AstroDude schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:04:
Gisteren bij mijn dealer gepasseerd en eens om duidelijkheid gevraagd in verband met mijn bestelde wagen.
Toen ik daar was kon de verkoper mij niks nieuws vertellen over mijn wagen, maar ze gingen nog eens informeren en mij terug contacteren.
Ik heb nog even nagepraat met die man en blijkbaar is de verkoop wel een pak teruggevallen intussen.
Niemand wil tekenen voor een wagen waar je tot 3 jaar op mag wachten én waar je niet van weet wat de prijs zal zijn want prijsgarantie is er niet meer.
Gelukkig heb ik wel nog die prijsgarantie en kan ik mij voorstellen dat ze op mijn wagen weinig tot niets gaan verdienen.
Thuisgekomen zag ik op de Kia website dat er ook enkel nog de GT-line kan besteld worden in België.
Ja dat snap ik wel. Is ook echt van de zotte dat er mensen zijn die al bereid zijn om 8 tot 10 maanden te wachten (waaronder ik zelf

) inclusief alle risicos zoals prijsverhoging of aanpassingen in de samenstelling van de auto. En je mag in veel gevallen dan wel de overeenkomst ontbinden, maar dan heb je nog steeds geen auto.
Als je erover nadenkt is het echt raar ook, iets bestellen met een levertijd van zo lang. En een auto bestellen met een levertijd van 2 jaar of langer snap ik gewoon echt niet. Dan kan er helemaal veel gebeuren in de tussentijd. Familie uitbreiding, baan wisselen/verliezen, verhuizen, noem het maar op.
Hell, in een dergelijk tijdsbestek komen er zelfs meerdere nieuwe modellen uit die je nog kan gaan overwegen en misschien zelfs nog eerder geleverd krijgen. En dat alles in de hoop dat je auto wel eerder komt dan 3 jaar? Weten wij veel welke krankzinnige dictator volgend jaar besluit weer iets doms te doen dat de halve wereld plat legt.