Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
Kreeg net te horen dat de verwachte levertijd van mijn EV6 77.4Kw RWD advanced plus is uitgesteld naar Week 4 2023, bestelt 7 april 2022 uit voorbestelde voorraad Leaseplan, orgineel geplande leverweek 30, later verschoven naar week43 en nu dus naar week 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migueldc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08 21:30
Ik heb in November 2021 een EV6 AWD GT-line in moonscape (mat grijs) besteld bij een dealer in Leuven (Belgie).

De toen beloofde levertermijn was 7 tot 10 maanden maximum.

Maar nu, bijna 1 jaar na bestelling hebben we zelfs nog geen VIN nummer of productiedatum. De door de leasemaatschappij voorgestelde datum wordt maand na maand opgeschoven.
Voor de rest geen info. De dealer weet van niets. KIA Belgie weet van niets (of beweren dat toch)

Zelfs al zou ik morgen een bericht krijgen dat mijn wagen in productie gaat, dan nog duurt het zeker 2 maanden voor die bij de dealer in Belgie staat, correct ?

2 Nederlandse dealers hebben mij ondertussen verteld dat zij weten dat KIA Belgie gewoon veel te weinig EV6 hebben gereserveerd waar bij KIA NL dat wel gedaan heeft.

Ben ik de enige Belg die een wagen in Nov 2021 heeft besteld en nog altijd geen productiedatum heeft ?

[ Voor 0% gewijzigd door migueldc op 26-10-2022 10:25 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik krijg net te horen van de dealer dat mijn EV6 GT-Line RWD geproduceerd is, VIN is bekend. Hij staat nog niet op de boot en volgens de dealer gaat het kielekiele worden om hem dit jaar nog te krijgen. We gaan het zien.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn in de 1e week van februari bestelde RWD EV6 heeft nog niet eens een VIN nummer, dus ik kan er wel naar fluiten dit jaar :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Eindelijk m’n autooooo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ke5O0yiSzKSe-gb6wcaN6f3p3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvCmEAc9Re1QTgAdui2HMjxk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVDAQ6sKBRn7mgy6sUihPsjNeHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQl9OLrjWfv6DCAAPj389g0F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Bokes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:38:
Begin juni bericht van de fleet verantwoordelijke: verwachte leverdatum is 15/11/2022
Vandaag gemaild naar garage waar ik de offerte heb laten opmaken met vraag naar leverdatum en of er al een VIN gekend is. (droog) Antwoord: 'uw wagen is onderweg, normaalgezien eind oktober.'
Levering lijkt dus ergens in november te worden.
De EV6 is een 77kW Earth model in Yacht blue met Warmtepomp, Lounge pack, Premium pack en trekhaak. Het is een zakelijke lease via Athlon.
Vandaag bericht van fleet: nieuwe verwachte leverdatum = 16/12.
Wordt dus een maand later. Zien we dan wel weer. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
Bokes schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Vandaag bericht van fleet: nieuwe verwachte leverdatum = 16/12.
Wordt dus een maand later. Zien we dan wel weer. :')
bij mij nog steeds 15-11 8) o.. wacht.. de dealer had nog niet eens een VIN..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Gefeliciteerd, have fun en veel veilige kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
migueldc schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:41:
Ik heb in November 2021 een EV6 AWD GT-line in moonscape (mat grijs) besteld bij een dealer in Leuven (Belgie).

Maar nu, bijna 1 jaar na bestelling hebben we zelfs nog geen VIN nummer of productiedatum. De door de leasemaatschappij voorgestelde datum wordt maand na maand opgeschoven.
Voor de rest geen info. De dealer weet van niets. KIA Belgie weet van niets (of beweren dat toch)
De zaakvoerder van Gilcon is een erg vriendelijke man maar ook vooral een verkoper. Hij wist mij in eerste instantie te vertellen dat KIA in België nooit VIN nummers deelt en geen status kan geven over de productie/zending maar bij latere contacten gaf hij gewoon aan dat mijn wagen (RWD GT-Line) nog niet geproduceerd is.
Zelfs al zou ik morgen een bericht krijgen dat mijn wagen in productie gaat, dan nog duurt het zeker 2 maanden voor die bij de dealer in Belgie staat, correct ?
2 tot 2,5 maanden, ja.
2 Nederlandse dealers hebben mij ondertussen verteld dat zij weten dat KIA Belgie gewoon veel te weinig EV6 hebben gereserveerd waar bij KIA NL dat wel gedaan heeft.
Zoals ik het begreep, is de toekenning van wagens iets dat niet door de importeur wordt gedaan maar in een internationale lobby. En de EV markt in BE is nou eenmaal relatief klein, vooral als je deze vergelijkt met NL
Ben ik de enige Belg die een wagen in Nov 2021 heeft besteld en nog altijd geen productiedatum heeft ?
Misschien eens de lijst van Annunaki checken? https://view.monday.com/e...4f6d8f8798839411?zoom=0.8
Naast jouw bestelling van november 2021 en de mijne van maart 2022 staat er een derde die al is uitgeleverd (besteld September 2021, geleverd april 2022) bij Gilcon. Andere dealers kun je daar ook checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
Mijne is in Mechelen besteld op 10/6.

Oorspronkelijk zei de dealer 10 maand, leasing liet weten 14/08/23.
Ondertussen nog is gehoord en de dealer zei er totaal geen inschatting van te kunnen maken...

Als mijn leasebudget het toeliet had ik al gewisseld naar een tesla model y LR.
Maar ik heb maar 1075€/maand, en de model y LR is bij ons 1333€/maand 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Is dit een MY23? Zo ja, heb je dan ook echte knoppen in de armsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Diepfries86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Nee is een MY22. De auto’s die een week later der VINnummer kregen las ik dat die een MY23 hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:23
[...]

Wat voor knoopen zou het om moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024

Nee, ik ook... helemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:41
[...]

Volgens mij worden de knoppen niet anders.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
sn0x0r schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Wat voor knoopen zou het om moeten gaan?
De touch knoppen voor stoelverwarming / ventilatie en stuurverwarming. Ergens heb ik gelezen dat dit echte knoppen zouden worden, die druk je niet per ongeluk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 22:28
turt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Nee, ik ook... helemaal hetzelfde...
Inderdaad, volledig zelfde probleem. EV6 AWD GT-LINE Yacht Blue Full Option: voorbestelling van de dealer van okt 2021, zelf deze gekozen op 15/01/2022. Heden nog steeds niks. 't is te belachelijk voor woorden hun communicatie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukpietje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Diepfries86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

De touch knoppen voor stoelverwarming / ventilatie en stuurverwarming. Ergens heb ik gelezen dat dit echte knoppen zouden worden, die druk je niet per ongeluk aan.
Ik heb gisteren mijn Plus RWD modeljaar 2023 opgehaald maar ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken. De touchknoppen die je per ongeluk kunt indrukken zijn nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
Diepfries86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb begrepen dat alleen bij het basismodel en de GT echte knoppen zijn. Alle andere uitvoeringen hebben touch knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
pukpietje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb gisteren mijn Plus RWD modeljaar 2023 opgehaald maar ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken. De touchknoppen die je per ongeluk kunt indrukken zijn nog steeds aanwezig.
Gaan alle 4 je ramen op en neer wanneer bediend met de sleutel?
Zit er bekleding in het vak onder je armsteun in het midden?

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023

Dag naamgenoot,

helaas ben ik ook nog steeds aan het wachten op mijn EV6.
Die is door de dealer besteld in 06/2021 !!
Het gaat om dezelfde als de jouwe.
Ook hier nog niks gekend.
Bij het laatste contact met de dealer zeiden ze mij dat ze de wagen wel verwachten in de eerste 6 maanden volgend jaar.
En dan moet je het daarmee maar doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 08-04 08:34
AstroDude schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:28:
[...]
Goede morgen,

Enkel jammer dat ze maanden later half februari 2022 nog steevast beleefde bij bestelling dat de levertermijn maximaal een 8 tal maanden bedroeg. Ik koos de Kia net vanwege de levertermijn, na afgelopen weken de melding te hebben gekregen dat het niet voor dit jaar zou zijn, wou men zelfs geen nieuwe vooropgestelde datum meer geven. Als ik dan nu lees dat er wagens van Juni vorig jaar nog steeds niet geleverd of zelfs maar geproduceerd zijn, stel ik me ernstige vragen over de eerlijkheid van de importeur van Kia België. Het wordt tijd dat de wetgever een procedure van schadeclaims voorziet indien niet aan de contractuele verplichtingen zoals levertermijn voldaan wordt. Als klant ben je de speelbal van de fabrikant. De importeur met de beste lobbyist wordt blijkbaar eerst bediend. Ik overweeg stevig het contract te ontbinden en voor een Mercedes EQC te gaan, levertermijn 4 maand vandaag.

Dag naamgenoot,

helaas ben ik ook nog steeds aan het wachten op mijn EV6.
Die is door de dealer besteld in 06/2021 !!
Het gaat om dezelfde als de jouwe.
Ook hier nog niks gekend.
Bij het laatste contact met de dealer zeiden ze mij dat ze de wagen wel verwachten in de eerste 6 maanden volgend jaar.
En dan moet je het daarmee maar doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankske
  • Laatst online: 12-02 20:00
Communicatie van Kia België inderdaad met een flinke korrel zout te nemen blijkbaar 8) . Begin september de garage 'uw wagen is geproduceerd en wacht op een bootje...'. Deze week de leasing 'uw uitlevering is door de garage verschoven van 31/10 naar 31/01/2023' (een 77.4 kw RWD earth met warmtepomp - plus in NL - besteld 31/01/2022 - zou dus net 1 jaar zijn ) :)B . We zien wel 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09 13:15
Bij afhaling dinsdag van mijn wagen zei de dealer inderdaad dat KIA Belgie te weinig EV6 en heeft besteld.
Novoto heeft er nog 200 in afwachting van levering waarvan zelfs nog 12 die in 2021 waren besteld.
Ik heb dus heel veel geluk gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainB41
  • Laatst online: 09-01-2024
CaptainB41 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:21:
Gisteren nogmaals contact gehad met de dealer.
(77kW RWD Earth full option besteld op 30.01.2022)

Nog geen VIN bekend en hij moest toegeven dat er voor enkele latere bestellingen wel reeds een VIN was...

Geen idee wanneer de mijne aan de beurt is (hij ziet de logica niet... ik ook niet)
Net een bericht gekregen van de leasemaatschappij (LP). De verwachte leveringstermijn is nu 9 maart 2023. Maar eigenlijk weten ze het nog niet zeker... De dealer zelf heeft nog niets laten weten.

Initieel (bij bestelling op 30 januari 2022) was 7 à 8 maand beloofd door de dealer (Carrect/Kia Vilvoorde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Op mijn bestelbon stond leverdatum 30 juni 2022 (besteld in november 2021), tot nu toe nog niet geproduceerd... AWD GT-Line Yacht Blue. Een vriend van mij heeft een week eerder dezelfde configuratie besteld, hij rijdt al 6 maanden mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukpietje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Solarman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 05:23:
[...]

Gaan alle 4 je ramen op en neer wanneer bediend met de sleutel?
Zit er bekleding in het vak onder je armsteun in het midden?
Het vak onder armsteun is van binnen met vilt bekleed

De ramen snap ik even niet, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Laatst online: 12:41
pukpietje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Het vak onder armsteun is van binnen met vilt bekleed

... met vilt bekleed - de eerste verschil t.o.v. MY22

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
pukpietje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

.....................................
Wanneer je de knop deuren openen ingedrukt houdt op de sleutel gaan de ramen open.
Wanneer je de knop deuren sluiten ingedrukt houdt op de sleutel gaan de ramen dicht.

Bij MY22 gaan alleen de voorste 2 ramen.
Bij MY23 gaan zowel de voorste 2 als achterste 2 ramen (als het goed is).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Yes Yes !

Net bericht gekregen van de dealer. M’n Ev6 plus zwart is ‘on sea’

Besteld half februari

Zou dus goed moeten komen dit jaar 🤞🏼

[ Voor 8% gewijzigd door everlast666 op 27-10-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 12:32
everlast666 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:38:
Yes Yes !

Net bericht gekregen van de dealer. M’n Ev6 plus zwart is ‘on sea’

Besteld half februari

Zou dus goed moeten komen dit jaar 🤞🏼
Goed nieuws, volgens mij heb jij ook bij Kia Hengelo de bestelling uit staan?
Ik hoop dat die van mij ook op dat schip staat. Mijn contactpersoon is vandaag vrij, dus hopelijk morgen een belletje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
FlyingGameGuy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Goed nieuws, volgens mij heb jij ook bij Kia Hengelo de bestelling uit staan?
Ik hoop dat die van mij ook op dat schip staat. Mijn contactpersoon is vandaag vrij, dus hopelijk morgen een belletje ;)
Klopt v Mossel Hengelo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diepfries86
23 november kan ik de mijne halen🥳. De auto is al in NL, dus er moet onlangs toch echt een boot zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Diepfries86 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:43:
23 november kan ik de mijne halen🥳. De auto is al in NL, dus er moet onlangs toch echt een boot zijn geweest.
Ja de RCC Compass heeft in Rotterdam gelost. Die stond niet op de lijst van Eukor maar kwam wel uit Korea.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Diepfries86 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:43:
Wanneer kreeg je je VIN te horen? Ben zeer benieuwd omdat de mijne van september al geboekt stond op “wachten op transport”. Miss stond de mijne ook op dezelfde boot, maar heb nog niets gehoord verder. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Laatst online: 11-10-2024
acidlover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:34:
Straks eindelijk mijn EV6 gaan ophalen, besteld eind januari.... RWD Air grote batterij alle opties.
Oorspronkelijke leverdatum was ergens in de zomer, dan eind november en verleden was hij er plots.....
nederlandse markt of belgische?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diepfries86
Overstag schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Wanneer kreeg je je VIN te horen? Ben zeer benieuwd omdat de mijne van september al geboekt stond op “wachten op transport”. Miss stond de mijne ook op dezelfde boot, maar heb nog niets gehoord verder. :?
Eind augustus was er een VIN en was de auto nog niet op transport. Vanmorgen kreeg ik bericht van Leaseplan dat de leverweek was vervroegd. Dus ben ik zo brutaal geweest om de dealer te vragen naar de laatste status. Die wist mij te vertellen dat de auto in NL staat. 23 November kon hij garanderen voor aflevering. Mocht de auto de komende dagen nog bij de dealer komen, kan de levering nog eerder. De showroom staat helemaal vol nieuwe auto’s, dus hij wil het liefst zo snel mogelijk afleveren.

PS ik was de gene die had gezien dat de Compass in R’dam was geweest :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Diepfries86 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Eind augustus was er een VIN en was de auto nog niet op transport. Vanmorgen kreeg ik bericht van Leaseplan dat de leverweek was vervroegd. Dus ben ik zo brutaal geweest om de dealer te vragen naar de laatste status. Die wist mij te vertellen dat de auto in NL staat. 23 November kon hij garanderen voor aflevering. Mocht de auto de komende dagen nog bij de dealer komen, kan de levering nog eerder. De showroom staat helemaal vol nieuwe auto’s, dus hij wil het liefst zo snel mogelijk afleveren.

PS ik was de gene die had gezien dat de Compass in R’dam was geweest :P .
Bedankt dat je de Compass opmerkzaam maakte. Het schip heette vroeger Morning Compass en was van Eukor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migueldc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08 21:30
Ik kan me hier niet van de indruk ontdoen dat Nederlands klanten allemaal veel vlugger hun bestelde EV6 ontvangen en heel weinig Belgen.
Zou interessant zijn om een statistiekje te maken over de gemiddelde levertermijn in Belgie vs NL, maar vrij zeker wat de uitkomst is.

Conclusie voor mij althans : KIA Belgie doet gewoon zijn job niet. Ik heb al 3 emails gestuurd en het enige antwoord dat ik krijg : we bekijken het met je dealer. En de dealer antwoordt mij dat KIA Belgie hem gewoon nooit heeft gecontacteerd. WTF ???

Als ik zo zaken zou doen, was ik al lang failliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
migueldc schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:04:
Ik kan me hier niet van de indruk ontdoen dat Nederlands klanten allemaal veel vlugger hun bestelde EV6 ontvangen en heel weinig Belgen.
Zou interessant zijn om een statistiekje te maken over de gemiddelde levertermijn in Belgie vs NL, maar vrij zeker wat de uitkomst is.

Conclusie voor mij althans : KIA Belgie doet gewoon zijn job niet. Ik heb al 3 emails gestuurd en het enige antwoord dat ik krijg : we bekijken het met je dealer. En de dealer antwoordt mij dat KIA Belgie hem gewoon nooit heeft gecontacteerd. WTF ???

Als ik zo zaken zou doen, was ik al lang failliet...
Jammer genoeg is de Belgische definitie van "klantenservice" iets anders dan de Nederlandse. Niet alleen bij autodealers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
acidlover schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:23:
Bij afhaling dinsdag van mijn wagen zei de dealer inderdaad dat KIA Belgie te weinig EV6 en heeft besteld.
Novoto heeft er nog 200 in afwachting van levering waarvan zelfs nog 12 die in 2021 waren besteld.
Ik heb dus heel veel geluk gehad....
Ik heb hetzelfde gehoord van Novoto in Zulte, echter vraag ik mij dan af wat het bestelvolume te maken heeft met de levertermijn ??
Dus als een land een groter volume heeft dan het andere worden ze ook sneller beleverd ?
First come first serve is dan ook geen waar.
Mijn wagen is dus 1 van die 12, dat heeft de dealer mij ook verteld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:36
Jaaaa, gistermiddag kwam het verlossende telefoontje, 23 maart besteld, op 14-9 een VIN gehad, de auto zou op 9 november bij de dealer zijn maar ik kreeg gisteren een uitnodiging voor afleverafspraak op 10 november. ze zouden hem vandaag of begin volgende week binnen krijgen. Dan moet er nog een Ceramische coating op en een trekhaak. Ik hoop dat alles in een keer klaar is anders moet hij weer een dag er naar toe. Het genieten begint.......

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09 13:15
corola10 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

nederlandse markt of belgische?
Belgische markt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

marc4547 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:08:
Jaaaa, gistermiddag kwam het verlossende telefoontje, 23 maart besteld, op 14-9 een VIN gehad, de auto zou op 9 november bij de dealer zijn maar ik kreeg gisteren een uitnodiging voor afleverafspraak op 10 november. ze zouden hem vandaag of begin volgende week binnen krijgen. Dan moet er nog een Ceramische coating op en een trekhaak. Ik hoop dat alles in een keer klaar is anders moet hij weer een dag er naar toe. Het genieten begint.......
Ik ben heel benieuwd, ben zelf in afwachting van een Niro EV (spiek af en toe mee in dit topic) en heb ook op 14 september een VIN gehad. Ook mijn auto zou op 9 november gelost worden dus benieuwd of hij op de RCC Compass stond of nog op de Morning Chant (net door het Suez kanaal, nu onderweg naar Italië).

Update: dealer belde net, hij (Niro EV DynamicPlusLine) is binnen! 🎉 28 april besteld, 14 september VIN binnen, 28 september On Sea en 28 oktober bij de dealer. Netjes hoor! 🤗

[ Voor 10% gewijzigd door [BoSS] op 28-10-2022 17:12 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Hoera, eindelijk bericht van de dealer dat mijn EV6 nu de status “At sea” heeft! Dus toch nog voor het eind van het jaar in nederland!

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:26
Vandaag opgehaald in Apeldoorn, wat een geweldige auto! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kXHCB0KOqhrVflHVt8vdLdMn3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqtMH2MtHQaXERwRB6dy0ByR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhB1BvpEaA-24g-ubisSQGOVTpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9Sq1IoHxU8kKphStW5QNHBM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Tosemime op 28-10-2022 15:14 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

marc4547 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:08:
Mazzelaar. Mijn dood-normale EV6 77Kwh heb ik 1e week februari besteld en heeft nog geen VIN... Staat nu geplanned voor week 3 2023 :') Ik word hier een beetje achterlijk van....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Die van mij is ook weer uitgesteld naar 8 januari 2023.
Dacht eerst een P kenteken, toen een R, gaat zeker een S worden, maar met een beetje mazzel een T. :)F
Gaat goed komen.......
Zoals een eerder tegeltje al aangaf......“Het bezit van de zaak…………is het einde van het vermaak”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Atlas schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Mazzelaar. Mijn dood-normale EV6 77Kwh heb ik 1e week februari besteld en heeft nog geen VIN... Staat nu geplanned voor week 3 2023 :') Ik word hier een beetje achterlijk van....
Solarman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:00:
Die van mij is ook weer uitgesteld naar 8 januari 2023.
Dacht eerst een P kenteken, toen een R, gaat zeker een S worden, maar met een beetje mazzel een T. :)F
Gaat goed komen.......
Zoals een eerder tegeltje al aangaf......“Het bezit van de zaak…………is het einde van het vermaak”
Join the club... :'( . Ze zullen vast wel een keer komen.... Maar nu wil ik ook wachten tot een S kenteken, zijn al teveel R varianten op de weg, is al oud :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
Tosemime schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tosemine, daar staat hij dan exact zoals ik hem ook (ooit) hoop te krijgen! Jij al wel gefeliciteerd, ik ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt en ook de auto in deze kleur in het echt!! :)

Hier week na week na week geen VIN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
Heb de indruk dat de wagens nu wel vlot beginnen binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
Tosemime schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zucht... die heb ik ook besteld... ik denk echter niet dat die van mij voor het einde van het jaar geleverd gaat worden ;( ;( ;w

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Laatst online: 11-02-2024

Jikes, mijne daar besteld in April, heel erg benieuwd wanneer ik dan de mijne ga krijgen :)

Welke leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-10-2023

Hier exact hetzelfde, maar besteld in december 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Laatst online: 11-10-2024
welke uitvoering is het? kunnen we mss een patroon zien van welke er allemaal geleverd worden nu?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:03
corola10 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:45:
welke uitvoering is het? kunnen we mss een patroon zien van welke er allemaal geleverd worden nu?
Als iedereen het nu netjes invult en bijhoud, zou je dit in het overzicht goed kunnen bekijken:
Overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN4el93BLgDIgmBfIuG0axVEJV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KiaEv6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Hallo,
Ik krreg vandaag een geboortekaartje door de bus met de mededeling dat mijn kia geboren is 🚘 en op de boot 🚢 staat om naar Nederland te komen. Ik heb het vin nummer en met dit Vin nummer zou je moeten kunnen zien waar mijn auto zich bevind. Is er iemand die mij kan vertellen hoe je dit kunt vinden met dit Vinnummer ?
Bij voorbaat dank 🙏🏻 vriendelijke groet Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:36:
Hallo,
Ik krreg vandaag een geboortekaartje door de bus met de mededeling dat mijn kia geboren is 🚘 en op de boot 🚢 staat om naar Nederland te komen. Ik heb het vin nummer en met dit Vin nummer zou je moeten kunnen zien waar mijn auto zich bevind. Is er iemand die mij kan vertellen hoe je dit kunt vinden met dit Vinnummer ?
Bij voorbaat dank 🙏🏻 vriendelijke groet Henk
Gefeliciteerd, al een naam gegeven?
En volgens mij kan je dit niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
Ik ga hem KiaEV6 noemen 🤪, bedankt !!
Ik lees hier van meerdere in het topic die aangeven dat ze kunnen zien waar hun nieuwe auto zich bevind ongeveer en dat ze dit doen met het Vin nummer van de auto maar ik kan het mis hebben vandaar mijn vraag. Groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
De kleur is Steel grey metallic, ik heb er tot op heden 1 van zien rijden in deze kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:35
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:05:
Ik lees hier van meerdere in het topic die aangeven dat ze kunnen zien waar hun nieuwe auto zich bevind ongeveer en dat ze dit doen met het Vin nummer van de auto maar ik kan het mis hebben vandaar mijn vraag. Groet Henk
Wat je dan nagenoeg zeker moet weten is de datum waarop de ev6 on sea is gegaan; dat is de datum waarop de boot is vertrokken.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
Ik denk dat de boot al een tijdje onderweg is, dealer zegt alleen dat de boot on sea is en niet weet waar die op het moment is. Soms denk ik dat ze van hun baas niet alles mogen melden over de levering. Hebben ze wat meer tijd om de auto klaar te maken voor uitlevering aan de klant.Ongeveer 6 welen nadat de boot is vertrokken geeft mijn verkoper aan, we gaan het zien. :)

[ Voor 85% gewijzigd door KiaEv6 op 30-10-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
Welke boot is er gisteren vertrokken dan?
Die van mij zou namelijk op de kade daar staan sinds 13 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
Ik heb informatie van mijn dealer on sea dus niet meer op de kade en welke boot is daarbij niet vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:46:
Ik heb informatie van mijn dealer on sea dus niet meer op de kade en welke boot is daarbij niet vermeld.
Volgens het schema van Eukor zijn de laatste 2 schepen voor Rotterdam en Antwerpen de Morning Chant, vertrokken op 30 september uit Korea, en de Morning Pilot, vertrokken op 8 oktober (werd 11 oktober) uit Korea.
Ook RCC schepen blijken ook Kia’s vanuit Korea te vervoeren, maar daar heb ik nog geen schema op internet kunnen vinden.
Ik denk dat velen, waaronder ik, hopen dat ze onze auto’s komen brengen :9~ In de tweede week van november zullen ze in Rotterdam aankomen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
Hallo Overstag, waar haalt u deze informatie vandaan. ik bedoel hoe weet u welke boot waar en wanneer vertrekt en of daar Kia’s EV6 in worden vervoert ? Google Eukor, Morning Chant, Morning Pilot, ik hoor graag van u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:08
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:17:
Hallo Overstag, waar haalt u deze informatie vandaan. ik bedoel hoe weet u welke boot waar en wanneer vertrekt en of daar Kia’s EV6 in worden vervoert ? Google Eukor, Morning Chant, Morning Pilot, ik hoor graag van u.
Check even de openingspost, daar staat o.a. deze info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiaEv6
Bedankt Alexzel 🙏🏻👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:38:
Bedankt Alexzel 🙏🏻👍🏼
Elke maandag post ik een update. Die van afgelopen maandag staat hier.

sn0x0r in "Het KIA EV6 leveringen topic"

Ik zal eens een zoektocht doen a.s. maandag naar de RCC boten die uit Pyeongtaek zijn vertrokken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marsf1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-03 22:23
Yesssssss gisteren gebeld door de Kia dealer.
10 november kan ik mijn EV6 ophalen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
KiaEv6 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:05:
Dat doen ze aan de hand van aankomst auto bij de dealer. En dan nagaan welke boot er rond die periode aankomt.

Zo wist ik exact op welke boot die van mij in December zat en kon de boot elke dag volgen. Tot het moment van aankomst via België.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tosemime
  • Laatst online: 09:26
Zalmijbenieuwen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Tosemine, daar staat hij dan exact zoals ik hem ook (ooit) hoop te krijgen! Jij al wel gefeliciteerd, ik ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt en ook de auto in deze kleur in het echt!! :)

Hier week na week na week geen VIN...
Auto bevalt echt top, nog geen minpuntje kunnen ontdekken en stap steeds met een big smile in :) de groene kleur is geweldig, zeker als de zon schijnt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05bgss-dMMGdIU1_NFvzg31SPyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvCp2ALNjOgt6HF3lk3lweuD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNLJQW_kwlE_7i58xTCktSa-Iew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64LEOhjBCj0znvyyfwg6bsTV.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Dat Forest Green is echt een mooie kleur, vond het jammer dat de GT-Line niet in die kleur kon. Heb toen maar voor Yacht Blue gekozen. Gelukkig zie ik die niet veel rijden, dus dat maakt ook weer wat goed :).

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
GRAND URANUS2022-09-08n.v.t.n.v.t.2022-10-24Antwerpen, Belgium (ATA: 2022-10-29)n.n.b.
MORNING CHANT2022-09-302022-11-152022-11-13n.v.t.West MediterraneanLivorno, Italy (ETA: 2022-10-31)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.Indian CoastSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-03)
MORNING CAROLINE2022-10-11n.v.t.n.v.t.2022-12-04South East AsiaDurban, South Africa (ETA: 2022-11-05)
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-03South East AsiaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-13)
ASIAN DYNASTY2022-11-09n.v.t.n.v.t.2022-12-21North America West CoastPyeongtaek, Korea (ETA: 2022-11-06)

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

De GRAND URANUS is inmiddels ook in Antwerpen gearriveerd, maar komt desondanks nog steeds niet voor in de EUKOR lijst. Ik verwacht wel dat deze na Antwerpen OF naar de UK door vaart, of terug richting Korea gaat, net zoals de RCC COMPASS dat nu aan het doen is. Tevens is er een nieuwe boot aan de lijst toegevoegd, de ASIAN DYNASTY lijkt nog voor het einde van dit jaar te arriveren in Duitsland, dus wellicht dat daar nog wat voor België/Nederland bestemde auto's op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
sn0x0r schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:58:
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
GRAND URANUS2022-09-08n.v.t.n.v.t.2022-10-24Antwerpen, Belgium (ATA: 2022-10-29)n.n.b.
MORNING CHANT2022-09-302022-11-152022-11-13n.v.t.West MediterraneanLivorno, Italy (ETA: 2022-10-31)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-192022-11-17n.n.b.Indian CoastSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-03)
MORNING CAROLINE2022-10-11n.v.t.n.v.t.2022-12-04South East AsiaDurban, South Africa (ETA: 2022-11-05)
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-03South East AsiaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-11-13)
ASIAN DYNASTY2022-11-09n.v.t.n.v.t.2022-12-21North America West CoastPyeongtaek, Korea (ETA: 2022-11-06)

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

De GRAND URANUS is inmiddels ook in Antwerpen gearriveerd, maar komt desondanks nog steeds niet voor in de EUKOR lijst. Ik verwacht wel dat deze na Antwerpen OF naar de UK door vaart, of terug richting Korea gaat, net zoals de RCC COMPASS dat nu aan het doen is. Tevens is er een nieuwe boot aan de lijst toegevoegd, de ASIAN DYNASTY lijkt nog voor het einde van dit jaar te arriveren in Duitsland, dus wellicht dat daar nog wat voor België/Nederland bestemde auto's op staan.
Tof dat je iedere week de moeite neemt dit te posten. ff voor de zekerheid, ik kreeg de 17e oktober nog te horen dat de mijne nog niet on sea was. Afgelopen woensdag kreeg ik die mededeling alsnog.

Dan is de enige conclusie dat de mijn op de morning lisa staat toch ?

De asian dynasty, de eerstvolgende, vertrekt pas de 9e november zoals ik in je overzicht lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
everlast666 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Tof dat je iedere week de moeite neemt dit te posten. ff voor de zekerheid, ik kreeg de 17e oktober nog te horen dat de mijne nog niet on sea was. Afgelopen woensdag kreeg ik die mededeling alsnog.

Dan is de enige conclusie dat de mijn op de morning lisa staat toch ?

De asian dynasty, de eerstvolgende, vertrekt pas de 9e november zoals ik in je overzicht lees.
Dat is ook de enige conclusie die ik in dat geval zou kunnen trekken ja. Het enige dat dus gebeurt is dat er wel degelijk EUKOR boten vanuit Pyeongtaek vertrekken die niet in de lijst staan maar wel terechtkomen in Europa (meer specifiek Nederland, België of Duitsland), het voorbeeld zijnde de GRAND URANUS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yor42day
  • Laatst online: 04-02 15:13
Eindelijk goed bericht van de dealer; op 2 december is de geplande levering bij de dealer van mijn EV6 GT-Line AWD Yacht Blue (besteld op 14 januari 2022).
Het is model 2023. Als ik hem begin januari laat uitleveren, krijgt hij ook een nummerbord uit 2023. Dat maandje wachten kan er ook nog wel bij. Hopelijk zijn de meeste onvolkomenheden van het eerste modeljaar er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Laatst online: 17-09 22:28
Yor42day schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:04:
Eindelijk goed bericht van de dealer; op 2 december is de geplande levering bij de dealer van mijn EV6 GT-Line AWD Yacht Blue (besteld op 14 januari 2022).
Het is model 2023. Als ik hem begin januari laat uitleveren, krijgt hij ook een nummerbord uit 2023. Dat maandje wachten kan er ook nog wel bij. Hopelijk zijn de meeste onvolkomenheden van het eerste modeljaar er uit.
Heb je ook een schuifdak besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor42day
  • Laatst online: 04-02 15:13
ChristopheDC schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Heb je ook een schuifdak besteld?
In de NL-versie van de GT-Line zit een schuifdak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jenz
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-10-2023
Frequent volger, beperkt reaguurder hier. Ev6 58kw privé aangekocht eind maart.
Bij bestellen werd gezegd in de zomer al te kunnen rijden. Vervolgens sept. okt. en nu: november definitieve levering.

- EV6 besteld eind maart.
- VIN medio september
- mededeling boot: begin oktober
- dit weekend mededeling: afleveren 15november.

Valt me nog mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 15:08
Mad_Master schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Wat zijn de levertijden van een nieuwe E-Tron? :?
Zover ik weet hebben alle automerken leveringsproblemen toch?
We krijgen hem naar alle waarschijnlijkheid einde volgende week, we waren wel afhankelijk van een model met veel opties of een model zonder opties. kan haast niet wachten.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Had gisteren nog even een mailtje gestuurd naar de dealer, ook die van mij is 'on sea' maar hij gaf daarbij niet aan (kon hij wellicht niet zien?) per wanneer deze naar on-sea is gegaan. De auto heeft een VIN sinds 30 september (toen kreeg ik er iig bericht van), dus ik vermoed dat de auto dan op de MORNING PILOT staat. Hij verwacht namelijk de auto eind deze maand binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:05
Levering weer vertraagd. Nu verwachte levering eind januari (13-01 lossen). De standaard doorschuifactie van KIA.

Dat is dan op een week na een jaar(!) na bestellen.

Wat een ***-bedrijf.

[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 01-11-2022 13:38 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
Jenz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:51:
Frequent volger, beperkt reaguurder hier. Ev6 58kw privé aangekocht eind maart.
Bij bestellen werd gezegd in de zomer al te kunnen rijden. Vervolgens sept. okt. en nu: november definitieve levering.

- EV6 besteld eind maart.
- VIN medio september
- mededeling boot: begin oktober
- dit weekend mededeling: afleveren 15november.

Valt me nog mee. 8)
Dat is een mooi vooruitzicht :*)

Ik bestelde ook in mrt (21e), 58 kW, prive. Echter nog altijd geen VIN... Welke kleur gaat het om en waar heb je besteld?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M_H
  • Laatst online: 09-07 13:44

M_H

Vandaag bericht van de dealer. Kenteken is bekend. Dus gelijk maar eens gebeld. Auto was er ook al. Kenteken was eerder aangevraagd anders zou tenaamstelling in november niet meer gelukt zijn.

Vraag me alleen af welke RORO dan.

15 november kan ik gaan toeren. :)
Besteld 23-03-22, EV6 plus 77kw. Kleur rood, privé besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jenz
Zalmijbenieuwen schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is een mooi vooruitzicht :*)

Ik bestelde ook in mrt (21e), 58 kW, prive. Echter nog altijd geen VIN... Welke kleur gaat het om en waar heb je besteld?
Heb uiteindelijk maar een zwarte besteld. Grote dealerketen in oosten van het land. Vreemde is wel dat in eerste instantie vanuit ´voorraad´ besteld zou worden. Voor een zwarte gold dus "snelle levertijd'. Bij daadwerkelijk bestellen bleek kiezen van kleur naar eigen smaak ook mogelijk. Zou niets moeten uitmaken in levertijd. Toen gekozen voor interstellar grey. Na een maand o.i.d. bleek deze kleur toch niet mogelijk te zijn en bleek alleen een zwarte snel te leveren te zijn. Dus uiteindelijk daarvoor gekozen. In de tussentijd is de levering enkele keren uitgesteld, met levering medio november nu in agenda genoteerd.

Ik heb zelf de VIN uitgevraagd bij de dealer. Kreeg vervolgens een screenshot toegestuurd. In ieder geval was mijn auto dus gegarandeerd gefabriceerd en gealloceerd. De "on-sea" melding werd niet vergezeld met de naam van de RORO. Kon de dealer niet zien, was het verhaal. Op basis van de verwachte losdatum ("ergens begin november") had ik zelf t idee dat het de Morning Chant zou moeten zijn. Echter, die ligt al weer enkele dagen in Livorno. Dus geen idee welke route de auto's afleggen en of eventueel zelfs via Duitsland wordt geleverd. Woon zelf in de buurt van de grens en heb al twee keer een trailer met nieuwe Kia's (allen Sportage) vanaf Duitsland, Nederland in zien rijden.

Kortom, het logistieke proces en wat de dealer exact wéét versus wat de dealer ons wil vertellen, dat blijft me een raadsel. Ik heb echter niet het idee dat ze veel invloed kunnen uitoefenen op de distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaEv6
Ik heb ook alleen gehoord on sea…en mijn dealer geeft ook geen datum wanneer on sea. Ik denk toch dat ze weten met welke boot de auto onderweg is en ze krijgen regelmatig weer een aantal geleverd. Track en trace code zou wel fijn zijn dan is het volgen ook veel leuker. Nu is is het gokwerk om uit te zoeken waar je auto zich zou kunnen bevinden. Begin december wordt mijn auto volgens de dealer geleverd…ik heb mijn auto 22 febr. 2022 besteld…58kwh steel grey metallic basis uitvoering. 🙏🏻😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenz
KiaEv6 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:27:
Ik heb ook alleen gehoord on sea…en mijn dealer geeft ook geen datum wanneer on sea. Ik denk toch dat ze weten met welke boot de auto onderweg is en ze krijgen regelmatig weer een aantal geleverd. Track en trace code zou wel fijn zijn dan is het volgen ook veel leuker. Nu is is het gokwerk om uit te zoeken waar je auto zich zou kunnen bevinden. Begin december wordt mijn auto volgens de dealer geleverd…ik heb mijn auto 22 febr. 2022 besteld…58kwh steel grey metallic basis uitvoering. 🙏🏻😁
Ah, dus ook iets om snel naar uit te mogen kijken. Steel Grey heb ik nog nooit gezien in real life. Gaaf!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Heb hem nu een week… na 3 keer bestellen 1keer als werknemer daarna als zelfstandige vervolgens de bestelling te annuleren en deze occasion beauty in de plaats te kopen. Werkelijk waar het is echt de moeite waard om op te wachten.
[URL="https://tweakers net/i/oKqgXsSOxjHxOH4y1Wi9Ip7MmjI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bk0wCnbyA86hRjJ8DLaENFLI.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3Q1lY4e523jT-jPwsEpcHvQM2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bk0wCnbyA86hRjJ8DLaENFLI.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nplN9xEVlkzqscHVPRcX5iR3F4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rhWJwpUUqjjApDov7nqzy4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJkBnWyCG4VcX-_TdKiTYm4ZyG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg678I6ujasBOlemCdf1j2pe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
CtrlAlt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:18:
Heb hem nu een week… na 3 keer bestellen 1keer als werknemer daarna als zelfstandige vervolgens de bestelling te annuleren en deze occasion beauty in de plaats te kopen. Werkelijk waar het is echt de moeite waard om op te wachten.
[URL="https://tweakers net/i/oKqgXsSOxjHxOH4y1Wi9Ip7MmjI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bk0wCnbyA86hRjJ8DLaENFLI.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! In korte tijd besloten toch voor jezelf te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Laatst online: 22-02-2024
Zag net als Jenz dat de Morning chant al even voor anker ligt voor de kust ter hoogte van Livorno. Weet iemand van jullie of dit gebruikelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
Mooie auto @CtrlAlt , veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenz
CtrlAlt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:18:
[URL="https://tweakers net/i/oKqgXsSOxjHxOH4y1Wi9Ip7MmjI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bk0wCnbyA86hRjJ8DLaENFLI.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig hoor!! (y) Gefeliciteerd! Voor velen zal het wachten de moeite waard zijn!
Laat onder mijn Ev6 de Gunsan velgen leggen. Vond ze erg mooi in de showroom. Benieuwd hoe t uitpakt in de praktijk. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Klopt begin van het jaar dacht ik er niet meer over na om voor mezelf te beginnen. Maar in juni een prachtige opdracht voorgeschoteld gekregen via een vriend van mij. Toen kon ik geen nee zeggen :) als je er klaar voor bent dan herken je het moment om over te stappen
sn0x0r schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:25:
[...]

Nice! In korte tijd besloten toch voor jezelf te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itisme
  • Laatst online: 06-02-2023
Chel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:25:
Zag net als Jenz dat de Morning chant al even voor anker ligt voor de kust ter hoogte van Livorno. Weet iemand van jullie of dit gebruikelijk is?
Als je op Eurkor zoekt op Livorno - Rotterdam zie je dat ie op ‘03-11’ vertrekken staat. Dus morgen weer verder dobberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Itisme schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:00:
[...]

Als je op Eurkor zoekt op Livorno - Rotterdam zie je dat ie op ‘03-11’ vertrekken staat. Dus morgen weer verder dobberen!
Ik denk niet dat ze morgen gaat dobberen, ze zal eerst nog moeten lossen in Livorno.
De Morning Pilot gaat ook via Livorno naar Rotterdam, aankomst 17-11. Deze boot is al 3 dagen te laat uit Korea vertrokken. Ze is 11-10 vertrokken en niet 8-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@Itisme dank je, dat had ik nog niet geprobeerd om zo te zoeken, dank je voor de info

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
Yay, mijn half maart bestelde rwd gt-line in het blauw staat op de boot! Waarschijnlijk kan ik er begin volgende maand in wegrijden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Hoeveel mensen wachten hier nog op hun nov/dec/Jan/feb bestelde auto?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankske
  • Laatst online: 12-02 20:00
The Wizard schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:44:
Hoeveel mensen wachten hier nog op hun dec/Jan/feb bestelde auto?
+1 (besteld 31/01 - 77kw RWD - België - voorzien 31/01/23, zou net 12 maanden zijn).
Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste