Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste
Acties:

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Heeft er iemand de dealer al gebeld van wie z’n auto op de Thruxton stond met de vraag wat z’n status van de auto nu is?

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56
Joer schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:29:
Heeft er iemand de dealer al gebeld van wie z’n auto op de Thruxton stond met de vraag wat z’n status van de auto nu is?
Weet niet of de mijne op de Thruxton stond maar heb wel zojuist de dealer gemaild voor een update. Laatste contact met de dealer was 3 weken geleden en toen gaven ze aan de auto in de 1e week van oktober te verwachten.

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Heb je 9 maanden of nog langer op je auto gewacht, zie je hem hier op de trein staan

https://cdn.jwplayer.com/previews/hSUfJC5y

PS. Dit zijn geen Kia's maar je kan je er vast van alles bij voorstellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
The Wizard schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:33:
[...]

Je mag van geluk spreken dat je de auto nu al krijgt, veruit de meeste jan/feb/mrt bestellingen moeten nog uitgeleverd/gebouwd worden.
Ik kreeg net van de dealer door dat het VIN nummer bekend is en dat hij klaar stond voor transport. Aflevering halverwege november. Het is een plus 58kWh en besteld op 3 maart. Het VIN nummers is met een P. _/-\o_
Dus maart is in beweging om geleverd te worden, dan zal jan en feb ook al aan de beurt zijn denk ik.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:20:
[...]

Ik kreeg net van de dealer door dat het VIN nummer bekend is en dat hij klaar stond voor transport. Aflevering halverwege november. Het is een plus 58kWh en besteld op 3 maart. Het VIN nummers is met een P. _/-\o_
Dus maart is in beweging om geleverd te worden, dan zal jan en feb ook al aan de beurt zijn denk ik.
Netjes, zijn idd meer 58 kWh's uit maart al ingepland voor levering.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jjcapelle
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
woohoo, EV6 besteld op 1 april, 22 september ophalen :-)

GT-Line RWD

Via leaseplan, was hoogstwaarschijnlijk al eerder besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
jjcapelle schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:55:
woohoo, EV6 besteld op 1 april, 22 september ophalen :-)

GT-Line RWD

Via leaseplan, was hoogstwaarschijnlijk al eerder besteld
Dat weet ik wel zeker. :+

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:16
[...]

Er gaat 23 sept een bootje, komt 4 november aan? Ik hoop dat de mijne daar ook op gaat . De Morning Cornelia

[ Voor 5% gewijzigd door marc4547 op 14-09-2022 21:09 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:08:
[...]

Er gaat 23 sept een bootje, komt 4 november aan? Ik hoop dat de mijne daar ook op gaat . De Morning Cornelia
Ik houd ook de Morning Concert en de Morning Celesta in de gaten. Je weet maar nooit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:08:
[...]

Inmiddels is het geplande vetrek veranderd naar 29-9-2022 en aankomst Antwerpen 7-11-2022
Hier, Waar is de Boot? kun je kijken welke schepen vanuit Pyeongtaek vetrekken en aankomen in Antwerpen of Rotterdam.
Ook kun je de boot eventueel volgen via Vesselfinder.
(Let wel: De schepen die nu staan ingepland kunnen dagelijks veranderen, net hoe de rederij ze het meest economisch in kan zetten.)

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 16:04
[...]

Same here, on sea en de 10e letter is een P :)

• Joer
Iemand al iets gehoord van z’n auto wanneer ophalen die op de Thruxton stond. Ik nog niks

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:00
Joer schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:22:
Iemand al iets gehoord van z’n auto wanneer ophalen die op de Thruxton stond. Ik nog niks
De mijne zou pas 30-09 bij de dealer arriveren. Dan pas verwacht ik ook een telefoontje.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• HansAuutB
De Thruxton heeft Antwerpen verlaten en is onderweg naar Zweden.

• Joer
HansAuutB schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:49:
[...]

De mijne zou pas 30-09 bij de dealer arriveren. Dan pas verwacht ik ook een telefoontje.
Welke dealer?

• HansAuutB
Wassink Winterswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppheijnen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08 22:40
bb1969 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:15:
Heb je 9 maanden of nog langer op je auto gewacht, zie je hem hier op de trein staan

https://cdn.jwplayer.com/previews/hSUfJC5y

PS. Dit zijn geen Kia's maar je kan je er vast van alles bij voorstellen
Beter onderweg dan bij je voordeur. Wel flinke vertraging, maar voorkomt wel een hoop gedoe.
Extra sneu is de tweede of derde auto die ook beschadigd is, maar niet de initiele brandhaard was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
ppheijnen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:23:
[...]

Beter onderweg dan bij je voordeur. Wel flinke vertraging, maar voorkomt wel een hoop gedoe.
Extra sneu is de tweede of derde auto die ook beschadigd is, maar niet de initiele brandhaard was..
Even off-topic dan.
De brand is niet veroorzaakt door een auto, maar door de bovenleiding van het spoor die spontaan brak en de brand veroorzaakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Net dealer gebeld met update status auto, nog steeds verwacht bij de dealer zei deze verkoper op 30sept.staat nog wel on SEA is het systeem. Maar hij zei echt los datum bij hun voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Even een vraag hier aan de experts, ik wacht niet op een EV6 maar wel op een Niro EV, die nu op de kade staat in Pyeongtaek en met de Morning Cornelia mee zou gaan (vertrek 23-09, later 29-09).

Nu is de Morning Cornelia verdwenen uit het schema van EUKOR en is er geen ander schip voor in de plaats gekomen. Komt dit vaker voor en wat betekent dit? Het lijkt mij dat er toch voldoende lading op de kade staat ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
[BoSS] schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:
Even een vraag hier aan de experts, ik wacht niet op een EV6 maar wel op een Niro EV, die nu op de kade staat in Pyeongtaek en met de Morning Cornelia mee zou gaan (vertrek 23-09, later 29-09).

Nu is de Morning Cornelia verdwenen uit het schema van EUKOR en is er geen ander schip voor in de plaats gekomen. Komt dit vaker voor en wat betekent dit? Het lijkt mij dat er toch voldoende lading op de kade staat ;)
Wat het precies betekent weet niemand, maar het betekent voor nu dat het schip van de lijst is gehaald en niet deze route gaat varen. Dat wil echter niet zeggen dat hij er - bij wijze van spreken - morgen alsnog weer op komt. Zo ongeveer tot de dag dat hij daadwerkelijk vertrekt kan dit wijzigen, wat weer te maken heeft met allerlei zaken zoals of een schip zijn route kan volgen zoals oorspronkelijk gepland of niet, met als gevolg dat een schip later of misschien juist eerder terug is bij de haven waar een nieuwe route begint. Kortom, nog tijd zat tussen nu en 23-09/29-09, en dat schip (of een ander!) kan alsnog de route gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Gisteren nog contact gehad met de dealer.
Auto heeft nog geen VIN, en is dus nog niet gefabriceert
And the waiting continues........................

[ Voor 20% gewijzigd door Solarman op 16-09-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:00:
bij mij ook nog geen VIN bekend (01-23 besteld gt line moonscape) Als ik een prijsvehoging krijg in okt ga ik een Model Y overwegen nieuw model is 50K en heb begrepen dat leveren voor eind 2022 geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
CtrlAlt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:21:
[...]

bij mij ook nog geen VIN bekend (01-23 besteld gt line moonscape) Als ik een prijsvehoging krijg in okt ga ik een Model Y overwegen nieuw model is 50K en heb begrepen dat leveren voor eind 2022 geen probleem is.
51K (Tesla rekent 1K afleverkosten).

En levering "geen probleem" hebben we bij meer fabrikanten gehoord. Mijn geannuleerde Q4 zou er ook in week 12-2022 zijn en die staat inmiddels ergens in 2023 op de planning.

Nu een helemaal standaard witte Model Y Single Motor zegt de website: Verwachte levering: december 2022 - februari 2023

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
[...]

Er zijn geen prijsverhoging voor auto’s die voor April besteld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:00:
Das balen, ik durf de dealer niet meer te mailen... Ik wacht nog een maandje en stuur dan wel een mailtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:11:
[...]

Das balen, ik durf de dealer niet meer te mailen... Ik wacht nog een maandje en stuur dan wel een mailtje.
Ha..ha, maar ons wachten wordt straks wel beloond met een MY23....uhhh.... MY24 8) :+ ;)
Gaat allemaal goedkomen.. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:19:
[...]

Ha..ha, maar ons wachten wordt straks wel beloond met een MY23....uhhh.... MY24 8) :+ ;)
Gaat allemaal goedkomen.. d:)b
MY2x :P. Komt ook vast wel goed, duurt alleen wat te lang, heb nog nooit zolang op een auto moeten wachten... Misschien had ik toch beter voor de Sportage hybrid moeten gaan...

Maar om nou het hele traject van kiezen opnieuw te doen (met al gestegen prijzen en niet korter wordende wachtrijen) gaat me (veel) te ver...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:21:
[...]

MY2x :P. Komt ook vast wel goed, duurt alleen wat te lang, heb nog nooit zolang op een auto moeten wachten... Misschien had ik toch beter voor de Sportage hybrid moeten gaan...

