Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 20:21
11/2 besteld en VIN ook bekend

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Ric0 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:37:
[...]

Wanneer besteld en wat voor een model?
Goed nieuws trouwens! 😎
23-3-2022 besteld. Trouwens wel uit vooruitbestelde te leveren voorraad
Een Plus 77,4Kwh

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 12:54
Robert1962 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:56:
Eindelijk EV6 Plus Advanced dealer verwacht auto daar 22/10 en kan ik afspraak maken om op te halen. Lang w8en geweest maar licht in de tunnel. Ben erg blij
Ik heb ook Plus Advanced daar besteld (10 dagen later), maar een AWD. Vandaag dealer gesproken, weer uitgesteld naar eind december.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Zonet dealer gemaild, hier nog geen VIN bekend, dus kans is groot dat het volgend jaar wordt.

Plus, 77 kWh, 7 maart besteld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
The Wizard schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:54:
Zonet dealer gemaild, hier nog geen VIN bekend, dus kans is groot dat het volgend jaar wordt.

Plus, 77 kWh, 7 maart besteld.
Moet toch frustrerend worden als je ziet dat mensen nu de auto binnenkort krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Joer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:53:
[...]

Moet toch frustrerend worden als je ziet dat mensen nu de auto binnenkort krijgt.
Dat zijn voorbestelde en de 58 kWh varianten en een paar uitzonderingen, vermoedelijk door geannuleerde bestellingen. Dus we wachten weer rustig af.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:00
Ik krijg ook zojuist bericht van Zeeuw&Zeeuw, 9-5-2022 besteld, kan hem 22-10 ophalen.
Gaat om een Plus 77.4 kWh Black Pearl.
Offerte Leiderdorp, door Alphabet besteld in Schiedam en wordt afgeleverd in Rotterdam.
De sheet had ik ook ingevuld maar moet iets misgegaan zijn, ik sta er niet tussen.

intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kerzvers
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 10:05
Ik heb eind augustus een proefrit gemaakt in o.a. de EV6 en ben gelijk verliefd op die wagen.
Maar ik schrok enorm van de levertijd van 12 maanden bij nieuw te bestellen, dat werd hem sowieso niet.

Dus na (zonder te overdrijven) meer dan 10 leasemaatschappijen te hebben gebeld, uiteindelijk 1 gevonden die via Alphabet nog 3 kleuren (Interstellar Grey / Gravity Blue / Aurora Black) beschikbaar had.
Afgelopen week de Plus besteld (Gravity Blue), met de belofte dat de auto nog dit jaar wordt geleverd, omdat het om al bestelde auto's gaan.

Volgens de info die ik heb gekregen is de auto door de dealer besteld op 18-02-2022, en de verwachte binnenkomst in het systeem van de dealer (Zeeuw&Zeeuw Den Haag) is 8 November, leverbaar vanaf eind Nov.
VIN staat er niet bij, en weet ook niet of dat überhaupt bekend is.

Ik zie dat er inderdaad een schip is dat Rotterdam aandoet op 7 November, dus hopen dat 'ie daar op zit.

Eigenlijk heel vreemd dat dit nog 'vrije voorraad' is, als ik hier lees dat mensen al máánden wachten op hun auto.
Desalniettemin, ben ik heel blij en wordt het 2 maanden lang duimen dat ik een mazzeltje heb.
Laat de voorpret beginnen!

[ Voor 0% gewijzigd door kerzvers op 23-09-2022 12:29 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Joer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:53:
[...]
Zeker als je al sinds November wacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:19
Ik vind het super voor de mensen die nu goed bericht krijgen.

Maar snap geen hol van de logica bij KIA. Dinsdag nog gebeld en geen VIN + eta fictief week 50.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Helaas kunnen we niets veranderen aan de ondoorgrondelijke leveringen van KIA (Nederland). :?
Daarbij denk ik dat de lease auto's, begin dit jaar in grootte getale besteld, gewoon over het hele jaar verspeid geleverd worden, en dan met name de laatste maanden van het jaar.
Hierdoor kunnen regulier kopende klanten ook nog bestellen, met levertijden die wij nu ook kennen, anders hebben zij geen enkele mogelijkheid meer om een auto te bemachtigen.
Maar laat het natuurlijk vooral je voorplezier niet bederven, uiteindelijk gaan we hem ook krijgen. d:)b

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50
Met alle respect voor de frustraties, maar als je hier al een tijd meeleest dan weet je dat er nauwelijks tot geen logica is tussen besteldatum en leverdatum. Er zijn gewoon te veel afhankelijkheden en oorzaken die wij, de dealers en Kia NL niet allemaal scherp én actueel hebben. Dat was al zo een klein jaar geleden, en dat is nog steeds zo.

Bij andere merken is dat helaas niet anders. Zoek maar eens berichten na in de diverse merken topics van b.v. november 2021.

PS: ik spreek uit ervaring en heb ook meerdere vertragingsberichten gehad waarbij de levertijd meer dan verdubbelde t.o.v. de oorspronkelijk toegezegde datum. Nu ik de auto een tijdje heb denk ik daar niet meer aan en ben ik tot nu toe een tevreden EV6 rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Het is geen frustratie hoor. Lees lang genoeg mee. En bij veel andere merken is het niet anders.

Snap alleen niet hoe die Koreanen, wat me toch best een georganiseerd volk lijkt, zo ondoorgrondelijk kunnen werken.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonj
  • Laatst online: 30-06-2023
Net toevallig deze nieuw af te leveren GT in Amsterdam Noord gespot :) er stonden volgens mij geen andere ev6 op de vrachtwagen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AasiOuvlPjsjAIy3hODqthc1uWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1oPjtjYrOb0oSWWi7gjdKPh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsTUGJiC0sQW_bJjGND5-3DW8Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeU9udJDBXkPAhiG1MkyeaSR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
jonj schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:42:
Net toevallig deze nieuw af te leveren GT in Amsterdam Noord gespot :) er stonden volgens mij geen andere ev6 op de vrachtwagen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is dat een ProCeed GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Solarman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:58:
[...]

Volgens mij is dat een ProCeed GT.
Yep. En de rest zijn Niro's.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonj
  • Laatst online: 30-06-2023
DaMenaz schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:59:
[...]

Yep. En de rest zijn Niro's.
Oeps, ik wilde het gewoon zien denk ik, nu zie ik het ook, ik moet misschien even langs de opticien.

Ook leuk voor alle toekomstige eigenaren van de Niro die niet op dit forum zitten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Komt door de velgen denk ik. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Was vandaag bij de dealer en mijn auto heeft een chassisnummer, startend met KNAC.Het tiende teken is een P wat zou duiden op een my23. Verder stond er altijd backorder, wat nu is veranderd in allocated. Weet iemand van jullie wat dit laatste betekent? Er staat nog niet on sea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Allocated betekende dat de auto nog niet gemaakt is, maar dat de onderdelen voor jouw auto bij elkaar gesprokkeld zijn. Dus ze kunnen hem bouwen,

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mijn GT-Line, besteld 7 april, is inmiddels bij Leaseplan aangepast van week 39 naar week 50. Ondanks dat andere auto’s ook langere levertijden hebben, zit ik er toch over na te denken om Leaseplan eens te contacten of ik de auto ook kan annuleren. Het gebrek aan communicatie en loze beloftes ben ik nu wel zat.. dan rijd ik liever nog wat langer in m’n Tiguan Business voorloop auto en kijk ik naar een andere…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
LAD93 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:25:
Mijn GT-Line, besteld 7 april, is inmiddels bij Leaseplan aangepast van week 39 naar week 50. Ondanks dat andere auto’s ook langere levertijden hebben, zit ik er toch over na te denken om Leaseplan eens te contacten of ik de auto ook kan annuleren. Het gebrek aan communicatie en loze beloftes ben ik nu wel zat.. dan rijd ik liever nog wat langer in m’n Tiguan Business voorloop auto en kijk ik naar een andere…
Ligt niet aan leaseplan maar aan de Kia. Als je nu annuleerd en een andere auto ergens anders besteld dan word het nog erger dan het nu al is. Alle merken hebben lange wacht tijden. En als je toch nog liever wat langer in je VW blijft rijden kan je net zo goed wachten op de ev6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@DaMenaz hoe lang duurt het doorgaans vanaf het moment allocated dat de auto idd ook gebouwd gaat worden, heb jij enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
LAD93 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:25:
Ook ik heb rondgekeken naar ander EV vanwege de levertijd van de EV6.
Op dit moment is de levertijd van de EV’s praktisch 1 jaar.
Blijf in je voorloop auto rijden en week 50 is er zo.
Ook bij mij is de aflevering van week 38 naar week 50 gegaan. Dus blijf ook maar in de voorloop auto rijden.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Vandaag even langs de dealer gegaan. Mijn in november bestelde GT-Line RWD is eindelijk onderweg van de haven naar de dealer. Nog een week of twee wachten 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@SwEEp3R , snow white, mooie kleur. Veel rijplezier over twee weken. Weet jij nog hoeveel tijd er zat tussen het moment waarop je een vin had en het moment van leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
Chel schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:42:
@SwEEp3R , snow white, mooie kleur. Veel rijplezier over twee weken. Weet jij nog hoeveel tijd er zat tussen het moment waarop je een vin had en het moment van leveren?
Dat was wel bijzonder: medio juni al de VIN. Ik vermoed dat ie pas in juli is verscheept. En vervolgens is ie ofwel met de Thruxton of Morning Lady aangekomen, rond 10 september geloof ik. Ik vermoed in ieder geval Antwerpen. Zal wel tegenwind hebben gehad…

• Chel
@SwEEp3R Dank je, da moet ik nog maar zien of ik de mijne voor de jaarwisseling op kenteken heb staan.

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Weer wat bijgelegen hier in het topic.
Steeds hetzelfde liedje, totaal geen nieuws over de bestelde wagens.
Ik snap echt niet waarom KIA niet gewoon open en eerlijk communiceert met de invoerders hoe het zit en wat er aan de hand is en vooral wat de realistische levertermijn is.
Op zijn minst weten we dan iets.
Mijn wagen had een productiedatum toen ik de bestelbon tekende op 7 februari 22'.
Toen ik eind april eens informeerde bij de dealer, om te weten of ik mijn huidige wagen al te koop kon zetten, was die productiedatum geschrapt en was er niks van nieuws meer.
Je zou dan denken ok, hij zal er binnenkort wel weer bij zijn... vergeet het dus maar.

Ik heb al vele malen overwogen om te annuleren, gewoon uit boosheid en frustratie, maar wat haalt het uit, ik verlies dan toch.
Ook overwoog ik een Mazda CX60 te bestellen (ik rijd nu een CX5), maar daar is de levertermijn ook al 8/2023.
En dat is een PHEV wat fiscaal minder interessant is voor mij op termijn.

Conclusie, KIA verdiend een schop in hun noten en ik wacht gefrustreerd verder.

• Travelgirl15
AstroDude schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:05:
Ik snap echt niet waarom KIA niet gewoon open en eerlijk communiceert met de invoerders hoe het zit en wat er aan de hand is en vooral wat de realistische levertermijn is.
Op zijn minst weten we dan iets.
Mijn wagen had een productiedatum toen ik de bestelbon tekende op 7 februari 22'.
Toen ik eind april eens informeerde bij de dealer, om te weten of ik mijn huidige wagen al te koop kon zetten, was die productiedatum geschrapt en was er niks van nieuws meer.
Je zou dan denken ok, hij zal er binnenkort wel weer bij zijn... vergeet het dus maar.

Ik heb al vele malen overwogen om te annuleren, gewoon uit boosheid en frustratie, maar wat haalt het uit, ik verlies dan toch.
Ook overwoog ik een Mazda CX60 te bestellen (ik rijd nu een CX5), maar daar is de levertermijn ook al 8/2023.
En dat is een PHEV wat fiscaal minder interessant is voor mij op termijn.

Conclusie, KIA verdiend een schop in hun noten en ik wacht gefrustreerd verder.
Onze dealer zei in maart al, dat als we niet uit de voorbestelde te leveren voorraad zouden kiezen, dus een andere uitvoering of kleur, we sowieso een jaar moesten wachten.

• SwEEp3R
AstroDude schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:05:
Ik snap echt niet waarom KIA niet gewoon open en eerlijk communiceert met de invoerders hoe het zit en wat er aan de hand is en vooral wat de realistische levertermijn is. […]
Simpel: Als ze realistisch zijn en zeggen ‘geen idee’ of iets van ‘houd rekening met minimaal een jaar’, dan bestelt niemand een auto. Nu hebben ze in ieder geval een goed gevulde orderportefeuille. En de bestellingen blijven binnenstromen, dus vooralsnog hebben ze geen reden om iets te wijzigen voor een paar kritische tweakers 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 08-04 08:34
Na de bestelling half februari dit jaar, werd er een leveringsslot gegeven tussen 15/9 en 15/12. Aangezien er zelfs nog geen productiedatum voorhanden is in het dealerportaal, is de kans op een tijdige levering onbestaande. Ondanks de zin om er mee te gaan rijden, kan ik best leven met vertragingen in de levering. Zenuwachtiger word ik wel van de complete onwetendheid. Het minste wat een zichzelf respecterende invoerder zou mogen doen, is een realistische productieplanning opvragen en klanten automatisch op de hoogte stellen van wijzigingen in de planning. Dit kan niet zo moeilijk zijn en zou de vele frustratie zoals ze dagelijks op dit en vele andere fora ten toon gespreid worden kunnen counteren.

Nieuwe bestellingen vandaag, meer dan 24 maanden geduld aub.

Ter info het gaat om een zwarte GT-Line AWD Full option. Gelukkig heb ik een zeer behulpzame dealer waar ik met een gerust hart om de 14 dagen naar een update mag vragen. (Van Mossel - Van Kelst Aarschot).

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Is de GT versie überhaupt al productie-klaar? Worden ze ergens op onze prachtige aardkloot al aan klanten geleverd? Eind januari besteld en het zou leuk zijn als de auto er voor eind januari 2023 mocht zijn.

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:11
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:18:
Is de GT versie überhaupt al productie-klaar? Worden ze ergens op onze prachtige aardkloot al aan klanten geleverd? Eind januari besteld en het zou leuk zijn als de auto er voor eind januari 2023 mocht zijn.
Ja zeker. In NL is de 1e er al met forse schade. Zie ander topic.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:49:
[...]

Ja zeker. In NL is de 1e er al met forse schade. Zie ander topic.
Die is volgens mij van KIA Nederland zelf, is nl. al in april op kenteken gezet.

• Vinniepilon
  • Laatst online: 21-03-2024
Net bij de dealer geweest, 04/2022 besteld verwacht oktober. Nu is het al 12/2022, nog geen vin nummer bekend nu. Dus we blijven rustig wachten. Dealer kan er ook geen touw meer aan vastknopen.

Bestelde versie is AWD GT line in de kleur moonscape

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Heb net bericht gehad van mijn dealer, Kan volgende week mijn Kia Rio Gt-line ophalen, staat nu in Rotterdamse haven.
Besteld in april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
Travelgirl15 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:46:
[...]

Onze dealer zei in maart al, dat als we niet uit de voorbestelde te leveren voorraad zouden kiezen, dus een andere uitvoering of kleur, we sowieso een jaar moesten wachten.
Wel ja, ik heb zo'n voorbestelde besteld, hij zou oorspronkelijk op 24/02 gemaakt worden, maar dat is nooit gebeurd.
Als ik geen voorbestelde wou, dan zei de dealer dat het september zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstroDude
SwEEp3R schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:52:
[...]

Simpel: Als ze realistisch zijn en zeggen ‘geen idee’ of iets van ‘houd rekening met minimaal een jaar’, dan bestelt niemand een auto. Nu hebben ze in ieder geval een goed gevulde orderportefeuille. En de bestellingen blijven binnenstromen, dus vooralsnog hebben ze geen reden om iets te wijzigen voor een paar kritische tweakers 😎
Gangsterpraktijken noem ik dat.
First come first serve kennen ze daar ook niet denk ik.
Enfin, het probleem is dat we het niet weten.
Zijn er problemen geweest met chips of andere onderdelen, kan goed zijn natuurlijk, maar informeer uw klanten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 12:39
Joer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:30:
[...]

Ligt niet aan leaseplan maar aan de Kia. Als je nu annuleerd en een andere auto ergens anders besteld dan word het nog erger dan het nu al is. Alle merken hebben lange wacht tijden. En als je toch nog liever wat langer in je VW blijft rijden kan je net zo goed wachten op de ev6
De tesla Y wordt op dit moment in 1 week geleverd :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
bb1969 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:25:
[...]

De tesla Y wordt op dit moment in 1 week geleverd :X
Dat komt omdat niemand tesla meer wilt rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 17:21
Onze GTline besteld op 4 februari, net te horen gekregen dat aankomst datum 9 december zal zijn, dus dan nog rijklaar maken en uitleveren wordt het dus ongeveer half december, ik laat hem staan tot na het nieuwe jaar, Maar wil nog dit jaar betalen, dat zullen ze niet erg vinden. Kan kosteloos annuleren. we zijn toch ook aan het kijken naar een alternatief, maar dat valt nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 17:21
AstroDude schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:06:
[...]

Gangsterpraktijken noem ik dat.
First come first serve kennen ze daar ook niet denk ik.
Enfin, het probleem is dat we het niet weten.
Zijn er problemen geweest met chips of andere onderdelen, kan goed zijn natuurlijk, maar informeer uw klanten dan.
wat ik hoor is dat er problemen zijn met levering van automaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLfras
  • Laatst online: 28-10-2022
Het schip Morning Celesta vaart nu tussen Engeland en België….Waarschijnlijk morgen de aankomst in Rotterdam.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIBgxXeWHh6THui3oXQkJ18ZZpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hTqlWyeRyoHvDax37zIgXP8I.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door SLfras op 26-09-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
SLfras schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:25:
Het schip Morning Celesta vaart nu tussen Engeland en België….Waarschijnlijk morgen de aankomst in Rotterdam.[Afbeelding]
Aankomt van deze boot in Rotterdam is 1-10. Eerst antwerp op 30-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Joer schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:31:
[...]

Dat komt omdat niemand tesla meer wilt rijden
Zou je denken, maar er zijn 2186 EV6 dit jaar op kenteken gezet t/m september
en toch nog 1336

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
De Model Y worden we binnen no-time mee doodgegooid, nu er een nieuwe instapper is. Net als de 3 nu al.

Ik vind het een lelijk ding, maar alleen al het gebrek aan leveringsgezeik zou een reden kunnen zijn om nu een andere keuze te maken.

[ Voor 56% gewijzigd door DaMenaz op 27-09-2022 10:06 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
bb1969 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:38:
[...]

Zou je denken, maar er zijn 2186 EV6 dit jaar op kenteken gezet t/m september
en toch nog 1336
Was als geintje bedoelt. Ik zou het echt niet weten waarom tesla snel dit model kan leveren. Misschien omdat zij al langer dit model in hun keuze hebben??

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Zojuist gebeld door Kia Content Tilburg, mijn MY22 77kwh Plus in Aurora Black Pearl staat klaar. Mag hem 7 oktober ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 13:17
Eind van de maand gaat er een boot: de Morning Chant op 30-9 en die komt op 12-11 aan in Antwerpen. Ik hoop dat mijn auto daar op komt te staan. En anders nieuwe kans op de morning Pilot en die gaat op 6-10 weg en komt op 16-11 aan in Antwerpen. Dus voor de mensen die net als ik een VIN hebben hoop ik dat er zicht komt op het lange wachten.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@marc4547 ik heb idd ook een vin dus hoop dat mijn auto op een van deze boten meemag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@bb1969 heeft kia nog wel voldoende ruimte dit jaar om de EVs die nog dit jaar in NL zullen aankomen op kenteken te zetten? Ik begreep ergens op dit forum dat daar een grens aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Chel schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:37:
@bb1969 heeft kia nog wel voldoende ruimte dit jaar om de EVs die nog dit jaar in NL zullen aankomen op kenteken te zetten? Ik begreep ergens op dit forum dat daar een grens aan zit.
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, maar heb ook vernomen dat er een grens aan het auto's dat op kenteken gezet kan worden. En dat de invoer van de nieuwe Niro ervoor heeft gezorgd dat er minder EV6,en konden worden geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Joer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:23:
[...]

Was als geintje bedoelt. Ik zou het echt niet weten waarom tesla snel dit model kan leveren. Misschien omdat zij al langer dit model in hun keuze hebben??
De Y in RWD is net toegevoegd aan het assortiment, en er zitten kennelijk slimme mensen bij Tesla, die weten hoe het belastingstelsel hier werkt. Dus zorgen ze voor een piek die voor 31 december geleverd kan worden, dus gewoon wat meer productie gealloceerd voor de leaserijders. Daarna lopen de levertijden weer op.

Een andere belangrijke factor is dat er weinig optie keuze binnen een model is, de meeste updates zijn software gerelateerd. Hierdoor kun je eenvoudiger produceren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joer
Net gebeld door de dealer. De auto is al gelost en kan hem op 26okt gaan ophalen 🎉🎉🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:21:
Net gebeld door de dealer. De auto is al gelost en kan hem op 26okt gaan ophalen 🎉🎉🎉
Eindelijk heb je hem straks. d:)b
Maar 26 oktober??
Waar is die auto gelost, in Lapland :? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:33:
[...]

Eindelijk heb je hem straks. d:)b
Maar 26 oktober??
Waar is die auto gelost, in Lapland :? ;)
🤣🤣🤣 dat dacht ik ook gelijk. Hij schuifde het af op de transporteur die Max 3wkn de tijd krijgen om de wagen af te leveren bij de dealer. Nu nog fftjes geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

marc4547 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:40:
Eind van de maand gaat er een boot: de Morning Chant op 30-9 en die komt op 12-11 aan in Antwerpen. Ik hoop dat mijn auto daar op komt te staan. En anders nieuwe kans op de morning Pilot en die gaat op 6-10 weg en komt op 16-11 aan in Antwerpen. Dus voor de mensen die net als ik een VIN hebben hoop ik dat er zicht komt op het lange wachten.
Voor de wachters in Nederland: de Morning Chant en Morning Pilot komen ook in Rotterdam (steeds enkele dagen eerder dan in Antwerpen).

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 27-09-2022 16:57 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben je getuige geweest van het lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
  • Laatst online: 13-12-2023
Wanneer is jouw VIN nummer bekend gemaakt?? 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
Ik zie dat de Morning Charlotte ook net weg is uit de haven van Pyeongtaek.... geen idee of die uiteindelijk deze kant op komt 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Ric0 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:15:
Ik zie dat de Morning Charlotte ook net weg is uit de haven van Pyeongtaek.... geen idee of die uiteindelijk deze kant op komt 🤣
Zie
https://www.eukor.com/schedule-search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Mini-me schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:05:
[...]

Ben je getuige geweest van het lossen?
Helaas niet of wel. Ik weer. Iet exact op welke boot hij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ric0 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:12:
[...]

Wanneer is jouw VIN nummer bekend gemaakt?? 🤐
Eind juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:33
bb1969 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:57:
[...]

…… er zitten kennelijk slimme mensen bij Tesla, die weten hoe het belastingstelsel hier werkt. Dus zorgen ze voor een piek die voor 31 december geleverd kan worden, dus gewoon wat meer productie gealloceerd voor de leaserijders. Daarna lopen de levertijden weer op.
Deed Kia hier in NL afgelopen jaar ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SwEEp3R
Zojuist van Van Mossel Amersfoort bericht gehad dat de EV6 binnen is 🎈✨🎉🎊 Volgende week de afleverafspraak.

Betreft GT-Line RWD, besteld november 2021, VIN per medio juni, in de haven medio september.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HansAuutB
Onterecht gepost in ander forum. Had natuurlijk hier gemoeten.

Telefoontje van de dealer.
Evi is binnen. Vandaag precies 9 maanden na de bestelling.
Ik mag haar 05-10-22 komen ophalen.
Daarna zal ze met een warm gevoel in ons gezin worden opgenomen.

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 14-09 09:13
In het leveringenoverzicht zie ik nog veel GT's op september staan. Dat hebben we niet meer gered, neem ik aan. Heeft iemand die ook een GT besteld heeft al een VIN of überhaupt concrete informatie gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
Op deze site kan je een voorspelling doen welke kenteken je auto krijgt.

https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php

• LuckyLuke
  • Laatst online: 14-12-2023
@kraaknogschaak Nee helaas geen informatie. Staat nu nog op levering december dit jaar maar dealer denkt zelf aan eerste maanden 2023 (besteld feb 2022).

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Vandaag maar is ff bij de dealer geweest en ja hoor auto is verschoven naar 10-12-2022 als ie in december daar binnenkomt wordt ie verschoven naar levering in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
Joer schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:00:
Op deze site kan je een voorspelling doen welke kenteken je auto krijgt.

https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php
Haha, die is leuk voor de voorpret 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelgirl15
Yeah, dealer heeft gebeld. De auto staat in Purmerend. Binnenkort kunnen we hem ophalen.

• Ric0
kraaknogschaak schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:09:
In het leveringenoverzicht zie ik nog veel GT's op september staan. Dat hebben we niet meer gered, neem ik aan. Heeft iemand die ook een GT besteld heeft al een VIN of überhaupt concrete informatie gekregen?
Ja, wel een Ceed...

• instant_double
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-01-2024
Gisteren mail gestuurd naar KIA Nederland of er meer bekend is over de levering,
3 maart kia ev6 air 58kwh runway red besteld zou geleverd worden week 30 werd week 48 en nu februari 2023
Verwacht dat deze ook nog wordt verzet

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Heren vraagje. Mijn ev6 plus besteld in februari heeft, had ik altijd begrepen, doordat ie deze maand besteld was, prijsgarantie. Nu had ik altijd het idee dat dit ook gold voor de fiscale waarde.

Ik begrijp nu van de leasemaatschappij dat de fiscale waarde van de auto gegeven wordt aan de auto op t moment van op kenteken zetten.

Is mijn conclusie dan juist dat door alle enorme prijsverhogingen van de auto tijdens het wachten en de reeele kans dat de auto pas in 2023 wordt geleverd mijn netto bijtelling bijna 80 euro hoger uitkomt dan ik mezelf had voorgerekend afgelopen februari ?

• LuckyLuke
  • Laatst online: 14-12-2023
Helaas wel :( @everlast666

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:43
Morning Celesta heeft net aangelegd in Antwerpen.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9336062

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 15:22
kraaknogschaak schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:09:
Geen VIN maar wel de "belofte" dat hij nov/dec geleverd wordt
Fingers crossed :)

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
Heb nu wat GT-Line voorbij zien komen die besteld waren in nov/dec, dus dat schiet nog niet echt op met de GT-Line's :(

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:50:
Heb nu wat GT-Line voorbij zien komen die besteld waren in nov/dec, dus dat schiet nog niet echt op met de GT-Line's :(
Heb jij verder al wat vernomen over de vermoedelijke losdatum?
Bij mij is hij (vorige week) 1 week verzet naar 3 december, maar nog niet geproduceerd.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

everlast666 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:37:
Heren vraagje. Mijn ev6 plus besteld in februari heeft, had ik altijd begrepen, doordat ie deze maand besteld was, prijsgarantie. Nu had ik altijd het idee dat dit ook gold voor de fiscale waarde.

Ik begrijp nu van de leasemaatschappij dat de fiscale waarde van de auto gegeven wordt aan de auto op t moment van op kenteken zetten.

Is mijn conclusie dan juist dat door alle enorme prijsverhogingen van de auto tijdens het wachten en de reeele kans dat de auto pas in 2023 wordt geleverd mijn netto bijtelling bijna 80 euro hoger uitkomt dan ik mezelf had voorgerekend afgelopen februari ?
Jup....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Zie hier een aantal mensen claimen dat de hogere fiscale waarde telt ongeacht KIA’s prijsprotectie en tussendoor berichten van berijders die nu hun vóór april 2022 bestelde EV6’en in ontvangst nemen met de fiscale waarde van februari 2022.

Gekke discussie.

Catch my drift?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HansAuutB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjB1_edVx21jo96IpfGe43Kf2Eo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jXuLF4y9VLYbUUFCn5zopDnP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rljq4hprREiFsvl1YkXCjTYGMcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IrAMAD5xZ6m2dLVulg6Jh4Bh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZFpEMJLTNLweUd99jchOHtvreE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GMDGUUdCdLrEiYOi3Z90oOGL.jpg?f=user_large

Evi zal moeten wennen aan ons klimaat.
Ze heeft het zichtbaar koud gehad vannacht.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
Solarman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:31:
[...]

Heb jij verder al wat vernomen over de vermoedelijke losdatum?
Bij mij is hij (vorige week) 1 week verzet naar 3 december, maar nog niet geproduceerd.
Nee, maar heb ook geen contact meer gehad, het zal inmiddels bij mij hetzelfde zijn gok ik. Ik hoor het inmiddels wel als hij daadwerkelijk geleverd gaat worden... als ik dat al hoor, want ze melden helemaal niets uit zichzelf. :+

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 12:54
HansAuutB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Evi zal moeten wennen aan ons klimaat.
Ze heeft het zichtbaar koud gehad vannacht.
Jij stond zeker ook met de trillende handen naast... ;)

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiaEv6
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb mijn Kia EV6 steel grey metalic besteld februari 2022. Zou half juni geleverd worden, daarna juli 2022, daarna december 2022. Vorige week een update gevraagd bij de dealer en hij gaf aan dat er geen leverdatum meer aangegeven wordt…wanneer het chassis nummer binnen is krijg ik bericht…kan eerder of later zijn dan eind november. Zodra het chassis nummer bekend is dan duurd het nog ongeveer 5 weken tot ie in Nederland is. Ik zag de Kia EV6 vandaag wel naast mij rijden in de kleur steel grey metalic…vind deze kleur wel heel mooi 😁👍🏼 Dus moet nog fff geduld hebben.

• HansAuutB
Canby schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:34:
[...]

Jij stond zeker ook met de trillende handen naast... ;)
Foto's door dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:43
Ben net gebeld door dealer, mijn KIA EV6 Plus 77.4kWh Aurora Black Pearl staat 20-10 klaar om op te halen oOo . Via Athlon 14 april besteld. MY22 voor de geïnteresseerden
.
:)

[ Voor 13% gewijzigd door edutch op 03-10-2022 07:40 . Reden: typo ]

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
De Morning Catherine ligt ook in Antwerpen maar staat niet op de lijst van Eukor.
Verrassings boot. >:)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• Solarman
  • Niet online
Overstag schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:04:
De Morning Catherine ligt ook in Antwerpen maar staat niet op de lijst van Eukor.
Verrassings boot. >:)
Die ligt er al sinds de 25e vanuit Zweden, zodra een schip aankomt gaat hij uit de EUKOR lijst. (Pyeongtaek - Antwerpen wel te verstaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 29-09-2022 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Op de website van Kia:

https://www.kia.com/nl/ov...1579776&M_BT=659186787170

Staat weergegeven dat de productie van de KIA EV6 GT deze maand is gestart dus zou het lange wachten dan bijna voorbij zijn? :) Deze of volgende week maar eens even contact opnemen met de dealer. 10-11-2021 besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chel
Mijn gt line besteld op 22-1 heeft een vin en staat op de kade (allocated). Hopelijk gaat hij me met de morning chant die 30-9 vertrekt.

• Chel
Wat ik trouwens opmerkelijk vindt is dat aan het vin nummer te zien mijn auto een MY23 wordt en ik de meeste auto’s die nu worden geleverd een my22 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Chel schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:12:
Wat ik trouwens opmerkelijk vindt is dat aan het vin nummer te zien mijn auto een MY23 wordt en ik de meeste auto’s die nu worden geleverd een my22 zijn.
Hoezo? Alles wat de afgelopen weken geproduceerd is is MY23. Wat nu geleverd wordt is al enige tijd onderweg (en dus enige tijd geleden geproduceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
@ArjenIsM3 ik refereerde aan de reactie van edutch die zijn auto in oktober krijgt en toch nog een my22 krijgt. Verschillen tussen my22 en my23 zullen niet groot zijn verwacht ik, toch? Las op het andere forum hier al wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Chel schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:12:
Zie enkel MY23 voorbij komen eigenlijk, laatste betichten over 22 waren ergens rond juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Jpjedi schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:32:
[...]

Zie enkel MY23 voorbij komen eigenlijk, laatste betichten over 22 waren ergens rond juli.
De mijne is eind juli geproduceerd en 26 okt geleverd. Maar is wel een MY22. Ik heb net op de scheidingslijn gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn Belgische dealer blijft volhouden dat de wagen, besteld begin maart 2022, wordt geleverd tegen prijs en configuratie volgens offerte. Nog geen VIN info ontvangen dus ik neem aan dat productie nog moet starten, maar het zou dus sowieso een MY22 worden. Dat komt niet helemaal overeen met andere meldingen die ik lees.

Of zou het een MY23 worden met opties volgens order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

MY22 wordt niet meer gemaakt, dus wordt soweiso een MY23.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste