Catch my drift?
Boot wordt half juli verwacht, de levering een paar weken later
Eens. Geldt ook voor de andere opties. Vond bv HDA ook al meteen fijn werken. Blij dat dat erop zit. Kom daar maar eens om bij een instapper van VAG.DaMenaz schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:58:
Veel plezier! Mooie van de EV6 is dat hij er in alle versies dik uitziet.
Joh, ik had eerst een Q4 40 Advanced besteld. Ruim 60K inclusief wat opties (zoals Adaptive CC en een achteruitrijcamera). Heb je geen inklapbare spiegels, stoffen bekleding, een binnenspiegel die je zelf moet dimmen, geen armsteun achterin, remtrommels, enkelvoudige airco (en als je op het knopje SYNC drukt, dan zegt hij op het display dat je die optie niet hebt gekocht!), etc, etc.marcel3 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:04:
[...]
Eens. Geldt ook voor de andere opties. Vond bv HDA ook al meteen fijn werken. Blij dat dat erop zit. Kom daar maar eens om bij een instapper van VAG.
KIA is dan echt een verademing met alles wat er op zit. Voor minder geld.
Nog steeds vind ik de Q4 heel erg mooi, maar eigenlijk ben je gek als je het doet.

Catch my drift?
Dit komt ook voor de MY22 modellen.HansAuutB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:25:
[...]
Dus je hebt iig preheating batterij.
Ik ben bang dat ik net de laatste MY22 ga krijgen.
Overstag schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:52:
[...]
Vanmorgen van de dealer doorgekregen dat de software nodig voor de preheating is ge-updated.
Het is er blijkbaar al. Mooi.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
En tegen mij vertelde ze dat Kia er mee bezig is en dat er nog geen release datum bekend is. Maar het komt eraan….
collega van me had levering eind oktober. hij heeft hem deze week gekregen, ontzettend vroegSolarman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:42:
[...]
Helaas mensen, levertijd gaat weer terug naar 1 september.![]()
Net contact met dealer gehad auto moet nog geproduceerd worden maar verwachte losdatum (van boot) is 15 augustus.
Dus weer de oude leverdatum. (in lijst aangepast)
PS. Deze voorbestelde auto van Athlon is rond 24 februari 2022 besteld bij KIA Nederland.
/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large)
Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht
/f/image/f5Evpnpj4GTmLmjCZ89EkRwU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large)
Mocht je wijzigingen willen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering
/f/image/0y8OgQzcj5miH2M2IN8U9rqb.png?f=fotoalbum_large)
Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht
/f/image/WKeHb6lOC22lC3BeQlLKZVZC.png?f=fotoalbum_large)
De statistieken kan je hier raadplegen:
Per model kan je de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken
/f/image/ZsC6Y718NbDUZk7dwruTlTct.png?f=fotoalbum_large)
Dan zal de mijne ook wel op die boot zitten. Dealer gaf aan dat mijn auto eind juli binnen komt en begin augustus wordt geleverd. Besteld eind maart.frankvk01 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:01:
Gisteren bericht ontvangen dat mijn in december 2021 bestelde rode GT-line AWD op de boot onderweg is.
Boot wordt half juli verwacht, de levering een paar weken later
Gaaf overzicht!Anunnaki schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:59:
De originele (Monday) lijst die we vanaf de eerste levering hanteerde kan weer worden gebruikt. Alle invoeren die in de tussen tijd waren gedaan in Google sheets zijn toegevoegd en inmiddels compleet. Ik hoop dat diegene die hem hebben besteld of hebben uitgeleverd deze gegevens alsnog willen gaan invoeren. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend.
[Afbeelding]
Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht je wijzigingen willen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering
[Afbeelding]
Overzicht
[Afbeelding]
Per model kan je de gemiddelde exacte levertijden en gemiddelde verwachte levertijden inzien. Je kan per onderdeel op de grafieken klikken om verder in te zoomen op dat onderdeel
Statistieken
[Afbeelding]
@AnunnakiAnunnaki schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:59:
De originele (Monday) lijst die we vanaf de eerste levering hanteerde kan weer worden gebruikt. Alle invoeren die in de tussen tijd waren gedaan in Google sheets zijn toegevoegd en inmiddels compleet. Ik hoop dat diegene die hem hebben besteld of hebben uitgeleverd deze gegevens alsnog willen gaan invoeren. Hoe meer input hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en exacte levertijden worden berekend.
[Afbeelding]
Besteld en verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uitlevering
[Afbeelding]
Overzicht
[Afbeelding]
Statistieken
[Afbeelding]
Helaas kan ik de uitvoering en/of kleur niet aanpassen. Deze zijn bij mij ook gewijzigd.
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Goed bericht voor je collega, maar al zou hij deze week geproduceerd worden dan nog is de boot er niet eerder dan begin augustus.corola10 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:57:
[...]
collega van me had levering eind oktober. hij heeft hem deze week gekregen, ontzettend vroeg
Maarr...........ik heb geduld
Ik zag dat je de kleur wel hebt aangepast, en heb de andere opties ook maar even toegevoegd om aan te passen.Solarman schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:47:
[...]
@Anunnaki
Helaas kan ik de uitvoering en/of kleur niet aanpassen. Deze zijn bij mij ook gewijzigd.
Klopt inderdaad, thnx.Anunnaki schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:07:
[...]
Ik zag dat je de kleur wel hebt aangepast, en heb de andere opties ook maar even toegevoegd om aan te passen.
wel een beetje pet dat aangeboden functies in het sheet niet werken, probeer eens een filter te zettenAnunnaki schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]
Besteld en verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uitlevering
[Afbeelding]
Overzicht
[Afbeelding]
Statistieken
[Afbeelding]
Zelfde ervaring, nette vent die Mario: geef tenminste eerlijke, duidelijke antwoorden zonder gel*l dat alles aan de oorlog ligt en andere irrelevante kletsverhalen, Kunnen zijn collega's nog een puntje aan zuigen.Joer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:28:
De beste man van leaseplan heeft woord gehouden en terug gebeld. Kon helaas niet opnemen vanwege m’n trippie in Parijs. Hij heeft netjes een mail opgesteld voor me. Hieronder zijn mail:
Gisteren heb ik met Mario Krabbendam gesproken, vestigingsmanager van Zeeuw en Zeeuw Rotterdam.
Mario geeft aan nog geen chassisnummer te hebben gekregen van de importeur, maar dat er wel een verwachte losdatum gepland staat op eind augustus.
Er is een hoop onzeker in de autowereld, maar ik wil u geruststellen de wij een afspraak met KIA hebben om de auto uiterlijk 31-10 registeren. Wij gaan er daarom ook van uit dat deze afspraak nagekomen wordt.
Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben over de levering, adviseer ik u contact op te nemen met Mario Krabbendam. Daarnaast heb ik Mario gevraagd om contact met mij op te nemen als er meer informatie bekend is.
Toch netjes deze behandeling. En ga er dan ook vanuit dat ze woord houden.
Maarja, daarom zal hij ook wel vestingsmanager zijn, dat vraagt toch net wat meer empathie dan een "deal gesloten en nou niet meer zeiken" instelling
Uit jou verhaal begrijp ik dat jij je auto ook laat afleveren door Zeeuw&Zeeuw? Leaseplan had contact met hem gezocht. Als je leaseplan nodig hebt kan je vragen naar Sten Verschut, hij heeft dit voor mij uitgezocht en erg netjes te woord gestaan en belangrijker zijn woord gehouden dat ie me terug zou bellen als ie het had uitgezocht. In augustus verwachten ze de boot waar m’n auto opstaat. Misschien ook die van jou.JeJeBe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:12:
[...]
Zelfde ervaring, nette vent die Mario: geef tenminste eerlijke, duidelijke antwoorden zonder gel*l dat alles aan de oorlog ligt en andere irrelevante kletsverhalen, Kunnen zijn collega's nog een puntje aan zuigen.
Maarja, daarom zal hij ook wel vestingsmanager zijn, dat vraagt toch net wat meer empathie dan een "deal gesloten en nou niet meer zeiken" instelling
Wat kon Mario jou nog meer vertellen?
Welke aangeboden functies werken niet??JeJeBe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:58:
[...]
wel een beetje pet dat aangeboden functies in het sheet niet werken, probeer eens een filter te zetten
Ik ga nog steeds uit van begin augustus.
Heb hem aangepastHansAuutB schreef op zondag 5 juni 2022 @ 01:43:
Bij mij staat in het overzicht geleverd 4 juni 2022, maar ik heb de auto nog niet.
Ik ga nog steeds uit van begin augustus.
...probeer eens een filter te zetten
Hij had een screenprint met VIN , niet dat ik daar nou zoveel waarde aan hechtte, maar het geeft de auto in elk geval een idenitieit. Hij gaf ook de datum waarop de boot zou afmeren, dat is ergens deze week. Leek destijds niet te rijmen met de gegevens van Eukor, maar als ik nu kijk zou de auto op de "Elektra" moeten staan en die komt zaterdag 11-06 binnen. Nu maar hopen dat alle losse rommeltjes tijdig besteld zijn zodat ze gelijk door kunnen met de montage. We wachten het af.Joer schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:44:
[...]
Uit jou verhaal begrijp ik dat jij je auto ook laat afleveren door Zeeuw&Zeeuw? Leaseplan had contact met hem gezocht. Als je leaseplan nodig hebt kan je vragen naar Sten Verschut, hij heeft dit voor mij uitgezocht en erg netjes te woord gestaan en belangrijker zijn woord gehouden dat ie me terug zou bellen als ie het had uitgezocht. In augustus verwachten ze de boot waar m’n auto opstaat. Misschien ook die van jou.
Wat kon Mario jou nog meer vertellen?
Ik had hem zelf niet gesproken. Bel wel over een aantal weken. Dan komt de boot aan in Rotterdam denk ik.JeJeBe schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Hij had een screenprint met VIN , niet dat ik daar nou zoveel waarde aan hechtte, maar het geeft de auto in elk geval een idenitieit. Hij gaf ook de datum waarop de boot zou afmeren, dat is ergens deze week. Leek destijds niet te rijmen met de gegevens van Eukor, maar als ik nu kijk zou de auto op de "Elektra" moeten staan en die komt zaterdag 11-06 binnen. Nu maar hopen dat alle losse rommeltjes tijdig besteld zijn zodat ze gelijk door kunnen met de montage. We wachten het af.
Welke lossen dingetjes laat je plaatsen
@Anunnaki
Is het niet makkelijker om Goode drive van @Phusebox te gebruiken. zo heb je maar 1 persoon die dit allemaal moet wijzigen en wilt eventueel filteren etc. Google drive kan iedereen het zelf doen en zo maak je het leven van ieder makkelijker. Just a idea 💡
AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)
Als topicstarter heb ik geprobeerd om met ons drieën tot een gezamenlijke lijst te komen, maar dit is helaas niet gelukt. Beide lijsten hebben hun voor- en nadelen.
De eerste lijst op Monday.com kan door iedereen ingevuld worden, maar een update met de leverdatum moet door @Anunnaki handmatig verwerkt worden. Voor de lijst van @Phusebox heb je een Google-account nodig, waarmee je dan ook je eerste invoer later zelf kunt bijwerken. De Google-lijst wordt ook gebruikt op de Kia EV6 NL/BE Facebook-groep.
Ik zal daarom linkjes naar beide lijsten gaan opnemen in de topicstart.
Opel Ampera-e (2020)
knip en plak uit de offerte :-)Joer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:56:
[...]
Ik had hem zelf niet gesproken. Bel wel over een aantal weken. Dan komt de boot aan in Rotterdam denk ik.
Welke lossen dingetjes laat je plaatsen
- Afleverpakket
- EV laadkabel haspel voor 1-fase en 3-fase / type 2 laadkabels
- Trekhaak met afneembare kogel (incl. 13-polige kabelset)
- Witte kentekenplaat
- Mattenset velours met GT-Line logo
- Anti-slipbak (met in hoogte verstelbare laadvloer)
- Pasvormhoes t.b.v. voorruit en voordeuren tegen bescherming van ijs, sneeuw en zon
- LED in- en uitstapverlichting GT-Line logo in de kleur wit + kabelboom
- LED verlichting voorzijde kleur wit
- LED kofferruimte- en achterklepverlichting
- EV Laadkabel haak
Naast de link naar de lijsten heb ik in de topicstart nu ook de links naar EUKOR en Vesselfinder toegevoegd om de boten te volgen. Bedankt @Solarman en @alexzel !Wesco schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:56:
Jullie zullen gemerkt hebben dat er inmiddels twee lijsten circuleren voor de bestellingen en leveringen. De eerste draait op Monday.com en is opgezet door @Anunnaki. Tijdens een korte afwezigheid van hem is er door @Phusebox een alternatieve lijst opgezet met Google Forms.
...
Ik zal daarom linkjes naar beide lijsten gaan opnemen in de topicstart.
Opel Ampera-e (2020)
Besteld op 9 mei, verwachte levering week 9 2023. Maar ik realiseer me dat dit natuurlijk net zo goed 10 weken eerder (zou fijn zijn) of 12 weken later kan worden. Inmiddels ook aangemeld op Monday.
Het lange wachten kan beginnen en intussen dan maar jaloersmakend jullie ervaringen lezen.
Dat "vegan leather" is best fijn. Voelt goed aan en op vakantie in Spanje nooit een plakrug gehad. Nu helpt stoelventilatie natuurlijk ook wel.Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:01:
Zojuist aangemeld op het forum. Sinds 9 mei jl. ben ik via Leaseplan "in verwachting" van een EV6 GT-Line Snow White AWD. Veel extra's is op zo'n auto niet nodig/mogelijk maar toch gekozen voor de demontabele trekhaak voor de weekendjes weg met de E-Bikes (op te laden via de auto ;-). En hoewel milieutechnisch natuurlijk helemaal top kon het "vegan" leather me toch niet bekoren. Dat wordt na aankomst van de auto vervangen door echt zwart leer met witte accenten.
Besteld op 9 mei, verwachte levering week 9 2023. Maar ik realiseer me dat dit natuurlijk net zo goed 10 weken eerder (zou fijn zijn) of 12 weken later kan worden. Inmiddels ook aangemeld op Monday.
Het lange wachten kan beginnen en intussen dan maar jaloersmakend jullie ervaringen lezen.
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Welkom en we hebben rond dezelfde datum de auto besteld bij leaseplan. De datum van levering is helaas nog erg onduidelijk en onzeker.Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:01:
Zojuist aangemeld op het forum. Sinds 9 mei jl. ben ik via Leaseplan "in verwachting" van een EV6 GT-Line Snow White AWD. Veel extra's is op zo'n auto niet nodig/mogelijk maar toch gekozen voor de demontabele trekhaak voor de weekendjes weg met de E-Bikes (op te laden via de auto ;-). En hoewel milieutechnisch natuurlijk helemaal top kon het "vegan" leather me toch niet bekoren. Dat wordt na aankomst van de auto vervangen door echt zwart leer met witte accenten.
Besteld op 9 mei, verwachte levering week 9 2023. Maar ik realiseer me dat dit natuurlijk net zo goed 10 weken eerder (zou fijn zijn) of 12 weken later kan
worden. Inmiddels ook aangemeld op Monday.
Mag jij van de leasemaatschappij de stoelen laten vervangen door echt leer ???
Ja hoor, geen probleem. Kijk maar in de configurator op Leaseplan.nl onder de accessoires. Is een Leaseplan accessoire.Joer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Welkom en we hebben rond dezelfde datum de auto besteld bij leaseplan. De datum van levering is helaas nog erg onduidelijk en onzeker.
Mag jij van de leasemaatschappij de stoelen laten vervangen door echt leer ???
Oké dat heb ik nooit gezien. Had via anwb actie gedaan. En daar kon ik deze nooit aanvinken. Niet ook zeggen dat ik de plus line heb.Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:43:
[...]
Ja hoor, geen probleem. Kijk maar in de configurator op Leaseplan.nl onder de accessoires. Is een Leaseplan accessoire.
Mocht het alsnog willen, procedure is simpel. Kijk op https://www.alba-automotive.com/ naar de mogelijkheden. Je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt. Zo heb ik bijv. nog witte dubbele stiksels en biezen besteld. Vervolgens mail naar Alba en vragen om offerte voor de meerprijs boven op het leer (daarvan staat de prijs al in de Leaseplan configurator). Dan beetje afhankelijk hoe het in je organisatie werkt. Gewoon offerte Alba sturen naar je Leasplan contactpersoon en vragen om aangepaste leaseofferte of het allemaal spelen via de verantwoordelijke voor lease binnen je organisatie.Joer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:00:
[...]
Oké dat heb ik nooit gezien. Had via anwb actie gedaan. En daar kon ik deze nooit aanvinken. Niet ook zeggen dat ik de plus line heb.
Tnx man. Zal eens gaan kijken.Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:09:
[...]
Mocht het alsnog willen, procedure is simpel. Kijk op https://www.alba-automotive.com/ naar de mogelijkheden. Je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt. Zo heb ik bijv. nog witte dubbele stiksels en biezen besteld. Vervolgens mail naar Alba en vragen om offerte voor de meerprijs boven op het leer (daarvan staat de prijs al in de Leaseplan configurator). Dan beetje afhankelijk hoe het in je organisatie werkt. Gewoon offerte Alba sturen naar je Leasplan contactpersoon en vragen om aangepaste leaseofferte of het allemaal spelen via de verantwoordelijke voor lease binnen je organisatie.
Het is ook gewoon een optie vanuit Kia om een full leather interieur te kiezen. Ik meen rond de 2000 euro dat het kost?Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:43:
[...]
Ja hoor, geen probleem. Kijk maar in de configurator op Leaseplan.nl onder de accessoires. Is een Leaseplan accessoire.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Slimste is denk ik gewoon de door jou bestelde auto incl. het juiste leasepakket, looptijd en kilometers te configureren op Leaseplan.nl. Dan optie leer aan- en uitzetten en dan zie je precies het verschil voor jou maandelijkse leasebedrag.
Nou, ik heb inderdaad keurig mijn VIN nummer ontvangen!Rivanov schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:13:
[...]
En dat hadden ze jou niet uit eigen initiatief kunnen vertellen?
De GT-line heeft alleen vegan leder aan de zijkanten, het zitgedeelte zelf is van suede. Dat is je hopelijk bekend?Jugonoot04 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:01:
En hoewel milieutechnisch natuurlijk helemaal top kon het "vegan" leather me toch niet bekoren. Dat wordt na aankomst van de auto vervangen door echt zwart leer met witte accenten.
Zelf heb ik zo’n beetje 15 jaar leder gehad in mijn auto en nu dan sinds kort suede van de GT-line. Mij bevalt dat erg goed: lekker stroef en niet plakkerig en ook niet koud. Ik heb dan ook tot nu toe geen reden om weer leder te willen. Maar ieder wat wils uiteraard.
Catch my drift?
Ik ga er van uit dat de koe ook gaatjes moet hebbenDaMenaz schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:43:
Is het niet zo dat het ‘leer’ geperforeerd is voor de ventilatie. Werkt dat dan nog wel als je er koe om de stoel wikkelt?
https://www.eukor.com/schedule-searchJoer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:15:
Het zoeken naar schepen die vertrekken uit Korea naar Antwerpen of Rotterdam via MarineTraffic lukt mij niet. Is het een betaalde versie waar jullie op zoeken??
Zie onderstaande;Joer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:15:
Het zoeken naar schepen die vertrekken uit Korea naar Antwerpen of Rotterdam via MarineTraffic lukt mij niet. Is het een betaalde versie waar jullie op zoeken??
Wesco schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:01:
..............................................
Waar is de boot?
Bij EUKOR kun je zien welke schepen onderweg zijn.
Vul in bij Departure: Pyeongtaek.
Vul in bij Arrival: Antwerp of Rotterdam.
Bij Vesselfinder kun je dan rechtsbovenin de naam van het schip (zonder de letter en cijfercombinatie) invoeren om te kijken waar deze is (zoek in de lijst naar 'Vehicles carrier)'.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Gefeliciteerd. Mooie levertijd.mark2000 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:33:
Vandaag te horen gekregen dat mijn EV6 air 58Kw bij de dealer staat en binnenkort opgehaald kan worden. Besteld op 12 maart, dus nette levertermijn. En deze is waarschijnlijk in Antwerpen gelost, want volgens mij is er de afgelopen weken niks aangekomen in Rotterdam, althans niet dat ik kon vinden.
Mijne, 58 kWh plus, is besteld op 8 maart, een chassisnummer is bij de dealer nog niet bekend. “Verwachte” levertijd aan dealer 12 september.
De meeste auto’s voor Nederland worden gelost in België en Duitsland. Als ze maar komen das het belangrijkste.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
:strip_exif()/f/image/bbEtx30G8CdwYu5GFrF6jWTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JfuNCHpVDW3oxvOmVljnTfFj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kEcYG4RfwrCi5M52zTwxmom4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KEhRAfn0UY7duPhEo6Qj9u7l.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de laatste foto wat je er bij hebt gekregen of is dit reclame. 🙈Fabian-69 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:30:
Sinds tweede pinksterdag nog een EV6 de weg op. Na 5 maanden wachten (zonder uitstel) onze rode AIR 58kwu+WP opgeleverd (met kofferbak/uitstap en voetverlichting). Afgelopen zaterdag glascoating incl de ramen aangebracht. Super auto en rijd fantastisch! Wel paar kleine puntjes ontdekt en hoop dat deze worden opgelost. Inmiddels ook subsidie aanvraag deel 2 ingediend. Iedereen veel wacht voorplezier toegewenst! Het is het wachten ECHT dubbel en dwars waard.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)
Hierbij ff snel twee filters gemaakt:
Filter voor de GT bestellingen:
/f/image/vY70HXJuAxG9I6ESFYMLWBvq.png?f=fotoalbum_large)
Filter voor de kleur Steel Grey:
/f/image/3dXUgL2UDUN18iWE3TprQOZO.png?f=fotoalbum_large)
En zo zou je nog meer zelf kunnen maken. Dit doe je bij de statistieken. Lukt het niet , laat anders even weten wat je exact wilt doen.
Ja, het lijkt wel aardig te lopen met de leveringen. Ze geven behoorlijk goed gas.Overstag schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:51:
[...]
Gefeliciteerd. Mooie levertijd.![]()
Mijne, 58 kWh plus, is besteld op 8 maart, een chassisnummer is bij de dealer nog niet bekend. “Verwachte” levertijd aan dealer 12 september.
De meeste auto’s voor Nederland worden gelost in België en Duitsland. Als ze maar komen das het belangrijkste.
Ik krijg de mijne 77Kwh morgen voorgereden. 5 februari besteld, geen dealer vooruitbestelling.
Gefeliciteerd!Fabian-69 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:30:
Sinds tweede pinksterdag nog een EV6 de weg op. Na 5 maanden wachten (zonder uitstel) onze rode AIR 58kwu+WP opgeleverd (met kofferbak/uitstap en voetverlichting). Afgelopen zaterdag glascoating incl de ramen aangebracht. Super auto en rijd fantastisch! Wel paar kleine puntjes ontdekt en hoop dat deze worden opgelost. Inmiddels ook subsidie aanvraag deel 2 ingediend. Iedereen veel wacht voorplezier toegewenst! Het is het wachten ECHT dubbel en dwars waard.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi dat je tevreden bent en dat hij bevalt.
Ja ziet er vooralsnog goed uit. Gister ook nog een extra bevestiging gekregen dat mijn bestelling (77Kwh) eind augustus binnenkomt zoals in eerste instantie ook is aangegeven.Ouwkes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:23:
[...]
Ja, het lijkt wel aardig te lopen met de leveringen. Ze geven behoorlijk goed gas.
Ik krijg de mijne 77Kwh morgen voorgereden. 5 februari besteld, geen dealer vooruitbestelling.
Besteldatum 17 mei 2022
[ Voor 97% gewijzigd door roelwillems op 08-06-2022 10:17 ]
Edit: na verdere navraag was dit ook weer helaas onvolledige info: de trekhaak is op voorraad maar de kabels niet. Dus ik zei ook: wat heb ik aan een trekhaak zonder kabels
[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2022 11:50 ]
Onze auto’s lopen qua levering parallel en ik ben gisteren gebeld dat de trekhaak, inclusief de juiste bedrading, binnen is. Een afspraak voor volgende week is gemaakt. Over de terugroepactie (KRE22-16-E060-CV) was niets bekendPhusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:42:
Ik wacht dus nu al een maand op de trekhaak voor mijn in november 2021 bestelde EV6, welke een maand geleden geleverd is. Nog steeds is het "levertijd onbekend". Ik denk bel eens een andere dealer: "Die trekhaak is voldoende op voorraad bij KIA Nederland..."
Edit: na verdere navraag was dit ook weer helaas onvolledige info: de trekhaak is op voorraad maar de kabels niet. Dus ik zei ook: wat heb ik aan een trekhaak zonder kabels
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Hmm ik heb gisteren nog geïnformeerd en was nog niks bekend.ERN5T schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:17:
[...]
Onze auto’s lopen qua levering parallel en ik ben gisteren gebeld dat de trekhaak, inclusief de juiste bedrading, binnen is. Een afspraak voor volgende week is gemaakt. Over de terugroepactie (KRE22-16-E060-CV) was niets bekend
Net gebeld met Van Mossel Zwolle. Ook een 58 kWh in bestelling staan sinds 20 maart. Ook nog geen chassisnummer bekend. Dus ook nog indicatieve leverdatum op 12 september staan... Overigens heb ik de Forrest Green besteld.Overstag schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:51:
[...]
Gefeliciteerd. Mooie levertijd.![]()
Goed te lezen dat ook de 58 kWh zo goed bevalt bij anderen en eens als ze maar komen
Ik hoop dat mijn trekhaak wel geleverd kan worden. Ga 1 week na ontvangst auto (juli) met vouwwagen op vakantie. Wordt lastig zonder trekhaak..Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:38:
[...]
Hmm ik heb gisteren nog geïnformeerd en was nog niks bekend.
Tja onze vakantie moest ook aangepast (en maar ingekort) en ik kan ook geen zomervakantie boeken zolang ik niks weet.ppheijnen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:27:
[...]
Ik hoop dat mijn trekhaak wel geleverd kan worden. Ga 1 week na ontvangst auto (juli) met vouwwagen op vakantie. Wordt lastig zonder trekhaak..
Dat zou nog mee vallen. Op dit moment wacht ik al 7 maanden. En hoop hem een augustus te mogen ophalen. (Ja VIN is inmiddels al bekendBelPhil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:52:
Van mijn EV6 AWD GT-Line heb ik vandaag ook nieuws gehad dat ik hem niet voor oktober moet verwachten, mogelijk zelf nog later. Is begin maart 2022 besteld.

@GvDongen heeft er 10 maanden op moeten wachten. @Phusebox moest voor zijn Plus zelfs 6 maanden (geloof ik) moeten wachten. En dan mogen wij nog in ons handjes klappen, in australie moeten ze 2 jaar wachten
https://www.drive.com.au/...hatch-due-late-this-year/
Hier is eerder gepubliceerd dat je volgens KIA handleiding de 1e 2000 km niets moet trekken.ppheijnen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:27:
[...]
Ik hoop dat mijn trekhaak wel geleverd kan worden. Ga 1 week na ontvangst auto (juli) met vouwwagen op vakantie. Wordt lastig zonder trekhaak..
Dus nog veel rijden voor de vakantie of de vouwwagen thuis laten.
Iemand enig idee hoe lang het "gemiddeld" duurt van verkrijgen VIN tot aankomst in Nederland (/België)?
besteld: 17-02-2022
versie: GT line RWD
oorspronkelijk verwacht: 30-09-2022
reactie dealer: verwachting binnenkomst 20-08-2022
we gaan het zien... Ziet er wel naar uit dat ik hem dit fiscale jaar wel rij.
HansAuutB schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:38:
[...]
Hier is eerder gepubliceerd dat je volgens KIA handleiding de 1e 2000 km niets moet trekken.
Dus nog veel rijden voor de vakantie of de vouwwagen thuis laten.
Ik gok dat dit voor het inrijden van wat bewegende delen o.a. lagers en transmissie (ok, het is maar 1 versnelling maar toch) is alvorens je de auto zwaarder gaat belasten.JeJeBe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:45:
[...]
Whoeha, waarom dat dan, moet de bevestiging eerst vastroesten oid ?
Zucht, hoe moeilijk is het nou toch om volledige informatie te geven ? zijn ze bang dat we dat niet aankunnenPhusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:42:
Ik wacht dus nu al een maand op de trekhaak voor mijn in november 2021 bestelde EV6, welke een maand geleden geleverd is. Nog steeds is het "levertijd onbekend". Ik denk bel eens een andere dealer: "Die trekhaak is voldoende op voorraad bij KIA Nederland..."
Zou een mogelijkheid kunnen zijn.....JeJeBe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:45:
[...]
Whoeha, waarom dat dan, moet de bevestiging eerst vastroesten oid ?

Maar ik vermoed zo dat er diverse componenten in de aandrijving eerst wat in moeten lopen op elkaar voordat je ze zwaarder gaat belasting met een aanhanger.
Ik weet alleen dat wanneer de auto op de boot staat het nog 5 tot 7 weken kan duren voor deze in Antwerpen is.Ruben. schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:46:
Vandaag toch nog even gebeld en te horen gekregen dat mijn auto nu op eind augustus in de haven wordt verwacht. Vanaf dat moment dus nog 4-6 weken volgens de dealer. Hij gaf wel aan dat er al een VIN nummer was, dus dat impliceert dat de auto al gemaakt is. Ik heb geen idee hoe lang die auto al gemaakt is, maar vanaf nu naar eind augustus is meer dan 1,5 maand.
Iemand enig idee hoe lang het "gemiddeld" duurt van verkrijgen VIN tot aankomst in Nederland (/België)?
Gewoon meerdere dealers bellen of ze misschien een kabelboom op voorraad hebben liggen.Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:42:
...................................
Kwam er wel achter dat er in Oekraine een groot deel van de kabelbomen wordt gemaakt voor de europese automarkt.
meer toeters en bellen == meer wachten. met nog maar 3 maanden onderweg heb je echt nog wel even geduld nodigBelPhil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:52:
Van mijn EV6 AWD GT-Line heb ik vandaag ook nieuws gehad dat ik hem niet voor oktober moet verwachten, mogelijk zelf nog later. Is begin maart 2022 besteld.
Hier een link van de kabelboom. Ff bellen naar hun.
https://ecs-trekhaakbekabeling.nl/kia/ev6/suv/10-2021/
Hier een handleiding van de inbouw:
https://ecs-trekhaakbekab...tfile&attachment_id=14314
Je kan zelf de kabelboom kopen en afleveren bij je Kia dealer.
Helaas gaat dat niet. Dan gooi ik mijn korting weg, aangezien ik alle korting op de trekhaak heb gekregen.Solarman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:57:
[...]
Gewoon meerdere dealers bellen of ze misschien een kabelboom op voorraad hebben liggen.
Kwam er wel achter dat er in Oekraine een groot deel van de kabelbomen wordt gemaakt voor de europese automarkt.
Helemaal begrijpelijk, maar als een andere dealer hem heeft kan jou dealer contact opnemen zodat ze het eventueel onderling regelen.Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:10:
[...]
Helaas gaat dat niet. Dan gooi ik mijn korting weg, aangezien ik alle korting op de trekhaak heb gekregen.
Jij hebt dan nog je korting en eventueel een kabelboom.
Een gemiddelde is lastig te geven denk ik, maar bij mij duurde het een kleine 3 maanden van VIN cq productie tot levering. En van aankomst bij de dealer tot levering heeft 1 week geduurd. Op basis hiervan zou ik zeggen ca 2,5 maand van VIN tot aankomst bij dealer.Ruben. schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:46:
Dat is slecht nieuws. Die van mij is 24 maart besteld en staat nog steeds op eind oktober als levering (Ook een awd gt line). Bij welke dealer is je auto besteld? En is het lease?BelPhil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:52:
Mijn EV6 AWD GT-line is in November besteld, nog geen VIN bekend. Waarschijnlijk geen levering voor september. Oorspronkelijke verwachte leverdatum was 30 juni...BelPhil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:52:
Jammer genoeg dezelfde mededeling gekregenturt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:01:
[...]
Mijn EV6 AWD GT-line is in November besteld, nog geen VIN bekend. Waarschijnlijk geen levering voor september. Oorspronkelijke verwachte leverdatum was 30 juni...
@DigitalHombre
@zeboe
Zouden jullie je invoer even willen checken? Verwachte levertijd staat nu voor de beide Advanced Plus op meer den 430 dagen. Als dit klopt dan is dat zo maar de verwachte levertijd is nu langer dan de GT versie.
@Nico
Voor je Air versie, ook een hele lange levertijd. Zou je die ook even willen nakijken?
Mocht het niet kloppen kan je dit hier aanpassen.
Alvast bedankt.
/f/image/Re4scY8k9uuTYWaA5IAm7bsB.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie dat je dit hebt aangepast in de lijst. Maar denk dat dit 2023 moet zijn?OlafLambrecht schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Jammer genoeg dezelfde mededeling gekregen
Kleine opmerking in deze, het betreft voor mij een Belgische wagen en daar zijn enkele verschillen in uitrusting en opties. Helaas staat die keuzemogelijkheid niet in het online formulier. Mijn bestelling is dan ook een Kia EV6 Earth 77.4 kWh AWD met twee opties: Lounge Pack en Drive Assist Pack. Daardoor komen bepaalde opties uit de GT-line ook op onze wagen terecht (HDA2, AVM, BVM, PCA, FCA-2,...) maar ook enkele extra's uit de Plus en Plus Advanced zoals voorstoelen met relax functie, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, V2L, Automatische achterklep,alu pedalen, enz. Bepaalde zaken heb ik dan weer niet zoals de 20" velgen en glazen schuifdak. Mij leek de Plus Advanced in eerste instantie het best overeen te komen met mijn bestelling, maar voel je vrij om deze in een andere categorie te plaatsen als je dat beter lijkt.Anunnaki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:47:
In het kader van de betrouwbaarheid en om een nauwkeurig beeld te willen geven van de leveringslijsten check ik die regelmatig en ik kom al een tijdje de volgende opvallende invoeren tegen.
@DigitalHombre
@zeboe
Zouden jullie je invoer even willen checken? Verwachte levertijd staat nu voor de beide Advanced Plus op meer den 430 dagen. Als dit klopt dan is dat zo maar de verwachte levertijd is nu langer dan de GT versie.
Het was me trouwens al opgevallen dat vaak de Belgische wagens in de lijst een langere levertermijn hebben. Overigens staat er nog "Uiterste leverdatum: 11/10/2023" op het bestelformulier naast de verwachte leverdatum op 11/8/2023.
In autoweek kwam ik een levertijd tegen van 7-12 maanden voor de GT-line en GT.OlafLambrecht schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Jammer genoeg dezelfde mededeling gekregen
Volgens mij had ik ook ergens gelezen dat de productie van de GT-line AWD en GT AWD na de zomer pas weer opgestart zou worden met levertijden in 2023.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Mijn auto werd geleverd inclusief trekhaak en kabelboom.ppheijnen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:27:
[...]
Besteld half december 2021.

Dank voor je heldere uitleg. Dat is inderdaad nog een dingetje ja, een bepaalde versie met allerlei opties waardoor de levertijd opschuift, waar valt die onder....DigitalHombre schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:31:
[...]
Kleine opmerking in deze, het betreft voor mij een Belgische wagen en daar zijn enkele verschillen in uitrusting en opties. Helaas staat die keuzemogelijkheid niet in het online formulier. Mijn bestelling is dan ook een Kia EV6 Earth 77.4 kWh AWD met twee opties: Lounge Pack en Drive Assist Pack. Daardoor komen bepaalde opties uit de GT-line ook op onze wagen terecht (HDA2, AVM, BVM, PCA, FCA-2,...) maar ook enkele extra's uit de Plus en Plus Advanced zoals voorstoelen met relax functie, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, V2L, Automatische achterklep,alu pedalen, enz. Bepaalde zaken heb ik dan weer niet zoals de 20" velgen en glazen schuifdak. Mij leek de Plus Advanced in eerste instantie het best overeen te komen met mijn bestelling, maar voel je vrij om deze in een andere categorie te plaatsen als je dat beter lijkt.
Het was me trouwens al opgevallen dat vaak de Belgische wagens in de lijst een langere levertermijn hebben. Overigens staat er nog "Uiterste leverdatum: 11/10/2023" op het bestelformulier naast de verwachte leverdatum op 11/8/2023.
Denk dat de advanced dan wel in de buurt komt maar eigenlijk heb je toch de Earth, de Basis versie is eigenlijk de Earth geworden. Moet eigenlijk voor jou bestelling een Earth Plus versie maken
Ik heb de naam Basis maar ook even veranderd naar Earth en je bestelling op Earth + WP geplaatst.
Volgens de lijst inderdaad voor de GT-Line op 7 maanden.Overstag schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:33:
[...]
In autoweek kwam ik een levertijd tegen van 7-12 maanden voor de GT-line en GT.
Weet niet, heb geen zin in gedoe met problemen waarvan ze dan straks kunnen zeggen "dat ligt aan de niet originele kabelboom".Joer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:18:
@Phusebox je kan een kabelboom bestellen bij ECS. Ik heb van m’n afgelopen 3 Auto’s ook zelf mijn trekhaken met kabelboom gemonteerd. Super gemakkelijk. Ook voor de EV6 is het simpel.
Hier een link van de kabelboom. Ff bellen naar hun.
https://ecs-trekhaakbekabeling.nl/kia/ev6/suv/10-2021/
Hier een handleiding van de inbouw:
https://ecs-trekhaakbekab...tfile&attachment_id=14314
Je kan zelf de kabelboom kopen en afleveren bij je Kia dealer.
Edit: Heb toch even geïnformeerd maar deze is ook niet leverbaar.
Wel een andere gevonden maar die schakelt niet automatisch de parkeerhulp uit staat bij de specs.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 09-06-2022 12:43 ]

Jammer. Had ff snel gezocht voor je. Er zijn nog een paar merken. Maar voor de duidelijkheid. Dit betreft wel een ORIGINELE kabelboom. Volgens mij is het andere merk Jager.Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:28:
[...]
Weet niet, heb geen zin in gedoe met problemen waarvan ze dan straks kunnen zeggen "dat ligt aan de niet originele kabelboom".
Edit: Heb toch even geïnformeerd maar deze is ook niet leverbaar.
Had je trouwens al andere dealers in het land gebeld??
Yesss, ik zag je aanpassing ook al. En heb het aangepast.bitwizz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:35:
@Anunnaki, helaas is die van mij nog niet geleverd. Zou je dit ook in de Monday lijst willen aanpassen dat ik nog wacht?
Thnx