Maar om nou het hele traject van kiezen opnieuw te doen (met al gestegen prijzen en niet korter wordende wachtrijen) gaat me (veel) te ver...
Gewoon nog even wachten op de EV6, het is het helemaal waard...en de laatste loodjes wegen het zwaarst hè..
Alle elektrische merken kampen momenteel met lange levertijden. (Al zeggen verkopers beslist wat anders, en waarom weet ik niet.... :Y .)
Trouwens, begreep dat andere modellen van KIA ook niet zo makkelijk te leveren zijn.
Er waren inzake lange levertijden bij mijn dealer ook al afzeggingen voor sorento's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
The Wizard schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:21:
[...]

Was eigenlijk mijn1e keuze de Sportage. Alleen de vrouw wilde de ev6 🤔 en ik de Sportage. Zij heeft gewonnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:27:
[...]
Alle elektrische merken kampen momenteel met lange levertijden. (Al zeggen verkopers beslist wat anders, en waarom weet ik niet.... :Y .)
Tesla Model Y, normal range RWD met trekhaak: nu besteld, levering november 22-jan 23 (2-4 maanden) + 10k goedkoper dan de EV6.

Het hoeft niet persé lang te duren en duur te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
[...]

Heeft u later een ander model besteld? U staat in de lijst met een Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mini-me schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:49:
[...]

Tesla Model Y, normal range RWD met trekhaak: nu besteld, levering november 22-jan 23 (2-4 maanden) + 10k goedkoper dan de EV6.

Het hoeft niet persé lang te duren en duur te zijn...
Je weet het @Mini-me , uitzonderingen vormen de regel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:22:
[...]

Je weet het @Mini-me , uitzonderingen vormen de regel. ;)
Desondanks heb ik geen spijt van de EV6 bestelling met 9 maanden levertijd (ondertussen maar 11 maanden verhoogd). Met een beetje geduld krijg je veel meer auto voor je geld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Hier staat de eerste Y ook al in de straat. Zal vast niet de laatste zijn.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 02-09 08:46
Solarman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:27:
[...]

Trouwens, begreep dat andere modellen van KIA ook niet zo makkelijk te leveren zijn.
Er waren inzake lange levertijden bij mijn dealer ook al afzeggingen voor sorento's.
En ik begrijp niet waarom Kia nog zes andere nieuwe modellen wil produceren als ze zoveel problemen hebben om de bestaande modellenreeks te leveren binnen aanvaardbare termijn. Er moeten toch enorm veel klanten Kia links laten liggen hebben omwille van de extreme levertermijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DigitalHombre schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:
[...]

En ik begrijp niet waarom Kia nog zes andere nieuwe modellen wil produceren als ze zoveel problemen hebben om de bestaande modellenreeks te leveren binnen aanvaardbare termijn. Er moeten toch enorm veel klanten Kia links laten liggen hebben omwille van de extreme levertermijnen.
Zolang de andere fabrikanten vergelijkbare of langere levertijden hebben dan maakt het niet uit. Ook komen andere modellen uit andere fabrieken. We hebben de pech dat er geen Europese fabriek is voor de EV6, dat zou in ieder geval al 2 maanden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
Overstag schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:06:
[...]

Heeft u later een ander model besteld? U staat in de lijst met een Plus.
uuuh ja de lijst.... ik ben voor me zelf begonnen en heb toen de auto opnieuw moeten bestellen.

• RDS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05-2024

RDS

EV6 besteld eind maart, gevraagde levering week 40.
Gisteren telefoontje van de dealer dat de auto is geregistreerd in de haven, levering binnen nu en twee weken.
Geen langere levertijden.:-)

• sn0x0r
RDS schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:57:
Gisteren telefoontje van de dealer dat de auto is geregistreerd in de haven, levering binnen nu en twee weken.
Dit betreft wel een vooruit bestelde auto neem ik aan? En sta je onder RD in het overzicht? Of is dat iemand anders.

• RDS
  • Laatst online: 03-05-2024

RDS

Dat ben ik inderdaad, of het een vooruit bestelde auto is weet ik niet.

• Joer
Stond ie van jou op de Thruxton??

• Overstag
[BoSS] schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:

De Cornelia ging eerst richting China. Daar woedt nu een orkaan, dus mogelijk daarom niet meer op de lijst. Te gevaarlijk om te varen.

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Wij hebben besteld op 23/3/2022 en ook wij verwachten de EV6 begin oktober

• Overstag
Travelgirl15 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:09:
[...]

Wij hebben besteld op 23/3/2022 en ook wij verwachten de EV6 begin oktober
Heb je al een VIN nummer van je dealer gekregen? Als die er niet is dan ben ik bang dat het niet begin oktober gaat worden. Mij was toegezegd half september is nu half november geworden, besteldatum 3 maart. VIN nummer heb ik vorige week pas gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Hi allen,
Hier een ‘leuk’ waargebeurd verhaal!

Na mijn bestelde audi q4 sportsback in augustus 2021 met als verwachte leverdatum december 2021 heb ik in maart 2022 de bestelling kosteloos mogen cancelen. (Dit vanwege levering eind 2022 begin 2023).
In maart 2022 overgestapt naar een Kia Ev6 AWD, omdat de levering ‘sneller’ zou zijn.
Dus niet!
Na wat rondneuzen op leaseplan kwam ik een zakelijke occasion lease tegen met 10km op de teller! Een Volvo C40 Recharge Twin Ultimate en binnen 4 weken leverbaar! Hoppakee, besteld en vorige week binnen gekomen.
Mijn bestelde EV6 gaat naar een collega. Zijn contract eindigt rond maart 2023, beetje overlap maar heeft niet de 4k gestegen prijs. Helaas voor mij geen EV6.
Over 5 jaar nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ps. Ik blijf nog wel dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 18:12
Afgelopen woensdag was er brand uitgebroken op een trein geladen met nieuwe auto’s. In Etten-Leur. Kon gelukkig geen EV6 herkennen.

🥺

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESI7WLzTS2RX5mdkdqnM8cIjNd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/solQ6gsRMkFUWr28u33vP3dN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/styy8AVmZLMMoJK-8WPcUu73VcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdJs27HXLba8m5alRRMHj4HQ.jpg?f=fotoalbum_large

Trein met auto’s in brand bij Etten-Leur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anunnaki schreef op zondag 18 september 2022 @ 02:21:
Afgelopen woensdag was er brand uitgebroken op een trein geladen met nieuwe auto’s. In Etten-Leur. Kon gelukkig geen EV6 herkennen.

🥺

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trein met auto’s in brand bij Etten-Leur
Waren Fords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Hoe groter de Ford hoe …….. ie word 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
Overstag schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:26:
[...]

Heb je al een VIN nummer van je dealer gekregen? Als die er niet is dan ben ik bang dat het niet begin oktober gaat worden. Mij was toegezegd half september is nu half november geworden, besteldatum 3 maart. VIN nummer heb ik vorige week pas gekregen.
Er zou een VIN nummer zijn en de boot was on sea. We hebben niet doorgevraagd naar het daadwerkelijke nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDC7
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik bestelde begin december 2021 een EV6 AWD moonscape grey. Leveringsdatum was voorzien voor half juni met uiterlijke datum 1 september. Begin juli kreeg ik eem mail van Kia om van kleur te veranderen omdat er problemen waren met de kleur moonscape. Indien ik veranderde zou de uiterlijk leveringsdatum behouden blijven .... niet dus. Momenteel kunnen ze niets meer terugvinden of opvragen over mijn EV6...ik heb dus zelfs geen datum meer om naar uit te kijken en al jullie berichten lezen, geeft me niet veel moed ...
Enige lichtpunt is de overname van mijn vorige auto die behouden blijft terwijl de auto ouder wordt en meer kilometers zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:16
Travelgirl15 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:52:
[...]

Er zou een VIN nummer zijn en de boot was on sea. We hebben niet doorgevraagd naar het daadwerkelijke nummer.
Ik heb het Vinnummer opgevraag bij mijn dealer, heb ook begin vorige week gehoord dat hij gebouwd is, en weet dan ook dat het MY23 gaat worden.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PDC7 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:22:
Ik bestelde begin december 2021 een EV6 AWD moonscape grey. Leveringsdatum was voorzien voor half juni met uiterlijke datum 1 september. Begin juli kreeg ik eem mail van Kia om van kleur te veranderen omdat er problemen waren met de kleur moonscape. Indien ik veranderde zou de uiterlijk leveringsdatum behouden blijven .... niet dus. Momenteel kunnen ze niets meer terugvinden of opvragen over mijn EV6...ik heb dus zelfs geen datum meer om naar uit te kijken en al jullie berichten lezen, geeft me niet veel moed ...
Enige lichtpunt is de overname van mijn vorige auto die behouden blijft terwijl de auto ouder wordt en meer kilometers zal hebben.
Balen ! Gaat de dealer nog iets nuttigs doen of heb je daar ook geen barst aan ?
Dit is toch te gek voor woorden::-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
PDC7 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:22:
Hier hetzelfde hoor, in noverber 2021 besteld, levering was eerst voorzien in april 2022 dan naar september 2022 en nu spreken ze al van december 2022 maar nog geen zekerheid. Het begint mij op de zenuwen te werken. Was mijn eerst ervaring met KIA maar als het zo verder gaat zal het ook de laatste keer zijn. We zien wel waar we uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDC7
OlafLambrecht schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:04:
[...]

Hier hetzelfde hoor, in noverber 2021 besteld, levering was eerst voorzien in april 2022 dan naar september 2022 en nu spreken ze al van december 2022 maar nog geen zekerheid. Het begint mij op de zenuwen te werken. Was mijn eerst ervaring met KIA maar als het zo verder gaat zal het ook de laatste keer zijn. We zien wel waar we uitkomen.
Veranderde jij ook op vraag van Kia van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDC7
JeJeBe schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:10:
[...]

Balen ! Gaat de dealer nog iets nuttigs doen of heb je daar ook geen barst aan ?
Dit is toch te gek voor woorden::-(
De dealer doet wel zijn uiterste best, maar ze staan ook machteloos, groot intern communicatieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Hey mensen. T volgende

Mijn auto EV6 Plus Aurora black 77kw is besteld op 24/02 door Athlon Carlease.

Ik kan niet zien of het een reeds bestelde uitvoering is geweest, maar dat denk ik niet. Hij zal geleverd gaan worden door van Mossel.

Eerste prognose was week 30 en inmiddels staat ie bij de dealer op eind november. De dealer zelf geeft aan dat hij er 'een hard hoofd' in heeft of hij uberhaupt dit jaar nog wel komt. Zeker omdat er nog geen VIN nummer bekend is.

Wat is jullie mening ? Hoe reëel is het dat mijn auto dit jaar überhaupt nog komt of dat ik rekening moet gaan houden met een hogere bijtelling ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
everlast666 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:40:Wat is jullie mening? Hoe reëel is het dat mijn auto dit jaar überhaupt nog komt of dat ik rekening moet gaan houden met een hogere bijtelling ??
Kort samengevat: er is geen peil op te trekken. Zolang er geen VIN (chassisnummer) bekend is, is de auto niet gebouwd en schuift de fictieve leverdatum steeds automatisch door in het systeem van KIA. Dealers kunnen alleen "computer says no" doorgeven. Sommige dealers doen of ze meer weten, maar dat is puur gokwerk.

En een volgordelijkheid is er ook niet, want auto's besteld in maart zijn soms al onderweg, terwijl bestellingen uit december nog niet eens in productie zijn.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:47:
[...]

Kort samengevat: er is geen peil op te trekken. Zolang er geen VIN (chassisnummer) bekend is, is de auto niet gebouwd en schuift de fictieve leverdatum steeds automatisch door in het systeem van KIA. Dealers kunnen alleen "computer says no" doorgeven. Sommige dealers doen of ze meer weten, maar dat is puur gokwerk.

En een volgordelijkheid is er ook niet, want auto's besteld in maart zijn soms al onderweg, terwijl bestellingen uit december nog niet eens in productie zijn.
Dank voor je reactie. Dat was ook mijn conclusie, maar als ik eind van de maand nog geen VIN heb hoef ik niets meer te verwachten in 2022 denk ik toch ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Dan wordt het wel krap inderdaad. Ik zit in hetzelfde schuitje. Of, nou ja, zat mijn KIA maar in een schuitje.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:09:
Dan wordt het wel krap inderdaad. Ik zit in hetzelfde schuitje. Of, nou ja, zat mijn KIA maar in een schuitje.
wanneer besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
everlast666 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:04:
[...]

Dank voor je reactie. Dat was ook mijn conclusie, maar als ik eind van de maand nog geen VIN heb hoef ik niets meer te verwachten in 2022 denk ik toch ? 8)7
Dan wordt het in ieder geval erg krap ja. Momenteel doen de boten er ongeveer een maand over om vanuit Pyeontaek naar Rotterdam of Antwerpen te varen, neem bijvoorbeeld de Morning Catherine welke op 15-08-2022 vertrokken is en momenteel in de monding ligt van de Rotterdamse haven. Een maand is wel 'kort', want de meesten deden er toch al gauw eerder 1,5 maand over. Aangezien er tussen het lossen van de auto tot het brengen van de auto naar de dealer en het uitleveren van de auto bij de dealer naar de gebruiker ook al best wat tijd zit (neem hier al gauw een maand voor momenteel!) kun je rekenen op tenminste 2,5 maand gemiddeld zodra de auto ON SEA is. Dat betekent dat auto's welke na half oktober pas geproduceerd worden realistisch gezien niet meer in 2022 bij jou op de stoep zullen staan.

[edit]
Een auto wordt (op korte termijn of vanaf dat moment) geproduceerd zodra er bij de dealer een VIN bekend is. Je weet zeker dat hij geproduceerd is zodra hij ON SEA is, en je weet zeker dat hij bij de dealer staat als de dealer jou belt om een afspraak te maken om hem op te komen halen.

[ Voor 12% gewijzigd door sn0x0r op 19-09-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
OlafLambrecht schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:04:
[...]

Hier in november besteld, levering voorzien in juni. Ze hebben geen idee wanneer een productie datum verschijnt. Eerste ervaring met Kia ook, niet zo prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:55
everlast666 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:40:
Hey mensen. T volgende

Ik kan niet zien of het een reeds bestelde uitvoering is geweest, maar dat denk ik niet. Hij zal geleverd gaan worden door van Mossel.

Eerste prognose was week 30 en inmiddels staat ie bij de dealer op eind november. De dealer zelf geeft aan dat hij er 'een hard hoofd' in heeft of hij uberhaupt dit jaar nog wel komt. Zeker omdat er nog geen VIN nummer bekend is.

Wat is jullie mening ? Hoe reëel is het dat mijn auto dit jaar überhaupt nog komt of dat ik rekening moet gaan houden met een hogere bijtelling ??
Helaas zit ik ook in hetzelfde schuitje. Ook via Athlon private lease en ook via Kia van Mossel (Hengelo) die bestelling doet. Begin september was het eerder en nu staat die op 31-12...
Ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
FlyingGameGuy schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:34:
[...]

Helaas zit ik ook in hetzelfde schuitje. Ook via Athlon private lease en ook via Kia van Mossel (Hengelo) die bestelling doet. Begin september was het eerder en nu staat die op 31-12...
Ik ben er bang voor.
Hier ook van Mossel Hengelo, 31-5 heb je besteld zie ik. Als 31-12 nu gehaald gaat worden mag je je in de handen knijpen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
PDC7 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:24:
[...]

Veranderde jij ook op vraag van Kia van kleur?
nee dat hebben ze mij nog niet gevraagd. het is nog steeds nen zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
OlafLambrecht schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:39:
[...]

nee dat hebben ze mij nog niet gevraagd. het is nog steeds nen zwarte.
ik zou hier wel open voor staan, maar ik mag alleen helaas van mijn werkgever enkel kiezen voor zwart, grijs of blauw. Dus als de moonscape grey, de insterstellar grey of de moonscape blue sneller kan dan vind ik het prima

Reden dat ik voor zwart had gekozen is dat de randen van de spatborden dezelfde kleur hebben als de lak :)

[ Voor 4% gewijzigd door everlast666 op 19-09-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
sn0x0r schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:12:
[...]

Dan wordt het in ieder geval erg krap ja. Momenteel doen de boten er ongeveer een maand over om vanuit Pyeontaek naar Rotterdam of Antwerpen te varen, neem bijvoorbeeld de Morning Catherine welke op 15-08-2022 vertrokken is en momenteel in de monding ligt van de Rotterdamse haven. Een maand is wel 'kort', want de meesten deden er toch al gauw eerder 1,5 maand over. Aangezien er tussen het lossen van de auto tot het brengen van de auto naar de dealer en het uitleveren van de auto bij de dealer naar de gebruiker ook al best wat tijd zit (neem hier al gauw een maand voor momenteel!) kun je rekenen op tenminste 2,5 maand gemiddeld zodra de auto ON SEA is. Dat betekent dat auto's welke na half oktober pas geproduceerd worden realistisch gezien niet meer in 2022 bij jou op de stoep zullen staan.

[edit]
Een auto wordt (op korte termijn of vanaf dat moment) geproduceerd zodra er bij de dealer een VIN bekend is. Je weet zeker dat hij geproduceerd is zodra hij ON SEA is, en je weet zeker dat hij bij de dealer staat als de dealer jou belt om een afspraak te maken om hem op te komen halen.
Boten vanuit Pyeongteak naar Antwerpen of Rotterdam kunnen in hun overtocht nog andere havens aandoen, zoals in Griekenland, Italië, Spanje of Engeland.
Meestal is het vanuit de haven naar de dealer binnen 14 dagen geregeld. Daarna moet de dealer hem nog afleveringsklaar maken. Dit kan ook enige tijd duren tegenwoordig.
Ik heb een VIN nummer met het commentaar “voor transport gereed”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Overstag schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:10:
[...]

Boten vanuit Pyeongteak naar Antwerpen of Rotterdam kunnen in hun overtocht nog andere havens aandoen, zoals in Griekenland, Italië, Spanje of Engeland.
Dat klopt, alleen dat is ook meegenomen in de data die ik noem, want het gaat daar om de feitelijke vertrekdatum versus de vermoedelijke aankomstdatum op die specifieke locatie. In het geval van de morning catherine gaat het dan ook nog om een boot welke langs meerdere bestemmingen is geweest alvorens ze in Rotterdam aankomt (en dat lijkt inmiddels BIJNA het geval te zijn). :)

[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 19-09-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
everlast666 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:48:
[...]

Hier ook van Mossel Hengelo, 31-5 heb je besteld zie ik. Als 31-12 nu gehaald gaat worden mag je je in de handen knijpen......
Wij hebben uit vooruit bestelde te leveren voorraad besteld. Wilden we een andere kleur of uitvoering, dan zouden we in maart 2022 al sowieso een jaar moeten wachten, werd ons door de dealer gezegd.

Van collega’s hoor ik trouwens dat andere merken ook leveringsproblemen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Voor degene waar de auto op de morning Catherina staat hier een paar foto’s. Heb geen ev6 kunnen zien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAQoUD_8EqnZJF1niBfcheK6hNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfxM846BUkQratNIPMasS9aW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7mvgMSbPHKG4uuN5mHODxBzstw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUmQBMifLkFGe396fWZbPqxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkvvDk_QHkUVGOL_nuiCJJwxsEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTghb5XqxKj8i936z7r0cL6s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Joer schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
Voor degene waar de auto op de morning Catherina staat hier een paar foto’s. Heb geen ev6 kunnen zien. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik me iedere keer weer afvraag.
Wat zijn toch die "kasten" langs de bovenreling?
Je ziet ze op alle en alleen maar autocarriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik denk ontluchting/uitlaatgassen afvoer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Laatst online: 19-03-2023
Hey mensen. T volgende

Hier ook een plus in bestelling, 27/02 besteld en ondertussen een VIN. Dealer verwacht begin november een afspraak te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
Voor degene waar de auto op de morning Catherina staat hier een paar foto’s. Heb geen ev6 kunnen zien. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij ligt al hoog op het water. Ik heb het idee dat de uitgeladen auto’s achter het schip staan of nog uitgeladen moeten worden. De bestelauto’s zijn volgens mij geen Kia’s.

Bedankt voor de foto’s, leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:18:
[...]

Hij ligt al hoog op het water. Ik heb het idee dat de uitgeladen auto’s achter het schip staan of nog uitgeladen moeten worden. De bestelauto’s zijn volgens mij geen Kia’s.

Bedankt voor de foto’s, leuk om te zien.
Klopt maar komen wel van de boot of deze worden erop geladen dat zou ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:30:
[...]

Klopt maar komen wel van de boot of deze worden erop geladen dat zou ook kunnen
Even de diepgang in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Inmiddels is de Morning Chant toegewezen aan Rotterdam en Antwerpen.
(Kan nog wijzigen hè!)

MORNING CHANT V-084
PYEONGTAEK 2022-09-30
ROTTERDAM, NETHERLANDS 2022-11-05

MORNING CHANT V-084
PYEONGTAEK 2022-09-30
ANTWERP, BELGIUM 2022-11-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:04:
[...]

Even de diepgang in de gaten houden.
Hier de foto’s van zojuist met diepgang voor en achter. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzXDnBKAuGMONpARRLRAAcSzNC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYh63rwtHNZEnt1zeiTCli4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvNLD8lzmGagemFCriBhDXbV-84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRGg0VjmsH6X8zQmH1TLI3df.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:16:
[...]

Hier de foto’s van zojuist met diepgang voor en achter. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze is behoorlijk wat omhoog gekomen. Dus redelijk wat gelost, maar de vraag blijft hoeveel EV6 :?
Bedankt voor de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:09:
[...]

Ze is behoorlijk wat omhoog gekomen. Dus redelijk wat gelost, maar de vraag blijft hoeveel EV6 :?
Bedankt voor de foto’s.
Kan ze helaas niet zien staan in de garage. Maar er zijn meer soorten voertuigen gelost zoals busjes, landbouw machines ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Er komt een extra fabriek maar pas open in 2024

https://m.pulsenews.co.kr...00028&year=2022&no=828223

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
  • Laatst online: 13-12-2023
Solarman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:20:
Inmiddels is de Morning Chant toegewezen aan Rotterdam en Antwerpen.
(Kan nog wijzigen hè!)

MORNING CHANT V-084
PYEONGTAEK 2022-09-30
ROTTERDAM, NETHERLANDS 2022-11-05

MORNING CHANT V-084
PYEONGTAEK 2022-09-30
ANTWERP, BELGIUM 2022-11-07
Vanmiddag bericht gehad dat er een VIN nummer is van mijn bestelde Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-Line en dat hij klaar staat om verscheept te worden. Besteld eind maart...

Waarschijnlijk (?) staat hij dan op 1 van bovenstaande bootjes...

Weet iemand of je met het VIN nummer nog iets kan opsporen? Zoals waar die op dit moment is etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Ric0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:00:
[...]

Vanmiddag bericht gehad dat er een VIN nummer is van mijn bestelde Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-Line en dat hij klaar staat om verscheept te worden. Besteld eind maart...

Weet iemand of je met het VIN nummer nog iets kan opsporen? Zoals waar die op dit moment is etc.?
Wanneer is jouw VIN nummer doorgegeven door Kia aan de dealer?
Ik zit met hetzelfde: VIN nummer, staat klaar voor transport. De kans is namelijk groot dat ze al op de laatste boot van augustus staan.
De Morning Lucy komt op 1 oktober aan in Antwerpen en de Morning Pride op komt op 6 oktober aan in Rotterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikmeister
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-02 08:58
Ik heb bericht gehad dat mijn EV6 77.4kWh Plus MY23 is verscheept en half oktober zal worden gelost bij de dealer. De auto heeft de besteldatum 16 maart 2022.

• Ric0
Overstag schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:32:
[...]

Wanneer is jouw VIN nummer doorgegeven door Kia aan de dealer?
Ik zit met hetzelfde: VIN nummer, staat klaar voor transport. De kans is namelijk groot dat ze al op de laatste boot van augustus staan.
De Morning Lucy komt op 1 oktober aan in Antwerpen en de Morning Pride op komt op 6 oktober aan in Rotterdam.
Ik weet alleen dat ik gisteren een bericht heb gekregen van de dealer met dat het VIN nummer bekend is en hij heeft me het VIN nummer erbij gestuurd. En dat die dus klaar staat om de boot op te gaan...

• Solarman
  • Niet online
Ric0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:00:
[...]

Apart!
De Ceed wordt in Slowakije gebouwd en niet in Zuid-Korea, dus ik denk niet dat ie op een boot uit Zuid-Korea staat.

• Ric0
Solarman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:16:
[...]

Apart!
De Ceed wordt in Slowakije gebouwd en niet in Zuid-Korea, dus ik denk niet dat ie op een boot uit Zuid-Korea staat.
Ik heb nog specifiek gevraagd waar die gemaakt werd. Omdat het een automaat is, zou die in Korea gemaakt zijn. Heb ik mij laten vertellen in ieder geval, haha.

• Solarman
  • Niet online
Ric0 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:17:
[...]

Ik heb nog specifiek gevraagd waar die gemaakt werd. Omdat het een automaat is, zou die in Korea gemaakt zijn. Heb ik mij laten vertellen in ieder geval, haha.
Lees dit stukje maar eens door.
Dit is wel off-topic hè, zag dat je ook zit in het forum "Het grote Kia topic - deel 2" zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ric0
Solarman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:26:
[...]

Lees dit stukje maar eens door.
Dit is wel off-topic hè, zag dat je ook zit in het forum "Het grote Kia topic - deel 2" zit.
Ik geloof je direct hoor. Had dat stuk zelf ook gelezen, maar de dealer vertelde mij dat die in Korea gemaakt werd.

Ik weet dat het off-topic is, maar na wat googlen kwam ik hier terecht. Dacht dat het model verder niet veel uit zou maken voor verscheping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Hey mensen. T volgende

Hou met alles rekening dan valt het alleen maar mee i.p.v. tegen.

• CtrlAlt
Net gebeld met de dealer de aankomende prijsverhoging in oktober is uitgesteld tot december. Slim want ik denk dat veel aanvragen worden geannuleerd vooral als je niet zeker bent van een auto 2022. Van de Model y std editie is de levertijd verkort, had daar wel oor naar gehad als ik kon annuleren in oktober.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Travelgirl15
Contact met de dealer gehad. Vin is bekend en hij staat op de morning pride. Half oktober kunnen we hem ophalen

• Ric0
Travelgirl15 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:19:
Contact met de dealer gehad. Vin is bekend en hij staat op de morning pride. Half oktober kunnen we hem ophalen
Wanneer besteld en wat voor een model?
Goed nieuws trouwens! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 10:02
De Plus modellen lijken nog wel geleverd te worden dit jaar, maar de GT-Lines niet?

Xbox Live: Chevalric

• Overstag
Travelgirl15 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:19:
Ola, even een vraagje. Hoe kon de dealer zien dat hij op de Morning Pride staat?Mijn Plus is begin maart besteld en de verwachting van binnenkomst is eind oktober half november. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben.
Hij kan namelijk ook op de Morning Laura staan die nu nog als aankomst staat op 8/10 in Antwerpen.
Ik hoop dat het klopt en dat je binnenkort in je mooie bolide mag rond toeren. :9~

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
Afspraak staat om de auto de 29ste op te halen!
Versie RWD Plus

[ Voor 15% gewijzigd door Jixzle op 22-09-2022 15:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-09 20:35
Eindelijk EV6 Plus Advanced dealer verwacht auto daar 22/10 en kan ik afspraak maken om op te halen. Lang w8en geweest maar licht in de tunnel. Ben erg blij
Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste