mij gesloten op het moment dat ik de EV6 bestelde. Ik kan op dit moment dus geen vergelijkingen meer maken.
Aangezien de EV6 met flinke korting werd aangeboden in Januari en daarmee precies binnen mijn budget viel, vermoed ik dat iedere vergelijkbare auto momenteel een stuk erboven zal vallen maar ik kan het niet meer controleren.
Actuele prijzen niet, maar wel waarvoor ik hem besteld heb, dat ligt zo'n beetje gelijk met de Tesla, dus dat zeer waarschijnlijk weinig verschil maken. Voor het bedrijf is de TCO (Total Cost of Ownership) per maand het belangrijkste.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
Zojuist met de lease maatschappij gesproken en geven het volgende aan:
Zojuist met de leverende dealer gesproken en jouw auto kan, zoals het er nu naar uitziet, in januari van 2023 geleverd worden.
Zodra de auto fysiek bij de dealer is, wordt er contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen voor de levering.
Gaat trouwens om een EV6 Air Aurora Black Pearl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Extra ruimte? Bedoel je de kofferbak? Die is alleen zo groot op papier omdat Chief Twit te beroerd is een hoedenplank te monteren.

Onze wagenparkbeheerder gaf aan dat de Y nu op januari-maart 2023 staat qua verwachte levering.

Ach ja, al in november 2021 bestelde ik een Q4 E-Tron die zeker weten in week 12-2022 zou komen. December was de bestelling definitief en was het al augustus-2022. Toen werd het 2023 en ben ik in februari gewisseld naar de EV6, omdat die toch zeker in de zomer van 2022 geleverd zou worden. En inmiddels staat die ook op 2023 zonder VIN. Kan dan nu wel weer switchen, maar ook dan is het maar weer afwachten....

Ze roeptoeteren allemaal maar wat.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
In het overzicht van @Anunnaki bij de 58 kW Forrest Green een paar opvallende zaken: @Tosemime en @elbeannie leverdatum nog leeg.. En ene Albert staat er 3x in en die auto is mogelijk ook al geleverd, ben jij dat misschien @Albert54 ?
Svp bijwerken mensen, is goed voor de statistieken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20

Ik heb voor t zelfde dilemma gestaan. Model Y midrange was voor mij haalbaar qua budget echter de actieradius was maar Max 350km. Dat vond ik echt te weinig. Daarnaast had ik t geluk dat in de ochtend dat ik de tesla ging proefrijden ik bericht kreeg dat de auto geproduceerd was en dat ik m dit jaar zou hebben.

was voor mij reden om bij de Kia te blijven 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Hier levertijd augustus '23, besteld net eind april, maar gezien ik nog op mijn huidig leasecontract zit en die verlengd wordt tot levering aan oude prijzen, mag de KIA eigenlijk gerust nog wat langer wegblijven.

Ik bedoel maar: indexering in BE gaat het loon nog doen stijgen, terwijl ik nu al de prijs voor 4 jaar heb vastgeklikt. Daar ben ik eerlijk gezegd alleen maar gelukkig mee :-) Al kijk ik uiteraard ook uit om met een EV te rijden, maar financieel is dit niet slecht.

Of ben ik de enige die via LM werkt die er zo naar kijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Levertraan schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:23:
Hier levertijd augustus '23, besteld net eind april, maar gezien ik nog op mijn huidig leasecontract zit en die verlengd wordt tot levering aan oude prijzen, mag de KIA eigenlijk gerust nog wat langer wegblijven.

Ik bedoel maar: indexering in BE gaat het loon nog doen stijgen, terwijl ik nu al de prijs voor 4 jaar heb vastgeklikt. Daar ben ik eerlijk gezegd alleen maar gelukkig mee :-) Al kijk ik uiteraard ook uit om met een EV te rijden, maar financieel is dit niet slecht.

Of ben ik de enige die via LM werkt die er zo naar kijkt?
De cataloguswaarde wordt pas bepaald op moment van registratie, dus als die nog omhoog gaat, betaal je een meerkost in eigen bijdrage (indien van toepassing).
Gelukkig wordt het VAA in BE niet jaarlijks bijgesteld zoals de bijtelling in NL. Op auto's besteld voor 1 juli 2023 blijft hetzelfde belastingtarief gelden. In dat opzicht heb je helemaal gelijk wat betreft indexering.

[ Voor 7% gewijzigd door Mini-me op 08-11-2022 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:20:
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING CHANT2022-09-302022-11-142022-11-12n.v.t.West MediterraneanTilbury, United Kingdom (ETA: 2022-11-10)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.West MediterraneanLivorno, Italy (ETA: 2022-11-07)
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-04Arabian SeaSuez Canal, Egypt (ETA: 2022-11-13)
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-21Pyeongtaek, Korea (ATA: 2022-11-06)n.n.b.

Had de ouwe man eens gevraagd naar zijn idee over de MORNING CHANT die ligt te wachten bij de straat van Gibraltar. Hoewel hij daar zelf maar zelden gevaren heeft, vermoed hij dat het inderdaad een wachtrij kwestie is van schepen die liggen te wachten alvorens ze door de straat mogen passeren, door de ligging van de straat komen veel havens daar uiteindelijk terecht, met als gevolg dat er soms wat ophopingen ontstaan. Kwestie van wachten.

Het brengt z'n deadline wel in gevaar overigens, want het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die nog op 10-11-2022 in de UK aankomt, maar we gaan het zien. :)
Glovis Sunlight is sinds vanmiddag aangemeerd in Vlissingen en had waarschijnlijk als vertrekpunt Pyeongtaek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
RambOo schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:08:
[...]

Glovis Sunlight is sinds vanmiddag aangemeerd in Vlissingen en had waarschijnlijk als vertrekpunt Pyeongtaek :)
Aaaaah, ik zie dat Glovis een onderdeel is van de Hyundai Kia Automotive Group. Dat verklaart waarom iemand de RCC COMPASS ook als vervoerder had doorgekregen. Ik zal morgen eens duiken in de boten van Glovis die deze kant op komen en die in een lijst meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerzvers
  • Laatst online: 03-05 10:05
Overstag schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:27:
[...]

Gefeliciteerd. Als het goed is krijg je van Kia ook een laadpas. ANWB heeft ook een laadpas, 3 werkdagen in huis. Hier werk ik mee, prima. Ik heb er ook een van Shell en de app, kan je gelijk laden als je aangemeld bent. Intussen kan je verder kijken welke je nodig hebt als je naar het buitenland gaat.
Succes. :9B
Thanks!
Is de laadpas die je van Kia krijgt voor Ionity? Dacht je daar ook een abbo voor nodig had.

Ik hoorde dat m'n werkgever had toch wel een laadpas had aangevraagd; de MHC Mobility laadpas.
Anyway, ik zag al een heel mooi topic speciaal over laadpassen, en zal daar wel verder rondneuzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
@kerzvers De Kia laadpas kun je bij Ionity gebruiken, maar ook bij heel veel andere aanbieders. Zie de Kia Charge app.
Om korting bij Ionity te krijgen met de Kia laadpas heb je het zogenaamde Ionity Power abonnement nodig. Dat abonnement is het eerste jaar gratis, mits de EV6 besteld is in 2021 of 2022.

Als backup kun je b.v. de Shell Recharge pas gratis aanvragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn0x0r
MORNING CHANT2022-09-302022-11-152022-11-13n.v.t.North East Atlantic OceanTilbury, United Kingdom (ETA: 2022-11-10)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.Livorno, Italy (ATA: 2022-11-08)Fos sur mer, France (ETA: 2022-11-10)
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-19Pyeongtaek, Korea (ATA: 2022-11-06)n.n.b.

SchipVertrekdatumHuidige positie¹Volgende bestemming¹
GRAND DAHLIA2022-09-02South East AsiaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-20)
GLOVIS SIRIUS2022-09-18Antwerpen, Belgium (ATA: 2022-11-07)n.n.b.
GLOVIS SUNLIGHT2022-09-21Vlissingen, Netherlands (ATA: 2022-11-08)n.n.b.
GLOVIS CLIPPER2022-10-01North East Atlantic OceanAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-11-11)
GLOVIS CARDINAL2022-10-05Bremerhaven, Germany (ATA: 2022-11-08)n.n.b.
GLOVIS SUMMIT2022-10-13East MediterraneanSouthampton, United Kingdom (ETA: 2022-11-15)
GLOVIS SUNRISE2022-11-04China CoastGunsan, Korea (ETA: 2022-11-10)

¹ Dit betreft VESSELFINDER data.

Heb de GLOVIS boten toegevoegd die redelijkerwijs in deze lijst kunnen thuishoren. Kortom, boten die vertrokken zijn uit PYEONGTAEK op enig moment en 'richting' Europa varen en ook daadwerkelijk vehicle carriers/RO-RO zijn. Dat betekent NIET dat deze lijst compleet is, verre van zelfs, want ik kan van Glovis maar heel weinig info vinden over welke bestemmingen ze op welke verwachtte datum willen aandoen, lees een duidelijke schedule is zoals bij EUKOR niet te vinden. Dat gezegd hebbende, doe met de info wat je wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:
MORNING CHANT2022-09-302022-11-152022-11-13n.v.t.North East Atlantic OceanTilbury, United Kingdom (ETA: 2022-11-10)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.Livorno, Italy (ATA: 2022-11-08)Fos sur mer, France (ETA: 2022-11-10)
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-19Pyeongtaek, Korea (ATA: 2022-11-06)n.n.b.

GRAND DAHLIA2022-09-02South East AsiaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-20)
GLOVIS SIRIUS2022-09-18Antwerpen, Belgium (ATA: 2022-11-07)n.n.b.
GLOVIS SUNLIGHT2022-09-21Vlissingen, Netherlands (ATA: 2022-11-08)n.n.b.
GLOVIS CLIPPER2022-10-01North East Atlantic OceanAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-11-11)
GLOVIS CARDINAL2022-10-05Bremerhaven, Germany (ATA: 2022-11-08)n.n.b.
GLOVIS SUMMIT2022-10-13East MediterraneanSouthampton, United Kingdom (ETA: 2022-11-15)
GLOVIS SUNRISE2022-11-04China CoastGunsan, Korea (ETA: 2022-11-10)

Heb de GLOVIS boten toegevoegd die redelijkerwijs in deze lijst kunnen thuishoren. Kortom, boten die vertrokken zijn uit PYEONGTAEK op enig moment en 'richting' Europa varen en ook daadwerkelijk vehicle carriers/RO-RO zijn. Dat betekent NIET dat deze lijst compleet is, verre van zelfs, want ik kan van Glovis maar heel weinig info vinden over welke bestemmingen ze op welke verwachtte datum willen aandoen, lees een duidelijke schedule is zoals bij EUKOR niet te vinden. Dat gezegd hebbende, doe met de info wat je wil. :)
Goed bezig. (y)

De enige die ik kan vinden zijn schedules van EU naar FAR EAST.
Van FAR EAST naar EU kan ik ze gewoonweg niet vinden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:02:
[...]

Goed bezig. (y)

De enige die ik kan vinden zijn schedules van EU naar FAR EAST.
Van FAR EAST naar EU kan ik ze gewoonweg niet vinden. :'(
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Laat maar, voegt niks toe, schedule is niet zichtbaar zoals de andere overzichten.

[ Voor 82% gewijzigd door Litewave op 09-11-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
sn0x0r schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:03:
[...]

Die had ik inderdaad ook gevonden, maar helaas.
Op mijn VesselFinder kan ik de Morning Pilot niet meer tevoorschijn toveren, jullie nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Overstag schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:15:
[...]

Op mijn VesselFinder kan ik de Morning Pilot niet meer tevoorschijn toveren, jullie nog wel?
Doet het bij mij gewoon? Hij ligt nog in de haven van Livorno overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDC7
  • Laatst online: 23-07-2023
sn0x0r schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:20:
[...]

Doet het bij mij gewoon? Hij ligt nog in de haven van Livorno overigens.
Inderdaad, bij mij werkt het ook nog. Ligt wel al even stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PDC7 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:55:
[...]

Inderdaad, bij mij werkt het ook nog. Ligt wel al even stil....
Gebruiken jullie VesselFinder light of VesselFinder.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Overstag schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:01:
[...]

Gebruiken jullie VesselFinder light of VesselFinder.com?
https://www.vesselfinder.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Solarman op 09-11-2022 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gazyro
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-05 09:01
Zojuist ook bericht gekregen dat mijn Groene Plus 58kwh besteld is via Leasemaatschapij (Arval.)

Levertijd wordt geschat op eind Oktober 2023. Hopelijk sneller maar hield al rekening met levering ergens halverwegen 2023.

Eerste elektrische auto, dus zal me benieuwen hoe het in de praktijk gaat bevallen. Voornamelijk korte woon-werk verkeer afstanden maar ook wel gewend om lange ritten te maken om op vakantie te belanden. Laadsnelheid trok me dus over de streep om voor de EV te gaan in plaats van de Niro.

Nu nog een laadpaal thuis regelen. Maar dan moet Liander eerst ophouden met opschuiven. (+-35 geplande weken vertraging nu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Nog een reden waarom het leveren van nieuwe auto's zo moeilijk loopt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/wagens-zeebrugge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackstone
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-03-2023
Nou, weer een uitstelbericht. Bij bestelling van RWB Plus Advanced op 3 maart stond de levering op sept, toen verschoven naar eind nov, toen naar dec en nu zelfs 20 feb 2023. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Maar mijn geduld wordt nu wel echt zwaar op de proef gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Jackstone schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:30:
Nou, weer een uitstelbericht. Bij bestelling van RWB Plus Advanced op 3 maart stond de levering op sept, toen verschoven naar eind nov, toen naar dec en nu zelfs 20 feb 2023. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Maar mijn geduld wordt nu wel echt zwaar op de proef gesteld
Grappig, ik bestelde 3 weken later en heb dezelfde vertraging updates gekregen maar ervaar de vertraging toch anders. Ergens in mijn achterhoofd zit een stemmetje dat zegt: wees blij dat je niet met een levertijd van 36+ maanden zit zoals bij nieuwe bestellingen nu.

Maar misschien minder urgent voor mij want ik heb momenteel nog geen lease en de EV6 komt als derde auto erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Jackstone schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:30:
De willekeur is volgens mij het meest vervelende. Mijn GT-Line is op exact dezelfde dag besteld en staat nu op de boot en zou nog dit jaar moeten binnenkomen bij de dealer. Die hele just in time economie bij autos maakt het hele proces behoorlijk ondoorzichtig.

Sterkte met het doorkomen van de wachttijd!

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
Net langs de dealer.
Het is al "on sea". 28 december staat als aflevering datum. Afgesproken om 2 januari op kenteken te zetten.
Pre-conditionering upgrade wordt voor de eigen klanten gratis uitgevoerd (als van fabriek niet geïnstalleerd is), anders kost het €129.
Nog 6 weken... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Canby op 12-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Zondag de 20ste van november staat weer een nieuwe boot gepland, de Morning Laura. Hopen dat er weer veel EV6,en van ons op staan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyaISWbuxHAMmforIZmmjmzY38w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOV5Kyg2mSWO1QLXQS116fgs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
Jaja, ook ik heb officieel bericht gehad dat de auto on-sea is, vanaf begin deze week
Eerder werd gemeld dat hij sinds 13 oktober op de kade stond en ook het VIN nummer gekregen.

Als ik dan in het overzicht ga kijken van de boten zie ik helemaal geen boot die begin deze week is gaan varen.
Niet naar Rotterdam, Antwerpen of Bremerhaven.
Zien wij dan niet alle boten, of loopt de data achter vanuit de informatie van KIA?
Zag wel dat de Morning Pilot na 13 oktober vertrokken was, had 2 dagen vertraging. Maar dat zou dan al heel snel zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
PvdHeijden schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:40:
Jaja, ook ik heb officieel bericht gehad dat de auto on-sea is, vanaf begin deze week
Eerder werd gemeld dat hij sinds 13 oktober op de kade stond en ook het VIN nummer gekregen.

Als ik dan in het overzicht ga kijken van de boten zie ik helemaal geen boot die begin deze week is gaan varen.
Zien wij dan niet alle boten, of loopt de data achter vanuit de informatie van KIA?
Zag wel dat de Morning Pilot na 13 oktober vertrokken was, had 2 dagen vertraging. Maar dat zou dan al heel snel zijn…
Als de dealer niet elke dag alle bestellingen op het Kia platform naloop kan hij nooit exact de datums aangeven van “VIN”, “Waiting for transport” of “On Sea”. Dan is de opgegeven datum een gok. Als de dealer je gemeld heeft “on sea” dan kan hij alleen maar staan op de Morning Chant of de Morning Pilot tenzij er gevaren wordt met een andere maatschappij dan Eukor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
PvdHeijden schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:40:

Mooi, zowat vier maand sneller dan aanvankelijk voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
De Morning Chant is aangemeerd in Rotterdam. Nu maar hopen dat mijn auto er ook daadwerkelijk op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:43
Chel schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:01:
De Morning Chant is aangemeerd in Rotterdam. Nu maar hopen dat mijn auto er ook daadwerkelijk op staat.
De meeste EV6 gaan via Antwerpen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
HansAuutB schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:16:
[...]

De meeste EV6 gaan via Antwerpen.
Kooijman zegt "altijd via Rotterdam". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Die van mij moet uiteindelijk naar Den Haag, steenworp afstand van Rotterdam, Antwerpen is een stuk verder weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migueldc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08 21:30
EINDELIJK !! :-)

Mijn AWD GT-line in moonscape gaat volgens mijn dealer Gilcon (Leuven) op 6 December in productie.

Levering zou volgens hem dan midden Februari 2023 zijn.

Dus een mixed Sinterklaas/Valentijnscadeau ?

Denken jullie dat 9 weken transporttijd realistisch is ?
Rekening houden met het kerstverlof en de transportproblemen van de havens naar de dealers...
migueldc schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:41:
Ik heb in November 2021 een EV6 AWD GT-line in moonscape (mat grijs) besteld bij een dealer in Leuven (Belgie).

De toen beloofde levertermijn was 7 tot 10 maanden maximum.

Maar nu, bijna 1 jaar na bestelling hebben we zelfs nog geen VIN nummer of productiedatum. De door de leasemaatschappij voorgestelde datum wordt maand na maand opgeschoven.
Voor de rest geen info. De dealer weet van niets. KIA Belgie weet van niets (of beweren dat toch)

Zelfs al zou ik morgen een bericht krijgen dat mijn wagen in productie gaat, dan nog duurt het zeker 2 maanden voor die bij de dealer in Belgie staat, correct ?

2 Nederlandse dealers hebben mij ondertussen verteld dat zij weten dat KIA Belgie gewoon veel te weinig EV6 hebben gereserveerd waar bij KIA NL dat wel gedaan heeft.

Ben ik de enige Belg die een wagen in Nov 2021 heeft besteld en nog altijd geen productiedatum heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@migueldc mooi dat je EV6 bijna in productie kijkt te gaan!
Iets meer dan 2 maanden van productie tot levering vind ik erg optimistisch. Ik zou uitgaan van halverwege maart. Maar misschien valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
migueldc schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:15:

Mijn AWD GT-line in moonscape gaat volgens mijn dealer Gilcon (Leuven) op 6 December in productie.

Rekening houden met het kerstverlof en de transportproblemen van de havens naar de dealers...

[...]
Ik zou de opmerking dat een auto op datum X in productie gaat toch wel met een enorme korrel zout nemen. Volgens mij kunnen ze dat namelijk helemaal niet zien in hun systeem. Volgens mij is het enige dat je zekerheid geeft het hebben van een VIN en de bijbehorende status "on sea" omdat je dan zeker weet dat een auto die aan jou is toegewezen ook daadwerkelijk onderweg is naar Europa. In welke haven die gelost wordt is op dit moment onduidelijk, want EUKOR gebruikt zowel Antwerpen, Rotterdam als Bremerhaven, terwijl Glovis bijv. onder andere Antwerpen, Zeebrugge, Vlissingen en Rotterdam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Chel schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:01:
Hoop ik ook, als het goed is staat mijn GT hierop😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024

[...]
De mijne gaat ook in productie op 6 december! Heeft Kia alle "jarige" bestellingen uit België allemaal op hetzelfde dag gepland?
Ik heb een GT line AWD in blauw besteld in November 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online

[...]
Bijzonder, je had toch al in November vorig jaar besteld? De laatste keer dat ik hem sprak, dacht hij mijn bestelling van eind maart nog in Januari te kunnen leveren. Ga ik morgen ook eens bellen om te horen of er een update is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
MORNING CHANT2022-09-302022-11-15n.v.t.n.v.t.Rotterdam, Netherlands (ATA: 2022-11-13)Antwerp, Belgium (ETA: 2022-11-15)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-222022-11-20n.v.t.West MediterraneanRotterdam, Netherlands (ETA: 2022-11-20)
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-05Red SeaIzmir, Turkey (ETA: 2022-11-16)
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-19East AsiaSingapore, Singapore (ETA: 2022-11-20)
MORNING LAURA2022-11-202022-12-252022-12-26n.v.t.n.v.t.n.v.t.
MORNING CHAMPION2022-11-30n.v.t.n.v.t.2023-01-22n.v.t.n.v.t.

GRAND DAHLIA2022-09-02Indian CoastSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-20)
GLOVIS SUNLIGHT2022-09-21Bremerhaven, Germany (ATA: 2022-11-12)n.n.b.
GLOVIS CLIPPER2022-10-01North SeaRotterdam, Netherlands (ETA: 2022-11-15)
GLOVIS CARDINAL2022-10-05Southampton, United Kingdom (ATA: 2022-11-14)n.n.b.
GLOVIS SUMMIT2022-10-13North East Atlantic OceanSouthampton, United Kingdom (ETA: 2022-11-14)
GLOVIS SUNRISE2022-11-04China CoastSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-27)

De MORNING CHANT is reeds gearriveerd in Rotterdam en zal hierna in ieder geval nog Antwerpen aandoen. Daarnaast is de MORNING PILOT iets vertraagd in Livorno, maar nu ook weer onderweg naar Nederland toe. Beide lijsten zijn weer up-to-date, daarnaast zijn er twee boten uit de EUKOR schedule toegevoegd, maar die moeten nog gaan laden, dus die update ik nu nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door sn0x0r op 14-11-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Mister_XE schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:52:
Zondag de 20ste van november staat weer een nieuwe boot gepland, de Morning Laura. Hopen dat er weer veel EV6,en van ons op staan :)

[Afbeelding]
Volgens de dealer zou die van mij daar ook bij moeten zitten, we wachten even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Krijg je trouwens standaard bericht als je auto een VIN heeft. Of is dat ook weer een loterij bij KIA?

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
Sowieso niet 'standaard'. Je zal zelf contact op moeten nemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 18:21
Ik heb vandaag de dealer maar weer eens gebeld. Mijn in Maart bestelde m.m gt- line AWD staat gepland voor productie december/ januari. Dit is weer een nieuwe manier van communiceren vanuit KIA. Volgens hem kan je er wel van uitgaan dat dit nu ook gaat gebeuren. Nog geen VIN. Mijn dealer belt daar wekelijks de klanten voor na als het nummer bekend is
Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste