Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Mini-me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:15:
Mijn Belgische dealer blijft volhouden dat de wagen, besteld begin maart 2022, wordt geleverd tegen prijs en configuratie volgens offerte. Nog geen VIN info ontvangen dus ik neem aan dat productie nog moet starten, maar het zou dus sowieso een MY22 worden. Dat komt niet helemaal overeen met andere meldingen die ik lees.

Of zou het een MY23 worden met opties volgens order?
Mijn Plus is begin maart besteld en is volgens het VINnr. een MY23.
Staat al een maand te wachten op transport. Geschatte aankomst in de haven volgens de dealer half november en uitlevering is half december geworden. Nog maar afwachten. ;(

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Chel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 01:34:
@ArjenIsM3 ik refereerde aan de reactie van edutch die zijn auto in oktober krijgt en toch nog een my22 krijgt. Verschillen tussen my22 en my23 zullen niet groot zijn verwacht ik, toch? Las op het andere forum hier al wat over.
De mijne was medio/eind juni gereed en kan ik volgende week pas ophalen. Is ook een MY22. Dus voordat de eerste MY23 geleverd wordt zal pas vanaf eind oktober zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Overstag schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:01:
[...]

Mijn Plus is begin maart besteld en is volgens het VINnr. een MY23.
Staat al een maand te wachten op transport. Geschatte aankomst in de haven volgens de dealer half november en uitlevering is half december geworden. Nog maar afwachten. ;(
Heb dezelfde uitvoering ook leaseplan heeft deze besteld op 13mrt en wat ik al zei. De dealer zegt dat het een MY22 is en dat staat zo in hun systeem. Ik weet niet of je echt van het VIN kan afleiding of het een 23 mobiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:41:
[...]

Heb dezelfde uitvoering ook leaseplan heeft deze besteld op 13mrt en wat ik al zei. De dealer zegt dat het een MY22 is en dat staat zo in hun systeem. Ik weet niet of je echt van het VIN kan afleiding of het een 23 mobiel is
Je kan inderdaad aan de VIN zien welk modeljaar de auto is.
10 karakter van de VIN: N = MY22 en P = MY23.
Besteldatum is niet van invloed, de werkelijk fabricagedatum bepaald of het een MY22 of MY23 is.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:57:
[...]

Je kan inderdaad aan de VIN zien welk modeljaar de auto is.
10 karakter van de VIN: N = MY22 en P = MY23.
Besteldatum is niet van invloed, de werkelijk fabricagedatum bepaald of het een MY22 of MY23 is.
Oké. Dan weet ik het niet meer. Hij is vanaf half juli gefabriceerd. Denk zelf zo rond de 3e week van juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:16:
[...]

Oké. Dan weet ik het niet meer. Hij is vanaf half juli gefabriceerd. Denk zelf zo rond de 3e week van juli
Dan kan het nog steeds een MY22 zijn, het overgaan van modeljaar is niet zo abrupt als dat ze doen voorkomen.
Als jou VIN een N heeft als 10e karakter is het een MY22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mini-me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:15:
Mijn Belgische dealer blijft volhouden dat de wagen, besteld begin maart 2022, wordt geleverd tegen prijs en configuratie volgens offerte. Nog geen VIN info ontvangen dus ik neem aan dat productie nog moet starten, maar het zou dus sowieso een MY22 worden. Dat komt niet helemaal overeen met andere meldingen die ik lees.

Of zou het een MY23 worden met opties volgens order?
Het is goed mogelijk dat de auto volgens oorspronklijke bestelspecificatie wordt geleverd, maar dat zal dan echt een MY23 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:18:
[...]

Dan kan het nog steeds een MY22 zijn, het overgaan van modeljaar is niet zo abrupt als dat ze doen voorkomen.
Als jou VIN een N heeft als 10e karakter is het een MY22.
Weet m’n VIN niet. Zal eens kijken als ik hem ophaal naar het chassisnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:56
Joer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
[...]

Weet m’n VIN niet. Zal eens kijken als ik hem ophaal naar het chassisnummer
VIN is chassisnummer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Eind jan besteld, net te horen gekregen dat losdatum van 27/11 verplaatst is naar 12/12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
@Solarman Nou, ik dacht, ik probeer nog eens een mailtje, wie weet.

Breekt toch mijn klomp!
Goedemiddag <knip>,

We hebben goed nieuws, uw EV6 heeft inmiddels een chassisnummer. Dus we kunnen nu voor het eerst iets zinnigs zeggen over de verwachte leverdatum. Wij verwachten de auto de derde week van November. De auto zal dit jaar dus gelukkig nog geleverd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

<knip>
Heb nog even per ommegaande gevraagd naar het VIN nummer zelf, maar er lijkt schot in te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:34
Zijn er al mensen die in de laatste weken/maanden bericht hebben gekregen dat hun GT-LINE met een schuifdak) onderweg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:42:
@Solarman Nou, ik dacht, ik probeer nog eens een mailtje, wie weet.

Breekt toch mijn klomp!

[...]

Heb nog even per ommegaande gevraagd naar het VIN nummer zelf, maar er lijkt schot in te komen. :)
Goed te lezen dat je auto inmiddels gebouwd (gaat) worden. oOo :)F
Bij mij helaas nog niet, vooruitgeschoven naar 11 december 2022, maar ook die van mij gaat een keer komen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:
[...]

Goed te lezen dat je auto inmiddels gebouwd (gaat) worden. oOo :)F
Bij mij helaas nog niet, vooruitgeschoven naar 11 december 2022, maar ook die van mij gaat een keer komen. :Y
Het betreft inderdaad een auto met in het VIN als 10e karakter de P, dus een MY23 (as expected!). Grappig wel dat de dealer een paar maanden terug volhardend zei: U auto wordt gegarandeerd een MY22. :+
ChristopheDC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
Zijn er al mensen die in de laatste weken/maanden bericht hebben gekregen dat hun GT-LINE met een schuifdak) onderweg is?
Alle voor Nederland bestemde GT-Line's hebben sowieso een schuifdak, dus als je het topic terugleest en kijkt naar degene die op relatief korte termijn hun auto kunnen verwachten/ophalen kun je zien dat er wel een aantal zijn die dat hebben ja. Ik zelf heb net te horen gekregen dat hij een VIN heeft, maar hij is sowieso nog niet on-sea, dus hoe dan ook nog niet onderweg naar mij. (Betreft namelijk wel een GT-Line)

[ Voor 40% gewijzigd door sn0x0r op 30-09-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
ChristopheDC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
GT-line is in NL altijd met schuifdak.
En ik kan de auto volgende week ophalen. Productie was in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
HansAuutB schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:33:
[...]

Bedankt, bestelling hier in BE is van midden januari'22, maar was een voorbestelling van de garage van Okt'21; voorlopig niks van nieuws :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dat zeg ik toch naar het chassisnummer kijken 😇😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]

Het betreft inderdaad een auto met in het VIN als 10e karakter de P, dus een MY23 (as expected!). Grappig wel dat de dealer een paar maanden terug volhardend zei: U auto wordt gegarandeerd een MY22. :+
Het blijven dealertjes hé...uhh autodealers. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
ChristopheDC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:37:
[...]

Bedankt, bestelling hier in BE is van midden januari'22, maar was een voorbestelling van de garage van Okt'21; voorlopig niks van nieuws :-(
De mijne is een bestelling van november 2021, ook GT-line in BE, ook geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
HansAuutB schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:33:
[...]

Uit nieuwsgierigheid en om te weten of dit de levering eventueel beïnvloed: is deze aangekocht via lease (leasingmaatschappij) of rechtstreeks in garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
ChristopheDC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:59:
[...]

Uit nieuwsgierigheid en om te weten of dit de levering eventueel beïnvloed: is deze aangekocht via lease (leasingmaatschappij) of rechtstreeks in garage?
Geen lease. Auto bij dealer gekocht.
Bestelling 28-12-21
Productie in juli.
Auto in haven rond 14-09.
Aflevering bij dealer deze week.
Ophalen volgende week; er moet nog een trekhaak onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
ChristopheDC schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:59:
[...]

Onze GT-Line AWD zonder schuifdak is op 17/11/21 bij de garage besteld (geen lease dus) en op 3/8/22 afgeleverd, iets meer dan 5 weken na de voorziene leverdatum. Yacht Blue, intussen een 2000 km zalig mee gereden (niet om u jaloers te maken hoor, maar het is het wachten meer dan waard). Op deze 2000 km geen enkel van de issues van het andere forum gemerkt. Oh ja... in BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
De mijne is ook een blauwe AWD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
scoffie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:16:
[...]

Onze GT-Line AWD zonder schuifdak is op 17/11/21 bij de garage besteld (geen lease dus) en op 3/8/22 afgeleverd, iets meer dan 5 weken na de voorziene leverdatum. Yacht Blue, intussen een 2000 km zalig mee gereden (niet om u jaloers te maken hoor, maar het is het wachten meer dan waard). Op deze 2000 km geen enkel van de issues van het andere forum gemerkt. Oh ja... in BE.
Uiteraard, GT-Line zonder schuifdak bestaat niet on NL ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Solarman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
[...]

Het is goed mogelijk dat de auto volgens oorspronklijke bestelspecificatie wordt geleverd, maar dat zal dan echt een MY23 zijn.
OK, dan denk ik dat ik het nu snap. MY en configuratie staan dus los van elkaar. De verschillen zullen dus alleen zijn in onderdelen die niet als pakket/optie zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
De dealer wist me te melden dat er een vroeg bestelde GT is voorzien van een VIN. Dus aan het wachten komt wellicht binnenkort een eind. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 14-09 09:13
Mister_XE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:20:
De dealer wist me te melden dat er een vroeg bestelde GT is voorzien van een VIN. Dus aan het wachten komt wellicht binnenkort een eind. oOo
Hype. Ik vermoed dat die ~200 stuks voor Nederland in 1 batch gemaakt en verscheept worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
kraaknogschaak schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Hype. Ik vermoed dat die ~200 stuks voor Nederland in 1 batch gemaakt en verscheept worden.
Laten we het hopen, dat zou helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Mister_XE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:20:
Een rode? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:13
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn (door de LM eerder bestelde) Plus 77kWh interstellar grey 21 oktober kan ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_XE
Aan je besteldatum te zien geef ik het weinig kans ;) maar er is licht aan het einde van de tunnel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Aangezien mijn leverdatum inmiddels naar 30/12 is verschoven (met de melding: we bedoelen eigenlijk volgend jaar), heb ik via mijn werkgever de LM voor alternatieven gevraagd. Ze hebben een aantal Ioniq 5 uitvoeringen in de voorraad. Dus nu maar even offertes gevraagd voor die auto's. Dit jaar of volgend jaar scheelt toch een paar duizend euro netto bijtelling over de hele looptijd voor mij, als het goed is.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 10:12
Zojuist een belletje van de dealer, een VIN is bekend. Levering ergens in december.
77, rwd, wit, plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mitch123 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:40:
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn (door de LM eerder bestelde) Plus 77kWh interstellar grey 21 oktober kan ophalen. :)
Plus, 77kWh in Interstellar grey! Heb hem ook, echt een fijne wagen hoor, heel veel plezier er mee! 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAuutB
GT-line besteld 28-12-21.
Kenteken bekend, kan hem woensdag ophalen.
Fiscale waarde bij RDW vlgs prijslijst van februari: 56.465 (huidige waarde is 60.465).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
“@HansAuutB dat is wel mooi om te horen dat de fiscale waarde de waarde is van prijslijst februari. Door velen werd hier beweerd dat dit mogelijk toch de fiscale waarde zou worden op basis van de prijslijst van het moment waarop de auto op kenteken wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:54
Chel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:
“@HansAuutB dat is wel mooi om te horen dat de fiscale waarde de waarde is van prijslijst februari. Door velen werd hier beweerd dat dit mogelijk toch de fiscale waarde zou worden op basis van de prijslijst van het moment waarop de auto op kenteken wordt gezet.
Klopt ja. :+ Dit:
DaMenaz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:24:
Zie hier een aantal mensen claimen dat de hogere fiscale waarde telt ongeacht KIA’s prijsprotectie en tussendoor berichten van berijders die nu hun vóór april 2022 bestelde EV6’en in ontvangst nemen met de fiscale waarde van februari 2022.

Gekke discussie.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Chel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:47:
Mooi is het zeker.
Maar onnavolgbaar.
Waarom niet de prijslijst die in december gold (moment van koop)?
Of de prijslijst van januari (dealer blijkt order pas in januari verwerkt te hebben)?
Ik ben er blij mee, maar begrijpen doe ik het niet; voor mij ligt er geen enkele link naar de prijslijst van februari.

Edit: zou het dan zijn omdat de prijslijst februari de laatste met prijsprotectie was?

[ Voor 6% gewijzigd door HansAuutB op 03-10-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28
Ook hier is de fiscale waarde bekend. 77kwh plus, door Alphabet half februari besteld. Zou €51860 moeten zijn maar is €52460 geworden. Geen idee waar die €600 verschil vandaan komt. Is in ieder geval niet de prijsverhoging, dan zou hij nog een heel stuk duurder zijn namelijk. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 08-04 08:34
Gisteren nogmaals contact gehad met de verkoopafdeling van mijn Kia dealer, jammer maar helaas, nog steeds geen vinnummer en nog veel minder zicht op een leveringsslot. De wagen werd besteld op 16/2 en de op dat ogenblik gecommuniceerde levertermijn (vork) zat tussen 22/9 en 12/12. Jammer genoeg hebben ze zich waarschijnlijk van jaartal vergist. 2022 zal het al zeker niet meer worden. Wat zoekwerk via deze website geeft alvast geen al te rooskleurig beeld voor wat betreft de leverachterstanden en prognoses voor de toekomst. Als ik bijkomend zie dat de invoerder met uitzondering van GT en GT-line alle versies uit de prijslijst heeft gehaald, is dat een veeg teken aan de wand. Mijn bestelde wagen is dus een Gt-line AWD, tegen de tijd dat hij echt geleverd gaat worden zijn er waarschijnlijk reeds andere kapers op de kust die technisch vernieuwender en beter leverbaar gaan zijn. Ik had gelijk met enkele collega's besteld, Audi Q4 en Mercedes EQB en EQC, Alle 3 de wagens werden ondanks alle onheilsberichten van 2 jaar en meer reeds geleverd. Ok ook 7 a 8 maand, maar ze zijn er reeds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:31
Net weer eens met Van Mossel gebeld of ze al meer informatie hadden over m'n bestelde EV6, ze konden melden dat ie verscheept is en over 2 weken in Rotterdam aan moet komen :D
Gaat om een plus 58kwh deep forest green. Laatste bericht dat ik kreeg was afleverdatum op 17 november maar dat kan dus zelfs eerder worden misschien :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 07:44
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik hoop dat half november mijn auto er is en ik zou graag een Ceramische coating of een glass coating willen laten doen. Weet iemand een goed adres, en het liefst in de buurt van Amersfoort, want daar wordt hij geleverd bij Van Mossel. Ik heb wel eerder iemand er over horen praten maar kan dat onderwerp niet terug vinden. Dus welke van de twee bied betere bescherming en waar is een goed adres om dit te laten doen?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Tosemime schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:42:
Net weer eens met Van Mossel gebeld of ze al meer informatie hadden over m'n bestelde EV6, ze konden melden dat ie verscheept is en over 2 weken in Rotterdam aan moet komen :D
Gaat om een plus 58kwh deep forest green. Laatste bericht dat ik kreeg was afleverdatum op 17 november maar dat kan dus zelfs eerder worden misschien :)
Wanneer had je het VIN gekregen, dan kan ik een beetje vergelijken met wanneer ik hem gehad heb, of die van mij ook verscheept is of wordt verscheept? Ik heb 14 september mijn VIN gehad en er is de 30e een boot weggegaan en er gaat de 6e een boot weg, Ik ben vol goede hoop!

[ Voor 9% gewijzigd door marc4547 op 04-10-2022 10:46 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:31
marc4547 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Wanneer had je het VIN gekregen, dan kan ik een beetje vergelijken met wanneer ik hem gehad heb, of die van mij ook verscheept is of wordt verscheept? Ik heb 14 september mijn VIN gehad en er is de 30e een boot weggegaan en er gaat de 6e een boot weg, Ik ben vol goede hoop!
Ik weet niet precies wanneer had VIN nummer is afgegeven, toen ik eind augustus eens ging informeren bij de dealer hoorde ik voor het eerst dat er een VIN nummer bekend was

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

De dealer kan zien of de auto nog klaar voor transport of on sea staat.
Mijn auto staat al bijna 3 weken in het systeem “staat klaar voor transport”.
De aflevering vanuit de dealer heeft hij nu gesteld als kerstcadeau.
De 6e is nu 8 oktober geworden als afvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Ik heb dezelfde auto die ook over 2 weken aankomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
elbeannie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Ik heb dezelfde auto die ook over 2 weken aankomt :9~
Hmm misschien staat die van mij 58kwu Plus Int. Grey er ook op, de dealer geeft aan dat de auto half november bij hun is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Diepfries86 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Hmm misschien staat die van mij 58kwu Plus Int. Grey er ook op, de dealer geeft aan dat de auto half november bij hun is.
Ik heb dezelfde als jij, besteld 8 maart, mijn dealer geeft aan half november in de haven en half december aflevering. Half december gaf hij aan I.v.m personeelstekorten. Afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Gelukkig dat er weer auto's uitgeleverd gaan worden , is toch even stil geweest daaromtrent. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 14:02
Gisteren gecontacteerd geweest door dealer, dat er een wagen gelijk deze ik had besteld was vrijgekomen .... Dit wel met het premium pack op. Heb deze dan maar genomen, mits bijbetaling natuurlijk... Wagen is onderweg, levering in november.... Mijn origineel bestelde wagen in januari was nog niet geproduceerd. De kans dat deze nog dit jaar zou geleverd worden was bijna onbestaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
Ik heb ook nog contact gehad met de dealer. Mijn begin maart bestelde GT-line AWD (leasewagen) moet ik in 2022 niet meer verwachten. Ik hoop dat ik mijn huidige wagen nog iets kan verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
SchipVertrekdatumVerwachte aankomstdatum in AntwerpenVerwachte aankomstdatum in RotterdamHuidige positieVolgende bestemming
MORNING LAURA2022-08-162022-10-08n.v.t.North SeaAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-10-08)
MORNING PRIDE2022-08-30n.v.t.2022-10-07North East Atlantic OceanCork, Ireland (ETA: 2022-10-05)
MORNING CHANT2022-09-302022-11-192022-11-10East AsiaGunsan, Korea (ETA: 2022-10-05)
MORNING PILOT2022-10-072022-11-152022-11-14Pyeongtaek, Korean.n.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 12:54
Solarman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:43:
Gelukkig dat er weer auto's uitgeleverd gaan worden , is toch even stil geweest daaromtrent. d:)b
Blijkbaar, geldt het niet voor AWD... ;(

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Canby schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Blijkbaar, geldt het niet voor AWD... ;(
Helaas...... :'(
Maar over die van mij is ook nog niets bekend hoor.
Al denk ik dat ze mijn VIN per ongeluk aan @sn0x0r hebben toegekend. ;) _O- _O- :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ric0
  • Laatst online: 13-12-2023
Zojuist bericht gehad dat mijn auto (wel een Ceed GT-line) gisteren bij de dealer is afgeleverd.
De auto stond volgens zijn systemen nog steeds in de haven van Korea, maar hij zag hem toch echt voor de deur staan.

Wellicht dat er ook een aantal EV6'en mee zijn gekomen, waarvan de VIN al bekend is bij de kopers, maar die dus ook denken dat de auto nog verscheept moet worden, of waarvan zij denken dat die (nog) op de boot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Mensen hier ervaring met het afbestellen van de auto, en de kosten die hier evt. mee gemoeid gaan ? Kan me voorstellen dat mensen in de rij liggen om de bestelling over te nemen en het dus kostenloos kan ?

aangezien ik geen enkele duidelijkheid krijg over het nog leveren dit jaar en ik dit wel relevant vind omdat ik m 5 jaar moet rijden en de kosten die hiermee gepaard gaan ben ik erg benieuwd hoe coulant Kia hier in is ?

[ Voor 3% gewijzigd door everlast666 op 04-10-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
  • Laatst online: 13-12-2023
everlast666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:29:
Mensen hier ervaring met het afbestellen van de auto, en de kosten die hier evt. mee gemoeid gaan ? Kan me voorstellen dat mensen in de rij liggen om de bestelling over te nemen en het dus kostenloos kan ?

aangezien ik geen enkele duidelijkheid krijg over het nog leveren dit jaar en ik dit wel relevant vind omdat ik m 5 jaar moet rijden en de kosten die hiermee gepaard gaan ben ik erg benieuwd hoe coulant Kia hier in is ?
https://economie.fgov.be/...ls-uw-nieuwe-auto-te-laat

Misschien heb je hiet wat aan... Maar tegenwoordig is niets gratis meer, dus ik zal er niet vanuit gaan dat je hem "zomaar" kosteloos kan annuleren. Er is ook nog iets als een zogenaamde Artikel 6 BOVAG procedure, hier zitten ook nog wel een paar belangrijke regels aan vast. Even een beetje in verdiepen.

Als je ergens anders een auto besteld moet je ook lang wachten. Of je koopt een auto op voorraad, dan heb je hem wat sneller natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
everlast666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:29:
Kan me voorstellen dat mensen in de rij liggen om de bestelling over te nemen en het dus kostenloos kan ?
Slimme dealer casht twee keer. Eerst jouw annuleringskosten en vervolgens de wagen voor de hoofdprijs verkopen, want snel leverbaar.

Dit staat trouwens op de website:
https://www.kia.com/nl/verkoopvoorwaarden/

"indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht deze situatie zich voordoen, dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld. Als consument heb je vanaf dat moment tien dagen de tijd om de koop alsnog kosteloos te annuleren. "

Dus alleen annuleren binnen 10 dagen na een kennisgeving 'aanmerkelijke' prijsverhoging.

[ Voor 40% gewijzigd door DaMenaz op 04-10-2022 17:13 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Slimme dealer casht twee keer. Eerst jouw annuleringskosten en vervolgens de wagen voor de hoofdprijs verkopen, want snel leverbaar.

Dit staat trouwens op de website:
https://www.kia.com/nl/verkoopvoorwaarden/

"indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht deze situatie zich voordoen, dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld. Als consument heb je vanaf dat moment tien dagen de tijd om de koop alsnog kosteloos te annuleren. "

Dus alleen annuleren binnen 10 dagen na een kennisgeving 'aanmerkelijke' prijsverhoging.
Mijne is in februari besteld en inmiddels aanmerkelijk duurder geworden. Daarnaast zal de annulering door een grote leasemaatschappij gedaan worden. De dealer zal wel belang hebben om die relatie in stand te houden. De aanvraag ligt er. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
everlast666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

Mijne is in februari besteld en inmiddels aanmerkelijk duurder geworden. Daarnaast zal de annulering door een grote leasemaatschappij gedaan worden. De dealer zal wel belang hebben om die relatie in stand te houden. De aanvraag ligt er. Ben benieuwd
Dan sowieso annuleer je bij de LM en niet bij de dealer.
Meestal is de LM in deze best coulant omdat het een gevraagde auto is. Ze kunnen hem dan weer toewijzen aan een ander.
Jammer, maar succes in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 04-10-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb exact dezelfde besteld (21 mrt 2022) echter nog steeds geen VIN nr bekend (gisteren nog contact met Van Mossel gehad). Tosemine, top dat je hem bijna krijgt :) ! Wanneer is de bestelling bij KIA gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
Solarman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

Dan sowieso annuleer je bij de LM en niet bij de dealer.
Meestal is de LM in deze best coulant omdat het een gevraagde auto is. Ze kunnen hem dan weer toewijzen aan een ander.
Jammer, maar succes in ieder geval.
Klopt maar die hebben als voorwaarde, wij geen kosten, jij geen kosten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Louwman Breda belde vandaag. Stom toevallig direct na een opvolg mailtje omdat de ‘ GT line RWD blauw’ de 11e september gelost werd. Ja hoor de auto is toegekomen maar helaas geen personeel beschikbaar om de auto gereed te maken. Wat betekent dat we pas de 21e oktober de auto kunnen ophalen. Dit werd jolig en vol trots gebracht maar was in feite een tegenvaller. Maar ach we hebben al zo lang gewacht.. (besteld 8 jan 22). Overigens particulier gekocht.

Op naar de 21e🤟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
everlast666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

Besteld in februari = prijsprotectie. Dan betaal je de prijs van de prijslijst van 18-02.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Laatst online: 29-05-2024
Jpjedi schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:14:
Louwman Breda belde vandaag. Stom toevallig direct na een opvolg mailtje omdat de ‘ GT line RWD blauw’ de 11e september gelost werd. Ja hoor de auto is toegekomen maar helaas geen personeel beschikbaar om de auto gereed te maken. Wat betekent dat we pas de 21e oktober de auto kunnen ophalen. Dit werd jolig en vol trots gebracht maar was in feite een tegenvaller. Maar ach we hebben al zo lang gewacht.. (besteld 8 jan 22). Overigens particulier gekocht.

Op naar de 21e🤟
Wij werden vorige woensdag gebeld dat de auto in Purmerend stond. Daar zou hij worden klaargemaakt, maar tot op heden nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:44:
[...]

Besteld in februari = prijsprotectie. Dan betaal je de prijs van de prijslijst van 18-02.
Maar geldt dat ook voor de fiscale waarde (bijtelling) ? Daar hoor ik verschillende verhalen over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
everlast666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:53:
[...]

Maar geldt dat ook voor de fiscale waarde (bijtelling) ? Daar hoor ik verschillende verhalen over :?
Tot nu toe zie ik alleen maar berichten hier van mensen bij wie dat ook fiscaal klopt. Dus de prijs van februari. Lees maar terug.

De andere geluiden komen van mensen die beredeneren (en dus speculeren).

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 04-10-2022 20:21 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Tot nu toe zie ik alleen maar berichten hier van mensen bij wie dat ook fiscaal klopt. Dus de prijs van februari. Lees maar terug.

De andere geluiden komen van mensen die beredeneren (en dus speculeren).
ok tnx. Als nu die VIN ook een keer kwam zodat ie er dit jaar nog is, hoef ik hier verder niet naar om te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silly1986
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Hi,

Nieuw hier op het forum. Wij hebben een ev6 air met warmtepomp besteld in januari.(prive) Tot heden geen bericht dat de auto geproduceerd of onderweg is. Wel had dealer aangegeven na lang aandringen dat de auto 26/11 geleverd zou worden. Maar gezien er nog geen productie info is zou ik het knap vinden dat deze auto eind deze week op de boot zou staan deze kant op. Enigste wat mijn dealer kan zeggen. Bel volgende week nog maar eens misschien weten we dan meer. Ergernis groeit met de week helaas 😒

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duintje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02-2023
Vandaag de dealer weer eens opgebeld. Auto staat in de haven en komt de 21ste bij de dealer:D Air 58kwh. Ik was er zelf al bijna vanuit gegaan dat auto pas volgend jaar geleverd zou worden... nu is het echt aftellen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
he he!!! Er komt steeds meer licht in de tunnel. mijn dealer maaar weer eens gemaild en mijn auto heeft de melding "on Sea", Hij verwacht hem 9 november binnen te hebben . Dus dat kan alleen maar de morning Laura zijn die op 8 -11 binnenkomt in Rotterdam of de morning pride die op 7-11 binnekomt in Antwerpen.... Wel vreemd dat deze boten al in Noorwegen en Engeland zijn? Duurt het dan zo lang voor ze in Rotterdam en Antwerpen zijn?
Of calculeer ik dat verkeerd, wordt na 7 maanden bijna een obsessie.. O-) Maar wil nu zo graag eens rijden....

[ Voor 27% gewijzigd door marc4547 op 05-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:54:
he he!!! Er komt steeds meer licht in de tunnel. mijn dealer maaar weer eens gemaild en mijn auto heeft de melding "on Sea", Hij verwacht hem 9 november binnen te hebben . Dus dat kan alleen maar de morning Laura zijn die op 8 -11 binnenkomt in Rotterdam of de morning pride die op 7-11 binnekomt in Antwerpen.... Wel vreemd dat deze boten al in Noorwegen en Engeland zijn? Duurt het dan zo lang voor ze in Rotterdam en Antwerpen zijn?
Of calculeer ik dat verkeerd, wordt na 7 maanden bijna een obsessie.. O-) Maar wil nu zo graag eens rijden....
Je hebt denk ik verkeerde datums in je hoofd. ;)
Ze komen nl. 7-10 en 8-10 aan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Oh foutje je hebt gelijk.. maar omdat mijn dealer zegt dat de auto 9 november bij hem binnen komt in Amersfoort, probeer ik te achterhalen op welke trekschuit hij dan staat. Vreemd genoeg komt er tussen 10 oktober en 13 november niets binnen.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Je hebt denk ik verkeerde datums in je hoofd. ;)
Ze komen nl. 7-10 en 8-10 aan. d:)b
The Morning Laura komt niet in Rotterdam maar wel op 8-10 in Antwerpen aan
The Morning Pride komt op 7-10 in Rotterdam maar niet in Antwerpen aan.
The Morning Chant komt op 6-11 in Rotterdam en op 19-11 in Antwerpen aan.
The Morning Pilot komt op 14-11 in Rotterdam en op 16-11 in Antwerpen aan

Dat zijn volgens mij de laatste gegevens. Ik verwacht namelijk dat ook mijn EVtje op 1 van deze boten staat. o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Hou maar rekening met nog minimaal 2 weken extra na aankomst bootje voordat auto bij de dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:50:
Oh foutje je hebt gelijk.. maar omdat mijn dealer zegt dat de auto 9 november bij hem binnen komt in Amersfoort, probeer ik te achterhalen op welke trekschuit hij dan staat. Vreemd genoeg komt er tussen 10 oktober en 13 november niets binnen.......
Klopt, maar zoals @HansAuutB al aangeeft duurt het nog even voor hij bij de dealer is en die nemen weer een veilige marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
HansAuutB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:02:
Hou maar rekening met nog minimaal 2 weken extra na aankomst bootje voordat auto bij de dealer is.
En daarna nog 2 weken bij de dealer voordat je er daadwerkelijk ik mag rijden.
Dus half november in de haven dan wordt het een kerstcadeautje. o<:) _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAuutB
Mijn auto is 05-08 uit Pyeongtaek vertrokken.
Vanmiddag kan ik hem/haar ophalen.
Ik noemde de auto liefkozend Evi, maar mijn gezinsleden vinden het meer een stoere Evert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:43:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik hoop dat half november mijn auto er is en ik zou graag een Ceramische coating of een glass coating willen laten doen. Weet iemand een goed adres, en het liefst in de buurt van Amersfoort, want daar wordt hij geleverd bij Van Mossel. Ik heb wel eerder iemand er over horen praten maar kan dat onderwerp niet terug vinden. Dus welke van de twee bied betere bescherming en waar is een goed adres om dit te laten doen?
Ik heb gemeld dat ik een glascoating ga nemen
Om een glascoater te vinden dan kan je Googlen op Glascoating omgeving Amersfoort.
Ik heb toen gekeken welke dichtbij de dealer zat en ben bij het bedrijf gaan kijken.
Hij zit in mijn geval twee straten achter de dealer. In samenspraak brengt de dealer de auto naar de coater en daarna komt hij weer bij dealer voor aflevering aan mij.
Als je de auto in de glascoating laat zetten dit dan wel aangeven aan de dealer, want die mag de auto dan niet in de was zetten voor aflevering.(In de was zetten staat wel in je overeenkomst als het goed is. In mijn geval waren de kosten van het in de was zetten €220,-, die heeft hij gelijk uit de werkopdracht gehaald.)

Succes met zoeken gaat lukken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
ja ik zou dat nog met Amersfoort overleggen want hij weet dat ik een Glascoating wil en dan moet ik even overleggen dat het poetsen van 220 eraf gaat,,,,. Ja zij laten alle Kia's daar poetsen bij Carcleaning Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
maar kan niet achterhalen of Glascoating beter is als Ceramische coating?? Weet iemand het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 15:08
heb de koopovereenkomst gecanceld, dit op grond van in gebreke blijven van de levering, zou in eerste instantie maart april zijn. nu Audi E-tron gekocht, oké misschien technisch wel minder, maar vele malen mooier oké wel een pak duurder en minder range, maar wel een auto met heel veel uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
D.v.Heerikhuize schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:39:
heb de koopovereenkomst gecanceld, dit op grond van in gebreke blijven van de levering, zou in eerste instantie maart april zijn. nu Audi E-tron gekocht, oké misschien technisch wel minder, maar vele malen mooier oké wel een pak duurder en minder range, maar wel een auto met heel veel uitstraling.
Wat zijn de levertijden van een nieuwe E-Tron? :?
Zover ik weet hebben alle automerken leveringsproblemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mad_Master schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Wat zijn de levertijden van een nieuwe E-Tron? :?
Zover ik weet hebben alle automerken leveringsproblemen toch?
E-Tron's zijn veel op voorraad. De dikke dus, niet de Q4.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 10:12
D.v.Heerikhuize schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:39:
Wat had je precies in bestelling staan bij Kia? (asking for a friend :P)
Veel veilige kilometers in de E-tron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Het lijkt erop dat de Ioniq 5 nu vlotter wordt uitgeleverd dan de EV6, was altijd omgekeerd...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Gisteren bij mijn dealer gepasseerd en eens om duidelijkheid gevraagd in verband met mijn bestelde wagen.
Toen ik daar was kon de verkoper mij niks nieuws vertellen over mijn wagen, maar ze gingen nog eens informeren en mij terug contacteren.
Ik heb nog even nagepraat met die man en blijkbaar is de verkoop wel een pak teruggevallen intussen.
Niemand wil tekenen voor een wagen waar je tot 3 jaar op mag wachten én waar je niet van weet wat de prijs zal zijn want prijsgarantie is er niet meer.
Gelukkig heb ik wel nog die prijsgarantie en kan ik mij voorstellen dat ze op mijn wagen weinig tot niets gaan verdienen.
Thuisgekomen zag ik op de Kia website dat er ook enkel nog de GT-line kan besteld worden in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silly1986
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Hi, vandaag gebeld en onze auto is nu ook uitgesteld levering 12/12 voor de 58kw air. Maar goed, wij hebben deze ook aangeschaft vanwege de sepp. Krijgen we dat nog nu de auto zo sterk in prijs verhoogd is en als deze pas in 2023 geleverd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
AstroDude schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:04:
Gisteren bij mijn dealer gepasseerd en eens om duidelijkheid gevraagd in verband met mijn bestelde wagen.
Toen ik daar was kon de verkoper mij niks nieuws vertellen over mijn wagen, maar ze gingen nog eens informeren en mij terug contacteren.
Ik heb nog even nagepraat met die man en blijkbaar is de verkoop wel een pak teruggevallen intussen.
Niemand wil tekenen voor een wagen waar je tot 3 jaar op mag wachten én waar je niet van weet wat de prijs zal zijn want prijsgarantie is er niet meer.
Gelukkig heb ik wel nog die prijsgarantie en kan ik mij voorstellen dat ze op mijn wagen weinig tot niets gaan verdienen.
Thuisgekomen zag ik op de Kia website dat er ook enkel nog de GT-line kan besteld worden in België.
Ja dat snap ik wel. Is ook echt van de zotte dat er mensen zijn die al bereid zijn om 8 tot 10 maanden te wachten (waaronder ik zelf :+) inclusief alle risicos zoals prijsverhoging of aanpassingen in de samenstelling van de auto. En je mag in veel gevallen dan wel de overeenkomst ontbinden, maar dan heb je nog steeds geen auto.

Als je erover nadenkt is het echt raar ook, iets bestellen met een levertijd van zo lang. En een auto bestellen met een levertijd van 2 jaar of langer snap ik gewoon echt niet. Dan kan er helemaal veel gebeuren in de tussentijd. Familie uitbreiding, baan wisselen/verliezen, verhuizen, noem het maar op.

Hell, in een dergelijk tijdsbestek komen er zelfs meerdere nieuwe modellen uit die je nog kan gaan overwegen en misschien zelfs nog eerder geleverd krijgen. En dat alles in de hoop dat je auto wel eerder komt dan 3 jaar? Weten wij veel welke krankzinnige dictator volgend jaar besluit weer iets doms te doen dat de halve wereld plat legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
sn0x0r schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Ja dat snap ik wel. Is ook echt van de zotte dat er mensen zijn die al bereid zijn om 8 tot 10 maanden te wachten (waaronder ik zelf :+) inclusief alle risicos zoals prijsverhoging of aanpassingen in de samenstelling van de auto. En je mag in veel gevallen dan wel de overeenkomst ontbinden, maar dan heb je nog steeds geen auto.

Als je erover nadenkt is het echt raar ook, iets bestellen met een levertijd van zo lang. En een auto bestellen met een levertijd van 2 jaar of langer snap ik gewoon echt niet. Dan kan er helemaal veel gebeuren in de tussentijd. Familie uitbreiding, baan wisselen/verliezen, verhuizen, noem het maar op.

Hell, in een dergelijk tijdsbestek komen er zelfs meerdere nieuwe modellen uit die je nog kan gaan overwegen en misschien zelfs nog eerder geleverd krijgen. En dat alles in de hoop dat je auto wel eerder komt dan 3 jaar? Weten wij veel welke krankzinnige dictator volgend jaar besluit weer iets doms te doen dat de halve wereld plat legt.
Tsja, als je zo denkt dan verkoop je het beste zoveel mogelijk bezittingen en ga je een klein hutje op de hei bewonen. Geen risico, geen comfort en geen ecologische footprint.

Iedere koop is een risico en in tijden van oorlog (Covid inclusief) zijn er ergere dingen dan even moeten wachten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
sn0x0r schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Tsja, als je zo denkt dan verkoop je het beste zoveel mogelijk bezittingen en ga je een klein hutje op de hei bewonen. Geen risico, geen comfort en geen ecologische footprint.

Iedere koop is een risico en in tijden van oorlog (Covid inclusief) zijn er ergere dingen dan even moeten wachten, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:57

Nobby

Nuts!

Nobby schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:50:
Mijn EV6 staat nu op de boot. Verwachte losdatum is 13/09/2022. Maar dit is bij de dealer.

Op welke boot zou die dan staan? De MORNING LADY V-108 die aankomt op 2022-09-07.

Of toch de THRUXTON V-014 die op 2022-09-13 moet aankomen. Wat dus overeenkomt met wat de dealer zegt qua datum, maar dat de losdatum niet bij hun als dealer is, maar in de haven. Wat tegenstrijdig is wat ze me een half jaar geleden verteld hebben.

Dit komt van het screenshot uit het Kia systeem:
[Afbeelding]

[...]

Ik heb al een maand of 5 een VIN?
Ik krijg de mijne nu morgen/vandaag geleverd. heeft even geduurd....

Besteld 17-nov-21, levering 06-Oct-22 8)7

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Nobby schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 02:14:
[...]

Ik krijg de mijne nu morgen/vandaag geleverd. heeft even geduurd....

Besteld 17-nov-21, levering 06-Oct-22 8)7
Je Kan er precies niet van slapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomstdatum in Antwerpen¹Verwachte aankomstdatum in Rotterdam¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING LAURA2022-08-162022-10-08n.v.t.North SeaAntwerpen, Belgium (ETA: 2022-10-07)
MORNING PRIDE2022-08-30n.v.t.2022-10-07North East Atlantic OceanRotterdam, Netherlands (ETA: 2022-10-07)
MORNING CHANT2022-09-302022-11-132022-11-11East AsiaGunsan, Korea (ETA: 2022-10-05)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-172022-11-15Pyeongtaek, Korean.n.b.

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

Kleine update. Wat mij opviel is dat de MORNING LAURA op 1 oktober uit Wallhamn, Zweden is vertrokken, maar welgeteld 5 dagen net buiten de haven daar stil heeft gelegen. Ik ben niet bekend met hoe het binnen de scheepvaart gaat, maar lijkt me logisch dat je wacht vlakbij je uiteindelijke bestemming.

Op de rol staan in ieder geval 2 schepen die morgen aankomen, 1 in Antwerpen en 1 in Rotterdam.

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 06-10-2022 08:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
AstroDude schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:05:
[...]

Je Kan er precies niet van slapen :D
Same! :D Ik kan de mijne (GT-Line RWD) morgen ophalen. Besteld 12-11-2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fishy-s
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02-2024
Het lange wachten wordt beloond, woensdag de 12e kan ik mijn rode RWD plus ophalen, ik heb hem begin februari besteld. Mocht ik duidelijkheid hebben over de fiscale waarde, dan zal ik dit nog even delen, wellicht dat we er met alle informatie een pijl op kunnen trekken.

Edit: betreft een MY22, ik kreeg mijn VIN begin augustus, dus waarschijnlijk een van de laatste.

[ Voor 15% gewijzigd door Fishy-s op 06-10-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 15:08
FlyingGameGuy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Wat had je precies in bestelling staan bij Kia? (asking for a friend :P)
Veel veilige kilometers in de E-tron.
Kis ev6 GTline full options trekhaak blauwe kleur, met 21 inch velgen.. bij Wassink autogroep in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Laatst online: 18-10-2023
Besteld eind december 2021. Nog geen VIN... Dealer zegt dat het vanaf het verkrijgen van het VIN nummer nog +-2.5 maanden duurt.

GT-Line RWD Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 08-04 08:34
Gisteravond melding gekregen van de leasemaatschappij dat de levering van de door mij bestelde EV6 is uitgesteld van 11/10 naar 14/2 volgend jaar. Aangezien op de eerste datum een leveringsvenster zat van 22/9 tot 12/12 ga ik er vanuit dat dit ook voor de 2de het geval gaat zijn. als ik dan even dezelfde methodiek gebruik kan de levering uitlopen tot 15/4/2023, dat zal dan ruim 14 maanden na bestelling zijn. Tenminste als ze bij Kia geen darmkrampjes krijgen en alles alweer uitstellen. Te weten dat in offerte fase in januari men nog doodleuk aangaf binnen de 4 maanden te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mijn dealer verwacht hem nog in december, maar nog geen VIN, dus ik geloof er geen fluit van.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste