Zelfde dealerorganisatie, zelfde 4 weken wachttijd. Moest nog wel een trekhaak onder.alexzel schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:14:
[...]
4 weken....? Hadden ze die van jou als bouwpakket afgeleverd gekregen? Je vraagt je af wat ze allemaal moeten doen om de auto rijklaar te maken, lijkt mij dat dit niet veel kan zijn, zeker niet bij een EV. Of had je ook nog accessoires die ze moest afmonteren?
Zijn alle autos die nu uit de fabriek komen MY23? Lijkt me wel toch?
Vraag me af wanneer de eerste worden geleverd om een breakdown te krijgen.
Volgens mij zijn dat de auto’s die op de Thruxton staan, aankomst in Rotterdam 11-09. Ik begreep van mijn dealer dat het nog een my22 was.Mad_Master schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 03:07:
Staat ook gewoon in beide leveringsoverzichten, in het eerste bericht staat een link hiernaar.Chel schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:50:
@alex, maar wanneer is je auto besteld dit om een beelx te krijgen van de levertijd.
Maar die van mij is op 15-02-2022 besteld.
Linkjes:
monday
Ik denk dat de huidige geleverde auto's niet meer onder de terugroepactie vallen.Joer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:13:
[...]
Ik had al eens gelezen op tweakers dat ze gedoseerd de terug roep actie doen. Dat je niet rondom langs kan komen. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo netjes om te zeggen deze is niet gedaan daar moet een aparte afspraak voor gemaakt worden.
Meestal is dat tot een bepaalde VIN of fabricagedatum.
Sowieso kun je het na oplevering zien in het kentekenregister van de RDW.
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, zijn er al mensen met als tiende teken in het VIN een "P"? Mijne is eind juli geproduceerd en ik heb nog een "N".Mad_Master schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 03:07:
@HaraldVos71
ik had het al gepost, als ik het opzoek kom ik hier op uit, kun jij dat bevestigen ?
volgens de feb 2022 prijslijst komt de ficale waarde op 57260.
Toen je bestelde in nov was dat (volgens de lijst van auf 2021) kwam dat op 56600.
de prijslijst die nu geldig is (vanaf 14 juli) brengt de score op 61260 (flinke stijging
In elk geval positief dat er nu februari/maart auto's in productie gaan. Hopelijk die van mij ook.
Catch my drift?
Lijkt erop dat er enkele 58 kWh varianten doorgeglipt zijn, komt waarschijnlijk omdat deze versie in veel landen niet eens leverbaar is, en als ze dan een batch fabriceren van deze accu's/auto's dan heb je je auto eerder.DaMenaz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:53:
In elk geval positief dat er nu februari/maart auto's in productie gaan. Hopelijk die van mij ook.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
@alexzel heeft een 77 kWh besteld in februari.The Wizard schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Lijkt erop dat er enkele 58 kWh varianten doorgeglipt zijn, komt waarschijnlijk omdat deze versie in veel landen niet eens leverbaar is, en als ze dan een batch fabriceren van deze accu's/auto's dan heb je je auto eerder.
Catch my drift?
Ah, dacht dat dat ook een 58 was 😋DaMenaz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:34:
[...]
@alexzel heeft een 77 kWh besteld in februari.
Begin juni bericht van de fleet verantwoordelijke: verwachte leverdatum is 15/11/2022
Vandaag gemaild naar garage waar ik de offerte heb laten opmaken met vraag naar leverdatum en of er al een VIN gekend is. (droog) Antwoord: 'uw wagen is onderweg, normaalgezien eind oktober.'
Levering lijkt dus ergens in november te worden.
De EV6 is een 77kW Earth model in Yacht blue met Warmtepomp, Lounge pack, Premium pack en trekhaak. Het is een zakelijke lease via Athlon.
Vandaag gemaild naar garage waar ik de offerte heb laten opmaken met vraag naar leverdatum en of er al een VIN gekend is. (droog) Antwoord: 'uw wagen is onderweg, normaalgezien eind oktober.'
De EV6 is een 77kW Earth model in Yacht blue met Warmtepomp, Lounge pack, Premium pack en trekhaak. Het is een zakelijke lease via Athlon.
Bokes volgens de lijst heb jij je EVtje al. Dan zit daar een foutje.Bokes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:38:
Begin juni bericht van de fleet verantwoordelijke: verwachte leverdatum is 15/11/2022

EV6 58kWh Plus RWD MY:23
In de Monday lijst zit het idd fout. Maar zelfs na aanpassing blijft het fout in de sheet staanOverstag schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:38:
[...]
Bokes volgens de lijst heb jij je EVtje al. Dan zit daar een foutje.

Update: Nog niet op sea, maar wil een vin, week 43 levering.elbeannie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:34:
[...]
Toch nog maar eens gebeld, stond nog steeds week 28 volgens LM. Reactie; geen VIN, hij staat nu op backorder, levering 3e week van november en het is een MY22
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik heb een 58 kWh plus 3 maart besteld. Volgens de overeenkomst zou hij in september geleverd worden. Elke maand op de 3e neem ik contact op met de dealer, dus ben benieuwd wat hij mij zaterdag kan melden.The Wizard schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Lijkt erop dat er enkele 58 kWh varianten doorgeglipt zijn, komt waarschijnlijk omdat deze versie in veel landen niet eens leverbaar is, en als ze dan een batch fabriceren van deze accu's/auto's dan heb je je auto eerder.
Net een afspraak gemaakt voor levering 29-09. Besteld midden feb, GT-line RWD Snow White Pearl.
Leaseplan, zakelijke lease.
Nu nog 3 hele lange weken wachten.
Leaseplan, zakelijke lease.
Nu nog 3 hele lange weken wachten.
Wat grappig bij mij dus ook een VIN, maar ook niet op zee. Verwachte leverweek 48…elbeannie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:17:
[...]
Update: Nog niet op sea, maar wil een vin, week 43 levering.
Dat wordt later door @Anunnaki handmatig aangepast.Bokes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:56:
[...]
In de Monday lijst zit het idd fout. Maar zelfs na aanpassing blijft het fout in de sheet staan
Heb het aangepast.Bokes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:56:
[...]
In de Monday lijst zit het idd fout. Maar zelfs na aanpassing blijft het fout in de sheet staan
@Solarman bedankt voor de melding
Yep, 57260JeJeBe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
@HaraldVos71
ik had het al gepost, als ik het opzoek kom ik hier op uit, kun jij dat bevestigen ?
volgens de feb 2022 prijslijst komt de ficale waarde op 57260.
Toen je bestelde in nov was dat (volgens de lijst van auf 2021) kwam dat op 56600.
de prijslijst die nu geldig is (vanaf 14 juli) brengt de score op 61260 (flinke stijging)
Gisteren is mijn Ev6 eindelijk binnen gekomen. Bestelling was bevestigd eind januari. Vanaf het begin was week 35 genoemd en dat is dus goed gelukt. Ik had door drukte aan mijn kant gekozen om de auto thuis af te laten leveren en dat werd nog even een dag opgeschoven door de treinstaking, de chauffeur had anders geen methode om thuis te komen. Die staking op woensdag ging alleen niet door, maar toen was de afspraak al verschoven. Ik moest dus 24 uur extra wachten.
Uiteindelijk werd hij zo'n beetje aan het einde van de dag gebracht en dan duurt wachten lang. Gisteren even wat ritjes gemaakt, maar nog niet goed kunnen testen. Moest toch even naar de bouwmarkt en daar stond eenzelfde ook al, dus hem er even naast gezet (ja ja, we staan beide wat raar in de vakken, maar hij staat met een aanhanger. We stonden ook ver af van de normale plekken dichtbij
).
:strip_exif()/f/image/kBfumw2gfMUTsqE9hoILTwVu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben gewend dat bij auto's met trekhaak een kentekenplaat meegeleverd werd, maar dat heb ik nu even zo snel niet zien liggen. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft?
Uiteindelijk werd hij zo'n beetje aan het einde van de dag gebracht en dan duurt wachten lang. Gisteren even wat ritjes gemaakt, maar nog niet goed kunnen testen. Moest toch even naar de bouwmarkt en daar stond eenzelfde ook al, dus hem er even naast gezet (ja ja, we staan beide wat raar in de vakken, maar hij staat met een aanhanger. We stonden ook ver af van de normale plekken dichtbij
:strip_exif()/f/image/kBfumw2gfMUTsqE9hoILTwVu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben gewend dat bij auto's met trekhaak een kentekenplaat meegeleverd werd, maar dat heb ik nu even zo snel niet zien liggen. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft?
Op mijn factuur staat € 9,99 voor een witte plaat.
Mooir foto. Enjoy!
Mooir foto. Enjoy!
[ Voor 17% gewijzigd door DaMenaz op 02-09-2022 08:15 ]
Catch my drift?
Het betreft hier een lease, dus ik denk dat de dealer die 9,99 bespaart. Die factuur zie ik nooit.DaMenaz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:15:
Op mijn factuur staat € 9,99 voor een witte plaat.
Mooir foto. Enjoy!
Ik rij zo even langs bij een shop om er eentje te laten maken. Voor die 10 euro ga ik niet te veel moeite doen.
Bij mij ook lease. Factuur is eigenlijk de verkeerde benaming. Hij staat bij Arval in de orderstatus bij de accessoires.WaSteiL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:12:
[...]
Het betreft hier een lease, dus ik denk dat de dealer die 9,99 bespaart. Die factuur zie ik nooit.
:strip_exif()/f/image/2fG1CSlxZxN61ZoLJMGWsFjI.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch my drift?
hornbach Nieuwegein? Dit is de moonscape? Kan niet wachten tot ik die van mij krijg. Zie ze echt nooit in deze kleurWaSteiL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:56:
Gisteren is mijn Ev6 eindelijk binnen gekomen. Bestelling was bevestigd eind januari. Vanaf het begin was week 35 genoemd en dat is dus goed gelukt. Ik had door drukte aan mijn kant gekozen om de auto thuis af te laten leveren en dat werd nog even een dag opgeschoven door de treinstaking, de chauffeur had anders geen methode om thuis te komen. Die staking op woensdag ging alleen niet door, maar toen was de afspraak al verschoven. Ik moest dus 24 uur extra wachten.![]()
Uiteindelijk werd hij zo'n beetje aan het einde van de dag gebracht en dan duurt wachten lang. Gisteren even wat ritjes gemaakt, maar nog niet goed kunnen testen. Moest toch even naar de bouwmarkt en daar stond eenzelfde ook al, dus hem er even naast gezet (ja ja, we staan beide wat raar in de vakken, maar hij staat met een aanhanger. We stonden ook ver af van de normale plekken dichtbij).
[Afbeelding]
Ik had denk ik aangeboden om de "bezorger" terug naar de headquarters te brengen. Meteen een mooi ritjeWaSteiL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:56:
Gisteren is mijn Ev6 eindelijk binnen gekomen. Bestelling was bevestigd eind januari. Vanaf het begin was week 35 genoemd en dat is dus goed gelukt. Ik had door drukte aan mijn kant gekozen om de auto thuis af te laten leveren en dat werd nog even een dag opgeschoven door de treinstaking, de chauffeur had anders geen methode om thuis te komen. Die staking op woensdag ging alleen niet door, maar toen was de afspraak al verschoven. Ik moest dus 24 uur extra wachten.![]()
Uiteindelijk werd hij zo'n beetje aan het einde van de dag gebracht en dan duurt wachten lang. Gisteren even wat ritjes gemaakt, maar nog niet goed kunnen testen. Moest toch even naar de bouwmarkt en daar stond eenzelfde ook al, dus hem er even naast gezet (ja ja, we staan beide wat raar in de vakken, maar hij staat met een aanhanger. We stonden ook ver af van de normale plekken dichtbij).
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door smalltowncynic op 02-09-2022 11:15 ]
Mijne staat nu ook op Week 43, was eerst week 30 via Leaseplan, een zwarte plus advanced, zal eens vragen of er een VIN bekend iselbeannie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:17:
[...]
Update: Nog niet op sea, maar wil een vin, week 43 levering.
Klopt helemaal qua locatie. Ik had sinds januari in Moonscape er welgeteld 2 zien rijden, dus was een leuke verrassing om meteen op dag 1 hem naast dezelfde te zetten. Gezien het kenteken was het ook gelijke uitvoering qua motor.CtrlAlt schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:03:
[...]
hornbach Nieuwegein? Dit is de moonscape? Kan niet wachten tot ik die van mij krijg. Zie ze echt nooit in deze kleur
Dat had ik ook gedaan als ik er de tijd voor had, maar het thuis afleveren was ook al een noodgedwongen reden vanwege tijdnood. Dus wegbrengen ging ook niet lukken.smalltowncynic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:15:
[...]
Ik had denk ik aangeboden om de "bezorger" terug naar de headquarters te brengen. Meteen een mooi ritje
Is dat een actieauto van Leaseplan of een nieuwe bestelling?bb1969 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:35:
[...]
Mijne staat nu ook op Week 43, was eerst week 30 via Leaseplan, een zwarte plus advanced, zal eens vragen of er een VIN bekend is
Vandaag een app van de dealer dat de auto gelost is bij hun.
Nog wachten tot einde van de maand voor de trekhaak en andere accesoires.
Besteld 31/01 (België), wagen zou geproduceerd zijn en op een bootje wachten....
. Levering staat / stond op 31/10....nog even geduld dus
. 77kw RWD Gravity Blue Earth / Plus met warmtepomp.

Licht het aan mij? Maar ik vind dit niet normaal dat de auto arriveert bij de dealer en je dan nog op allerlei accessoires moet wachten!Jixzle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:06:
Vandaag een app van de dealer dat de auto gelost is bij hun.
Ze hebben bij mij nu ruim 8 maanden de tijd gehad om alles bij elkaar te krijgen en dan moet er ook bij mij nog op een trekhaak gewacht worden. Dit is toch gewoon een zaak van vooruitziend plannen? Ook het excuus "we hebben geen werkplaats capaciteit, daarom moet u nog 4 weken wachten voordat u de auto kunt ophalen". Als ik als leek weet wanneer die auto bij mijn dealer binnenkomt dan kan die dealer toch ruim vooruitplannen dat hij een aantal slots voor nieuwe autos gereedmaken heeft op dat moment?

Maar goed dit is waarschijnlijk beroepsdeformatie, als ik dit met onze klanten zou flikken zou ik direct op straat staan... Sorry voor de frustratie uitingen

Helemaal mee eens.
Die van ons moet nog gebouwd worden maar wel een vooruitplannende dealer, trekhaak is al besteld en zo hoort het te zijn.
Die van ons moet nog gebouwd worden maar wel een vooruitplannende dealer, trekhaak is al besteld en zo hoort het te zijn.
Ben ik compleet met je eens. Paar weken geleden de bevestiging gehad dat de auto op de boot zat.Revelation1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:53:
[...]
Licht het aan mij? Maar ik vind dit niet normaal dat de auto arriveert bij de dealer en je dan nog op allerlei accessoires moet wachten!
Ze hebben bij mij nu ruim 8 maanden de tijd gehad om alles bij elkaar te krijgen en dan moet er ook bij mij nog op een trekhaak gewacht worden. Dit is toch gewoon een zaak van vooruitziend plannen? Ook het excuus "we hebben geen werkplaats capaciteit, daarom moet u nog 4 weken wachten voordat u de auto kunt ophalen". Als ik als leek weet wanneer die auto bij mijn dealer binnenkomt dan kan die dealer toch ruim vooruitplannen dat hij een aantal slots voor nieuwe autos gereedmaken heeft op dat moment?![]()
Maar goed dit is waarschijnlijk beroepsdeformatie, als ik dit met onze klanten zou flikken zou ik direct op straat staan... Sorry voor de frustratie uitingen
Dan had alles al besteld kunnen worden volgens mij.
haha, nog een matte gt-line, was daar geen quotum opWaSteiL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:56:
[Afbeelding]
heb de wiite plaat er bij besteld, je kunt er niet vanuit gaan dat autoverkopers zomaar zelf zouden kunnen bedenken.
Mee- en vooruit denken is meestal niet hun sterkste punt inderdaadJeJeBe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:19:
[...]
haha, nog een matte gt-line, was daar geen quotum op![]()
heb de wiite plaat er bij besteld, je kunt er niet vanuit gaan dat autoverkopers zomaar zelf zouden kunnen bedenken.
Nee het ligt (met een g, als in liggen (op de grond) en niet als (lamp)licht..) niet aan jou, doen ze overal zo.Revelation1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:53:
[...]
Licht het aan mij? Maar ik vind dit niet normaal dat de auto arriveert bij de dealer en je dan nog op allerlei accessoires moet wachten!
Ze hebben bij mij nu ruim 8 maanden de tijd gehad om alles bij elkaar te krijgen en dan moet er ook bij mij nog op een trekhaak gewacht worden. Dit is toch gewoon een zaak van vooruitziend plannen? Ook het excuus "we hebben geen werkplaats capaciteit, daarom moet u nog 4 weken wachten voordat u de auto kunt ophalen". Als ik als leek weet wanneer die auto bij mijn dealer binnenkomt dan kan die dealer toch ruim vooruitplannen dat hij een aantal slots voor nieuwe autos gereedmaken heeft op dat moment?![]()
Precies, maar dan ook precies hetzelfde verhaal bij Zeeuw en Geeuw Rotterdam.
Kan echter wel iets meebuigen - immers zij weten ook niet precies wanneer die boot aankomt. dus een bepaalde ochtend voor jou inplannen gaat niet, want dan staat er een vent werkeloos. De werkvoorraad staat niet klaar, die moeten klanten brengen, dus daar schuif je ook niet soepel mee.
Spullen op tijd bestellen, dat lijkt me geen rocketscience, maar daar kwam de tegenwerping (hier ergens op het forum) dat tijdig bestelling "niet eerlijk" zou zijn en iedereen pas mag bestellen als de auto op de brug staat, bij wijze van spreken. Tja, het blijven rara jongens, die autogasten.
[ Voor 3% gewijzigd door JeJeBe op 02-09-2022 20:47 ]
... met als gevolg dat @Revelation1 nu een trekhaak nodig heeft, en er geen voorraad is, en die van jou al ligt te roesten ergens op een plank. Elk voordeel heb een nadeel ....Solarman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:56:
Helemaal mee eens.
Das knap, dat je uit het kenteken de motorisering kunt afleiden !WaSteiL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:54:
[...]
Klopt helemaal qua locatie. Ik had sinds januari in Moonscape er welgeteld 2 zien rijden, dus was een leuke verrassing om meteen op dag 1 hem naast dezelfde te zetten. Gezien het kenteken was het ook gelijke uitvoering qua motor.
Rdw.nl gebruikt misschien?JeJeBe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:52:
[...]
Das knap, dat je uit het kenteken de motorisering kunt afleiden !
Ja, dan wel natuurlijk - hoewel daar staat dat ik een aangedreven vooras as heb, maar geen aangedreven achteras ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door JeJeBe op 02-09-2022 21:02 ]
Misschien gaan ze er vanuit dat je altijd achteruit rijdtJeJeBe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:00:
[...]
Ja, dan wel natuurlijk - hoewel daar staat dat ik een aangedreven vooras as heb, maar geen aangedreven achteras ;-)
Alleen als die ook een Brink trekhaak heeft............JeJeBe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:50:
[...]
... met als gevolg dat @Revelation1 nu een trekhaak nodig heeft, en er geen voorraad is, en die van jou al ligt te roesten ergens op een plank. Elk voordeel heb een nadeel ....
Ik wilde even reageren op de posts die hier worden gemaakt over fiscale waarde van het voertuig (woon en werk in Nederland voor een Nederlandse werkgever).
Voor “de koper” is de prijs (uitzonderingen daargelaten), het bedrag dat is vermeld in de offerte en hiervoor zal Kia het verschil over het algemeen voor zijn rekening nemen.
Voor zakelijke klanten betekent dit dat de leasemaatschappij de auto (meestal) krijgt voor de afgesproken prijs. De berijder zal bijtelling moeten betalen over de cataloguswaarde (+opties) van de auto die geldt op het moment van afgifte van kenteken.
De “prijsprotectie” geldt alleen voor de koper. Dus de particuliere klant of de leasemaatschappij.
In mijn geval betekent dit het volgende:
Ik heb een Kia EV6 GT-Line 77.4kWh RWD Moonscape matte metallic met 20 Inch Sinan velgen besteld op 23-02-2022. Op moment van bestelling was de fiscale waarde vastgesteld op €57.760,00. De fiscale waarde op moment van levering in 2023 is waarschijnlijk €64.329,00 (als er niet nog een prijsverhoging komt)
2022: Fiscale waarde: €56.465. Bijtelling 16% tot €35.000: Netto bijtelling is €426.
2023: Fiscale waarde: €64.329. Bijtelling 16% tot €30.000: Netto bijtelling is €520.
Ik zal dus (minimaal) €94 per maand meer moeten aftikken voor mijn auto omdat de levering pas in 2023 plaats vindt en de fiscale regels gelden voor het moment dat het kenteken wordt afgegeven.
Voor “de koper” is de prijs (uitzonderingen daargelaten), het bedrag dat is vermeld in de offerte en hiervoor zal Kia het verschil over het algemeen voor zijn rekening nemen.
Voor zakelijke klanten betekent dit dat de leasemaatschappij de auto (meestal) krijgt voor de afgesproken prijs. De berijder zal bijtelling moeten betalen over de cataloguswaarde (+opties) van de auto die geldt op het moment van afgifte van kenteken.
De “prijsprotectie” geldt alleen voor de koper. Dus de particuliere klant of de leasemaatschappij.
Ik heb een Kia EV6 GT-Line 77.4kWh RWD Moonscape matte metallic met 20 Inch Sinan velgen besteld op 23-02-2022. Op moment van bestelling was de fiscale waarde vastgesteld op €57.760,00. De fiscale waarde op moment van levering in 2023 is waarschijnlijk €64.329,00 (als er niet nog een prijsverhoging komt)
2022: Fiscale waarde: €56.465. Bijtelling 16% tot €35.000: Netto bijtelling is €426.
2023: Fiscale waarde: €64.329. Bijtelling 16% tot €30.000: Netto bijtelling is €520.
Ik zal dus (minimaal) €94 per maand meer moeten aftikken voor mijn auto omdat de levering pas in 2023 plaats vindt en de fiscale regels gelden voor het moment dat het kenteken wordt afgegeven.
Waarbij nog aan te tekenen valt, met een paar voorbeelden hier nu op het forum, dat, opmerkelijk genoeg, in elk geval tot medio aug 2022, het er sterk op lijkt dat de catalogus uit feb 2022 wordt gehanteerd en niet de catalogus uit juli 2022. meevaller voor een aantal mensen hier ;-)Belg schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:32:
Ik wilde even reageren op de posts die hier worden gemaakt over fiscale waarde van het voertuig (woon en werk in Nederland voor een Nederlandse werkgever).
Én opties tellen alleen af-fabriek mee, niet indien die door de dealer erop worden geprutst.
Waar besteld in Belgie...? mijne ook eind jan besteld... verleden week nog geen VINFrankske schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:34:
Besteld 31/01 (België), wagen zou geproduceerd zijn en op een bootje wachten..... Levering staat / stond op 31/10....nog even geduld dus
. 77kw RWD Gravity Blue Earth / Plus met warmtepomp.
Van Mossel Aarschot (hopelijk klopt hun infoacidlover schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:06:
[...]
Waar besteld in Belgie...? mijne ook eind jan besteld... verleden week nog geen VIN

Er staat gewoon het vermogen aangegeven, dus daar is het makkelijk af te leiden of het RWD of AWD is.JeJeBe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:00:
[...]
Het lijkt er wel op dat naast de witte kentekenplaat ze ook compleet zijn vergeten om de kabelboom voor de trekhaak aan te sluiten. Ik kwam daar achter op de terugweg. Achteruit rijden deed hij nog steeds met de parkeersensoren aan en alarmlichten deden ook niets. Dus ik kan nog even terug..
en de rest van de verlichting dan ? achterlichten, remlichten, mistlicht ?WaSteiL schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:58:
[...]
Er staat gewoon het vermogen aangegeven, dus daar is het makkelijk af te leiden of het RWD of AWD is.
Het lijkt er wel op dat naast de witte kentekenplaat ze ook compleet zijn vergeten om de kabelboom voor de trekhaak aan te sluiten. Ik kwam daar achter op de terugweg. Achteruit rijden deed hij nog steeds met de parkeersensoren aan en alarmlichten deden ook niets. Dus ik kan nog even terug..
Helemaal niets nada wat ik nu kan zien. Je gaat twijfelen of het dan ligt aan de drager, maar die deed het nog zonder problemen bij de vorige auto. Probeer nu nog even om een andere drager te fixen met een 13 polige aansluiting om te kijken of die hetzelfde heeft.JeJeBe schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:42:
[...]
en de rest van de verlichting dan ? achterlichten, remlichten, mistlicht ?
Voor de gene die hun auto verwachten waarvan we vermoeden dat ie op de Thruxton staat, die stond eerst ETA 11-09 en nu ETA 10-09 🎉 iedere dag eerder is mooi meegenomen
goed plan, vergeet niet de 13 polige een kwartslag te draaien (als je van 7 polig afkomt is dat ff "nieuw".) Ook een verloopstukje moet je kwartslag draaien (dekseltje van het autodeel rust dan op plaatje van adapter.) Misschien oud nieuws - dan gewoon negeren :-)WaSteiL schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:49:
[...]
Helemaal niets nada wat ik nu kan zien. Je gaat twijfelen of het dan ligt aan de drager, maar die deed het nog zonder problemen bij de vorige auto. Probeer nu nog even om een andere drager te fixen met een 13 polige aansluiting om te kijken of die hetzelfde heeft.
filmpje
Realiseer je wel dat de grootste kans is dat Evi in Antwerpen wordt gelost en daar is Eta nog steeds 13-09.Joer schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:09:
Voor de gene die hun auto verwachten waarvan we vermoeden dat ie op de Thruxton staat, die stond eerst ETA 11-09 en nu ETA 10-09 🎉 iedere dag eerder is mooi meegenomen
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Hier Okt 2021 een RWD GT-Line in Duitsland bestelt. Nog steeds geen VIN.. of ook maar enige info. Weet iemand of er ook een "lijst" van bestelt en geleverd van Duitsland beschikbaar is ?
Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled
Zelf heb ik op 14 januari 2022 een rwd gt-line in Duitsland besteld en deze staat sinds 29 juni op kenteken in Duitsland. Na de 6 maanden "haltefrist" (BAFA) zal hij aan mij geleverd worden.HFman schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:56:
Hier Okt 2021 een RWD GT-Line in Duitsland bestelt. Nog steeds geen VIN.. of ook maar enige info. Weet iemand of er ook een "lijst" van bestelt en geleverd van Duitsland beschikbaar is ?
Ik weet niet of je een mat grijze of opties hebt besteld? Dit zou voor vertraging kunnen zorgen.
De mijne is een standaard gt-line in runway red met warmtepomp als enige optie.
Onder het kopje "lotgenoten"/ info over besteld en geleverd in Duitsland:
https://www.ev6-forum.de/...2-2023-2024-aus/?pageNo=1
[ Voor 17% gewijzigd door asennamm op 05-09-2022 11:06 ]
Schip | Vertrekdatum | Verwachte aankomstdatum in Antwerpen | Verwachte aankomstdatum in Rotterdam | Huidige positie | Volgende bestemming |
MORNING LADY | 2022-07-14 | 2022-09-10 | n.v.t. | Wallhamn, Sweden | n.n.b. |
MORNING LUCY | 2022-07-26 | 2022-09-29 | n.v.t. | East Mediterranean | Izmir, Turkey (ETA: 2022-09-06) |
THRUXTON | 2022-08-05 | 2022-09-13 | 2022-09-10 | Tarragona, Spain | n.n.b. |
MORNING CONCERT | 2022-08-06 | 2022-09-28 | n.v.t. | South Africa | Luanda, Angola (ETA: 2022-09-06) |
MORNING CELESTA | 2022-08-26 | 2022-09-29 | 2022-10-01 | South East Asia | Aqaba, Jordan (ETA: 2022-09-16) |
MORNING CATHERINE | 2022-08-15 | n.v.t. | 2022-09-18 | East Mediterranean | Immingham, United Kingdom (ETA: 2022-09-12) |
MORNING PRIDE | 2022-08-30 | n.v.t. | 2022-10-05 | China Coast | Singapore, Singapore (ETA: 2022-09-07) |
MORNING CLAIRE | 2022-09-18 | n.v.t. | 2022-10-22 | North America West Coast | Ulsan, Korea (ETA: 2022-09-14) |
Dat ga ik niet geloven. Die boten ingedeeld op lossen per land. Dus de ev6 die voor NL bedoeld zijn worden hier dan ook gewoon gelost en niet in AntwerpenHansAuutB schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:46:
[...]
Realiseer je wel dat de grootste kans is dat Evi in Antwerpen wordt gelost en daar is Eta nog steeds 13-09.
Zal zaterdag nacht tijdens mijn werk eens kijken en foto’s makenJoer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:29:
[...]
Dat ga ik niet geloven. Die boten ingedeeld op lossen per land. Dus de ev6 die voor NL bedoeld zijn worden hier dan ook gewoon gelost en niet in Antwerpen
Mijn dealer zegt dat ze de meeste auto's via Antwerpen geleverd krijgen en dat ze er ook geen peil op kunnen trekken of het Antwerpen, Rotterdam of zelfs Bremerhaven wordt.Joer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:29:
[...]
Dat ga ik niet geloven. Die boten ingedeeld op lossen per land. Dus de ev6 die voor NL bedoeld zijn worden hier dan ook gewoon gelost en niet in Antwerpen
Wat ik ervan begrijp is Antwerpen de grootste auto op- en overslag voor een groot deel van Europa.
Dat kun je op google maps ook wel zien, niet normaal, wat een blikdichtheid ! Kijk maar eens op 51.266500826935996, 4.226189702741059 :-)HansAuutB schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:41:
[...]
Mijn dealer zegt dat ze de meeste auto's via Antwerpen geleverd krijgen en dat ze er ook geen peil op kunnen trekken of het Antwerpen, Rotterdam of zelfs Bremerhaven wordt.
Wat ik ervan begrijp is Antwerpen de grootste auto op- en overslag voor een groot deel van Europa.
Bij mijn vorige werk was Antwerpen ook populair. Wanneer je haast hebt kom je met een petje en wat pennen een heel eind bij de bedienden daar en dat is in Rotterdam dan een stuk lastiger.HansAuutB schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:41:
[...]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Klopt Antwerpen is de grootste en de meeste auto’s gaan daarheen. Tenzij ze ook Rotterdam aandoen dan worden de Nederlandse auto’s hier gelost. Tijdje terug waren er ook ev6 gelost die dan weer doorgingen naar Engeland.
weet iemand toevallig ook waar ik deze schepen kan vinden?
morning Lynn
morning Lady
Glovis clipper
dat zijn namelijk de schepen die ik heb geregen van mijn Kia Dealer.
morning Lynn
morning Lady
Glovis clipper
Meeste auto’s voor NL komen via Antwerpen per trein en wegtransport. Rotterdam heeft relatief kleine auto terminal.Joer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:29:
[...]
Antwerpen is van oudsher een stukgoed haven en Rotterdam een bulkhaven. Rotterdam was iets sneller met ontwikkeling van containerterminals, dat heeft Antwerpen aardig bijgelopen met het deurganckdok.
Klinkt wel logisch.Joer schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:49:
Klopt Antwerpen is de grootste en de meeste auto’s gaan daarheen. Tenzij ze ook Rotterdam aandoen dan worden de Nederlandse auto’s hier gelost. Tijdje terug waren er ook ev6 gelost die dan weer doorgingen naar Engeland.
Kijk dan svp ook maar even naar een rode Gt-line met bestemming Wassink Winterswijk.
Op MarineTraffic kan je die schepen vindenagaam schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:59:
morning Lynn
morning Lady
Glovis clipper
https://www.vesselfinder....MO-9383429-MMSI-370808000agaam schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:59:
morning Lynn
morning Lady
Glovis clipper
https://www.vesselfinder....MO-9445980-MMSI-441467000 (staat ook in mijn overzicht een paar posts hierboven, dus daar heb je denk ik overheen gekeken)
https://www.vesselfinder....MO-9441582-MMSI-311054400
Agaam,agaam schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:59:
morning Lynn
morning Lady
Glovis clipper
Ik kom helaas de Morning Lynn en de Glovis Clipper op geen lijst tegen voor aankomst in Antwerpen of Rotterdam.
Ja had ik even overheen gelezen, maar top voor je antwoord.sn0x0r schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:14:
[...]
https://www.vesselfinder....MO-9383429-MMSI-370808000
https://www.vesselfinder....MO-9445980-MMSI-441467000 (staat ook in mijn overzicht een paar posts hierboven, dus daar heb je denk ik overheen gekeken)
https://www.vesselfinder....MO-9441582-MMSI-311054400
Nee klopt ik zie hem ook niet, of hij moet nog vertrekken, dan zal ik even opletten wanneer hij zichtbaar wordt.Overstag schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:28:
[...]
Agaam,
Ik kom helaas de Morning Lynn en de Glovis Clipper op geen lijst tegen voor aankomst in Antwerpen of Rotterdam.
Morning Lynn is onderweg naar Shanghai China. Aankomst 12 september.agaam schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:54:
[...]
Nee klopt ik zie hem ook niet, of hij moet nog vertrekken, dan zal ik even opletten wanneer hij zichtbaar wordt.
Glovis Clipper is onderweg naar Singapore. Aankomst 18 september
Oké dat houdt dan in dat ze niet naar Rotterdam of Antwerpen gaan?. of snap ik het niet echt.Overstag schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:01:
[...]
Morning Lynn is onderweg naar Shanghai China. Aankomst 12 september.
Glovis Clipper is onderweg naar Singapore. Aankomst 18 september
Voorlopig nog niet denk ik. Maar ze hebben af en toe rare routes. Misschien dat als ze hier geweest zijn dat ze dan naar Europa komen.agaam schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:15:
[...]
Oké dat houdt dan in dat ze niet naar Rotterdam of Antwerpen gaan?. of snap ik het niet echt.
Oké dank je voor de informatie, hou jullie op de hoogte.Overstag schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:28:
[...]
Voorlopig nog niet denk ik. Maar ze hebben af en toe rare routes. Misschien dat als ze hier geweest zijn dat ze dan naar Europa komen.
Mijn AWD GT-line Yaght Blue is vertraagd tot eind September....
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Want hij is on sea met een VIN? Anders heb ik slecht nieuws voor je...Nobby schreef op woensdag 7 september 2022 @ 03:33:
Mijn AWD GT-line Yaght Blue is vertraagd tot eind September....
Helaas, gisteren geïnformeerd maar die van mij heeft nog geen VIN.
...............And the waiting will continuing.

...............And the waiting will continuing.

Hier inmiddels vertraagd tot 31-12-2022.. RWD Plus 77
[ Voor 1% gewijzigd door FlyingGameGuy op 07-09-2022 09:05 . Reden: FWD -> RWD ]
Jammer, ik zie dat je ook bij Athlon besteld hebt.FlyingGameGuy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:14:
Hier inmiddels vertraagd tot 31-12-2022.. FWD Plus 77
Je bent wel de eerste met een voorwielaangedreven EV6 zie ik.....FWD..
Die van mij staat nog op 26-11-2022, RWD 77.4 GT-line.....er is dus nog een sprankje hoop......

Gloeiende, RWD natuurlijkSolarman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:41:
[...]
Jammer, ik zie dat je ook bij Athlon besteld hebt.
Je bent wel de eerste met een voorwielaangedreven EV6 zie ik.....FWD..![]()
Die van mij staat nog op 26-11-2022, RWD 77.4 GT-line.....er is dus nog een sprankje hoop......

Mijn RWD GT-line staat ook op 26-11-2022. Zelfde als 6 weken geleden, toen ik mijn dealer de vorige keer sprak. Mijn dealer geeft aan dat de datum daarmee steeds waarschijnlijker wordt. Laten we het hopen...Solarman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:41:
[...]
Jammer, ik zie dat je ook bij Athlon besteld hebt.
Je bent wel de eerste met een voorwielaangedreven EV6 zie ik.....FWD..![]()

Net de brief van mijn LM gekregen dat de fiscale waarde € 51860 is. 15-02-2022 besteld, 12 september ga ik de auto ophalen, 77kWh RWD plus versie.
De volgende passage staat ook nog in de brief:
"De fiscale waarde wordt door de RDW vastgesteld op basis van de kentekenaanvraag. Alleen de RDW
kan een verkeerde fiscale waarde achteraf aanpassen. De fiscale waarde die door Alphabet wordt
meegedeeld is gebaseerd op informatie van de dealer. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend."
De volgende passage staat ook nog in de brief:
"De fiscale waarde wordt door de RDW vastgesteld op basis van de kentekenaanvraag. Alleen de RDW
kan een verkeerde fiscale waarde achteraf aanpassen. De fiscale waarde die door Alphabet wordt
meegedeeld is gebaseerd op informatie van de dealer. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend."
Goedemorgen allemaal, vorige week is eindelijk mijn naam gelinked aan een al bestelde gt-line 77.4kwh wit van Alphabet. Voorlopige leverdatum 26/11 maar nog geen VIN. Dealer gaf aan dat er weinig tot niet bij hen afgeweken is nog van deze data, lets see. Ik heb niet de oorspronkelijke besteldatum, maar ik zag iets van een formulier om de auto in te zetten?
Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn RWD GT-Line Runway Red op zee is. Hij is besteld op 17 januari. Verwachte aflevering bij de dealer is 15-19 october.
1,5 week geleden stond hij volgens de dealer nog op de kade.
Dat zou betekenen dat hij op de Morning Pride staat.....
1,5 week geleden stond hij volgens de dealer nog op de kade.
Dat zou betekenen dat hij op de Morning Pride staat.....
[ Voor 28% gewijzigd door JAyBeeToo op 07-09-2022 11:25 ]
Uiteraard wordt bij elke verschuiving het iets waarschijnlijkerj0rdy030 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:04:
[...]
Mijn RWD GT-line staat ook op 26-11-2022. Zelfde als 6 weken geleden, toen ik mijn dealer de vorige keer sprak. Mijn dealer geeft aan dat de datum daarmee steeds waarschijnlijker wordt. Laten we het hopen...
Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme wel enigszins getemperd wordt door de vertragingen en onduidelijkheid rondom de levering. Zeker als we naar 2023 gaan, betekent dat extra kosten door een hogere bijtelling. Het zal wel niet kunnen, maar ik zou misschien zelfs mijn GT-Line willen downgraden naar een Plus om zo de kosten nog enigszins te beperken.
Daarnaast betekent het ook dat eventueel over gaan naar een nieuwe baan lastiger is. Ik heb begin dit jaar besteld en het lijkt er nu op dat ik de auto pas in Q1 2023 mag verwachten. Dat is dus een jaar extra qua leasen. Als je dan weg wilt en je nieuwe werkgever doet niet aan leaseauto's, dan zit je ineens met een probleem (meestal wel oplosbaar, maar toch weer een extra drempel).
Zijn jullie al in overleg gegaan met je werkgever c.q. leasemaatschappij of er iets gedaan kan worden v.w.b. de extra kosten? Of is het gewoon slikken en doorgaan?
Daarnaast betekent het ook dat eventueel over gaan naar een nieuwe baan lastiger is. Ik heb begin dit jaar besteld en het lijkt er nu op dat ik de auto pas in Q1 2023 mag verwachten. Dat is dus een jaar extra qua leasen. Als je dan weg wilt en je nieuwe werkgever doet niet aan leaseauto's, dan zit je ineens met een probleem (meestal wel oplosbaar, maar toch weer een extra drempel).
Zijn jullie al in overleg gegaan met je werkgever c.q. leasemaatschappij of er iets gedaan kan worden v.w.b. de extra kosten? Of is het gewoon slikken en doorgaan?
Xbox Live: Chevalric
Hier is de afspraak tussen KIA NL en Alphabet dat de auto’s in 2022 komen. Zo niet, dan kan je hem annuleren zonder gedoe (mocht je dat willen)Chevalric schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:24:
Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme wel enigszins getemperd wordt door de vertragingen en onduidelijkheid rondom de levering. Zeker als we naar 2023 gaan, betekent dat extra kosten door een hogere bijtelling. Het zal wel niet kunnen, maar ik zou misschien zelfs mijn GT-Line willen downgraden naar een Plus om zo de kosten nog enigszins te beperken.
Plus is nu niet sneller meer dan de GT-Line, dus downgraden heeft niet veel zin, daarnaast kom je weer achteraan in de wachtrij.Chevalric schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:24:
Eindelijk vanochtend van van Mossel gehoord dat het VIN nummer bekend is, hij is nog niet op zee, maar midden augustus verschoven ze van 12 September naar 9 november. Theoretisch als het Vin bekend is zou 9 november kunnen met 7 weken varen
Er begint Led licht in de tunnel te komen
Er begint Led licht in de tunnel te komen
[ Voor 9% gewijzigd door marc4547 op 07-09-2022 13:34 ]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Vet!!! wanneer besteld? type?marc4547 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:33:
Eindelijk vanochtend van van Mossel gehoord dat het VIN nummer bekend is, hij is nog niet op zee, maar midden augustus verschoven ze van 12 September naar 9 november. Theoretisch als het Vin bekend is zou 9 november kunnen met 7 weken varen
Er begint Led licht in de tunnel te komen![]()
Zo te zien in het lijstje 23 maart, dat is vlot...
Plus 77 kw RWD in Grafity blue, besteld op 23 maart. Ik weet alleen niet als het Vin bekend is hoelang hij op de kade bij Kia kampeert. Want dan moet hij ook wel rap op de boot gaan lijkt mij. De deaer kon niet zeggen wanneer hij dan bij hem binnenkomt. Stond op 9 nov en dat zou kunnen, lijkt mij. Maar dan nog een trekhaak en een Glascoating erop.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Tot gisteren was het elke maand / 6 weken weer bericht dat de auto weer een maand of twee was doorgeschoven, dat de levering nu niet is doorgeschoven kun je als positief en hoopvol interpreteren. Maar goed, ik geloof het allemaal pas zodra de auto ook daadwerkelijk bij de dealer staat.. Fingers crossed voor dit jaar!The Wizard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:36:
[...]
Uiteraard wordt bij elke verschuiving het iets waarschijnlijker. Ik hou nog een grote slag om de arm, staan veel auto's op de 26ste november (incl. die van mij), maar ik ga er vanuit dat het jan/feb wordt.
Das zeker waar! Idd, pas als dat ding bij de dealer staat...j0rdy030 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:54:
[...]
Tot gisteren was het elke maand / 6 weken weer bericht dat de auto weer een maand of twee was doorgeschoven, dat de levering nu niet is doorgeschoven kun je als positief en hoopvol interpreteren. Maar goed, ik geloof het allemaal pas zodra de auto ook daadwerkelijk bij de dealer staat.. Fingers crossed voor dit jaar!
Als het goed is kan hij volgens mij de losdatum zien bij hun voor de deur. Weet alleen niet of dat pas is vanaf de melding ON SEAmarc4547 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:15:
[...]
Plus 77 kw RWD in Grafity blue, besteld op 23 maart. Ik weet alleen niet als het Vin bekend is hoelang hij op de kade bij Kia kampeert. Want dan moet hij ook wel rap op de boot gaan lijkt mij. De deaer kon niet zeggen wanneer hij dan bij hem binnenkomt. Stond op 9 nov en dat zou kunnen, lijkt mij. Maar dan nog een trekhaak en een Glascoating erop.
Marc, is het lease of koop?marc4547 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:15:
[...]
Ik heb de mijne besteld (koop) op 3 mrt, de plus 58 kWh interstellair grey. Hoop dat de mijne erbij zit. Wishfull thinking.