Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 43 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
marvdd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:33:
Gisteravond melding gekregen van de leasemaatschappij dat de levering van de door mij bestelde EV6 is uitgesteld van 11/10 naar 14/2 volgend jaar. Aangezien op de eerste datum een leveringsvenster zat van 22/9 tot 12/12 ga ik er vanuit dat dit ook voor de 2de het geval gaat zijn. als ik dan even dezelfde methodiek gebruik kan de levering uitlopen tot 15/4/2023, dat zal dan ruim 14 maanden na bestelling zijn. Tenminste als ze bij Kia geen darmkrampjes krijgen en alles alweer uitstellen. Te weten dat in offerte fase in januari men nog doodleuk aangaf binnen de 4 maanden te kunnen leveren.
Geduldig wachten is 1, tijdens dat wachten telkens tegenvallende berichten is 2, het vertrouwen geschaad zien over wachttijd is 3..

Aan de andere kant bestellen mensen was amper nog bij de melding:
Ik noteer graag uw bestelling! :*)
Wij gaan leveren, we hebben alleen geen flauw idee wanneer en kunnen dit ook niet voor u nagaan.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 23:34
DaMenaz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:19:
Mijn dealer verwacht hem nog in december, maar nog geen VIN, dus ik geloof er geen fluit van.
Ik zou het ook niet geloven. Wat vreemd is, is dat iedereen zomaar deze langere wachttijden blijft aanvaarden + dat KIA zich kan blijven veroorloven om hier niet (NIKS) over te communiceren. Ze kunnen toch minstens een termijn erop kleven die haalbaar is, nu laten ze mensen maanden NIKS weten! De invoerders van BE + NL zouden toch ook eens uit hun schelp mogen komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
Hoorde vorige week een KIA verkoper zeggen dat ze nieuwe klanten nu verkopen dat ze een nieuwe EV6 met 9mnd mogen verwachten.

Garantie dat 9 mnd niet is waar te maken durft hij vermoedelijk wel te geven hahaha _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
ChristopheDC schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Ik zou het ook niet geloven. Wat vreemd is, is dat iedereen zomaar deze langere wachttijden blijft aanvaarden + dat KIA zich kan blijven veroorloven om hier niet (NIKS) over te communiceren. Ze kunnen toch minstens een termijn erop kleven die haalbaar is, nu laten ze mensen maanden NIKS weten! De invoerders van BE + NL zouden toch ook eens uit hun schelp mogen komen!
Autohandel is een zééér aparte handel.
En zolang de vraag hoger is dan het aanbod liggen ze niet echt wakker hoor.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
[...]

Het is geen fijne situatie, maar de vraag is: wat is het alternatief? Overal kampen ze met lange levertijden. Kia zou denk ik zelf graag zoveel mogelijk auto's leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:59

JuG

Hoe zou je zelf zijn als ondernemer? Je zit in een machtspositie want het aanbod is veel te laag voor de vraag, je kan dik cashen als iemand annuleert want er is vast een wanhopige koper te vinden. Je zegt tegen potentiële kopers dat het dus maar een paar maanden duurt en je stelt ze later wel teleur. En je hebt het perfecte excuus want je kan zowat alle schuld doorschuiven naar de fabrikant.

Als koper ga je elders ook moeten wachten en als je bv al 6 maanden ver bent in het proces, dan haak je minder snel af. Je kan dus meestal geen kant op.

Zelf heb ik een Hyundai Tucson besteld en die wordt op 19 oktober afgeleverd aan mij. Ipv de beloofde 3 maanden levertijd werden het er 10. De dealer kan de wagen niet sneller laten bouwen, maar wat meer transparantie zou fijn zijn. Maar dat zullen ze nooit doen, dan koopt niemand nog een wagen daar en gaan kopers naar een andere dealer die hen wel wijs maakt dat het niet zolang wachten is.

[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 07-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39

Freakie1NL

Grote Baas

JuG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:01:
Hoe zou je zelf zijn als ondernemer? Je zit in een machtspositie want het aanbod is veel te laag voor de vraag, je kan dik cashen als iemand annuleert want er is vast een wanhopige koper te vinden. Je zegt tegen potentiële kopers dat het dus maar een paar maanden duurt en je stelt ze later wel teleur. En je hebt het perfecte excuus want je kan zowat alle schuld doorschuiven naar de fabrikant.
Ach wat comes around goes around. Laat ze dan ook niet janken als er inderdaad een recessie aankomt, dan geen NOW achtige handjes ophouden.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristopheDC

Als koper ga je elders ook moeten wachten en als je bv al 6 maanden ver bent in het proces, dan haak je minder snel af. Je kan dus meestal geen kant op.

Zelf heb ik een Hyundai Tucson besteld en die wordt op 19 oktober afgeleverd aan mij. Ipv de beloofde 3 maanden levertijd werden het er 10. De dealer kan de wagen niet sneller laten bouwen, maar wat meer transparantie zou fijn zijn. Maar dat zullen ze nooit doen, dan koopt niemand nog een wagen daar en gaan kopers naar een andere dealer die hen wel wijs maakt dat het niet zolang wachten is.
Het probleem is dat er NIKS, NUL KOMMA NUL communicatie is. Velen zouden al tevreden zijn als KIA even van zich laat horen en er een datum op kleeft, al is deze datum nu nog eens 6 maanden in de toekomst. Nu is het uitzichtloos en dit kan voor mij niet. Ze kennen allle bestellingen en kunnen een lijst maken en er richtdatum/richtperiode op kleven, moeilijk kan dit niet zijn (er zijn merken dit dit doen, noem desnoods een periode: "excuses voor de vertraging, we verwachten uw voertuig nu te leveren tussen dec'22 en feb'23". Als het dan effectief zo is, zou dergelijke communicatie mij tevreden stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
ChristopheDC schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Het probleem is dat er NIKS, NUL KOMMA NUL communicatie is. Velen zouden al tevreden zijn als KIA even van zich laat horen en er een datum op kleeft, al is deze datum nu nog eens 6 maanden in de toekomst. Nu is het uitzichtloos en dit kan voor mij niet. Ze kennen allle bestellingen en kunnen een lijst maken en er richtdatum/richtperiode op kleven, moeilijk kan dit niet zijn (er zijn merken dit dit doen, noem desnoods een periode: "excuses voor de vertraging, we verwachten uw voertuig nu te leveren tussen dec'22 en feb'23". Als het dan effectief zo is, zou dergelijke communicatie mij tevreden stellen).
Ik heb een officiële excuusbrief gekregen dat ze de indicatieve leverdatum op de bestelbon van 1 dec 2022 niet gingen halen wegens overmacht. Ik geloof het wel dat ze geen echte richtdatum kunnen geven. Zou ook kunnen dat er vooral naar de US wordt geleverd op dit moment met de recente wijzigingen in fiscaliteit daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:36
PabloVermicelli schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 01:19:
Besteld eind december 2021. Nog geen VIN... Dealer zegt dat het vanaf het verkrijgen van het VIN nummer nog +-2.5 maanden duurt.

GT-Line RWD Yacht Blue
Er is werkelijk geen peil op te trekken.
Besteld 28-12-21 GT-line rwd rood.
Vin begin juli.
Vertrek met boot 05-08.
In haven rond 14-09.
Opgehaald 05-10.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:59

JuG

ChristopheDC schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Het is volgens mij echt een issue doorheen de hele groep, bij Huyndai gedragen ze zich identiek. Elke 5-6 weken kreeg ik een update van de dealer waarin de leverdatum verplaatst werd. De verkoper zei zelf dat ze lukraak een datum kiezen, pakweg 2 maanden in de toekomst, omdat ze zelf geen informatie van de fabrikant krijgen of kunnen inzien. Het VIN krijgen ze ook pas door wanneer de wagen in Rotterdam gelost wordt bij de importeur, dus tot dan is het gewoon nattevingerwerk.

Ik zie dat jullie het VIN wel al krijgen voor ie de boot al opgaat, of is dat niet altijd zo?

[ Voor 3% gewijzigd door JuG op 07-10-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:32
Elk merk zit met dit probleem, een vriend van mij want nu al een jaar op zijn ID3 en krijgt doodleuk van de week een mail dat het weer 4 maanden uitgesteld is, Kia is niet anders, de dealer kan er ook niets aan doen als ze de auto's niet sneller kunnen leveren....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:12
Zojuist de mijne mogen ophalen, wat een dikke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virco
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-10-2023
Gisteren nog eens een update gevraagd via mail.
Het gaat over een EV6 GTLine AWD runway red (full option) besteld begin april dit jaar. Toen gaf de dealer al een levertermijn van 12 maanden.

Bij een vorige update (augustus) gaf de dealer aan dat er nog steeds april 2023 in hun systeem staat. Dezelfde wagen op dat moment bestellen zou 24+ maanden duren.

Nu krijg ik als antwoord dat er nog steeds april 2023 in hun systeem staat maar dat er nu wel meer leveringen zijn en dat ze mijn vraag doorgestuurd hebben naar de importeur (Kia België) voor meer details.

Ik wacht (on)geduldig af.
Ik heb tot nu toe wel nog nooit melding van uitstel van levering gekregen dus ik hoop dat de initiële inschatting in mijn geval correct (of pessimistisch ;)) was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 15:30
Ik mocht in 2021 vervroegd overstappen op elektrisch... ondertussen is mijn diesel al verlengd. :')

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Virco schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:31:
Gisteren nog eens een update gevraagd via mail.
Het gaat over een EV6 GTLine AWD runway red (full option) besteld begin april dit jaar. Toen gaf de dealer al een levertermijn van 12 maanden.

Bij een vorige update (augustus) gaf de dealer aan dat er nog steeds april 2023 in hun systeem staat. Dezelfde wagen op dat moment bestellen zou 24+ maanden duren.

Nu krijg ik als antwoord dat er nog steeds april 2023 in hun systeem staat maar dat er nu wel meer leveringen zijn en dat ze mijn vraag doorgestuurd hebben naar de importeur (Kia België) voor meer details.

Ik wacht (on)geduldig af.
Ik heb tot nu toe wel nog nooit melding van uitstel van levering gekregen dus ik hoop dat de initiële inschatting in mijn geval correct (of pessimistisch ;)) was...
Ik ben benieuwd of ik de mijne voor april 2023 ontvang (gt-line awd 19" yacht blue full-options). Besteld nov 21, oorspronkelijke leveringsdatum 30 juni 22 :X

Dus ja, gewoon geduldig afwachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josfr
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-07 15:11
[...]

Helemaal mee eens! Wij wachten ondertussen ook acht maanden op onze (in februari bestelde) EV6 zonder dat er ook nog maar een VIN bekend is. Ik heb er eigenlijk niet eens zoveel moeite mee dat het lang duurt maar ik merk bij mezelf dat ik me langzamerhand begin te ergeren aan het gebrek aan communicatie en het ontbreken van een harde levertijd.

Wat ik zou verwachten van de Kia importeur is een brief met om te beginnen een excuus, vervolgens een duidelijke verklaring voor het almaar langer worden van de levertermijnen (zonder dooddoeners als chipgebrek, personeelstekort, etc.) en tot slot perspectief op een reële levertijd.

Misschien kunnen we als consumenten hier gezamenlijk richting de importeur onze onvrede laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:08
josfr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Helemaal mee eens! Wij wachten ondertussen ook acht maanden op onze (in februari bestelde) EV6 zonder dat er ook nog maar een VIN bekend is. Ik heb er eigenlijk niet eens zoveel moeite mee dat het lang duurt maar ik merk bij mezelf dat ik me langzamerhand begin te ergeren aan het gebrek aan communicatie en het ontbreken van een harde levertijd.

Wat ik zou verwachten van de Kia importeur is een brief met om te beginnen een excuus, vervolgens een duidelijke verklaring voor het almaar langer worden van de levertermijnen (zonder dooddoeners als chipgebrek, personeelstekort, etc.) en tot slot perspectief op een reële levertijd.

Misschien kunnen we als consumenten hier gezamenlijk richting de importeur onze onvrede laten blijken.
Eens, ik vind wachten ook niet het grootste probleem, maar de onduidelijkheid wel.
Momenteel zit ik zonder auto, maar de Kia zou in week 30 komen, dus dacht die paar maandjes zing ik het wel uit, toen werd het week 43 en er zat nog een vakantie tussen, maar moet mij in allerlei bochten wringen om een auto tot m'n beschikking te hebben. Had ik het van te voren geweten, had ik een 2e hands gekocht voor de time being. Maar weet ook niet of het nu week 43 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
bb1969 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Eens, ik vind wachten ook niet het grootste probleem, maar de onduidelijkheid wel.
Momenteel zit ik zonder auto, maar de Kia zou in week 30 komen, dus dacht die paar maandjes zing ik het wel uit, toen werd het week 43 en er zat nog een vakantie tussen, maar moet mij in allerlei bochten wringen om een auto tot m'n beschikking te hebben. Had ik het van te voren geweten, had ik een 2e hands gekocht voor de time being. Maar weet ook niet of het nu week 43 wordt
Helemaal mee eens, die onduidelijkheid is killing en veroorzaakt dit soort problemen. En het blijft maar doorgaan zolang dealers geen idee hebben wanneer ze kunnen leveren maar potentiële kopers een ander verhaal verkopen :(

Wat dat betreft, zeg het voort! U wilt een EV6 en duidelijkheid over levertijd? Laat je niets wijsmaken, reken op minimaal een jaar wachten zonder dat je actief geïnformeerd wordt.. En het kan ook maar zo veel langer gaan duren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen

Helaas maar al te waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
Als er geen auto's de deur uitgaan komt er toch ook cash binnen bij de dealer? Ik denk ook niet dat zij zo blij zijn met de situatie. Zijn alleen maar verliezers in de hele situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
BelPhil schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Als er geen auto's de deur uitgaan komt er toch ook cash binnen bij de dealer? Ik denk ook niet dat zij zo blij zijn met de situatie. Zijn alleen maar verliezers in de hele situatie.
Zeker ze zouden veel meer kunnen verdienen door het geschetste beeld waar te maken.

Nu is het verlies nog groter door klanten niet actief te informeren. Je moet er zelf achteraan, doe je dat niet dan hoor je niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silly1986
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Vandaag eens langs gegaan bij de dealer, ook duidelijk aangegeven dat het niet communiceren echt niet oke is. Tot een gelukkige verassing gekomen van de status in order vanaf gister naar Allocated is gegaan. Volgens de dealer goed nieuws zou de auto binnen 3 weken geproduceerd moeten worden. Dus over 3 weken maar weer bellen om te kijken of het gelukt is. 🤞🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Zoals al eerder aangegeven gaat veel productiecapaciteit naar de VS ivm belastingvoordeel dit jaar, veel krijgen daar de auto geleverd binnen enkele maanden. Er wordt daar gewoon een grote stapel besteld en gematched met een bestelling, wat heel vreemd ia aangezien dat in NL/BE niet mogelijk is, blijkbaar krijgt de importeur daar meer voor elkaar.

Ook Zweden heeft dit jaar nog een belastingvoordeel, dus het zou me niks verbazen dat daar ook veel capaciteit heen gaat.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Silly1986 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:12:
Vandaag eens langs gegaan bij de dealer, ook duidelijk aangegeven dat het niet communiceren echt niet oke is. Tot een gelukkige verassing gekomen van de status in order vanaf gister naar Allocated is gegaan. Volgens de dealer goed nieuws zou de auto binnen 3 weken geproduceerd moeten worden. Dus over 3 weken maar weer bellen om te kijken of het gelukt is. 🤞🏻
Great! Welke uitvoering en wanneer besteld aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
josfr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Onze dealer zei in maart al dat het minstens een jaar zou duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silly1986
  • Laatst online: 10-01-2023
DigitalHombre schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:49:
[...]

Great! Welke uitvoering en wanneer besteld aub?
De 58kw air met warmtepomp. Besteld eind januari. Staat nu losdatum 15-12 we zullen er alles aan doen om de auto dit jaar nog te leveren aldus de dealer. 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Na mijn bezoek bij de dealer (zie mijn vorige post) heb ik toch wat meer info.
Ik weet nu eindelijk wanneer mijn wagen eigenlijk besteld is door hen, want ik tekende begin februari voor een wagen die reeds besteld was.
De dealer bestelde 6 EV6'en in juli 2021, waarvan één voor mij dus.

Ze vermeldden ook dat er eigenlijk bij Kia momenteel geen noemenswaardige problemen meer zijn met onderdelen tekorten, maar dat ze met een gigantische backorder zitten.
Maar Kia zou wel produceren volgens bestelling, chronologisch dus, maar daar geloof ik geen hol van.
Zal eerder volgen marktvolume zijn denk ik.
België heeft een zeer laag volume (800 EV6'en dacht ik) toegewezen gekregen wat dus ook niet helpt.

Volgens hem mag ik mijn wagen verwachten in de eerste 6 maanden van 2023.
Wat dus echt wel erg is gezien dat deze besteld is midden 2021.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duintje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02-2023
Gebeld door de dealer, de 27ste ophalen!!! Aftellen dus! :) besteld januari, 58kwh air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollegolf
  • Laatst online: 27-01-2023
Edit.

In bestellijst gezien waar Duintje heeft besteld.

Ik verwacht mijn 58kw ook eind deze maand. Besteld bij Louwman

[ Voor 32% gewijzigd door Hollegolf op 08-10-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
AstroDude schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:25:

Volgens hem mag ik mijn wagen verwachten in de eerste 6 maanden van 2023.
Wat dus echt wel erg is gezien dat deze besteld is midden 2021.
Helemaal geen touw aan vast te knopen. Wij bestelden in juni 2022 -een vol jaar later dus- en die zou dan ook geleverd worden op 14 maanden, dat is augustus 2023. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Ik dacht ook even informeren bij de dealer vandaag, besteld 1 april 2022 via LP. Zou eerst week 30 worden geleverd, toen werd het week 43, maar hij is nog niet gemaakt, en hoefde er dit jaar niet meer op te rekenen. RWD adv plus. Maandag even bellen met de leasemaatschappij of ie nog gecanceld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
bb1969 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:00:
Ik dacht ook even informeren bij de dealer vandaag, besteld 1 april 2022 via LP. Zou eerst week 30 worden geleverd, toen werd het week 43, maar hij is nog niet gemaakt, en hoefde er dit jaar niet meer op te rekenen. RWD adv plus. Maandag even bellen met de leasemaatschappij of ie nog gecanceld kan worden
Wat is je alternatief? Model Y?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb1969
DaMenaz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Wat is je alternatief? Model Y?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Net bij de dealer geweest, 23 september al gehoord dat ik een VIN heb, vandaag gezien dat de auto on sea is. Dat betekent dat hij of op de boot staat die op 30 september is vertrokken vanuit Korea of de boot die vandaag 8 oktober is vertrokken. Dat laatste zou betekenen dat de registratie in het systeem van de dealers wel heel rap gaat. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
bb1969 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:00:
Heel apart. Ik heb de auto ook bij leaseplan besteld maar dan eind april en betreft ook een plus installer grey. Die van mij kan ik 26okt ophalen. Dit was een vooruit voorraad bestelling die ze daadwerkelijk volgens mij 13mrt hebben besteld. Dus raar bij dezelfde leasemaatschappij en toch andere datums.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelgirl15
Yeah, donderdag onze EV6 ophalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• die4me
  • Laatst online: 17-03-2023
Gisteren gesproken met de garage, mijn ev6 gt-line rwd staat op de boot. Deze is besteld bij Alphabet (snel rijden) op 11-03-2022. Verwachte afleverdatum is 30-11-2022. We gaan het zien.

Overigens gaf de garage ook aan dat de prijs verhoging in December officieel is. Hij dacht afhankelijk van het model tussen de 800 - 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
@die4me het is idd lang wachten, fijn dat jouw auto nu ook op de boot staat. Weet je op welke boot je auto staat? Die van mij zal op de morning chant of de morning pilot moeten staan, schat ik, maar die varen nog aan de andere kant van de wereld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
die4me schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:00:
Gisteren gesproken met de garage, mijn ev6 gt-line rwd staat op de boot. Deze is besteld bij Alphabet (snel rijden) op 11-03-2022. Verwachte afleverdatum is 30-11-2022. We gaan het zien.

Overigens gaf de garage ook aan dat de prijs verhoging in December officieel is. Hij dacht afhankelijk van het model tussen de 800 - 1000.
De prijsverhoging geldt niet voor jou auto. Deze is in maart besteld en de prijsverhoging is pas doorgevoerd vanaf april. Houd dat goed in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:31
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomstdatum in Antwerpen¹Verwachte aankomstdatum in Rotterdam¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING CHANT2022-09-302022-11-132022-11-11China CoastSingapore, Singapore (ETA: 2022-10-13)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-162022-11-15East AsiaMasan, Korea (ETA: 2022-10-09)

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

Het is een wat treurig lijstje helaas, maar sinds de vorige update zijn er dus weer 2 boten gelost in Antwerpen en Rotterdam. Op dit moment zijn er 2 onderweg (op den duur) richting Europa, maar die komen beide op z'n vroegst pas volgende maand aan.

Vanaf dat moment kun je ook redelijkerwijs het volgende aan gaan nemen, namelijk dat een boot er ongeveer 1 maand over doet om vanuit Korea zijn lading in de Benelux of omstreken te lossen (minimale hoeveelheid tijd). Dus een boot die morgen vertrekt is half november pas hier, daarnaast doen dealers er momenteel meerdere weken over om een auto uit te leveren aan de klant, maar laten we hier ook uitgaan van het minimum, namelijk 2 weken, oftewel alles bij elkaar 1,5 maand. Dan weet je ook dat elke boot die omstreeks 15 november vertrekt zal resulteren in auto's die volgend jaar pas op kenteken worden gezet. En dan houden we dus niet eens rekening met vakanties, langere doorlooptijden of ongeregeldheden, dus grote kans dat elke boot welke na 1 november vertrekt al resulteert in een waarschijnlijke leverdatum aan de klant van na 1 januari 2023.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
DaMenaz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Tot nu toe zie ik alleen maar berichten hier van mensen bij wie dat ook fiscaal klopt. Dus de prijs van februari. Lees maar terug.

De andere geluiden komen van mensen die beredeneren (en dus speculeren).
Hier houden we ons maar aan vast dan. Want ik ga m niet afbestellen. Vanochtend belletje van de dealer. VIN nummer is bekend. Half december in Hengelo.

Heb t VIN nummer ontvangen, kan ik ergens zien waar de auto nu uithangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
everlast666 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:25:
[...]

Hier houden we ons maar aan vast dan. Want ik ga m niet afbestellen. Vanochtend belletje van de dealer. VIN nummer is bekend. Half december in Hengelo.

Heb t VIN nummer ontvangen, kan ik ergens zien waar de auto nu uithangt ?
Nope, voor KIA VIN's is zoiets er niet. De dealer kan in zijn systeem zien of de auto ON SEA is, dat is de enige zekerheid die je hebt dat de auto deze kant op komt as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
sn0x0r schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Nope, voor KIA VIN's is zoiets er niet. De dealer kan in zijn systeem zien of de auto ON SEA is, dat is de enige zekerheid die je hebt dat de auto deze kant op komt as we speak.
Ben er inmiddels achter dat ie geproduceerd is en klaar is om op de boot te gaan. Hij is nog niet ON SEA.

Half december bij de dealer wordt er gezegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fishy-s
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02-2024
Fishy-s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:42:
Het lange wachten wordt beloond, woensdag de 12e kan ik mijn rode RWD plus ophalen, ik heb hem begin februari besteld. Mocht ik duidelijkheid hebben over de fiscale waarde, dan zal ik dit nog even delen, wellicht dat we er met alle informatie een pijl op kunnen trekken.

Edit: betreft een MY22, ik kreeg mijn VIN begin augustus, dus waarschijnlijk een van de laatste.
Zojuist is mijn kenteken bekendgemaakt, de fiscale waarde is €51.665, dit is €600 meer dan toen ik hem bestelde, maar zeker niet conform de huidige prijslijst. Volgens mij heb ik die €600 euro eerder voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Fishy-s schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Zojuist is mijn kenteken bekendgemaakt, de fiscale waarde is €51.665, dit is €600 meer dan toen ik hem bestelde, maar zeker niet conform de huidige prijslijst. Volgens mij heb ik die €600 euro eerder voorbij zien komen.
Klopt, iemand anders maakte ook al melding van een verschil van € 600,- met de catalogusprijs van 'toen' vs. de fiscale waarde die nu was toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
[...]

scheelt toch weer zo'n 200-250 euro netto p jaar ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Mijn bestelde gt line moonscape (minst geproduceerde kleur?) heeft nog geen VIN en mijn persoonlijke mening is dat hij dit jaar waarschijnlijk niet geleverd gaat worden. Met de aangekondigde verhoging (Die ook voor mij geldt) en de extra bijtelling komt er ook aan, daarboven op de rente naar 7% gaat (fin.lease). Vandaar dat ik de auto heb geannuleerd en ben gaan zoeken naar occasion GT line, en die heb ik gevonden! Er zijn aardig wat handelaren die de auto's exporteren vanuit het buitenland om hier met winst te verkopen. Ik betaal nu meer dan de aanshaf waarde dat is balen maar als ik tot vlgdj wacht ben ik nog veel meer kwijt (is mijn verwachting).
Ook denk ik dat nu het moment supreme is, hoe dichter nieuwjaardag nadert hoe meer bewegingen er in de auto markt gebeuren (kijk maar na de afgelopen jaren)

[ Voor 21% gewijzigd door CtrlAlt op 10-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T9000
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Hoi Mensen,

KIA dealer heeft op 11/03/22 een GT Line AWD besteld (black pearl)
Die was vooraf besteld door de KIA dealer voor de private lease en aan mij aangeboden.

Vandaag gebeld en de levertijd staat nu op 22/12/22
Er is nog geen VIN bekend.

Dealer zegt dat het dit jaar moet komen. Wat verwachten jullie?
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheDC
T9000 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:19:
Hoi Mensen,

KIA dealer heeft op 11/03/22 een GT Line AWD besteld (black pearl)
Die was vooraf besteld door de KIA dealer voor de private lease en aan mij aangeboden.

Vandaag gebeld en de levertijd staat nu op 22/12/22
Er is nog geen VIN bekend.

Wat is jullie ervaring?
Schuim dit forum maar af, ervaring leert dat datum constant wordt opgeschoven en de dealers totaal geen zicht hebben op de levering zolang status niet minstens op 'allocated' staat of dat er een VIN is toegekend. Die communicatie is een echte schande van KIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

De prijsprotectie betreft niet de prijs die je ooit op je offerte had staan. De prijsprotectie is op basis van de prijslijst van 18 februari 2022. De prijzen zijn toen bevroren voor alle bestellingen tot en met april 2022.

Als ik mijn model (besteld op 7 februari 2022, dus op basis van de januari-prijzen) vergelijk met de prijslijst van februari, dan is hij ook € 600,- duurder. Maar dat klopt dus precies.

https://www.kia.com/nl/de...kia/prijslijsten-archief/

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
T9000 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:19:
Wat is jullie ervaring?
Datum is fictief. Mijn dealer zegt ook dat hij volgens het systeem in december wordt gelost, maar nog geen VIN heeft, door er vervolgens officieus bij te zetten dat dit eigenlijk al te krap is om hem dit jaar nog op kenteken te krijgen.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• everlast666
DaMenaz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Datum is fictief. Mijn dealer zegt ook dat hij volgens het systeem in december wordt gelost, maar nog geen VIN heeft, door er vervolgens officieus bij te zetten dat dit eigenlijk al te krap is om hem dit jaar nog op kenteken te krijgen.
Ik heb vandaag de VIN gekregen. Dealer geeft aan, mits de boot niet zinkt, dat hij voor eind van het jaar bij hem is om m nog op kenteken te zetten.

Auto is nog op de wal en nog niet op t schip, maar al wel geproduceerd

:)

[ Voor 14% gewijzigd door everlast666 op 10-10-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dat is mooi nieuws.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mijn Plus 77 besteld maart heeft nu een nieuwe fictieve leverdatum halverwege januari. Ik ga even contact opnemen met de leasemaatschappij, ben wel een beetje klaar mee dat hij voor de 5e keer vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
The Wizard schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:56:
Mijn Plus 77 besteld maart heeft nu een nieuwe fictieve leverdatum halverwege januari. Ik ga even contact opnemen met de leasemaatschappij, ben wel een beetje klaar mee dat hij voor de 5e keer vertraagd is.
Wizard
Je hebt wel een VIN?
Mijn auto, ook een plus, maar een 58 kWh, is besteld op 8 maart, stond de 2 week van september op status; “waiting for transport”. Melding dealer; half november aankomst haven, oplevering half december. Ik heb nog geen bericht gehad van status “at sea”.
Dus ik ben zeer benieuwd of ik hem dit jaar nog krijg. (Mijne is wel koop, geen lease) :(:)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Wizard
Je hebt wel een VIN?
Mijn auto, ook een plus, maar een 58 kWh, is besteld op 8 maart, stond de 2 week van september op status; “waiting for transport”. Melding dealer; half november aankomst haven, oplevering half december. Ik heb nog geen bericht gehad van status “at sea”.
Dus ik ben zeer benieuwd of ik hem dit jaar nog krijg. (Mijne is wel koop, geen lease) :(:)
Nope, geen VIN. Er zit wat leveringen betreft geen verschil in koop/lease.

58 kwh zijn idd een batch geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishy-s
DaMenaz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

De prijsprotectie betreft niet de prijs die je ooit op je offerte had staan. De prijsprotectie is op basis van de prijslijst van 18 februari 2022. De prijzen zijn toen bevroren voor alle bestellingen tot en met april 2022.

Als ik mijn model (besteld op 7 februari 2022, dus op basis van de januari-prijzen) vergelijk met de prijslijst van februari, dan is hij ook € 600,- duurder. Maar dat klopt dus precies.

https://www.kia.com/nl/de...kia/prijslijsten-archief/
Duidelijk, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelgirl15
CtrlAlt schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:08:
Mijn bestelde gt line moonscape (minst geproduceerde kleur?) heeft nog geen VIN en mijn persoonlijke mening is dat hij dit jaar waarschijnlijk niet geleverd gaat worden. Met de aangekondigde verhoging (Die ook voor mij geldt) en de extra bijtelling komt er ook aan, daarboven op de rente naar 7% gaat (fin.lease). Vandaar dat ik de auto heb geannuleerd en ben gaan zoeken naar occasion GT line, en die heb ik gevonden! Er zijn aardig wat handelaren die de auto's exporteren vanuit het buitenland om hier met winst te verkopen. Ik betaal nu meer dan de aanshaf waarde dat is balen maar als ik tot vlgdj wacht ben ik nog veel meer kwijt (is mijn verwachting).
Ook denk ik dat nu het moment supreme is, hoe dichter nieuwjaardag nadert hoe meer bewegingen er in de auto markt gebeuren (kijk maar na de afgelopen jaren)
Nee, moonscape komt best veel voor. Hoorde bij top bovenste 5 kleuren. Scroll even terug. Een paar weken geleden was er een grafiekje met bestelde EV6 en kleuren. Wij halen donderdag onze Gravity Blue op, Die heb ik in het echt nog niet gezien

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TeunH15
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo mede KIA vrienden,

Na lang meegelezen te hebben op dit forum wil ik ook graag mijn ervaringen delen omtrent mijn bestelde (lease)auto.

Op 29 april heb ik via Athlon een Kia EV6 RWD 77.4 Interstellar Grey besteld. Het betrof een Athlon editie, waarbij een verwacht levermoment van week 33 is gecommuniceerd. De auto was reeds in bestelling.

Week 31 kreeg ik de melding dat de levering is vertraagd omdat ‘de productie van de auto wel was gestart, maar in backorder stond op onderdelen te wachten’. Destijds gek; dat hadden ze ook wel eerder dan 2 weken voor levering kunnen aangeven. Enfin, ik kon er niks aan veranderen en de verwachte leverdatum werd verplaatst naar 21 december en 4 weken later naar 27 december. Daarna maar weer eens contact opgenomen met een tijd lang radiostilte tot gevolg. Tot eind september.

Toen kreeg ik opeens en volledig uit het niets bericht van Athlon met een melding van de dealer dat de auto medio oktober zou binnenkomen. Goed nieuws dus. En het werd nog beter, een week later werd ik gebeld door de dealer om de aflevering in te plannen; aankomende woensdag (dus morgen).

Daarmee de ergernis in verband met de onduidelijkheid qua levering en de minimale communicatie hierover in 1 klap vergeten en enorm enthousiast voor de aflevering van de auto.

Ik hoop dat iedereen die nog wacht op zijn of haar auto ook snel bericht krijgt van levering. Ik ga er vanuit dat het het wachten waard is. En alvast veel veilige en vooral leuke kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Komt het nu ook voor dat mensen telkens te horen krijgen dat er geen VIN is, en dan ineens staat de auto bij de dealer? Of krijgt de dealer altijd de VIN te zien (zodra bekend) als hij het bestelnummer intikt?

Maw: is de koppeling VIN en bestelnummer altijd in Korea? Of kan het ook zijn dat dit pas in Nederland gebeurt?

Ik vraag dit voor een vriend.

[ Voor 26% gewijzigd door DaMenaz op 11-10-2022 12:29 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:20
DaMenaz schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:28:
Komt het nu ook voor dat mensen telkens te horen krijgen dat er geen VIN is, en dan ineens staat de auto bij de dealer? Of krijgt de dealer altijd de VIN te zien (zodra bekend) als hij het bestelnummer intikt?

Maw: is de koppeling VIN en bestelnummer altijd in Korea? Of kan het ook zijn dat dit pas in Nederland gebeurt?

Ik vraag dit voor een vriend.
Zoals vele is ook bij mij de communicatie minimaal en moet ik veel zelf bellen met de dealer.
Nu heb ik een weekje geleden toch eindelijk een belletje van de dealer gekregen dat er een VIN bekend is, waardoor hij meer info kon zien. Volgens de dealer betekend dit dat de auto nog in Korea is, maar in welke staat, geen idee. Voorspelde levering zal midden december 2022 zijn.
Dealer: Kia Hengelo via Athlon Private Lease.
77 kWh rwd plus (Athlon editie) Snow White.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelgirl15
Grrrr, te druk in de werkplaats. Ipv komende donderdag wordt het volgende week dinsdag.
Maar de verkoper zei dat hij al veel positieve reacties had gehad over de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T9000
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Gezien de externe omstandigheden van de afgelopen jaren is het ook lastig voor alle partijen om helder en duidelijk te communiceren. Iedereen moet iets van een verwachting op geven anders koopt niemand meer.

De dealer in deze kan ik ook niets kwalijk nemen. Natuurlijk kan het qua communicatie wel wat beter en vraag ik mij af of zij tijdens mijn aanvraag al wisten dat het dit jaar waarschijnlijk niet zou gaan lukken.
Ze moeten natuurlijk gewoon verkopen...al vraag ik mij af hoe eerlijk het is gegaan.

Ik werd zelf door dit forum getriggert om erachter te komen wat nu waar is. Datum, Datum en VIN of Allocated etc.

Daarnaast kan ik gewoon niet wachten om eindelijk in de EV6 te rijden : 8) . Wat is de ervaring met de EV6 GTLINE AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
De Morning Pilot, zo te zien de laatste voor Rotterdam en Antwerpen, wordt nu geladen.
Aankomst Rotterdam 16 november in Rotterdam en 17 november in Antwerpen.

Dan staan er nog 2 boten in de lijst voor aankomst in Bremenhaven half december.
Nu maar afwachten hoeveel EV6 er bij zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
Overstag schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:17:
De Morning Pilot, zo te zien de laatste voor Rotterdam en Antwerpen
Die van Phusebox stond op de Morning Monday.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T42
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
sn0x0r schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:45:
(snipped)
... daarnaast doen dealers er momenteel meerdere weken over om een auto uit te leveren aan de klant, maar laten we hier ook uitgaan van het minimum, namelijk 2 weken
Ik verdenk sommige dealers er van om de nieuw binnengekomen auto's eerst enkele dagen/weken in hun showroom te zetten als toonzaalmodel alvorens ze af te leveren bij de klant. Dat zou de hoeveelheid krassen op koetswerk/deurhendels kunnen verklaren. Immers, hoe lang kan het duren om zo een auto van het schip rijklaar te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:14
DigitalHombre schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Ik verdenk sommige dealers er van om de nieuw binnengekomen auto's eerst enkele dagen/weken in hun showroom te zetten als toonzaalmodel alvorens ze af te leveren bij de klant. Dat zou de hoeveelheid krassen op koetswerk/deurhendels kunnen verklaren. Immers, hoe lang kan het duren om zo een auto van het schip rijklaar te hebben?
Is bij die van mij zeker niet het geval geweest. Hij is eerst naar een opslagdepot gebracht. Van daar is deze vervoerd naar de dealer en heeft zeker niet in de showroom gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Vandaag even bij de dealer langs geweest en de auto staat nu op pre allocated en er is een vin aanwezig.
leverdatum bij dealer is 6 december, dus hij zou dan vermoedelijk met de Morning Pilot mee moeten gaan.
Deze ligt momenteel nog in de haven, nog een paar dagen wachten en als hij dan On Sea is weten we genoeg :)

In elk geval de laatste loodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
@Nobby, @Fishy-s en @T9000 zag dat jullie de lijst hebben ingevuld maar het verkeerde formulier hebben gebruikt. Ik mis nu nog enkele belangrijke gegevens.

Zouden jullie deze alsnog kunnen invullen via het formulier hieronder. Alvast bedank.

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSlaOkZtk4DFZvaMkHfden46pZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
Voor de nieuwkomers en als reminder. Er wordt een lijst bijgehouden hoe lang je ongeveer op dit moment moet wachten op je EV6. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend. Voor alle vragen m.b.t. de leveringen is er een leveringen topic (Het KIA EV6 leveringen topic).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtetsFR8pZMIgDPQfqM7vvVa7bU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSlaOkZtk4DFZvaMkHfden46pZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBSKwQqan7JRsloPDYoKjexTc1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large

Wil je een wijzigingen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGXjlljLg62gyCFBi4ogR203Drs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN4el93BLgDIgmBfIuG0axVEJV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large

De statistieken kan je hier raadplegen:
Per model kan je bijvoorbeeld de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISiYpcJD4Q54uPpLglLO45LwZ5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsC6Y718NbDUZk7dwruTlTct.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Schip¹Vertrekdatum¹Verwachte aankomst in Antwerpen¹Verwachte aankomst in Rotterdam¹Verwachte aankomst in Bremerhaven¹Huidige positie²Volgende bestemming²
MORNING CHANT2022-09-302022-11-122022-11-10n.v.t.China CoastSingapore, Singapore (ETA: 2022-10-13)
MORNING PILOT2022-10-082022-11-182022-11-17n.v.t.Pyeongtaek, Korea (ATA: 2022-10-11)n.n.b.
MORNING CAROLINE2022-10-11n.v.t.n.v.t.2022-12-04Gunsan, Korea (ATA: 2022-10-11)n.n.b.
MORNING LISA2022-10-17n.v.t.n.v.t.2022-12-06China CoastTianjin Xingang, China (ETA: 2022-10-11)

¹ Dit betreft EUKOR data.
² Dit betreft VESSELFINDER data.

Bremerhaven toegevoegd. Geen idee of voor de Nederlandse markt bestemde auto's daar daadwerkelijk worden afgeleverd, maar meen dat iemand hier in dit topic zoiets al een keer gezegd had.

En ja, je ziet het goed in het overzicht, de Morning Pilot ligt 'weer' in de haven van Pyeongtaek, waar hij 2022-10-02 ook al was, maar heeft ondertussen nog wat andere Koreaanse steden aangedaan en ligt nu te wachten tot hij volgeladen is voor vertrek richting Europa, wat dus niet, zoals momenteel in de Eukor database staat, op 2022-10-08 zal zijn, maar op z'n vroegst vandaag of morgen zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door sn0x0r op 12-10-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Vanmiddag weer eens geïnformeerd bij de dealer en er is nu een VIN gekoppeld. De auto is nog niet “at sea”, maar heeft nog wel een los datum van begin december!

Ben benieuwd of hij nog dit jaar op kenteken gezet gaat worden, maar blij met deze vooruitgang!

Gezien de info van sn0x0r zou hij dus de 17e op de boot moeten staan. Dan redden ze begin december lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevalric op 12-10-2022 17:12 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_H
  • Laatst online: 09-07 13:44

M_H

Vandaag bericht gehad van de dealer(na een mail van mijn kant).
Auto is "On Sea" :) . Losdatum rond 09-11-2022.
Ik verwacht dus dat de auto op de Morning Chant staat die op 10-11-2022 in Rotterdam aanlegt.
Het schiet dus op. Ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat de auto in Sittard is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Ook vandaag bericht gehad dat mijn nieuwe GT op zee is aan boord van de Morning Chant, het aftellen is begonnen.
Voorlopige aflever datum van de dealer 29 november.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fishy-s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOZ_7Yngz-z9Jvt_4Z9Yb7EU9iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofZ00glJ4aKkufSXt9J4Hbay.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag m'n auto mogen ophalen, want een genot om in te rijden. Wat kleine puntjes die me nu irriteren, maar dat gaat vanzelf over (bijvoorbeeld als Siri een route aanwijzing geeft, wordt de muziek niet op alle speakers tegelijk gedempt, zit een vertraging in; als je de stoel memorie oproept, gaat hij niet helemaal omlaag, is met 1,97m wel prettig; het menu is erg veel zoeken naar de instellingen). Maar al met al erg blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
M_H schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:57:
Vandaag bericht gehad van de dealer(na een mail van mijn kant).
Auto is "On Sea" :) . Losdatum rond 09-11-2022.
Ik verwacht dus dat de auto op de Morning Chant staat die op 10-11-2022 in Rotterdam aanlegt.
Het schiet dus op. Ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat de auto in Sittard is.
Meeste EV6 komen aan in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakyZ
  • Laatst online: 07-12-2022
Zojuist mijn EV6 geannuleerd. Levertijd werd voor de 3e keer aangepast (besteld eind februari) en nu naar 2023 getild, zonder zicht op VIN of productieslot.

Daarna contact gehad met Dealer en Kia. Beide zeer verschillende verhalen. Dealer gaf stilzwijgend toe dat de ene sneller geleverd kan worden dan andere, en hoe dat kon, mogelijk een betere deal.

Kia zelf reageert overal ontwijkend op. Enkel kunnen zij melden, vervelend, maar wij kunnen geen verdere toelichting geven, en wij hopen hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd.

Van dit topic weten ze het bestaan, maar vinden vooral dat dit niet helpt en vooral zorgt dat mensen eigen conclusies gaan trekken en de situatie enkel verergert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
TweakyZ schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:26:
Van dit topic weten ze het bestaan, maar vinden vooral dat dit niet helpt en vooral zorgt dat mensen eigen conclusies gaan trekken en de situatie enkel verergert.
8)7 |:(

Dat zou zo eenvoudig op te lossen zijn als ze transparant, duidelijk, consequent en veelvuldig zouden communiceren over je bestelling, de status, de verwachting en welke gevolgen er meespelen in een vertraging. Als ze eerlijk zouden zeggen: "we leveren momenteel eerst vooral autos aan land X vanwege aflopende fiscale voordelen" zouden veel mensen op zijn minst meer begrip hebben. Maar door deze onduidelijkheid en onwelwillendheid om dit beter te doen houden ze dit systeem in stand.

Overigens zal dat straks vanzelf beter worden als de economie inderdaad een klap zou krijgen, want dan ineens moeten ze weer hun best doen om auto's te verkopen. Net als makelaars met huizen nu al meer hun best doen dan een paar maanden geleden, waarin makelaars nog net de deur open deden en bijna gelijk vroegen: "hoeveel ga je bieden, dan vertel ik je wel of je kans maakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
DigitalHombre schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

2 tot 3 weken maximaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Laatst online: 19-03-2023
Voor de mensen die een MY23 model krijgen. Die vage touch knoppen op de midden console (stoel verwarming, stuur verwarming), zijn echte knoppen geworden. Staat een review van een MY23 op YouTube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Diepfries86 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:17:
Voor de mensen die een MY23 model krijgen. Die vage touch knoppen op de midden console (stoel verwarming, stuur verwarming), zijn echte knoppen geworden. Staat een review van een MY23 op YouTube.
Link please O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Pilot41Day schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:15:
Ook vandaag bericht gehad dat mijn nieuwe GT op zee is aan boord van de Morning Chant, het aftellen is begonnen.
Voorlopige aflever datum van de dealer 29 november.
Echt fijn voor je Pilot, het was een langdurig wachten, eindelijk licht aan de horizon.

Ik moest wel even in mijn ogen wrijven, jij werd op de hoogte gesteld door de dealer?

Nu maar hopen dat de GT's in 1 batch naar Nederland komen ( de wens is de vader van de gedachte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Oh, dit is van de GT. Er was een tijdje terug al zo een video langs gekomen dat ook wees. Nu is de vraag of dit ook voor alle MY23 geld en niet alleen de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Laatst online: 19-03-2023
Mad_Master schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Oh, dit is van de GT. Er was een tijdje terug al zo een video langs gekomen dat ook wees. Nu is de vraag of dit ook voor alle MY23 geld en niet alleen de GT.
YouTube: The EV for your family? Kia EV6 2023 GT-Line AWD review GT line 4:48, ook echte knoppen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
Heems78 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:30:
[...]

Echt fijn voor je Pilot, het was een langdurig wachten, eindelijk licht aan de horizon.

Ik moest wel even in mijn ogen wrijven, jij werd op de hoogte gesteld door de dealer?

Nu maar hopen dat de GT's in 1 batch naar Nederland komen ( de wens is de vader van de gedachte ;)
Ja ik heb een goed contact met mijn dealer, al vanaf het eerste contact enthousiast en ik was voor hem ( de verkoper) de eerste verkochte GT vorig jaar september.

Ja ik denk het wel dat de gehele eerste batch gelijk naar NL komt, wat ik begrepen heb van mijn dealer zijn al de 200 GT’s voor NL besteld in ‘21 reeds verkocht en het lijkt me zo dat de productie run in september alleen voor de GT’s waren wereldwijd en ook de 200 voor NL hierin bij inbegrepen water.
Kortom geeft hoop voor ook al de andere wachtende😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:14
Ik ga morgen mijn dealer ook meteen bellen. Ik zit ook bij de 1e 200 GTs, als het goed is, en dit zou fantastisch nieuws zijn. Had er voor dit jaar eigenlijk al niet meer op gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 16:02
Helaas kon mijn dealer gisteren niet hetzelfde goede nieuws brengen. Hij vond het ook vreemd, want geen een van de daar bestelde GT's had nog een VIN. Toch blijf ik stiekem hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
Pilot41Day schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

Ja ik heb een goed contact met mijn dealer, al vanaf het eerste contact enthousiast en ik was voor hem ( de verkoper) de eerste verkochte GT vorig jaar september.

Ja ik denk het wel dat de gehele eerste batch gelijk naar NL komt, wat ik begrepen heb van mijn dealer zijn al de 200 GT’s voor NL besteld in ‘21 reeds verkocht en het lijkt me zo dat de productie run in september alleen voor de GT’s waren wereldwijd en ook de 200 voor NL hierin bij inbegrepen water.
Kortom geeft hoop voor ook al de andere wachtende😉
Helaas kan ik dat direct ontkrachten :(
Na jouw bericht Pilot heb ik natuurlijk direct ook mijn dealer gebeld met de vraag waar de mijne dan toch blijft, ik heb immers 6 maanden eerder besteld dan jij, en volgens hem de tweede van NL, en volgens mij ook de eerste hier op het Forum........
Die had de prettige mededeling dat er nog niet eens een VIN nummer aan gehangen was dus.........
Ik ben, na dit forum inmiddels een jaar te volgen, tot de conclusie gekomen dat het allemaal volledige willekeur is, en het kan niet anders dan dat er links en rechts voorgetrokken wordt ivm belangen etc.
Maar, uiteraard geweldig nieuws voor jou Pilot, echt gaaf om naar uit te kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:14
Inmiddels ook de bevestiging dat de onze er ook niet bij zit. Ook deze is nog niet gebouwd. Half januari is nu de verwachting, maar die is net zo accuraat als de gemiddelde weersvoorspelling over een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
Linnemans schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Helaas kan ik dat direct ontkrachten :(
Na jouw bericht Pilot heb ik natuurlijk direct ook mijn dealer gebeld met de vraag waar de mijne dan toch blijft, ik heb immers 6 maanden eerder besteld dan jij, en volgens hem de tweede van NL, en volgens mij ook de eerste hier op het Forum........
Die had de prettige mededeling dat er nog niet eens een VIN nummer aan gehangen was dus.........
Ik ben, na dit forum inmiddels een jaar te volgen, tot de conclusie gekomen dat het allemaal volledige willekeur is, en het kan niet anders dan dat er links en rechts voorgetrokken wordt ivm belangen etc.
Maar, uiteraard geweldig nieuws voor jou Pilot, echt gaaf om naar uit te kijken!!
Ja blijft vreemd dan, ik kan niets anders zeggen dat ik mijn dealer wel geloof, ik heb daar inmiddels al heel wat auto’s gekocht (Mercedes, twee AMG’s, Picanto en nu een EV6 GT).
Weet wel dat hun op voorhand een aantal GT’s hadden besteld zodra het mogelijk was vorig jaar.
Het is een grote landelijke dealer en wellicht heeft het zoals je zelf ook al zegt een streepje voor bij het pre-orderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Wat een onzin. Komt die wagen als bouwpakket misschien? Beschermfolie eraf, goede poetsbeurt, bandenspanning en vloeistofpeilen nakijken, eventueel nog de lichten naregelen. Maximaal 4 uur werk, ik gok zelfs op 2 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DigitalHombre schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Wat een onzin. Komt die wagen als bouwpakket misschien? Beschermfolie eraf, goede poetsbeurt, bandenspanning en vloeistofpeilen nakijken, eventueel nog de lichten naregelen. Maximaal 4 uur werk, ik gok zelfs op 2 uur.
Ik denk dat de updates het meeste tijd kosten, maar dat zou grotendeels automatisch moeten gebeuren, dus mooi combineren met de stickertjes verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
The Wizard schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat de updates het meeste tijd kosten, maar dat zou grotendeels automatisch moeten gebeuren, dus mooi combineren met de stickertjes verwijderen :P
Wat ik begrepen heb van de dealer: aflevering aan klant 4 weken na aankomst in de haven. Volgens mij kunnen ze op het moment dat je auto gelost is het kenteken aanvragen en dat duurt wat ik begrepen heb 10 dagen. Maar we zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAuutB
Overstag schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Wat ik begrepen heb van de dealer: aflevering aan klant 4 weken na aankomst in de haven. Volgens mij kunnen ze op het moment dat je auto gelost is het kenteken aanvragen en dat duurt wat ik begrepen heb 10 dagen. Maar we zullen zien.
In mijn geval.
Besteld 28-12-21
Vin begin juli 2022
Op boot 05-08-22
In haven circa 14-09-22 (circa omdat ik niet weet of het Rotterdam of Antwerpen was; ik vermoed Antwerpen)
Bij de dealer 28-09-22
Eerste registratie RDW 28-09-22
Kenteken bekend bij mij 03-10-22
Aflevering 05-10-22.
Super auto. Heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Dat kan ook markt gebonden zijn en/of op de goedkopere modellen.
In reviews uit de VS heb ik ook al gezien dat het gewone knoppen waren op lagere trim levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
gisteren ook maar eens langs een andere dealer gereden, mijn eigen dealer negeerde mijn mail al meer dan 2 weken.

auto (58kwh air, green forest) is besteld door de dealer op 11-3, inmiddels nog steeds geen vin nummer bekend. volgens het bekende excel bestand zou hij 24-12 bij de dealer moeten zijn.
Nou daar heb ik wel een hard hoofd in.. Ik geloof er dus weinig van.. zou dan dus ook betekenen dat ik genaaid wordt met de bijtelling..

[ Voor 3% gewijzigd door furian88 op 16-10-2022 11:17 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patje073
  • Laatst online: 05-03-2023
77,4 KWh, Plus, Moonscape Matte besteld begin februari 2022.

Leveringsindicatie was in beginsel week 35, maar werd daarna week 52.

Afgelopen week heeft de LM contact gehad met de importeur/ dealer.
Deze hebben de LM bevestigd levering week 2 - 2023, met als exacte datum vrijdag 13 januari.

Er komen aan het eind van het jaar schijnbaar nog heel wat Ev6en naar Nederland die i.v.m. bijtelling gelijk nog op kenteken 2022 worden gezet.
Deze worden dan allemaal in januari 2023 afgeleverd.

Er is dus nog hoop. _/-\o_
Pagina: 1 ... 43 ... 67 Laatste