Dus als ik het goed begrijp heb jij besteld in januari 2022, gaat de dealer in Duitsland er een half jaar mee rijden en dan krijg jij hem in januari 2023... Of...asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:24:
Ook toevallig.
Post ik weer eens wat en krijg ik net bericht van de dealer dat mijn auto in week 25 bij hun verwacht wordt.
Dat betekent dat ik hem (nadat de eigenaar van de dealer er een half jaar in gereden heeft) in december 2022 of januari 2023 krijg geleverd.
Ik heb half januari besteld.
Dat is dus een levertijd van 5½ maanden in Duitsland.
Ja, hij importeert hem nadat ie een half jaar oud is vanwege de subsidie en import regels.ernestalmere schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb jij besteld in januari 2022, gaat de dealer in Duitsland er een half jaar mee rijden en dan krijg jij hem in januari 2023... Of...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En dat is een zeer royale subsidie vooralsnog. Daar valt de sepp bij in het niet. Zag wel dat de regeling gaat worden aangepast. Auto moet dan minstens 12 maanden op Duits kenteken staan. Dat maakt import dan weer een stuk minder aantrekkelijkPhusebox schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:24:
[...]
Ja, hij importeert hem nadat ie een half jaar oud is vanwege de subsidie en import regels.
Vorige week mijn snow white pearl plus opgehaald, ben er heel blij mee. Veel bekijks.
Voor diegene die ik vanmiddag in Haaften zag en wacht op zijn Kia advanced plus, een goede keus
Voor diegene die ik vanmiddag in Haaften zag en wacht op zijn Kia advanced plus, een goede keus
Yep, per 1 januari 2023 verandert de regeling en moet hij inderdaad minstens 12 maanden op Duits kenteken staan. Ik ben blij dat ik op tijd besteld heb. De catalogusprijs van een Ev6 is in Duitsland iets hoger dan in Nederland, maar met de subsidies is de auto uiteindelijk een stuk goedkoper.marcel3 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:30:
[...]
En dat is een zeer royale subsidie vooralsnog. Daar valt de sepp bij in het niet. Zag wel dat de regeling gaat worden aangepast. Auto moet dan minstens 12 maanden op Duits kenteken staan. Dat maakt import dan weer een stuk minder aantrekkelijk
Dat deze regeling zo lang in deze vorm heeft bestaan vind ik sowieso apart. Vooral als je kijkt hoeveel elektrisch auto's nu na een half jaar naar het buitenland vertrekken.
[ Voor 11% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 19:00 ]
Goed gelezen. Haal de Of... maar weg.ernestalmere schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb jij besteld in januari 2022, gaat de dealer in Duitsland er een half jaar mee rijden en dan krijg jij hem in januari 2023... Of...
Ik heb afgesproken dat 1 van de eigenaren van de dealer er in gaat rijden tot max 6.100 km, als auto van de zaak in. Niet zo maar iedereen. En bij aflevering moet hij in nieuwstaat zijn.
Wat snap je niet?
[ Voor 19% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 18:58 ]
Yup, geen BTW, geen BPM en wel alle Duitse subsidies op die manier.Phusebox schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:24:
[...]
Ja, hij importeert hem nadat ie een half jaar oud is vanwege de subsidie en import regels.
Inmiddels snap ik het wel, na de vorige posts.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat hoop je dan. En als hij niet helemaal nieuw meer is heb je tot januari 2023 gewacht en heb je niks. Kwijt raken ze hem toch wel.asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:50:
[...]
Goed gelezen. Haal de Of... maar weg.
Ik heb afgesproken dat 1 van de eigenaren van de dealer er in gaat rijden tot max 6.100 km, als auto van de zaak in. Niet zo maar iedereen. En bij aflevering moet hij in nieuwstaat zijn.
[...]
Waar kom je dan op uit onder de streep als ik vragen mag? (Ik kan er toch niets mee want ik ga zakelijk leasen, maar ben wel benieuwd wat zoiets nou oplevert)asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:54:
[...]
Yup, geen BTW, geen BPM en wel alle Duitse subsidies op die manier.
Hopen?Phusebox schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:06:
[...]
Dat hoop je dan. En als hij niet helemaal nieuw meer is heb je tot januari 2023 gewacht en heb je niks. Kwijt raken ze hem toch wel.
Is zwart op wit afgesproken. Niks hopen.
En bekijk het eens van de zonnige kant.......niet meteen doemdenken.
[ Voor 10% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 19:34 ]
De Nederlandse en Duitse uitvoeringen zijn niet 1 op 1 te vergelijken, dus dat maakt het lastiger.sn0x0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:16:
[...]
Waar kom je dan op uit onder de streep als ik vragen mag? (Ik kan er toch niets mee want ik ga zakelijk leasen, maar ben wel benieuwd wat zoiets nou oplevert)
Maar als ik de prijs van een Nederlandse gtline rwd pak en ik trek daar de Duitse meerprijs voor sound pakket, assist pakket en zonnedak vanaf dan kom ik uit op een ruim 10.000 euro lagere prijs. Net geen 11.000 met de huidige prijzen.
En dan heb ik de kosten voor transport naar Nederland en de RDW keuring / kentekenaanvraag meegerekend.
Okay, dan kun je zeggen maar dan heb je een auto van 6 maanden oud en met 6.000 km op de klok.
But I don't care met dat prijsverschil.
[ Voor 3% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 19:30 ]
Goed nieuws, gefeliciteerd!trjones schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:49:
Afgelopen weekend bericht van Van Mossel dat mijn 77,4 kWh RWD Plus in Runway Red gebouwd is (soort van geboorte kaartje). Besteld op 25-2-2022 met verwachte levering 15-08-2022.
Dat betekent, denk ik, dat er een VIN bekend is. Is dat iets wat Van Mossel weet? Hoe kom je daar achter?
Vind het toch raar, ik heb dezelfde auto, dezelfde kleur bijna drie weken eerder besteld, ook bij Van Mossel, maar afgelopen weekend nog geen VIN beschikbaar helaas. Hopelijk krijg ik ook snel bericht, uw leverdatum betekent dat ik waarschijnlijk wel met de huidige benzine auto nog op vakantie ga, op zich ook wel prettig met een tankpas, maar had liever in de auto gezeten.
Je spaart inderdaad grofweg de BAFA premie uit op je aanschaf (de BAFA premie is 9570 euro). Het is echter wel goed zoeken naar duitse dealers die nog mee willen werken aan deze exporttruc. Ik hoor van mijn leverend dealer dat ze soms gewoon auto's die ze al hebben aangekocht niet geleverd krijgen omdat ook de Duitsers uiteindelijk toch in eigen land voor meer geld verkopen. Koopcontract of niet, ze leveren gewoon niet. Niemand heeft zin om daar een rechtszaak van te maken en dan is het gewoon botte pech.
Als je zelf als particulier deze regeling gaat gebruiken én het lukt je met de duitse dealer dan ben je een uitzondering. Ik heb het ook geprobeerd maar zonder succes (betrof een Ioniq 5). Uiteindelijk via een NL bedrijf die er al 1 had ingekocht tot aanschaf overgegaan. Auto is van half oktober 2021, dealer kreeg half april een seintje dat de auto op mocht worden gehaald (6 maanden na kenteken datum) en inmiddels staat hij in NL te wachten op een kenteken. Uiteindelijk denk ik dat ik ca. 5k bespaar t.o.v. nieuwe. Bij mij staat er overigens maar 2k km op en ik heb wél BTW voordeel (21%)
Op sites als mrWheelson en DAS plaatsen ze alleen de advertenties van duitse sites door en is de auto nog helemaal niet beschikbaar. Als je daar een offerte aanvraag doet moeten ze eerst bellen of ze m mogen kopen. Dat is niet altijd het geval.
Als je zelf als particulier deze regeling gaat gebruiken én het lukt je met de duitse dealer dan ben je een uitzondering. Ik heb het ook geprobeerd maar zonder succes (betrof een Ioniq 5). Uiteindelijk via een NL bedrijf die er al 1 had ingekocht tot aanschaf overgegaan. Auto is van half oktober 2021, dealer kreeg half april een seintje dat de auto op mocht worden gehaald (6 maanden na kenteken datum) en inmiddels staat hij in NL te wachten op een kenteken. Uiteindelijk denk ik dat ik ca. 5k bespaar t.o.v. nieuwe. Bij mij staat er overigens maar 2k km op en ik heb wél BTW voordeel (21%)
Op sites als mrWheelson en DAS plaatsen ze alleen de advertenties van duitse sites door en is de auto nog helemaal niet beschikbaar. Als je daar een offerte aanvraag doet moeten ze eerst bellen of ze m mogen kopen. Dat is niet altijd het geval.
Wat je schrijft klopt.Markprinsen schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:41:
Je spaart inderdaad grofweg de BAFA premie uit op je aanschaf (de BAFA premie is 9570 euro). Het is echter wel goed zoeken naar duitse dealers die nog mee willen werken aan deze exporttruc. Ik hoor van mijn leverend dealer dat ze soms gewoon auto's die ze al hebben aangekocht niet geleverd krijgen omdat ook de Duitsers uiteindelijk toch in eigen land voor meer geld verkopen. Koopcontract of niet, ze leveren gewoon niet. Niemand heeft zin om daar een rechtszaak van te maken en dan is het gewoon botte pech.
Het valt niet mee om een dealer te vinden die er aan meewerkt.
Bijna overal kreeg ik te horen "we verkopen alleen aan een Duitse klant".
Mijn ervaring is dat dealers die mee willen werken een stukje van de Nederlandse grens af zitten.
De mijne komt van onder Berlijn.
Ten aanzien van het BTW voordeel. Wil je als particulier geen BTW betalen bij import dan moet de auto en minstens 6 maanden oud zijn en meer dan 6.000 km hebben gelopen.
Een bedrijf kan de auto ex BTW aanschaffen en die hebben hier geen last van.
Voor mij zou inschakelen van een bedrijf een met jou vergelijkbaar voordeel van 5.000 euro opleveren. Zij moeten ook wat verdienen. Maar jij hebt je er genoeg in verdiept dat je dit ook zult weten.
Dus ik had zoiets van dan maar een paar duizend km meer op de klok en zelf doen.
Ik heb trouwens nog wat meer korting dan alleen de BAFA premie kunnen bedingen.
[ Voor 5% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 19:57 ]
Dat snap ik maar er kan altijd wat gebeuren. Stel die auto krijgt een ongeluk, en ze lappen hem op. Dan weet jij van niks, of je weet het wel en wil niet meer de afgesproken prijs betalen.asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:17:
[...]
Hopen?
Je blijft altijd een klein risico houden dat het mis gaat.
Als dat gebeurt wordt ik geïnformeerd en wordt de prijs aangepast. Maar of dat voldoende is is natuurlijk de vraag.Phusebox schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:52:
[...]
Dat snap ik maar er kan altijd wat gebeuren. Stel die auto krijgt een ongeluk, en ze lappen hem op. Dan weet jij van niks, of je weet het wel en wil niet meer de afgesproken prijs betalen.
Je blijft altijd een klein risico houden dat het mis gaat.
Dat is wel apart inderdaad. Dan kan het niet anders dat jij binnenkort ook bericht moet ontvangen. Ik hoop dat ik het ook in ontvangst kan nemen voordat ik op vakantie ga met de kids. Let's hope.Fishy-s schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:32:
[...]
Goed nieuws, gefeliciteerd!
Vind het toch raar, ik heb dezelfde auto, dezelfde kleur bijna drie weken eerder besteld, ook bij Van Mossel, maar afgelopen weekend nog geen VIN beschikbaar helaas. Hopelijk krijg ik ook snel bericht, uw leverdatum betekent dat ik waarschijnlijk wel met de huidige benzine auto nog op vakantie ga, op zich ook wel prettig met een tankpas, maar had liever in de auto gezeten.
Ik blijf het maar raar vinden dat de VIN die ik had door gekregen van de dealer dus in de Kia Connect app de melding geeft dat deze al in gebruik is met een ander account.
Ik ben benieuwd of de VIN van de auto die ik krijg klopt en wat er nu aan de hand is.
Ik ben benieuwd of de VIN van de auto die ik krijg klopt en wat er nu aan de hand is.
In december Gt-line rwd rood besteld.
Ruim maand geleden gaf Kia aan dat auto 15-06-22 bij dealer zou komen.
Afgelopen vrijdag bericht dealer dat aankomst dealer nu staat op 02-08-22.
Geen reden voor vertraging gekregen.
Vakantie met de EV6 valt in het water.
Ruim maand geleden gaf Kia aan dat auto 15-06-22 bij dealer zou komen.
Afgelopen vrijdag bericht dealer dat aankomst dealer nu staat op 02-08-22.
Geen reden voor vertraging gekregen.
Vakantie met de EV6 valt in het water.
[ Voor 8% gewijzigd door HansAuutB op 03-05-2022 00:50 ]
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Gisteren eens nagevraagd bij de leasemaatschappij of ze een update hadden, want sinds mijn bestelling half januari helemaal niets gehoord behalve een "levering eind juni is nog actueel" nadat ik daar begin maart om vroeg.
Krijg ik dit terug:
"Ik zie dat de verwachte leverdatum een maand verschoven is naar eind juli, jammer dat de afleverende verkoper ons hier niet over heeft geïnformeerd.
Laten we hopen dat de auto z.s.m. in Nederland is."

Eind juli met de EV6 op vakantie zal hem wel niet gaan worden....
Krijg ik dit terug:
"Ik zie dat de verwachte leverdatum een maand verschoven is naar eind juli, jammer dat de afleverende verkoper ons hier niet over heeft geïnformeerd.
Contractuele afspraken die niet op naleving controleerbaar zijn hebben niet zoveel waarde vrees ik. Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat er door meerdere personen in gereden wordt. Klant naar het station brengen, lunch halen, dat soort ritjes. Niet dat dat meteen erg is, maar ik denk dat het een illusie is dat alleen de directeur er in rijden zal.asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:17:
[...]
Hopen?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Mijn begin maart bestelde lease-EV6 staat ook nog op levering eind juli. Hoewel ik hoop dat het waar is, maar weet dat ik beter kan hopen op levering in 2022… Krijg ook geen updates van de leasemaatschappij.ArmyOfQueens schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:49:
Gisteren eens nagevraagd bij de leasemaatschappij of ze een update hadden, want sinds mijn bestelling half januari helemaal niets gehoord behalve een "levering eind juni is nog actueel" nadat ik daar begin maart om vroeg.
Krijg ik dit terug:
Xbox Live: Chevalric
Bestelling van een EV6 GT-Line AWD rood geplaatst op 31 maart 2022 via de lease maatschappij
Geschatte leverdatum 31 maart 2023 .
Als dat nog wijzigt word ik op de hoogte gehouden.
De dealer durft zich echt niet vastpinnen op een vaste datum en zegt dat het onmogelijk te voorspellen is, het kan vroeger maar ook later zijn.
Dat lijkt mij op dit moment een eerlijke uitleg te zijn.
Mijn huidig lease contract loopt nog tot half december dus eerder dan dat zou sowieso niet mogelijk zijn.
Ik heb de komende tijd dus iets om naar uit te kijken ...
De dealer durft zich echt niet vastpinnen op een vaste datum en zegt dat het onmogelijk te voorspellen is, het kan vroeger maar ook later zijn.
Mijn huidig lease contract loopt nog tot half december dus eerder dan dat zou sowieso niet mogelijk zijn.
Enjoy, het wachten op is toch een mooie periode met uitzoeken, lezen, en veel voorpret.Virco schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:52:
Bestelling van een EV6 GT-Line AWD rood geplaatst op 31 maart 2022 via de lease maatschappij
In jouw geval was het anders, toch? Met paranoia gevolgen...Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:00:
[...]
Enjoy, het wachten op is toch een mooie periode met uitzoeken, lezen, en veel voorpret.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Maar daarna val je in een zwart gat, dat is nog erger. Nu heb/had ik tenminste iets om me mee bezig te houden en naar uit te kijken.Canby schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:04:
[...]
In jouw geval was het anders, toch? Met paranoia gevolgen...
Indeed. Nu staat ie op de oprit en het blijft een auto op vier wielen.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Maar daarna val je in een zwart gat, dat is nog erger. Nu heb/had ik tenminste iets om me mee bezig te houden en naar uit te kijken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[quote]ArmyOfQueens schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:49:
Krijg ik dit terug:

Om welke lease maatschappij gaat het? Hebben ze je al wel een VIN nummer gegeven?
Krijg ik dit terug:
Om welke lease maatschappij gaat het? Hebben ze je al wel een VIN nummer gegeven?
Het is net als een nieuwe telefoon/laptop/koptelefoon/etc:Rivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:21:
[...]
Indeed. Nu staat ie op de oprit en het blijft een auto op vier wielen.
- eerst lees je de aankondigingen
- dan kijk je wat reviews
- je plaatst de bestelling en volgt je pakketje tot aan de deur
- na het uitpakken ben je de eerste dag erg blij
- daarna is het gewoon een voorwerp dat je dagelijks gebruikt
Alleen is dit wat duurder en duurt het wachten wat langer
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2022 13:35 ]
Multilease, nee geen VIN.Joer schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:31:
[quote]ArmyOfQueens schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:49:
Krijg ik dit terug:
Ik heb van de week mijn EV6 besteld, een Plus Advanced RWD. Hierbij gekozen voor een auto die de LM (LeasePlan) al in bestelling had. Volgens Leaseplan zou de levering Q3 2022 moeten zijn. Ik hoop snel meer details te krijgen, maar als ik alle berichten hier lees maak ik me toch een beetje zorgen of die tijdslijnen gehaald worden
Als die al in bestelling stond zal het wel meevallen.Ruben. schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:24:
Ik heb van de week mijn EV6 besteld, een Plus Advanced RWD. Hierbij gekozen voor een auto die de LM (LeasePlan) al in bestelling had. Volgens Leaseplan zou de levering Q3 2022 moeten zijn. Ik hoop snel meer details te krijgen, maar als ik alle berichten hier lees maak ik me toch een beetje zorgen of die tijdslijnen gehaald worden
Dat hopen ging over het in nieuwstaat afleveren van de auto. En dat is vastgelegd.FirePuma142 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:08:
[...]
Contractuele afspraken die niet op naleving controleerbaar zijn hebben niet zoveel waarde vrees ik. Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat er door meerdere personen in gereden wordt. Klant naar het station brengen, lunch halen, dat soort ritjes. Niet dat dat meteen erg is, maar ik denk dat het een illusie is dat alleen de directeur er in rijden zal.
Dat er af en toe iemand anders in rijdt verwacht ik ook ook wel. Het gaat mij er hoofdzakelijk om dat het geen auto voor proefritjes is.
Ja klopt. Ik heb mijn EV6 al bij het grofvuil gezet. Zo 2022...Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:34:
[...]
Het is net als een nieuwe telefoon/laptop/koptelefoon/etc:
- eerst lees je de aankondigingen
- dan kijk je wat reviews
- je plaatst de bestelling en volgt je pakketje tot aan de deur
- na het uitpakken ben je de eerste dag erg blij
- daarna is het gewoon een voorwerp dat je dagelijks gebruikt
Alleen is dit wat duurder en duurt het wachten wat langer
Ik wil weer iets nieuws.
De mijne heb ik besteld via de ANWB (Aktie) en die werkt samen met leaseplan. Ik heb zelf de Plus line in intellar Grey besteld. Ik zit nu nog in mijn wettelijke bedenktijd van 2 weken. Die verloop aanstaande maandag de 9e. Ze wisten idd te vertellen dat er op voorhand wagens zijn besteld en dat de levering in Q3/4 zal zijn.Ruben. schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:24:
Ik denk dat het wel goedkomt.Ruben. schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:24:
Ik heb die van mij (plus) 7 december besteld via Leaseplan. Toen werd gemeld, levering in week 17. Gisteren kreeg ik van de dealer bericht dat ze hem vanaf 11 mei kunnen afleveren.
EV6 77kWh Plus RWD MY:22
Kijk dat is goed nieuws, en maar 5mndsQuare schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:46:
[...]
Ik denk dat het wel goedkomt.
Ik heb die van mij (plus) 7 december besteld via Leaseplan. Toen werd gemeld, levering in week 17. Gisteren kreeg ik van de dealer bericht dat ze hem vanaf 11 mei kunnen afleveren.
Dat blijft toch raar. Ik heb mijn Plus 10 december besteld en rij er al in rond..
Die van mij is een maand eerder besteld en het duurt nog ca. 2 weken. Ook een Plus.De Ideale Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:31:
[...]
Dat blijft toch raar. Ik heb mijn Plus 10 december besteld en rij er al in rond..
Het is een kwestie van geluk hebben denk ik. Net de juiste uitvoering op het juiste moment.
Het blijft vreemd. De ene heel snel en de andere meer dan 8mnd. En oud zal wel te maken hebben met uitvoering een kleur
Had je de auto besteld met een relaxstoel?Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:33:
[...]
Die van mij is een maand eerder besteld en het duurt nog ca. 2 weken. Ook een Plus.
Het is een kwestie van geluk hebben denk ik. Net de juiste uitvoering op het juiste moment.
Begin maart heb ik mijn plus 58kWh met relaxstoelen besteld. Na 3 dagen kreeg ik te horen dat deze stoelen niet meer geleverd werden. Auto wordt begin sept opgeleverd is tot nu toe gezegd.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Ja, aangezien ik in november heb besteld zouden die er nog in moeten zitten.Overstag schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:07:
[...]
Had je de auto besteld met een relaxstoel?
Begin maart heb ik mijn plus 58kWh met relaxstoelen besteld. Na 3 dagen kreeg ik te horen dat deze stoelen niet meer geleverd werden. Auto wordt begin sept opgeleverd is tot nu toe gezegd.
Dat kan de levertijd voor je auto langer maken. Succes.Phusebox schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:12:
[...]
Ja, aangezien ik in november heb besteld zouden die er nog in moeten zitten.
ik kreeg zomaar bericht van de leasemij dat de levering 8 dagen eerder is volgens de dealer. Van 30 juni naar 22 juni. Geloof er geen barst vanArmyOfQueens schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:49:
Krijg ik dit terug:
Dat zou heel mooi zijn voor je, misschien net geluk met de uitvoering/kleur!JeJeBe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:19:
[...]
ik kreeg zomaar bericht van de leasemij dat de levering 8 dagen eerder is volgens de dealer. Van 30 juni naar 22 juni. Geloof er geen barst van
Ik kreeg overigens nog een mail dat ze in het systeem niet konden zien of er al een VIN bekend was of dat de auto al geproduceerd was "en helaas worden dealers ook slecht op de hoogte gehouden door de fabrieken, dus er zit helaas niets anders op dan wachten momenteel".
Klinkt wel heel afpoeierend, niet?
Kan me toch niet voorstellen dat het voor de dealer nog een compleet raadsel is waar de auto is...
Afgelopen maanden alle levertijden hier gevolgd, daar zit een hoop tijd en moeite van jullie in. Nu kan ik eindelijk iets terug doen door mijn gegevens te delen, ik werd namelijk op 28-4 door de dealer gebeld met de melding dat mijn auto geproduceerd is. 16-10-'21 is de bestelling geplaatst, verwachte leverdatum eind juni. AWD, GT-Line, Yacht Blue.
Na maanden van uitstel en onduidelijkheid over de levering van januari to juni is er een VIN bekend bij de dealer en de bevestiging dat op 24-6 mijn AWD GT-Line verwacht wordt (besteld begin november) 🤗
Nog even wachten en dan kan ik meteen mijn range anxiety testen door naar Bretagne te reizen waar de laadstations nog in de minderheid zijn 🙄 🤞
Nog even wachten en dan kan ik meteen mijn range anxiety testen door naar Bretagne te reizen waar de laadstations nog in de minderheid zijn 🙄 🤞
Bij mij zitten er ook relex stoelen in. Ik had na 1,5 maand een VIN nummer.Overstag schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:20:
[...]
Dat kan de levertijd voor je auto langer maken. Succes.
Plus rdw yacht blue
Hier ook Plus, rwd in Gravity Blue met relax stoelen. Extreem snel geleverd (~1 maand, dus gelukt gehad dat de auto al in de planning stond). Lange levertijd hoeft dus zeker niet.De Ideale Man schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:51:
[...]
Bij mij zitten er ook relex stoelen in. Ik had na 1,5 maand een VIN nummer.
Plus rdw yacht blue
Begreep wel van de dealer dat de Plus RWD 77.4kW het meeste uitgeleverd is tot nu toe. De basis, Plus AWF en gt-line worden beide minder vlot geproduceerd.
Het is puur een kwestie van geluk. Bij een leasemaatschappij is de kans wellicht groter omdat die al voorbestellingen doen. Maar soms hebben dealers ook nog een onverkocht exemplaar dat al onderweg of in de maak is en kun je daar geluk mee hebben.Joer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:44:
Als jullie zo snel zijn is dat particulier of via leas maatschappij??
Of je hebt pech en de dealer is 'vergeten' je bestelling te plaatsen bij KIA en het duurt allemaal net wat langer
Net contact gehad met de dealer, mijn EV6 58 kWh Deep Forest Green is op zee
Verwachte losdatum dinsdag 24 mei, maar ze houden een slag om de arm en geven aan rekening te houden met een week vertraging. Auto is vorig jaar 17 december besteld en toen werd al aangegeven dat de auto in de week van 31 mei geleverd ging worden. Toch netjes als het lukt.
Verwachte losdatum dinsdag 24 mei, maar ze houden een slag om de arm en geven aan rekening te houden met een week vertraging. Auto is vorig jaar 17 december besteld en toen werd al aangegeven dat de auto in de week van 31 mei geleverd ging worden. Toch netjes als het lukt.
Losdatum is niet de datum dat jij hem krijgt, dan is ie in de haven. Van haven naar ophalen bij de dealer zit bij mij straks uiteindelijk 6 weken.kaaMpii schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:20:
Net contact gehad met de dealer, mijn EV6 58 kWh Deep Forest Green is op zee![]()
Klopt, hij gaf echter wel aan dat het de verwachting is dat ze de auto eind mei kunnen leveren. Ben benieuwd.Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Losdatum is niet de datum dat jij hem krijgt, dan is ie in de haven. Van haven naar ophalen bij de dealer zit bij mij straks uiteindelijk 6 weken.
Ben erg benieuwd of de mijne hier ook bij zit.kaaMpii schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:20:
Net contact gehad met de dealer, mijn EV6 58 kWh Deep Forest Green is op zee![]()
Vorig jaar november de EV6 58 kWh Snow White Pearl besteld en de verwachtte leverweek is nog steeds week 20.
Net gebeld naar de dealer om te kijken of ze wat wisten.
Besteld: een rode GT-line RWD op 22 april (door leasmij) > levertijd sowieso niet meer dit jaar. Is nog niet eens besteld vanwege een bestelstop uit KIA NL zie de verkoper mij... Vervelend als de bijtelling iets omhoog gaat, maar het is niet anders
Besteld: een rode GT-line RWD op 22 april (door leasmij) > levertijd sowieso niet meer dit jaar. Is nog niet eens besteld vanwege een bestelstop uit KIA NL zie de verkoper mij... Vervelend als de bijtelling iets omhoog gaat, maar het is niet anders
Volgens mijn dealer staat mijn EV6 Air 58kwu (red) ook op 24 mei. Hij zegt echter dat dit de losdatum is dat hij bij de dealer word geleverd! Dus denk dat hij op de Morning Lady staat met kade losdatum van 14 mei in Antwerpen. Als hij op de kade staat krijg ik wederom een melding/status melding in KIA ordering systeem. We wachten het af.kaaMpii schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:20:
Morning Lady - Zeebrugge 11-5-22 Antwerp 12-5-22Fabian-69 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:33:
[...]
Volgens mijn dealer staat mijn EV6 Air 58kwu (red) ook op 24 mei. Hij zegt echter dat dit de losdatum is dat hij bij de dealer word geleverd! Dus denk dat hij op de Morning Lady staat met kade losdatum van 14 mei in Antwerpen. Als hij op de kade staat krijg ik wederom een melding/status melding in KIA ordering systeem. We wachten het af.
Tombarra - Antwerp 25-5-22
Morning Concert - Antwerp 16-5-22
Thruxton - Zeebrugge 27-5-22
3 schepen Antwerp - begin juni
1 schip Rotterdam - begin juni
Ben benieuwd of op 1 van de schepen ook de mijne zit.
Zo een VIN nummer moet je daar zelf achteraan gaan of krijg je die uiteindelijk zelf van de dealer? thanks!
Meestal moet je daar ok vragen maar je hebt er niet veel aan.joeypedro13 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:32:
Zo een VIN nummer moet je daar zelf achteraan gaan of krijg je die uiteindelijk zelf van de dealer? thanks!
Ik betwijfel of het VIN nummer wat ik heb gekregen ook echt van mijn auto is.
Hij was toch binnen bij de dealer? Of enkel van de boot en nog in de haven?Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:00:
[...]
Meestal moet je daar ok vragen maar je hebt er niet veel aan.
Ik betwijfel of het VIN nummer wat ik heb gekregen ook echt van mijn auto is.
Nee hij is bij de dealer maar volgens Kia Connect is het VIN nummer dat ik had gekregen al in gebruik bij een ander account. Dus ik denk dat 'mijn auto's aan iemand anders verkocht is. Maar laat me verrassen, ga het checken of het VIN nummer klopt straks als ik hem heb.Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:40:
[...]
Hij was toch binnen bij de dealer? Of enkel van de boot en nog in de haven?
Voila bestelling geplaatst.
Witte awd gt line
Witte awd gt line
Uhh, hij staat bij de dealer.. dan ga je er toch naar toe om te kijken?!Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:04:
[...]
Nee hij is bij de dealer maar volgens Kia Connect is het VIN nummer dat ik had gekregen al in gebruik bij een ander account. Dus ik denk dat 'mijn auto's aan iemand anders verkocht is. Maar laat me verrassen, ga het checken of het VIN nummer klopt straks als ik hem heb.
Eh nee, waarom zou ik dat doen? Hij ziet er als het goed is hetzelfde uit als de demo die ik heb gezien.Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:22:
[...]
Uhh, hij staat bij de dealer.. dan ga je er toch naar toe om te kijken?!
En ze hebben ook niet echt aangeboden om eens te komen kijken. Ik hoop wel dat ik vrijdag mijn kenteken krijg dan kan ik tenminste dit weekend rustig naar de verzekering kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 04-05-2022 20:28 ]
Dude. Als je zo enorm twijfelt zoals jij doet, dan wil je toch 100% bevestiging dat het jouw auto is door zelf even te gaan kijken?! Ongeacht of de dealer het wel/niet aanbiedt.Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:28:
[...]
Eh nee, waarom zou ik dat doen? Hij ziet er als het goed is hetzelfde uit als de demo die ik heb gezien.
En ze hebben ook niet echt aangeboden om eens te komen kijken.
Je zit jezelf echt onnodig gek te maken wat allang opgelost had kunnen zijn, als je simpelweg even bij de dealer langsrijdt. Of vraag desnoods foto’s.
Wat is dat voor k*tdealer dat je hebt uitgekozen als ze dat nogeens niet doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 04-05-2022 20:31 ]
Om daar nu bijna 2 uur voor in de auto te zitten (heen en terug totaal).Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:29:
[...]
Dude. Als je zo enorm twijfelt zoals jij doet, dan wil je toch 100% bevestiging dat het jouw auto is door zelf even te gaan kijken?! Ongeacht of de dealer het wel/niet aanbiedt.
En dan ga ik daar de VIN checken. Ze vinden me nu al een irritante klant denk ik

BMW dealer destijds heeft ook nooit wat laten weten, ik werd gebeld en toen kon ik de auto dezelfde dag al ophalen
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 04-05-2022 20:32 ]
Het. Is. Jouw. Freaking. Geld.Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:31:
[...]
Om daar nu bijna 2 uur voor in de auto te zitten (heen en terug totaal).
En dan ga ik daar de VIN checken. Ze vinden me nu al een irritante klant denk ik
Wat boeit het jou wat ze van je vinden.
/edit: en dan kun je tenminste nog twee uur genieten van een échte auto.
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 04-05-2022 20:35 ]
Ik ga er gewoon van uit dat er nog van alles mis gaat, tot nu toe is toch al alles mis gegaan.Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:32:
[...]
Het. Is. Jouw. Freaking. Geld.
Wat boeit het jou wat ze van je vinden.
Trekhaak is er niet, vast nog meer issues die ik volgende week hoor. En als ik dan bij de detailer kom zal ie wel vol krassen blijken te zitten.
Ach ja, het is wat het is. Zal bij mij toch nooit veranderen.
.
[ Voor 97% gewijzigd door Electric op 04-05-2022 21:53 ]
2 uur in de auto zitten om bij je dealer te komen, waar heb je die EV6 dan gekocht, met die afstand zit je zowat in het buitenland😉Phusebox schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:31:
[...]
Om daar nu bijna 2 uur voor in de auto te zitten (heen en terug totaal).
BMW dealer destijds heeft ook nooit wat laten weten, ik werd gebeld en toen kon ik de auto dezelfde dag al ophalen
1 uur enkele reis.Pilot41Day schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:06:
[...]
2 uur in de auto zitten om bij je dealer te komen, waar heb je die EV6 dan gekocht, met die afstand zit je zowat in het buitenland😉
@Phusebox je hebt al veel vaker aangegeven dat de Kia aan een ander account gekoppeld is. Dat zal die van de dealer zijn. Maar als je het niet vertrouwd dan had je toch de dealer gebeld met die vraag hoe dat kan. Dan had je nu niet in onzekerheid gezeten.
Ook maar weer eens dealer gebeld. staat nu op 18 mei aflevering dealer (gt-line rwd moonscape matte).
dan afleverings klaar tussen 1á2 weken. We gaan het zien,na 9 mnd wachten, (kinderen heb je tegenwoordig eerder ;-)
dan afleverings klaar tussen 1á2 weken. We gaan het zien,na 9 mnd wachten, (kinderen heb je tegenwoordig eerder ;-)
Dikke unit! De velgen doen echt zoveel met deze auto.FrankvH schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na acht maanden wachten, vandaag eindelijk in mogen stappen…😁
Catch my drift?
FTFY.DaMenaz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Dikke unit! De velgen doen echt zoveel met deze iedere auto.
Smaken verschillen hè. Ik vind de GT Line velgen persoonlijk echt lelijk. En dat ze aan de ene kant van de auto de verkeerde richting opdraaien.DaMenaz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Dikke unit! De velgen doen echt zoveel met deze auto.

Vind ze niet echt bij de auto passen. Maar gelukkig zijn er mensen die dat dus wel weer vinden
Ik moet ook nog op zoek naar velgen voor de winter maar denk dat ik de stock velgen hou voor de winter en dan iets anders voor de zomer ga kopen.
[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 05-05-2022 06:37 ]
Bij deze sta ik ook in de wachtrij 
:fill(white):strip_exif()/f/image/UFYFlyvl0SUYJzPTpuddpVdt.png?f=user_large)
't is in België en daar zijn de uitrustingen wat anders. Het is de Earth geworden (gelijkaardig aan de Plus in Nederland denk ik) en met volgende aparte packs/opties:
Lounge: geventileerde zetels vooraan en verwarmde achteraan, elektrische kofferbak / zetels vooraan en Relaxion zetels
Drive assist: 360° camera en al die extra veiligheidsopties
Open dak
Warmtepomp
2 maand geleden hadden ze mij gezegd dat de levertermijn 7 maand was. Er was helaas wat vertraging bij de bestelling. Na het lezen van alles vermoed ik dat eind dit jaar nog optimistisch zal zijn. Nu geen ramp, levertermijnen van laadpalen (is leasing) zitten op te lopen tot 1 jaar
:fill(white):strip_exif()/f/image/UFYFlyvl0SUYJzPTpuddpVdt.png?f=user_large)
't is in België en daar zijn de uitrustingen wat anders. Het is de Earth geworden (gelijkaardig aan de Plus in Nederland denk ik) en met volgende aparte packs/opties:
Lounge: geventileerde zetels vooraan en verwarmde achteraan, elektrische kofferbak / zetels vooraan en Relaxion zetels
Open dak
Warmtepomp
2 maand geleden hadden ze mij gezegd dat de levertermijn 7 maand was. Er was helaas wat vertraging bij de bestelling. Na het lezen van alles vermoed ik dat eind dit jaar nog optimistisch zal zijn. Nu geen ramp, levertermijnen van laadpalen (is leasing) zitten op te lopen tot 1 jaar

Welkom, eind januari besteld bij dezelfde 'dealer'SMGGM schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:34:
Bij deze sta ik ook in de wachtrij
[Afbeelding]
't is in België en daar zit zijn de uitrustingen wat anders. Het is de Earth geworden (gelijkaardig aan de Plus in Nederland denk ik) en met volgende aparte packs/opties:
Open dak
Warmtepomp
Het is toch jammer dat mensen de uitleverdatum niet meer toevoegen aan de lijst uit de OP. Zou wel interessant zijn om te zien of de levertijden oplopen of gelijk blijven (al vermoed ik dat eerste).
O Dan valt het wel mee toch, maak er een leuk uitje van en wellicht wordt je verrast wat je te zien krijgt (in positie zin😉)
Ik zou het zeker doen!
2 opgemerktFrankske schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Welkom, eind januari besteld bij dezelfde 'dealer'(levering via leasing voorzien eind oktober). Hopelijk kunnen we dit jaar nog 'rondbollen'. Op de baan hier alleszins nog niet veel EV6'en in het wild gezien
.
Hij heeft wat belangstelling hier op het werk, een groepje collega's zijn naar 1 dealer gestapt en hebben er 4 besteld. Misschien dat hij zo wat vaker in het straatbeeld zal komen.
@Chevalric als ik de datum heb dan plaats ik hem erin. Is via leasing dus eer dit bij mij is, duurt dit typisch een beetje.
Ik heb gisterenavond mijn bestelling aan fleet doorgeven.Frankske schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Welkom, eind januari besteld bij dezelfde 'dealer'(levering via leasing voorzien eind oktober). Hopelijk kunnen we dit jaar nog 'rondbollen'. Op de baan hier alleszins nog niet veel EV6'en in het wild gezien
.
Dus in het antwerpse komt mijne er binnen +-12 maand bij (ik zal ook de OP updaten als ik effectiefe levertermijn heb).
Ik weet 1 collega die in december zijn wagen krijgt en 2 vrienden van mij krijgen komende weken normaal hun wagens
Ik heb me wel laten vertellen dat RWD sneller leverbaar is dan AWD?
Ze geven geen uitlevering datum meer op maar een termijn. In mijn geval : mogelijk begin september maar kan ook later worden, dus uitlevertermijn toevoegen is een beetje lastig.Chevalric schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
Het is toch jammer dat mensen de uitleverdatum niet meer toevoegen aan de lijst uit de OP. Zou wel interessant zijn om te zien of de levertijden oplopen of gelijk blijven (al vermoed ik dat eerste).
Ik bedoelde dat je de datum invult als je de auto daadwerkelijk hebt ontvangenOverstag schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Ze geven geen uitlevering datum meer op maar een termijn. In mijn geval : mogelijk begin september maar kan ook later worden, dus uitlevertermijn toevoegen is een beetje lastig.
Van het groepje collega's (bestelling eind december) komen de eerste leveringen eind juli binnen. GT Line, warmtepomp, Lounge & drive assist.huCks schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:54:
[...]
Ik heb gisterenavond mijn bestelling aan fleet doorgeven.
Dus in het antwerpse komt mijne er binnen +-12 maand bij (ik zal ook de OP updaten als ik effectiefe levertermijn heb).
Ik weet 1 collega die in december zijn wagen krijgt en 2 vrienden van mij krijgen komende weken normaal hun wagens
Ik heb me wel laten vertellen dat RWD sneller leverbaar is dan AWD?
Ja het is ons allen die wachten beter om de ljst in te vullen op het leverings topic , ik kijk er dagelijks op of er weer nieuwe uitgeleverd zijn! en wacht op de mijne natuurlijk!Chevalric schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Heb ik gedaan, maar het wordt blijkbaar niet doorgevoerd.Chevalric schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Wordt handmatig gedaan, kan dus soms even duren.MrBlueEyes schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Heb ik gedaan, maar het wordt blijkbaar niet doorgevoerd.
2 weken geledenPhusebox schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Wordt handmatig gedaan, kan dus soms even duren.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik heb mijn uitleverdatum ingegeven maar deze komt niet in het bestand terecht... blijkbaar ben ik ook niet de enigeChevalric schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
[ Voor 4% gewijzigd door Decal1981 op 05-05-2022 14:35 ]
Verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Yilar op 05-05-2022 14:42 ]
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
@Anunnaki Als je er geen tijd voor hebt maak ik anders wel een Google Form en bijbehorende spreadsheet. Dan kunnen mensen ook achteraf hun antwoord nog aanpassen en wordt het meteen verwerkt.
Nadeel is dat we alle data kwijt zijn die er al in zat.
Nadeel is dat we alle data kwijt zijn die er al in zat.
Net dit forum ontdekt. Leuk.
Ik heb de Earth besteld (België) met enkel RWD, Lounge pack en drive assist en open dak. Zonder warmtepomp, in deep forrest green. Via leasemaatschappij besteld op 1/2/22. Dealer zegt dat levertermijn tussen 5 en 7 maand zit. Recente navraag gaf geen nieuwe info. Transport zou wel 2 maand duren, ik weet niet of dat al meegerekend is in de levertermijn.
Ben vooral ook geïnteresseerd in V2L, wordt liefst zo snel mogelijk V2G, wat momenteel al kan met Nissan Leaf, maar dat werkt met een ander protocol.
Heb ondertussen al enkele malen eentje zien rijden, vind vooral de voorkant geweldig knap, iets minder fan van de achterkant.
Ik heb de Earth besteld (België) met enkel RWD, Lounge pack en drive assist en open dak. Zonder warmtepomp, in deep forrest green. Via leasemaatschappij besteld op 1/2/22. Dealer zegt dat levertermijn tussen 5 en 7 maand zit. Recente navraag gaf geen nieuwe info. Transport zou wel 2 maand duren, ik weet niet of dat al meegerekend is in de levertermijn.
Ben vooral ook geïnteresseerd in V2L, wordt liefst zo snel mogelijk V2G, wat momenteel al kan met Nissan Leaf, maar dat werkt met een ander protocol.
Heb ondertussen al enkele malen eentje zien rijden, vind vooral de voorkant geweldig knap, iets minder fan van de achterkant.
Ik heb de mijne ongeveer zelfde configuratie enkel met warmtepomp bestelt eind januari (België). Ik kreeg de dag nadien van de verkoper mail dat de wagen in productie zou gaan op 25 juni en dan nog 2 maanden voor de transport....Rikje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:09:
Net dit forum ontdekt. Leuk.
Awd plus advanced besteld twee weken geleden, levering geschat week 52...