Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
FlyingGameGuy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Bij mij gaat het ook om Private lease, 77kw wit rwd
Dan zou het best kunnen, gezien dezelfde verwachte leverdatum, dat de private lease en zakelijke lease bestelling gewoon op 1 hoop is gegaan.

Ben benieuwd wat dat betekent voor mijn bestelling. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Leaseplan heeft mij een indicatie van levering in November gegeven, voor als ik nu bestel.
denken jullie dat 2022 haalbaar is nog, of hebben meerderen hier al 2023 als leverdatum doorgekregen?

In mijn geval zou het gaan om een EV6 Air 58kw Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
gise schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:28:
Leaseplan heeft mij een indicatie van levering in November gegeven, voor als ik nu bestel.
denken jullie dat 2022 haalbaar is nog, of hebben meerderen hier al 2023 als leverdatum doorgekregen?

In mijn geval zou het gaan om een EV6 Air 58kw Interstellar Grey
Dat kan alleen als het al een bestelde is, voor zover bekend heeft de importeur geen slots meer over voor dit jaar.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Franciesco schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:28:
Na ca 7 maanden wachten was voor mij vandaag de grote dag om de EV6 (AWD GT-line in Yacht blue) op te halen.
Een keurige aflevering gehad en de eerste kilometers bevallen erg goed!
Voor de oplettende Tweaker: ik heb de standaard 20 inch wielen om laten wisselen voor 19 inch exemplaren. Vanwege het comfort en verbruik maar ook vanwege de looks (zowel ik als mijn vrouw vinden deze mooier).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omwisselen? Ik kreeg toen van de dealer dat ik de de 19inch moest kopen en dan de 20inch nog als extra had. Dus weer zelf verkopen of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:00
alwinus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Omwisselen? Ik kreeg toen van de dealer dat ik de de 19inch moest kopen en dan de 20inch nog als extra had. Dus weer zelf verkopen of iets dergelijks
Misschien hadden ze een demo staan voor de wissel. Of een klant die juist van 19" naar 20" wilde.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

In de prijslijst staan als optie ( ! ) het Afleverpakket (Gevarendriehoek, EHBO-set, twee veiligheidsvestjes, opbergtas, map voor boorddocumentatie). Beetje lullig dat je daar 60 euro voor moet lappen, dat hoort er gewoon te zijn. Niet eerder meegemaakt dat je het los moest kopen.

Vraag me dan toch af wat er wel standaard wordt bijgeleverd ? hoe zit het bijv met matten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:55:
In de prijslijst staan als optie ( ! ) het Afleverpakket (Gevarendriehoek, EHBO-set, twee veiligheidsvestjes, opbergtas, map voor boorddocumentatie). Beetje lullig dat je daar 60 euro voor moet lappen, dat hoort er gewoon te zijn. Niet eerder meegemaakt dat je het los moest kopen.

Vraag me dan toch af wat er wel standaard wordt bijgeleverd ? hoe zit het bijv met matten ?
Die artikelen worden normaal gesproken altijd in de offerte meegeleverd, idem voor de (standaard) matten. Ik heb regelmatig een nieuwe auto gekocht (privé) (en zakelijke lease) en het zat er altijd bij. Maar ik heb deze opties altijd als extra gezien in de prijslijst, meestal staat dit vermeld als afleverpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Heb er wel voor moeten betalen. Anders krijg je geen mapje voor je instructieboekjes blijkbaar ;w

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:01:
Heb er wel voor moeten betalen. Anders krijg je geen mapje voor je instructieboekjes blijkbaar ;w
Heb je er echt voor betaald of was het gewoon meegenomen in de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
JeJeBe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:55:
............................................................

Als antwoordt op je vraag, uit de prijslijst:
**De consumentenadviesprijs is inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren van de auto, het reinigen en poetsen van de auto, de nulbeurt, de kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer

Dat dit vaak apart moet worden afgerekend komt voort uit het feit dat deze artikel niet verplicht zijn in Nederland.
Een gevarendriehoek is alleen verplcht wanneer de alarmlichten niet werken, EHBO doos en geel hesje is alleen een advies.

[ Voor 15% gewijzigd door Solarman op 30-05-2022 19:10 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Het stond apart vermeld op de offerte als optie, je kon het ook niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Het stond apart vermeld op de offerte als optie, je kon het ook niet nemen.
Het staat in mijn offerte/overeenkomst als onderdeel van extra’s bij oplevering. (Wel daarin begroot). Voor alle extra’s in de overeenkomst ga ik €433,- voor betalen.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Uh, als het in de offerte staat moet je het ook betalen hoor. Dat is het idee van een offerte: dat je weet wat je gaat betalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:01:
Mag je nog blij zijn dat je een boekje krijgt ipv een linkje naar een pdf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Als antwoordt op je vraag, uit de prijslijst:
**De consumentenadviesprijs is inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren van de auto, het reinigen en poetsen van de auto, de nulbeurt, de kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer

Dat dit vaak apart moet worden afgerekend komt voort uit het feit dat deze artikel niet verplicht zijn in Nederland.
Een gevarendriehoek is alleen verplcht wanneer de alarmlichten niet werken, EHBO doos en geel hesje is alleen een advies.
Gele hesjes zijn in Nederland niet verplicht maar in de omliggende landen wel zo ook de gevarendriehoek. Dus veel importeurs/dealers maken het daarom een standaard product waarvoor je dan in Nederland voor mag betalen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Uh, als het in de offerte staat moet je het ook betalen hoor. Dat is het idee van een offerte: dat je weet wat je gaat betalen ;-)
Duh 😋, Ik bedoel meer dat in het totaal pakket van de afleverkosten zit 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
alwinus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Ja, dat was eerder bij mij ook het verhaal: zowel bij een andere dealer als de dealer waar ik uiteindelijk de bestelling heb gedaan wilde €1400 rekenen om de 20 inch wielen om te ruilen voor 19 inch. En dat was dan inclusief inruil van de 20 inch wielen. 8)7

Maar uiteindelijk zijn ze bij mij kosteloos gewisseld voor nieuwe 19 inch wielen: de dealer wilde de 20 inch wielen wel hebben voor een demo auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
** Offtopic binnen het "leveringen" topic. **

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 31-05-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Overstag schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:54:
[...]

Het staat in mijn offerte/overeenkomst als onderdeel van extra’s bij oplevering. (Wel daarin begroot). Voor alle extra’s in de overeenkomst ga ik €433,- voor betalen.
Bij van Mossel heb Ik van alles bij de auto gekregen. Gevarendriehoek, hamer, ehboset, lampenset, drinkfles, sleutelhanger, mapjes, infogegevens voor achter de zonneklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
De Ideale Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Bij van Mossel heb Ik van alles bij de auto gekregen. Gevarendriehoek, hamer, ehboset, lampenset, drinkfles, sleutelhanger, mapjes, infogegevens voor achter de zonneklep.
Is je auto een leaseauto of een privé koop?
Op de drinkfles na kreeg ik bij de Niro, private lease, ook al deze zaken. Ik neem aan dat de kosten voor deze zaken wel verwerkt zullen zijn in mijn leaseprijs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Overstag schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Is je auto een leaseauto of een privé koop?
Op de drinkfles na kreeg ik bij de Niro, private lease, ook al deze zaken. Ik neem aan dat de kosten voor deze zaken wel verwerkt zullen zijn in mijn leaseprijs :?
Dit is zakelijke lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wanneer heeft de dealer een VIN/Chassisnummer? Mijn levertijd was eerst bijgesteld van Augustus 22 naar Juli 22, maar ondertussen weer teruggezet naar Augustus 22 omdat er nog geen VIN/Chassisnummer bekend is. (Ik vraag mij af waarom de levertijd dan bijgesteld is van Augustus naar Juli, maarja..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Franciesco schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Ja, dat was eerder bij mij ook het verhaal: zowel bij een andere dealer als de dealer waar ik uiteindelijk de bestelling heb gedaan wilde €1400 rekenen om de 20 inch wielen om te ruilen voor 19 inch. En dat was dan inclusief inruil van de 20 inch wielen. 8)7

Maar uiteindelijk zijn ze bij mij kosteloos gewisseld voor nieuwe 19 inch wielen: de dealer wilde de 20 inch wielen wel hebben voor een demo auto.
ah oké dat kwam dan wel mooi uit :) Ik heb het om die reden maar niet gedaan. Kan altijd nog andere velgen nemen. Eerst maar weer eens sparen ;) Misschien tegen de tijd dat ik een bandenwissel moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 06:32
Overstag schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Gele hesjes zijn in Nederland niet verplicht maar in de omliggende landen wel zo ook de gevarendriehoek. Dus veel importeurs/dealers maken het daarom een standaard product waarvoor je dan in Nederland voor mag betalen. :*)
Los van dat wat ik best bereid om zaken als hesjes en hamer verbandtrommel te betalen maar nu rekent mijn dealer op de factuur ook nog 39 euro voor een volle accu, ik weet dat je bij een benzine/diesel auto ook moet betalen voor een volle tank maar ik vind het een beetje overdreven als je daar meer als een halve ton op tafel legt. Maar je slikt dat omdat je deze elektrische pausmobiel graag wilt hebben en mijn vorige EV een ontzettende teleurstelling was ( ik bedoel hiermee geen EV6, maar iets wat op een koektrommel lijkt en van zeer slechte kwaliteit was. :|

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Goedemorgen ,

Gisteren toch maar even gebeld naar de KIA Dealer om te vragen of mijn KIA daadwerkelijk nog als gepland eind van deze maand(Mei '22) geleverd wordt. Ik zou terug gebeld worden (Niet terug gebeld) , dus vandaag maar weer gebeld en of er iemand mijn hier meer informatie over kunnen geven.
Nu ben ik vandaag terug gebeld door de Kia Dealer (Geen Verkoper) en kreeg te horen dat de verkoper sinds 30 mei daar niet meer werkzaam is en dat de Auto pas 1/2 Juni op de haven aankomt. Beetje jammer dit 8)7

Heb het overzicht google form ook mijn levering datum gewijzigd naar eind JunI. :?

Dus nu nog weer twee weken wachten. Wordt er beetje moe van :(

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Sam Shaydee schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:04:
Goedemorgen ,

Gisteren toch maar even gebeld naar de KIA Dealer om te vragen of mijn KIA daadwerkelijk nog als gepland eind van deze maand(Mei '22) geleverd wordt. Ik zou terug gebeld worden (Niet terug gebeld) , dus vandaag maar weer gebeld en of er iemand mijn hier meer informatie over kunnen geven.
Nu ben ik vandaag terug gebeld door de Kia Dealer (Geen Verkoper) en kreeg te horen dat de verkoper sinds 30 mei daar niet meer werkzaam is en dat de Auto pas 1/2 Juni op de haven aankomt. Beetje jammer dit 8)7

Heb het overzicht google form ook mijn levering datum gewijzigd naar eind JunI. :?

Dus nu nog weer twee weken wachten. Wordt er beetje moe van :(
Wanneer had je besteld en welke config?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

marc4547 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:44:
[...]

28 Januari, GT LINE black. (je kan dit ook in de Google sheet van phusebox zien :) )
Zou eerst eind maart , daarna 1/2 april en toen eind april en als laatst eind mei en twee weken geleden weer gebeld om te checken of dit nog steeds eind mei geleverd zou worden. Werd vol mondig ja gezegd.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Joer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:44:
Nou ben weer een stap verder. Heb zelf maar terug gebeld naar leaseplan. Vriendelijke jongen. Helaas had zijn collega die mij terug zou bellen niks genoteerd en geregeld. Deze vriendelijke jongen vertelde dat een persoon, zijn naam vermeld ik niet, de datum erin heeft gezet. Of deze van leaseplan is of Kia kon hij niet vertellen (iedergeval niet van Kia Rotterdam) en daar klopt iets niet. De auto die gekoppeld staat aan mij word voor 31okt geleverd. Dat is een harde afspraak met Kia Nederland. Deze jongen gaat alles verder uitzoeken wie die persoon is en hoe en wat. Loop van volgende week word ik door de aardige jongen terug gebeld.
Ik hoor het heel graag als er een update is, aangezien ik in precies hetzelfde schuitje zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:00
Heb het idee dat KIA tussendoor geen updates geeft aan de LM. Bij Arval staat de mijne nog steeds op 26 september, terwijl ik de afgelopen maanden al twee keer met de dealer heb gesproken en die geven aan op 26 augustus te kunnen leveren.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Als de auto half juni komt dan mogelijk met de boot Elektra op 17 juni in Rotterdam.
Deze boot ligt nu in Livorno Italië. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:19:
Heb het idee dat KIA tussendoor geen updates geeft aan de LM. Bij Arval staat de mijne nog steeds op 26 september, terwijl ik de afgelopen maanden al twee keer met de dealer heb gesproken en die geven aan op 26 augustus te kunnen leveren.
Klopt, bij mij ook geen updates na de bestelling, ik hou gewoon contact met de dealer net zoals jij (ook Arval), die heeft tenminste (als het goed is) de meest recente info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik zit ook bij Arval, maar de ene update die er was (van uitstel levering) heb ik netjes via Arval gekregen. Wel even contact met de dealer (Wassink) gelegd om te checken, maar het klopte gewoon.

Dus het is niet vanzelfsprekend dat de communicatie met Arval niet oké is.

Dat gezegd hebbende, ik verwacht eigenlijk deze week bericht dat de levering weer wordt uitgesteld of dat er een VIN beschikbaar is, met nog 12 weken te gaan, zou dat wel tijd worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevalric op 31-05-2022 19:33 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Op 2de pinksterdag mag ik mijn rode EV6 AIR 58kwu ophalen (3 jan besteld). De accessoires/verlichting zijn ingebouwd, logo’s verwijderd. Morgen word het kenteken aangevraagd en het zwarte logo aan de voorkant aangebracht. Zaterdag word de glascoating aangebracht. Maandag moet hij wel meteen de garage in voor nog even uitharden van de coating. Ik kan niet wachten, spannend.. 😀😉
Maandag ook meteen mijn subsidie gaan claimen. Potje is vanaf vandaag voor 2022 op heb ik vernomen, maar was al gereserveerd/toegekend.
&Fedor : bedankt voor het lenen van de accessoires en laadkabel!

[ Voor 7% gewijzigd door Fabian-69 op 31-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
Fabian-69 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:36:
Op 2de pinksterdag mag ik mijn rode EV6 AIR 58kwu ophalen (3 jan besteld). De accessoires/verlichting zijn ingebouwd, logo’s verwijderd. Morgen word het kenteken aangevraagd en het zwarte logo aan de voorkant aangebracht. Zaterdag word de glascoating aangebracht. Maandag moet hij wel meteen de garage in voor nog even uitharden van de coating. Ik kan niet wachten, spannend.. 😀😉
Maandag ook meteen mijn subsidie gaan claimen. Potje is vanaf vandaag voor 2022 op heb ik vernomen, maar was al gereserveerd/toegekend.
&Fedor : bedankt voor het lenen van de accessoires en laadkabel!
Gefeliciteerd. Hoop dat je ervan mag genieten.
Vraagje: ik ben benieuwd naar je logo, is een foto van auto met logo hier te plaatsen?
Succes, nog een weekje volhouden :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
Overstag schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Gefeliciteerd. Hoop dat je ervan mag genieten.
Vraagje: ik ben benieuwd naar je logo, is een foto van auto met logo hier te plaatsen?
Succes, nog een weekje volhouden :9~
Bedankt, op facebook “KIA EV6 NL/BE” kan je meer zien. Hieronder van een GT Line. Maandag kan ik ook foto maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ckZ9KV_z_h-vIVTrOCSqEha8Zg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VcYLPgYSYbkP0Ve4BQkHC2YU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:36
Sam Shaydee schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:07:
[...]

28 Januari, GT LINE black. (je kan dit ook in de Google sheet van phusebox zien :) )
Zou eerst eind maart , daarna 1/2 april en toen eind april en als laatst eind mei en twee weken geleden weer gebeld om te checken of dit nog steeds eind mei geleverd zou worden. Werd vol mondig ja gezegd.
Besteld 28-12-2021 gt-line rwd red
Laatste bericht 21-07-2022 bij de dealer.
Dus jouw aflevering kan ik niet plaatsen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59

Nobby

Nuts!

HansAuutB schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:56:
[...]

Besteld 28-12-2021 gt-line rwd red
Laatste bericht 21-07-2022 bij de dealer.
Dus jouw aflevering kan ik niet plaatsen.
Mijne ook ook November besteld, GT-Line AWD Yaght blue. Ik zag laatst een datum ergens in Augustus :|

Ook bij mij was levering van begin April voorgespiegeld, elke maand een vertraging en eigenlijk geen fatsoenlijke updates zonder zelf te vragen.

Ik moet om alles vragen, met veel moeite komt er een screenshotje van een systeem waar bijna niets op te zien is. Geen enkele pro-actieve updates vanuit Kia. Maar dat is blijkbaar normaal?

Zelfs de oorlog in Oekraine werd al aangehaald dat dit een vertraging zou hebben op de levering van de auto :+

Doet me terug denken aan de Ever Given die vast lag in het Suez kanaal, toen was die boot de reden van alles.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Overstag schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Als de auto half juni komt dan mogelijk met de boot Elektra op 17 juni in Rotterdam.
Deze boot ligt nu in Livorno Italië. 8)
Volgens Eukor site , zou de Elektra Boot op 10 Juni in de Haven van Rotterdam aan moeten komen. De kans is natuurlijk ook dat de KIA's in Antwerpen kunnen worden gelost. Zoals de Boot Thruxton of Grand Pavo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoeYsDU1oXPCay4MqrmD3TOL2AE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qCinU0ryzZyitBaVn2hTe1o5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0qufyKmMm-8pg018EI84ZJzIwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6eSDceH9UI7VN9lCqxdQ6Kun.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Voor jullie informatie,

Gisteren vertelde de KIA Medewerker mij dat de verkoper die jou de Auto heeft verkocht.
Elke twee weken vanuit KIA Korea een automatisch (pop up) van de status van je auto in zijn systeem krijgt.

In Principe zou elke KIA dealer verkoper elke twee weken je een update kunnen geven. Alleen van het melden van je bestelling is is niet gewijzigd is al een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-09 12:59
Nobby schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 02:04:
[...]

Mijne ook ook November besteld, GT-Line AWD Yaght blue. Ik zag laatst een datum ergens in Augustus :|

Ook bij mij was levering van begin April voorgespiegeld, elke maand een vertraging en eigenlijk geen fatsoenlijke updates zonder zelf te vragen.

Ik moet om alles vragen, met veel moeite komt er een screenshotje van een systeem waar bijna niets op te zien is. Geen enkele pro-actieve updates vanuit Kia. Maar dat is blijkbaar normaal?

Zelfs de oorlog in Oekraine werd al aangehaald dat dit een vertraging zou hebben op de levering van de auto :+

Doet me terug denken aan de Ever Given die vast lag in het Suez kanaal, toen was die boot de reden van alles.
Ik heb het gevoel, dat bijna alle AWD's met prio naar USA gaan (daar kopen ze geen RWD) en een kleine rest van hun productie maar richting Europa.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Canby schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:26:
[...]

Ik heb het gevoel, dat bijna alle AWD's met prio naar USA gaan (daar kopen ze geen RWD) en een kleine rest van hun productie maar richting Europa.
Dat zou zo maar kunnen. in USA rijden ze voornamelijk AWD. Zou je dit ergens kunnen achterhalen?
vind ik wel een interessante.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Los van dat wat ik best bereid om zaken als hesjes en hamer verbandtrommel te betalen maar nu rekent mijn dealer op de factuur ook nog 39 euro voor een volle accu, ik weet dat je bij een benzine/diesel auto ook moet betalen voor een volle tank maar ik vind het een beetje overdreven als je daar meer als een halve ton op tafel legt. Maar je slikt dat omdat je deze elektrische pausmobiel graag wilt hebben en mijn vorige EV een ontzettende teleurstelling was ( ik bedoel hiermee geen EV6, maar iets wat op een koektrommel lijkt en van zeer slechte kwaliteit was. :|
€ 39,- voor een volle accu lijkt me wat veel. In de prijslijst staat een volle accu voor € 31,-!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Laatst online: 23-09 12:59
Sam Shaydee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Dat zou zo maar kunnen. in USA rijden ze voornamelijk AWD. Zou je dit ergens kunnen achterhalen?
vind ik wel een interessante.
alle reviews vanuit USA zijn over AWD, geen enkele RWD gezien, daardoor...
En inderdaad, gezien ze daar allemaal knettergek op V8 (minimaal) zijn, is een RWD van EV6 veel te langzaam in hun ogen.
Vanwege massale obesitas hebben ze ook veel meer torque nodig om die massa langs het asfalt te kunnen verplaatsen. ;)

Edit: ik ben ook 100+ :F , ook AWD besteld _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Canby op 01-06-2022 10:00 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Sam Shaydee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Volgens Eukor site , zou de Elektra Boot op 10 Juni in de Haven van Rotterdam aan moeten komen. De kans is natuurlijk ook dat de KIA's in Antwerpen kunnen worden gelost. Zoals de Boot Thruxton of Grand Pavo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg je die tussenhavens erbij in?
En lukt dat ook aan de discharging kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Hoe krijg je die tussenhavens erbij in?
En lukt dat ook aan de discharging kant?
Bij DEPARTURE het land invullen, in dit geval KOREA.
Bij ARRIVALS het land invullen, in dit geval BELGIUM.

Je krijgt dan ALLEEN de tussenhavens van de betreffende landen erbij.

Inmiddels lijkt de ELEKTRA al een week eerder in Antwerpen aan te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Solarman op 01-06-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Fabian-69 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Bedankt, op facebook “KIA EV6 NL/BE” kan je meer zien. Hieronder van een GT Line. Maandag kan ik ook foto maken. [Afbeelding]
Zwarte logo is wel echt gaaf zeg! Dat wil ik ook. Even de dealer mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:06
Net eventjes met de dealert gebeld om te vragen of er al een vin nummer bekend is, de beste man wist mij te vertellen dat hij dat pas kon zien op het moment dat de auto gelost is in de haven (antwerpen of Rotterdam).
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat 30 juni niet gehaald gaat worden al weet je het niet. (hij gaf nu als indicatie augustus door ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Nl-jeff schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:00:
Net eventjes met de dealert gebeld om te vragen of er al een vin nummer bekend is, de beste man wist mij te vertellen dat hij dat pas kon zien op het moment dat de auto gelost is in de haven (antwerpen of Rotterdam).
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat 30 juni niet gehaald gaat worden al weet je het niet. (hij gaf nu als indicatie augustus door ;( )
Ach waarom zou hij de moeite doen, voor dat beetje wisselgeld dat je betaalt. Gewoon old-skool klantje voorliegen is veel makkelijker. 🤦‍♂️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wheye
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 00:04
Goed nieuws!
Net teruggebeld door de dealer en te horen gekregen dat de wagen volgende week woensdag uitgeleverd wordt!

Het gaat om een Kia EV6 58kWh Snow White pearl, besteld op 14-11-2021.

[ Voor 23% gewijzigd door Wheye op 01-06-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Jpjedi schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Ach waarom zou hij de moeite doen, voor dat beetje wisselgeld dat je betaalt. Gewoon old-skool klantje voorliegen is veel makkelijker. 🤦‍♂️
Had inderdaad de indruk dat het hier om een old-skool autoverkopert ging, maar dat was mijn indruk.
Hoedanook ben ik voor hem een PL klant via. athlon dus veel prio zal ik niet hebben op zijn agenda... teleurstellend, ja, onverwacht nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Wheye schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:28:
Goed nieuws!
Net teruggebeld door de dealer en te horen gekregen dat de wagen volgende week woensdag uitgeleverd wordt!

Is de Snow White pearl dan zo een aparte kleur dat het zo lang heeft geduurd? Of had je nog veel opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Als je auto over twee weken tot 1 1/2 maand in de haven aan moet komen, dan kan er niks mij gewijzigd worden in het KIA systeem. ( Dit weet de Dealer)
Met de twee wekelijkse update die ze automatisch krijgen, zouden ze je meer informatie moeten kunnen geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Sam Shaydee op 01-06-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheye
Overstag schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Is de Snow White pearl dan zo een aparte kleur dat het zo lang heeft geduurd? Of had je nog veel opties?
Ik heb werkelijk geen idee.
Ze hebben natuurlijk een aantal uitvoeringen besteld als "voorraad". De 58kWh varianten waren daar waarschijnlijk niet veel bij.. Bij mijn weten is dit de normale levertijd voor auto's die in november besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
ik heb zojuist eens ingelogd bij de lease maatschappij. Daar is de datum inmiddels veranderd naar 15-11.
De oorspronkelijk datum van 21-8 zal dus niet gehaald worden.
Het vervelende vind ik dan inderdaad dus wel dat ik nog niks gehoord heb van de garage zelf.. Ik bel er komende week nog wel eens heen.. benieuwd of ze me dan ook dezelfde datum doorgeven..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Solarman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:09:
[...]

€ 39,- voor een volle accu lijkt me wat veel. In de prijslijst staat een volle accu voor € 31,-!
Volgens mij kun je voor dat bedrag wel 2 of 3 ev6 akku's laden
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Net weer even contact gelegd met de dealer om te zien of er al een VIN beschikbaar was, ivm levering die op half augustus staat. Bleek nog niet bekend te zijn, maar tussen neus en lippen door werd wel verteld dat de auto nog steeds op levering half augustus stond en dat zij de auto dan 3/4 weken later konden afleveren...

Dus nog een maand langer wachten, ALS de levering niet alsnog wordt uitgesteld in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:06
Wheye schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:28:
Goed nieuws!

Gefeliciteerd. Met of zonder warmtepomp? Best laat als ik eerlijk moet zijn. Ik heb de mijne +-2 weken later besteld en levering was 6 mei inclusief accessoires inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:23
Nl-jeff schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:00:
Ik heb een VIN nummer zelfs op m'n offerte staan. Dat kon omdat de EV6 al op 'de boot' zou moeten staan.

Volgens mij is zo'n VIN bekend net voor het in-elkaar-schroeven van de wagen, zodra alle onderdelen gereserveerd zijn. Daarna kan je (de-dealer-dus) mbv de VIN alles volgen.

Nu nog geen VIN zou betekenen dat hij nog geproduceerd moet gaan worden... :-(

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheye
Tolga07 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:13:
[...]

Gefeliciteerd. Met of zonder warmtepomp? Best laat als ik eerlijk moet zijn. Ik heb de mijne +-2 weken later besteld en levering was 6 mei inclusief accessoires inbouwen.
Dit is zonder warmtepomp. Dat is inderdaad nogal een verschil. Ik weet niet exact wanneer de dealer de bestelling doorgezet heeft. Daar kan nog een deel van het verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
PrimaBB schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Ik heb een VIN nummer zelfs op m'n offerte staan. Dat kon omdat de EV6 al op 'de boot' zou moeten staan.

Volgens mij is zo'n VIN bekend net voor het in-elkaar-schroeven van de wagen, zodra alle onderdelen gereserveerd zijn. Daarna kan je (de-dealer-dus) mbv de VIN alles volgen.

Nu nog geen VIN zou betekenen dat hij nog geproduceerd moet gaan worden... :-(
Daar was ik dus ook al bang van, van 2 scenarios 1) de dealert ziet echt geen vin, dus dat ding moet uberhaubt nog in elkaar geschroeft worden (dus 30-juni gaat m niet worden, en augustus lijkt me ook nog aan de optimistische kant) 2) omdat dit een athlon-bulk order betreft doen die auto-toewijzingen op een apparte manier, dus er is pas een vin beschikbaar als de auto aan de dealer is toegewezen door kia... dat laatste is speculatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
De beste man van leaseplan heeft woord gehouden en terug gebeld. Kon helaas niet opnemen vanwege m’n trippie in Parijs. Hij heeft netjes een mail opgesteld voor me. Hieronder zijn mail:

Gisteren heb ik met Mario Krabbendam gesproken, vestigingsmanager van Zeeuw en Zeeuw Rotterdam.

Mario geeft aan nog geen chassisnummer te hebben gekregen van de importeur, maar dat er wel een verwachte losdatum gepland staat op eind augustus.

Er is een hoop onzeker in de autowereld, maar ik wil u geruststellen de wij een afspraak met KIA hebben om de auto uiterlijk 31-10 registeren. Wij gaan er daarom ook van uit dat deze afspraak nagekomen wordt.

Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben over de levering, adviseer ik u contact op te nemen met Mario Krabbendam. Daarnaast heb ik Mario gevraagd om contact met mij op te nemen als er meer informatie bekend is.

Toch netjes deze behandeling. En ga er dan ook vanuit dat ze woord houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulS
  • Laatst online: 07-08 20:02
Heb net contact gehad met de dealer. Wagen is binnen en heb nu afspraak voor uitlevering op 9 juni.
Betreft GT-line RWD Runway Red besteld op 11 oktober 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
furian88 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:48:
ik heb zojuist eens ingelogd bij de lease maatschappij. Daar is de datum inmiddels veranderd naar 15-11.
De oorspronkelijk datum van 21-8 zal dus niet gehaald worden.
Het vervelende vind ik dan inderdaad dus wel dat ik nog niks gehoord heb van de garage zelf.. Ik bel er komende week nog wel eens heen.. benieuwd of ze me dan ook dezelfde datum doorgeven..
Slik... daar ben ik dan ook wel erg benieuwd naar! Ook een groene 58 in bestelling staan.Ik zal Van Mossel in Zwolle weer eens bellen. Daarvan hoorde ik begin mei dat hij van 1 aug naar medio sept was gegaan en moest ik maar uitgaan van sept/okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Zalmijbenieuwen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Slik... daar ben ik dan ook wel erg benieuwd naar! Ook een groene 58 in bestelling staan.Ik zal Van Mossel in Zwolle weer eens bellen. Daarvan hoorde ik begin mei dat hij van 1 aug naar medio sept was gegaan en moest ik maar uitgaan van sept/okt.
hier idd ook een groene 58kwh versie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Nobby schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 02:04:
[...]

Vandaag een update gehad dat er een VIN bekend is. Logistieke status: "P. Allocated" en Verwachte losdatum van 09/08/22. Besteld in November.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
GooD2SeeYou schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Zwarte logo is wel echt gaaf zeg! Dat wil ik ook. Even de dealer mailen. :)
Ik had de zwarte logo zelf aangeleverd. Het was wel even een dingetje voor het afhalen (voor en achter) en plaatsen van de zwarte logo alleen aan de voorkant. Ik denk niet dat ze dit nog een keer gaan doen. Natuurlijk werd ik er nog op gewezen, dat het plaatsen op eigen risico ging en geen garanties gegeven werden. Ik wilde het ook wel zelf doen, mocht de monteur het niet durfde. Eindresultaat heb ik nog niet gezien, dus spannend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishy-s
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een rode RWD plus besteld op 9 februari via Alphabet, gisteren te horen gekregen dat de verwachte leverdatum van 30-6 is verplaatst naar 12-8.

Dan nog maar met de benzine auto en tankpas op vakantie, oud en vertrouwd.

Edit: 77Kwh

[ Voor 3% gewijzigd door Fishy-s op 01-06-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Fabian-69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Ik had de zwarte logo zelf aangeleverd. Het was wel even een dingetje voor het afhalen (voor en achter) en plaatsen van de zwarte logo alleen aan de voorkant. Ik denk niet dat ze dit nog een keer gaan doen. Natuurlijk werd ik er nog op gewezen, dat het plaatsen op eigen risico ging en geen garanties gegeven werden. Ik wilde het ook wel zelf doen, mocht de monteur het niet durfde. Eindresultaat heb ik nog niet gezien, dus spannend..
Waar kun je zwarte logo's kopen?
En hebben ze zowel voor als achter logo in het zwart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Nobby schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Vandaag een update gehad dat er een VIN bekend is. Logistieke status: "P. Allocated" en Verwachte losdatum van 09/08/22. Besteld in November.
Wees blij. Vandaag is productie MY23 begonnen.
Dus je hebt iig preheating batterij.
Ik ben bang dat ik net de laatste MY22 ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
HansAuutB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:25:
[...]

dan ben ik benieuwd of ik de my23 ga krijgen... vandaag maar eens bellen of er al een VIN bekend is bij die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

[...]

Dus ik begrijp "P. Allocated" betekent dat ze de onderdelen bij elkaar hebben gezocht en dat ze nog moeten beginnen met bouwen? Want ik weet niet wanneer deze status gewijzigd is, want ik moest zelf er om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
[...]

Werkt dat echt met zo'n simpel demarcatiepunt? Auto na datum X is volgende MY? (Aan de andere kant denk ik "waarom niet" want het is niet alsof je twee productie versies door elkaar heen kan of wil bouwen haha)

En ben dan ook wel benieuwd of de wijzigingen echt relevant zijn, want vooralsnog is niets bevestigd.

[edit]
Als je overigens deze post bedoelt dan staat er dat orders voor de MY22 tot 01.06.2022 kunnen worden geplaatst maar niet dat elke auto van na die datum gelijk de MY23 is. De eerste MY23's zouden vanaf juli worden geproduceerd.

Ik heb geen idee overigens wat dat betekent voor mensen die kort na deze periode een auto verwachten. Hoe lang duurt het voordat je auto de boot op gaat bijv? Ik verwacht de mijne vooralsnog eind augustus bijvoorbeeld, maar wanneer die auto feitelijk geproduceerd is/wordt weet ik niet.

[ Voor 35% gewijzigd door sn0x0r op 02-06-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
Nobby schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Hoe kom je aan dit soort updates?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-09 08:17
Joepieeee mijn EV6 is binnen.
Al een paar daagjes van mogen genieten en elke keer als ik instap, rij en thuis kom heb ik een big smile.
Heerlijke auto! 8)
Ben blij met de Yacht Blue kleur keuze. Staat hem erg goed. :9~

Geen minpuntjes kunnen ontdekken, bij de aflevering zat ook meteen de trekhaak eronder.
Ook waren alle updates (dealer en navigatie updates) geïnstalleerd. _/-\o_

As we speak nu 137 km (snelweg 100-130 en 50/60/80 km wegen) mee gereden. Gemiddeld 14,74 kWh/100km. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p99PMMbvZIGJR6pfVLUbiFmLgvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxHMZHUAHyiYU7JIbpPFghZx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lbANSbyQ2XyJDkMAgD6o102oHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpgpGKnAPJ5H6mAkmZwcYDDl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
R20141016 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:05:
Al een paar daagjes van mogen genieten en elke keer als ik instap, rij en thuis kom heb ik een big smile.
Heerlijke auto! 8)

Geen minpuntjes kunnen ontdekken, bij de aflevering zat ook meteen de trekhaak eronder.

As we speak nu 137 km (snelweg 100-130 en 50/60/80 km wegen) mee gereden. Gemiddeld 14,74 kWh/100km. :*)

[Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd, en vele veilige kilometers gewenst.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 15:35
Heerlijke auto! 8)

[Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie kleur!
Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten op de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
furian88 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:04:
[...]

hier idd ook een groene 58kwh versie :P
Net gebeld met Van Mossel Zwolle. Die van mij staat nog steeds op verwacht 12 sept. Echter nog geen VIN bekend. Met nog 15 weken te gaan is 12 sept nog wel haalbaar. Iig is de datum niet naar achter gezet, voor wat dat waard is... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Masvic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Hoe kom je aan dit soort updates?
Na veel zeuren bij de dealer een screenshot gehad van mijn order in hun systeem. (kmnl.dealer-portal.net)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
Heerlijke auto! 8)

[Afbeelding][Afbeelding]
Ah, als ik 'm zo zie, kan ik niet wachten op mijn EV6. Mooie auto in een mooie kleur. Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Nobby schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Na veel zeuren bij de dealer een screenshot gehad van mijn order in hun systeem. (kmnl.dealer-portal.net)
Met die link kan ik helaas niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Heerlijke auto! 8)

[Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd ziet er tof uit.
Laat @Phusebox het maar niet lezen, laag verbruik en je trekhaak er al onderrrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-09 08:17
FlyingGameGuy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Gefeliciteerd, mooie kleur!
Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten op de auto?
Midden december besteld eind mei op de oprit.
De dealer gaf eerst half mei aan. Dus maar 2 weekjes vertraging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
[...]

Interessant. Waar haal je deze info vandaan?

Ik weet dat er preheating issues waren/zijn, maar had vooral betrekking op het (remote) voorverwarmen van auto/interieur vlak voor vertrek bv.

Maar de EV6 heeft tot nu dus helemaal geen battery preheating mogelijkheid?
Er heerst behoorlijk verwarring over dit.

28-1-2022 Quote uit https://www.hyundaimotorgroup.com/story/CONT0000000000009662:
Hyundai Motor Group's latest dedicated electric vehicles, such as the EV6, have a 'battery heating system' that controls the battery temperature. A temperature-rising heater located outside the high-voltage battery heats up the cooling antifreeze to increase the battery temperature. Thanks to this, fast charging is possible even in winter. On the Kia EV6, you can use ‘Winter Mode’ by activating it, which helps to improve driving and charging performance in winter. However, winter mode uses electricity, so the mileage per charge may decrease. Therefore, it is recommended to use it appropriately when needed, such as right before the fast charging.

In ieder geval lijkt het vooralsnog niet te functioneren...
Zie coldgate petition https://www.change.org/p/...ew-hyundai-ioniq5-kia-ev6

Hyundai heeft voor de Ioniq5 wel eea aangekondigd in februari 2022 https://insideevs.com/new...ndai-ioniq5-enhancements/

Betekent dit laatste ook automatisch dat dit van toepassing is/wordt voor de EV6?
Dat is de vraag.
De EV6 heeft al dat grotere battery pack en dus mogelijk ook al de battery thermal pre-conditioning. Misschien staat deze functionaliteit nog 'uit'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Joer schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Met die link kan ik helaas niks.
Maar je dealer wel. Dus die even bellen/mailen of ze een update kunnen geven uit dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
[...]

heb je hier ergens meer info over?

De dealer had tegen mij gezegd dat de my23 pas half Juni begon

edit:
net even nagevraagd bij mijn dealer aangezie mijn wagen momenteel besteld aan het worden is via de leasing en kreeg volgende reply:

We hebben eergisteren jou wagen mogen bestellen! De productiecel heeft jou bestelling dus ook al binnen gekregen en houdt ons op de hoogte wanneer de productie datum van de wagen is vastgeprikt.

Er gaat inderdaad ook vanaf half juni een nieuwe jaargang in, waar ook verhoogde prijzen en langere levertermijnen aan vast hangen. Dus deze hebben we voor jou nog kunnen ontwijken.

[ Voor 42% gewijzigd door huCks op 02-06-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Sidenote, hoe weet je of je een my22 of my23 hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Nl-jeff schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:33:
Als je nu al een auto hebt weet je het al. ;)

Als je wilt weten of je straks een auto krijgt en die MY22 of MY23 is zul je moeten wachten tot we zeker weten welke aanpassingen gedaan worden aan de MY23, want dat is vooralsnog nergens bevestigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckyman1966
  • Laatst online: 14-06-2022
Vandaag te horen gekregen dat mijn EV6 GT-Line op de boot staat. Half juli zou hij bij de dealer zijn.
Besteld begin november.

[ Voor 11% gewijzigd door Luckyman1966 op 02-06-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
sn0x0r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Als je wilt weten of je straks een auto krijgt en die MY22 of MY23 is zul je moeten wachten tot we zeker weten welke aanpassingen gedaan worden aan de MY23, want dat is vooralsnog nergens bevestigd.
Kijk even in volgend topic.
Het grote KIA EV6 topic
Afgelopen week heeft daar een bericht gestaan over oa preheating battery en aanpassing achterdeuren op MY23.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

De Ideale Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Whoeha, een lampenset, voor een auto waar geen gloeilampje meer inzit :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Volgens mij kun je voor dat bedrag wel 2 of 3 ev6 akku's laden
:O
Thuis met gemak, aan de snellader echter niet. Daar is de stroom 3 a 4 keer zo duur ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
asennamm schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:43:
[...]

Waar kun je zwarte logo's kopen?
En hebben ze zowel voor als achter logo in het zwart?
Op AliExpres besteld. Voor is 17cm achter de 21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
En nog meer info, of ruis :) , over ‘on route preheating’ op ook de huidige modellen.

https://www.kiaevforums.c...ery-preconditioning.3034/

Ik vind dit toch wel een must have voor de EV6.
Zonder smart preheating heb je maar weinig aan die imposante laadsnelheid bij lagere temperaturen.

In mijn Tesla hier toch wel veel voordeel van gehad.

Mijn hoop blijft toch wel dat dit ofwel via een software update ofwel via een upgrade enabled kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fabian-69
Vandaag kenteken doorgekregen van rode EV6 58kwu AIR met WP. Meteen snel even fiscale waarde gecheckt en is €44,960,-, dus met de SEPP subsidie zit het goed. Met de prijsverhoging van maart hebben ze de WP €200,- lager gemaakt en de WP bij de AIR als optie afgehaald.
Zaterdag nog ff glascoaten en maandag ophalen. Spannend..
Ook nog even vandaag verzekering afgesloten. Gezien we onze huidige auto nog even een paar maanden houden, moest ik wel bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij de EV6 verzekeren, anders begin je met de schadevrije jaren op nul. (Bij sommige 10) Nu de 22 jaren overgezet op de EV6 en hebben ze op de oude auto op 10 jaar gezet en all risk eraf gehaald.
Dus kijk goed uit als de EV6 de tweede auto gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Solarman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:30:
Net bericht gehad via Athlon dat de auto i.p.v. 1-9-2022 op 1-7-2022 geleverd gaat worden. oOo
(In lijst aangepast)
Helaas mensen, levertijd gaat weer terug naar 1 september. ;w
Net contact met dealer gehad auto moet nog geproduceerd worden maar verwachte losdatum (van boot) is 15 augustus.
Dus weer de oude leverdatum. (in lijst aangepast)

PS. Deze voorbestelde auto van Athlon is rond 24 februari 2022 besteld bij KIA Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door Solarman op 03-06-2022 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
PrimaBB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:07:
En nog meer info, of ruis :) , over ‘on route preheating’ op ook de huidige modellen.

https://www.kiaevforums.c...ery-preconditioning.3034/

Ik vind dit toch wel een must have voor de EV6.
Zonder smart preheating heb je maar weinig aan die imposante laadsnelheid bij lagere temperaturen.

In mijn Tesla hier toch wel veel voordeel van gehad.

Mijn hoop blijft toch wel dat dit ofwel via een software update ofwel via een upgrade enabled kan worden.
Vanmorgen van de dealer doorgekregen dat de software nodig voor de preheating is ge-updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
sn0x0r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Ik doelde meer op hoe je dit makkelijk bekijken kan als je de auto geleverd krijgt. Staat dat ergens op een label of is dat enkel af gaan op de ‘nieuwe’ features?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Nl-jeff schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:33:
De dealer kan in zijn bestelling zien of het een MY22 of een MY23 is.
Bij mijn oorspronkelijke eerdere Plus bestelling betrof het uiteindelijk een MY23 met levering in 2023.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 13:27
Vandaag die van mij mogen ophalen. Vrij sobere aflevering, in lijn met het voortraject zeg maar. Wel goede uitleg gehad op zich, maar dankzij dit forum weinig nieuws gehoord. Klein smetje was nog dat er een kleine beschadiging zat boven de startknop. Dat wordt nog opgelost.

Verder prima eerste indruk van de auto. Rijdt super. Ik had proefgereden in een Plus en was bang dat deze wat tam zou zijn, maar eigenlijk merk ik geen verschil. De EV6 RWD is sowieso geen strepentrekker ivm sommige andere EV's, maar als het moet gaat hij prima van zijn plek.

Verbruik tijdens eerste rit ronduit spectaculair, amper 14 kWh/100 km. Maar dat is ook wel omdat we vrijwel uitsluitend over B-wegen hebben gereden en het hier en daar ook echt stroperig ging.

Anyway, ik zwaai hier af. Veel succes nog aan de wachtenden, het is zeker de moeite van het wachten waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyULe7Yc8XVzRkKouFBQ5UzChIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T9cvZI5d8sp0D5pOeLY6pX8Y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyh3KoRd8m-04xcI7fz_ztOx03U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BiBSmGB68xeNft5Ja6FzgYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqZRECAARyDAYfObxA_ysYASAZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSi3UzSgZvaEI4R6AqeHUOfY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
marcel3 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:38:
Vandaag die van mij mogen ophalen. Vrij sobere oplevering, in lijn met het voortraject zeg maar. Wel goede uitleg gehad op zich, maar dankzij dit forum weinig nieuws gehoord. Klein smetje was nog dat er een kleine beschadiging zat boven de startknop. Dat wordt nog opgelost.

Verder prima eerste indruk van de auto. Rijdt super. Ik had proefgereden in een Plus en was bang dat deze wat tam zou zijn, maar eigenlijk merk ik geen verschil. De EV6 RWD is sowieso geen strepentrekker ivm sommige andere EV's, maar als het moet gaat hij prima van zijn plek.

Verbruik tijdens eerste rit ronduit spectaculair, amper 14 kWh/100 km. Maar dat is ook wel omdat we vrijwel uitsluitend over B-wegen hebben gereden en het hier en daar ook echt stroperig ging.

Anyway, ik zwaai hier af. Veel succes nog aan de wachtenden, het is zeker de moeite van het wachten waard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer dat het geen groot feest was. Goed te horen dat de auto wel erg goed bevalt :) en dat hij prima van zijn plek komt!! Veel plezier ermee!
Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste