Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FlyingGameGuy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:12:
Inmiddels heb ik ook een contract getekend voor een EV6 RWD 77kwh (Moonscape Matte) via Athlon Private Lease.
Over 10 werkdagen zullen ze een voorlopige leverdatum gaan geven.
Zijn er toevallig meer Tweakers hier die via Athlon een auto hebben? Is het daadwerkelijk 10 werkdagen of is dat een uiterste? Ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar een leverdatum.
Ook handig ivm het opzeggen van mijn huidge private lease auto (MGZS).
Alvast bedankt!
Ze gaan pas over 10 werkdagen bestellen omdat dan de wettelijke bedenktermijn is afgelopen. Normaliter zul je dus niet eerder dan dat een voorlopige leverdatum krijgen. Die voorlopige leverdatum is dan weer enigszins indicatief, maar echt niet meer dan dat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
FirePuma142 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:26:
[...]

Ze gaan pas over 10 werkdagen bestellen omdat dan de wettelijke bedenktermijn is afgelopen. Normaliter zul je dus niet eerder dan dat een voorlopige leverdatum krijgen. Die voorlopige leverdatum is dan weer enigszins indicatief, maar echt niet meer dan dat.
De volgende tekst stond in mijn bevestigingsmail:
"Bedankt, alle benodigdheden voor het afronden van je aanvraag zijn compleet!

Je wettelijke bedenktijd, die geldt voor het afsluiten van een Privé Lease overeenkomst binnen Athlon Privé Lease, is nu van toepassing. Na deze 14 dagen zullen wij je auto in bestelling zetten.

Door je akkoord te geven op deze e-mail kun je alvast afzien van de bedenktijd.

Hierdoor zullen de 14 dagen niet meer van toepassing zijn en zullen wij je auto direct bestellen."

Hier heb ik direct een akkoord mail op gestuurd en krijg dan de volgende mail terug:
"Bedankt voor je bericht en dat je afziet van je wettelijke bedenktijd.

Wij gaan nu verder met het bestelproces van je auto.

Binnen tien werkdagen ontvang je van ons de verwachte levertijd."

Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die eerder een reactie terug hebben gehad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Auto inmiddels opgehaald en staat bij de detailer... de Phusebox curse? Aankomen bij de dealer, je auto zien langsrijden met een ander kenteken en denken "huh? hebben nu andere mensen exact die kleur en ook gevraagd om de folie te laten zitten en niet te poetsen." Nee hoor, ze hadden het verkeerde kenteken op onze auto gezet, toen ik het vroeg kwamen ze er achter...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
_O-

Je. Verzint. Het. Niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Rivanov op 11-05-2022 14:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nope, tegenwoordig kan ik er alleen nog maar om lachen. Er is altijd wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Bij mij in de mail staat het volgende voor de wettelijke bedenktijd:

Belangrijk! Het is niet mogelijk om af te zien van deze wettelijke bedenktijd. Wij kunnen namelijk niet voldoen aan de voorwaarden, die het Keurmerk Private Lease hieraan stelt.

Raar dat het dan wel bij Ahtlon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:38:
Auto inmiddels opgehaald en staat bij de detailer... de Phusebox curse? Aankomen bij de dealer, je auto zien langsrijden met een ander kenteken en denken "huh? hebben nu andere mensen exact die kleur en ook gevraagd om de folie te laten zitten en niet te poetsen." Nee hoor, ze hadden het verkeerde kenteken op onze auto gezet, toen ik het vroeg kwamen ze er achter...
Dat kan alleen maar jou overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FlyingGameGuy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die eerder een reactie terug hebben gehad :)
Ah, ok. Bij mij duurde het vier dagen, maar geen termijn vooraf afgesproken. Bij KIA Direct Lease overigens.
Joer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:42:

Raar dat het dan wel bij Ahtlon kan.
Kon bij KIA Direct Lease ook, maar alleen met ondertekend formulier. Een mailtje was niet voldoende.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Eindelijk is de auto besteld op 10-5. De man wist te vertellen dat de een grote bestelling vanuit leaseplan/anwb pv is gedaan in januari/februari. Verwachte leverdatum in oktober.

Zelf had die man een GT AWD maart 2021 besteld en word september pas geleverd 😱😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
FlyingGameGuy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:12:
Inmiddels heb ik ook een contract getekend voor een EV6 RWD 77kwh (Moonscape Matte) via Athlon Private Lease.
Over 10 werkdagen zullen ze een voorlopige leverdatum gaan geven.
Zijn er toevallig meer Tweakers hier die via Athlon een auto hebben? Is het daadwerkelijk 10 werkdagen of is dat een uiterste? Ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar een leverdatum.
Ook handig ivm het opzeggen van mijn huidge private lease auto (MGZS).
Alvast bedankt!
Toevallig gisteren bevestigd, en afgezien van de bedenktijd. zelfde mail gehad van de backoffice dat binnen 10 dagen een levertijd bekend wordt. to be continued dus. ik heb het vermoeden dat ze die tijd gebruiken om intern de papierwinkel op orde te brengen en de auto bij een lokale dealer te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:30
Joer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:27:
Eindelijk is de auto besteld op 10-5. De man wist te vertellen dat de een grote bestelling vanuit leaseplan/anwb pv is gedaan in januari/februari. Verwachte leverdatum in oktober.

Zelf had die man een GT AWD maart 2021 besteld en word september pas geleverd 😱😱
Dat is niet zo raar want de GT is pas net in productie gegaan volgens mij. Elke GT is trouwens AWD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Nope, tegenwoordig kan ik er alleen nog maar om lachen. Er is altijd wel wat.
Zoiets dwing je af. Je roept een beetje over je zelf af met die negatieve fibes. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Electrocar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Zoiets dwing je af. Je roept een beetje over je zelf af met die negatieve fibes. :-(
Kip-ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:38:
Serieus, firma pruts en klungel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:32
Ik stelde de vraag aan Kia Nederland waarom er niet meer werk werd gemaakt over het informeren van klanten wanneer de auto wordt gemaakt , Vin, etc..... Waarop ik stelde dat het een behoorlijke auto is en geen picanto. Dit was het antwoord:

Dank voor het bericht aan Kia Nederland. Gefeliciteerd met de aanschaf van jouw nieuwe Kia EV6!
Ik begrijp dat je graag wilt weten wanneer jouw Kia gefabriceerd is, wat het VIN is en wat de status van levering is. Graag licht ik toe waarom Kia niet kiest voor de door jou beschreven werkwijze.

Er zijn diverse invloeden op het productie- en leveringsproces. Er zijn vele factoren die de levering kunnen versnellen of kunnen vertragen. Het kan zijn dat er auto's worden gewisseld om leveringen sneller plaats te kunnen laten vinden. Allerlei zaken die er voor zorgen dat, wanneer de informatie zou worden verstrekt, er voor zorgen dat deze informatie onjuist is. Er is derhalve voor gekozen enkel een indicatie te geven inzake de levertijd en de overige informatie niet actief te delen.

Wanneer je jouw Kia in ontvangst hebt genomen, kun je altijd bij jouw Kia-dealer navragen wat de productiedatum van jouw Kia is geweest indien je dit wilt weten.

Alvast veel rijplezier toegewenst!

Dat is de omgekeerde wereld wat de dealer mij toezegd, die zij dat ik een briefje of kaartje zou krijgen als het Vin nummer bekend is en de pausmobiel dus gemaakt is. :/ 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door marc4547 op 12-05-2022 09:15 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:58
marc4547 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:11:
Ik stelde de vraag aan Kia Nederland waarom er niet meer werk werd gemaakt over het informeren van klanten wanneer de auto wordt gemaakt , Vin, etc..... en briefje of kaartje zou krijgen als het Vin nummer bekend is en de pausmobiel dus gemaakt is. :/ 8)7
Goed dat je het hebt gevraagd al is het antwoord voorspelbaar. Misschien als er genoeg vragen/signalen binnenkomen dringt het nog eens tot ze door dat het huidige importeur/dealer model met oa minimale informatievoorziening naar de klant echt achterhaald is. Maar beter nog zou het eigenlijk zijn als mensen met hun voeten zouden stemmen. Ik kijk nog steeds erg uit naar mijn EV6, maar hoop wel dat als het tijd wordt voor een opvolger dat er meer te kiezen valt in dat opzicht. Nu kun je eigenlijk alleen uitwijken naar Tesla als je wat anders wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
De boot “Morning Lady” ligt nu in de haven van Antwerpen. Morgen/maandag even aan de dealer vragen of mijn EV6 gelost is. Zoniet even wachten op de “Morning Concert” die nu richting London gaat en daarna naar Antwerpen hopenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
marcel3 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Goed dat je het hebt gevraagd al is het antwoord voorspelbaar. Misschien als er genoeg vragen/signalen binnenkomen dringt het nog eens tot ze door dat het huidige importeur/dealer model met oa minimale informatievoorziening naar de klant echt achterhaald is. Maar beter nog zou het eigenlijk zijn als mensen met hun voeten zouden stemmen. Ik kijk nog steeds erg uit naar mijn EV6, maar hoop wel dat als het tijd wordt voor een opvolger dat er meer te kiezen valt in dat opzicht. Nu kun je eigenlijk alleen uitwijken naar Tesla als je wat anders wilt.
Als je voor koop gaat en je voorkeur uitgaat naar economisch en duurzaam, dan zal je zeker meer te kiezen hebben als je een opvolger van de EV6 gaat uitzoeken.

Als je leased vermoed ik overigens hetzelfde, zij het misschien net iets minder, want ik verwacht dat over 4/5 jaar er weer een aantal soortgelijke auto's zijn bijgekomen, maar nog niet dat elk gangbaar merk ik dit segment iets aan te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
sn0x0r schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Als je voor koop gaat en je voorkeur uitgaat naar economisch en duurzaam, dan zal je zeker meer te kiezen hebben als je een opvolger van de EV6 gaat uitzoeken.

Als je leased vermoed ik overigens hetzelfde, zij het misschien net iets minder, want ik verwacht dat over 4/5 jaar er weer een aantal soortgelijke auto's zijn bijgekomen, maar nog niet dat elk gangbaar merk ik dit segment iets aan te bieden heeft.
Ik hoop het. Met meer te kiezen bedoel ik vooral:

- online configureren en bestellen zonder gesteggel met een autoverkoper (bleh)
- de mogelijkheid om online service afspraken te boeken, liefst ook op locatie
- OTA updates voor alles, niet alleen voor het infotainment
- geen dealers maar een onderhouds/service organisatie met transparante prijzen en realistische intervallen die passen bij een EV

Voor wat betreft dat laatste punt vind ik Kia/Hyundai ook echt teleurstellend. Veel te korte onderhoudsintervallen en kostbare beurten. Bijv. onnodig snel vervangen van de remvloeistof en koelvloeistoffen (die laatste is helemaal prijzig). Dat doet Tesla wel echt beter. Die komen bv het vochtpercentage meten van je remvloeistof en pas als het nodig is wordt er iets vervangen.

Maar goed, ik weet dat Tesla ook niet zaligmakend is, maar zou dus mooi als automerken zich op dit soort punten ook meer gaan onderscheiden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Phusebox
Vanwege de afwezigheid van @Anunnaki en de manuele input die van hem nodig is om je bestelling/levering te updaten heb ik gisteravond dit in Google Forms gemaakt:

Jouw bestelling invullen
https://forms.gle/Kk3QmYY5ESHaQFDF8

Overzicht van bestellingen
https://docs.google.com/s...LaLz9L5s/edit?usp=sharing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
en ingevuld ;)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
@FlyingGameGuy (en anderen) Net via Athlon (prive lease) leverdatum door gekregen:
Besteld: 10-Mei
Levering: 30-juni
model: RWD-77,4 interstellar grey Adv Plus
(misschien minder interessant maar voor de volledigheid)
contract: 48Maand / 20k km
prijs 759/mnd incl btw, vv na 48h, ontslagbeschermer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Nl-jeff schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:18:
@FlyingGameGuy (en anderen) Net via Athlon (prive lease) leverdatum door gekregen:
Bedankt voor de update!
Dat is een snelle leverdatum zeg, ik hoop dat ik ook dat geluk heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Nl-jeff schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:18:
WoW das super snel zeg. Dan hebben ze op voorhand al een aardige bestelling gedaan.

Bij leaseplan hoorde ik gister dan een grote bestelling is gedaan in Jan/Febr. En dat de levering zo rond okt zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulS
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08 20:02
@phusebox Tabel van @Anunnaki is inmiddels weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PaulS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:10:
Hoe dan ook, leek het mij handiger als mensen direct resultaat zien en iets dat ook nog enigszins op mobiel werkt zonder super traag te zijn.

Maar als er geen behoefte aan is, prima dan haal ik het wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
@Joer yep, ik had op voorhand contact omdat ik snel wilde rijden, de vraag neer gelegd wat is er het snelst beschikbaar met minimaal een 77,4kwh accu. Daaruit kwam enkel de adv plus versie, in wit, zwart of grijs naar voren. meer smaken waren er op korte termijn niet, dus grijs it was. Overigens gaven ze aan ook nog een 10tal GT line modellen beschikbaar te hebben in een aantal kleuren voor levering in het zelfde tijdspad (origineel was mijn levering voor augustus, die gt's dus ook aug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Hoe dan ook, leek het mij handiger als mensen direct resultaat zien en iets dat ook nog enigszins op mobiel werkt zonder super traag te zijn.

@Phusebox
Bedankt. Dit werkt 10x beter dan Maandaglijstje. Dit is snel overzichtelijk en LEESBAAR op mobiel!
Ik heb het ingevuld.

Misschien andere topic vragen personen die kia al hebben gekregen dit nog in willen vullen? De meeste volgen deze topic niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Ingevuld

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
De Ideale Man schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:58:
[...]

@Phusebox
Bedankt. Dit werkt 10x beter dan Maandaglijstje. Dit is snel overzichtelijk en LEESBAAR op mobiel!
Ik heb het ingevuld.

Misschien andere topic vragen personen die kia al hebben gekregen dit nog in willen vullen? De meeste volgen deze topic niet meer...
De Ideale Man schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:58:
[...]

@Phusebox
Ik heb het ingevuld.

Ingevuld >:)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Update sheet: Levertijd nu ook als kolom toegevoegd in weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:36
Top @Phusebox. Dank je!

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
@Phusebox ik zat je dan ook al een tijdje te bekijken hoe je door het google form heen aan het klikken was ;)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
Hoppa! Vanochtend een bericht gestuurd naar Van Mossel in Zwolle met de vraag of het klopte dat er een VIN nummer bekend is als deze van de productie band afrolt en of het iets langer als een maand duurt voordat deze in Nederland aankomt.
Reageert Van Mossel met de mededeling dat mijn EV6 plus Runway Red 77,4 RWD verwacht wordt op 16 juni aanstaande ipv 15 augustus. Dat noem ik nou TOP!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
trjones schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:53:
Hoppa! Vanochtend een bericht gestuurd naar Van Mossel in Zwolle met de vraag of het klopte dat er een VIN nummer bekend is als deze van de productie band afrolt en of het iets langer als een maand duurt voordat deze in Nederland aankomt.
Reageert Van Mossel met de mededeling dat mijn EV6 plus Runway Red 77,4 RWD verwacht wordt op 16 juni aanstaande ipv 15 augustus. Dat noem ik nou TOP!!!
En dat hadden ze jou niet uit eigen initiatief kunnen vertellen? :P

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
Rivanov schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:13:
[...]

En dat hadden ze jou niet uit eigen initiatief kunnen vertellen? :P
Nee, klopt. Ik kreeg wel eerst een geboorte kaart van ze dat de auto geboren was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/57424501.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Zojuist telefonisch contact gehad met Athlon (Private Lease).
Onder voorbehoud is de auto in aug/sep beschikbaar.
Gaat om een EV6 Plus 77.4 Rwd Wit
Nog even wachten op een mailbevestiging van dit gespek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Dealer belde net, mijn EV6 GT-line AWD is bij de dealer afgeleverd :9~ . Blij mee, en toch ook niet : wij vertrekken morgen, met de auto, naar zuid frankrijk, dus de EV6 is net te laat :(

Maar goed, nu dus een afspraak gemaakt voor 1 juni, dan zijn we terug van vakantie. Gelijk maar een paar dagen extra vrij genomen :P

Whatever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
En ik heb net ook bericht gehad dat mijn basis Air in Runway Red onderweg is naar de dealer. 3 juni is hij klaar om afgehaald te worden. Medio januari besteld. Toch erg netjes als je kijkt naar de leveringsproblemen bij veel andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Zo dat gaat ineens hard met de leveringen, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
De EV6en die rond deze tijd gelost worden komen via Antwerpen. Dus voor degenen die nog in afwachting zijn: hou vooral de boten tussen Pyeongtek en Antwerpen in het vizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:10:
Vanwege de afwezigheid van @Anunnaki en de manuele input die van hem nodig is om je bestelling/levering te updaten heb ik gisteravond dit in Google Forms gemaakt:

Jouw bestelling invullen
https://forms.gle/Kk3QmYY5ESHaQFDF8

Overzicht van bestellingen
https://docs.google.com/s...LaLz9L5s/edit?usp=sharing
Kun je ook filters aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Zal morgen even kijken. Kan iedereen die dan zelf aanpassen? Daar heb ik geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
DigiK-oz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:22:
Dealer belde net, mijn EV6 GT-line AWD is bij de dealer afgeleverd :9~ . Blij mee, en toch ook niet : wij vertrekken morgen, met de auto, naar zuid frankrijk, dus de EV6 is net te laat :(

Maar goed, nu dus een afspraak gemaakt voor 1 juni, dan zijn we terug van vakantie. Gelijk maar een paar dagen extra vrij genomen :P
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold64
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-05-2022
Begin april 2022 GT line wit, besteld via J en T lease zakelijk
Vandaag bericht ontvangen dat deze in maart 2023 uitgeleverd wordt. Nog tijdje geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
turt schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Wanneer had je besteld?
Half augustus - heeft dus ongeveer 9 maanden geduurd

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Arnold64 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:20:
Begin april 2022 GT line wit, besteld via J en T lease zakelijk
Vandaag bericht ontvangen dat deze in maart 2023 uitgeleverd wordt. Nog tijdje geduld dus
Hier ook een Kia in bestelling via J en T. November besteld en al 2 maanden vertraagd. Dus die inschatting van hun en Kia zou ik met een flinke zak zout nemen als ze al geen afleverdata voor de komende maanden kunnen voorspellen, laat staan voor over een jaar.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Phusebox schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Nee hoor, graag laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:16:
[...]

Wat voor filters wil je? Want als ik anoniem de sheet open kan ik gewoon sorteren op kolommen en zelf filters aanmaken?

Via het menu: Gegevens > Filterweergaven bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
TER INFO: Net zoals LeasePlan heeft ook Athlon al een eerdere grote bestelling gedaan direct bij de importeur KIA Nederland. Dealers zijn hier in janari van op de hoogte gebracht.
Deze auto's worden wel geleverd via lokale dealers maar de echte bestelling wordt ingevoerd door KIA Nederland en niet, zoals normaal, door de leverende dealer.

(@Phusebox bestelling auto in lijst gezet.)

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:35:
TER INFO: Net zoals LeasePlan heeft ook Athlon al een eerdere grote bestelling gedaan direct bij de importeur KIA Nederland. Dealers zijn hier in janari van op de hoogte gebracht.
Deze auto's worden wel geleverd via lokale dealers maar de echte bestelling wordt ingevoerd door KIA Nederland en niet, zoals normaal, door de leverende dealer.

(@Phusebox bestelling auto in lijst gezet.)
Enig idee wanneer Athlon die bestelling geplaatst heeft? Vermoed december/januari? Ik heb zelf namelijk een auto in bestelling staan uit die pool, met huidige verwachtte levering in week 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Enig idee wanneer Athlon die bestelling geplaatst heeft? Vermoed december/januari? Ik heb zelf namelijk een auto in bestelling staan uit die pool, met huidige verwachtte levering in week 35.
Wat ik snel begreep uit de memo is dit januari geweest. (Dealer liet me die even snel zien nadat hij eerst niet begreep waarom Athlon betreffende leaseprijzen kon aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
[...]

Ik heb mijn auto toch maar via de dealer besteld in begin maart en niet weer via een private lease. Bij private lease was de levertijd eind van 2022 en bij de dealer week 35.
Ondanks dat de leasemaatschappijen vroeg grote orders hebben geplaatst zullen deze uitleveringen verdeeld worden in gelijkheid met de vraag van de dealers. Dit om ook de particulier te kunnen blijven voorzien. Dit zei mijn dealer. Ook kon hij mij vertellen dat de GT-line modellen voor nieuwe bestellingen voorlopig gesloten is tot september 2022 i.v.m. onderdeel tekorten. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Ik heb ook een auto uit diezelfde pool, mijn verwachtte levering is vervroeg van week 35 naar week 30.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Gisteren toch even mijn KIA Dealer gebeld en de auto wordt nog steeds eind mei geleverd. oOo <3

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Wat ik snel begreep uit de memo is dit januari geweest. (Dealer liet me die even snel zien nadat hij eerst niet begreep waarom Athlon betreffende leaseprijzen kon aanbieden).
Ging dit om private lease of zakelijk? Bij mij namelijk om zakelijk.
JST94 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook een auto uit diezelfde pool, mijn verwachtte levering is vervroeg van week 35 naar week 30.
Mijn dealer wilde nog niets zeggen over een verwachte levering toen ik hem mailde, anders dan week 35 welke Athlon zelf aanhoudt, onder vermelding dat hij meer weet als hij een VIN heeft. Gaat bij mij dan wel om een GT-Line, maar ik verwacht dat Athlon gewoon 1 grote bestelling heeft gedaan van meerdere versies.

Nog een ander dingetje... mijn vrouw wil toch ineens liever de witte EV6 i.p.v. de zwarte, nu ze de witte ergens heeft zien rijden, Athlon reageert echter nog niet op mijn vraag of we dit makkelijk kunnen omruilen, dus we horen het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:15:
[...]
Ging dit om private lease of zakelijk? Bij mij namelijk om zakelijk.
Private lease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
sn0x0r schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:15:
Nog een ander dingetje... mijn vrouw wil toch ineens liever de witte EV6 i.p.v. de zwarte, nu ze de witte ergens heeft zien rijden, Athlon reageert echter nog niet op mijn vraag of we dit makkelijk kunnen omruilen, dus we horen het wel denk ik.
Zojuist bericht van Athlon dat het nu de witte zal worden.

Levertijd nog steeds week 35. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dus de bestellingen van Athlon en Leaseplan is bij Kia Nederland gedaan. Dus daar zou je meer informatie moeten en kunnen opvragen over evt een VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:59:
Dus de bestellingen van Athlon en Leaseplan is bij Kia Nederland gedaan. Dus daar zou je meer informatie moeten en kunnen opvragen over evt een VIN nummer?
Wat betreft de private lease wel, maar hoe het dan zit voor zakelijk, geen idee. Het zou natuurlijk kunnen dat het voor zakelijk op eenzelfde wijze is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Voor mijn geval gaat het op private lease. Zal eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:59:
Ik denk het niet.
Athlon doet deze grote bestelling wel direct bij KIA Nederland, maar de leverende dealer blijft aanspreekpunt.
De werkelijke toewijzing van de door de klant bestelde auto's wordt door KIA Nederland gedaan, waarbij vermoedelijk gekeken wordt wat er op dat moment binnen komt/gaat komen.
De importeur heeft geen invloed op wanneer bestellingen werkelijk in de fabriek gemaakt (gaan) worden.
Denk ook niet dat dit een verschil maakt bij private- of zakelijke lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Overstag, heb je iets met een bepaald merk auto vandaar je nickname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Ik denk het niet.
Athlon doet deze grote bestelling wel direct bij KIA Nederland, maar de leverende dealer blijft aanspreekpunt.
De werkelijke toewijzing van de door de klant bestelde auto's wordt door KIA Nederland gedaan, waarbij vermoedelijk gekeken wordt wat er op dat moment binnen komt/gaat komen.
De importeur heeft geen invloed op wanneer bestellingen werkelijk in de fabriek gemaakt (gaan) worden.
Denk ook niet dat dit een verschil maakt bij private- of zakelijke lease.
Gebeld met Kia NL. Idd voor informatie bij de jouw Kia dealer. Deze toen maar fftjes gebeld en hij gaat vragen aan de fleet afdeling of er al iets bekend is. Word daar straks over terug gebeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:49:
[...]

Overstag, heb je iets met een bepaald merk auto vandaar je nickname?
Nee niet met een bepaald merk maar wel door brandstof.
Ik rijd op benzine en was eigenlijk van plan om dat te blijven rijden, maar dus toch “overstag” gegaan naar elektrisch. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
Phusebox schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:54:
[...]

Wat voor filters wil je? Want als ik anoniem de sheet open kan ik gewoon sorteren op kolommen en zelf filters aanmaken?

Via het menu: Gegevens > Filterweergaven bijvoorbeeld.
Mooi formulier Phuse, ik heb het ook ingevuld, mag aanstaande dinsdag dan eindelijk ophalen. Heeft maar 13 maanden geduurd :)
Ik kan alleen wel maar een keer het formulier invullen, dus mijn GT die er hopelijk dit jaar nog is kan ik er niet bij zetten.

Ik zal volgende week ook wat foto's delen. Is ook leuk!!

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Zo ff heen en weer heen en weer gebeld met leasemaatschappij en de dealer. Leaseplan heeft in januarie een X aantal wagens besteld om de levertijden in de toekomst te verlagen. Nu hebben ze bij de dealer het doorgeven en die is met een prijsverhoging gekomen waar de leasemaatschappij niet mee accoord wil gaan omdat zij vroeg in het jaar de bestelling hebben gedaan. Dus nog ff wachten op meer informatie omtrent evt het VIN nr ect. De inkoopafdeling van de lease is daar mee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:36
De consument hamstert WC-papier en zonnebloemolie. De leaseboeren hamsteren EV6-en.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
DaMenaz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:47:
De consument hamstert WC-papier en zonnebloemolie. De leaseboeren hamsteren EV6-en.
🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:07
PaulS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:10:
Is inderdaad weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Lang gewacht, toch gekregen… het bericht dat de levering wordt uitgesteld 😒. Gelukkig maar met drie weken, kijken of er nog een keer uitstel overheen gaat komen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Chevalric schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:22:
Lang gewacht, toch gekregen… het bericht dat de levering wordt uitgesteld 😒. Gelukkig maar met drie weken, kijken of er nog een keer uitstel overheen gaat komen.
Wanneer was je bestelling en privé of via lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Joer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Wanneer was je bestelling en privé of via lease
Originele bestelling was 3 maart 2022 via leasemaatschappij Arval.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Chevalric schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Originele bestelling was 3 maart 2022 via leasemaatschappij Arval.
Das nog redelijk snel. Kon ff niet terug vinden wanneer je hem geleverd krijgt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fabian-69
Appje van de dealer vandaag, EV6 58kwu gelost, dus staat op de kade in Antwerpen en heeft op de Morning Lady gestaan. Nu is het wachten dat KIA NL de auto naar de dealer brengt (verwachting is nogsteeds 24 mei) dus zal begin Juni aan mij geleverd worden. Duurt wat langer ivm glascoating en wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Kijk das goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• electrohead
  • Laatst online: 26-10-2022
Fabian-69 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:45:
Appje van de dealer vandaag, EV6 58kwu gelost, dus staat op de kade in Antwerpen en heeft op de Morning Lady gestaan. Nu is het wachten dat KIA NL de auto naar de dealer brengt (verwachting is nogsteeds 24 mei) dus zal begin Juni aan mij geleverd worden. Duurt wat langer ivm glascoating en wat opties.
Kijk dat zijn goede berichten. Vandaag door mijn dealer de voicemail ingesproken over afleverdatum, zal morgen even terugbellen. Verstandige keuze ook om voor glascoating te kiezen. Ga ik ook doen en kan daarmee het aankoopbedrag terugbrengen naar het SEPP maximum (met de standaardbehandeling schiet je daar met €198 net overheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
electrohead schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Kijk dat zijn goede berichten. Vandaag door mijn dealer de voicemail ingesproken over afleverdatum, zal morgen even terugbellen. Verstandige keuze ook om voor glascoating te kiezen. Ga ik ook doen en kan daarmee het aankoopbedrag terugbrengen naar het SEPP maximum (met de standaardbehandeling schiet je daar met €198 net overheen).
De kia WAX valt niet onder de fiscale waarde. De WAX word niet af fabriek gedaan. Dit word na kenteken, net als alle andere opties aangebracht. Mbt SEPP was het even spannend, maar is opgelost. Ik val ook onder de SEPP, rood met warmte pomp. Door de prijsstijging heeft KIA NL bij de AIR de WP eraf gehaald en €200,- goedkoper gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
Fabian-69 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:02:
[...]

De kia WAX valt niet onder de fiscale waarde. De WAX word niet af fabriek gedaan. Dit word na kenteken, net als alle andere opties aangebracht. Mbt SEPP was het even spannend, maar is opgelost. Ik val ook onder de SEPP, rood met warmte pomp. Door de prijsstijging heeft KIA NL bij de AIR de WP eraf gehaald en €200,- goedkoper gemaakt.
Ook goed nieuws voor jou dus!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• electrohead
  • Laatst online: 26-10-2022
Nog meer goed nieuws. Mijn Air Steel Grey staat ook in Antwerpen. Aflevering 23 mei, voor mij ook iets later vanwege glascoating en opties. Lijkt op een flinke lading met 58kW exemplaren . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Beste allen,

Hoelang duurde het voordat jullie je VIN nummer kregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
GooD2SeeYou schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:10:
Beste allen,

Hoelang duurde het voordat jullie je VIN nummer kregen?
Die krijg je alleen als je er naar vraagt en als de auto is geproduceerd. Normaal gesproken is gewoon wachten op een telefoontje van de dealer dat de auto binnen is en er een afspraak gemaakt wordt voor het ophalen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
electrohead schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:14:
Nog meer goed nieuws. Mijn Air Steel Grey staat ook in Antwerpen. Aflevering 23 mei, voor mij ook iets later vanwege glascoating en opties. Lijkt op een flinke lading met 58kW exemplaren . . .
👍 top, idd komen een heleboel EV6 58kWu aan vanuit Antwerpen naar Nederland. Alle rode bestellingen iig tussen 3 jan en begin feb. (Rond de 80 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Fabian-69 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:06:
[...]

👍 top, idd komen een heleboel EV6 58kWu aan vanuit Antwerpen naar Nederland. Alle rode bestellingen iig tussen 3 jan en begin feb. (Rond de 80 stuks)
Hoe weet jij dat het die aantal is en kleur betreft??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
Joer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Hoe weet jij dat het die aantal is en kleur betreft??
Ik was druk betrokken met SEPP kwestie ivm de prijsverhoging met de Rode EV6 AIR 58kwu met WP. Tussen 3 jan en half Feb zijn er 85 besteld heb ik me laten vertellen. Van meerdere heb ik vernomen dat zij hem op dealer levering 24 mei hebben staan en ook appje van dealer hebben gehad dat hij binnenkort afgeverd gaan worden. Echt weten we het natuurlijk de getallen wanneer ze bij RDW geregistreerd zijn binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Oké super. Ja het is wat met de prijsverhoging. Mijn leasemaatschappij heeft is Januarie een hoop EV6’s besteld. Alleen komt de dealer nu ineens met prijsverhoging en is de leasemaatschappij daar niet mee eens en is er een kleine conflict omtrent die prijsverhoging die plaats heeft gevonden na de grote bestelling. Ik zal zelf dus. Oh helaas ff moeten afwachten wat dat voor mij gaat inhouden, ik hoop geen verhoging in mij pvl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Gisteren ben ik een testrit gaan doen met de EV6 (earth versie in België, 77kWh RWD)
Ik was enorm aangenaam verrast en heb een offerte laten maken. Het was mijn allereerste rit in een EV.

De levertijd voor de versie die ik vroeg bedraagt voorlopig 16 maanden en kan nog langer duren.
EV6 - GT-line 77kWh - RWD - Yacht Blue met opties warmtepomp, open dak en premium pack en trekhaak.

Lange levertijd, maar zou voor mij perfect uitkomen.

Ik ga nog kijken naar de Skoda e.d. ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wtf nu al tijden van 16mnd pppffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Joer schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:54:
Wtf nu al tijden van 16mnd pppffff
Verkoper draaide zijn laptop en liet mij de levertijden zien, voor onderstaande types was dit 16 maanden.
  • GT-line met premium pack optie
  • Earth met premium pack optie
  • Earth of GT-line met de matte moonscape kleur
Ook stond deze levertijd in het donkerrood, wat wou zeggen dat dit zeker nog langer kon zijn.
Anders stonden in het groen en geel, wat zo goed als zeker was dat ze deze levertijd konden beloven.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizmoke op 15-05-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gizmoke schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:01:
[...]

Verkoper draaide zijn laptop en liet mij de levertijden zien, voor onderstaande types was dit 16 maanden.
  • [GT-line met premium pack optie/li]
  • [Earth met premium pack optie/li]
  • [Earth of GT-line met de matte moonscape kleur/li]
Ook stond deze levertijd in het donkerrood, wat wou zeggen dat dit zeker nog langer kon zijn.
Anders stonden in het groen en geel, wat zo goed als zeker was dat ze deze levertijd konden beloven.
Wat houdt premium pack in in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
The Wizard schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Wat houdt premium pack in in België?
Even uit de folder

Lounge Pack voor de Earth versie (niet op de Air en standaard op de GT-Line)
  • Verwarmbare zetels achteraan
  • Geventileerde vooraan
  • Elec. zetels met geheugenfunctie
  • Buitenspiegels met geheugenfunctie
  • Paneel met aanraaktoetsen in centrale console
  • Relaxion zetels vooraan
  • Elec. kofferklep
  • Automatisch uit-en inklapbare deurklinken
Premium pack voor de Earth versie
  • Adaptieve Dual LED koplampen
  • Dynamische pinkers
  • HUD
  • Meridian speakers (14)
  • Active Sound Design
Premium Pack voor GT-Line
  • HUD
  • Meridian speakers (14)
  • Active Sound Design

[ Voor 29% gewijzigd door Gizmoke op 15-05-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Jullie kenne daar niet de plus line??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizmoke
Joer schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:23:
Jullie kenne daar niet de plus line??
Nee, 3 versies
  • Air, in 58 of 77 kWh en naast de kleur geen opties of packs mogelijk, zelfs geen warmtepomp ofzo
  • Earth 77kWH RWD of AWD
  • GT-Line 77kWH RWD of AWD
Zowel op de earth en de GT-line zijn warmtepomp en open dak een optie, in landen als UK, Ierland is Drive Assist Pack en Warmtepomp zelfs standaard.

De earth kan het Drive Assist Pack, Lounge Pack en Premium Pack Earth aantikken
De GT-Line kan het Drive Assist Pack en Premium Pack aantikken en de keuze voor 20" ipv 19" velgen.

Het Drive Assist Pack bevat het volgende, indien je dit selecteert moet je verplicht Lounge Pack nemen.
  • snelwegassistent HAD II
  • Assistent vermijden aanrijding parkeren PCA
  • Assistent autonoon parkeren RSPA
  • 360° camera
  • Visuele weergave van objecten in dode hoek BVM

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rob66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10-2022
Telefoontje gehad van dealer, a.s. woensdag 18 mei kan ik mijn Kia EV6 gt-line moonscape matte ophalen!! :-)
Besteld 6 sept 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
Net gesprek gehad met Kia (België) en zij bevestigen dat de geschatte levertermijnen voor een typische EV6 ergens eind januari gegaan zijn van 7 maand tot 12/14 maand.

Op zich geen ramp voor mij, maar wel een beetje jammer omdat ik in februari nog 7 maand had gehoord en dus had verwacht "ergens tegen het einde van het jaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
SMGGM schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:48:
Net gesprek gehad met Kia (België) en zij bevestigen dat de geschatte levertermijnen voor een typische EV6 ergens eind januari gegaan zijn van 7 maand tot 12/14 maand.

Op zich geen ramp voor mij, maar wel een beetje jammer omdat ik in februari nog 7 maand had gehoord en dus had verwacht "ergens tegen het einde van het jaar".
Ik vermoed dat het komt doordat ze de EV6 nu in meer landen hebben geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Toch typisch dat mijn levertijd al vanaf begin bestelling (begin april) nog steeds op week 34 staat. Benieuwd wanneer het uitstelbericht komt

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
SMGGM schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:48:

Welke EV6 is er besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
Overstag schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Welke EV6 is er besteld?
In Belgische marketing termen: Earth + open dak + warmtepomp + lounge pack + drive assist. RWD Yacht blue.
In Nederland is dat vergelijkbaar met de plus zeker?

Maar het gesprek met Kia was eerder over de algemene levertermijnen, had het niet over mijn specifieke wagen (ik had als datum juli '23 gekregen). Had eigenlijk het verkeerde nummer genomen en kwam terecht bij de verkeerde garage toe (andere gemeente). Die bevestigde dat de geschatte levertermijnen van de "gemiddelde" EV6 naar 12 tot 14 maand is gegaan.
Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste