ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Zou je deze alsnog kunnen invullen via het formulier hieronder. Alvast bedank.
Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht
:strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large)
sn0x0r schreef op woensdag 7 september 2022 @ 06:22:
[...]
Want hij is on sea met een VIN? Anders heb ik slecht nieuws voor je...
/f/image/BSlbWI0iMnCmSwj8Gd6KJStk.png?f=fotoalbum_large)
Dat allemaal wel. Besteld 18-NOV.
Maar ik weet niet welke boot deze nu op staat. Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Nobby op 07-09-2022 20:30 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Eind september 3x lossen in Antwerpen en 1x in Rotterdam.Nobby schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:29:
[...]
[Afbeelding]
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik kom bij de dealer niet door. Vorige week gebeld, verkoper was bezig met aflevering, dus e-mail gestuurd. Nog geen antwoord ontvangen.marc4547 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:12:
Het is eigendom, maar Overstag heb jij al een VIN nummer?
Losdatum is datum levering bij dealer. Het is niet de lossing uit het bootje.Nobby schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:29:
[...]
[Afbeelding]
En daardoor vermoed ik dat je auto op de Thruxton staat die nu richting Gibraltar vaart onderweg naar Rotterdam (11-09) en Antwerpen (13-09).
Mijn Evi staat ook op dit bootje.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik dacht eerder dat het de Morning Lady was, die komt terug vanuit Zweden naar Antwerpen. Ook 10-9 daar verwacht.HansAuutB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:12:
[...]
Losdatum is datum levering bij dealer. Het is niet de lossing uit het bootje.
En daardoor vermoed ik dat je auto op de Thruxton staat die nu richting Gibraltar vaart onderweg naar Rotterdam (11-09) en Antwerpen (13-09).
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Volgens mij een actieauto, ik had eerst een AWD GT line bestelt maar dat zou heel lang duren en toen kwamen ze met dezeThe Wizard schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:42:
[...]
Is dat een actieauto van Leaseplan of een nieuwe bestelling?
Sinds wanneer is je auto on sea dan?Nobby schreef op donderdag 8 september 2022 @ 01:07:
[...]
Ik dacht eerder dat het de Morning Lady was, die komt terug vanuit Zweden naar Antwerpen. Ook 10-9 daar verwacht.
Onze GT line staat ook op de Thruxton. Voorbij Lissabon reeds. 🤟HansAuutB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:12:
[...]
Losdatum is datum levering bij dealer. Het is niet de lossing uit het bootje.
4 augustus per mail bevestiging gehad dat ie op de boot stond. Toen was de Thruxton nog niet weg?
Helaas is ook bij mij de trekhaak niet op voorraad, dus die monteren ze later.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Besteld in januari zie ik, denk dan toch dat de auto die ik bij Athlon besteld heb niet in december 2021 door Athlon bij KIA is besteld. Dat gaat ook om een GT Line namelijk en die van mij is voorlopig dus uitgesteld tot november.Jpjedi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:49:
[...]
Onze GT line staat ook op de Thruxton. Voorbij Lissabon reeds. 🤟
Die zijn 14 februari besteld.sn0x0r schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:08:
[...]
Besteld in januari zie ik, denk dan toch dat de auto die ik bij Athlon besteld heb niet in december 2021 door Athlon bij KIA is besteld. Dat gaat ook om een GT Line namelijk en die van mij is voorlopig dus uitgesteld tot november.
(en de eerdere door mij bestelde 77.4 plus is ook nog niet in productie.... )
[ Voor 9% gewijzigd door Solarman op 09-09-2022 08:55 ]
Oh wacht dat zei je eerder inderdaad ook al, vind het nogal een verschil met wat de dealer dan dacht dat het zou zijn. Die wist het namelijk niet zeker, maar die dacht dat ze in december 2021 waren besteld dus. Maar goed, dan is het dus wachten tot de februari mensen een bericht krijgen.Solarman schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:53:
[...]
Die zijn 14 februari besteld.
Dit moet dan wel een auto zijn die door de dealer eerder besteld was neem ik aan? Of zou dit net het verschil zijn tussen Plus vs. GT-Line en wat ze net eerder aan het produceren zijn.sMoKeFiSh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 03:15:
Ik heb toevallig gisteren een belletje van de dealer ontvangen dat de door mij bestelde EV6 Plus (Yacht Blue) klaar staat voor aflevering. Deze is besteld op 15-02-2022.
Helaas is ook bij mij de trekhaak niet op voorraad, dus die monteren ze later.
[ Voor 34% gewijzigd door sn0x0r op 09-09-2022 09:32 ]
Hier hetzefde. Gisteren nog even geïnformeerd. 7-2 besteld, nog geen VIN. Later bestelde wagens staan al vrolijk op de boot of rijden al rond. Prognose is nu lossen op 12-12. Maar geen enkele zekerheid.Solarman schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:53:
[...]
Die zijn 14 februari besteld.
Zouden ze geen schuifdaken op voorraad hebben ofzo?
En dan te bedenken dat ik overgestapt ben op de EV6 omdat die zo lekker snel leverbaar was…
[ Voor 15% gewijzigd door DaMenaz op 09-09-2022 09:37 ]
Catch my drift?
[ Voor 97% gewijzigd door DaMenaz op 09-09-2022 09:37 ]
Catch my drift?
Ik vermoed dat alle schepen die al onderweg zijn de bestellingen van MY22 hebben.
Ik zie al meerdere dagen bijna geen schepen aanleggen in Pyeongtaek., en momenteel ligt er geen enkel schip daar aan de kade.
Ik vermoed dat nu de overgang plaatsvindt van MY22 naar MY23.
Die van mij stond in de dealer-portal als MY23, en ik vermoed dus die van jullie ook.
(Misschien de wens van de gedachte hoor......
HIer exact hetzelfde, met dezelfde datums... Hoe krijgen we het voor elkaar?DaMenaz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
[...]
Hier hetzefde. Gisteren nog even geïnformeerd. 7-2 besteld, nog geen VIN. Later bestelde wagens staan al vrolijk op de boot of rijden al rond. Prognose is nu lossen op 12-12. Maar geen enkele zekerheid.
Zouden ze geen schuifdaken op voorraad hebben ofzo?
En dan te bedenken dat ik overgestapt ben op de EV6 omdat die zo lekker snel leverbaar was…
Ook op 7 feb besteld, ook nog geen VIN en levering staat nu ook op 12-12....
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zul je zien dat we zo 1 auto hebben. Neem jij de even weken, ik de oneven.Atlas schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:18:
[...]
HIer exact hetzelfde, met dezelfde datums... Hoe krijgen we het voor elkaar?
Ook op 7 feb besteld, ook nog geen VIN en levering staat nu ook op 12-12....
Catch my drift?
Wat ik vooral vreemd vind is het volgende. In juli kreeg ik bericht dat de week 35 verwachtte auto vertraagd was naar half september. Het volgende bericht (in augustus) was dat het geen september werd maar nu een verwachtte levering op 15 november. De maand oktober werd gelijk overgeslagen... Zou dat daarmee te maken hebben dan? Ik dacht dat ze normaliter namelijk de auto gewoon constant een maand opschoven.Solarman schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:51:
@sn0x0r en @DaMenaz
Ik vermoed dat alle schepen die al onderweg zijn de bestellingen van MY22 hebben.
Ik zie al meerdere dagen bijna geen schepen aanleggen in Pyeongtaek., en momenteel ligt er geen enkel schip daar aan de kade.
Ik vermoed dat nu de overgang plaatsvindt van MY22 naar MY23.
Die van mij stond in de dealer-portal als MY23, en ik vermoed dus die van jullie ook.
(Mischien de wens van de gedachte hoor......)
Normaal wel.sn0x0r schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:53:
[...]
Wat ik vooral vreemd vind is het volgende. In juli kreeg ik bericht dat de week 35 verwachtte auto vertraagd was naar half september. Het volgende bericht (in augustus) was dat het geen september werd maar nu een verwachtte levering op 15 november. De maand oktober werd gelijk overgeslagen... Zou dat daarmee te maken hebben dan? Ik dacht dat ze normaliter namelijk de auto gewoon constant een maand opschoven.
Ik denk dat ze de grote bulk voor de lease grotendeels hebben doorgeschoven naar MY23.
Wat inhoud een latere levertijd, en gedeeltelijk aangepast model.
Bij mij was hij in juli al doorgeschoven naar eind november.
[ Voor 8% gewijzigd door turt op 09-09-2022 11:21 ]
Het lijkt erop dat ze de Nederlandse lijnen gaan volgen en dat je niet meer de mogelijkheid hebt om extra’s er aan toe te voegen zoals warmtepomp ectturt schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:
Nieuwe prijslist in België (vanaf 1/9/2022). Geen prijsaanpassing, maar alle modellen zijn weg behalve de GT-line RWD & AWD...
O echt. Dus die hele lange levertijd van 32mnd voor de air en plus zijn dan denk ik de reden dat ze alleen nog de gt line leveren.turt schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:20:
Nee, het is een stap verder. Er zijn geen Air of Plus modellen meer, alleen maar GT-line.
De verzekering afsluiten.Joer schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:30:
Ik heb wel een meldcode gekregen. Wat kan ik daar mee?

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 09-09-2022 13:05 ]
Catch my drift?
Ik kreeg op 10-08 de melding on sea met losdatum 02-10.Joer schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:26:
Zojuist ff dealertje gebeld. Gevraagd weer naar losdatum z’n collega zei een maandgelden auto in on SEA en losdatum 3okt. Oké duidelijk. De enige boot die toen on SEA was is de Thruxton. Vandaag zegt hij dus ander persoon. Los datum 30-sept. Dus ik zei bij jullie. Nee zegt hij in de haven. Waarop ik zeg je collega zegt dat losdatum bij jullie voor de deur is, hij zei nee is niet waar🤔🤔. Ff gekeken welke boot aankomst heeft op 30 sept en dat is de morning Celesta in Antwerpen. Beetje verwarrend de 1 zegt losdatum is bij ons en de ander zegt losdatum is in de haven.
Als losdatum haven is dan zou evi op 06-08 met de Morning Concert zijn vertrokken.
Is losdatum dealer dan is ze op 05-08 met de Thruxton uitgevaren.
Eenduidige communicatie; hoe moeilijk kan het zijn.
Ik vermoed dat wat de dealer mij net vertelde over losdatum dat ie fout zit. Ook na eerdere berichten hier op het forum en van zijn collega heb ik sterk het vermoeden dat ie op de Thruxton staatHansAuutB schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:33:
[...]
Ik kreeg op 10-08 de melding on sea met losdatum 02-10.
Als losdatum haven is dan zou evi op 06-08 met de Morning Concert zijn vertrokken.
Is losdatum dealer dan is ze op 05-08 met de Thruxton uitgevaren.
Eenduidige communicatie; hoe moeilijk kan het zijn.
Zover ik weet is dit niet een eerder besteld model. Staat ook niks op de bestelbon over of deze eerder besteld is. Ik wilde een Plus AWD bestellen, echter omdat de dealer in februari al aangaf dat dat de AWD maanden langer zou duren voor levering, ben ik toch maar voor een Plus gegaan.sn0x0r schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:31:
Dit moet dan wel een auto zijn die door de dealer eerder besteld was neem ik aan? Of zou dit net het verschil zijn tussen Plus vs. GT-Line en wat ze net eerder aan het produceren zijn.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Dat zie je ook niet, kan zelfs zijn dat de auto op de boot staat een wordt geannuleerd, dan wordt deze gekoppeld aan een andere bestelling die exact dezelfde specificaties heeft.sMoKeFiSh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:52:
[...]
Zover ik weet is dit niet een eerder besteld model. Staat ook niks op de bestelbon over of deze eerder besteld is. Ik wilde een Plus AWD bestellen, echter omdat de dealer in februari al aangaf dat dat de AWD maanden langer zou duren voor levering, ben ik toch maar voor een Plus gegaan.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Oei, die Z er voorop lijkt niet zo fraai.Joer schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:13:
Hier wat foto’s vanaf mijn werk gemaakt. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat had ik ook ineens. Als dat zoons staat ie van mij op de Celesta en die word gelost in Antwerpen op de 30e.HansAuutB schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:56:
Mijn dealer die steeds zei losdatum is aflevering bij dealer beweert nu dat losdatum lossing in haven is.
En dat zou betekenen dat mijn Evi niet op de Thruxton staat...
Welke dealer zei dat. Bij mij Zeeuw en Zeeuw Roterdam en de medewerken is ** Knip, geen namen van individuele medewerkers noemen aub. ** die dat vertelde. En zijn collega zei losdatum bij hun voor de deur
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 11-09-2022 13:43 ]
1e bericht dealer was van 10-08:
On sea, losdatum 02-10, bezorgweek 00
En losdatum is bij dealer.
Dat zou passen bij de Thruxton.
Bericht van gisteren:
On sea, losdatum 30-09, bezorgweek 39
En losdatum is haven.
Hier past geen enkel schip bij, want de Celesta was 10-08 nog niet on sea.
Zeg het maar.
Als de losdatum in de haven 30-9-2022 dan is de boot Morning Celesta met aankomst in AntwerpenHansAuutB schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:23:
Ik kan er geen peil meer op trekken.
Bericht van gisteren:
En losdatum is haven.
Zeg het maar.
De dealer zegt zoveel, ze gokken zelf maar wat. Het is en blijft gewoon afwachten.Overstag schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:46:
[...]
Als de losdatum in de haven 30-9-2022 dan is de boot Morning Celesta met aankomst in Antwerpen
Staat voor Zodiac, stond er blijkbaar al op in 2018:HansAuutB schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:50:
[...]
Oei, die Z er voorop lijkt niet zo fraai.
https://twitter.com/jldca...16092405685202944?lang=gl
De Celesta was 10-08 nog niet on sea.Overstag schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:46:
[...]
Als de losdatum in de haven 30-9-2022 dan is de boot Morning Celesta met aankomst in Antwerpen
Daarnaast 30-09 is de laatste werkdag in week 39 en het lijkt me niet dat lossen en afleveren bij de dealer op dezelfde dag nog gebeuren.
Ja datzelfde hebben wij ook. Bij navraag bij de dealer was de los datum in de haven. Dan 2 weken later ophalen bij de dealer.HansAuutB schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:23:
Ik kan er geen peil meer op trekken.
Bericht van gisteren:
En losdatum is haven.
Zeg het maar.
Mijn huidige diesel gaat de pool in en wordt thuis opgehaald. Dus de terugrit zou dan met twee wagens zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 12-09-2022 10:13 ]
Catch my drift?
Mijn vorige lease auto werd thuis afgeleverd. De chauffeur kon mij geen uitleg geven.DaMenaz schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:12:
Ik kan er straks (ooit) voor kiezen om de wagen op te halen bij de dealer (100 km verderop), of thuis te laten afleveren. Wat is jullie ervaring? Voel meer voor de dealer, want je zult zien dat er vast iets mis gaat. Of is het thuis afleveren ook prima qua service en instructie?
Mijn huidige diesel gaat de pool in en wordt thuis opgehaald. Dus de terugrit zou dan met twee wagens zijn.
Nu kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden maar heb toch gekozen om hem op te halen bij de dealer i.v.m. uitleg over alle elektronische snufjes en het gebruik van de tankkaart van Kia.
Ik haal in principe altijd de auto op, mijn vrouw gaat, als het uitkomt, mee om de oude auto mee terug te rijden, anders laat ik hem bij de dealer ophalen.DaMenaz schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:12:
Ik kan er straks (ooit) voor kiezen om de wagen op te halen bij de dealer (100 km verderop), of thuis te laten afleveren. Wat is jullie ervaring? Voel meer voor de dealer, want je zult zien dat er vast iets mis gaat. Of is het thuis afleveren ook prima qua service en instructie?
Toppie, mooie foto’s. Werd hij niet begeleid door 2 havenslepers? Of kwamen die later?Joer schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:13:
Hier wat foto’s vanaf mijn werk gemaakt. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laten we hopen dat er een paar EV6 erop staan zodat er straks weer een paar blije gezichten zijn.
Heb ik tot nu toe ook altijd gedaan (van Heemskerk tot Delft en van alles daartussen). Ook wel het leukste. En meteen een lange rit naar huis.The Wizard schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:45:
[...]
Ik haal in principe altijd de auto op, mijn vrouw gaat, als het uitkomt, mee om de oude auto mee terug te rijden, anders laat ik hem bij de dealer ophalen.
Catch my drift?
Ik heb het maar eens nagevraagd bij de importeur.Travelgirl15 schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:57:
[...]
Ja datzelfde hebben wij ook. Bij navraag bij de dealer was de los datum in de haven. Dan 2 weken later ophalen bij de dealer.
"De Kia-dealer krijgt enkel de verwachte leverdatum van Kia door. Dat is de verwachte datum dat de auto geleverd is bij de dealervestiging."
Dus losdatum is aflevering bij dealer.
Kun je ook even elke geloste rode ev6 gt-line op de foto zetten? :-)
Ik verbaas me er steeds over dat zo'n bootje zo hoog op het water ligt. Omkiepgevaar zou ik denken, of is de ballast voor het evenwicht zo groot?
Die twee sleepboten kwamen iets later. Is ook wel nodig door de smalle doorgang van de brug.Overstag schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:46:
[...]
Toppie, mooie foto’s. Werd hij niet begeleid door 2 havenslepers? Of kwamen die later?
Laten we hopen dat er een paar EV6 erop staan zodat er straks weer een paar blije gezichten zijn.
Genoeg ballast en z’n diepgang maken ook dat ie niet omkiept.HansAuutB schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:10:
Idd mooie foto's van de Thruxton. Dank daarvoor.
Kun je ook even elke geloste rode ev6 gt-line op de foto zetten? :-)
Ik verbaas me er steeds over dat zo'n bootje zo hoog op het water ligt. Omkiepgevaar zou ik denken, of is de ballast voor het evenwicht zo groot?
Goh, ik had verwacht dat zo'n boot 24/7 gelost en geladen wil worden. Ligtijd is dure tijd, lijkt me.Joer schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:28:
Had graag foto’s gemaakt maar in de nacht zijn er geen los werkzaamheden alleen in de ochtend tot in de avond denk tot 22:00.
Ze werken daar semicontinu diensten. Dus ochtend en middag diensten. Is 1 van de weinige terminals, cobalfred waar ze geen vol continu lopen.HansAuutB schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:31:
[...]
Goh, ik had verwacht dat zo'n boot 24/7 gelost en geladen wil worden. Ligtijd is dure tijd, lijkt me.
Dit blijkt gewoon het VIN te zijn. Laatste vier posities de meldcode.
En heb je een N of een P op positie 10HansAuutB schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:18:
De auto nog niet gekregen, maar wel al het chassisnummer.
Dit blijkt gewoon het VIN te zijn. Laatste vier posities de meldcode.
MY2022 dus een N.
Ik vermoed dat de auto's die vanaf nu in Pyeongtaek verscheept worden pas MY23 zijn.
Dan stond hij dus op de Thruxton en niet onderweg op de Morning CelestaHansAuutB schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:01:
[...]
Ik heb het maar eens nagevraagd bij de importeur.
"De Kia-dealer krijgt enkel de verwachte leverdatum van Kia door. Dat is de verwachte datum dat de auto geleverd is bij de dealervestiging."
Dus losdatum is aflevering bij dealer.
Dat denk ik nu ook.Travelgirl15 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:49:
[...]
Dan stond hij dus op de Thruxton en niet onderweg op de Morning Celesta
Met @Joer en jou hoop ik idd op lossing in Rotterdam, maar ik verwacht toch Antwerpen, omdat daar vlgs dealer hun meeste auto's vandaan komen.
Aan de andere kant, in Antwerpen is aankomst inmiddels een dag later waaruit ik afleid dat er in R'dam veel auto's gelost moeten worden.
Geeft @Joer misschien toch de tijd om foto's te schieten. :-)
Is om 18.28 vertrokken zonder te lossen volgens mij, Rotterdam komt nu ook niet in de al aangedane havens voor.
[ Voor 9% gewijzigd door Solarman op 12-09-2022 20:31 ]
Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze MY23 hebben mogen ontvangenSolarman schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:20:
[...]
Ik vermoed dat de auto's die vanaf nu in Pyeongtaek verscheept worden pas MY23 zijn.
Zou het echt, aanmeren - zo diep het land in - zonder te lossen?Solarman schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:31:
Thruxton is alweer op zee onderweg naar Antwerpen, moet daar om 21.30 aanmeren.
Is om 18.28 vertrokken zonder te lossen volgens mij, Rotterdam komt nu ook niet in de al aangedane havens voor.
Bij Eukor staat ze nog steeds op 14-09 in Antwerpen.
Bij MarineTraffic is prognose nu 23.30u
Dat klopt, ik zeg ook die vanaf NU vanuit Pyeongtaek verscheept worden.CtrlAlt schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:37:
[...]
Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze MY23 hebben mogen ontvangen
En momenteel vertrekt er nog geen nieuw schip vanut Pyeongtaek naar Antwerpen of Rotterdam.
De eerste die gaat is op 4-10-2022 naar Bremerhaven.
Zou de eerste keer en de laatste keer niet zijn.HansAuutB schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:21:
[...]
Zou het echt, aanmeren - zo diep het land in - zonder te lossen?
Bij Eukor staat ze nog steeds op 14-09 in Antwerpen.
Bij MarineTraffic is prognose nu 23.30u

Zie aankomsttijd;
https://www.vesselfinder....MO-9782089-MMSI-636018347
Ze ligt niet meer zo diep. Dus ze heeft wel gelost denk ik.Solarman schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:32:
[...]
Zou de eerste keer en de laatste keer niet zijn.
Zie aankomsttijd;
https://www.vesselfinder....MO-9782089-MMSI-636018347
Eind augustus stond “mijn” MY23 op de kade in KoreaCtrlAlt schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:37:
[...]
Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze MY23 hebben mogen ontvangen
Heb je dit ook kunnen checken a.d.h.v. het VIN?Diepfries86 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:48:
[...]
Eind augustus stond “mijn” MY23 op de kade in Korea
Nee, daar heb ik niet op gelet. Er staat met koeienletters MY23 in hun systeem.Fishy-s schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:51:
[...]
Heb je dit ook kunnen checken a.d.h.v. het VIN?
Ah oke, thanks. Mijn dealer kon me dit niet vertellen, kan me sowieso weinig vertellen.Diepfries86 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:54:
[...]
Nee, daar heb ik niet op gelet. Er staat met koeienletters MY23 in hun systeem.
Maar zijn er veel EV6 gelost?Joer schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:04:
De Thruxton heeft zeker wel gelost, ze moest voordat het donker werd vandaag vertrekken of morgen ochtend als het weer licht is. Dat ivm de breedte door de brug. Moest met licht gebeuren en niet als het donker werd. Daarnaast heeft ze ook repetitie gedaan aan de voortstuwing ivm niet het volle vermogen kunnen gebruiken. Het schip komt niet voor Jan lul naar de rdamse haven. Alleen zitten er niet alleen auto’s op ook andere soorten voertuigen op zoals vrachtwagens en landbouw machines ect.
(Misschien een vraag die hier niet hoort maar aangezien @Joer er duidelijk ervaring mee heeft):
Hoe worden auto's eigenlijk gelost? Staan ze in containers die eraf worden getakeld, worden ze van het schip gereden, ...?
Dit kan ik vertellen! Heb in mijn jongere jaren als bijbaantje auto's gereden voor Cobelfret in Vlissingen. Daar komen ze met een boot/trein binnen. De boten die hiervoor gebruikt worden zijn zogeheten vehicle carriers, dat zijn boten die dus speciaal daarvoor ingericht zijn. Dat zie je ook aan de binnenkant, want de decks zijn met elkaar verbodnen aan 1 kant zoals in een garage met een soort brug (maar dan vrij stijl!) waar je de auto's van verdieping naar verdieping kan rijden. Deze wordt dan gevuld met auto's die extreem dicht op elkaar geparkeerd staan. Dat erop rijden gebeurt dus door een batterij aan mensen die telkens de auto ophalen op de stack, de boot oprijden en vervolgens uitstappen. Je loopt terug de boot af en stapt in een bus(je) welke jou weer terugbrengt naar de stack om de volgende auto op te halen.Mini-me schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:06:
[...]
(Misschien een vraag die hier niet hoort maar aangezien @Joer er duidelijk ervaring mee heeft):
Hoe worden auto's eigenlijk gelost? Staan ze in containers die eraf worden getakeld, worden ze van het schip gereden, ...?
Het unloaden gebeurt simpelweg andersom. Onderweg gebeuren op basis van een barcode nog allerlei checks en moeten sommige auto's ergens anders geparkeerd worden, maar het verhaal is in algemene zin hetzelfde. In mijn geval ging het overigens om overslag, want de auto's die binnenkwamen (Ford en Jaguar met name) waren rechtsrijders en gingen de boot op naar de UK.
Een trein unloaden is gemakkelijk voor te stellen, je rijdt de trein op 2 verdiepingen vol, waarbij je ernstig rustig moet rijden, want het maakt op de eerste plaats echt een teringherrie en op de tweede plaats zit er relatief veel hoogteverschil tussen elke wagon die je met een bruggetje moet oversteken.
[edit]
Wat ik nog vergat te melden, ik ben zelf 2 meter lang en dat is op de meeste vehicle carriers een probleem, want de decks zijn vrij laag om zo meer auto's kwijt te kunnen op een boot, dat kan betekenen als je de eerste auto moet parkeren helemaal achterin je een heel stuk met gekromde rug terug moet lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2022 09:15 ]
Even een schopje, deze was al eerder gepost, leuke docu over de auto carrier en het transport van voertuigen etc.The Wizard schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:12:
Dit is een leuke docu over een auto carrier, krijg je een beter beeld hoe het allemaal werkt. YouTube: Gigantic Overseas Autoliner | Mega Transports | Free Documentary
Besteld op 20-02-2022, zal de lijst weer even aanpassen.... Wachten duurt lang
Fictieve datum in het automatisch-doorschuif-proces in de systemen van KIA...
Catch my drift?
Yep, net zo druk als 27 oktober en 26 november.DaMenaz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:22:
12-12-2022 gaat een drukke dag worden.
Fictieve datum in het automatisch-doorschuif-proces in de systemen van KIA...
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Tel er maar gerust 3 maanden bij op na ontvangst VIN. Wordt dus eerder eind december, begin januari denk ik…marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:21:
Ik kreeg midden augustus te horen dat mijn losdatum van 12 september naar 9 november zou zijn maar toen was er nog geen VIN. Op 9 september kreeg ik een telefoontje dat het Vin nummer bekend was maar hij was nog niet "on Sea" Als ik een VIN heb ga ik er van uit dat hij gebouwd is. Iemand enig idee hoe lang de auto dan op de kade staat in de haven en voor hij op de boot gaat? Hoe lang zou het duren voor je het bericht nadat hij gebouwd is dat je krijgt te horen dat hij vaart? In principe is 9 november losdatum nog wel mogelijk lijkt mij? Wil nu eigenlijk wel eind november rijden hoop ik
Ik had mijn VIN medio juni en ik mag blij zijn als de beloofde 3 oktober wordt gehaald. Evi is als het goed is nu wel gelost in Rotterdam of Antwerpen 🥳
[ Voor 8% gewijzigd door SwEEp3R op 14-09-2022 08:11 ]
Inmiddels is het schip MORNING CORNELIA toegevoegd om 23-9-2022 te vertrekken vanuit Pyeongtaek.marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:21:
Ik kreeg midden augustus te horen dat mijn losdatum van 12 september naar 9 november zou zijn maar toen was er nog geen VIN. Op 9 september kreeg ik een telefoontje dat het Vin nummer bekend was maar hij was nog niet "on Sea" Als ik een VIN heb ga ik er van uit dat hij gebouwd is. Iemand enig idee hoe lang de auto dan op de kade staat in de haven en voor hij op de boot gaat? Hoe lang zou het duren voor je het bericht nadat hij gebouwd is dat je krijgt te horen dat hij vaart? In principe is 9 november losdatum nog wel mogelijk lijkt mij? Wil nu eigenlijk wel eind november rijden hoop ik
Verwachte aankomst in Antwerpen 2-11-2022.
Als je auto dus na die vetrekdatum de status "on sea" heeft is de kans groot dat je auto rond 9-11-2022 bij de dealer wordt afgeleverd, en dan nog rijklaar maken natuurlijk.
Dus nog effe afwachten wanneer de status "on sea" er is.
PS. is je 10e teken van de VIN een N of een P? (N=MY22 en P=MY23)
[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 14-09-2022 08:30 ]
Bedankt Solarman!Solarman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:18:
[...]
Inmiddels is het schip MORNING CORNELIA toegevoegd om 23-9-2022 te vertrekken vanuit Pyeongtaek.
Verwachte aankomst in Antwerpen 2-11-2022.
Als je auto dus na die vetrekdatum de status "on sea" heeft is de kans groot dat je auto rond 9-11-2022 bij de dealer wordt afgeleverd, en dan nog rijklaar maken natuurlijk.
Dus nog effe afwachten wanneer de status "on sea" er is.
PS. is je 10e teken van de VIN een N of een P? (N=MY22 en P=MY23)
Ik heb de vraag naar mijn dealer gestuurd of ik mijn VIN nummer mag weten. Hij heeft mij alleen gezegd dat het bekend is, maar niet welk nummer. En fijn dat ik de boot info weet....... Ga er dan maar vanuit dat hij met info komt als hij "on sea" staat
Net bericht terug van mijn dealer met het VIN nummer en inderdaad is de 10e letter een P Dus een MY23!marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:49:
[...]
Bedankt Solarman!
Ik heb de vraag naar mijn dealer gestuurd of ik mijn VIN nummer mag weten. Hij heeft mij alleen gezegd dat het bekend is, maar niet welk nummer. En fijn dat ik de boot info weet....... Ga er dan maar vanuit dat hij met info komt als hij "on sea" staat
Bedankt voor de tip.
Je mag van geluk spreken dat je de auto nu al krijgt, veruit de meeste jan/feb/mrt bestellingen moeten nog uitgeleverd/gebouwd worden.marc4547 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:21:
ook wat nov/dec bestellingen...The Wizard schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:33:
[...]
Je mag van geluk spreken dat je de auto nu al krijgt, veruit de meeste jan/feb/mrt bestellingen moeten nog uitgeleverd/gebouwd worden.