Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
HansAuutB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:56:
[...]

Dat is een raar bericht van de dealer.
Chassisnummer = VIN (vehicle identification number).
En VIN wordt toegekend door de fabrikant, daar heeft een importeur helemaal niks in te zeggen.
Nou.....dat ligt toch even anders en dat heb ik al eens eerder aangegeven.
In een aantal gevallen is het de importeur of de dealer die de VIN toewijst aan de bestelling.
KIA Nederland besteld uiteindelijk de auto's, dat kan in een badche zijn die ze als voorraadauto's bestellen.
(Zo doen dealers dat ook regelmatig)
Dat kunnen dus ook gewoon regulier gekochte auto's van kopers zijn, of grotere aantallen voor leasemaatschappijen.
Dan komen de auto's binnen, of zijn onderweg, waarbij in een later stadium de VIN door de importeur pas wordt gekoppeld aan een bestelling. Daar hoef je als koper niets van te merken.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:20
Solarman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:45:
[...]

Nou.....dat ligt toch even anders en dat heb ik al eens eerder aangegeven.
In een aantal gevallen is het de importeur of de dealer die de VIN toewijst aan de bestelling.
KIA Nederland besteld uiteindelijk de auto's, dat kan in een badche zijn die ze als voorraadauto's bestellen.
(Zo doen dealers dat ook regelmatig)
Dat kunnen dus ook gewoon regulier gekochte auto's van kopers zijn, of grotere aantallen voor leasemaatschappijen.
Dan komen de auto's binnen, of zijn onderweg, waarbij in een later stadium de VIN door de importeur pas wordt gekoppeld aan een bestelling. Daar hoef je als koper niets van te merken.
De VIN wordt gemaakt door de fabrikant.
Auto's met een VIN zijn gekoppeld aan een order die de fabriek heeft gekregen.
Maar de fabrieksorder is in NL dus blijkbaar niet gelijk aan een klantorder; die match doet de importeur, zeg je.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Overstag schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:13:
[...]

Gefeliciteerd. Maar het schip die je bedoelt is de waarschijnlijk de Morning Chant?
De Pilot heeft zondag/maandag pas gelost en die auto’s worden nu ingeklaard.
Veel plezier met de auto, het wordt mooi op de weg.
@Overstag , klopt het was iid de Chant. Dank je ik kan niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Na alle positieve berichten hier heb ik ook maar weer eens gebeld met de dealer. Helaas gaf deze nu aan dat ze eigenlijk verwachten dat mijn auto niet meer dit jaar binnen gaat komen en ik er dus pas in januari in kan rijden. Nou is dat nog wel te doen, maar ik baal er wel van dat de auto dus ook pas in 2023 op kenteken gezet gaat worden, waardoor mijn bijtelling flink prijziger wordt.

Heeft iemand al een MY23 auto op kenteken? Met welke prijs is deze geregistreerd? De huidige prijs of de prijs ten tijde van bestellen?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Chevalric schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:22:
Na alle positieve berichten hier heb ik ook maar weer eens gebeld met de dealer. Helaas gaf deze nu aan dat ze eigenlijk verwachten dat mijn auto niet meer dit jaar binnen gaat komen en ik er dus pas in januari in kan rijden. Nou is dat nog wel te doen, maar ik baal er wel van dat de auto dus ook pas in 2023 op kenteken gezet gaat worden, waardoor mijn bijtelling flink prijziger wordt.

Heeft iemand al een MY23 auto op kenteken? Met welke prijs is deze geregistreerd? De huidige prijs of de prijs ten tijde van bestellen?
Huidige prijs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Wat ik ervan begrijp verschilt dat mogal en heb ik ook de nodige mensen horen claimen dat dt volgens de prijslijst van februari was als de auto voor die tijd is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:30:
[...]

De VIN wordt gemaakt door de fabrikant.
Auto's met een VIN zijn gekoppeld aan een order die de fabriek heeft gekregen.
Maar de fabrieksorder is in NL dus blijkbaar niet gelijk aan een klantorder; die match doet de importeur, zeg je.
Helemaal goed.
Normaal zal de klantorder 1 op 1 gekoppeld worden aan het VIN, maar daar zit dan een tussenstap in die je als klant niet ziet.

Bij voorraadauto's direct besteld door importeur of dealer is het VIN al bekend en de auto is al bij de importeur of dealer in voorraad voordat jij hem als klant koopt.
Het VIN wordt bij verkoop dan gekoppeld aan je klantorder.

KIA kan dus momenteel gedeeltelijk zo werken, er komt een partij al verkochte auto's binnen waarbij de importeur de VIN pas gaat koppelen aan de klantorder.
Dat zal echt niet met alle klantorders zijn, maar een gedeelte zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

................................
In een eerder post gaf je aan dat ze de auto begin december verwachte in nderland (breed begrip).
Sowieso kan de dealer zien, wanneer on sea, wat de verwachte losdatum bij de dealer zelf is.
Ze moeten je dus exact kunnen vertellen op welke datum de auto bij de dealer wordt verwacht.
Daarna is het aan hen hoe snel ze zijn.
Ook kan de LM de boel ophouden zodat ze de auto pas in januari op kenteken zetten. Zo is de auto boekhoudkundig 1 jaar jonger dan leveren in december.

Ik denk dat het slimmer is om Arval eens te bellen en die het vuur aan de schenen leggen, eventueel kan de LM met de dealer contact opnemen uiteindelijk lease je hem daar, kost jou uiteindelijk wel extra geld.
Niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 22-11-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayP
  • Laatst online: 07-08-2023
JayP schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:38:
Net bericht gehad van Leaseplan België omtrent mijn bestelde EV6 (Earth 77,4KWH AWD full option minus schuifdak). Besteld 1ste week november 2021, originele leverdatum was 20/8, nu verplaatst naar 22/02/2023 :/
KIA garage belde daarstraks, auto gaat in productie half december om ten laatste half februari geleverd te worden. Hopelijk kunnen ze deze keer timing vasthouden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JayP schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:14:
[...]

KIA garage belde daarstraks, auto gaat in productie half december om ten laatste half februari geleverd te worden. Hopelijk kunnen ze deze keer timing vasthouden :) .
Dan heeft je auto dus al een VIN?
Vraag daar eens naar bij je dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Chel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:46:
[...]

Wat ik ervan begrijp verschilt dat mogal en heb ik ook de nodige mensen horen claimen dat dt volgens de prijslijst van februari was als de auto voor die tijd is besteld.
Auto is in februari besteld, en wordt morgen geleverd. 58KWH plus = €52960,-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joene84
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2023
sn0x0r schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:00:
Vannacht bericht gekregen van Athlon dat de afleverdatum verschoven is naar 5 december! De auto zal dus inderdaad gelost zijn en of al bij de dealer zijn of daar spoedig aankomen. :) Als ik hem daadwerkelijk op 5 december kan afhalen zou dat een bijzonder mooi Sinterklaas cadeau zijn. <+:)

[...]

Welke dealer?
Vandaag niet toevallig gebeld? Ik kreeg vanmiddag van content Tilburg een telefoontje dat ik hem 1 december kan komen halen :)

Die van jou moet bijna wel op zelfde transport hebben gestaan lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
everlast666 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:17:
[...]

hij krijgt bij Van Mossel een 0km beurt, alle updates kaarten en software (incl. conditionering ??) en er moet een trekhaak onder

Enkele dagen is mij beloofd

*fingers crossed*
Status aangepast naar “work shop in” 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:00:
Vannacht bericht gekregen van Athlon dat de afleverdatum verschoven is naar 5 december! De auto zal dus inderdaad gelost zijn en of al bij de dealer zijn of daar spoedig aankomen. :) Als ik hem daadwerkelijk op 5 december kan afhalen zou dat een bijzonder mooi Sinterklaas cadeau zijn. <+:)
Aha....licht aan het einde van de tunnel...... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
joene84 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:31:
[...]

Vandaag niet toevallig gebeld? Ik kreeg vanmiddag van content Tilburg een telefoontje dat ik hem 1 december kan komen halen :)

Die van jou moet bijna wel op zelfde transport hebben gestaan lijkt me
Nee geen telefoontje, maar we wachten geduldig af. In tegenstelling tot sommigen anderen heb ik nog niet eens zo krankzinnig lang hoeven wachten namelijk. Auto besteld in april, maar het gaat wel om een voorbestelde auto dus ik betaal er ook wat extra voor. ;)

Als ik hem 5 december mag halen zou allang mooi zijn. Heb ook het geluk dat ik altijd wel vrij kan plannen op werk.

[edit]
Wanneer heb jij die van jou besteld en om welk type gaat het?

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 22-11-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Anunnaki schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:26:
Voor de nieuwkomers en als reminder. Er wordt een lijst bijgehouden hoe lang je ongeveer op dit moment moet wachten op je EV6. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend.
Voeg een (vrije tekst) kolom toe voor updates. Kan een indicatie geven hoeveel de tabel geupdate wordt (door wachtenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 12:32
everlast666 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:10:
[...]

Status aangepast naar “work shop in” 🙏
Dat is goed nieuws!
vraagje, hoe zie je die status eigenlijk ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31

Ja ik heb de mijne opgehaald op 10 nov. en de fiscale waarde staat op 56460 . Ik heb een plus 77 kw die in maart 51.500 koste.in maart Dus vreemd genoeg hebben ze de huidige prijs aangehouden bij de RDW. Hij is ook voor dat bedrag verzekerd. Ik heb we een aantal optie's : trekhaak kleur Ceramische coating en dashcam.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
marc4547 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:55:
[...]

Ja ik heb de mijne opgehaald op 10 nov. en de fiscale waarde staat op 56460 . Ik heb een plus 77 kw die in maart 51.500 koste.in maart Dus vreemd genoeg hebben ze de huidige prijs aangehouden bij de RDW. Hij is ook voor dat bedrag verzekerd. Ik heb we een aantal optie's : trekhaak kleur Ceramische coating en dashcam.
Was er iets over afgesproken? Bij welke leasemaatschappij is dit, betreft het een vooruit bestelde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:36
Ik heb het idee dat met de komst van de MY23-modellen de prijsprotectie (in elk geval fiscaal) niet meer van toepassing is. Van de zomer had ik nog een dealer aan de lijn die heel stellig was over de vaste prijs, en ook in de postings hier werd dat bevestigd met 'oude' prijzen. Maar de laatste periode zie je dat de prijzen fiscaal niet meer overeenkomen met de beloofde oude prijzen. Sprak laatst de dealer en die gaf ook aan dat ze niks meer kunnen garanderen als ze het kenteken bij de RDW aanvragen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
FlyingGameGuy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:17:
[...]

Dat is goed nieuws!
vraagje, hoe zie je die status eigenlijk ? :)
Door de verkoper te bellen of appen 🙈😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 15:31
sn0x0r schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:40:
[...]

Was er iets over afgesproken? Bij welke leasemaatschappij is dit, betreft het een vooruit bestelde auto?
Nee, hij was gewoon die prijs toen ik tekende, ( ik heb hem prive gekocht) en inmiddels zit er een prijsverhoging op maar omdat ik dus ruim voor eind april had besteld kreeg ik hem voor de "oude prijs" Ik dacht dat de auto's na 30 april 4 mille verhoging hadden en daarna nog een keer 1 mille.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
everlast666 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:54:
[...]

Door de verkoper te bellen of appen 🙈😄
Bedankt voor je reactie, ik zal de verkoper even een mail sturen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
De GT is gearriveerd bij de dealer (hij stuurde me deze foto).
Nog even wachten dus …
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBk_5xpwms3yWGtTtgJVPIJj3d4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GmOnF14dphU6z9QNdZ3NPpS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 15:22
Pilot41Day schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:20:
Nog even wachten dus …
[Afbeelding]
Gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf
Gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf Gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf Gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf
Ik heb geen andere woorden sorry!!
Wat gaaf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Nog even wachten dus …
[Afbeelding]
Erg mooie auto, bedankt voor de foto en de nekoefening:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
FlyingGameGuy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:42:
[...]

Erg mooie auto, bedankt voor de foto en de nekoefening:)
Ja vond hem in widescreen mode het mooist overkomen😉 (foto 90 graden draaien lukte me niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 13:50
Nog even wachten dus …
[Afbeelding]
Jaloers! Ik heb met de berichten van de eerste GT's die binnendruppelen ook gelijk de dealer gebeld natuurlijk, maar die kon nog niet eens een verwachte datum in het systeem zien (die er eerst wel was).
Nog steeds goede hoop dat hij ook 'ineens' van de boot rolt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Stevig haakje hangt ie aan.

Catch my drift?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Pilot41Day schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:01:
[...]

(foto 90 graden draaien lukte me niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gL-PqacJWJ8-suc1JcNdhjnrLoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7EyRDT25gX7CKH9E3UMtaA9J.jpg?f=user_large

Niet zo moeilijk hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
Begrijp dat de meeste mensen die nu de auto geleverd krijgen wel ‘aangeslagen’ worden op basis van de fiscale waarde van vandaag ? Dit ondanks dat de auto voor 1 maart besteld is ?

Hoop toch dat ik nog bij de eerste groep hoor die de auto heeft ontvangen op basis van fiscale waarde v afgelopen februari 🤔

Scheelt nog wel een paar tientjes per maand

[ Voor 6% gewijzigd door everlast666 op 23-11-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ph7
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-07-2023

Ph7

[...]

Ja vond hem in widescreen mode het mooist overkomen😉 (foto 90 graden draaien lukte me niet)
[...]

Wow hij is echt prachtig , hopelijk volgt onze snel. Wij hebben een witte besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
everlast666 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:52:
Begrijp dat de meeste mensen die nu de auto geleverd krijgen wel ‘aangeslagen’ worden op basis van de fiscale waarde van vandaag ? Dit ondanks dat de auto voor 1 maart besteld is ?

Hoop toch dat ik nog bij de eerste groep hoor die de auto heeft ontvangen op basis van fiscale waarde v afgelopen februari 🤔

Scheelt nog wel een paar tientjes per maand
Ik hoop hetzelfde, scheelt namelijk behoorlijk!!!! Weet het over een paar weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chel
sn0x0r schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:47:
[...]

Ik hoop hetzelfde, scheelt namelijk behoorlijk!!!! Weet het over een paar weken.
Hoe kom je hier overigens achter welke fiscale waarde wordt toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Chel schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:11:
[...]

Hoe kom je hier overigens achter welke fiscale waarde wordt toegepast?
Zoeken op kenteken bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerzvers
  • Laatst online: 03-05 10:05
DaMenaz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:39:
Ik heb het idee dat met de komst van de MY23-modellen de prijsprotectie (in elk geval fiscaal) niet meer van toepassing is. Van de zomer had ik nog een dealer aan de lijn die heel stellig was over de vaste prijs, en ook in de postings hier werd dat bevestigd met 'oude' prijzen. Maar de laatste periode zie je dat de prijzen fiscaal niet meer overeenkomen met de beloofde oude prijzen. Sprak laatst de dealer en die gaf ook aan dat ze niks meer kunnen garanderen als ze het kenteken bij de RDW aanvragen.
Vandaag is mijn Plus MY23 met prijsprotectie (wat dat ondertussen mag betekenen) geleverd.

Fiscale waarde, met koeienletters "PRIJSPROTECTIE/gunstige fiscale waarde", op offerte/contract: € 52.460
Fiscale waarde volgens RDW bij kentekencheck vandaag: € 56.460

Wat ik hier uit opmaak is dat er een prijsprotectie is van KIA/dealer naar de koper/leasemaatschappij.
Heeft niks met de uiteindelijke fiscale waarde voor RDW/Belastingdienst te maken, die wordt op dag van inschrijving bepaald.

• everlast666
kerzvers schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:39:
[...]

Vandaag is mijn Plus MY23 met prijsprotectie (wat dat ondertussen mag betekenen) geleverd.

Fiscale waarde, met koeienletters "PRIJSPROTECTIE/gunstige fiscale waarde", op offerte/contract: € 52.460

Wat ik hier uit opmaak is dat er een prijsprotectie is van KIA/dealer naar de koper/leasemaatschappij.
Heeft niks met de uiteindelijke fiscale waarde voor RDW/Belastingdienst te maken, die wordt op dag van inschrijving bepaald.
Dit vind ik wel verdrietig nieuws. Wat je zegt wisten we eigenlijk al, echter ondanks dat de fiscale waarde pas toegekend wordt op t moment dat het kenteken er is, zijn er veel mensen op dit forum die een eerdere fiscale waarde hebben meegekregen op de veel latere leverdatum afgelopen periode.

Het is gewoon 'afwachten' of ik straks een auto heb die mij aan het eind van de rit ruim 2000 euro meer aan bijtelling kost tijdens de leaseperiode :(

[ Voor 4% gewijzigd door everlast666 op 24-11-2022 08:05 ]

• Solarman
  • Niet online
Onderstaande geeft aan wanneer de fiscale waarde wordt bepaald.

Volgens de belastingwetgeving:
Artikel 9 Wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen 1992

Lid.4.Onder catalogusprijs wordt verstaan de in Nederland door de fabrikant of importeur aan wederverkopers kenbaar gemaakte prijs welke naar zijn inzicht bij verkoop aan de uiteindelijke afnemer valt te berekenen. In die geadviseerde verkoopprijs is de belasting van personenauto’s en motorrijwielen zelf niet begrepen. Is een zodanige prijs niet bekend, dan wordt hij door vergelijking bepaald.
Lid.5.Voor een nieuwe personenauto, een nieuw motorrijwiel of een nieuwe bestelauto geldt de catalogusprijs bij aanvang van de dag waarop aan de personenauto, het motorrijwiel of de bestelauto wordt ingeschreven in het kentekenregister.

Ik vermoed dat de importeurs tijdelijk een coulance regelig met de belastingdienst hebben gehad nadat de prijzen niet meer vast stonden in april, deze zal dan enige maanden hebben mogen duren en zal korte tijd geleden zijn beëindigd. (maar blijft koffiedik kijken waarom een antal auto's een bijtelling van de februari prijslijst hebben gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:47:
[...]

Ik zou wel even contact opnemen met je dealer als ik jou was.
Volgens mij wordt de fiscale waarde bepaald bij inschrijving in kentekenregister, niet wanneer de auto op naam komt.
Bij jou zou het dus aan te bevelen zijn dat dit voor 1-12-2022 gebeurt (levering 5 december), anders loop je het risico op nog een hogere fiscale waarde me de prijsverhoging van 1 december 2022.
Zou er een belletje aan wagen.

• sn0x0r
Solarman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:19:
[...]

Ik zou wel even contact opnemen met je dealer als ik jou was.
Volgens mij wordt de fiscale waarde bepaald bij inschrijving in kentekenregister, niet wanneer de auto op naam komt.
Bij jou zou het dus aan te bevelen zijn dat dit voor 1-12-2022 gebeurt (levering 5 december), anders loop je het risico op nog een hogere fiscale waarde me de prijsverhoging van 1 december 2022.
Zou er een belletje aan wagen.
Komt er nog een prijsverhoging dan?

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:58:
[...]

Komt er nog een prijsverhoging dan?
Ja, per 1-12-2022
Staat in prijslijst oktober 2022
Bestaat uit 2 prijstabellen, 1 t/m 30-11 en 1 na 30-11

[ Voor 29% gewijzigd door Solarman op 24-11-2022 09:44 ]

• Chevalric
Prijs van de GT-Line RWD 77,4kW gaat dus van 60.465 naar 61.265 euro. Dus gelukkig geen verhoging van een paar duizend euro. Maar toch weer een paar honderd euro waar ik waarschijnlijk 7% bijtelling over mag rekenen.

[ Voor 81% gewijzigd door Chevalric op 24-11-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Chevalric schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:40:
waar heb je die info vandaan, @Solarman? En weet je dan ook hoeveel de prijs nog omhoog gaat?
Ik lijk nl. dubbel gestraft te gaan worden: mijn auto komt volgens de dealer pas in januari (dus 7% extra bijtelling over elke prijsverhoging).
Gewoon van de KIA site.
Prijslijst oktober 2022
Kun je downloaden.

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aztaAg44KyA4nUWqwMie3dPgzZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7llqkGU8fxdZrHIitz93uEKg.png?f=fotoalbum_large

Mijn auto staat inmiddels op begin februari 2023. Begin maart 2022 besteld en inmiddels is de auto 5k duurder en wordt de bijtelling volgend jaar nog hoger..

Daarnaast was ten tijde van bestellen de Moonscape Matt lak gewoon inclusief, dus dat gaat me ook weer extra kosten..

Ik begin langzamerhand echt te twijfelen of ik niet alsnog voor de Tesla Model Y RWD moet gaan..

[ Voor 9% gewijzigd door j0rdy030 op 24-11-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Voordat de hele 'hoe wordt de fiscale waarde berekend'-discussie weer opnieuw wordt gedaan: prijsprotectie leek ook fiscaal te kloppen met de prijslijst van 18-02 voor de MY22 modellen. Bij MY23 niet meer. Op basis van wat ik hier zie.

Een jaar wachten en als beloning veel meer betalen. Super....

Catch my drift?

• sn0x0r
Dus ik ga (waarschijnlijk) van € 57.465,00 (prijslijst april 2022) naar € 61.265,00... Lekker man. Dat scheelt mij 33 euro per maand, oftewel ruim 1500 euro over 4 jaar. Over vier jaar lekker een auto uitzoeken die gewoon al op de boot naar Nederland staat ofzo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
sn0x0r schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:17:
Dus ik ga (waarschijnlijk) van € 57.465,00 (prijslijst april 2022) naar € 61.265,00... Lekker man. Dat scheelt mij 33 euro per maand, oftewel ruim 1500 euro over 4 jaar. Over vier jaar lekker een auto uitzoeken die gewoon al op de boot naar Nederland staat ofzo...
Ik ben ook benieuwd naar de consequenties van de prijsverhoging mbt mijn leasebudget. De vraag staat uit of er naast de extra bijtelling ook nog een dikke eigen bijdrage bovenop komt, zal me niks verbazen in ieder geval.. :|

• Chevalric
j0rdy030 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:28:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de consequenties van de prijsverhoging mbt mijn leasebudget. De vraag staat uit of er naast de extra bijtelling ook nog een dikke eigen bijdrage bovenop komt, zal me niks verbazen in ieder geval.. :|
Je hebt nog voor 1 april besteld, dus volgens mij wordt dan de afgesproken prijs gerekend. De prijsverhoging zou alleen van belang moeten zijn voor de fiscale waarde en dus bijtelling. Denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
Chevalric schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:34:
[...]

Je hebt nog voor 1 april besteld, dus volgens mij wordt dan de afgesproken prijs gerekend. De prijsverhoging zou alleen van belang moeten zijn voor de fiscale waarde en dus bijtelling. Denk ik.
Ik als berijder van de lease auto heb alleen belang bij de prijsvastheid van de fiscale waarde Idd.

Prijsvastheid cataloguswaarde is mooi voor leasemaatschappij en daarmee mijn werkgever maar brengt mij niet zoveel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kerzvers
kerzvers schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:39:
[...]

Update hierover;

Heb een mailtje naar mijn leasemaatschappij gestuurd, en ik werd gelijk terug gebeld.
Contract is inderdaad afgesloten met prijsprotectie, dus de leasemaatschappij is ook verbaasd over de waarde die de dealer aan de RDW heeft doorgegeven.
Ze gaan erachter aan, want dit is niet de bedoeling en niet wat zij met de dealer zijn overeengekomen.

Dat geeft hoop, to be continued..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
De dealer geeft geen waarde door aan de rdw. De dealer vraagt een kenteken aan en de rdw hangt daar de fiscale waarde aan. En die hanteren nu blijkbaar de MY23 prijstlijst.

Hoop wel dat de actie iets oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 24-11-2022 14:19 ]

Catch my drift?

• Chevalric
@Solarman citeerde de wetgeving hierover, waarin staat dat bij een nieuwe auto de prijs wordt aangehouden die geldt op het moment van kentekenregistratie (Art 9, lid 5 belastingwet motorvoertuigen).

Dus je LM kan bellen, maar ik denk niet dat ze er iets aan kunnen doen.

• Chel
Chevalric schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:18:
@Solarman citeerde de wetgeving hierover, waarin staat dat bij een nieuwe auto de prijs wordt aangehouden die geldt op het moment van kentekenregistratie (Art 9, lid 5 belastingwet motorvoertuigen).

Dus je LM kan bellen, maar ik denk niet dat ze er iets aan kunnen doen.
Eens, maar ut de reacties die we hier de afgelopen maanden hebben gezien blijkt dat de RDW regelmatig wel de fiscale waarde heeft gehanteerd op basis van de besteldatum. De vraag is dan welke lijn de RDW hier klaarblijkelijk hanteert. De eerdere genoemde coulance die werd gesuggereerd snap ik wel gezien de enorm lange levertijden. De vraag is echter wat die precies inhoudt.

• kerzvers
Ik heb dat stukje ook gelezen, maar feit is dat bij een aantal mensen wél de fiscale waarde op de februari prijslijst is gebaseerd.

De leasemaatschappij was trouwens overtuigd van zijn gelijk, aangezien ook het leasebedrag is gebaseerd op de fiscale waarde.
En ze adverteerden natuurlijk met 'prijsprotectie - gunstige fiscale waarde', dat was blijkbaar onderdeel van de afspraak met KIA.
Ik wacht het wel af.

Kwam net nog wel dit artikel tegen..
https://www.vandenbergacc...relevant-voor-bijtelling/
Dan hebben diegene waar de fiscale waarde op de februari-prijslijst is gebaseerd echt mazzel gehad

• Solarman
  • Niet online
kerzvers schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:00:
[...]

Update hierover;

Heb een mailtje naar mijn leasemaatschappij gestuurd, en ik werd gelijk terug gebeld.
Contract is inderdaad afgesloten met prijsprotectie, dus de leasemaatschappij is ook verbaasd over de waarde die de dealer aan de RDW heeft doorgegeven.
Ze gaan erachter aan, want dit is niet de bedoeling en niet wat zij met de dealer zijn overeengekomen.

Dat geeft hoop, to be continued..
Ik ben ook benieuwd.
Maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Vandaag bericht gehad dat de auto waarschijnlijk morgen / volgende week bij de dealer aankomt. 5 december kan ik mijn cadeautje ophalen.

Nog even wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
FlyingGameGuy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal de verkoper even een mail sturen :)
En ? Nog wijzer geworden ?

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Litewave schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:01:
Vandaag bericht gehad dat de auto waarschijnlijk morgen / volgende week bij de dealer aankomt. 5 december kan ik mijn cadeautje ophalen.

Nog even wachten :)
Gefeliciteerd.
Weet je toevallig op welke boot je auto heeft gestaan?
Ik verwacht de mijne ook binnenkort, mijn dealer had aangegeven aankomst haven 28-11, maar volgens Eukor komt de volgende boot pas eind december. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Have fun en rijdt voorzichtig

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• Litewave
Overstag schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:04:
[...]

Gefeliciteerd.
Weet je toevallig op welke boot je auto heeft gestaan?
Ik verwacht de mijne ook binnenkort, mijn dealer had aangegeven aankomst haven 28-11, maar volgens Eukor komt de volgende boot pas eind december. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Have fun en rijdt voorzichtig
Zeker die van mij stond op de Morning Pilot.
Die is de 20e gelost in Rotterdam.

• Overstag
Litewave schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:08:
[...]

Zeker die van mij stond op de Morning Pilot.
Die is de 20e gelost in Rotterdam.
Toppie, dank je voor de info. _/-\o_ Na rijklaar te maken gaat mijne nog naar de glascoater. Dat duurt ook 3 dagen. Miss dat ik daarom nog niets gehoord heb.
Nogmaals veel plezier met je auto oOo

• Litewave
Overstag schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:17:
[...]

Toppie, dank je voor de info. _/-\o_ Na rijklaar te maken gaat mijne nog naar de glascoater. Dat duurt ook 3 dagen. Miss dat ik daarom nog niets gehoord heb.
Gewoon zelf even bellen dat is vaak de kortste klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
j0rdy030 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:43:
[Afbeelding]

Mijn auto staat inmiddels op begin februari 2023. Begin maart 2022 besteld en inmiddels is de auto 5k duurder en wordt de bijtelling volgend jaar nog hoger..

Daarnaast was ten tijde van bestellen de Moonscape Matt lak gewoon inclusief, dus dat gaat me ook weer extra kosten..

Ik begin langzamerhand echt te twijfelen of ik niet alsnog voor de Tesla Model Y RWD moet gaan..
Mijn bestelde Plus begin maart staat nu op levering maart 2023, wat een lachertje... Ik ben bezig met de lease maatschappij om de order om te zetten naar de Y RWD, eerdere levering en ook nog behoorlijk voordeliger in de bijtelling.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDC7
  • Laatst online: 23-07-2023
Overstag schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:17:
[...]

Hoeveel betaal je ongeveer voor de glascoater? Heb dat ook aangevraagd maar nog geen reactie gehad. Welke coating juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wij hebben de Plus 77.4 RWD in oktober 2022 besteld. In eerste instantie kregen we een verwachte leverdatum van november 2023. Nu staat hij ineens op 19 februari 2023. Zou wel heel snel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Floppie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:04:
Wij hebben de Plus 77.4 RWD in oktober 2022 besteld. In eerste instantie kregen we een verwachte leverdatum van november 2023. Nu staat hij ineens op 19 februari 2023. Zou wel heel snel zijn...
Zo lang je geen VIN hebt, weten ze niks. De mijne zou ook afgelopen augustus geleverd worden.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
PDC7 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:27:
[...]

Hoeveel betaal je ongeveer voor de glascoater? Heb dat ook aangevraagd maar nog geen reactie gehad. Welke coating juist?
Dat varieert, ik heb de uitgebreide €1785,= incl. Btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik heb e.e.a. nog eens rustig zitten doorrekenen, en levering januari 2023 vs december 2022 scheelt voor mij 10 euro per maand. Het verschil tussen de originele fiscale waarde en de huidige fiscale waarde is 30 euro per maand ongeveer. Maar goed, als ik er van uit ga dat het de huidige fiscale waarde wordt voor de bijtelling, dan maakt levering in december of januari ook niet meer zoveel uit. En als ze toch de originele waarde hanteren, is het alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Chevalric schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:49:
Ik heb e.e.a. nog eens rustig zitten doorrekenen, en levering januari 2023 vs december 2022 scheelt voor mij 10 euro per maand. Het verschil tussen de originele fiscale waarde en de huidige fiscale waarde is 30 euro per maand ongeveer. Maar goed, als ik er van uit ga dat het de huidige fiscale waarde wordt voor de bijtelling, dan maakt levering in december of januari ook niet meer zoveel uit. En als ze toch de originele waarde hanteren, is het alleen maar mooi meegenomen.
Vergeet je niet de verlaging van de 16% bijtellingsgrens van 35k naar 30k mee te nemen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
Atlas schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:01:
[...]

Vergeet je niet de verlaging van de 16% bijtellingsgrens van 35k naar 30k mee te nemen?
Nee, heb m'n google sheet nog 3x gecontroleerd, maar het klopt echt.

Fiscale waarde is 62060 (61265+795 voor de lak).
Bruto bijtelling 2022 is 11.553,20 per jaar, oftewel 484 netto per maand.
Bruto bijtelling 2023 is 11.853,20 per jaar, oftewel 495 netto per maand.

Ten opzichte van de originele fiscale waarde volgens de lease offerte in maart is het natuurlijk wel zo'n 40 euro netto per maand extra, maar het heeft weinig zin om me daar nog boos over te maken. Mocht het RDW toch besluiten om de originele fiscale waarde aan te houden, dan vind ik het prima, ook in 2023.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KiaEv6
  • Laatst online: 15-05-2024
Mijn Kia EV6 is bij de dealer 😁…7 december ophalen 🙏🏻🤩👍🏼.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYlZct-2fjTWyN8z3uRv5i4wKQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8mzUDZni4KQK4lac9bjMgSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPxInrNP9GKxMspnD73CcbPextc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE5No7ucrvAqiP2BEScAAOOL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KiaEv6
  • Laatst online: 15-05-2024
Mijn Kia EV6 is bij de dealer 😁…7 december ophalen 🙏🏻🤩👍🏼.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYlZct-2fjTWyN8z3uRv5i4wKQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8mzUDZni4KQK4lac9bjMgSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPxInrNP9GKxMspnD73CcbPextc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE5No7ucrvAqiP2BEScAAOOL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Chevalric schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:13:
[...]

Nee, heb m'n google sheet nog 3x gecontroleerd, maar het klopt echt.

Fiscale waarde is 62060 (61265+795 voor de lak).
Bruto bijtelling 2022 is 11.553,20 per jaar, oftewel 484 netto per maand.
Bruto bijtelling 2023 is 11.853,20 per jaar, oftewel 495 netto per maand.

Ten opzichte van de originele fiscale waarde volgens de lease offerte in maart is het natuurlijk wel zo'n 40 euro netto per maand extra, maar het heeft weinig zin om me daar nog boos over te maken. Mocht het RDW toch besluiten om de originele fiscale waarde aan te houden, dan vind ik het prima, ook in 2023.
De bruto bijtelling gaat 16% van (35.000 - 30.000) = 800 omhoog in 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
HansAuutB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:20:
[...]

De bruto bijtelling gaat 16% van (35.000 - 30.000) = 800 omhoog in 2023.
Nee, € 300,- (6% extra over € 5.000,-).

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chel
Chevalric schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:49:
Ik heb net vandaag mijn kenteken gekregen en helaas is de fw de waarde van nu en niet die van januari toen ik bestelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag bericht gehad dat mijn EV6 binnen is en op kenteken. Wat blijkt… tegen de afspraak in staat er de fiscale waarde van nu ipv de februari prijslijst. Ik mag van de LM de auto nu niet ophalen en ze zijn met KIA NL in gesprek over een oplossing. Ze geven aan dat het tegen de afspraken is en er toch echt de waarde van bestellen had moeten staan… to be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
DaMenaz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:36:
[...]

Nee, € 300,- (6% extra over € 5.000,-).
Natuurlijk. Stom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Berkelder schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:09:
Vandaag bericht gehad dat mijn EV6 binnen is en op kenteken. Wat blijkt… tegen de afspraak in staat er de fiscale waarde van nu ipv de februari prijslijst. Ik mag van de LM de auto nu niet ophalen en ze zijn met KIA NL in gesprek over een oplossing. Ze geven aan dat het tegen de afspraken is en er toch echt de waarde van bestellen had moeten staan… to be continued.
Goed dat de LM er met gestrekt been in gaat. Hoop voor jou dat het snel opgelost is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
Ik ben erg benieuwd, ik ben ook niet blij met de fw van ipv de warrde bij bestellen, maar volgens mij gaat de RDW hierover en niet de LM of de dealer, vrees ik.

Hoor graag hoe dit afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Even speculeren: KIA vraagt een kenteken aan obv het VIN-nummer. Bij elke auto zit in het VIN-nummer het modeljaar. Prijsprotectie was obv MY22-prijzen. Nu worden de MY23-modellen uitgeleverd. Die worden bij de rdw dan gekoppeld aan de MY23-prijslijst, wat ook logisch is. MY23-wagens hebben bij de rdw geen relatie met een MY22 prijslijst.

Daardoor denk ik dat het te verklaren is dat de prijsprotectie sinds enige tijd lijkt te zijn verdwenen, fiscaal.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
DaMenaz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:44:
Even speculeren: KIA vraagt een kenteken aan obv het VIN-nummer. Bij elke auto zit in het VIN-nummer het modeljaar. Prijsprotectie was obv MY22-prijzen. Nu worden de MY23-modellen uitgeleverd. Die worden bij de rdw dan gekoppeld aan de MY23-prijslijst, wat ook logisch is. MY23-wagens hebben bij de rdw geen relatie met een MY22 prijslijst.

Daardoor denk ik dat het te verklaren is dat de prijsprotectie sinds enige tijd lijkt te zijn verdwenen, fiscaal.
Ik ken deze contracten niet, maar je kan tegengesteld natuurlijk zeggen dat je nooit een MY23 hebt besteld en dat je nu iets anders geleverd krijgt dan je had besteld. Dus je aanvaarding ziet niet op hetgeen je aangeboden krijgt. Moet wel zeggen dat ik normaal gesproken alleen intellectuele eigendom zaken doe en zeker niet dit soort contracten.

Het is en blijft speculeren, maar het feit blijft dat er duidelijk iets van afspraken gemaakt kunnen worden aangezien er autos op kenteken gezet zijn met een andere fiscale waarde dan de actuele waarde en wij hebben allemaal geen idee wat voor afspraken er mogelijk zijn, welke afspraken überhaupt gemaakt zijn en hoe die toegepast worden. Ik vind het hoe dan ook vreemd allemaal, want erg rechtszeker is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ben het helemaal met je eens hoor. Heb ook al aan de bel getrokken bij de baas.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
Welke LM heb je ?

Mooi dat ze zich er zo druk voor maken in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
everlast666 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:42:
[...]

Welke LM heb je ?

Zelf ook erg benieuwd welke LM dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mini-me schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]

Ligt er aan hoe letterlijk je het bedoelt ;) ik bestelde bij Alphabet BE op 28 januari, maar ze hebben de wagen pas op 31 maart besteld bij de KIA dealer ("sorry het is druk vanwege de autosalon en alle kortingsacties die nu lopen").

Maar gelukkig heb ik in deze periode kunnen bestellen met 20% extra korting bij Alphabet, anders was de EV6 ruim buiten lease budget gevallen.

Dus de data:
Besteld 31/3/2022
Oorspronkelijk leverdatum: 1/11/2022
Ondertussen bijgesteld naar 31/1/2023 (nog geen VIN bekend).
Laatste contact met de dealer was op 20 oktober. Een paar dagen later kreeg ik van de LM te horen dat de dealer een nieuwe leverdatum heeft voorgesteld.
Aangezien de dealer mij een maand later nog niets had laten horen, gisteren nog maar eens gebeld.

Hij vertelde dat hij iedere twee weken een vraag krijgt om levertijden te checken en als hij nog niets weet, stelt hij gewoon een willekeurige datum voor :(.

En de reactie op wanneer de levering dan wel komt: "hij is nog niet in productie, maar ik denk dat ik over een maand wel meer weet, gezien de modellen die nu worden uitgeleverd".

Jammer genoeg exact dezelfde reactie als een maand geleden. Dus ik geloof er geen moer van dat hij me vlak voor de kerst blij kan maken met een leverdatum.

[ Voor 9% gewijzigd door Mini-me op 26-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Laatst online: 18-10-2023
In December 2021 besteld en de dealer weet nog steeds van niets. Volgens m'n contract kan ik nog tot in januari 2023 kosteloos annuleren. Als ik hiervoor de kans krijg om de Ioniq 6 te testen en die me meer bevalt zal ik annuleren en daarvoor gaan. Het zal waarschijnlijk nog langer duren, maar dit gebrek aan communicatie vind ik belachelijk. Ik krijg meer updates over een willekeurige aankoop van €10 dan over een (dure) auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
PabloVermicelli schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:55:
In December 2021 besteld en de dealer weet nog steeds van niets. Volgens m'n contract kan ik nog tot in januari 2023 kosteloos annuleren. Als ik hiervoor de kans krijg om de Ioniq 6 te testen en die me meer bevalt zal ik annuleren en daarvoor gaan. Het zal waarschijnlijk nog langer duren, maar dit gebrek aan communicatie vind ik belachelijk. Ik krijg meer updates over een willekeurige aankoop van €10 dan over een (dure) auto.
Wat denk je daarmee te winnen? In het Ioniq 5 leveringen topic komen exact dezelfde ervaringen voorbij als hier: weinig communicatie, onbetrouwbare levertijden, uitstel, eerder besteld/later ontvangen dan anderen, prijs omhoog, ...

Kia en Hyundai zijn beiden onderdeel van de Hyundai groep en die werkt duidelijk op dezelfde manier met al zijn merken en supply chains..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
everlast666 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:42:
[...]

Welke LM heb je ?

Alphabet, ben benieuwd of ik alsnog snel de auto op kan halen.. helaas/gelukkig is de laadpaal er toch ook nog niet. Ze gaven aan dat er al meerdere meldingen binnen zijn en ze er breder met Kia mee bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerzvers
Berkelder schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:54:
[...]

Alphabet, ben benieuwd of ik alsnog snel de auto op kan halen.. helaas/gelukkig is de laadpaal er toch ook nog niet. Ze gaven aan dat er al meerdere meldingen binnen zijn en ze er breder met Kia mee bezig zijn.
Ik heb precies hetzelfde aangekaart bij Alphabet afgelopen week.
En inderdaad ook te horen gekregen dat tegen de afspraken met KIA is en dat ze er achteraan gaan.

Hopelijk kunnen ze iets voor elkaar krijgen, maar het argument van DeMenaz dat prijsprotectie misschien alleen geldt voor MY22, en een nieuwe fiscale waarde wordt berekend voor MY23 klinkt (helaas) wel logisch..
Aan de andere kant.. verkoop het dan niet als prijsprotectie of gunstige fiscale waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Ik volg de fiscale waarde met grote aandacht.
Ben echt benieuwd hoeveel invloed de autobranche heeft op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Helaas is de status ongewijzigd. Los datum van 30-11. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
FlyingGameGuy schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:28:
[...]

Helaas is de status ongewijzigd. Los datum van 30-11. We gaan het zien.
Mijne is er ook nog niet. 29-11 staat er in hun systeem

Ik ga er vanuit dat ik m woensdag donderdag na t Sinterklaas weekend kan ophalen 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Ik heb gisteren de GT live mogen bewonderen en proef zitten. Dealer nam zelf het initiatief om aan te geven dat ik mocht kijken ook al is het niet mijn eigen. Wel even wennen die kuipstoelen maar ze zitten volgens mij wel goed maar dat moet de praktijk dan nog maar even uitwijzen. Ik mocht helaas niet rijden. :'( Maar echt een hele mooie auto ook met al dat alcantara, daar wordt ikzelf blij van. Ik moet zelf nog even wachten maar voor die genen die hem allemaal aankomende week/binnenkort mogen ophalen veel plezier en houdt ons op de hoogte :)

Tevens is de eerste de 25ste op kenteken gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mister_XE op 27-11-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
Mister_XE schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:18:
Ik heb gisteren de GT live mogen bewonderen en proef zitten. Dealer nam zelf het initiatief om aan te geven dat ik mocht kijken ook al is het niet mijn eigen. Wel even wennen die kuipstoelen maar ze zitten volgens mij wel goed maar dat moet de praktijk dan nog maar even uitwijzen. Ik mocht helaas niet rijden. :'( Maar echt een hele mooie auto ook met al dat alcantara, daar wordt ikzelf blij van. Ik moet zelf nog even wachten maar voor die genen die hem allemaal aankomende week/binnenkort mogen ophalen veel plezier en houdt ons op de hoogte :)

Tevens is de eerste de 25ste op kenteken gezet.
Dat zou zo maar die van mij kunnen zijn, Moonscape Matt ? … ik kan de auto a.s. Dinsdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
Pilot41Day schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:02:
[...]

Dat zou zo maar die van mij kunnen zijn, Moonscape Matt ? … ik kan de auto a.s. Dinsdag ophalen.
Op het kenteken staat grijs, dus wellicht ben je dan echt de aller eerste, mits de auto op 25-11-2022 om 16:43 op naam is gezet. ;)

Edit: 2022 natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_XE op 27-11-2022 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Mister_XE schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:22:
[...]

Op het kenteken staat grijs, dus wellicht ben je dan echt de aller eerste, mits de auto op 25-11-2025 om 16:43 op naam is gezet. ;)
Toch die 32 maanden levertijd. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister_XE
DaMenaz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:28:
[...]

Toch die 32 maanden levertijd. :+
Ja _O- laten we het niet hopen, het is aangepast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevalric
Net bericht van de dealer dat de auto binnen is gekomen en dat ze een afspraak gaan inplannen voor de levering. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
OlafLambrecht schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:50:
[...]

Dus we kunnen Laura in het oog houden :9
Alé ons Laura is op weg naar Egypte. Hij komt dichter bij. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING LISA2022-10-16n.v.t.n.v.t.2022-12-05North SeaTilbury, United Kingdom (ATA: 2022-11-27
ASIAN DYNASTY2022-11-11n.v.t.n.v.t.2022-12-20Indian CoastAqaba, Jordan (ETA: 2022-12-02)
MORNING LAURA2022-11-212022-12-282022-12-29n.v.t.East AsiaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-12-15)
MORNING CHAMPION2022-12-01n.v.t.n.v.t.2023-01-23n.v.t.n.v.t.
MORNING PRIDE2022-12-05n.v.t.n.v.t.2023-01-18n.v.t.n.v.t.

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

SchipVertrekdatumHuidige positie¹Volgende bestemming¹
GRAND DAHLIA2022-09-02North East Atlantic OceanAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-12-02)
GLOVIS SUNRISE2022-11-04Red SeaAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-12-06)

¹ Dit betreft VESSELFINDER data.

[edit]
Zojuist bericht dat mijn auto helaas nog niet gearriveerd is bij de dealer... :( Hij staat nog bij 'KIA' voor transport. Geen idee wat dat betekent, nog even gevraagd haha.

[edit2]
Hij staat nog op de kade in Rotterdam, wachtend tot hij naar de dealer is verplaatst. Mijn suggestie dat het dan mogelijk geen Sinterklaascadeautje meer gaat worden ging hij niet op in. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 28-11-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
[edit]
Zojuist bericht dat mijn auto helaas nog niet gearriveerd is bij de dealer... :( Hij staat nog bij 'KIA' voor transport. Geen idee wat dat betekent, nog even gevraagd haha.

[edit2]
Hij staat nog op de kade in Rotterdam, wachtend tot hij naar de dealer is verplaatst. Mijn suggestie dat het dan mogelijk geen Sinterklaascadeautje meer gaat worden ging hij niet op in. ;)
[/quote]
En het stond op Morning Pilot?

[ Voor 74% gewijzigd door Canby op 28-11-2022 16:43 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste