Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Masvic schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:37:
Awd plus advanced besteld twee weken geleden, levering geschat week 52...
Gefeliciteerd, ๐Ÿ‘ leuk kerstcadeau ๐Ÿ’ฅ

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
Overstag schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Gefeliciteerd, ๐Ÿ‘ leuk kerstcadeau ๐Ÿ’ฅ
Hoop het haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08-2023
acidlover schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Ik heb de mijne ongeveer zelfde configuratie enkel met warmtepomp bestelt eind januari (Belgiรซ). Ik kreeg de dag nadien van de verkoper mail dat de wagen in productie zou gaan op 25 juni en dan nog 2 maanden voor de transport....
Toch wel vreemd dat de ene verkoper op de dag nauwkeurig de stand van zaken kan geven en de andere enkel een vage timing kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Rikje schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Toch wel vreemd dat de ene verkoper op de dag nauwkeurig de stand van zaken kan geven en de andere enkel een vage timing kan geven.
Iedereen roept maar wat, ze houden gewoon een beetje gemiddelde aan uit hun ervaring. Sommige verkopers zijn eerlijk en zeggen "we hebben geen idee" :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Phusebox schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:04:
[...]

Iedereen roept maar wat, ze houden gewoon een beetje gemiddelde aan uit hun ervaring. Sommige verkopers zijn eerlijk en zeggen "we hebben geen idee" :)
Precies dit, de verkoper die in zijn systeem kijkt en er een datum bij ziet kan die wel doorgeven aan de klant, maar de kans dat hij een overpromise doet is heel groot, met als gevolg dat de klant weer niet tevreden gaat zijn bij slecht nieuws ("auto komt toch later dan wat ik heb verteld").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:39
Levering Week 52 zal wel placeholder zijn voor Q1/Q2 2023. ;)
Is het koop of lease? Want lease wordt sowieso niet in Week 52 geleverd.
En als je slim bent dan doe je bij koop ook niet levering in Week 52, maar wacht je een week. Dan is hij meteen een jaar jonger wat weer gunstiger is bij doorverkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 06-05-2022 09:17 ]

โ€˜25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32โ€ LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34โ€ MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Rivanov schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:17:
[...]
Is het koop of lease? Want lease wordt sowieso niet in Week 52 geleverd.
Lease, maar hoe komt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Masvic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Lease, maar hoe komt dit?
Vrijwel alle leasemaatschappijen zetten niets meer op naam in de maand december. Dit i.v.m. het feit dat ik hierboven beschrijf. ;)
Ze wachten tot januari omdat de auto dan in รฉรฉn keer een jaar jonger is.

โ€˜25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32โ€ LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34โ€ MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Rivanov schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Vrijwel alle leasemaatschappijen zetten niets meer op naam in de maand december. Dit i.v.m. het feit dat ik hierboven beschrijf. ;)
Ah ja, logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Zit zelf in het process om een ev6 als private lease te bestellen.

Wilde in de eerste instantie een voorraadauto via athlon gaan leasen, alleen daar zit blijkbaar financieel geen voordeel in voor athlon dus ging het pl bedrag met bijna 120e/mnd omhoog. leuk maar gaan we niet doen natuurlijk. ( het model wat op voorraad stond was een adv plus awd runway red).

Ik ben eigenlijk niet picky qua kleur enkel de accu/trimlevel wat voor mij minimaal advances +77kwh accu moet zijn. Dit heeft nu geresulteerd in een unit welke ergens eind july/begin augustus binnen zou komen. Al met al valt het niet tegen :) (details komen maandag was me verteld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:04
[...]

Dat is heel lang zo geweest bij de ICEโ€™s inderdaad, maar sinds het fenomeen lage bijtelling bestaat zie je juist ontzettend veel registraties aan het eind van het jaar. Zal dit jaar wellicht een stuk minder zijn omdat de bijtelling nu alleen de cap betreft (van 35K naar 30K).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
DaMenaz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Dat is heel lang zo geweest bij de ICEโ€™s inderdaad, maar sinds het fenomeen lage bijtelling bestaat zie je juist ontzettend veel registraties aan het eind van het jaar. Zal dit jaar wellicht een stuk minder zijn omdat de bijtelling nu alleen de cap betreft (van 35K naar 30K).
Dat is ook weer een punt natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Nl-jeff schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:02:
Zit zelf in het process om een ev6 als private lease te bestellen.

Wilde in de eerste instantie een voorraadauto via athlon gaan leasen, alleen daar zit blijkbaar financieel geen voordeel in voor athlon dus ging het pl bedrag met bijna 120e/mnd omhoog. leuk maar gaan we niet doen natuurlijk. ( het model wat op voorraad stond was een adv plus awd runway red).

Ik ben eigenlijk niet picky qua kleur enkel de accu/trimlevel wat voor mij minimaal advances +77kwh accu moet zijn. Dit heeft nu geresulteerd in een unit welke ergens eind july/begin augustus binnen zou komen. Al met al valt het niet tegen :) (details komen maandag was me verteld)
Ik zit ook in het proces. Maandag verloopt
Mijn wettelijk bedenktijd van twee weken en word de de status, gereserveerd omgezet naar een daadwerkelijk bestelling. Ik weet wel dat ze op voorhand wagen hadden besteld, alleen weet ik niet hoeveel en wanneer. Mij private lease had ik via ANWB gedaan omdat deze goedkoper was dan Athlon, en de financiรซle check was binnen een uur geregeld.

Mag ik vragen wat jij gaat betalen. Ik ga โ‚ฌ679 betalen voor een plusline installer grey en 15.000km per jaar, met winterbanden. Die kosten al โ‚ฌ20,- per maan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
Joer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Ik zit ook in het proces. Maandag verloopt
Mijn wettelijk bedenktijd van twee weken en word de de status, gereserveerd omgezet naar een daadwerkelijk bestelling. Ik weet wel dat ze op voorhand wagen hadden besteld, alleen weet ik niet hoeveel en wanneer. Mij private lease had ik via ANWB gedaan omdat deze goedkoper was dan Athlon, en de financiรซle check was binnen een uur geregeld.

Mag ik vragen wat jij gaat betalen. Ik ga โ‚ฌ679 betalen voor een plusline installer grey en 15.000km per jaar, met winterbanden. Die kosten al โ‚ฌ20,- per maan.
Bij mij was het om het even of het athlon of anwb/leaseplan was. ik ga 769 betalen voor een adv plus. (plus is 719) op een 48MO/20k-km contract (zonder winterbanden, want vind dat niet nodig)
De Acceptatie bij athlon duurde wel iets langer (1werkdag) alleen dat was mijn fout aangezien ik een verkeerd document had geupload (de transactie ipv het volledige afschrift).
Het voordeel voor mij van athlon is dat ze een voorloopauto aan bieden. Ik zit op dit moment bij Sixt Plus, alleen die hebben vorige maand eenzijdig mijn contract opgezegd, (bla bla auto-tekort bla bla, maar wel ondertussen nieuwe contracten aan bieden @220 duurder pm dan ik betaal...) affian. das een offtopic ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Jeej, mijn kenteken is binnen... toch weer een stapje dichterbij.
Wel zuur dat de verzekering inmiddels 25 euro per maand duurder is als twee maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Nl-jeff schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:18:
[...]

Bij mij was het om het even of het athlon of anwb/leaseplan was. ik ga 769 betalen voor een adv plus. (plus is 719) op een 48MO/20k-km contract (zonder winterbanden, want vind dat niet nodig)
De Acceptatie bij athlon duurde wel iets langer (1werkdag) alleen dat was mijn fout aangezien ik een verkeerd document had geupload (de transactie ipv het volledige afschrift).
Het voordeel voor mij van athlon is dat ze een voorloopauto aan bieden. Ik zit op dit moment bij Sixt Plus, alleen die hebben vorige maand eenzijdig mijn contract opgezegd, (bla bla auto-tekort bla bla, maar wel ondertussen nieuwe contracten aan bieden @220 duurder pm dan ik betaal...) affian. das een offtopic ander verhaal.
Oke top dan zal het niet veel uitmaken bij wie je least, jij hebt kortere looptijd en meer km. De winterbanden heb ik nodig voor de winsterport. En had geen zin meer in zelf iedere keer banden te wisselen en opzoek gaan naar nieuwe met velgen ect ect.

Hoop dat zodra de bestelling gedaan is meer bekend word van levering nu zeggen ze Q3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:31:
Wel zuur dat de verzekering inmiddels 25 euro per maand duurder is als twee maanden geleden.
๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰ gaat opschieten nu. Weet je ook waar aan het ligt dat ze ineens duurder zijn geworden.

Kan ook te maken hebben dat je iedere keer vanaf het zelfde IP adres aan het kijken ben. Net zoals je voor vliegtickets wilt gaan kijken. De eerste keer zijn ze โ‚ฌ100 en de keren daarna word de prijs steeds duurder.

Maandag ging je toch je auto halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:39:
[...]

๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰ gaat opschieten nu. Weet je ook waar aan het ligt dat ze ineens duurder zijn geworden.

Kan ook te maken hebben dat je iedere keer vanaf het zelfde IP adres aan het kijken ben. Net zoals je voor vliegtickets wilt gaan kijken. De eerste keer zijn ze โ‚ฌ100 en de keren daarna word de prijs steeds duurder.

Maandag ging je toch je auto halen?
Woensdag, en dan meteen door naar de detailer. Dus ik heb hem met geluk zaterdag.

Waarom duurder, geen idee. Als je merk en type invult is de prijs nog de oude, zodra je kenteken invult schiet het omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Rikje schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Mijn dealer zei dat ze niets van Kia horen tot de auto klaar staat voor de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Mag ik vragen @phusebox wat je premie word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Woensdag, en dan meteen door naar de detailer. Dus ik heb hem met geluk zaterdag.

Waarom duurder, geen idee. Als je merk en type invult is de prijs nog de oude, zodra je kenteken invult schiet het omhoog.
Congrats

Naar welke detailer gaat de auto?
En wat laat je precies dien en wat kost dat?
Als ik vragen mag.... :)

Kan ook via pb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:55:
Mag ik vragen @phusebox wat je premie word?
96 euro per maand (20.000+ km / 8 jr schadevrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Congrats

Naar welke detailer gaat de auto?
En wat laat je precies dien en wat kost dat?
Als ik vragen mag.... :)

Kan ook via pb.
Een kleine lokale detailer (in Limburg).
Gtechniq Ultra Serum coating volledige buitenkant, incl interieur hoogglans delen. Velgen- en glascoating.
Rond de 1400 euro, tenzij de KIA al veel krassen heeft vanaf de dealer en er meer werk nodig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:31:
Weet je wel zeker dat het jouw kenteken is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
@Phusebox kan je nu wel je Kia koppelen aan je account of staat ie nog steeds op een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:47:
@Phusebox kan je nu wel je Kia koppelen aan je account of staat ie nog steeds op een ander
Nee is nog steeds gelinkt met een ander account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
[...]

mijn huidige vw polo is anders van 21 december ;)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Rivanov schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:40:
[...]

En heb je al bij de RDW gekeken of het niet een picanto betreft >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
furian88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:07:
[...]

mijn huidige vw polo is anders van 21 december ;)
Daarom zei ik ook; vrijwel alle leasemaatschappijen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Nooit zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
DigiK-oz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:16:
[...]

En heb je al bij de RDW gekeken of het niet een picanto betreft >:)
Blijkt wel een EV6, maar dan eentje met voorwielaandrijving 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:58
[...]

De afgelopen twee jaar hebben we gezien dat leasemaatschappijen toch anders te werk gaan als het om elektrische auto's gaat i.v.m. de bijtellingregels die ieder jaar veranderen. (Voor elektrische auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
BluRay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:28:
[...]

De afgelopen twee jaar hebben we gezien dat leasemaatschappijen toch anders te werk gaan als het om elektrische auto's gaat i.v.m. de bijtellingregels die ieder jaar veranderen. (Voor elektrische auto's)
Laten we hopen dat Leaseplan ook zo werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Masvic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Laten we hopen dat Leaseplan ook zo werkt
Hangt er ook denk ik vanaf wanneer je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Een kleine lokale detailer (in Limburg).
Gtechniq Ultra Serum coating volledige buitenkant, incl interieur hoogglans delen. Velgen- en glascoating.
Rond de 1400 euro, tenzij de KIA al veel krassen heeft vanaf de dealer en er meer werk nodig is.
Ik woon zelf ook in Limburg en zit te twijfelen over een glascoating.
Zou je me de naam van de detailer door kunnen geven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 15:14
Auto vandaag opgehaald. Heb over een rit van 150 km 14.7 kWh/100km behaald.

Al met al kon ik dus, zonder te laden, 380 km op 1 lading met de 58 kWh versie. Ik ben dus zeer tevreden.

Auto rijdt heerlijk en zeker met HDA die 90% van alle werk heeft gedaan! Veel succes met het wachten iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik rijd ritjes van 18 km naar en van mijn werk
Ik haal die 14.7 kwh echt niet, zo rond de 17.5 kwh, 14 km snelweg en 4km stad
rij niet harder dan 100 en gen level 2
Heb een AWD
Of moeten de ritten langer zijn om zuiniger te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 15:14
volverwachting schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:22:
Ik rijd ritjes van 18 km naar en van mijn werk
Ik haal die 14.7 kwh echt niet, zo rond de 17.5 kwh, 14 km snelweg en 4km stad
rij niet harder dan 100 en gen level 2
Heb een AWD
Of moeten de ritten langer zijn om zuiniger te rijden
Geen idee. Die 14.7 was 95% op de snelweg. Weliswaar met redelijk druk verkeer waarbij de gemiddelde snelheid ~85 km/h was.

Ben hem nog aan het uittesten maar ik haal in ieder geval zonder al te veel moeite te doen ruim onder de 17 kWh/100km, en dat is niet in hypermile mode kan ik je zeggen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Phusebox
Hij is er echt... Foto van de dealer (op aanvraag):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiXKj73-ilnWveT-7vrhgCz5mlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mh5IzYOvbNc7DTgiW5BggWCI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:06:

[Afbeelding]
Ik ga niet geloven dat deze van jou is. Zal wel een grapje zijn van de dealer want hij leest hier mee op tweakers _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Maar zonder gekkeigheid. Super leuk voor je. Kan je weer rustig slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting

[Afbeelding]
zit nou al een deukje in, rechter voor spatbord, zie je dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:58:
[...]

zit nou al een deukje in, rechter voor spatbord, zie je dat
Ehm not sure if...

bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCtglPR0K6-yBGNanFOJbsxvN5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X2tXYTzqEtG8iloBXws8yeuF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
Phusebox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Ehm not sure if...

bedoel je dit?

[Afbeelding]
Zit je maar te stangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dadelijk wordt ie nog weggesleept. >:)

*kijkt naar bordje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooi dat hij er eindelijk is.

Alleen jammer dat de velgen aan de ene kant van de auto de verkeerde richting opdraaien. :+ ;)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Alleen jammer dat de velgen aan de ene kant van de auto de verkeerde richting opdraaien. :+ ;)
Valt bij deze wat minder op gelukkig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
DaMenaz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:34:
[...]

dan krijg je dit:

Ik wist niet dat dat ook al op de Ev6 zit.
Wel handig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

[Afbeelding]
Eindelijk na heel lang wachten...
Wat is er gebeurd tussen de boot en de dealer. Wat heeft dat vervoer lang geduurd bij jou.
Hoelang moet je nu nog wachten? 4 weken om hem rij klaar te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Wat is er gebeurd tussen de boot en de dealer. Wat heeft dat vervoer lang geduurd bij jou.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is...

Maar, woensdag ophalen en zaterdag is ie klaar bij de detailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De Ideale Man schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Hij moet ook helemaal naar Limburg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Hij moet ook helemaal naar Limburg. :+
Niet echt want ik heb hem in Noord-Brabant gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Niet echt want ik heb hem in Noord-Brabant gekocht 8)
Verstandig. 8)
Maar bizar wat er dan gebeurd is. Maargoed. Ben je al snel vergeten zodra je de auto daadwerkelijk op de oprit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Vandaag mail gehad van Kia Breda. 2e uitstel van levering, wordt nu naar juli geschoven, preciezere periode inschatten was niet mogelijk. Op de vraag of het chassisnummer al bekend was werd ook negatief op geantwoord dus lijkt me juli al redelijk op losse schroeven te staan. Ze gokken gewoon maar wat is dan ook de conclusie.

Besteld: 8-1-22
Eerste indicatie: mid mei
Tweede indicatie: eerste week juni
Derde indicatie: juli

GT-line RWD blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
@Jpjedi JAmmer van de vertraging. In bijna alle vertragingsberichten die ik hier gelezen heb wordt de (vermoedelijke) leverdatum ca 1 maand opgeschoven. Dat was bij mij ook zo (meerdere keren). Is inderdaad een indicatie, maar verder niks.

Overigens zou besteld in januari en levering in mei ook wel erg snel zijn. De GT-lines duren vaak toch wel een maand of 7, zo niet langer als je pas recentelijk besteld hebt.

Sterkte met wachten! Ik heb de mijne ook nog niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 20:31
De dealer heeft gebeld. 30 mei mag ik de mijne ophalen!
Besteld op 18 december.
Plus versie, RWD, Yacht Blue.

Zin in! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47
R20141016 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:12:
Besteld op 18 december.

Zin in! 8)
Cool! Ben op exact dezelfde aan het wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 17:30
Zal me hier ook eens melden:
AWD GT-Line Rood.

Besteld: eind december 2021.
Levering: nog geen idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
R20141016 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:12:
Besteld op 18 december.

Zin in! 8)
Zo, wat een verschil. Ik heb dezelfde uitvoering 8 dagen eerder besteld en de auto 12 april opgehaald.
Het is wel een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:24
RWD 77 Advanced Plus Zwart
21 April bestelt, indicatie levertijd 24 weken

Had eerder een AWD GT-line zwart bestelt, maar die kon dit jaar niet meer geleverd worden en zou zeer waarschijnlijk pas Maart 2023 worden en daar wilde ik niet op wachten

[ Voor 0% gewijzigd door bb1969 op 09-05-2022 15:57 . Reden: toevoeging accu capaciteit ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:45
Net even gebeld met mijn dealer.
De 58kwh versie die ik besteld had staat nog steeds op 2e week augustus.. ben benieuwd!
Kan me niet snel genoeg gaan haha

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
Tolga07 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:18:
Auto vandaag opgehaald. Heb over een rit van 150 km 14.7 kWh/100km behaald.

Al met al kon ik dus, zonder te laden, 380 km op 1 lading met de 58 kWh versie. Ik ben dus zeer tevreden.

Auto rijdt heerlijk en zeker met HDA die 90% van alle werk heeft gedaan! Veel succes met het wachten iedereen!
Dat klinkt goed! Ik zal er nog even op moeten wachten om het ook te proberen, ook de BASIS 58 kWh versie besteld (in Forrest Green). 21 mrt 2022 besteld, vanmiddag gebeld met Van Mossel Zwolle. Staat inmiddels op levering ergens in sept (dit jaar :) ) in Zwolle en dat was eerder begin aug begreep ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
furian88 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:54:
Net even gebeld met mijn dealer.
De 58kwh versie die ik besteld had staat nog steeds op 2e week augustus.. ben benieuwd!
Kan me niet snel genoeg gaan haha
Ook de 58 kWh besteld en vanmiddag dus gehoord dat levering ipv begin aug in Zwolle ergens in sept zal worden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:13
GT-line rwd rood + trekhaak
Besteld 28-12-2021
1e indicatie 15-06-22 bij dealer
2e melding 02-08-22
3e bericht 21-07-22

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchy
  • Laatst online: 16-08-2022
Zwarte GT Line RWD besteld op 2-12-2021. Verwachte levering staat op 30-6. Dat lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk aangezien er nog geen VIN beschikbaar is. Ik hoop op levering per begin augustus (kan ik mijn vakantie naar Italie nog zonder "oplaadstress" doen met de huidige benzine auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimvnuissenburg
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09-2023
Gt line Runaway Red 13-10 besteld. Auto wordt 21-5 gelost bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:29
Vandaag ook maar eens de dealer gebeld met de vraag of er al meer bekend is over de leverdatum. Auto (58Kwh Plus Deep forest green, eind februari besteld) zou eerst begin augustus aankomen, nu wordt het eind september. Nog even geduld hebben dus..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik lees hier wel wat vertragingen. Ik heb gister ook geรฏnformeerd en bij mij gaven ze aan dat er er eind mei gelost zou worden. Bestel datum was 14 feb. 58Kw Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En jullie hebben ook een VIN nummer gekregen. Want het varen duurt volgens mij tussen 4/7 weken. Maar weet dat ff niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Net bericht van mijn dealer. Nog geen VIN nummer aanwezig. Besteld op 18-2-2022 en de verwachting is dat de auto eind augustus bij de dealer staat. (58 kWh Plus Instellar Grey)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
VIN nummer nooit gekregen. (ook niet gevraagd, want wat kan je er mee?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
R20141016 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:53:
VIN nummer nooit gekregen. (ook niet gevraagd, want wat kan je er mee?)
Afhankelijk van merk, kun je o.b.v. de VIN code via speciale VIN decoder websites informatie opvragen van je auto. Zoals productiedatum, exacte optielijst etc.

Zo kun je o.a. controleren of alles erop zit wat je besteld hebt. :)

En als je VIN nummer bekend is, dan weet je ook zeker dat je auto in productie is gegaan. Dus het is ook een soort van geruststelling als je lang zit te wachten en ongeduldig begint te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 10-05-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik zou wel graag het VIN nummer willen weten dan weet ik dat de auto is productie is of al geproduceerd. Geen VIN nummer nog geen auto die gebouwd is. Dus is zeker wel van belang. Want dan ga de ook niet eind augustus halen met levering. Dat zal maanden later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Afhankelijk van merk, kun je o.b.v. de VIN code via speciale VIN decoder websites informatie opvragen van je auto. Zoals productiedatum, exacte optielijst etc.

Zo kun je o.a. controleren of alles erop zit wat je besteld hebt. :)

En als je VIN nummer bekend is, dan weet je ook zeker dat je auto in productie is gegaan. Dus het is ook een soort van geruststelling als je lang zit te wachten en ongeduldig begint te worden.
Maar bij KIA kan je dit toch niet controleren wat de status van de auto is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
R20141016 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Daar heb ik het ook niet over. ;)
Ik bedoel dat je o.b.v. het VIN nummer, informatie kunt opvragen van jouw auto.
Daar bestaan speciale VIN decoder websites voor.
Maar dat geldt niet voor ieder merk.

Zo kan ik o.b.v. van het VIN nummer van mijn BMW zien, dat deze in Leipzig geproduceerd is en dat de productiedatum 7 April is.
Tevens zie ik de volledige lijst aan opties die daadwerkelijk op mijn auto aanwezig is.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 10-05-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Nee, als je wil weten of er een VIN is moet je de dealer vragen of vragen of hij je op de hoogte wil houden zodra het chassisnummer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Daar heb ik het ook niet over. ;)
Ik bedoel dat je o.b.v. het VIN nummer, informatie kunt opvragen van jouw auto.
Daar bestaan speciale VIN decoder websites voor.
Maar dat geldt niet voor ieder merk.

Zo kan ik o.b.v. van het VIN nummer van mijn BMW zien, dat deze in Leipzig geproduceerd is en dat de productiedatum 7 April is.
Tevens zie ik de volledige lijst aan opties die daadwerkelijk op mijn auto aanwezig is.
Helaas is de info bij KIA beperkt tot type en productiejaar. Super informatief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik heb berichtje gekregen van de dealer dat de auto op de boot staat en dat hij eind Juni bij de dealer wordt verwacht. Iemand een idee welke boot het mogelijk zou kunnen zijn. Ben wel erg nieuwsgierig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Griffen83 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:53:
Ik heb berichtje gekregen van de dealer dat de auto op de boot staat en dat hij eind Juni bij de dealer wordt verwacht. Iemand een idee welke boot het mogelijk zou kunnen zijn. Ben wel erg nieuwsgierig :)
Even op Eukor kijken, diverse berichten over geplaatst.

Waarschijnlijk de Elektra als je in Nederland woont. Die komt begin juni aan en dan duurt het nog een paar weken tot ie bij de dealer is.

Bij die van mij heeft het uiteindelijk 6 weken gekost van aankomst boot tot levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Zag vandaag bij Kia dealer Frank Vaneman in Hoofddorp een mat grijs en witte Kia ev6 geleverd. Weet niet of er hier mensen zijn die bij deze dealer of in Amsterdam dit had besteld.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Phusebox schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Even op Eukor kijken, diverse berichten over geplaatst.

Waarschijnlijk de Elektra als je in Nederland woont. Die komt begin juni aan en dan duurt het nog een paar weken tot ie bij de dealer is.

Bij die van mij heeft het uiteindelijk 6 weken gekost van aankomst boot tot levering.
Ja ik kan via de vesselfinder een boot wel vinden, maar hoe kun je vinden welke boot waar naartoe gaat en waarheen vertrokken is? Dus hoe heb jij die analyse gedaan dat het waarschijnlijk de Elektra is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Griffen83 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Ja ik kan via de vesselfinder een boot wel vinden, maar hoe kun je vinden welke boot waar naartoe gaat en waarheen vertrokken is? Dus hoe heb jij die analyse gedaan dat het waarschijnlijk de Elektra is?
Pyeongtaek is de vertrek haven. Aankomst Nederland invullen en dan is er maar รฉรฉn boot.

Dat plus dealer die zegt eind juni, gemiddeld duurt het 2-3 weken zeker voor hij van de kade bij de dealer is. Dan is begin juni lossen een datum die klopt in het totaalplaatje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Er komen binnenkort weer een hele boel EV6โ€™s naar NL, via Antwerpen. Morning Lady nu in Zeebrugge, dan gaar ie naar Antwerpen
Morning Concert nu langs de Franse kust.
Mijn EV6 58kwu runway red met besteldatum van 3 januari moet op 1 van de 2 op staan. Leverdatum bij dealer 24 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag is de dag @Phusebox oOo oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Haha, leuk om te zien dat anderen enthousiast zijn over mijn auto.

Het was een mooi avontuur... Maar eerst nog even afwachten of alles goed is/gaat :) Hou altijd nog een slag om de arm.

Werd gisteren al gebeld of het niet iets kon worden uitgesteld want de werkplaats had het te druk om mijn draadloze lader in te bouwen... ;w

En vandaag is het ophalen, half uurtje rijden naar de detailer en dan wachten tot ie hopelijk zaterdag klaar is. Dus eigenlijk is het echte moment pas zaterdag.

Geld is eergisteren al afhandig gemaakt :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Wat betreft een overzicht van afleveringen en besteldata, is er nog interesse om dit bij te houden?

@Anunnaki is al een tijdje niet meer op het forum geweest. Ik hoop dat alles ok is en er gewoon geen tijd is geweest of wellicht een vakantie.

Als die interesse er is wil ik het wel opzetten via Google Forms. Zal proberen de bestaande data over te zetten, kan even duren.

Maar dan kunnen mensen wel hun eigen formulier aanpassen als de datum wijzigt of definitief is zonder dat iemand dat handmatig moet doen.

Alle gegevens komen dan in een Google Sheet die publiek toegankelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-05-2022 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
@Phusebox de inbouw van de draadloze oplader is dat op dezelfde plek als in de GT line onder de armsteun??

En moest jij nu ook meer betalen dan dat er eerst verteld werd voor je auto?, de prijsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:13:
@Phusebox de inbouw van de draadloze oplader is dat op dezelfde plek als in de GT line onder de armsteun??

En moest jij nu ook meer betalen dan dat er eerst verteld werd voor je auto?, de prijsverhoging?
Nee, geen prijsverhoging.

Draadloze lader is op dezelfde plek maar is wel net iets anders qua design en heeft geen led lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:55:
[...]

Haha, leuk om te zien dat anderen enthousiast zijn over mijn auto.

Het was een mooi avontuur... Maar eerst nog even afwachten of alles goed is/gaat :) Hou altijd nog een slag om de arm.

Werd gisteren al gebeld of het niet iets kon worden uitgesteld want de werkplaats had het te druk om mijn draadloze lader in te bouwen... ;w

En vandaag is het ophalen, half uurtje rijden naar de detailer en dan wachten tot ie hopelijk zaterdag klaar is. Dus eigenlijk is het echte moment pas zaterdag.

Geld is eergisteren al afhandig gemaakt :')
Je gaat toch wel met een mooie omweg naar de detailer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Je gaat toch wel met een mooie omweg naar de detailer? :)
Nee, geen tijd voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:21
Bij deze mijn datum: 12/07/23
Kia EV6 Yacht blue RWD earth 77.4kWh (+ open dak, lounge pack, drive assist, warmtepomp). Vergelijkbaar aan de Plus in Nederland.
Eind februari hadden ze nog gezegd 7 maand 8)7

FYI: is via leasing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rp8L9EnZOalMr076mza80pvekAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ESZDh7gdKD1rFVnY3E0V0LL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 07:23
SMGGM schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:19:
Bij deze mijn datum: 12/07/23
Kia EV6 Yacht blue RWD earth 77.4kWh (+ open dak, lounge pack, drive assist, warmtepomp). Vergelijkbaar aan de Plus in Nederland.
Eind februari hadden ze nog gezegd 7 maand 8)7

FYI: is via leasing

[Afbeelding]
Als het Kia PL is dan zou ik de indicatie niet te serieus nemen. Ik kreeg van hun door dat de auto in december dit jaar indicatief zou ontvangen. Kon hem een maand na bestellen al ophalen (ok, dat was geluk, maar de indicatie van Kia Private Lease zit er wel erg naast).

Ik zou voorlopig uitgaan van wat de dealer heeft aangegeven of ze anders even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:23:
[...]

Nee, geen prijsverhoging.

Draadloze lader is op dezelfde plek maar is wel net iets anders qua design en heeft geen led lampje.
Beter geen prijsverhoging.

Fijn dat ie op de zelfde plek zit. En is maar een detail het ledlampje. Zie je toch niet als je tel erop ligt

Mag aannemen dat we nog wel een paar fotoโ€™s van jou auto mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:01:
[...]

Beter geen prijsverhoging.

Fijn dat ie op de zelfde plek zit. En is maar een detail het ledlampje. Zie je toch niet als je tel erop ligt

Mag aannemen dat we nog wel een paar fotoโ€™s van jou auto mogen ontvangen.
Ja, ik zal wat foto's delen, zal alleen nog paar dagen duren want na ophalen gaat ie dus meteen weg naar de detailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
roelwillems schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:53:
[...]

Als het Kia PL is dan zou ik de indicatie niet te serieus nemen. Ik kreeg van hun door dat de auto in december dit jaar indicatief zou ontvangen. Kon hem een maand na bestellen al ophalen (ok, dat was geluk, maar de indicatie van Kia Private Lease zit er wel erg naast).

Ik zou voorlopig uitgaan van wat de dealer heeft aangegeven of ze anders even bellen.
Is niet Kia Private Lease, is lease van mijn werk.
Misschien dat ze gewoon even zeer pessimistisch zijn om wat speling te hebben. Als hij vroeger komt is de klant meestal wel gelukkiger dan als je moet zeggen dat het langer zal duren.

Ik zal dus nog wat verder moeten rijden met mijn Seat Leon. Ook een leuke wagen, maar je "hoopt" altijd natuurlijk :+
Als er mogelijk over een maand een andere toffere wagen uit zou komen knaagt dit natuurlijk een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Das best een pessimistische levertijd @SMGGM laten we hopen dat die er naast zit.
Heb gisteren (eindelijk, lang verhaal) de bevestiging gehad van de lm, krijg over 10 dagen de levertijd door. indicatief was het Augustus(eind) of begin september voor een RWD 77,4 interstellar grey Advanced Plus. Dat valt dan toch best goed mee. (athlon had er een aantal van die spec die ze binnnen kregen, kleuren wit, zwart of grijs)
Mag het tot die tijd doen met een clio als voorloopauto, maar iets is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Ik hoop het ook dat ze ernaast zitten, maar ik ga er toch niet teveel op hopen en het gewoon aanvaarden. Aan de andere kant, ik wilde niet dat hij te snel er ging zijn gezien ik in een bouw zit en geen privรฉ laadpaal kan plaatsen. Als de wagen er zou komen voor de bouw klaar is (verwacht april '23) dan was ik genoodzaakt om publieke laadpalen te zoeken (en die zijn waar ik nu ben wat beperkt te vinden).
Nu zo lang had ik om eerlijk te zijn niet verwacht

Even iets anders...
Ik heb wat foutjes gemaakt in het formulier om je levertermijn te noteren 8)7
Eerst had ik niet door dat de notatie Amerikaans was (MM/DD/YYYY) en de 2de keer heb ik mij van jaartal vergist. Derde keer was goed.
Duidelijk mijn koffie nog niet op |:(

Weet niet wie de 2 eerste entries kan wissen uit dat lijstje

[ Voor 43% gewijzigd door SMGGM op 11-05-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 12:12
Inmiddels heb ik ook een contract getekend voor een EV6 RWD 77kwh (Moonscape Matte) via Athlon Private Lease.
Over 10 werkdagen zullen ze een voorlopige leverdatum gaan geven.
Zijn er toevallig meer Tweakers hier die via Athlon een auto hebben? Is het daadwerkelijk 10 werkdagen of is dat een uiterste? Ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar een leverdatum.
Ook handig ivm het opzeggen van mijn huidge private lease auto (MGZS).
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Laatst online: 22-09 13:29
Mijn leaseauto is ook besteld via Athlon, maar vooralsnog gaat het nog steeds om een voorlopige leverdatum.
Blijft allemaal redelijk vaag nog, laatste bericht was dat het voor mij medio september wordt (eind februari besteld)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Tosemime schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:44:
Mijn leaseauto is ook besteld via Athlon, maar vooralsnog gaat het nog steeds om een voorlopige leverdatum.
Blijft allemaal redelijk vaag nog, laatste bericht was dat het voor mij medio september wordt (eind februari besteld)
In de communicatie met de dealer gaat het bij mij ook steeds om verwachte data.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste