Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Chevalric schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Geen idee of de auto in Velp in onderhoud kan. Ik woon zelf in de buurt van Amersfoort, keuze dealer kwam van LM. Maar de medewerker van Wassink die mij mailde, zit in Velp (volgens zijn mail signature).
Elke MERK dealer voldoet. Als elke leaserijder terug zou moeten naar de tent die toevallig de beste deal had, zouden we heel wat meer files hebben :P Ik ben nog nooit teruggegaan voor onderhoud naar de leverende dealer omdat die óf op een stomme plek zat, of gewoonweg een slechte reputatie had.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
Yes. Net telefoon gehad van de dealer in Zwolle. Mijn EV6 Plus RWD Runway Red is vandaag aangekomen. Ik heb zelfs een persoonlijk video van ze van de vrachtwagen met de auto er op. 28 juni om 14 uur kan ik rijden!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRukNMyhwlkJAGctiaxZJxKzWkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZLk6VVRRCj7rtlVfH7qYkPR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:44
JeJeBe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Elke MERK dealer voldoet. Als elke leaserijder terug zou moeten naar de tent die toevallig de beste deal had, zouden we heel wat meer files hebben :P Ik ben nog nooit teruggegaan voor onderhoud naar de leverende dealer omdat die óf op een stomme plek zat, of gewoonweg een slechte reputatie had.
Dat is wel duidelijk. Het ging erom dat die betreffende vestiging van Wassink geen dealer van Kia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
trjones schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:00:
Yes. Net telefoon gehad van de dealer in Zwolle. Mijn EV6 Plus RWD Runway Red is vandaag aangekomen. Ik heb zelfs een persoonlijk video van ze van de vrachtwagen met de auto er op. 28 juni om 14 uur kan ik rijden!!!

[Afbeelding]
Wanneer besteld?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Hoe vaak bellen jullie de daeler om te vragen of ze een status update hebben?
De laatste keer was voor mij op 20 mei. Toen konden ze aangeven dat er een VIN bekend was en dat ze op zee was. Met de verwachting dat in juli deze aan wal zou komen.

Nu zijn we weer 4 weken verder en blijft het weer stil. En ik twijfel of ik weer durf te vagen of ze een update hebben. Wil niet net als @Phusebox bekend worden O-)

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
bitwizz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:18:
De laatste keer was voor mij op 20 mei. Toen konden ze aangeven dat er een VIN bekend was en dat ze op zee was. Met de verwachting dat in juli deze aan wal zou komen.

Nu zijn we weer 4 weken verder en blijft het weer stil. En ik twijfel of ik weer durf te vagen of ze een update hebben. Wil niet net als @Phusebox bekend worden O-)
Gewoon bellen man. Jamie gelijk vragen waar ie gelost word en op welke boot ie staat als ze dat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:26

Niet twijfelen, maar gewoon informeren als je daar behoefte aan hebt. Ik heb tegenwoordig wel geleerd dat niet alles je zomaar komt aanwaaien en dat je overal zelf achteraan moet. Ik heb een Niro EV besteld en was toevallig gisteren bij de Kia dealer vanwege een reparatie van onze privé Kia en toe zag ik de verkoper zitten en heb ik hem even aangesproken hoe het zit met mijn auto en die wist mij interessante informatie te vertellen. Ik twijfel (verder niets dan lof over de dealer) of deze informatie mij ook was medegedeeld als ik er niet om gevraagd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

Ik heb elke 14 dagen contact met m'n dealer voor een update.
Dus gewoon bellen als je een update wil hebben en je nergens schuldig over voelen, gaat ten slotte om een hoop geld.
Hij moet dan inmiddels ook al een losdatum hebben en een geplande bezorgweek voor de dealer zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 17-06-2022 16:25 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trjones
Auto is besteld op 25-02-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
trjones schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:30:
[...]

Auto is besteld op 25-02-2022
Ah, dan is het mooi vlot gegaan! Was het een nieuwe bestelling of een voorraad auto? En wat was de initiële leverdatum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
The Wizard schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Ah, dan is het mooi vlot gegaan! Was het een nieuwe bestelling of een voorraad auto? En wat was de initiële leverdatum?
Volgens de lijst is dit voor @trjones:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMhLBnI9cggkLYx0Gy-WK4NOeBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0cmyPMWLLS8PqwSPQ6mhV1Dj.png?f=fotoalbum_large

;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anunnaki op 17-06-2022 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen zin om die lijst elke keer op te starten, even erbij vermelden is veel sneller 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
The Wizard schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Geen zin om die lijst elke keer op te starten, even erbij vermelden is veel sneller 😋
Mee eens.

Maar ik dacht mooie kans om hem even te promoten:
EV6 leveringen lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anunnaki schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:34:
[...]

Mee eens.

Maar ik dacht mooie kans om hem even te promoten:
EV6 leveringen lijst
Het lijstje is ook mooi en handig, maar niet bruikbaar op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
Ik blijf dat moment van leveren toch raar vinden, ik heb 23 maart besteld ( plus 77 kw Gravity Blue) en dan krijg ik te horen dat dat de aanvankelijke levertijd van 28 juli niet gehaald wordt maar dat de losdatum 12 september wordt. Hoe kan hij dat nu weten als de auto nog niet gemaakt is volgens hem en er dus ook geen vin bekend is? :? Met enige teleurstelling Anunnaki ingelicht om mijn datum te verlaten maar hoe kan het toch dat een auto die in februari besteld is er nu al is, en die van mij maar achteruit geschoven wordt, terwijl ik een maand later heb besteld? heb toch niet een hele moeilijke config. De geplande vakantie met de fietsendrager voor eind augustus op de lange baan geschoven, want dat gaat hem niet worden.....

[ Voor 10% gewijzigd door marc4547 op 18-06-2022 10:09 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ben momenteel al maanden extra aan het wachten op mijn Yacht Blue EV6, AWD GT-Line. Oorspronkelijk zou het maart geleverd worden, maar inmiddels constante vertragingen. Laatste melding is dat ik hem nu eind augustus zou krijgen, maar heb er een hard hoofd in. Is er bekend welke onderdelen zorgen voor deze lange wachttijden?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:06:
Ik blijf dat moment van leveren toch raar vinden, ik heb 23 maart besteld ( plus 77 kw Gravity Blue) en dan krijg ik te horen dat dat de aanvankelijke levertijd van 28 juli niet gehaald wordt maar dat de losdatum 12 september wordt. Hoe kan hij dat nu weten als de auto nog niet gemaakt is volgens hem en er dus ook geen vin bekend is? :? Met enige teleurstelling Anunnaki ingelicht om mijn datum te verlaten maar hoe kan het toch dat een auto die in februari besteld is er nu al is, en die van mij maar achteruit geschoven wordt, terwijl ik een maand later heb besteld? heb toch niet een hele moeilijke config. De geplande vakantie met de fietsendrager voor eind augustus op de lange baan geschoven, want dat gaat hem niet worden.....
Ik begrijp je frustratie, maar KIA's wegen zijn ondoorgrondelijk.
Het verschil kan een legio aan items hebben waarom er later geproduceerd wordt.
Gemis aan onderdelen, andere markten voorrang geven, productiesnelheid van bepaalde modellen/kleur, storingen in het productieproces, te weinig schepen om te vervoeren en ga zo maar door.

De losdatum (is ook gekoppeld aan je bestelnummer) wordt eigenlijk door de fabriek fictief aangegeven t.o.v. hun eerste productieplanning, later wordt deze aangepast (vaak automatisch) wanneer de productieplanning niet gehaald wordt.
Dit is de enige datum die de dealer eigenlijk weet totdat de auto een VIN krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldVos71
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03-2024
Helemaal met je eens... Aan mijn (lease) bestelling is zelfs 3x een VIN gekoppeld en later weer verwijderd, zonder (voor de dealer) duidelijke reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Amiet01 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:08:
Ben momenteel al maanden extra aan het wachten op mijn Yacht Blue EV6, AWD GT-Line. Oorspronkelijk zou het maart geleverd worden, maar inmiddels constante vertragingen. Laatste melding is dat ik hem nu eind augustus zou krijgen, maar heb er een hard hoofd in. Is er bekend welke onderdelen zorgen voor deze lange wachttijden?
AWD leveringen worden nu vertraagd door Noord-Amerika leveringen, daar krijgen ze de auto’s binnen enkele maanden geleverd. Blijkbaar gaat veel AWD capaciteit daar naar toe. Noord-Amerika was ook veel later met de leveringen, ik denk dat ze even een goede beurt willen maken of de importeur heeft het bedongen dat ze meer productie capaciteit krijgen. Het blijft altijd een financiële kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Amiet01 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:08:
Wanneer besteld? Mijn yacht blue AWD GT-line is eind november besteld, oorspronkelijk zou het eind juni geleverd worden, gaat niet gebeuren. Geen nieuwe datum, waarschijnlijk geen levering voor september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulS
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08 20:02
Kovachs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:50:
YES! Ik kan woensdag 1 juni mijn ev6 ophalen. RWD GT-line runway red besteld in september.
Heb je hem ook op 1 juni opgehaald? Staat nog niet in overzicht bestellingen als geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

turt schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Wanneer besteld? Mijn yacht blue AWD GT-line is eind november besteld, oorspronkelijk zou het eind juni geleverd worden, gaat niet gebeuren. Geen nieuwe datum, waarschijnlijk geen levering voor september...
Besteld in januari, maar was een voorraadmodel die al sinds oktober of november 2021 in bestelling staat.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:57
glas86 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Niet twijfelen, maar gewoon informeren als je daar behoefte aan hebt. Ik heb tegenwoordig wel geleerd dat niet alles je zomaar komt aanwaaien en dat je overal zelf achteraan moet. Ik heb een Niro EV besteld en was toevallig gisteren bij de Kia dealer vanwege een reparatie van onze privé Kia en toe zag ik de verkoper zitten en heb ik hem even aangesproken hoe het zit met mijn auto en die wist mij interessante informatie te vertellen. Ik twijfel (verder niets dan lof over de dealer) of deze informatie mij ook was medegedeeld als ik er niet om gevraagd had.
Misschien de verkeerde topic om over de Niro te hebben maar... je maakt me wel nieuwsgierig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:19
IMusteat50 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Misschien de verkeerde topic om over de Niro te hebben maar... je maakt me wel nieuwsgierig:)
De nieuwe Niro is qua design behoorlijk gewijzigd, maar technisch is het nog grotendeels de oude Niro. Je krijgt geen EV6-techniek qua aandrijflijn.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
The Wizard schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:46:
[...]

AWD leveringen worden nu vertraagd door Noord-Amerika leveringen, daar krijgen ze de auto’s binnen enkele maanden geleverd. Blijkbaar gaat veel AWD capaciteit daar naar toe. Noord-Amerika was ook veel later met de leveringen, ik denk dat ze even een goede beurt willen maken of de importeur heeft het bedongen dat ze meer productie capaciteit krijgen. Het blijft altijd een financiële kwestie.
Amerikanen betalen ook meer dan de catalogus waarde van de auto. Importeur verdient meer en kia verdient meer. Dus tel uit je winst. Waar zullen de meeste kia’s heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
DaMenaz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:50:
[...]

De nieuwe Niro is qua design behoorlijk gewijzigd, maar technisch is het nog grotendeels de oude Niro. Je krijgt geen EV6-techniek qua aandrijflijn.
Logisch, gezien het prijsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
IMusteat50 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Niet super spannend hoor maar mij werd de datum verteld dat de auto bij de dealer gelost wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glas86
DaMenaz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Klopt MK3 platform vs E-GMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:57
glas86 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:16:
[...]

Niet super spannend hoor maar mij werd de datum verteld dat de auto bij de dealer gelost wordt.
Nice! Heb tot heden nog niets gehoord behalve de HK switch naar headup display.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvgemert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 22:41
Goed bericht levering schijnt nu op 8 juli te zijn. Toch weer anderhalve maand eerder _/-\o_
jvgemert schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:49:
3 maart bestelling gedaan en levering staat voor als nog op 25 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
jvgemert schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:30:
Goed bericht levering schijnt nu op 8 juli te zijn. Toch weer anderhalve maand eerder _/-\o_

[...]
Welke uitvoering betreft het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz

[...]
Dat zijn de betere berichten. 👍

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024

[...]
Lease of privé?

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvgemert
Joer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Welke uitvoering betreft het
Kia EV6 Plus 77.4kWh Elektromotor 168kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvgemert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:53
Helaas nog geen (relevante) update van mijn dealer, dit was namelijk z'n antwoord:

Vanuit onze kan nog geen nieuws. De auto staat nu voor een geschatte levertijd van eind augustus. De auto heeft alleen nog geen chassisnummer dus die datum echt nog veranderen.

Ik weet niet precies hoelang er tussen VIN en levering zit, maar volgens mij gaan we eind augustus op deze manier niet halen :+

[edit]
Gaat om een Athlon editie zakelijke lease welke door Athlon vooruit zijn besteld, maar ik heb geen idee wanneer Athlon die bestelling heeft gedaan. In mijn specifieke geval om een GT line RWD wit.

[ Voor 25% gewijzigd door sn0x0r op 20-06-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trjones
Ah...ja klopt. Extra info was handiger geweest. De initiele levering zou 15-8 zijn. Dus bijna anderhalve maand eerder. Het betreft zakelijk lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:28:
Helaas nog geen (relevante) update van mijn dealer, dit was namelijk z'n antwoord:

Vanuit onze kan nog geen nieuws. De auto staat nu voor een geschatte levertijd van eind augustus. De auto heeft alleen nog geen chassisnummer dus die datum echt nog veranderen.

Ik weet niet precies hoelang er tussen VIN en levering zit, maar volgens mij gaan we eind augustus op deze manier niet halen :+

[edit]
Gaat om een Athlon editie zakelijke lease welke door Athlon vooruit zijn besteld, maar ik heb geen idee wanneer Athlon die bestelling heeft gedaan. In mijn specifieke geval om een GT line RWD wit.
Wat betreft de besteldatum van Athlon bij KIA Nederland is dit 14 februari 2022. (Heb dezelfde configuratie als jij).

Het toewijzen van het VIN nummer is voor mij, bij bestellingen die leasmaatschappijen vooraf hebben gedaan, nog steeds onduidelijk.
Gezien een eerdere opmerking van een forumlid dat zijn VIN al 3x was toegewezen en weer verwijderd lijkt het erop dat deze door KIA Nederland wordt toegewezen en niet de fabriek.
Heb het vermoeden dat er een partij auto's binnenkomt of onderweg is en dat ze dan vanuit KIA Nederland deze toewijzen aan klanten van leasemaatschappijen, misschien e.e.a. afhankelijk van de contractuele afspraken.

[edit]
Bij bestelling gaf Athlon aan dat deze auto's voor aug/sept 2022 waren besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 20-06-2022 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trjones
The Wizard schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Het betreft een nieuwe bestelling. Geen voorraad auto. Hij zou op 15-8 geleverd worden dus dit is een zeer aangename verrassing. De dealer mikte dus goed door te zeggen rond juni/juli. 1 dag later (alsof het bestemd was) komt de laadpaal thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Voor jou informatie:
De verkoper krijgt elke twee weken een pop-up op zijn pc/software met nieuwe updates over je auto. Hij/zij kan er niet om heen en moet dit echt weg klikken om verder in zijn systeem te kunnen werken.
Kort gezegd:
De verkoper zou je elke twee weken een update kunnen geven.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Had vorige week ook ff dealer gebeld. Geen VIN nummer maar de bestelling was gedaan op 16mrt door leaseplan. Dealer verwacht bij hem op 28augustes. Dat ga ik niet geloven. Leaseplan had mij eerder verteld dat de “afspraak” zou zijn dat hun voorraad bestelling voor 31 okt uitgeleverd zou worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Had ook nog even doorgevraagd over welk MY de auto zou zijn en hoeveel tijd er tussen VIN en aankomst in de haven zit. De eerste wordt duidelijk en stellig beantwoord, het tweede geeft weinig nieuwe info:

Uw EV6 is MY22, MY23 zullen pas later in 2023 geleverd gaan worden. Helaas worden orders niet allemaal op het zelfde stadium van productie gekoppeld, daardoor kan ik ook niet vertellen wanneer een auto een chassisnummer krijgt en is de levertijd nadat een auto een chassisnummer krijgt dus ook verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
Afgelopen weekend weer een mailtje van de dealer met wederom een maand vertraging in verwachte leverdatum. Dit keer van 4 augustus naar 29 augustus. Dealer gaf tevens aan dat de auto nog niet is geproduceerd. Ik ga er dus nog steeds vanuit dat het ergens begin oktober zal gaan worden, ook gezien de gemiddelde levertijden uit de lijsten.

Gaat bij mij om een GT-Line RWD in Moonscape Matt besteld op 14 maart '22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trjones
Dat is een zeer terechte vraag in mijn optiek. Het enige wat ik kan bedenken is de kleur van de auto. Ik heb voor de standaard rode kleur gekozen. Het klinkt wellicht erg raar maar zou dat er mee te maken kunnen hebben? Want, jouw bestelling is maar 1 maand (plus/minus) later besteld maar dat de levering zo ver later geleverd wordt. Je hebt verder geen opties zoals fabriek af een trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
Na mijn mailtje van vrijdag met vraag over een update van levering, heb ik vanmorgen te lezen gekregen dat de auto op de boot staat die eind mei in Korea is vertrokken en overmorgen in de haven van Suez wordt verwacht.
Aanmeren in Antwerpen zou volgen Eukor half juli zijn.
We dienen 2 weken bij te rekenen voor lossen, inklaring en transport naar dealer.
Bestelmoment was 17/11/21, verwachte levertijd op bestelbon was 24/6, dat wordt nu 31/7 ongeveer.
Het betreft een GT-Line AWD in Yacht Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:39
sn0x0r schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:05:
Had ook nog even doorgevraagd over welk MY de auto zou zijn en hoeveel tijd er tussen VIN en aankomst in de haven zit. De eerste wordt duidelijk en stellig beantwoord, het tweede geeft weinig nieuwe info:

Uw EV6 is MY22, MY23 zullen pas later in 2023 geleverd gaan worden. Helaas worden orders niet allemaal op het zelfde stadium van productie gekoppeld, daardoor kan ik ook niet vertellen wanneer een auto een chassisnummer krijgt en is de levertijd nadat een auto een chassisnummer krijgt dus ook verschillend.
Tussen VIN en daadwerkelijke levering door de dealer zit doorgaans 2,5 tot 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Auto Review, donderdag 7 april 2022.

Prijzen Kia EV6 GT en levertijd
De Kia EV6 GT kost 64.195 euro, is nu te bestellen maar wordt pas eind 2022 geleverd. Dat is 4200 euro méér dan wat je betaalt voor de huidige meest sportieve uitvoering met 325 pk, 605 Nm en AWD. :'(

Ook in de prijslijst augustus 2021 geeft Kia al aan dat de levertijd GT vanaf 4e kwartaal 2022 is. :'(

Het is en blijft afwachten wanneer de auto gaat komen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
trjones schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is een zeer terechte vraag in mijn optiek. Het enige wat ik kan bedenken is de kleur van de auto. Ik heb voor de standaard rode kleur gekozen. Het klinkt wellicht erg raar maar zou dat er mee te maken kunnen hebben? Want, jouw bestelling is maar 1 maand (plus/minus) later besteld maar dat de levering zo ver later geleverd wordt. Je hebt verder geen opties zoals fabriek af een trekhaak?
Nee ik heb wel een trekhaak besteld maar die wordt er in Nederland onder gevouwen. ( volgens mij is er af fabriek geen trekhaak.,) en ik heb als kleur Gravity blue, lijkt mij niet heel spannend, gewoon RWD 77,4KW.
Dus ik begin soms wel eens te twijfelen wanneer de auto besteld is. Het is geen Lease maar aanschaf...

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Mijn auto is eindelijk bij de dealer. Eind Oktober 2021 besteld. GT Line AWD Yacht Blue. Komende vrijdag ophalen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:50
Griffen83 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:07:
Mijn auto is eindelijk bij de dealer. Eind Oktober 2021 besteld. GT Line AWD Yacht Blue. Komende vrijdag ophalen! :*)
Nice, erg jaloers natuurlijk maar nice :)
Net ook maar even weer een 2-wekelijks mailtjes gestuurd naar de dealer voor een update.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Zilversmid schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:07:
[...]

3 weken verder en net te horen gekregen dat de levering ook met minimaal 3 weken is opgeschoven (30/07/22), en voorlopig nog zonder uitzicht op een VIN.
Inmiddels een maand verder en nu ineens wel een Chassisnummer!! En de mededeling dat de auto verwacht wordt bij de dealer rond 23 augustus. Het einde lijkt dus in zicht, of in ieder geval is er iets meer duidelijkheid!

Besteld midden december 2021: KIA EV6 AWD GT-Line Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Het lijkt wel of de GT-Line los begint te komen in de productie. Ik hoor bijna iedereen die een half jaar geleden besteld heeft dat z'n EV6 er aan komt. Of ligt dat aan mij?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Net even contact gehad met de dealer, hij ziet veel dec 2021 VIN’s verschijnen in zijn systeem, mijn 9 maart bestelde Plus is van aug naar minimaal sep gegaan.

Ik vermoed dat ze de backlog van de GT Lines aan het wegwerken zijn, die hadden meer last van missende onderdelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
🥳 ondanks eerdere berichten dat het weer met een maand vertraagd zou zijn (vanuit Kia zelf) kreeg ik vandaag geheel onverwachts een bericht van de dealer dat mijn GT-Line AWD in het rood vandaag op de stoep stond 😁😆 (voor de geïnteresseerden die niet door de lijst willen zoeken deze is begin november besteld 😉) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
bitwizz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:40:
Het lijkt wel of de GT-Line los begint te komen in de productie. Ik hoor bijna iedereen die een half jaar geleden besteld heeft dat z'n EV6 er aan komt. Of ligt dat aan mij?
Helaas is die van mij 3 maanden geleden besteld. Gaat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstroDude
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07-2023
Dag Allen,

nieuw hier, uit West-Vlaanderen.
Op 07/02/2022 tekende ik de bestelbon voor een EV6 GT-Line AWD Moonscape Matte full option.
De dealer had er 6 in bestelling staan, dus nam ik één van die want zo moest ik geen 7 maanden wachten en zou de wagen reeds in mei geleverd worden.

Dat is intussen wel al veranderd, de leveringsstatus is zelfs onbekend.
Ik vind het niet leuk om constant te gaan zagen bij de dealer hoe het zit, dus doe ik dat ook niet.
Maar ik krijg ook geen spontane updates van de dealer, dus heb ik gisteren toch nog maar eens gemaild voor de 2de keer sedert de bestelling, dus dat lijkt mij nog redelijk.

Dit kreeg ik terug van de dealer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFp2r7rD-jffIXUnXzLBBK1T3Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5atNFophpRTdXUmJflqlAcmB.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds niks concreet dus.
Zeer vervelend natuurlijk, maar goed, ik vermoed dat de dealer van hetzelfde gedacht is.
Wij hebben gelukkig geen problemen met de huidige wagen, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen misschien in een andere situatie verkeren.
Het zou in ieder geval aangenamer zijn om iets te weten, al is het bvb nog wachten tot december, maar dan weet je het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Helaas ook vanmorgen van athlon een vertragingsbericht ontvangen. (Al was dat niet geheel onverwachts aangszien ik 30-6 nogal vroeg vond). Affain we wachten het rustig af.
77.4kwh adv plus in interstellar grey, besteld bij athlon op 10-5-22
Geachte heer Nl-jeff
Voor u is een nieuwe Kia EV6 door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 26 augustus 2022.

Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Nl-jeff schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:40:
Helaas ook vanmorgen van athlon een vertragingsbericht ontvangen. (Al was dat niet geheel onverwachts aangszien ik 30-6 nogal vroeg vond). Affain we wachten het rustig af.

[...]
Jammer, private of zakelijk?

[offtopic]
Daarnaast valt mij elke keer op als ik jouw signature zie dat je E-nero hebt staan, maar het is de E-Niro of Niro EV... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
sn0x0r schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Jammer, private of zakelijk?

[offtopic]
Daarnaast valt mij elke keer op als ik jouw signature zie dat je E-nero hebt staan, maar het is de E-Niro of Niro EV... :+
Prive lease,
meteen een goed moment om de signature eens te updaten tnx.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Voor degenen die een my23 krijgen.

Dit zijn de wijzigingen ten opzichte van de my22:
1) Pre-conditioning (hopelijk komt dat ook naar de my22).
2) Ramen achter werken hetzelfde als voor. Dus anti-klem beveiliging en in 1 keer omhoog/omlaag (zouden ze dan ook alle vier open gaan bij gebruik van de afstandsbediening, Is nu in Azië al het geval).
3) Bekleding in het vak onder de middenarmsteun voor betere geluidsisolatie.
4) Beter gevulde zijkanten van de zitting van de voorstoelen.
5) In Nederland niet van toepassing.
6) Changing the name of V2L to V2D (big whoop)

Bron en verdere omschrijving (in het Duits): https://www.kiaevforums.c...-changes.3304/#post-46544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
asennamm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:24:

2) Ramen achter werken hetzelfde als voor. Dus anti-klem beveiliging en in 1 keer omhoog/omlaag (zouden ze dan ook alle vier open gaan bij gebruik van de afstandsbediening, Is nu in Azië al het geval).

Bron en verdere omschrijving (in het Duits): https://www.kiaevforums.c...-changes.3304/#post-46544
Gezien mijn auto nog steeds geen VIN heeft hoop ik toch echt dat ik dus de my23 ga krijgen..
Met mijn geluk daar in tegen zal het wel de my22 zijn.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
furian88 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Gezien mijn auto nog steeds geen VIN heeft hoop ik toch echt dat ik dus de my23 ga krijgen..
Met mijn geluk daar in tegen zal het wel de my22 zijn.
Zie mijn bericht wat hoger, als je je auto op korte termijn verwacht dan wordt het dus geen MY23 volgens mijn dealer. Ik verwacht mijne in week 35 bijvoorbeeld en hij was heel stellig dat het geen MY23 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
sn0x0r schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Zie mijn bericht wat hoger, als je je auto op korte termijn verwacht dan wordt het dus geen MY23 volgens mijn dealer. Ik verwacht mijne in week 35 bijvoorbeeld en hij was heel stellig dat het geen MY23 wordt.
Mijn lease maatschappij gooit het op 15-11.. Ik hoefde de garage in elk geval niet eerder weer te bellen dan halverwege augustus voor een nieuwe status update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
furian88 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Mijn lease maatschappij gooit het op 15-11.. Ik hoefde de garage in elk geval niet eerder weer te bellen dan halverwege augustus voor een nieuwe status update 8)7
Welke LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Als Alphabet geen vooraf bestelde EV6'en heeft, en het dus reguliere dealerbestellingen zijn, is de eerder opgegeven levertijd veelal te kort waarbij de kans heel groot is dat deze worden doorgeschoven.
Blijft balen maar is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Solarman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Als Alphabet geen vooraf bestelde EV6'en heeft, en het dus reguliere dealerbestellingen zijn, is de eerder opgegeven levertijd veelal te kort waarbij de kans heel groot is dat deze worden doorgeschoven.
Blijft balen maar is niet anders.
Ik heb hem rechtstreeks bij de dealer besteld, 1tje die al vooruit besteld was door de dealer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
furian88 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:20:
[...]

Ik heb hem rechtstreeks bij de dealer besteld, 1tje die al vooruit besteld was door de dealer..
Vraag hem dan naar de besteldatum van de auto, dan weet je of het inderdaad een vooraf bestelde auto is.
Ondanks dat er geen VIN is staat wel de orginele besteldatum van de auto erin.

Helaas is vaak de informatievoorziening bij de aanschaf van een koffiezetapparaat beter dan bij de aankoop van een auto á € 60.000,-.

[ Voor 14% gewijzigd door Solarman op 21-06-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Solarman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Vraag hem dan naar de besteldatum van de auto, dan weet je of het inderdaad een vooraf bestelde auto is.
Ondanks dat er geen VIN is staat wel de orginele besteldatum van de auto erin.

Helaas is vaak de informatievoorziening bij de aanschaf van een koffiezetapparaat beter dan bij de aankoop van een auto á € 60.000,-.
de auto is volgens de garage besteld op 11-3-2022. ik heb hem op 21-3-2022 bij de garage besteld en dat doorgegeven aan de lease maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
furian88 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:29:
[...]

de auto is volgens de garage besteld op 11-3-2022. ik heb hem op 21-3-2022 bij de garage besteld en dat doorgegeven aan de lease maatschappij.
Dan zit er niets anders op dan........geduld hebben. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
asennamm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:24:

Wat is het verschil tussen pre-conditioning en batterijverwarming wat er nu ook al op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Solarman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Oh vandaar, ik kreeg bij de aankoop van een koffiezetapparaat van €60k een gratis EV6 bijgeleverd.

Koffieapparaat zat achterin de kofferbak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Anunnaki schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Oh vandaar, ik kreeg bij de aankoop van een koffiezetapparaat van €60k een gratis EV6 bijgeleverd.

Koffieapparaat zat achterin de kofferbak :+
Mazzelaar........ oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
glas86 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Wat is het verschil tussen pre-conditioning en batterijverwarming wat er nu ook al op zit?
Met de update gaat hij de batterij op ideale temperatuur brengen voor een laadsessie. Dus als je in de navi aangeeft dat je naar een laadpaal rijdt, dan zorgt de auto dat de batterij bij aankomst optimaal is voorbereid en je een optimale laadsessie hebt.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Blijf het iets “moeilijks” vinden my22 of my23. Want als ze rond mei/juni overstappen op my23 en je auto is bv in maart besteld maar nog niet is geproduceerd en die word in juli geproduceerd dat komen de spullen van het my23 er toch op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:23:
Blijf het iets “moeilijks” vinden my22 of my23. Want als ze rond mei/juni overstappen op my23 en je auto is bv in maart besteld maar nog niet is geproduceerd en die word in juli geproduceerd dat komen de spullen van het my23 er toch op??
Beste mensen,
Wie kan mij uitleg geven wat jullie bedoelen met my22 of my23. Ik begrijp er niets van. 8)7
Waar kan je dan zien wanneer my22 of my23 gaat spelen.
Ik ben behoorlijk nieuwsgierig hoe het allemaal in elkaar zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
Nl-jeff schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:40:

[...]
Ik ook bij Athlon besteld, was een Athlon Edition dus al besteld.
Eerste datum was week 26 nu naar week 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Overstag schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Beste mensen,
Wie kan mij uitleg geven wat jullie bedoelen met my22 of my23. Ik begrijp er niets van. 8)7
my = model year of wel bouw jaar. Met model year geeft het aan welke productie cyclus de auto in gemaakt is. In de huidige status is my22 (model year 22) nog de eerste revisie van de auto. Bij my23 hebben ze wat kleine dingetjes veranderd aan de auto zoals erlders beschreven is.
Since de productie cyclus van my22 rond mei/juni eindigt, betekend dit dat de auto's die vanaf july 2022 geproduceerd worden wat kleine veranderingen hebben ten opzichte van wat daarvoor geproduceerd zijn, namelijk my22.

Hope dat antwoord je helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Het omslagpunt lijkt overigens NU in ieder geval nog niet bereikt, want auto's die nu gemaakt worden (en met nog enkele weken te gaan op zijn minst) zijn volgens mijn dealer dus nog MY22. Dat lijkt mij op zich ook logisch, want ik vermoed dat ze eerst doorgaan met het bouwen van auto's met de onderdelen welke ze nog simpelweg op de plank hebben liggen.

Volgens mijn dealer is mijn week 35 auto (laatste week van augustus) namelijk 'sowieso' nog een MY22 en niet MY23. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ook oppassen met je rijk rekenen met een later modeljaar. Ik weet nog dat ik destijds een van de eerste SEAT Leons had van het type 1P (begin 2006). Een modeljaar later waren er al allerlei zaken wegbezuinigd die de mijne wel had. Dus waar ze dan aan de ene kant aangeven dat er een stukje vilt is geplakt, kun je andere zaken zomaar ineens missen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Mad_Master schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:39:
[...]

my = model year of wel bouw jaar. Met model year geeft het aan welke productie cyclus de auto in gemaakt is. In de huidige status is my22 (model year 22) nog de eerste revisie van de auto. Bij my23 hebben ze wat kleine dingetjes veranderd aan de auto zoals erlders beschreven is.
Since de productie cyclus van my22 rond mei/juni eindigt, betekend dit dat de auto's die vanaf july 2022 geproduceerd worden wat kleine veranderingen hebben ten opzichte van wat daarvoor geproduceerd zijn, namelijk my22.

Thnx Mad_Master geeft duidelijkheid.
Wat ik vorige maand hoorde van mijn dealer is dat de software update voor de pre-conditioning er al is.
Mijn 58kWh Plus interstellair gray staat nog administratief gepland voor half september-besteld 8 maart. Nog geen chassisnummer bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
DaMenaz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:54:
Ook oppassen met je rijk rekenen met een later modeljaar. Ik weet nog dat ik destijds een van de eerste SEAT Leons had van het type 1P (begin 2006). Een modeljaar later waren er al allerlei zaken wegbezuinigd die de mijne wel had. Dus waar ze dan aan de ene kant aangeven dat er een stukje vilt is geplakt, kun je andere zaken zomaar ineens missen.
Ook dit is zeker mogelijk, en eerlijk gezegd, tot we foto's hebben van iemand met een MY23 weten we eigenlijk niets zeker. Met name over het deel dat verandert is ten nadele van de koper/leaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mad_Master schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Ze bouwen eerst altijd de lopende MY22 bestellingen af voordat ze overgaan naar de MY23 bestellingen. Vaak zit daar tussen een periode dat de fabriek dicht is waarbij de lijn omgebouwd/aangepast wordt, indien noodzakelijk. Alle bestellingen met een levering dit jaar zullen allemaal nog MY22 modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
The Wizard schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Ze bouwen eerst altijd de lopende MY22 bestellingen af voordat ze overgaan naar de MY23 bestellingen. Vaak zit daar tussen een periode dat de fabriek dicht is waarbij de lijn omgebouwd/aangepast wordt, indien noodzakelijk. Alle bestellingen met een levering dit jaar zullen allemaal nog MY22 modellen zijn.
ik had gelezen dat de fabriek al begin juli ging starten met MY23 te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
turt schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:51:
[...]
ik had gelezen dat de fabriek al begin juli ging starten met MY23 te bouwen?
Alle orders tot 1 juni waren nog MY22, en met de backlog die ze hebben zal het zeker 3 maanden duren om deze weg te werken. Het is goed mogelijk dat ze eerder beginnen met de MY23, verschillen zijn immers klein, productielijnen aanpassen is er waarschijnlijk niet. Bijv de pre heating is softwarematig, stoelaanpassing is klein (toeleverancier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich1980
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-07-2022
Is er verschil in leveringstermijn tussen versie earth of gtline? Awd of rw? Kleine of grote batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
DaMenaz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Met de update gaat hij de batterij op ideale temperatuur brengen voor een laadsessie. Dus als je in de navi aangeeft dat je naar een laadpaal rijdt, dan zorgt de auto dat de batterij bij aankomst optimaal is voorbereid en je een optimale laadsessie hebt.
Maar hoe werkt dan de batterijverwarming die er nu op zit die doet toch in principe hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
In EUKOR lijkt het erop dat er na 30-6-2022 geen afvaarten gepland staan vanuit Pyeongtaek naar zowel Antwerpen als Bremerhaven. Rotterdam gaat helemaal niets naar toe.
Heb het idee dat ze dan een 2 weken dicht gaan waarna alles weer opstart.
Er zal dan 2e helft juli weer productie zijn schat ik....
Zoniet is het gezwets in de ruimte van mij........ oOo oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
glas86 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Maar hoe werkt dan de batterijverwarming die er nu op zit die doet toch in principe hetzelfde?
Momenteel werkt de batterijverwarming alleen om de batterij in de winter vooraf op te warmen bij laden. Nu werkt dat nog onder 0 graden tot 0 graden. Zou nog een update voor komen om dit rond de 17 graden te doen stijgen 9ergens gelezen).
Zoals DaMenaz aangaf is het met de update zo dat wanneer je een route ingeeft waarbij tussendoor opgeladen moet worden het accupakket automatisch, even voordat je bij dat laadstation bent, op temperatuur wordt gebracht van ongeveer 25 graden zodat je direct met vol vermogen de accu kan laden.

Oeps...dit hoort eigenijk in het andere topic..... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 21-06-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Overstag schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Beste mensen,
in de offerte staat er cv1 of cv2
cv1 = my22
cv2 = my23

maar denk dat je wss ook wel geluk kunt hebben dat je je auto laat ontvangt dat die gwn my23 is.

hoopte een beetje; dat ze ook een digitale achteruit kijkspiegel gestoken hebben als de zuster wagen Ioniq 5

[ Voor 9% gewijzigd door corola10 op 21-06-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Nog geen VIN voor mijn EV6. Dealer dacht dat hij volgens MY22-spec gebouwd zou worden. Vooralsnog nog steeds eind augustus verwacht op de kade. (begin februari besteld).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor42day
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 15:13
Heb mijn auto besteld op 14-01-2022. Krijg bij navraag over de oplevering onderstaand antwoord.
Snapt iemand dit?

RE: Levering Kia GT-Line AWD Yacht Blue

Allereerst mijn excuus voor de late reactie, maar dit had zijn redenen.
Een e-mail die ik nu naar onze relaties, die nog een auto in bestelling hebben, heb gezonden of ga zenden is dat ook de levering bij KIA zwaar onderdruk staat i.v.m. verschillende optie die niet aangeleverd kunnen worden door allerlei verschillende redenen.

Ook een bijkomende probleem is de tenaamstelling van de elektrische auto:

Natuurlijk doen wij en KIA Nederland ons uiterste best de auto zo snel mogelijk aan jullie te leveren. Wij als Kia-dealer kan en mag een bepaalde hoeveelheid voertuigen afleveren per periode. Deze processen zijn opgesteld vanwege de strenge Europese CO2 wetgeving. Daar dient Kia Europa, Kia Nederland en de Kia-dealer zich aan te houden. De boetes daarop zijn vele miljoenen, daarop kan dan ook geen uitzondering worden gemaakt.

Ik begrijp dat je de situatie vreemd vindt, daar uw Kia een volledig elektrische auto is. De fabrikant en Kia Nederland monitoren de situatie continue: dat wil zeggen dat er processen zijn vastgelegd zodat er van te voren bekend is wat de gemiddelde CO2 uitstoot is. Dat is bij vele merken, wegens de strenge Europese wetgeving, het geval. Helaas kan daar niet vanaf worden geweken. Het is helaas niet mogelijk om de levering van de auto eerder plaats te laten vinden en een uitzondering te maken hierop. De gecommuniceerde leverdatum door de Kia-dealer is ook te allen tijde een indicatie. Productievertraging en andere processen hebben invloed op het moment van levering. Indien u verdere vragen heeft over de verwachte levertijd, adviseer ik u met uw Kia-dealer contact op te nemen.

Op dit moment is je auto nog steeds niet gebouwd, want er staat nog altijd geen chassisnummer bij je bestelde auto, hij is dus weer een maand doorgeschoven maar mijn verwachting is dat in een van de aankomende weken dit wel het geval zal zijn en dan zal ik je een definitieve leverdatum kunnen doorgeven..

Nogmaals vind ik het heel vervelend deze situatie, alleen enige voordeel ten opzichten van veel andere merken geeft KIA wel een prijsgarantie. Want de EV6 is nu al tweemaal in prijs verhoogd.

Met vriendelijke groeten,

Automobielbedrijf Kooijman Utrecht B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:27
Dat is balen zeg, en je wacht al een hele tijd! Ik hoop dat mijn bestelde KIA ook in Utrecht wel op tijd komt. Heb geen GT line en al wel een VIN nr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Yor42day schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:38:
Heb mijn auto besteld op 14-01-2022. Krijg bij navraag over de oplevering onderstaand antwoord.
Snapt iemand dit?

RE: Levering Kia GT-Line AWD Yacht Blue

Allereerst mijn excuus voor de late reactie, maar dit had zijn redenen.
Een e-mail die ik nu naar onze relaties, die nog een auto in bestelling hebben, heb gezonden of ga zenden is dat ook de levering bij KIA zwaar onderdruk staat i.v.m. verschillende optie die niet aangeleverd kunnen worden door allerlei verschillende redenen.

Ook een bijkomende probleem is de tenaamstelling van de elektrische auto:

Natuurlijk doen wij en KIA Nederland ons uiterste best de auto zo snel mogelijk aan jullie te leveren. Wij als Kia-dealer kan en mag een bepaalde hoeveelheid voertuigen afleveren per periode. Deze processen zijn opgesteld vanwege de strenge Europese CO2 wetgeving. Daar dient Kia Europa, Kia Nederland en de Kia-dealer zich aan te houden. De boetes daarop zijn vele miljoenen, daarop kan dan ook geen uitzondering worden gemaakt.

Ik begrijp dat je de situatie vreemd vindt, daar uw Kia een volledig elektrische auto is. De fabrikant en Kia Nederland monitoren de situatie continue: dat wil zeggen dat er processen zijn vastgelegd zodat er van te voren bekend is wat de gemiddelde CO2 uitstoot is. Dat is bij vele merken, wegens de strenge Europese wetgeving, het geval. Helaas kan daar niet vanaf worden geweken. Het is helaas niet mogelijk om de levering van de auto eerder plaats te laten vinden en een uitzondering te maken hierop. De gecommuniceerde leverdatum door de Kia-dealer is ook te allen tijde een indicatie. Productievertraging en andere processen hebben invloed op het moment van levering. Indien u verdere vragen heeft over de verwachte levertijd, adviseer ik u met uw Kia-dealer contact op te nemen.

Op dit moment is je auto nog steeds niet gebouwd, want er staat nog altijd geen chassisnummer bij je bestelde auto, hij is dus weer een maand doorgeschoven maar mijn verwachting is dat in een van de aankomende weken dit wel het geval zal zijn en dan zal ik je een definitieve leverdatum kunnen doorgeven..

Nogmaals vind ik het heel vervelend deze situatie, alleen enige voordeel ten opzichten van veel andere merken geeft KIA wel een prijsgarantie. Want de EV6 is nu al tweemaal in prijs verhoogd.

Met vriendelijke groeten,

Automobielbedrijf Kooijman Utrecht B.V.
Wat de CO2 uitstoot betreft is het zo dat ze moeten voldoen aan europese normen.
Er wordt een verkoopsamenstelling gemaakt van ICE's en EV's zodat de gecombineerde uitstoot onder een opgelegde doelstelling komt.
De dealers hebben hier een quota in, als ze te veel uitstoot verkopen is hun marge kleiner en als ze er onder zitten een hogere marge. Te weinig uitstoot is ook weer niet goed dus zal er dan doorgeschoven worden.
Dit wordt vermoed ik bijgehouden en bijgestuurd door KIA Europe en KIA Nederland.

Dit is vrij globaal uitgelegd omdat ik ook niet precies van de hoed en de rand weet, maar komt wel in de richting.

Wat betreft de prijs, die ligt bij elke dealer vast die met bovag voorwaarden verkoopt.
Alleen wettelijke componenten zoals BPM en BTW kunnen worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 18:54
corola10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:16:
[...]

in de offerte staat er cv1 of cv2
cv1 = my22
cv2 = my23

maar denk dat je wss ook wel geluk kunt hebben dat je je auto laat ontvangt dat die gwn my23 is.

hoopte een beetje; dat ze ook een digitale achteruit kijkspiegel gestoken hebben als de zuster wagen Ioniq 5
ik zie geen cv1 of 2 op mijn offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
DaMenaz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:32:
Nog geen VIN voor mijn EV6. Dealer dacht dat hij volgens MY22-spec gebouwd zou worden. Vooralsnog nog steeds eind augustus verwacht op de kade. (begin februari besteld).
Laatste schip, Morning Lily, is voorlopig het laatste schip wat ik tegen kom bij EUKOR, aankomst Antwerpen op 3-8-2022. Hopen voor je dat hij hierop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Laatste schip, Morning Lily, is voorlopig het laatste schip wat ik tegen kom bij EUKOR, aankomst Antwerpen op 3-8-2022. Hopen voor je dat hij hierop staat.
Die zou eerst ook aankomen in Rotterdam zo te zien is dat gecanceld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Overstag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Er is toch ook nog een schip dan eind juli aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
GoEV6 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:35:
[...]

Er is toch ook nog een schip dan eind juli aankomt?
Ja, de Viking Amber en de Morning Composer. Beide in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Overstag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Ja, de Viking Amber en de Morning Composer. Beide in Antwerpen.
Oké. Blijf het spannend vinden wanneer ik mijn auto kan ophalen. Laatste bericht was levering bij de dealer eind juli en dan een paar weken erna de levering. Dan moet hij dus op 1 van deze 2 boten staan. Als je sommige berichten hier leest zakt de moet in de schoenen.
Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste