Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:53
Nou, zojuist een bericht van Athlon ontvangen:

De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 19 september 2022.

Ik had het wel verwacht eigenlijk want week 35 leek mij al lastig worden. Overigens nog geen VIN bekend dus niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Inmiddels is er nog een afvaart vanuit Pyeongtaek,de Morning Pilot.
Deze vertrekt momenteel als laatste en wel op 24-6-2022 arrival 8-8-2022.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 03:55:
Nou, zojuist een bericht van Athlon ontvangen:

De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 19 september 2022.

Ik had het wel verwacht eigenlijk want week 35 leek mij al lastig worden. Overigens nog geen VIN bekend dus niets is zeker.
Die van mij is besteld op 23 maart en zou laatste week juli aankomen en eerste week augustus rijden worden maar nu zegt men losdatum 12 september dat is week 37...... Ook nog geen Vin bekend... :O wachten duurt lang , wanneer had jij besteld? En ik ben benieuwd welke boot dat zal zijn...? Solarman heeeft daar kijk op geloof ik?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
We zijn een aantal mensen hier die al sinds oktober/november wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
marc4547 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:58:
[...]

Die van mij is besteld op 23 maart en zou laatste week juli aankomen en eerste week augustus rijden worden maar nu zegt men losdatum 12 september dat is week 37...... Ook nog geen Vin bekend... :O wachten duurt lang , wanneer had jij besteld? En ik ben benieuwd welke boot dat zal zijn...? Solarman heeeft daar kijk op geloof ik?
Mijn bestelling doorgegeven aan Athlon ergens begin april, maar het gaat om een zogeheten Athlon editie (zakelijke lease), dat waren vooruit bestelde EV6 door Athlon ergens begin dit jaar heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
turt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:42:
We zijn een aantal mensen hier die al sinds oktober/november wachten ;)
Jammer genoeg wel :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

.....................................? Solarman heeeft daar kijk op geloof ik?
Dat is ook beperkt hoor..... 8)
Je kan gokken op welke boot de auto ongeveer staat wanneer de ordersatus bij de dealer "On Sea" is, daaraan gekoppeld is nl. een losdatum waarna je kan kijken via EUKOR welke datum een boot aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Mijn bestelling doorgegeven aan Athlon ergens begin april, maar het gaat om een zogeheten Athlon editie (zakelijke lease), dat waren vooruit bestelde EV6 door Athlon ergens begin dit jaar heb ik begrepen.
Zover ik weet zijn alle voorraadauto's van Athlon Edition door Athlon zelf besteld op 14-2-2022 direct bij KIA Nederland met levering aug/sept 2022, voor zowel zakelijke als private lease (voor private lease moest je alleen bellen dan kon je ook een Athlon Edition bestellen).

De vooraf bestelde Athlon Edition bevat alleen de volgende kleuren:

GT-Line:
- Snow White Pearl
- Aurora Black Pearl

Plus en Plus Advanced:
- Snow White Pearl
- Aurora Black Pearl
- Interstellar Grey

Aangezien deze auto's door KIA Nederland zelf in het bestelsysteem moeten worden gezet, en dus niet zoals normaal door de dealer zelf, is het mij onduidelijk of de VIN's door de fabriek worden toegewezen bij fabrikage of dat de VIN's worden doorgeven in het systeem aan KIA Nederland en zij dan kijken wat er binnen (gaat) komen, :?
Bij het laatse zouden ze dan zelf een VIN toewijzen aan een lopende bestelorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Solarman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Dat is ook beperkt hoor..... 8)
Je kan gokken op welke boot de auto ongeveer staat wanneer de ordersatus bij de dealer "On Sea" is, daaraan gekoppeld is nl. een losdatum waarna je kan kijken via EUKOR welke datum een boot aankomt.
Ik zal je zodra ik dat hoor zeker even vragen op welke boot dat dan is, vreermd he dat de auto nog niet gebouwd is en hij wel een "losdatum weet van 12 september...... Plannen ze dat logistiek al voorruit, zonder dat hij gemaakt is..... :/

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Al een aantal keer een mailtje eruit gedaan naar de KIA dealer, maar nog steeds geen update over mijn GT-Line RWD die gepland staat voor week 39. We wachten geduldig af!

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Ik zal je zodra ik dat hoor zeker even vragen op welke boot dat dan is, vreermd he dat de auto nog niet gebouwd is en hij wel een "losdatum weet van 12 september...... Plannen ze dat logistiek al voorruit, zonder dat hij gemaakt is..... :/
Geen probleem, ik wil altijd even checken voor je.
Onderstaand wat uitleg over de koppeling VIN en losdatum vanuit mijn bevindingen tot nog toe, maar kan anders zijn hè *O*

De losdatum wordt bij een bestelling automatisch in het systeem aangemaakt, dit a.d.h. van een intern systeen van KIA neem ik aan.
Ik vermoed dat wanneer er geen VIN bekend is de losdatum automatisch opschuift.
Waarbij gerekend wordt met de oorspronkleijke losdatum minus X weken, wanneer de huidige datum voorbij de oorspronkelijke losdatum minus X weken is schuift de losdatum ook automatisch op.

Rekenvoorbeeld:
Neem voor het verkrijgen van een VIN tot losdatum even hypothetisch 10 weken.

Oorspronklijk besteld: 1-4-2022 --> Losdatum 28-8-2022. --> auto zou dan uiterlijk 19-6-2022 VIN moeten hebben.

VIN nog niet bekend op 19-6-2022 --> losdatum auto schuift automatisch 2 weken op naar 11-9-2022,
en zo zal het doorgaan totdat er een VIN bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Waar zou er geen afvaart meer zijn vanuit Korea? Zou dat misschien te maken kunnen hebben met om schakelen van MY22 naar MY23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:19
Joer schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:50:
Waar zou er geen afvaart meer zijn vanuit Korea? Zou dat misschien te maken kunnen hebben met om schakelen van MY22 naar MY23?
Zomerstop fabriek wellicht. Kan het personeel ff op vakantie en kan onderhoud aan de productiemachines worden uitgevoerd.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik denk niet dat ze daaraan doen een stop. Als ze al zoiets zouden doen halen per keer een productie band uit, doen onderhoud en weer in bedrijf. Dat de volgende productie band. Wat betreft vakantie denk dat het net zoals hier in Nl gaat, is een vol continu bedrijf en gaan ze gewoon in ploegen op vakantie zonder dat de productie stil komt te liggen.

Althans zo denk ik er over. We zullen het wel nooit te weten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 05:47:
Inmiddels is er nog een afvaart vanuit Pyeongtaek,de Morning Pilot.
Deze vertrekt momenteel als laatste en wel op 24-6-2022 arrival 8-8-2022.
Helaas uit de route gehaald naar Antwerpen, gaat nu naar Bremerhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:50:
dat MY23 begint echt een obsessie te worden hè ? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Yor42day schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:38:
Heb mijn auto besteld op 14-01-2022. Krijg bij navraag over de oplevering onderstaand antwoord.
Snapt iemand dit?

RE: Levering Kia GT-Line AWD Yacht Blue

Allereerst mijn excuus voor de late reactie, maar dit had zijn redenen.
Een e-mail die ik nu naar onze relaties, die nog een auto in bestelling hebben, heb gezonden of ga zenden is dat ook de levering bij KIA zwaar onderdruk staat i.v.m. verschillende optie die niet aangeleverd kunnen worden door allerlei verschillende redenen.

Ook een bijkomende probleem is de tenaamstelling van de elektrische auto:

Natuurlijk doen wij en KIA Nederland ons uiterste best de auto zo snel mogelijk aan jullie te leveren. Wij als Kia-dealer kan en mag een bepaalde hoeveelheid voertuigen afleveren per periode. Deze processen zijn opgesteld vanwege de strenge Europese CO2 wetgeving. Daar dient Kia Europa, Kia Nederland en de Kia-dealer zich aan te houden. De boetes daarop zijn vele miljoenen, daarop kan dan ook geen uitzondering worden gemaakt.

Ik begrijp dat je de situatie vreemd vindt, daar uw Kia een volledig elektrische auto is. De fabrikant en Kia Nederland monitoren de situatie continue: dat wil zeggen dat er processen zijn vastgelegd zodat er van te voren bekend is wat de gemiddelde CO2 uitstoot is. Dat is bij vele merken, wegens de strenge Europese wetgeving, het geval. Helaas kan daar niet vanaf worden geweken. Het is helaas niet mogelijk om de levering van de auto eerder plaats te laten vinden en een uitzondering te maken hierop. De gecommuniceerde leverdatum door de Kia-dealer is ook te allen tijde een indicatie. Productievertraging en andere processen hebben invloed op het moment van levering. Indien u verdere vragen heeft over de verwachte levertijd, adviseer ik u met uw Kia-dealer contact op te nemen.

Op dit moment is je auto nog steeds niet gebouwd, want er staat nog altijd geen chassisnummer bij je bestelde auto, hij is dus weer een maand doorgeschoven maar mijn verwachting is dat in een van de aankomende weken dit wel het geval zal zijn en dan zal ik je een definitieve leverdatum kunnen doorgeven..

Nogmaals vind ik het heel vervelend deze situatie, alleen enige voordeel ten opzichten van veel andere merken geeft KIA wel een prijsgarantie. Want de EV6 is nu al tweemaal in prijs verhoogd.

Met vriendelijke groeten,

Automobielbedrijf Kooijman Utrecht B.V.
Ik raad de schrijver sowieso een cursus "Begrijpelijke en heldere zakelijke brieven schrijven zonder taalblunders" aan. Wat een aanfluiting :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
@JeJeBe ik zag dat je een aanpassing van levering hebt gedaan op de lijst. Maar is dat de verwachte leveringsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_H
  • Laatst online: 09-07 13:44

M_H

[...]

Die van mij ook. Gisteren nog eens gaan vragen. Bleef 12-09 met mogelijk nog één of twee weken uitloop.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:12:
@JeJeBe ik zag dat je een aanpassing van levering hebt gedaan op de lijst. Maar is dat de verwachte leveringsdatum?
yep, vehicle staat bij de dealer, die moet nog schroeven aan voertuigvolgsysteem enzo, maar de afspraak staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

EV6 plus besteld op 7 februari en hoorde net dat hij nog steeds niet geproduceerd is.... Zou ik met een beetje geluk de MY2023 krijgen?
Opleverdatum ligt nu op 1e week September.... Duurt lang :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Atlas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:38:
EV6 plus besteld op 7 februari en hoorde net dat hij nog steeds niet geproduceerd is.... Zou ik met een beetje geluk de MY2023 krijgen?
Opleverdatum ligt nu op 1e week September.... Duurt lang :)
Mijne is ook 7-2 besteld en dezelfde opleverdatum. Van Mossel gaf eerder deze week bij mij aan:
DaMenaz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:32:
Nog geen VIN voor mijn EV6. Dealer dacht dat hij volgens MY22-spec gebouwd zou worden. Vooralsnog nog steeds eind augustus verwacht op de kade. (begin februari besteld).

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Na een tijdje mee gelezen te hebben toch een berichtje.

EV6 air 58kWh besteld op 10-01-22. Wordt nu verwacht bij de dealer eerste week juli.
na wat onderzoek met de boten uitgekomen dat hij met de DON Quijote aan moet komen op 4 juli in Rotterdam.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9138525

Deze was niet 1,2,3 te vinden op de EUKOR site.

Omdat hij via Zeebrugge komt. Dus 29 juni aan in Zeebrugge 4 juli in Rotterdam.

Zijn er meer mensen in hetzelfde schuitje?

Kan niet wachten op de levering om er nog eind Juli mee op vakantie te gaan om hem uit te testen. :*)

VIN nummer was half Mei bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Fabulous op 23-06-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik lees nu al een paar keer MY2022 en MY2023. Wat houdt dit in?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

The Wizard

Moderator Mobile
Amiet01 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:10:
Ik lees nu al een paar keer MY2022 en MY2023. Wat houdt dit in?
Model Year, halverwege het jaar is er een modeljaar wijziging (bij Kia, elke fabrikant hanteert eigen perioden).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fabulous schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:

EV6 air 58kWh besteld op 10-01-22. Wordt nu verwacht bij de dealer eerste week juli.
na wat onderzoek met de boten uitgekomen dat hij met de DON Quijote aan moet komen op 4 juli in Rotterdam.

Kan niet wachten op de levering om er nog eind Juli mee op vakantie te gaan om hem uit te testen. :*)

Vraagje, hoe kom je aan de route naar Rotterdam?
Volgens wallenius wilhelmsen schedule is de route heel anders daarom mijn interesse.

route Don Quijote:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cAw06ZBrM5S-EGDJuvNaFiug90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZ9yHbpTspTx2jrkf4CdKLpG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aliUWJnY7QkAmNzxy0Qvn3au3k4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BqsiMbVOhDMGYRP4UUvXFhzT.jpg?f=user_large

Volgens jouw planning gaat hij wel door naar Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fabulous schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:51:
[Afbeelding]

Volgens jouw planning gaat hij wel door naar Antwerpen.
Thnx, zo zie je maar dat je met verschillende zoekresutaten toch weer wijzer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Helaas uit de route gehaald naar Antwerpen, gaat nu naar Bremerhaven.
En.....hij gaat weer wel naar Antwerpen!!!
Die boot weet niet echt wat ie wil.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
De bestelpagina van de EV6 op Kia.com is aangepast.
Geeft nu aan voor nieuwe bestellingen aan leveringen vanaf 23-03-2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

The Wizard schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Model Year, halverwege het jaar is er een modeljaar wijziging (bij Kia, elke fabrikant hanteert eigen perioden).
Aah oke. Zouden er dan wijzigingen zijn voor MY2023, en zo ja, is er al bekend wat er zou veranderen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Amiet01 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Aah oke. Zouden er dan wijzigingen zijn voor MY2023, en zo ja, is er al bekend wat er zou veranderen?
Zie deze quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zijn vermoedelijk de kade aan het leegmaken in Pyeongtaek voor de zomerstop.
Er liggen het maximaal aantal schepen aan de kade. (5).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qPLtKlCmvPyB2hUh_DoJ1bnE6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LgY01T3xyjbJtSjlYlK9hIW2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
Kon het niet zo snel vinden.
Maar hoe lang duurt het varen van de boot naar Belgie/Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Jixzle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:28:
Kon het niet zo snel vinden.
Maar hoe lang duurt het varen van de boot naar Belgie/Nederland?
Gemiddeld tussen de 5 en 8 weken, een en ander afhankelijk van het aantal havens die ze onderweg aandoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Las ook ergens dat ze nu wat langzamer varen vanwege de prijzen voor ruwe stookolie.

Aan de andere kant: je leest zoveel.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:26
Wat moet ik me voorstellen bij de zomerstop? Gaan de werknemers van de rederij en/of de fabriek met zijn allen een paar weken op vakantie? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
glas86 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:55:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij de zomerstop? Gaan de werknemers van de rederij en/of de fabriek met zijn allen een paar weken op vakantie? :-)
Bedoelt wordt een vermoedelijke zomerstop aangezien er na 30 juni geen schepen meer vertrekken naar Antwerpen en Bremerhaven. (kan best zijn dat ze misschien al stil liggen en momenteel alleen het scheepstransport nog wat doorloopt)
Z'n zomerstop wordt veel gebruikt om iedereen tegelijk op vakantie te laten gaan om verder in het jaar geen grote productie onderbrekingen te hebben (niet ongewoon in Azie), bijkomstig kan er onderhoud en eventuele aanpassingen aan diverse productielijnen gedaan worden. Dit niet alleen voor de EV6 maar ook voor de overige KIA modellen die uit Pyeongtaek komen.
Daarbij heeft KIA aangegeven dat het modeljaar wordt aangepast van de EV6 van MY22 naar MY23, deze worden vanaf juli geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Fabulous schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:

Al heb ik dan geen EV6 besteld maar de Ceed HB GTLine, leuk om mee te lezen. :) Dealer gaf aan dat ik hem rond 11 juli kan ophalen. Ook VIN vanaf half mei, dus gok dat die ook op deze boot staat. (Al staat overal dat ceed niet uit Korea komt.. maar die van mij wel volgens dealer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:32
Vandaag eens gaan zien naar de KIA dealer en deze geeft een levertijd aan van 14 tot 16 maanden voor de EV6 momenteel. Pffieuw 😐 Belgische dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Pharos1985 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:45:
Vandaag eens gaan zien naar de KIA dealer en deze geeft een levertijd aan van 14 tot 16 maanden voor de EV6 momenteel. Pffieuw 😐 Belgische dealer.
GROTE OOOEPSSS.................. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
Ik wacht al meer dan 7 maanden, geen VIN bekend dus waarschijnlijk nog tenminste 3 maanden wachten. Dus 14-16 maanden voor nieuwe bestellingen lijkt me gewoon logisch.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik heb die van mij gister opgehaald. Werkelijk heerlijke auto. Meteen 230 km mee gereden en bevalt prima!
Besteldatum 30-10-2021, levering 24-06-2022, 8 maanden dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7xiMshvMXS3t6w4xDQmId09pgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOfkSqpL4FYtv9EaVCeT8Zfr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Even een reminder:

Ik zie een een hele hoop verwachte leverdata die al een tijdje verlopen zijn in de leveringenlijst. Willen jullie die a.u.b. bijwerken als hij inmiddels al is geleverd of als de leverdatum naar achteren is geschoven. Dit maakt de lijst met exacte leveringstijden nog nauwkeuriger.

Aanpassen van de lijst

@Darksprout
@Joluv
@dosh
@secretdk
@djwb
@DuckyDucky
@Nieuwekans
@Tansu
@Undeclinable
@Kovachs
@WMaat
@Jerre1986
@woerdensliesje
@Mammut84
@Weerkundige
@Sam Shaydee
@Duke
@B-Bandit
@Erik72
@Marc J
@Lucardi

Alvast bedankt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roppies
  • Laatst online: 14-08-2022
Yessss, zojuist bericht gehad dat mijn EV6 yacht Blue 77kWh awd vrijdag 8 juli voor me klaar staat! Eind november besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Vanmorgen bij de dealer geweest levering staat nog steeds op 7 oktober dat ie bij de dealer staat en er werd gezegd dat het een MY23 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Laatst online: 20-07-2023
In mijn geval heb ik op 07/02/22’ een EV6 besteld die reeds in bestelling was door de dealer.
Hij zag ook al een productiedatum, 23/02, meen ik mij te herinneren.
De wagen zou dus geleverd worden in de loop van mei.
Als ik een andere wou bestellen, dan zou het 7maand levertermijn geweest zijn en dus levering in september volgens de dealer.
Als ik zo reken dan vermoed ik dus dat mijn dealer mijn wagen ergens in oktober-november heeft besteld.
Echter de wagen is niet gebouwd geweest in februari en heeft nu zelfs nog geen VIN of productiedatum.
Wat er gebeurd is, ik heb er het raden naar, zeker als ik zie dat wagens die besteld zijn in die periode (10-11/21’)intussen mondjesmaat geleverd worden.

Ik kan mij neerleggen bij een vooraf bepaalde levertermijn, maar niets weten, daar heb ik moeite mee.
Veel courage aan de mede-wachtenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

AstroDude schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:46:
In mijn geval heb ik op 07/02/22’ een EV6 besteld die reeds in bestelling was door de dealer.
Hij zag ook al een productiedatum, 23/02, meen ik mij te herinneren.
De wagen zou dus geleverd worden in de loop van mei.
Als ik een andere wou bestellen, dan zou het 7maand levertermijn geweest zijn en dus levering in september volgens de dealer.
Als ik zo reken dan vermoed ik dus dat mijn dealer mijn wagen ergens in oktober-november heeft besteld.
Echter de wagen is niet gebouwd geweest in februari en heeft nu zelfs nog geen VIN of productiedatum.
Wat er gebeurd is, ik heb er het raden naar, zeker als ik zie dat wagens die besteld zijn in die periode (10-11/21’)intussen mondjesmaat geleverd worden.

Ik kan mij neerleggen bij een vooraf bepaalde levertermijn, maar niets weten, daar heb ik moeite mee.
Veel courage aan de mede-wachtenden.
Ik heb denk ik precies hetzelfde als jij. Lijkt bijna alsof ze mijn auto eigenlijk stiekem hebben verkocht.

In afwachting van mijn EV6, ben ik nu aan het kijken naar shortlease. Anderen hier ervaring mee, en zo ja, via waar hebben jullie dit gedaan? Ben aan het kijken voor een e-Niro of Aiways U5, maar weet niet wat daar de leveringen voor zijn…

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
Amiet01 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:18:
[...]

Ik heb denk ik precies hetzelfde als jij. Lijkt bijna alsof ze mijn auto eigenlijk stiekem hebben verkocht.

In afwachting van mijn EV6, ben ik nu aan het kijken naar shortlease. Anderen hier ervaring mee, en zo ja, via waar hebben jullie dit gedaan? Ben aan het kijken voor een e-Niro of Aiways U5, maar weet niet wat daar de leveringen voor zijn…
Mijn vrouw zei dat ook, van "ze hebben hem verkocht aan iemand anders".
Zover wil ik niet gaan, ik kan het niet geloven dat ze dat zouden doen.
In België en Nederland ook denk ik, zijn de prijzen toch vast ?
Dus aan een ander verkopen heeft geen zin denk ik dan.

Ik wil wel geloven dat de dealer ook weinig of geen info heeft.
'T is gewoon zeer vervelend om van niks te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
AstroDude schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:29:
[...]

Mijn vrouw zei dat ook, van "ze hebben hem verkocht aan iemand anders".
Zover wil ik niet gaan, ik kan het niet geloven dat ze dat zouden doen.
In België en Nederland ook denk ik, zijn de prijzen toch vast ?
Dus aan een ander verkopen heeft geen zin denk ik dan.

Ik wil wel geloven dat de dealer ook weinig of geen info heeft.
'T is gewoon zeer vervelend om van niks te weten.
Dealer geeft uit zich zelf geen info alleen als je er zelf om vraagt. Prijsvast alleen de getekende orders voor 30 april in nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Griffen83 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:39:
Ik heb die van mij gister opgehaald. Werkelijk heerlijke auto. Meteen 230 km mee gereden en bevalt prima!
Besteldatum 30-10-2021, levering 24-06-2022, 8 maanden dus.

[Afbeelding]
Leuk ook dat je haar gelijk een naam hebt gegeven :+.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:44
FearTheBen schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:40:
[...]

Dealer geeft uit zich zelf geen info alleen als je er zelf om vraagt. Prijsvast alleen de getekende orders voor 30 april in nederland.
Het is hier al vaker geschreven, maar een prijs op een koopovereenkomst in Nederland is altijd vast, tenzij expliciet anders vermeld in de koopovereenkomst of in de voorwaarden. Dat een dealer zelf ook weer afspraken maakt (wel/geen prijsindexatie) met de importeur is tussen die twee partijen en daar heb je als koper niks mee te maken. Ik zou dus nooit zondermeer een prijsverhoging accepteren als daarover niks op de koopovereenkomst is vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Nou ja , mijn aankoop is van 23 maart en er staat letterlijk:

"De met u overeengekomen prijzen zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen zoals beschreven in artikel 4.2 van de toepasselijke bovag voorwaarden"

Dus dan vraag ik mij nog af of ze het wel of niet zouden kunnen verhogen? Ik heb nog niets gehoord van mijn dealer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
marc4547 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:58:
Nou ja , mijn aankoop is van 23 maart en er staat letterlijk:

"De met u overeengekomen prijzen zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen zoals beschreven in artikel 4.2 van de toepasselijke bovag voorwaarden"

Dus dan vraag ik mij nog af of ze het wel of niet zouden kunnen verhogen? Ik heb nog niets gehoord van mijn dealer......
In mijn overeenkomst staat “het totale factuurbedrag zal conform de koopovereenkomst zijn, tenzij er door de overheid en/of importeur prijsverhogingen/verlagingen worden doorgevoerd welke voor rekening van de Koper zijn.”

In de nieuwe prijsverhogingslijst van Kia staat duidelijk dat de dealer direct aan de Koper moet doorgeven als de verhoging de Koper betreft.

De dealer heeft mij geen verhoging doorgegeven dus ik ga ervan uit dat gemaakte overeenkomst blijft gehandhaafd.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turt
Anunnaki schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:00:
Even een reminder:

Ik zie een een hele hoop verwachte leverdata die al een tijdje verlopen zijn in de leveringenlijst. Willen jullie die a.u.b. bijwerken als hij inmiddels al is geleverd of als de leverdatum naar achteren is geschoven. Dit maakt de lijst met exacte leveringstijden nog nauwkeuriger.
(...)
Alvast bedankt
Ter info: mijn originele verwachte leverdatum was 30-06-2022 maar de VIN is nog niet bekend en verkoper heeft geen idee wanneer mijn auto komt.
EDIT: Bestelling is nu automatisch door Kia gewijzigd naar MY23

[ Voor 4% gewijzigd door turt op 27-06-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:36
turt schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:23:
[...]
Ter info: mijn originele verwachte leverdatum was 30-06-2022 maar de VIN is nog niet bekend en verkoper heeft geen idee wanneer mijn auto komt.
:'( waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

[...]
Dat is wel positief dat het een MY23 gaat worden!
Kon de dealer dat al zien in het systeem? Of waar heb je deze info vandaan?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
België :)B
Atlas schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Dat is wel positief dat het een MY23 gaat worden!
Kon de dealer dat al zien in het systeem? Of waar heb je deze info vandaan?
Ja, info van de dealer, zichtbaar in het systeem...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AstroDude
turt schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:09:
[...]
België :)B

[...]

Ja, info van de dealer, zichtbaar in het systeem...
Mijn dealer (Tiers Novoto) gaf ook aan dat het een my23 zou worden.
Gisteren naar provinciaal domein Puyenbroek geweest en er stond een EV6 op de parking.
De eerste Moonscape Matte die ik in het echt heb gezien.
Het was een Belgische wagen, maar geen dealer info aan de nummerplaat gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fu_AE66pOoYANNq8nAGR9eCsqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j990U9w0lwDKzGwebhjOgPK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ook hier net bericht gekregen dat de levering voor de tweede keer wordt uitgesteld.

Vorige datum: 18-08-2022
Nieuwe datum: 13-09-2022

En dat is nog maar de datum dat hij gelost wordt, dealer gaf al aan dat levering dan nog 3-4 weken kon duren. Dus weer langer wachten :|

Zal morgen eens informeren of het dan misschien wel een MY23 wordt, dat zou het leed weer een klein beetje verzachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevalric op 27-06-2022 19:20 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Chevalric schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:20:
Ook hier net bericht gekregen dat de levering voor de tweede keer wordt uitgesteld.

En dat is nog maar de datum dat hij gelost wordt, dealer gaf al aan dat levering dan nog 3-4 weken kon duren. Dus weer langer wachten :|

Zal morgen eens informeren of het dan misschien wel een MY23 wordt, dat zou het leed weer een klein beetje verzachten.
Is er al wel een VIN? Anders is het gewoon een doorschuifdatum, deze blijft doorschuiven totdat een VIN bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
.verkeerde topic

[ Voor 81% gewijzigd door Masvic op 27-06-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-07 23:05
Aangezien de GT nog niet geleverd wordt neem ik aan dat die variant ook onder de nieuwe MY23 specificatie gebouwd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
yoda-ict schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:25:
Aangezien de GT nog niet geleverd wordt neem ik aan dat die variant ook onder de nieuwe MY23 specificatie gebouwd wordt?
Geen zekerheid maar vermoed het wel.
Op de prijslijst voor de EV6 GT staat onderaan MY23.01

Valt me nu ook op dat voor de overige modellen EV6 ook MY23.01 onderaan staat op de prijslijst van 22 april 2022 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 06:42:
[...]

Geen zekerheid maar vermoed het wel.
Op de prijslijst voor de EV6 GT staat onderaan MY23.01

Valt me nu ook op dat voor de overige modellen EV6 ook MY23.01 onderaan staat op de prijslijst van 22 april 2022 :?
Ja, alles wat daar in staat is voor het MY23 model, alles wat je nu besteld is ook immers MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r

Ben benieuwd wat hij jou te vertellen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Ja, alles wat daar in staat is voor het MY23 model, alles wat je nu besteld is ook immers MY23.
Ik bedoel dat de bestellingen voor de MY23 dan al vanaf 22 april 2022 lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Solarman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Ik bedoel dat de bestellingen voor de MY23 dan al vanaf 22 april 2022 lopen.
Lijkt mij toch wel een beetje logisch als ik erover nadenk. MY22 stopt met product rond eind July, dus dat betekend dat als je iets rond April zou bestellen dat die max binnen 4 maanden geproduceerd had moeten worden om nog MY22 te kunnen zijn. Vooral met de wachttijden van zo lang, wisten ze al van te voren dat alles van April al MY23 zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

JeJeBe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:35:
[...]

Je zinsconstructie maakt het een beetje onduidelijk wat je nu eigenlijk vraagt. Daarom even heel duidelijk geformuleerd: Standaard krijg je niets. Als je bereid bent 250 euro neer te leggen worden er in de voorportieren instaplampjes ingebouwd. that's it.
Weet je toevallig waar dit staat beschreven? Want als je deze accessoire “in -uit stap verlichting” incl. montage besteld. Kan nl nergens vinden dat dit voor 2 of 4 deuren zijn.

Heb meerdere malen op de KIA-website bij accessoires en specificaties gekeken en het accessoire document.
Helaas hierover niks kunnen vinden. :(

Persoonlijk vind ik het raar dat je auto 4/5 deuren heeft en dat ze dan dit zonder enige extra informatie niet ergens melden, dat dit voor 2 deuren zijn. Of is dit een ongeschreven regel dat dit standaard voor 2 deuren zijn.

Is dit niet misleidend informatie.(reclame)?

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Mad_Master schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Lijkt mij toch wel een beetje logisch als ik erover nadenk. MY22 stopt met product rond eind July, dus dat betekend dat als je iets rond April zou bestellen dat die max binnen 4 maanden geproduceerd had moeten worden om nog MY22 te kunnen zijn. Vooral met de wachttijden van zo lang, wisten ze al van te voren dat alles van April al MY23 zou worden.
Ik denk zelfs de auto’s die in maart besteld zijn en nog niet geproduceerd zijn dan die al onder MY23 gaan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Zo juist ff dealer gebeld. De levering is ook bij mij uitgesteld van eind augustes staat het nu op 23 Sept. De auto is besteld door leaseplan op 16 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Die van mij staat nog geregisteerd als MY22 hij is besteld jan-2022(GT-line moonscape) het idee dat hij eerder geproduceert wordt dat MY23 ervaar ik dan toch als positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan ik een 2000w apparaat aansluiten en gebruiken op de EV6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Jack1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:20:
Kan ik een 2000w apparaat aansluiten en gebruiken op de EV6 ?
Ja, max 3600 W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
Mooi, kan de airco mee naar de camping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:39

Jammer van de vertraging!

Maar zie het positief: je telt in dit topic pas mee als je minimaal 3x een vertragingsbericht gehad hebt.
Grapje uiteraard! Maar het is helaas wel vaak de realiteit.

MY23 is dan wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
[...]
Hier zojuist eens over gebeld naar mijn dealer..
Die houdt stellig vol dat mijn auto die besteld is begin dit jaar (3 weken terug nog geen VIN) gewoon een my22 zal worden.

Nu moet ik er bij vermelden dat het een beste man is, maar erg behulpzaam om je op de hoogte te houden/brengen wat moeizaam verloopt.. Desalniettemin nog altijd beter dan de beste man uit Drachten.. die was ronduit schofterig O-)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Joer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:48:
Zo juist ff dealer gebeld. De levering is ook bij mij uitgesteld van eind augustes staat het nu op 23 Sept. De auto is besteld door leaseplan op 16 maart
Hadden ze al wel een VIN in het systeem? Ik heb 3 weken geleden gebeld, toen gaven ze ook eind augustus aan, maar ze hadden al wel een VIN staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otosam
  • Laatst online: 24-05-2023
27 januari besteld, een gt line awd
“Mei moet nog wel lukken”
Toen april
Daarna juni /juli
Toen midden augustus
Nu eind september gelost, begin oktober leveren

Ik geloof er zoetjes aan geen bal meer van

Ook vervelend: je moet steeds zelf vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furian88
Otosam schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:03:
Ook vervelend: je moet steeds zelf vragen.
Dit voornamelijk.. daar erger ik me het meeste aan, gooi dan een site online waarin je dit zelf qua informatie in de gaten kan houden. Kan me niet voorstellen dat dat zo moeilijk moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ruben. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Hadden ze al wel een VIN in het systeem? Ik heb 3 weken geleden gebeld, toen gaven ze ook eind augustus aan, maar ze hadden al wel een VIN staan.
Nee geen nummer. Jij ook bij leaseplan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
Joer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Nee geen nummer. Jij ook bij leaseplan besteld?
Jup. Zakelijke lease, dat wel. Zelfde verhaal, actiemodel. Ik bel binnenkort wel weer eens om te vragen of hij voor mij ook uitgesteld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ruben. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Jup. Zakelijke lease, dat wel. Zelfde verhaal, actiemodel. Ik bel binnenkort wel weer eens om te vragen of hij voor mij ook uitgesteld is
Ik heb private lease maar ook een voorraad bestelling. Ben benieuwd. Wat zegt de leaseplan app de verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
dealer belde net, nog steeds geen VIN. Voor zover hij kon zien toch echt een my22.
al met al hoop ik gewoon maar dat hij dit jaar nog binnen komt..
Anders voorzie ik dat de lease maatschappij hem nog weigert ook (ivm prijs afspraken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
Joer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:42:
[...]

Ik heb private lease maar ook een voorraad bestelling. Ben benieuwd. Wat zegt de leaseplan app de verwachte leverdatum?
Week 5 2023, maar dat was een “dummy” datum. Volgens mij hetzelfde verhaal als wat jij hebt gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Kreeg vandaag bericht dat mijn bestelde auto 11 weken eerder komt.

Was helaas een bericht van Audi over mijn geannuleerde Q4. 😂 Zul je Ien dat die er straks nog eerder is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 21:59
3 januari 2022 besteld (België). GT-line AWD Moonscape (alle opties).

Toen bevestigde de dealer een levering reeds eind april (want er waren enkele niet gereserveerde modellen al onderweg).

Amper een week na bestelling belde de dealer met het nieuws dat het eind juli zou worden (want dezelfde wagen was door anderen ook al gereserveerd, foutje in het systeem).

Vandaag is er geen enkele info over productiedatum en leverdatum. Ook niet over hoe lang enige vertraging kan aanslepen.

Blijkbaar kampen AWD modellen momenteel met de grootste vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
someone4 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:47:
3 januari 2022 besteld (België). GT-line AWD Moonscape (alle opties).

Toen bevestigde de dealer een levering reeds eind april (want er waren enkele niet gereserveerde modellen al onderweg).

Amper een week na bestelling belde de dealer met het nieuws dat het eind juli zou worden (want dezelfde wagen was door anderen ook al gereserveerd, foutje in het systeem).

Vandaag is er geen enkele info over productiedatum en leverdatum. Ook niet over hoe lang enige vertraging kan aanslepen.

Blijkbaar kampen AWD modellen momenteel met de grootste vertraging.
Troost u, zijn niet enkel AWD modellen, mijn RW ook in januari besteld met productiedatum in juni.... dealer weet tot nog toe niet wanneer de auto zal geproduceed worden... was een zogezegde wagen die KIa Belgie al in bestelling had staan.... ze weten van geen hout meer pijlen maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ruben. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Week 5 2023, maar dat was een “dummy” datum. Volgens mij hetzelfde verhaal als wat jij hebt gehoord.
Ja klopt bij mij week 13. 31 maart. Ben benieuwd wat de leasemaatschappij gaat goed als blijft dat ze geen woord kunnen houden over de aller uiterste leverdatum

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
Yes!!! Na lang wachten en boerenprotesten trotseren, nu toch eindelijk mijn EV6 77,4 Plus RWD opgehaald. En, inderdaad, het was het wachten meer dan waard. Wat een heerlijk auto!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrj8A9vroO_bHFs2da_orEVbaeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AquF0r6w5KjGaUSDdy9t8i8y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3kbI2ytUWWXCbg4A8AjCRrqBzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLYsh8MaIdDCR6WOLByWEDcg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FQfiybiT4g_tgbn1LCwz7WTa2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LTLy4n2PpU5wmkBTEG58sfx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Ruben. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Apart, mijn bestelde awd zakelijke lease bij leaseplan, besteld op 24 maart, staat op week 44 2022 als leverdatum. Vooralsnog geen wijzigingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
elbeannie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Update:

Nog steeds geen VIN nummer, levering volgens LM systeem staat op week 28, volgens Kia dealer week 29.
Redelijk onbetrouwbaar dus aangezien dit al over een maand is.
Toch nog maar eens gebeld, stond nog steeds week 28 volgens LM. Reactie; geen VIN, hij staat nu op backorder, levering 3e week van november en het is een MY22 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
acidlover schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Troost u, zijn niet enkel AWD modellen, mijn RW ook in januari besteld met productiedatum in juni.... dealer weet tot nog toe niet wanneer de auto zal geproduceed worden... was een zogezegde wagen die KIa Belgie al in bestelling had staan.... ze weten van geen hout meer pijlen maken....
Zelfde verhaal hier.
Bij welke dealer bestelde je de uwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
GooD2SeeYou schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Apart, mijn bestelde awd zakelijke lease bij leaseplan, besteld op 24 maart, staat op week 44 2022 als leverdatum. Vooralsnog geen wijzigingen gehad.
Ik precies 1 maand later, zelfde toko, ook awd, week 52 levering.Overigens voor de rest radiostilte vanuit Leaseplan. Wat best raar voelt voor een aankoop van ~60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

elbeannie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Toch nog maar eens gebeld, stond nog steeds week 28 volgens LM. Reactie; geen VIN, hij staat nu op backorder, levering 3e week van november en het is een MY22 :+
Gevoelsmatig raar dat het een MY22 model is, zeker in november zou ik toch verwachten dat het een MY23 gaat worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:39
Tsja, ik denk dat je nu al kan voorspellen dat we in Q4 berichten gaan zien van mensen die een MY2023 hebben gekregen en andere mensen die later hun EV6 ontvangen hebben en toch nog een MY2022 hebben.

Rondom de wisseling van modeljaren zie je dat wel vaker (ook bij andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
AstroDude schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:48:
[...]

Zelfde verhaal hier.
Bij welke dealer bestelde je de uwe ?
Bij Novoto in Harelbeke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
Novoto Zulte hier, we zijn dus streekgenoten.
Ik heb net nog eens gemaild naar de dealer om te achterhalen wanneer zij de wagen bestelden, ik tekende op 07/02, maar de wagen was reeds in bestelling en werd verwacht in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debrouwer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-12-2024
Hier hetzelfde verhaal, GT-Line AWD snow white pearl, besteld 23/11/2021 bij Novoto Roeselare BE, maar was een wagen die reeds in bestelling stond sinds 06/06/2021.
Eerst ging die eind januari komen, dan eind maart, dan eind juni... Op vandaag nog steeds 0 nieuws, geen productiedatum.
"geduld is een schone deugd" zegt het spreekwoord dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8joQk-GCsTMJLcDStun5ruQozo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dsex8BkdlI1StNgEgP6iKZss.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
debrouwer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:29:
Hier hetzelfde verhaal, GT-Line AWD snow white pearl, besteld 23/11/2021 bij Novoto Roeselare BE, maar was een wagen die reeds in bestelling stond sinds 06/06/2021.
Eerst ging die eind januari komen, dan eind maart, dan eind juni... Op vandaag nog steeds 0 nieuws, geen productiedatum.
"geduld is een schone deugd" zegt het spreekwoord dan.

[Afbeelding]
AWD is het probleem hier denk ik. Die zijn schijnbaar allemaal richting onze vrinden in de U S of A gegaan.
Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste